...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Focus Media Group i Imagine Nation dokonują rebrandingu, który zmienia układ sił

rebranding

Już nie Focus Media Group, lecz Focus Nation. Wspólnie z Imagine Nation, obie agencje definiują się jako full immersion agencies. Rebranding to konsekwencja zacieśniania relacji i współpracy obu agencji; dzięki wymianie i łączeniu sił – można wykreować prawdziwie oryginalne rozwiązania dla marek. Takie wzajemne uzupełnianie się sprawia również, że Focus Nation i Imagine Nation razem posiadają unikalne w skali rynku kompetencje i niezwykły potencjał, aby dokonywać kolejnych przełomów.

Określenie Full immersion agencies odzwierciedla praktykę realizowania eventów oraz budowania komunikacji marek Imagine Nation i Focus Nation. Celem jest wykreowanie świata marki, który umożliwi odbiorcy pełnie zanurzenie się w nim. Jakich narzędzi i kompetencji z szerokiego portfolio wykorzystamy – zależy od konkretnych potrzeb i aktualnych wyzwań stojących przed marką. Chodzi o zbudowanie ekosystemu marki, autentycznego i tożsamego z tym wszystkim, co za nią stoi. To świat, w którym z jednej strony zacierają się podziały na online i offline, z drugiej zaś – na atrakcyjny i wciągający kontent oraz przekaz reklamowy.

Rebranding agencji objął:

  • nową strategię działania wraz z silniej wyeksponowanymi wartości organizacji,
  • nową komunikację wizualną,
  • zmiany w strukturze zmierzające do większej integracji obu zespołów.

Powstała też jedna, wspólna strona www: https://if-nation.pl/

Identyfikacja wizualna Focus Nation i Imagine Nation – została wypracowana in-house’owo, w zespole kreatywnym pod nadzorem Piotra Zawałło, Creative Directora Focus Nation.

Nowe podejście do komunikacji marki opiera się na haśle What If; to z pozoru proste pytanie odzwierciedla strategię przełamywania schematów, poszukiwania nowych, efektywnych i atrakcyjnych form dialogu marki z odbiorcą. What If to wyzwalacz przełomowego i niestandardowego myślenia. Szukając innowacji w podejściu, formie i przekazie, zadajemy sobie to właśnie pytanie: A co by było, gdyby…

Strategia działania obu agencji została oparta na trzech filarach:

  • innowacji (aby zrozumieć nieustająco zmieniający się świat, sami musimy podążać za zmianą),
  • odwadze (oczekując lepszych wyników, nie możemy iść na kompromisy),
  • współpracy (wspólnie możemy osiągnąć więcej niż w pojedynkę).

Odpowiada to doświadczeniom agencji i wnioskom płynących z obserwacji rynku. Domena naszych czasów, zaskakujące trendy i zmienne warunki gry rynkowej wymagają ciągłego poszukiwania innowacji, a także odwagi – bo bez ryzyka i eksperymentowania, nie sposób dokonać przełomu. Obie agencje rozumieją współpracę jako kooperację na różnych poziomach. Z jednej strony podchodzą po partnersku do klientów – skupiając się na ich celach biznesowych.

Z drugiej rebranding oznacza jeszcze ściślejszą współpracę Focus Nation i Imagine Nation. Już teraz do projektów komunikacyjnych włączani są eksperci od eventów i odwrotnie, dzięki czemu można uzyskać zupełnie nową jakość i zaskakujące efekty. Agencje łącząc siły, integrują działy kreacji w jeden zespół zarządzany przez dwóch dyrektorów kreatywnych – Dawida Bednarskiego i Piotra Zawałło. Dyrektorem zarządzającym obu agencji zostaje Michał Korczak, autor nowego pozycjonowania marek i strategii „what if”, dotąd Managing Director Focus Media Group. Aneta Zawiślak integruje rozwój biznesowy obu agencji jako General Business Director.

Obie agencje działają w grupie od ponad dekady. Focus Nation specjalizuje się w marketingu 360 stopni i od lat realizuje kampanie we wszystkich kanałach komunikacji, od planowania i strategii, przez kreację, po egzekucję. Z kolei Imagine Nation to czołowa na rynku agencja eventowa, kreująca wydarzenia zarówno offline’owe, jak i online’owe.


Źródło: IF Nation

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Event na kilkaset osób w czasach pandemii? Imagine Nation przedstawia 9 kroków do sukcesu

wirtualne studio DELL

Takie rozwiązanie wybrał Dell Technologies, który dzięki agencji eventowej Imagine Nation stworzył ogromne wydarzenie dla 345 gości z aż 39 krajów. Organizatorzy postawili na coś więcej niż prostą wideokonferencję – i wyznaczyli nowy kierunek w branży.

Jak zorganizować takie wydarzenie? Poznaj 9 kroków opracowanych na przykładzie 1st Dell Technologies Virtual CEE Distribution Forum.

Krok 1 – Sprecyzuj cele

Zacznij od określenia, do kogo jest skierowane wydarzenie i co chcesz osiągnąć, realizując je online. Dzięki temu będzie można zarówno dobrać odpowiednie narzędzia, jak i opracować optymalny scenariusz wydarzenia. Dell Technologies za zadanie postawił sobie prezentację najnowszych rozwiązań technologicznych, przedstawienie planów na przyszłość oraz podtrzymanie kontaktów z partnerami z Europy Środkowej i Wschodniej.

wirtualna scena
fot. Imagine Nation

Krok 2 – Ułatw widzom udział

Chcesz, aby w Twoim evencie wzięło udział jak najwięcej osób? Spraw, aby Twoi odbiorcy mieli jak najwygodniej. Dla Dell Technologies powstała dedykowana strona internetowa, za pomocą której można było łatwo się zarejestrować oraz wziąć udział w wydarzeniu.

Virtual CEE Distribution Forum
fot. Imagine Nation

Krok 3 – Wybierz sprawdzonych partnerów

Sukces zależy od przygotowania i dobrej współpracy. Pamiętaj, że każdy event dla optymalnego efektu wymaga nie tylko czasu, ale też wyboru solidnych partnerów. Imagine Nation we współpracy z Dell Technologies korzystało z pomocy aż 6 podwykonawców, same przygotowania trwały 5 tygodni, a na próby poświęcono 3 dni.

wirtualne studio DELL
fot. Imagine Nation

Krok 4 – Zaaranżuj studio

Ważne, aby wydarzenie przyciągało i utrzymywało uwagę widza. Dlatego warto zadbać o to, by wirtualne studio miało wiele dynamicznie zmieniających się aranżacji i funkcji – tak jak to miało miejsce w przypadku wydarzenia Dell Technologies.

studio zestawienie aranżacji
fot. Imagine Nation

Krok 5 – Połącz występujących

Widzowie powinni mieć jak najlepsze wrażenie po udziale w wydarzeniu online.
Dlatego największym wyzwaniem jest takie opracowanie strony technicznej, aby całość eventu przebiegła bez jakichkolwiek zakłóceń. Podczas wydarzenia Dell Technologies udało się przeprowadzić płynne rozmowy, w których jednocześnie Host wydarzenia w studiu w Warszawie, wirtualnie przeniesiony do studia współprowadzący ze Słowacji oraz gość specjalny łączący się z Danii wspólnie poprowadzili wydarzenie.

wirtualne studio videocall
fot. Imagine Nation

Krok 6 – Umiejętnie łącz różne rozwiązania technologiczne

Chcesz, aby Twoje wydarzenie wyglądało naprawdę profesjonalnie? Zadbaj o wybór najlepszych technologii. Znając cele oraz jednocześnie ograniczenia, jakim jest brak fizycznej obecności prelegentów wydarzenia w studio, umiejętnie dobieraj rozwiązania, które pozwolą Ci jakościowo zrealizować wydarzenie. W wirtualnej rzeczywistości nie ma rzeczy niemożliwych. Imagine Nation podczas realizacji 1st Dell Technologies Virtual CEE Distribution Forum użyło studia diodowego oraz greena do kluczowania uczestników w czasie rzeczywistym.

green screen
fot. Imagine Nation

Krok 7 – Optymalizuj koszty

Po co zapraszać wszystkich występujących do studia, skoro wydarzenie i tak odbywa się zdalnie? Wystarczy dostarczyć prelegentom biorącym udział w wydarzeniu narzędzia do przeprowadzenia prezentacji bezpośrednio z ich domów. A potem umiejętnie wkomponować uzyskane materiały w stream całego wydarzenia, aby całość wyglądała i przebiegła tak, jakby każdy z występujących był fizycznie w studiu.

aranzacja studia
fot. Imagine Nation

Krok 8 – Zaangażuj odbiorców

Współczesne eventy online to coś znacznie więcej niż nudne transmisje na żywo czy wideokonferencje. Możesz utrzymywać uwagę uczestników i angażować ich dzięki szerokim możliwościom realizowanym w czasie rzeczywistym. Podczas wydarzenia Dell Technologies obiorcy mogli na żywo uczestniczyć w quizach i chatach.

chat webinar
fot. Imagine Nation

Krok 9 – Połącz online ze światem rzeczywistym

Szczególnie dobrze i efektownie zadziała połączenie rzeczywistości wirtualnej z realną. Organizator wydarzenia – Imagine Nation – przesłało koszulki z logo eventu do uczestników z aż 39 krajów, których zaproszono do zrobienia sobie zdjęcia. Tak powstało wspólne zdjęcie, a scenografia z selfie uczestników pokazała prawdziwą siłę takich wydarzeń.

wydarzenie online scena
fot. Imagine Nation

Nowoczesne eventy online to nowe zjawisko. Z tego powodu na początku to zagadnienie może wydawać się skomplikowane. A jaka jest prawda? Tak naprawdę wystarczy kilka kroków, aby zorganizować naprawdę profesjonalne widowisko. Najlepiej zrobić to we współpracy z profesjonalistami z wyspecjalizowanej agencji eventowej.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Przydatne informacje znajdziesz na stronie Imagine Nation: newreality.imagine-nation.pl


Autorka:

Weronika Jarzębowska, Senior Project Manager w agencji Imagine Nation Sp. z o. o.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

New Reality Kick-Off – pierwsza konferencja na żywo, która udowodniła, że online działa!

New Reality Kick Off konferencja online

Organizatorzy New Reality Kick-Off – agencja eventowa Imagine Nation wraz z partnerami, udowodnili i pokazali, że możliwe jest realizowanie nawet olbrzymich eventów online. W konferencji, która odbyła się 5 maja, wzięło udział jednocześnie aż 1455 osób, które wcześniej zarejestrowały się na stronie internetowej konferencji. Po otrzymaniu linku do streamingu i wpisaniu indywidualnego hasła, mogli o wskazanej godzinie dołączyć do grona uczestników.

Chwilę po godzinie 15, na ekranach komputerów pojawił się prowadzący konferencję Tomek Kammel. Duże studio, rośliny, w dalszym planie widoczne miękkie kanapy – można było odnieść wrażenie, że gościmy na planie telewizji śniadaniowej. W rzeczywistości Tomek stał w pustym pomieszczeniu, a to co zobaczyli odbiorcy, było wizją scenografa i reżysera wydarzenia.

Każdy z gości, którzy byli rozmówcami Tomka, znajdował się gdzie indziej, mimo to „stali obok siebie”, „patrzyli sobie w oczy” i „ściskali dłonie”.

Wśród zaproszonych mówców znaleźli się kolejno: Artur Ucher – Prezes Zarządu Imagine Nation; prof. Aleksandra Przegalińska – filozofka i futurolożka; prof. Jerzy Bralczyk – mistrz słowa polskiego, językoznawca; Paweł Tkaczyk – ekspert od storytellingu, grywalizacji i budowania marki, bloger; Krzysztof Fajks – Creative Producer studia NEWMOTION zajmującego się kompleksową oprawą graficzną widowisk multimedialnych; Dominika Borawska – Dyrektor ds. produkcji w firmie VES, lidera na rynku usług Event Engeenering; Maciej Amanowicz – reżyser i producent telewizyjny, Marcin Morawski – Country Marketing Manager Dell Technologies. Dzielili się swoimi doświadczeniami zawodowymi związanymi z życiem i pracą online, wykorzystaniem najnowszych technologii, radami jak zatrzymać uwagę widza, jakim językiem do niego mówić i pomysłami na realizację tego typu wydarzeń.

W trakcie konferencji przeprowadzony został quiz dla uczestników, którego wyniki zostały podane, już po chwili. Widzowie zostali poproszeni o wejście na stronę kahoot.it i po wpisaniu podanego przez Tomka PIN’u weszli do gry. Dzięki aplikacji Kahoot, cała zabawa – łącznie z ogłoszeniem zwycięzców – trwała 4 minuty.

Jestem fanem życia w realu jednak, coraz częściej zmuszeni jesteśmy przechodzić do wirtualnej rzeczywistości. W ten niestandardowy sposób, podczas operacji na żywym organizmie chcieliśmy pokazać, co daje nam wirtualna rzeczywistość, pokazać że w onlinie wszystko jest możliwe i nie ma żadnych ograniczeń.

Artur Ucher, pomysłodawca konferencji 

New Reality Kick Off Krzysztof Fajks
fot. Imagine Nation
New Reality Kick Off Paweł Tkaczyk
fot. Imagine Nation

5 złotych zasad spotkań online według mówców New Reality Kick-Off

1. Zdobądź i zatrzymaj uwagę odbiorcy. Wydarzenia online wymagają od uczestników dużej staranności. Scenariusz i reżyseria muszą być przemyślane i zaplanowane klatka po klatce, a wypowiedzi uczestników merytoryczne, bez tzw. „lania wody”. Inaczej łatwo stracić uwagę odbiorców.

2. Mniej znaczy więcej. To zasada, która od lat sprawdza się w telewizji. Musisz zrozumieć, że to co ty masz w małym palcu, dla kogoś może być rocket science. Trzeba tak unifikować i upraszczać komunikat, żeby był dla wszystkich maksymalnie dostępny i uniwersalny.

3. Efekt pierwszeństwa i efekt świeżości. Psychologowie twierdzą, że najlepiej pamięta się pierwszą i ostatnią informację. Spróbuj poszerzyć tę regułę o trzeci punkt. Zastanów się, jakie są trzy najważniejsze informacje, które po spotkaniu z tobą powinien wynieść twój słuchacz. Prawdopodobnie tylko te trzy zostaną zapamiętane i wykorzystane. Percepcja słuchacza, który przebywa w domu jest inna niż w rozmowie tête-à-tête, w sali konferencyjnej.

3. Pokaż swój entuzjazm! Online sprawia, że większość ludzi zaczyna mówić płasko i bez emocji. Gdy dojdzie do tego klikanie myszką, szum, zakłócenia w połączeniu, głos prelegenta całkiem się spłaszcza. Jeśli chcesz dotrzeć z przekazem, musisz się zaangażować i włączyć swój entuzjazm. Profesor Bralczyk zaleca wyrazistość wypowiedzi, odpowiednią mimikę i intonację.

4. Patrz na zegarek. Konferencje nadawane i odbierane w domu często rozciągają się w czasie jak guma, co nie sprzyja percepcji widza. Z góry należy założyć, ile spotkanie potrwa. Idealna konferencja powinna trwać nie więcej niż 60 min. Nawet narada na wysokim szczeblu powinna mieć ramę czasową. Ważny jest konkret – mamy godzinę na załatwienia sprawy, przedstawiamy agendę, przeznaczamy na każdy jej punkt określoną ilość czasu. Wszystkie tematy i zagadnienia pokazujemy w sposób atrakcyjny i zrozumiały.

5. Bądź jak profesjonalny prezenter. Mówiąc, postaraj się zapomnieć, że to świat wirtualny, zwracaj się do kogoś, kogo sobie wyobrażasz, bądź własnym słuchaczem, czyli słuchaj tego, co mówisz.

Partnerzy wydarzenia:

Newmotion, VES


Źródło: informacja prasowa Imagine Nation 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nie ma sytuacji bez wyjścia. Rozmowa z organizatorem i prelegentem wydarzenia New Reality Kick-Off

Artur Ucher Marcin Morawski New Reality Kick-Off

GK: Czasy są takie, że trudno nie zacząć rozmowy od pytania, jaki wpływ na wasze firmy ma aktualna sytuacja i jak sądzicie, czy to wasze biznesy w jakimś stopniu już zmieniło albo zmieni?

AU: Branża eventowa jest przyblokowana w tym momencie całkowicie przez restrykcje, które zostały na nas nałożone. Dzisiaj wiemy, że będzie to trwało bardzo długo. Patrząc perspektywicznie, myślę, że około roku, może półtorej, zanim wróci możliwość swobodnego spotykania się, a co za tym idzie organizowania wszelkiego rodzaju eventów, konferencji, festiwal etc. Nawet jeżeli te ograniczenia będą zminimalizowane, to myślę, że wszyscy bardzo zachowawczo będą podchodzić do organizacji takich spotkań, które nie są stricte poświęcone sprzedaży. Branża będzie bardzo długo wracała do siebie.

GK: Powiem szczerze, że ta wypowiedź nawet mnie wystraszyła. Marcin, może masz jakieś radośniejsze przemyślenia?

MM: Jeśli chodzi o działkę eventową, to niestety trzeba przyznać Arturowi rację. Z jednej strony są obostrzenia związane z obecną sytuacją, które wynikają z regulacji rządu, natomiast inna kwestia to tempo, w jakim firmy będą się regenerowały. Od polityk bezpieczeństwa firm klientów będzie zależało, kiedy oni rzeczywiście będą mogli wrócić do eventów fizycznych.

Nasz biznes marketingowy opierał się w 80 procentach na aktywnościach face-to-face z klientami podczas wydarzeń, szkoleń, zwiedzania fabryk. Wszystko to zostało wstrzymane, więc jest to duży impakt. Czy mogę się pogodzić z tą sytuacją? Nie patrzę na to w tej kategorii, ponieważ jest to coś, na co kompletnie nie mam wpływu. Jedyne, na co mam wpływ to jak odpowiem na tę całą sytuację. Wszyscy transformujemy się do nowej rzeczywistości, tworząc wirtualne aktywności i przerzucając rzeczy fizyczne na tyle, na ile można do świata wirtualnego, ale przy zachowaniu jakiegoś zdrowego rozsądku, bo wiadomo, że nie wszystko można przenieść. Widzimy jednak, że to się sprawdza, że jest jakieś światełko, że można część aktywności nadal realizować w digitalu.

GK: Jako BRIEF, razem z Shortlist Consulting i DELab UW, zrobiliśmy takie badanie na początku epidemii o nastrojach w branży marketingowej. Te nastroje były bardzo przygnębiające i negatywne. Wczoraj, po miesiącu, opublikowaliśmy drugą falę badania i z tego, co już wiem, nie ma jakiegoś nagłego przypływu optymizmu.

AU: Rzeczywiście, jeżeli chodzi o takie nastawienie i odbiór sytuacji, w której znaleźliśmy się wszyscy, to on postępował. Na początku mieliśmy zdecydowanie więcej optymizmu. Najpierw dotknięta została całkowicie branża eventowa, natomiast wszyscy dokoła myśleli jeszcze w tych pierwszych dniach, tygodniach, że pozostałe branże dalej będą szły starymi torami. Takie myślenie okazało się błędem, myśleniem życzeniowym. Niepewność, która się tutaj wkradła i cały czas nam towarzyszy, wpływa destrukcyjnie na wszystkie elementy naszego codziennego życia biznesowego, niezależnie od tego, jaki biznes prowadzimy.

GK: Jest takie powiedzenie, że człowiek do wszystkiego jest w stanie się przyzwyczaić. Jest więc nadzieja, że przyzwyczaimy się do tej sytuacji. Chyba powoli uczymy się w niej żyć.

AU: Zdecydowanie tak. Mogę na swoim przykładzie powiedzieć, że nawet jeśli wydaje się nam to niemożliwe, to jesteśmy w stanie się przyzwyczaić do “zdalności”. Jakiś czas temu rozpocząłem szlifowanie języka angielskiego i postanowiłem, że muszę znaleźć lektora, z którym będę się mógł spotykać w rzeczywistości, bo tylko tak wydawało mi się to naturalne. Byłem przekonany, że aby ta interakcja i nauka miała sens, to muszę siedzieć naprzeciwko niego, przywitać się i czuć fizycznie obecność tej osoby, żeby nasze rozmowy były efektywne. Z powodu słabej dostępności godzinowej nie mogłem tego osiągnąć i zacząłem spotykać się z lektorem online. W tym momencie jestem z tego bardzo zadowolony, mogę być na kanapie w swoim domu albo w każdym innym miejscu na ziemi i mimo to, tę lekcję odbyć.

To jest chyba odpowiedź na to, co nas czeka w tych najbliższych miesiącach. Mamy możliwości, musimy się tylko mentalnie przestawić na to, żeby zacząć je wykorzystywać.

MM: Człowiek ma taką tendencję do siedzenia w strefie komfortu i wiadomo, że sam z wygodnego nie będzie chciał wychodzić. Oczywiście lepiej się spotkać fizycznie i pogadać troszkę o codzienności i planach wakacyjnych, a trochę o biznesie. Online też daje takie możliwości, ale są już mniej naturalne.

GK: Przechodzimy teraz wszyscy taki trochę przyspieszony kurs cyfryzacji, pracy zdalnej i spotkań online.

MM: Ten przyspieszony kurs cyfryzacji ma miejsce na każdym polu, ale to dlatego, że wszyscy jesteśmy w tej samej rzeczywistości. Zarówno partnerzy, jak i klienci czy firmy zlecające. Całe środowisko jest w tej nowej, innej sytuacji. Można się poddać i nic nie robić, ale tak naprawdę, żeby się w niej odnaleźć, trzeba próbować.

Kiedy mamy do wyboru wersję fizyczną albo cyfrową spotkań to oczywiście wybierzemy fizyczną. Jednak kiedy nie mamy wyboru, to ta jedyna możliwa jest najbardziej efektywna. Trzeba uświadomić sobie, że to jest w tej chwili jedyna możliwość, która zostanie z nami na trochę dłużej. To, czego się nauczymy obecnie, to, w jaki sposób pracujemy, jak się uczymy, jak nauczamy, zostawi swój ślad. Nie znaczy to, że zostaniemy tylko w digitalu, ale zostanie to już w naszym DNA, moim zdaniem na zawsze.

GK: Jakie dalibyście rady firmom, które potrzebują personalnego, rzeczywistego kontaktu ze swoimi klientami, ale też rozmowy z pracownikami, konferencji czy też webinarów?

MM: Przejście do świata wirtualnego odnośnie do wszystkich konferencji, wydarzeń, warsztatów, szkoleń z dnia na dzień spowodowało dwie rzeczy. Pierwsza z nich to przejście na całkowicie zdalną współpracę z klientami, których znamy od lat i nie było to dla nich dużym problemem, ponieważ codzienna praca z nimi w praktyce bardzo często była i jest ograniczona tylko do kontaktów telefonicznych i mailowych.

Trochę inna sytuacja jest natomiast z nowymi klientami, którzy są rozsiani po całej Polsce i nie mamy z nimi wypracowanych takich świetnych osobistych relacji. Paradoksalnie ta sytuacja to dla nich szansa na uczestnictwo w naszych wydarzeniach, bo transport i logistyka przestały być w tym momencie problemem. Odnotowaliśmy trzykrotny, czasem nawet czterokrotny wzrost liczby osób biorących udział w wydarzeniach wirtualnych w stosunku do eventów fizycznych. Jeśli mówimy o takim typowym networkingu w przypadku tych nowych osób, to wiadomo, że on jest ograniczony na samym początku do interakcji na czacie. Jeśli jest on dobrze moderowany przez prowadzącego i sama prezentacja jest prowadzona w sposób bardzo interaktywny, to czat jest świetną opcją kontaktu.

W świecie digitalowym szalenie ważnym elementem jest umiejętne zbieranie informacji zwrotnej. To bardzo ważne, ponieważ dowiadujemy się, czym nasi klienci są zainteresowani, jaką wiedzę chcieliby pogłębić albo co „wziąć na warsztat i przepracować”. Staramy się też zawsze prowadzić rozmowy wideo, nie tylko audio — to daje poczucie, że znamy już tę drugą osobę i ten kontakt jest wtedy bardziej fizyczny. Bardziej naturalne jest późniejsze przejście do kontaktów rzeczywistych. Dzięki temu możemy też budować relację, najpierw digitalową, a w następnej kolejności będziemy chcieli spotkać się z tymi osobami również w realnym świecie, kiedy wrócimy do normalności. Oczywiście budowanie takich relacji nie jest łatwe i wymaga zaangażowania obu stron, jednak każdy z nas ma swoje cele do zrealizowania, a w tej chwili to jedyna metoda.

GK: Mamy zaszczyt jako BRIEF patronować waszemu wydarzeniu, które odbywa się już 5 maja. Muszę powiedzieć, że jestem pełen podziwu z powodu prelegentów, jakich udało się Wam zgromadzić. Narzuciliście im jednak bardzo krótki czas wystąpień. Dlaczego? I dlaczego akurat takie wydarzenie postanowiliście zorganizować?

AU: Pomysł na to wydarzenie przyszedł oczywiście z potrzeby. Wiele osób nie jest zaznajomionych z możliwościami, które są dostępne na rynku już teraz. My chcemy pokazać, że można je wykorzystać, jak również można śmiało pokusić się o to, żeby wyjść poza ramy znanych platform i stworzyć swoje małe, a może nawet duże firmowe show. Możemy zrobić coś na miarę programu telewizyjnego emitowanego do internetu, a wiadomo, że możliwości są ogromne i wyobraźnia też jest mniej ograniczona.

Myślę, że ten podstawowy powód, dla którego robimy tę konferencję, to jest pokazanie, jakie są możliwości i jak łatwo można je wykorzystać, ale również, jaki może być efekt finalny. Niestety wszyscy mamy poczucie, że to jest niedoskonały sposób komunikacji. Sam zresztą o tym powiedziałeś, że brakuje tego elementu socjalnego, który jest no nie do zastąpienia, w żaden sposób. Możemy jednakże wymyślać różne atrakcje, interakcje z uczestnikami, które bogacą całą konferencję. Nie zastąpimy nimi oczywiście kontaktu fizycznego, ale spowodujemy na pewno wzmożone zaangażowanie uczestników.

Jeżeli chodzi o czas wystąpień — w online najważniejszy moim zdaniem w tym momencie jest content, który przekazujemy. Bariera wejścia i wyjścia uczestnika takiego wydarzenia jest zdecydowanie mniejsza niż w przypadku wydarzenia rzeczywistego. Dlatego, jeżeli nie przykujemy jego uwagi naszym wystąpieniem, tym konkretem, który mamy dla niego do przekazania przed ekranem komputera, to możemy go dość szybko stracić. Musi być w punkt, na czas i musi być podane mięso.

GK: Nie ma kuluarów.

UA: No niestety nie ma.

GK: Niestety, a może stety. Prawdę powiedziawszy, spodobał mi się ten wątek i patrzę teraz zupełnie z innej perspektywy. Tak naprawdę to jest trochę jak przygotowywanie programu telewizyjnego. Telewizja stała się w pewnym momencie niesłychanie popularna. Może to jest też jakiś rodzaj nowej jakości, w kontaktach biznesowych, że właśnie nie ma kuluarów, nie ma tego czekania na imprezkę wieczorem, koncentrujemy się przez godzinę akurat na meritum, które nas zgromadziło. To jest na pewno duża wartość, może to jest właśnie to, o co walczymy?

MM: Tworzenie takiego eventu jest tak naprawdę realizacją wydarzenia na żywo. Trudno jest mieć tutaj jakieś kuluary, zespół jest rozproszony, ponieważ speakerzy są w różnych miejscach. Trzeba z wielu elementów złożyć program, który potem jest transmitowany i dla użytkownika końcowego jest de facto jednym obrazem. Trochę od kuchni wiem, ile na to potrzeba czasu, energii, przygotowań, żeby to osiągnąć. Niemniej jednak uważam, że taka forma jest niezmiernie doceniana przez publikę, ponieważ jest bardzo transparentna. Jest szczera i naturalna, jeśli dodatkowo jest wzbogacona tym contentem, dla którego ludzie tam przyszli, to spełnia wszystkie kryteria dobrego eventu wirtualnego, który ma szansę dostać się do świadomości uczestników i gdzieś tam zostawić swój ślad, zainspirować.

GK: Dlaczego warto wziąć udział w waszym wydarzeniu online?

MM: Myślę, że to jest taka bardzo mocna, skondensowana pigułka praktycznej wiedzy, doświadczenia, ludzi, którzy naprawdę to robią, a nie tylko opowiadają o tym, że ktoś to robi. To jest wartość sama w sobie, ponieważ nie ma jednej osoby, która wie wszystko. Byłoby dużą przesadą powiedzenie, że już jesteśmy światli i ogromnie doświadczeni w tym świecie digitalowym, w organizowaniu takich wydarzeń. Ta wiedza jest ogromna, ale rozproszona, więc najlepszą metodą jest zebranie w jednym wirtualnym miejscu i czasie praktyków i ekspertów. Mamy wtedy szansę dowiedzenia się czegoś naprawdę istotnego, nowego, inspirującego i rozwijającego.

GK: Jakich tematów możemy się spodziewać podczas wydarzenia?

AU: Będziemy mówić o tym, jak się wypowiadać, jak budować taki scenariusz wydarzenia aby był „mocny”, a myślę, że jedną z najważniejszych rzeczy jest to, żeby pokazać odmienne spojrzenie na budowę takiego wydarzenia od początku. W przypadku wydarzenia online kluczowi są odbiorcy. Musimy się naprawdę dobrze zastanowić do kogo mówimy i jaka treść będzie dla tych odbiorców ważna. Na takim fundamencie budujmy nasz przekaz. Później pomyślmy o oprawie i środkach wyrazu.

Będzie też o tym, że bardzo ważna jest jakość. To musi być wydarzenie, które jest świetnie przygotowane, to musi być wydarzenie wyreżyserowane z absolutnie precyzyjnym scenariuszem, którego musimy się ściśle trzymać. W tego typu wydarzeniach są uczestnicy, którzy są zainteresowani tylko jakąś jego częścią, która rozpoczyna się o konkretnej godzinie, i ta część oczywiście o tej konkretnej godzinie rozpocząć się powinna.

Mimo że konferencja będzie miała 60 minut, chcemy zawrzeć w niej bardzo dużo, również wszystkie wątki technologiczne, żeby pokazać, jak mogą pewne rzeczy wyglądać, jak możemy się tą technologią zabawić dzisiaj.

Wskażemy również jak ważną rolę odgrywają prelegenci i speakerzy oraz sposób, w jaki oni będą prezentować i komunikować. Mówimy do siebie poprzez ekran monitora i nie wyczuwamy tych emocji, które są na bieżąco w trakcie rozmowy face-to-face. Więc jest kilka składowych, które powodują, że ta konferencja w moim przekonaniu będzie ciekawa dla wszystkich, którzy trochę się jeszcze wahają, a wiedzą, że muszą przenieść się do online’u.

GK: Czy wydarzenie jest nagrywane i montowane, czy to wszystko będzie się działo na żywo?

AU: Absolutnie na żywo. Zależy nam na tym, żeby pokazać właśnie, że to jest na żywo, że są takie rozwiązania, dzięki którym to jest możliwe.

GK: Czyli pokazać, że można.

AU: Dokładanie, bo to jest konferencja o tym, że można. Byłoby to absolutnie nie fair, gdybyśmy się tutaj w jakikolwiek sposób asekurowali.

GK: Udało Wam się poza wszystkim, w tak szalonym tempie namówić i zgromadzić rzeczywiście fantastyczne nazwiska.

AU: My się również z tego powodu cieszymy, to jest najlepszy dowód na to, że wszyscy dostrzegają następującą nową rzeczywistość i każdy ma chęć, żeby ją lepiej poznać.

GK: Jak doszło do współpracy między tak fajnymi i ważnymi na rynku firmami?

AU: Z Marcinem współpracujemy od kilku lat i firma Dell jest jednym z naszych kluczowych klientów, których mamy przyjemność obsługiwać. Ta współpraca jest bardzo szeroka i bardzo otwarta. Naturalne było dla nas, jako że realizujemy na co dzień wydarzenia online, że chcielibyśmy Marcina zaprosić do tej współpracy.

GK: Mówimy o tym, że tego typu wydarzenia, zmuszają nas do takiego skondensowanego sposobu przekazywania wiedzy czy informacji. Wy natomiast w ubiegłym tygodniu zdaje się, zrealizowaliście konferencję, która trwała 4 dni. Czy można więc też takie obszerne konferencje realizować w ten sposób?

MM: Ta konferencja to był eksperyment. Kompletnie nie boimy się w tym momencie eksperymentować, i nie ma czegoś takiego jak porażka, jest tylko po prostu lekcja. Na szczęście to nie była lekcja z uwagi na porażkę, bo to wydarzenie to był sukces.

Czemu cztery dni? Ponieważ, my akurat jako firma IT mamy tak dużo treści merytorycznych związanych z technologią, których upchnięcie na jeden dzień spowodowałoby ograniczenie się do jakiegoś małego wycinka. Każdy dzień składał się z innego zakresu tematycznego, który może angażować i interesować różne grupy klientów.

Sednem wydarzeń digitalowych jest to, żebyśmy konkretny przekaz kierowali do bardzo precyzyjnie dobranych odbiorców, którzy chcą i potrzebują go usłyszeć. Jeśli więc mamy więcej niż jedną grupę docelową, to kwestia tego, czy będzie to wydarzenie czterodniowe, czy godzinne nie ma znaczenia, ponieważ jeśli ten content i ta wiedza będą umiejętnie rozłożone, to każdy uczestnik będzie mógł wybrać to w czym chce uczestniczyć. Dla jednych będzie to więc cztery dni po cztery godziny, a dla innych nadal będzie to jedna godzina na temat, który akurat go interesuje.

To jest bardzo duża zaleta wydarzeń online: uczestniczymy w wybranych, interesujących nas sesjach z przerwami, które możemy poświęcić na własną pracę, co w przypadku konferencji fizycznych jest raczej niemożliwe.

GK: Rozmowa z Wami dała mi bardzo dużo inspiracji i wiedzy, która oswaja mnie trochę z tą rzeczywistością i pokazaliście Panowie, że nie ma nigdy sytuacji bez wyjścia. Ta sytuacja też nie jest bez wyjścia. Bardzo się cieszę, że skupiliśmy się nie na wartościach czy możliwościach technologicznych, ale powiedzieliśmy bardzo dużo też o efektywności tego działania i o tzw. elemencie ludzkim.

MM: Ja jestem oczywiście pełen optymizmu i trzymam kciuki za całą ekipę Imagine Nation i grupę Focus. Liczę również na to, że szybko pojawi się pozytywny feedback ze strony uczestników, co pozwoli zorganizować kolejną edycję już niedługo.

GK: Bardzo chętnie będziemy przy tych wydarzeniach, chciałem powiedzieć eksperymentach, ale w pewnym momencie one przestaną być eksperymentami, a staną się doświadczeniem. Panowie bardzo serdecznie dziękuję Wam za ten poranek.

Grzegorz Kiszluk

Event w czasie kwarantanny – jakie marketingowe techniki zastosować by zgromadzić uczestników przed komputerami?

eventy w kwarantanie wydarzenia online

No właśnie… A co możemy zrobić podczas pandemii, gdy wszyscy podlegamy czasowej izolacji i nie możemy, albo nie chcemy się fizycznie spotykać?

Cyfrowy nomadyzm – pracuj skąd chcesz, spotykaj się jak chcesz

Żyjemy w czasach cyfrowego nomadyzmu. Dzięki rozwojowi szybkiego internetu i różnego rodzaju platform do pracy zdalnej możemy wykonywać nasze obowiązki skądkolwiek tylko chcemy. Dla pracodawcy ważne jest by praca została wykonana, a pracownik był zadowolony i przede wszystkim – bezpieczny. Coraz więcej osób doświadcza tego rodzaju pracy i nie są to już tylko informatycy. Dzięki rozwojowi technologii przedstawiciele wielu różnych branż zyskują taką możliwość.

Obecna sytuacja w kraju i skala epidemii jest czymś zupełnie nowym, wyzwaniem na które nie byliśmy gotowi i wyzwaniem, które weryfikuje naszą umiejętność do szybkiego dostosowywania się do nieprzewidzianych sytuacji. Tylko czas pokaże jakie unikatowe i nowe rozwiązania zostaną opracowane w tym niespokojnym okresie.

Na szczęście jesteśmy przyzwyczajeni do oglądania treści wideo w sieci i nie mam tu na myśli filmików z kotkami z You Tube. Na myśli mam liczne szkolenia dostępne w formie online, które często traktujemy jako immanentny element naszego rozwoju zawodowego. Kursy w takiej formie dają realne certyfikaty potwierdzające nasze nowo nabyte umiejętności i zdobytą wiedzę. Operatorzy platform ze szkoleniami twierdzą, że posiadanie cyfrowego certyfikatu poświadczającego dane kompetencje przekłada się na ponad sześciokrotnie większy ruch na naszym profilu LinkedIn. W chwili obecnej większość kursów online udostępnionych jest za darmo. Jest to doskonała okazja żeby zapoznać się z różnego rodzaju platformami, dostępnymi na nich narzędziami i znalezieniem możliwości do wykorzystania ich w prowadzonej przez nas działalności.

Poza doskonaleniem naszych umiejętności zawodowych mamy również możliwość organizowania spotkań. Niegdyś nowoczesne czaty ewoluowały w platformy do prowadzenia wideokonferencji, które są jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędzi w pracy marketingowej. Ile razy każdy z nas prowadził długą rozmowę telefoniczną, podczas której próbował dojść z rozmówcą do consensusu, a w rzeczywistości tylko nakręcaliśmy negatywne emocje i brak wzajemnego zrozumienia? Za pomocą wideoporad/konferencji mamy możliwość fizycznego, wręcz namacalnego, wskazania danego problemu skupiając się na tym co ważne, a nie na tym czyja racja jest „najmojsza”. Możemy prezentować plany, schematy, założenia, możemy dzielić się ekranem i udostępniać go wszystkim obecnym na konferencji, możemy ich rzeczywiście angażować dzięki czemu ich rola zmienia się ze zwykłego odbiorcy, do współtwórcy.

Co ciekawe, duże koncerny przed wprowadzeniem nowych pracowników do pracy szkolą ich w przestrzeni wirtualnej nie od dziś. Za pomocą gogli VR pracownicy przechodzą przez cały zestaw procesów związanych z ich stanowiskami pracy, jak i cały zestaw możliwych awarii wraz z instrukcjami, jak sobie w danej sytuacji poradzić. Może nie jest to wgrywanie baz danych do mózgu, jak to miało miejsce w Matrixie, ale kierunek zaczyna się z grubsza zgadzać. Volkswagen Group przeszkoliło w wirtualnej rzeczywistości 10 tysięcy robotników z zakresu obowiązków pracy w fabryce, zanim ci mieli możliwość realnego wejścia na jej teren. BP przeprowadza wirtualne szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i ewakuacji z platform wiertniczych, ExxonMobil prowadzi wirtualne zajęcia dla operatorów stacji benzynowych, a KFC uczy przyszłych pracowników jak najlepiej i najszybciej przyrządzić smacznego kurczaka za pomocą gry VR.

Dzięki rozwojowi technologii mamy możliwość pracy z dowolnego miejsca na ziemi oraz organizowania spotkań w jednym miejscu, mimo że uczestnicy takiego spotkania pochodzą z różnych kontynentów. Tylko od nas zależy jak szybko dostosujemy te możliwości do naszych obowiązków.

Technikalia – od niezbędnego minimum, do eventu premium

Posiadając laptop z kamerą i mikrofonem, podobnie wyposażony smartfon wraz z podłączeniem do internetu, dysponujemy tak naprawdę narzędziami do zorganizowania mikroeventu w świecie digital dla mniejszego lub większego grona uczestników. Dzięki nim jesteśmy w stanie zrobić jednostronny stream lub wideokonferencję. Wieloosobowa konferencja, gdzie każdy streamuje swój obraz przeznaczona jest jednak dla mniejszych grup uczestników. Daje poczucie większej intymności i jest o wiele bardziej skuteczna. Dlaczego? Dlatego, że jeżeli w konferencji bierze udział pięciu uczestników to jesteśmy w stanie obserwować ich reakcje na prezentowane przez nas treści i zależnie od nich zmieniać styl przekazywania wiadomości, bądź wciągać uczestników w dyskusję powodując, że przestaną być tylko odbiorcami treści.

Powstało wiele ciekawych narzędzi programowych takich jak Zoom Cloud Meetings, którego twórcy na czas pandemii postanowili odblokować funkcje wycinania postaci z tła, tak aby każdy mógł streamować wideo z domu bez pokazywania tego co się w nim znajduje, za to z możliwością pokazania wcześniej wybranego i wgranego przez nas tła.

Istnieją również możliwości przygotowania naprawdę profesjonalnych streamingów, jednak wymagają one wyboru lokalizacji (jak przy klasycznych eventach), stworzenia dedykowanej scenografii oraz wynajęcia firmy, której zadaniem będzie realizacja wideo z reżyserią i streamingiem online. W tym wypadku wszystko wygląda pięknie i profesjonalnie, jakość streamu powala, a scenografia nadaje teatralności naszemu wydarzeniu. Jednakże w dalszym ciągu pozostaje to „płaski”, jednostronny przekaz do wirtualnego widza. Dobry event to taki, który transformuje cele biznesowe klienta w realne przeżycia konsumenckie nadając im pewien wymiar emocjonalny. W tej branży relacja z uczestnikami wydarzeń jest podstawą decydującą o sukcesie projektu. Tak więc jak możemy te relacje nawiązać? Możemy wykorzystać technologie live chat z moderatorem, który na bieżąco śledzi wpisy odbiorców, a najciekawsze kwestie przekazuje prowadzącemu. Niezależnie od tego czy są to pytania od publiczności, czy uwagi na temat prowadzenia prezentacji. Dzięki temu prezentujący ma możliwość reakcji i wciągnięcia uczestników jeszcze bardziej w wydarzenie, które przestaje być jednostronnym przekazem. Mimo tego, iż jest to tylko jeden, drobny element interakcji, to nadaje on głębszego wymiaru naszemu wydarzeniu online.

Human Touch – o aspekcie ludzkim

Finalnie to widz decyduje o tym co ogląda. Naszą relację możemy upublicznić na wiele sposobów. Od płaskiego streamu, przez stream z wielu kamer, który jest moderowany i reżyserowany, aż po możliwości streamu 360, co jest ukłonem w stronę posiadaczy gogli VR mających możliwość wejścia jeszcze głębiej w przedstawiane treści.

Zazwyczaj widz/uczestnik oczekuje czegoś więcej, niż suchej relacji okraszonej dźwiękami, bądź statycznymi grafikami. Można tu znaleźć analogię do świata gier komputerowych, gdzie najpopularniejsze z nich oferują możliwość rywalizacji z ludzkim przeciwnikiem, który za pomocą awatara zanurza się w cyfrowy świat i rzuca nam angażujące wyzwanie. Ta sama zasada wydaje się być spiritus movens dla przyszłych wydarzeń online. Komputer, kamera i światłowód to tylko narzędzia, content to tylko mniej lub bardziej interesująca treść, sednem każdego wydarzenia jest nawiązanie relacji między ludźmi i nadanie tej relacji pewnej wartości emocjonalnej. Eventy mają kreować doświadczenia i wspomnienia, zakorzenić się w naszej pamięci. Tylko wtedy możemy mówić o dobrze zorganizowanym wydarzeniu. W każdym innym wypadku mamy do czynienia z jednostronnym wykładem, a jak doskonale wiemy – takie formy prezentacji wpadają jednym, a wypadają drugim uchem 😉

Dlatego też każda forma uatrakcyjnienia eventu będzie bardziej i efektywna, i efektowna, jeśli po drugiej stronie znajdzie się człowiek z krwi i kości, a nie aplikacja czy maszyna. Oczywiście hybrydowe rozwiązania już istnieją i będą się coraz szybciej rozwijać, co może stanowić zupełnie nową niszę dla chociażby animacji online-eventowych, jednakże to czynnik ludzki jest w dalszym ciągu decydującym faktorem podczas organizowania każdego rodzaju wydarzenia.

Jest to ciekawy i skomplikowany temat, który wymaga pewnych umiejętności w prowadzeniu eventów online. Zawodowi streamerzy doskonale wiedzą jak przykuć uwagę widza i to od nich możemy nauczyć się kilku zasad, które później zaimplementujemy w naszej pracy. Ze względu na format wydarzenia techniki prezentacji będą musiały się zmienić. W dalszym ciągu merytoryka pozostanie najważniejszym elementem składowym wystąpienia, jednak to jego oprawa, elementy angażujące odbiorców i charyzma prezentera będą przekładać się na ocenę całości wydarzenia.

Interaktywność

Co dalej? Jest mnóstwo narzędzi, które bez instalowania dodatkowych aplikacji umożliwiają, poprzez wejście na daną stronę, wzięcie udziału w interaktywnych prezentacjach. Pollev, Sli.do czy Kahoot! to tylko niektóre z nich, które dodatkowo wprowadzają elementy grywalizacji do naszego wydarzenia. Najlepsze jest jednak to, że wszystkie działają w czasie rzeczywistym. Dzięki temu jesteśmy na bieżąco nie tylko z reakcjami uczestników wydarzenia, ale w bardzo przyjazny sposób angażujemy publikę w interakcję z nami i naszą prezentacją. Poprzez grywalizację możemy wprowadzić system punktacji do pytań, które zamierzamy zadać słuchaczom. A punktacja z kolei może przełożyć się na zdobycie realnych nagród dostarczanych do zwycięzców za pomocą przesyłek kurierskich.

Co z cateringiem? Mimo tego, że restauracje są tymczasowo zamknięte to w dalszym ciągu realizują zlecenia na dostawy. Każdy z gości naszego interaktywnego wydarzenia, po zalogowaniu w odpowiednie miejsce, otrzyma kupon do jednej z platform pozwalających zamówić jedzenie w dostawie – takie na jakie tylko ma ochotę i w porze, która będzie dla niego najbardziej dogodna. Zazwyczaj podczas „normalnych” eventów zawsze znajdzie się ktoś, komu jedzenie nie będzie smakować. W tym wypadku decyzyjność przekazana jest w ręce gości wydarzenia i to oni dokonują wyboru, a nie organizator. Brzmi smacznie? Jak najbardziej!

Na horyzoncie pojawiają się również bardzo innowacyjne platformy do spotkań w wirtualnej rzeczywistości. Przykładowo Facebook Horizon (obecnie w wersji beta), który za pomocą gogli VR umożliwia przeniesienie się do wcześniej stworzonego świata i interakcje z innymi użytkownikami czy nawet stworzenie własnego „świata”, np. przestrzeni eventowej (przypomina Simsy prawda?).

Koncepcja cyfrowych przestrzeni do spotkań mocno kojarzy się z filmem Stevena Spilberga „Ready Player One”, ale nie mówimy już o stworzeniu konceptu na potrzeby kina, a o rzeczywistości w której żyjemy i która dalej będzie się rozwijać – czy wejdziemy w ten świat lub nie, to zależy tylko od nas samych.

Atrakcje eventowe online i moderacja real time

Moderowanie komentarzy w czasie rzeczywistym jest czymś co doskonale znamy z telewizji, gdzie na paskach informacyjnych pojawiają się treści wysyłane przez widzów. Przy organizacji wirtualnego wydarzenia będziemy musieli jednak skorzystać z doświadczenia ekspertów od reżyserii czy realizacji telewizyjnych.

Dlaczego? Jeśli chcemy by nasze wydarzenie online było czymś więcej niż zwykłą wideokonferencją, to musimy kierować się takimi samymi wyznacznikami, którymi kierowalibyśmy się przy organizowaniu klasycznej imprezy, gdzie w realizatorce siedzi operator i reżyser sterując wszystkim zza kulis. Percepcja uczestników eventów online będzie się zmieniać z roku na rok i będą oni wymagać coraz więcej. Najstarsi użytkownicy internetu pamiętają jaką radość sprawiało wgranie obrazka JPG na stronę i ile to zajmowało. Teraz niezaładowanie jakiegokolwiek elementu, bądź wszelkiego rodzaju opóźnienia (lagi) powodują irytację i wpływają na finalną ocenę prowadzonego projektu. Celowo używam tu terminów wziętych z gier, takich jak lagi, albowiem świat gier komputerowych i jego „natychmiastowość” powinien być inspiracją dla organizatorów wydarzeń online. Należy zadbać o to, aby wszystkie elementy działały płynnie i były ze sobą powiązane, im więcej „lagów” i „glitchy” – tym bardziej narażamy się na niezadowolenie uczestników. W dalszym ciągu jedną z najważniejszych części składowych eventu jest customer journey i jej odpowiednie przygotowanie. Brak osób, które będą nadzorować realizację naraża nas na dużą liczbę problemów, których można było uniknąć. Oczywiście wszystkie treści merytoryczne będą nagrywane z możliwością wielokrotnego powrotu do nich w czasie, chociaż z drugiej strony poprzez ograniczenie czasowe dostępności treści czy dodatkowych atrakcji możemy wpływać na niepowtarzalność i prestiżowość wydarzenia. A niepowtarzalność ma znaczenie.

Zastanawiam się czy i kiedy pojawi się rozwiązanie, bądź narzędzie służące w roli muzycznego przerywnika odgrywanego gdzieś na żywo, a streamowanego w naszych prezentacjach lub wydarzeniach. Idąc dalej tego rodzaju atrakcje eventowe mogą też odbywać się w postaci hybrydy analogowo-cyfrowej. Co przez to rozumiem? Weźmy na przykład atrakcję rodzaju łapa szczęścia, gdzie zamiast przedmiotów do wygrania możemy zdobyć kody na dane produkty. Wyobrażam sobie sytuację, w której uczestnik naszej, załóżmy „warszawskiej” konferencji w przerwie kawowej słucha streamu z koncertu na żywo w Londynie i gra w grę na automacie znajdującym się w kasynie w Las Vegas – na ekranie widzi obraz z kamery, jak porusza joystickiem za pomocą swojej klawiatury i wygrywa kupon na daną nagrodę, którą może zrealizować w wybranym miejscu, bądź na wybranej stronie internetowej.

Idąc dalej – fotobudki można zamienić w filtry/skórki do wykorzystania w różnego rodzaju social mediach, które będą dostępne tylko dla użytkowników wydarzenia i tylko podczas trwania eventu, a elementy grywalizacji w eventach online są praktycznie niczym nieograniczone! No może tylko naszą własną wyobraźnią…

Najbliższe kilka miesięcy pokaże nam jak rozwinie się branża eventów online. Podstawowym elementem nadal będą „części stałe” takie jak goście wydarzenia, prelegenci i odpowiednie przygotowanie merytoryczne. Natomiast to drobne „smaczki” sprawią, że dane wydarzenia będą zapamiętywane, a inne już nie. To do nas, jako przedstawicieli branży eventowej, należy zadanie tworzenia sytuacji, przeżyć i wartości, które emocjonalnie poruszą uczestnika i pozwolą mu zachować wspomnienie wydarzenia na dłużej 😊


Tomasz Podkowa

Autorem tekstu jest: Tomasz Podkowa, Tech R&D Manager, Imagine Nation

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF