...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Wybierz Influencerkę Roku!

Ola Budzyńska

Ruszyło głosowanie na Influencerkę Roku w konkursie Sukcesu Pisanego Szminką Bizneswoman Roku. Do 26 lutego, codziennie można oddawać głos na jedną z wyłonionych przez Lożę Ekspertów finalistek.

Influencerka Roku to kategoria, w której nominowane zostały wpływowe kobiety działające w przestrzeni Internetu. Finalistki wybrała Loża Ekspertów, którą tworzą Barbara Sołtysińska, Iwona Kostka-Kwiatkowska, Patrycja Górecka, Ilona Kostecka i Magdalena Klimkowska.  Przy wyłanianiu finałowej 10, ekspertki brały pod uwagę m.in. to, czy treści, tworzone i prezentowane przez kandydatki mają pozytywny i znaczący wpływ społeczny lub biznesowy.

W finałowej 10. ostatecznie znalazły się:

Ola Budzyńska http://www.paniswojegoczasu.pl/

Monika Czaplicka, https://wobuzz.com/

Marta Dymek, http://www.jadlonomia.com/

Ola Gościniak, https://olagosciniak.pl/

Ania Kowalczyk, http://boskamatka.pl/

Ania Lewandowską, https://hpba.pl/

Julia Kuczyńska, https://maffashion.pl/

Paulina Mikuła, https://www.youtube.com/channel/UCsOsC07_jdCII52CAW9SbUg

Red Lipstick Monster https://www.youtube.com/channel/UCl0PF-MS9QRT1y8px7-NsuA

i Kasia Tusk http://makelifeeasier.pl/

– W finale tej kategorii znalazło się 10 wspaniałych kobiet, które pokazują, że pasja, za którą stoi strategia, może zmienić się biznes. Każda z nich wykazała się przez lata konsekwencją i ciężko pracowała na swój sukces. Każda z nich angażuje się nie tylko biznesowo, ale także społecznie – pisząc o tym, co ważne i potrzebne, promując zdrowy i uważny styl życia, angażując się w akcje społeczne, przekazując wartościową wiedzę. Myślę, że dla każdego z nas, bez względu na wiek, mogą być prawdziwą inspiracją – mówi Olga Kozierowska, współzałożycielka Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, organizatora konkursu.

Laureatka w tej kategorii zostanie wybrana w głosowaniu internautów, które trwa do 26 lutego br. Pod adresem: https://sukcespisanyszminka.pl/glosowanie/  Zwyciężczynie poznamy na uroczystej Gali wręczenia nagród Bizneswoman Roku już 1 marca br.

KONKURS SUKCES PISANY SZMINKĄ BIZNESWOMAN ROKU

Konkurs Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku od 9 lat z ogromnym powodzeniem nagradza kobiety sukcesu. Otwiera przed nimi możliwości rozwoju, pozyskania partnerów biznesowych oraz inwestorów. Nagłaśnia ich sukcesy na skalę ogólnopolską i tworzy sieć kobiecego networkingu. Wszystko po to, aby przyczynić się do wzmocnienia roli kobiet w życiu gospodarczym Polski. Udział w konkursie jest całkowicie bezpłatny. Kandydatki, które zgłaszają się same lub nominowane są przez osoby trzecie.

ORGANIZATOR BIZNESWOMANROKU

Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką jest największą społecznością kobiet przedsiębiorczych w Polsce. Jej misją jest kompleksowe wspieranie kobiet, dostarczanie im fachowej wiedzy niezbędnej do rozwoju osobistego i zawodowego oraz motywowanie ich do podejmowania odważnych działań i spełniania marzeń. Współzałożycielkami fundacji są: Olga Kozierowska oraz Olga Zarachowicz. Więcej informacji znajduje się na stronie: www.sukcespisanyszminka.pl

 

Organizatorzy: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką
Partner strategiczny: Mastercard
Partner wspierający: IGT Poland
Partnerzy kategorii: Coca-Cola Poland Services, DPD Polska, Microsoft, Shell Polska
Partner merytoryczny: Deloitte
Partnerzy: Ambasada Australii, Teraz Polska, Program Executive MBA@UW, Business Center Club, BCC, Vital Voices
Patroni medialni: Polsat Cafe, Radio Chillizet, Magazyn Brief, Uroda Życia, Polki.pl, Sukces Pisany Szminką

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Blogerzy internetowi nowoczesną dźwignią handlu

Blog to „dziennik prowadzony przez internautę na stronach WWW”, a bloger to „osoba publikująca swój blog w Internecie” – taką definicję znajdziemy w słowniku języka polskiego PWN. W teorii każdy z nas może stać się blogerem.

Ale to tylko część prawdy, bo dobry, ceniony bloger to przede wszystkim osobowość – ktoś kto posiada wiedzę na określony temat, w określonej dziedzinie i dzieli się nią z gronem swoich odbiorców. Często też nie boi się mieć swojego zdania na aktualne tematy. Kształtuje rzeczywistość, poglądy, upodobania, również gusta zakupowe. Dlatego też znane marki coraz chętniej korzystają z usług blogerów i wykorzystują ich wpływ w celach promocyjnych/marketingowych. Blogi i vlogi (z ang. videoblog – blog video) z dnia na dzień powiększają swój zasięg. Dla przykładu, na YouTube czołowi polscy blogerzy/vlogerzy potrafią skupiać nawet kilka milionów subskrybentów, a liczby wyświetleń pojedynczych filmów sięgają u nich nawet kilkudziesięciu milionów. Blogi mają coraz większy wpływ na decyzje zakupowe w Polsce. Zasięg blogosfery (z ang. blogosphere) to już prawie 11mln internautów i z roku na rok skutecznie rośnie. Stali odbiorcy blogów korzystają z porad blogerów przy wyborze produktów. Ponadto blogi i vlogi są źródłem opinii i coraz częściej wykorzystywanym narzędziem do poszukiwania dodatkowych informacji o marce, produkcie czy miejscu.
Świetnym przykładem tego, jak bardzo czytelnicy liczą się ze zdaniem blogerów, może być pewna bardzo znana w Polsce blogerka modowa. Jeżeli poleci ona jakikolwiek kosmetyk, którego używa, bardzo szybko znika on ze sklepowych półek i trudno jest go później nabyć. W mediach społecznościowych pojawił się swego czasu filmik, na którym blogerka kupuje ulubione perfumy, mało znane i niepromowane w mediach. Tego samego dnia każda sztuka znajdująca się w sklepie została sprzedana, ku wielkiemu zaskoczeniu ekspedientki, która stwierdziła, że wcześniej mogły być zamawiane raz na kilka miesięcy.

Jeśli bloger pojawi się w miejscu, które uzna jako wspaniałe, w którym znajdziemy wszystko czego potrzebujemy (ulubione sklepy, restauracje, kawiarnie, gdzie możemy miło spędzić czas), wówczas ruch w tym miejscu rośnie parokrotnie, a sklepy i firmy odnotowują zwiększone obroty. Linki do stron, które bloger umieszcza w swoich wpisach, są chętnie odwiedzane przez jego odbiorców, a promowana przez niego strona uzyskuje wzrost ruchu. Dowodem na to są chociażby wyniki odwiedzalności strony notowane w systemach mierzących.

Popularny bloger to więc influencer (z ang. influence – wpływ). Influencer oddziałuje na swoich odbiorców, wpływa na ich ocenę i wizerunek danej marki, może bezpośrednio oddziaływać na sprzedaż produktu. Zatem taki „influencer” jest bardzo istotną „dźwignią handlu” dla marek, w szczególności odzieżowych, kosmetycznych, lifestyle’owych, producentów sprzętu i akcesoriów domowych oraz firm spożywczych. Co więcej jest skutecznym „sposobem” dotarcia do młodych odbiorców, często tak bardzo zapatrzonych w swoich internetowych idoli – blogerów.

Autorka artykułu:
Luiza Jasińska – Account Manager w mr Target, spółki należącej do Grupy Kapitałowej SARE SA.

Digitree Group to kompleksowe usługi z zakresu digital marketingu, oparte na zaawansowanych, autorskich narzędziach, technologii i unikatowych danych o użytkownikach sieci, wspierające sprzedaż oraz działania marketingowe klientów. Ponad 15 lat doświadczenia w branży technologicznej. Generujemy rocznie miliony leadów i sprzedaży w branżach: e-commerce, retail, ubezpieczenia, finanse, nieruchomości, turystyka, MŚP, instytucje publiczne, agencje i domy mediowe. 25 rozwiązań technologicznych zwiększających ruch i sprzedaż online. Wyróżniają nas autorskie narzędzia: system do marketing automation, e-mail marketingu, walidacji i scoringu danych oraz unikatowe dane: intencje zakupowe i zainteresowania, finansowe, geolokalizacji, aktywności online. Rozwijamy digital. Edukujemy branżę współpracując z magazynami, serwisami i organizatorami eventów: Marketer+, Online Marketing, E-commerce w Praktyce, Targi e-Handlu, IAB Polska, Szef Sprzedaży, Marketing i Biznes, Sprawny.Marketing, NowyMarketing.pl i wiele innych. 19 nagród branżowych i biznesowych. Deloitte Technology Fast 50 CE, Deloitte Technology Fast 500 EMEA, Gazele Biznesu, Golden Arrow, Bloomberg Businessweek, Krajowi Liderzy Innowacji i Rozwoju.

Digitree Group

Kim jest mityczny influencer?

Influencer to osoba wywierająca wpływ i tworząca własne medium. Lider opinii ma duży wpływ na podejmowane decyzje zakupowe, zwłaszcza przedstawicieli Generacji Z. W erze pokolenia digital natives może nim zostać każdy – sportowiec, kucharz czy pasjonat gier i nowych technologii. O mitycznych influencerach krąży wiele pogłosek. Niektórzy uważają, że z założenia są bogaci i rozkapryszeni, inni traktują ich, jak medium do współprac komercyjnych. Jak jest naprawdę?

Spotkasz go na ulicy

Influencerem może być celebryta, znajomy nastolatek, kolega z pracy, który dzieli się swoimi pasjami z użytkownikami Internetu, np. kucharz publikujący na Instargramie zdjęciami swoich potraw lub fashionistka, która prowadzi bloga i aktywnie prowadzi swoje profile w social media dzieląc się ciekawostkami ze świata mody i poradami jak odpowiednio dobrać elementy stylizacji. Początkowo mianem influencerów określano wyłącznie  twórców tworzących video. Dopiero w kolejnym etapie rozwoju świadomości internautów tytuł influencerów zyskali również blogerzy. Warto zwrócić uwagę, że najstarszy blog w Polsce ma już 20 lat, a pierwsze produkcje video na youtube pojawiły się o wiele później – komentuje Mateusz Krogulec, Managing Director w Szeri Szeri (grupa AdNext).

 

Generuje zaangażowanie

Mocną stroną influencer marketingu jest docieranie do określonej grupy odbiorców i jej angażowanie. Przedstawiciele najmłodszych pokoleń swoich ulubionych liderów opinii traktują jak znajomych. Generacja Z, która socjalizuje się w Internecie traktuje rekomendacje swoich ulubionych liderów opinii jak rady od dobrego przyjaciela. Wykorzystują to zarówno zagraniczne jak i polskie marki do promowania swoich produktów. Wzrasta świadomość reklamodawców w zakresie influencer marketingu. Do niedawna stawiali oni na współpracę ze z popularnymi celebrytami. Teraz się to zmienia. Marki poszukują influencerów, którzy produkują content wysokiej jakości oraz potrafią skutecznie zaangażować fanów – wskazuje Bartłomiej Sibiga, CEO DDOB (grupa AdNext). Warto dodać, że influencerzy angażują się nie tylko w projekty komercyjne, ale także edukacyjne. Bardzo dokładnie dobierają swoich partnerów.

 

Z (nie)naganną opinią

Osoby przygotowujące treści do Internetu spotykają się z mitem rozkapryszonych influcenerów, przez co tracą w oczach swoich potencjalnych klientów. Utrwalaniu takiej opinii sprzyja zachowanie części twórców, którzy wyceniając współpracę z markami nie odpowiednio – dobierają ceny usług lub też nie zachowują profesjonalizmu podczas realizacji zlecenia. Niestety można zaobserwować również psucie się rynku influencer marketingu. W sieci rozwijają się blogi i vlogi, które nie produkują wartościowego contentu, a niestety tylko niszczą rynek współpracując z konkurencyjnymi firmami. Jeśli chodzi o rozliczenia to najwięcej wątpliwości budzą rozwiązania barterowe, które są zazwyczaj atrakcyjniejszą formą dla marek niż influencerów. Warto zwrócić uwagę, że przy dobrze prowadzonym blogu lub kanale na Youtube efekty działań influencera dla marki kilkanaście lub kilkaset razy przewyższają wartość samego produktu – dodaje Mateusz Krogulec z Szeri Szeri (grupa AdNext).

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF