Jak popularny jest gaming? – rozmowa z Mateuszem Matysiakiem z GG League

Impact'22 to także czas kiedy możemy śmiało porozmawiać o branży gamingu. A my dobrze znamy osoby, które o grach wiedzą bardzo dużo i lubią się tą wiedzą dzielić. Tym razem rozmowa z Mateuszem Matysiakiem z GGLeague.

 

Podczas rozmowy padło pytanie o to, jak rozwija się aktualnie branża gamingowa. Jaki wgląd ma na to rozmówca:

Myślę, że jest to temat raczkujący. Widać znaczne wzrosty zainteresowania marek, spółek, podmiotów samorządowych. Jednak cały czas brakuje zrozumienia, jak to działa i czym ten esport jest. Zjawisko będzie cały czas rosło i nikt tego nie zatrzyma. Gaming jest już teraz większą branżą niż muzyka czy filmy i szybciej się rozwija. […]  To jest też dobry moment, żeby zrozumieć, że internet i media internetowe są bardzo ciekawą alternatywą do mediów tradycyjnych w marketingu. Teraz jest jeszcze moment, że finansowy próg wejścia jest wyraźnie niski względem generowanych efektów.

Mateusz Matysiak o GG League:

W dużym skrócie — robimy esport! Tworzymy własne koncepty, które promujemy od zera, a także obsługujemy i wspieramy inne marki esportowe w tematach produkcyjnych.

Zapraszamy do zapoznania się z całą rozmową z Mateuszem Matysiakiem:

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jaki impact miał Impact’22, czyli dlaczego w maju cała Polska zjeżdza do Poznania

Premier Morawiecki zapowiada emisję nowych obligacji, minister Cieszyński ogłasza przebudowę portalu mObywatel, prof. Poliakowa tłumaczy stan relacji Europa-USA, a prof. Harari – stan rasy ludzkiej w ogóle. Wreszcie Robert Kubica, który opowiada swoją poruszającą historię sportowca i człowieka. Tak w telegraficznym skrócie wyglądała najbardziej wpływowa impreza gospodarczo-technologiczna w Polsce – Impact’22.

Musimy stworzyć działający porządek światowy. Europejczycy muszą się odwdzięczyć Ukraińcom, udzielić im pomocy w wojnie i odbudowie pokoju. Musimy odbudować demokratyczną Ukrainę, bo to będzie najlepsza ochrona pokoju.

apelował profesor Yuval Noah Harari w pierwszy dzień Impactu

Z kolei prof. Alina Polyakova, założycielka wpływowego waszyngtońskiego think tanku CEPA, analizowała, jak wojna w Ukrainie zreanimowała relacje Stanów Zjednoczonych i Europy:

Od lutego znaczenie dwustronnych relacji USA z Polską zdecydowanie wzrosło. Polska jest w tej chwili dla Stanów niezbędnym sojusznikiem, a sam kraj staje się liderem Europy Wschodniej.

Także premier Mateusz Morawiecki, występując po profesorze Hararim, zwrócił uwagę na bezprecedensowe w historii świata wyzwania, przed którymi stoimy. Premier zapowiedział także kolejne plany swojego rządu – emisję obligacji skarbowych, które mają zabezpieczyć oszczędności Polaków przed skutkami inflacji.

Z kolei minister w Kancelarii Premiera odpowiedzialny za cyfryzację Janusz Cieszyński zapowiedział gruntowną przebudowę systemu mObywatel. Ten system niebawem ma się stać miejscem, gdzie każdy Polak załatwi sprawy ze wszystkich urzędów. Oprócz niego oraz premiera rząd reprezentowali także m. in. minister spraw europejskich Konrad Szymański czy wiceminister rozwoju Olga Semeniuk.

Te zaledwie kilka wymienionych wystąpień i paneli – mimo, że niezwykle inspirujące – nie oddają jednak całego kongresu. Bo przecież równie dobrze można byłoby napisać o 451 innych doskonałych wystąpieniach. Wśród nich prelekcja prof. Bogdana de Barbaro, nestora polskiej psychologii, który opowiadał o stanie polskiej rodziny i wypaleniu zawodowym, czy też panel z szefami największych banków w Polsce, którzy próbowali przewidzieć gospodarczą przyszłość kraju.

Wśród topowych gości pojawili się również polscy sportowcy m.in. Anita Włodarczyk, Robert Kubica czy Maja Włoszczowska.

Tak naprawdę jestem wielki szczęściarzem i chcę się starać się być coraz lepszy, nie tylko w sporcie, ale też jako człowiek. mój wypadek pozwolił mi dużo zrozumieć. Bardzo często nie doceniamy tego, co mamy. Ja przez spory okres nie mogłem nawet umyć sobie sam zębów. A widziałem jednocześnie, że wiele osób w szpitalu nie miało nawet tyle szczęścia. Dlatego właśnie dziś czuję się szczęściarzem.

Robert Kubica, polski kierowca rajdowy

A może jednak należałoby wspomnieć o prelekcji bestsellerowej autorki Erin Meyer czy inaugurującym kongres wystąpieniu Andrija Deszczycy, Ambasadora Ukrainy w Polsce? A skoro o Ukrainie, to może warto przytoczyć także wystąpienie prezesa GPW Marka Dietla, który zaapelował, aby giełdy przeznaczyły część swoich zysków na pomoc temu krajowi?

O wystąpieniach ekspertów z najwyższej polskiej i światowej półki można byłoby pisać jeszcze długo, bo podczas dwóch dni trwania Impact’22 odbyło się ich dziesiątki. Ale świetna warstwa merytoryczna to jeden z dwóch głównych powodów, dla których ministrowie, ambasadorzy, naukowcy i szefowie największych firm w Polsce i na świecie 11 i 12 maja zjechali do Poznania. Na pytanie o drugi większość z ponad 3 tysiąca uczestników odpowiada bez zastanowienia: elektryzująca atmosfera.

Najważniejszy w Polsce i tej części Europy kongres gospodarczo-technologiczny wypracował sobie markę miejsca, gdzie w świetnej atmosferze można podyskutować z najciekawszymi i najważniejszymi dziś ludźmi. Nieważne, czy chodzi o dyskusje filozoficzne, polityczne czy biznesowe – duch Impactu był dla każdego tematu genialnym katalizatorem.

To właśnie dzięki ciekawym gościom i tej elektryzującej atmosferze Impact’22 był najjaśniejszym punktem na biznesowej, technologicznej, naukowej i politycznej mapie Polski i Europy Środkowo-Wschodniej.

Kolejny Impact już za rok: 10 i 11 maja 2023 uczestnicy ponownie zjadą się do Międzynarodowych Targów Poznańskich. Wśród nich będzie m. in. Nassim Nicholas Taleb – pisarz, filozof, ekonomista. Do odwiedzenia Impactu i wysłuchania jego prelekcji nie trzeba zachęcać – dość powiedzieć, że jego książkę “Czarny Łabędź” brytyjski The Sunday Times umieścił na liście dwunastu najbardziej wpływowych książek wydanych na świecie po II wojnie światowej.

W tegorocznej, rekordowej edycji Impactu zaangażowało się ponad 100 partnerów ze świata biznesu, ekonomii, technologii. Impact współpracował z 40 największymi redakcjami w całej Polsce. Partnerami strategicznymi tegorocznej edycji byli: Mastercard, Google, Żabka, Allegro, BGK, BNP Paribas, AstraZeneca, Scania, Sieć Badawcza Łukasiewicz. Wydarzenia towarzyszące, które odbyły się podczas dwóch dni to m. in. kolacja z byłym premierem Szwecji – Carlem Bildtem, wieczorny koktajl Mastercard, podczas którego na scenie wystąpili topowi polscy artyści, warsztaty na temat kultury organizacji z Erin Meyer, bieg Impact Run, z którego dochód zostanie przekazany Fundacji 4F, śniadania z mediami, lunche z ekspertami, gala rozdania nagród Money.pl, i wiele zamkniętych spotkań. A w 2023 roku chcemy dokonać niemożliwego: sprawić, aby Impact był jeszcze lepszy!

To będzie dopiero za rok, ale w międzyczasie warto dokładnie wsłuchać się w wystąpienia tegoroczne, które zamieszczane są sukcesywnie na kanale Impactu na YouTubie – dają tak dużo inspiracji, że powinny wystarczyć na doczekanie do maja 2023.


Już na dniach na Brief.pl pojawią się inspirujące rozmowy prosto z Impact’22. Wywiadów udzielili nam Stefan Batory, Marcin Bruszewski oraz Mateusz Matysiak, uczestnicy paneli dyskusyjnych na tegorocznym wydarzeniu. 

Najbardziej rozpoznawalni mówcy w kraju i na świecie z Nassimem Talebem i Natalie Portman na czele, 7 scen, ponad 500 speakerów, 23 ścieżek tematycznych, warsztaty dla liderów biznesu i konkurs dla startupów z Polski wspierany przez Sebastiana Kulczyka i Puls Biznesu – to plan na dwa dni Impact’23, najważniejszego w Polsce i tej części Europy kongresu gospodarczo-technologicznego, który w maju 2023 r. odbędzie się w Poznaniu. 10-11 maja 2023 r. Poznań i Wielkopolska jako gospodarze Impact’23 – kongresu o skali i rozmachu bez precedensu – staną się najjaśniejszym punktem na biznesowej, technologicznej, naukowej i politycznej mapie Polski i Europy Środkowo-Wschodniej. Impact może się poszczycić wyjątkowym gronem dotychczasowych prelegentów. W poprzednich edycjach udział wzięli m.in. jeden z najważniejszych współczesnych myślicieli prof. Yuval Harari, była sekretarz stanu USA Hillary Clinton czy prezes YouTube Susan Wojcicki. W styczniu, do grona TOP SPEAKERÓW Impact’23 dołączyła Natalie Portman – laureatka Oscara, aktorka, producentka, autorka bestsellera, matka i aktywistka. W tej ostatniej roli wystąpi w maju w Poznaniu. Rejestracja uczestników jest już otwarta, a liczba biletów ograniczona https://impactcee.com/impact/2023/.

Impact'23

To koniec naszej prywatności…

Kosiński

Dr Michał Kosiński z amerykańskiego Uniwersytetu Stanforda, psycholog i ekspert w zakresie analizy danych, przyjeżdża 13 czerwca do Krakowa, gdzie będzie jednym z kluczowych speakerów Impact’18. Główną tezą jego wystąpienia będzie kwestia utraty prywatności w erze cyfryzacji.

Dr Kosiński jest obecnie na ustach całego świata. Polski naukowiec, koordynator projektu myPersonality, jest jednym z twórców algorytmu, który niezwykle precyzyjnie opisuje model osobowości każdego użytkownika mediów społecznościowych na podstawie jego aktywności w sieci. Algorytmu, który wykorzystał Cambridge Analytica – firma, która bez zgody użytkowników pozyskała i wykorzystała dane blisko 90 milionów osób.

Im szybciej zaakceptujemy fakt, że w gruncie rzeczy straciliśmy naszą prywatność, tym szybciej możemy usiąść i odbyć bardzo ważną debatę, która zapewni, że ten nowy świat będzie nadal bezpiecznym i nadającym się do zamieszkania miejscem do życia – mówił dr Kosiński w rozmowie z „CBS Evening News”.  Metodologia badania społecznego dr Kosińskiego jest niezwykle precyzyjna i skuteczna. Ślady jakie zostawiają w sieci internauci pozwalają dokładnie określić nie tylko ich pochodzenie etniczne, wyznanie, poglądy polityczne i preferencje seksualne ale nawet wygląd, poziom inteligencji czy zainteresowania.  – To nie moja wina. To nie ja zbudowałem bombę. Ja tylko pokazałem, że ona istnieje – mówi naukowiec. Ta bomba, jak to określa gość Impact’18, osiągnęła naprawdę poważne i dla większości z nas niepokojące rozmiary.  – Na podstawie lajków z Facebooka, algorytm jest w stanie przewidzieć ze skutecznością od 60 do 93 proc. fakty na temat życia każdej jednostki – tłumaczył dr Michał Kosiński na jednym ze spotkań branżowych. – Na podstawie 70-100 lajków, algorytm jest w stanie zdobyć podobną wiedzę na temat jednostki, co jego rodzina. Na podstawie 250 lajków, system będzie znał nas lepiej niż małżonek.

Z jego odkrycia korzystał m.in. sztab wyborczy Donalda Trumpa podczas zwycięskich wyborów w Stanach Zjednoczonych. Niedawno, zachodnie media rozpisywały się na temat zaangażowania Facebooka w kampanii wyborczej Andrzeja Dudy w 2015 roku twierdząc, że zespół polityka zamienił jego fanpage w główny kanał komunikacji z wyborcami, a język oraz stwierdzenia zawarte w opisie kampanii prezydenckiej były bardzo podobne do używanych przez Cambridge Analytica. Wyciek danych z Facebooka do firmy doradczej Cambridge Analytica może dotyczyć ponad 57 tys. osób w Polsce. Sprawą zajmuje się Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, który na razie współpracuje ze swoimi odpowiednikami w państwach Unii Europejskiej, nie wykluczając także działań krajowych w tej sprawie.

13 czerwca na Impact’18 w Krakowie Dr Kosiński opowie o szansach, ale i zagrożeniach prywatności w cyfrowym świecie. Big Data, czyli analiza olbrzymich zbiorów danych użytkowników gromadzonych w Internecie, wcale nie musi zakończyć się dla nas tragicznie. Można zaobserwować szereg pozytywnych efektów. Personalizacja przedstawianych dla nas informacji w sieci powoduje chociażby, że nauka staje się dla nas przyjemnością, a nie obowiązkiem. Nie ulega jednak wątpliwości, że wiedza gigantów internetowych niesie ze sobą także i istotne zagrożenia, o których opowie dr Kosiński.

Dr Michał Kosiński – Jest adiunktem w Stanford Graduate School of Business. Doktorat zrobił na University of Cambridge. Postać nietuzinkowa: psycholog, informatyk i analityk danych – sam o sobie pisze: „data scientist”. Koordynuje projekt myPersonality, w ramach którego ponad 200 badaczy z całego świata analizuje profile 8 milionów użytkowników Facebooka.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF