...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Maciej Lissowski nowym Członkiem Zarządu indaHash

Maciej_Lissowski

Maciej Lissowski z początkiem września dołącza do zespołu indaHash w roli Członka Zarządu. Będzie odpowiedzialny za działania operacyjne i biznesowe w Polsce oraz na rynkach CEE. Lissowski jest związany z branżą komunikacji marketingowej od ponad 30 lat. Dotychczas współpracował między innymi z Pathfinder 23 gdzie zajmował stanowisko chief operating officera. Doświadczenie zdobywał również pracując w grupie Ogilvy, Publicis Worldwide Poland oraz w agencjach niezależnych. Barabra Sołtysińska, CEO indaHash została wyróżniona w

indaHash przeszedł już kilka faz intensywnego rozwoju. Myślę, że aktualnie jesteśmy w miejscu, w którym mamy bardzo mocny zespół oraz unikalną, międzynarodową technologię i doświadczenie. Dalej się profesjonalizujemy, wprowadzając na rynek dwa nowe produkty o niesamowitym potencjale. Osoba z doświadczeniem, wiedzą i umiejętnościami Maćka pomoże nam jeszcze lepiej odpowiadać na oczekiwania klientów oraz zespołu.

Barbara Sołtysińska, CEO indaHash

Zdaniem Macieja Lissowskiego, indaHash to o wiele więcej niż tylko influencer marketing.

indaHash to zdecydowanie jedna z najciekawszych firm w nowej ekonomii, której potencjał skupia się przede wszystkim na technologii, automatyzacji marketingowej i szeroko rozumianym content marketingu. Z indaHash znamy się i przyjaźnimy od lat. Jestem przekonany, że dzięki wzajemnym zaufaniu i relacji, którą zbudowaliśmy, uda nam się zrealizować niejeden przełomowy projekt.

Maciej Lissowski

indaHash od 2016 realizuje kampanie dla międzynarodowych klientów w modelu end-to-end, w których dobór influencerów oraz proces przygotowania i moderacji contentu, raportowania i ewaluacji współpracy z twórcą oparty jest o dane oraz sztuczną inteligencję. indaHash pracuje zarówno z dużymi influencerami, jak i średnimi oraz micro-twórcami. Firma zrealizowała ponad 15000 kampanii, z czego istotną część w Polsce oraz regionie CEE. Obecnie działa na ponad 110 rynkach i posiada ponad 1 milion zarejestrowanych twórców.


Źródło: indaHash

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Pandemiczny blender zadziałał. Którzy influencerzy stracą, a którzy zyskają na skutek pandemii?

influencer marketing pandemia

Kulminacyjny punkt pandemii za nami, teraz firmy ruszą na łowy. Na co będą polować? Jak twierdzi agencja Lingia, w orbicie zainteresowań biznesu znajdą się influencerzy. Aż 41% ankietowanych przyznaje, że w ciągu najbliższych 2 miesięcy ma zamiar skorzystać z usług wpływowych postaci świata social media. Po co? Na pewno nie po to, by zwiększyć sprzedaż. Czego więc w sumie oczekuje biznes? Przede wszystkim liczy na stworzenie kreatywnego, właściwego przekazu, a w dalszej kolejności na wzbudzanie zaangażowania i świadomości marki i jej oferty.

W swoim najnowszym raporcie agencja influencer-marketingowa Linqia postanowiła przyjrzeć się, jak pandemia zmieniła strategię i plany marketingowe przedsiębiorstw. Do tego celu firma wykorzystała dane, jakie udało się jej zebrać i przeanalizować na podstawie wywiadów, które przeprowadziła w maju 2020 z przedstawicielami branży marketingu.

W przeprowadzonym przez Linqia badaniu niemal wszyscy ankietowani marketerzy przyznają, że w wyniku pandemii, byli zmuszeni zmienić swoją strategię marketingową w drugim kwartale 2020. Teraz gdy świat powoli zaczyna wracać do normy, marki rozpoczynają planowanie nadchodzących kampanii, ale pojawiają się też pewne obawy. Aż 32% ankietowanych marketerów stwierdziło, że ich głównym zmartwieniem przy planowaniu nowej strategii promocyjnej jest brak wrażliwości odbiorców na wykorzystywane narzędzia komunikacji.

To nie zniechęca ich jednak do inwestowania w nowe formy promocji, aż 41% respondentów stwierdziło, że w ciągu najbliższych dwóch miesięcy planuje przeprowadzić kampanię promocyjną z udziałem influencerów. Czego oczekują po takiej inicjatywie? Najwięcej, bo aż 63% ma nadzieję na stworzenie prawidłowego i kreatywnego komunikatu. O wiele mniej, bo zaledwie co piąty z ankietowanych, liczy na wywołanie zaangażowania, zaś najmniej, czyli około 17% chce budować świadomość brandu i jego produktów. Co ciekawe, nikt nie liczy na wsparcie sprzedaży.

Wpływowi ludzie

Zanim w drugim kwartale roku doszło do globalnego lockdownu, marki prześcigały się w wykorzystywaniu wpływowych osób ze świata social media. Wydawać by się mogło, że niemal każdy chciał mieć swojego ambasadora, który wzmocni komunikację firmy, wesprze sprzedaż jej produktów i wykorzystując efekt aureoli, przeniesie część wykreowanego wizerunku na pełny nadziei biznes. Popularność tych zabiegów rosła lawinowo, do tego stopnia, że z czasem zaczęto posługiwać się terminem social selling, który polegał na dystrybucji i promocji dóbr produkowanych przez firmę, wyłącznie za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Wybuch pandemii wyhamował dynamiczny rozwój tej niekonwencjonalnej gałęzi świata promocji. Brak możliwości realizowania większości aktywności, zawieszenie budżetów promocyjnych i atmosfera strachu i niepewności były jak kolejne ciosy, wymierzone wprost w świat internetowych celebrytów. Jednak jak pokazują badania – nie ma mowy o knock-outcie, influencer marketing przygotowuje się do następnej rundy i jako jeden z elementów nowej matrycy narzędzi marketingu, do spółki z analityką i big data, szykuje się na decydujące starcie: stare kontra nowe – to wizerunkowy pojedynek stulecia.

Pandemia pokazała nam jedno, chcesz być na szczycie, musisz korzystać ze szczytowych osiągnięć technologii, również w promocji. Influencer marketing, mimo obecności określenia “marketing” w nazwie, ma więcej wspólnego z dziedziną Public Relations niż z klasycznymi formami wspierania sprzedaży. Sprawnie realizowany, tworzy lub wzmacnia wizerunek marki, pozwala na dotarcie do nowej grupy odbiorców oraz odpowiada za budowanie sympatii w odniesieniu do brandu, ale o czym część osób wydaje się zapominać, nie zawsze przynosi wymierne korzyści finansowe w krótkoterminowej perspektywie. Bardziej powinniśmy go traktować jako inwestycję o profilu strategicznym.

Rewolucja Made in Poland

Najlepszym przykładem jak skutecznie realizować strategię influencer marketingu i czerpać z siły, jaką oferuje wizerunek ambasadora, są sukcesy młodych polskich marek, które wykorzystały adekwatne osoby do swojej komunikacji i w ten sposób cieszą się z efektów wizerunkowych i sprzedażowych. Rodzima firma produkująca odzież sportową, Gym Glamour, postawiła na interakcję ze swoimi klientami, wyłącznie za pośrednictwem postaci, które błyszczą w mediach społecznościowych.

Odmienna strategia komunikacji, opierająca się wyłącznie o social media, okazała się przynieść ponadprzeciętne rezultaty. Marka, mimo braku stacjonarnych sklepów, reklam w telewizji czy w prasie, stała się rozpoznawalnym brandem na polskiej scenie medialnej. Polska firma odzieżowa przetarła szlaki, jej śladami chcą pójść kolejni, jednak czy im również uda odnieść się sukces? Anna Gontarek, odpowiedzialna za marketing w Gym Glamour wskazuje, że to nowatorski i odważny model, który w ich przypadku okazał się doskonałą receptą na sukces.

Wiele osób do niedawna powątpiewało w tę formę promocji naszej marki. Dziś nam zazdroszczą i dopytują o wskazówki. Nasz profil na portalu Instagram ma już ponad 200 tys. obserwujących, a poszczególne zdjęcia “polubiło” nawet 20 tys. osób.

Anna Gontarek, Gym Glamour

Wizerunek i renoma, wszystko to jest ważne, ale znane są nam przecież przykłady marek, które mimo to odnotowują straty, bądź w najlepszym wypadku, działają na granicy rentowności.

Liczby bez przełożenia na sprzedaż, pozostałyby jedynie odznaczeniami bez historii. To, co się dla nas liczy to fakt, że w naszym przypadku, influencer marketing ma sens i poza sprzedażą, realnie wpływa też na rozpoznawalność marki. Co więcej, dzięki kodom promocyjnym jesteśmy w stanie śledzić stopień konwersji, czyli to ile dana współpraca z ambasadorem, przyniosła nam zysku.

Anna Gontarek, Gym Glamour

Sytuacja kryzysowa, w jakiej znalazł się świat na skutek globalnego lockdownu, wciąż ma wpływ na kształt biznesu i komunikacji. Dlatego wiele podmiotów zdecydowało się obciąć swoje wydatki na marketing. Mniejsze budżety wymagają większej dozy ostrożności przy podejmowaniu kluczowych decyzji i planowaniu strategii komunikacji brandu z otoczeniem. I tą ścieżką podąża rynek, jak pokazują dane zebrane przez Socialbakers w raporcie State of Influencer Marketing Report, marki coraz chętniej angażują się we współpracę z mniejszymi influencerami, którzy posiadają mniej liczne grono obserwujących. Wskazuje to na przekonanie wśród marketerów, że pozytywne wyniki kampanii można osiągnąć dzięki mniejszym, bardziej autentycznym ambasadorom, którzy są bliżej swoich prawdziwych odbiorców.

Realne zainteresowanie i identyfikowanie się z marką, jej działalnością i promowanymi produktami to główny klucz do sukcesu w świecie influencer marketingu.

Anna Gontarek, Gym Glamour

Obecna sytuacja internetowych celebrytów nieco się skomplikowała, głównie ze względu na zachowawczość marek w wydatkowaniu środków. Firmy rekompensują sobie ryzyko, inwestowaniem w bardziej bezpośrednie formy promocji, które są w stanie przynieść szybki, łatwo mierzalny rezultat. Ta ostrożność może mocno wpłynąć na koniunkturę i rozkład sił w polskim świecie influencer marketingu. Czy będziemy świadkami przebiegunowania w ekosystemie internetowych ambasadorów? Takie osądy byłyby dziś zbyt pochopne i więcej w tym wróżenia z fusów i życzeniowości niż realnej prognozy. Kto rzeczywiście straci, a kto zyska, okaże się dopiero w drugim półroczu. Influencerzy muszą być gotowi na prawdziwą wojnę nerwów.


Źródło: informacja prasowa

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

MeetUp®, czyli święto twórców internetowych oraz ich fanów

Najpopularniejsze gwiazdy internetu i tysiące fanów. Spotkania ze sławnymi influencerami cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród młodzieży na całym świecie. MeetUp®, czyli największe w Polsce wydarzenie podczas, którego można spotkać prawie 200 twórców internetowych w zeszłym roku zgromadziło 22. tys. uczestników. Czy w tym roku będzie ich jeszcze więcej?

Współcześni idole nastolatków

Przedstawiciele pokolenia Z, czyli obecna młodzież nie zna świata bez internetu, nowoczesnych technologii czy mediów społecznościowych. Aktualnie generacja Z stanowi 27% populacji świata, w Polsce jest to około 20% liczby ludności. “Zetki” komunikację werbalną i budowanie relacji w świecie rzeczywistym zamieniają na rzecz prowadzenia rozmów przy użyciu smartfonów lub komputerów. W dzisiejszych czasach nastolatki wychowują się na popularnych serwisach społecznościowych, zatem twórcy internetowi, którzy swoją komunikację opierają głównie na tych serwisach, są im bardzo bliscy mówi Tobiasz Wybraniec, prezes agencji influencer marketingu GetHero.

Poznaj swojego idola, czyli spotkania z gwiazdami internetu

Popularni Influencerzy, czyli twórcy internetowi, którzy dzięki swoim kanałom komunikacyjnym docierają do szerokiego grona odbiorców, bardzo często stają się dla współczesnych nastolatków idolami, liderami opinii czy nawet wzorami do naśladowania. Gwiazdy internetu w naturalny sposób wchodzą w interakcje ze swoimi fanami, dlatego młodzież na całym świecie darzy je dużą sympatią i przestaje odbierać jako osoby niedostępne. Zdobycie autografu czy rozmowa z idolem jest niezapomnianym przeżyciem. Nastolatki również chcą wyjść poza sieć, aby lepiej poznać inspirujące je osoby, które spotykają
w mediach społecznościowych. Fakt ten w dużym stopniu wykorzystywany jest przez wielkie centra handlowe, które zapraszają najpopularniejszych influencerów, aby poprawić frekwencję wśród odwiedzających je gości. Spotkania te zazwyczaj przyciągają tłumy młodych ludzi, ale w żaden sposób nie mogą konkurować z jedyną w kraju imprezą, która gromadzi setki twórców internetowych oraz tysiące fanów. Nie bez powodu wydarzenie jakim jest MeetUp® odbywa się w największej w Polsce hali sportowo-widowiskowej. 

 Spotkania z twórcami internetowymi na świecie

Pierwsze spotkanie z influencerami na dużą skalę odbyło się w 2010 roku. Impreza pod nazwą VidCon zgromadziła wówczas 1400 osób. Organizatorzy szybko dostrzegli jej potencjał i stale rosnącą popularność twórców internetowych. Wcale się nie pomylili – w 2013 roku
w wydarzeniu uczestniczyło już blisko 12 tys. osób, a w 2017 ponad dwa razy tyle – 30 tys. VidCon od 2010 roku odbywa się cyklicznie, a w 2017 roku impreza wyszła poza granice Stanów Zjednoczonych i od tego czasu jest także organizowane w Europie i Australii, gdzie również cieszy się dużym zainteresowaniem. Wydarzenia tego nie należy porównywać
z największą  w Polsce imprezą, która integruje twórców internetowych z ich fanami ponieważ ma ono nieco odmienną formę i zupełnie inne grono odbiorców. 

MeetUp®, czyli największa w Polsce impreza dla influencerów i ich fanów

MeetUp® od VidConu różni się przede wszystkim grupą docelową. Amerykańska impreza jest dedykowana szerokiej grupie odbiorców, MeetUp® z kolei trafia głównie do nastolatków, którzy doskonale znają już to wydarzenie. Odbywa się ono co roku i za każdym razem gromadzi tłumy. Dzięki tej imprezie młodzież z naszego kraju może w jednym miejscu spotkać najpopularniejszych twórców internetowych. Ranga imprezy oraz ilość zaproszonych na nią gości pozwala nam, aby każdego roku cieszyć się wzrostem frekwencji wśród jej uczestników. Mamy nadzieję, że w tym roku wzorem lat ubiegłych również osiągniemy rekordową liczbę uczestników podczas MeetUp®-u. Tym razem poprzeczka została zawieszona bardzo wysoko, ponieważ w 2018 roku  wydarzenie zgromadziło 22 tys. osób  mówi Tobiasz Wybraniec, prezes agencji influencer marketingu GetHero.

MeetUp® 2019

Największa w Polsce impreza dla influencerów oraz ich fanów nieprzypadkowo cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród nastolatków. Podczas tegorocznej edycji młodzież z całej Polski będzie mogła spotkać ponad 200 najpopularniejszych twórców internetowych docierających do milionów osób. Dodatkowo wydarzenie będzie także okazją do nawiązania nowych znajomości oraz zrobienia sobie pamiątkowych zdjęć z największymi gwiazdami internetu. MeetUp® 2019 wzorem lat ubiegłych będzie obfitował w popularnych influencerów. Ambasadorami wydarzenia zostali – Remigiusz “Rezi” Wierzgoń i Karol “Friz” Wiśniewski ze swoją ekipą w składzie: Mateusz “Tromba” Trąbka, Mateusz “Mini Majki” Krzyżanowski, Weronika “Wersow” Sowa i Łukasz “Wujek Łuki” Wojtyca. Rezi posiada ponad 3,6 miliona subskrybentów, a Friz i Ekipa łącznie ponad 4,5 miliona fanów. Na uczestników wydarzenia oprócz spotkań z idolami czekają liczne atrakcje i konkursy przygotowane przez organizatorów i sponsorów. Udział w imprezie jest bezpłatny, ale organizatorzy przygotowali dla chętnych limitowaną pulę biletów, która pozwoli na skorzystanie z wielu udogodnień.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF