...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Maciej Lissowski nowym Członkiem Zarządu indaHash

Maciej_Lissowski

Maciej Lissowski z początkiem września dołącza do zespołu indaHash w roli Członka Zarządu. Będzie odpowiedzialny za działania operacyjne i biznesowe w Polsce oraz na rynkach CEE. Lissowski jest związany z branżą komunikacji marketingowej od ponad 30 lat. Dotychczas współpracował między innymi z Pathfinder 23 gdzie zajmował stanowisko chief operating officera. Doświadczenie zdobywał również pracując w grupie Ogilvy, Publicis Worldwide Poland oraz w agencjach niezależnych. Barabra Sołtysińska, CEO indaHash została wyróżniona w

indaHash przeszedł już kilka faz intensywnego rozwoju. Myślę, że aktualnie jesteśmy w miejscu, w którym mamy bardzo mocny zespół oraz unikalną, międzynarodową technologię i doświadczenie. Dalej się profesjonalizujemy, wprowadzając na rynek dwa nowe produkty o niesamowitym potencjale. Osoba z doświadczeniem, wiedzą i umiejętnościami Maćka pomoże nam jeszcze lepiej odpowiadać na oczekiwania klientów oraz zespołu.

Barbara Sołtysińska, CEO indaHash

Zdaniem Macieja Lissowskiego, indaHash to o wiele więcej niż tylko influencer marketing.

indaHash to zdecydowanie jedna z najciekawszych firm w nowej ekonomii, której potencjał skupia się przede wszystkim na technologii, automatyzacji marketingowej i szeroko rozumianym content marketingu. Z indaHash znamy się i przyjaźnimy od lat. Jestem przekonany, że dzięki wzajemnym zaufaniu i relacji, którą zbudowaliśmy, uda nam się zrealizować niejeden przełomowy projekt.

Maciej Lissowski

indaHash od 2016 realizuje kampanie dla międzynarodowych klientów w modelu end-to-end, w których dobór influencerów oraz proces przygotowania i moderacji contentu, raportowania i ewaluacji współpracy z twórcą oparty jest o dane oraz sztuczną inteligencję. indaHash pracuje zarówno z dużymi influencerami, jak i średnimi oraz micro-twórcami. Firma zrealizowała ponad 15000 kampanii, z czego istotną część w Polsce oraz regionie CEE. Obecnie działa na ponad 110 rynkach i posiada ponad 1 milion zarejestrowanych twórców.


Źródło: indaHash

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

50 Kreatywnych: rozmowa z Barbarą Sołtysińską, zwyciężczynią 7. edycji rankingu

Czy można kontrolować działania influencerów na skalę światową w jednym miejscu? Barbara Sołtysińska opowiada jak powstała międzynarodowa platforma indaHash, umożliwiająca przeprowadzanie zautomatyzowanych kampanii z mid-fluencerami na Instagramie, Facebooku i Snapchacie, oraz przedstawia swoją wizję rozwoju influence marketingu w Polsce.

Jak opiszesz swoje wrażenia po ogłoszeniu wyników konkursu? Jak to jest być najbardziej kreatywną osobą w biznesie?

Z jednej strony to olbrzymia radość i oczywiście zaszczyt. Z drugiej, to poczucie bardzo dużej odpowiedzialności. Po ogłoszeniu wyników pojawił się więc pewien dysonans – ogromna duma z osiągnięć mojego zespołu i z codziennej pracy, przy jednoczesnym przekonaniu, jak wiele muszę się jeszcze osobiście nauczyć, jak bardzo rozwinąć i ile rzeczy jest jeszcze do ulepszenia.

 

Co skłoniło Cię do zgłoszenia swojego udziału w rankingu?

Nie “co”, a “kto”. Sam Grzegorz Kiszluk! I jestem mu za to ogromnie wdzięczna!

 

Projekt, za który zostałaś doceniona przez Kapitułę 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to platforma indaHash. Jak powstał pomysł na jej stworzenie?

W branży od zawsze starałam się śledzić wszystkie trendy i dostrzegać nowe potencjały. Tak było też w przypadku tzw. mid-tier influencerów. Brakowało jednak rozwiązania, które pozwalałoby skalować zarówno biznes, jak i samo prowadzenie kampanii. Nie z jednym czy kilkoma twórcami – a z setkami digital influencerów jednocześnie. Tak powstał pomysł na zautomatyzowanie całego procesu.

 

Jak wyglądały początki funkcjonowania platformy, zapoznawanie branży z projektem? Czy indaHash przyjął się równie dobrze jak Twój poprzedni duży projekt – LifeTube?

Na rynku jesteśmy od półtora roku, więc mimo olbrzymiej skali – z perspektywy czasu to ciągle są początki. Nowe rozwiązanie automatyzujące proces współpracy z influencerami zdobyło w pierwszych miesiącach działania spore zainteresowanie. Prawdziwym wyzwaniem było jednak skalowanie na rynki międzynarodowe – wchodzenie do nowych krajów, zdobywanie klientów i influencerów, koordynowanie międzynarodowych kampanii (największa realizowana była jednocześnie na 14 rynkach) i przede wszystkim rozwój zespołu – znajdowanie odpowiednich ludzi. Tylko w pierwszym kwartale tego roku zatrudniliśmy 40 nowych osób (w sumie zatrudniamy już ponad 100 z 12 krajów, w 5 biurach – Warszawie, Nowym Jorku, Londynie, Berlinie i Dubaju). Odpowiedni dobór specjalistów na wielu rynkach, w branży, która dopiero się kształtuje – to nadal największe wyzwanie. Dzięki wcześniejszej działalności na rodzimym rynku startowałam z dużym kredytem zaufania, na rynkach międzynarodowych trzeba je wywalczyć i stale budować.

 

Jak Twoim  zdaniem potoczy się dalej rozwój influence marketingu w Polsce?

Zarówno w Polsce, jak i na świecie coraz większe znaczenie będzie odgrywała technologia. Wykorzystywanie w czasie rzeczywistym obrandowanego UGC w DOOH, precyzyjne targetowanie – np. na bazie używanych hashtagów określających rodzaj zainteresować, pełna mierzalność, dopasowywanie influencerów po hashtagach do archetypu marki – wszystkie te rzeczy w indaHash wdrażamy i rozwijamy już teraz. Te trendy i narzędzia będą się więc umacniały i rozpowszechniały. Marki zdecydowanie odważniej będą też budowały pełne strategie oparte o długoterminową współpracę z influencerami – zarówno z największymi gwiazdami internetu, jak i setkami tzw. mid-tier influencerów.

Anita Florek

indaHash wprowadza “Videoseed”, czyli opcję dystrybucji wideo na profilach setek influencerów jednocześnie

indaHash, międzynarodowa platforma automatyzująca współpracę z influencerami, wprowadza “VideoSeed” – możliwość dystrybucji materiału wideo na profilach setek najbardziej angażujących użytkowników w mediach społecznościowych. Przeprowadzone kampanie na Facebooku, Instagramie i Snapchacie rozliczane są w modelu CPV. Pierwsza kampania wygenerowała 238 razy większy wskaźnik zaangażowania od wideo opublikowanego na fanpage’u marki. To zupełnie nowe podejście do dystrybucji treści wideo w mediach społecznościowych.

“VideoSeed”, narzędzie wprowadzone przez indaHash, to zupełnie nowe podejście do wideo seedingu. Wideo nie jest wyświetlane jako reklama, ani publikowane przez algorytm, ale przez realnych użytkowników na ich profilach w mediach społecznościowych. Globalne dotarcie (ponad 400 milionów potencjalnych impresji) platformy indaHash pozwala ponadto na realizację kampanii zarówno na wielu platformach, jak i wielu rynkach jednocześnie. Kampanie mogą być planowane, moderowane i raportowane z dowolnego miejsca na świecie. Całość rozliczana jest w prostym modelu CPV (cost per view) lub CPE (cost per engagement).

Z raportu “Consumer Trust…” wynika, że treści reklamowe publikowane przez influencerów i innych użytkowników mediów społecznościowych cieszą się siedmiokrotnie większym zaufaniem odbiorców, a wskaźnik zaangażowania (liczba interakcji podzielona przez zasięg) osiąga nawet 74%. Rozwiązanie indaHash potwierdza te wyniki. Podczas pierwszej kampanii przeprowadzonej przy współpracy z marką Actimel, to samo wideo zostało opublikowane na fanpage’u marki oraz przez kilkudziesięciu średniej wielkości influencerów na ich profilach na Instagramie i Facebooku. Posty opublikowane w kampanii indaHash wygenerowały średnio 238 razy większe zaangażowanie wśród followersów niż wideo opublikowane na fanpage’u marki – 0,23% vs 54.7%.

Wzrost popularności wideo content marketingu w ubiegłym roku spowodował, że spośród wszystkich treści wideo oglądanych w Internecie ⅓ stanowi obecnie branded content. W efekcie mikro-wideo stało się jedną z największych i najbardziej popularnych form marketingu – mówi Barbara Sołtysińska, współzałożycielka indaHash. Ze wszystkich możliwych “mediów” najwięcej czasu spędzamy jednak na śledzeniu… innych ludzi. Co publikują, tworzą, udostępniają, itp. Nic dziwnego, że wszystkie treści, w tym wideo, publikowane przez influencerów, realnych użytkowników mediów społecznościowych, cieszą się taką popularnością – wyjaśnia. Influencerzy przejmują rolę wydawców, tworzą i rozpowszechniają treści, a wzbudzane przez nich zaangażowanie jest ogromne. Jak pokazał nasz pilotażowy projekt nawet 200 razy wyższe od tradycyjnych metod – dodaje Sołtysińska.

indaHash umożliwił również organiczne testowanie kilku wideo przed ostateczną dystrybucją. Najpierw mniejsza grupa influencerów publikuje różne wersje materiału (lub w przypadku kampanii UGC tworzy własne), następnie są one analizowane pod względem wzbudzanego zaangażowania, finalnie do seedingu wybrana zostaje najlepsza wersja, która publikowana jest we właściwej kampanii przez setki średniej wielkości digital influencerów.

W grudniu 2016 indaHash wprowadził na rynek pierwsze na świecie zautomatyzowane kampanie z digital influencerami na Snapchacie. “VideoSeed” wprowadzony w marcu 2017 roku powstał w odpowiedzi na rosnące potrzeby klientów (marek i agencji) zarówno w zakresie influencer marketingu, jak i dystrybucji treści wideo.


::

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF