Najbardziej ekologiczny sposób transportu już dostępny na platformie Bolt

aplikacja bolt

Bolt Walk to najbardziej ekologiczny rodzaj transportu w aplikacji. Będzie dostępny tylko dziś do północy w wybranych polskich miastach. Zachęcenie użytkowników do spacerów to kolejny krok w staraniach platformy miejskiej mobilności, który ma na celu zmniejszenie emisji CO2 do atmosfery.

Z okazji Światowego Dnia Zerowej Emisji Dwutlenku Węgla do aplikacji Bolt wprowadzony został nowy rodzaj transportu. Bolt Walk to jedyna w swoim rodzaju kategoria „pieszych przejazdów”, stworzona z myślą o pokonywaniu krótkich dystansów i jednoczesnym dbaniu o planetę.

Bolt Walk charakteryzuje:

  • najbardziej atrakcyjna cena – 0 zł za minutę, 0 zł za kilometr,
  • najlepszy wybór dla środowiska – niemal zerowa emisja CO2/km.

Już rok temu podjęliśmy pierwsze działania mające na celu wzięcie odpowiedzialności za wpływ platformy Bolt na środowisko. Poprzez wprowadzenie Bolt Walk, czyli zachęcenie użytkowników, by zrezygnowali z przejazdów autem na rzecz spaceru, pokazujemy, jak poważnie traktujemy naszą deklarację.

Maksymilian Malicki, Global Brand Manager w Bolt

By skorzystać z kategorii wystarczy po uruchomieniu aplikacji na smartfonie i wyszukaniu miejsca docelowego wybrać ikonę Bolt Walk. Następnie użytkownik platformy może się cieszyć darmową i ekologiczną podróżą w swoim mieście. Bolt Walk będzie dostępny w wybranych miastach.

Dotychczas Bolt podjął już dwa kluczowe kroki w ramach „zielonych porządków”, czyli brania odpowiedzialności za wpływ platformy na środowisko naturalne. W minionym tygodniu zadeklarował, że do końca 2020 wszystkie przejazdy hulajnogami Bolt będą miały ujemna emisję CO2, a od października 2019 realizuje Green Plan, w ramach którego zobowiązał się do zrównoważenia wkładu platformy w emisję CO₂ dla europejskiego sektora transportu o co najmniej 5 milionów ton do 2025.

źródło: Bolt

Źródło: Informacja prasowa Bolt

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

ING Bank Śląski wspiera inicjatywy proekologiczne

W I kwartale 2019 roku skonsolidowany zysk netto Grupy ING Banku Śląskiego osiągnął ponad 325 mln zł, co oznacza wzrost o 1% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Bank umocnił udział w rynku depozytów i kredytów. ING Bank Śląski poprzez udział z Innogy i BMW w projekcie car sharingu aut elektrycznych oraz uczestnictwie w emisji Green bonds dla Skarbu Państwa kontynuuje wspieranie inicjatyw proekologicznych.

Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego za I kwartał 2019 r. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

  • przychody ogółem wzrosły o 10% do 1 386 mln zł,
  • koszty ogółem wzrosły o 15% do 721 mln zł,
  • wynik przed kosztami ryzyka wzrósł o 6% do 665 mln zł,
  • zysk brutto spadł o 2% do 439 mln zł,
  • zysk netto wzrósł o 1% do 325 mln zł,
  • wskaźnik koszty/przychody wyniósł 52% w porównaniu z 50% w ub. r.,
  • łączny współczynnik kapitałowy 15,82% w porównaniu z 16,05% w ub.r.,
  • zwrot z kapitału (ROE) osiągnął poziom 12,2% w porównaniu z 12,4% w ub.r.

To był kolejny kwartał znacznego wzrostu wartości kredytów i depozytów. Na koniec marca br. łączna wartość kredytów wzrosła o 18% osiągając poziom 108,4 mld zł. W efekcie bank poprawił udział rynkowy. W części kredytów korporacyjnych osiągnął on 11,41%, a w bankowości detalicznej 6,44%. W minionym kwartale wartość depozytów klientów wzrosła o 15% do 118,7 mld zł. Udział rynkowy w przypadku depozytów korporacyjnych wyniósł 9,04%, a detalicznych 9,31% – powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego.

W minionym kwartale wzrost liczby przelewów oraz płatności bezgotówkowych w segmencie detalicznym osiągnął poziom odpowiednio 99 mln i 153 mln. To o 12% i o 20% więcej niż przed rokiem. Transakcje bezgotówkowe promujemy od lat. W sumie w ciągu 5 minionych lat liczba przelewów podwoiła się, a liczba transakcji kartami jest dwu i pół krotnie wyższa. Jednocześnie obserwujemy sukcesywny spadek transakcji gotówkowych w naszych oddziałach. W I kwartale liczba wpłat i wypłat spadła o 20% porównaniu z analogicznym okresem ub.r. oraz o 42% w ciągu 5 lat. Płatności bezgotówkowe wspieramy oferując firmom terminale płatnicze oraz bramkę internetową. Na koniec marca liczba zainstalowanych terminali płatniczych wyniosła 15 tys., a liczba sklepów korzystających z naszej bramki internetowej – 549, z czego 142 sklepy oferowały płatności Twisto – dodał prezes ING Banku Śląskiego.

W minionych tygodniach wraz z firmą Innogy oraz BMW ogłosiliśmy uruchomienie w Warszawie usługi car sharingu 500 aut elektrycznych. Uczestniczyliśmy również jako członek konsorcjum w emisji Green bonds Skarbu Państwa o wartości 2 mld EUR. To przykłady naszego zaangażowania w projekty proekologiczne, które są ważnym elementem strategii biznesowej banku – dodał prezes ING Banku Śląskiego.

Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w I kwartale 2019 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

  • wzrost wartości kredytów o 18% do 108,4 mld zł,
  • kredyty dla klientów detalicznych – wzrost o 20% do 47,3 mld zł,
  • kredyty dla klientów korporacyjnych – wzrost o 17% do 61,1 mld zł,
  • wzrost depozytów o 15% do 118,7 mld zł,
  • liczba klientów detalicznych 4,87 mln,
  • liczba klientów korporacyjnych 67 tys.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF