...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

NFT: szansa czy pułapka dla marketingu?

Raport Hill+Knowlton Strategies

 

„Na dojrzałych rynkach NFT są nowym, coraz ważniejszym elementem marketing mix. Nie brakuje opinii, że ich pojawienie się może być równie rewolucyjne dla marek i marketingu, jak powstanie wiele lat temu social mediów. Tak jak social media pozwalały tworzyć się społecznościom zakorzenionym w świecie realnym, tak NFT mają być wehikułem do angażowania społeczności w świecie wirtualnym – w tym m.in. w grach i Metaversum. Postanowiliśmy sprawdzić, na ile ten potencjał jest realny w Polsce, co lokalni konsumenci wiedzą o NFT i jakie mają na ich temat zdanie”

mówi Magdalena Załubska-Król, Director New Economy Practice Hill+Knowlton Strategies, której zespół pracował nad opublikowanym właśnie raportem.

NFT oczami Polaków

Jak wynika z badania Hill+Knowlton Strategies, z pojęciem NFT zetknął się już co 5. Polak. Jest to wartość zdecydowanie niższa, niż np. w USA, gdzie o tokenach nie słyszało tylko 7 proc. obywateli. Zdecydowanie częściej zaznajomieni z tematyką NFT są mężczyźni (23 proc. vs 14 proc. kobiet) i młodsi badani (33 proc. osób w wieku 18-24, 26 proc. wśród osób w wieku 25-34). 

Na poziomie wiedzy również odstajemy od największych tokenowych rynków. Zdecydowana większość respondentów nie była w stanie wskazać podstawowej funkcjonalności tokenów niewymienialnych (czyli potwierdzenia własności do danego aktywa cyfrowego). Najczęściej wskazywane skojarzenia to kryptowaluty (13 proc.) i kolekcjonerstwo (11 proc.). Około 7 proc. Polaków kojarzy NFT przede wszystkim jako aktywo inwestycyjne. Podobnie liczna jest grupa tych, którzy uważają, że to po prostu za „grafiki z internetu”. 

Jednocześnie wśród osób znających termin NFT już 8 proc. respondentów (czyli około 1 proc. całej grupy badawczej) kupiło już co najmniej jeden token niewymienialny.  Około 16 proc. tych, którzy nie posiadają NFT (ale o nich słyszały) planują kupić token w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Nasze badanie ewidentnie wskazuje na słabą adopcję NFT w naszym kraju. Z drugiej strony ta niska penetracja pokazuje, że technologia NFT dociera do Polski z opóźnieniem, a samo jej użycie wciąż może skutecznie wyróżniać markę na rynku

– komentuje Magdalena Załubska-Król, Director, New Economy Practice Hill+Knowlton Strategies. 

(Nie)pewna przyszłość NFT?

O ile z perspektywy inwestycyjnej NFT zdecydowanie nie mają obecnie dobrego czasu, spadek wycen nie oznacza wcale kompromitacji stojącej za nimi technologii. Rozwój rynku i wielka popularność tokenów niewymienialnych stwarza nowe możliwości dla biznesu. 

– W ciągu zaledwie kilku lat NFT z technologicznej ciekawostki przerodziły się w fenomen kulturowy. W ubiegłym roku wydawało się, że nic nie zatrzyma tokenowej manii. Choć od tego czasu przyszło ostudzenie nastrojów, zasadnicza prawda o NFT pozostaje niezmiennie ważna dla marketerów – to wspaniałe narzędzie do budowania społeczności

przekonuje Michał Piątkiewicz, Senior Advisor i Technology Lead H+K.

Nie mamy  wątpliwości, że na świecie i w Polsce będą powstawać kolejne kreatywne kampanie oparte na NFT – dodaje. 

 

Do najbardziej udanych komercyjnie przedsięwzięć opartych na NFT należy między innymi projekt NBA Top Shot. Jest to rynek, na którym fani mogą kupować i sprzedawać NFT w postaci zapisów wideo fragmentów meczów koszykarskich. Przykładów udanych wdrożeń NFT jest więcej. Według Dune Analytics, takie firmy jak Nike, Gucci, Dolce & Gabbana, Tiffany czy Adidas zarobiły na NFT łącznie już ponad 260 milionów dolarów.

– Firmy, które jako jedne z pierwszych wejdą w ten ciągle rozwijający się obszar, zyskają szansę na wyróżnienie się wśród konkurentów oraz stworzenie unikalnego doświadczenia dla swojej grupy docelowej. Potencjał medialny i inwestycyjny kampanii wykorzystujących NFT jest bardzo kuszący. Trzeba jednak pamiętać, że jest to też potencjalne źródło ogromnego ryzyka – od wizerunkowego, przez finansowe po regulacyjne

zastrzega Grzegorz Szczepański, CEO Hill+Knowlton Strategies.

 

O badaniu

Badanie przeprowadzone na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N = 1070 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji: 1–4 lipca 2022. Metoda: CAWI.

Sebastian Nowak

Dzień Kuriera i Przewoźnika – czy kurier może być eko? Jak firmy z branży logistycznej działają na rzecz środowiska?

Eko kurier w samochodzie zeroemisyjnym 

Dzień Kuriera i Przewoźnika to szczególne święto dla branży. Praca kurierów związana jest z transportem milionów przesyłek, które trafiają w ręce klientów każdego dnia. To zawód wymagający doskonałej organizacji, odpowiedzialności i umiejętności współpracy. 

Profesjonalni, niezawodni kurierzy są naszą siłą i priorytetem. Zespół kurierski DHL Parcel to około 4000 kurierów i kurierek w całej Polsce. W tym wyjątkowym dniu,  w naszych sortowniach
i terminalach przygotowujemy specjalne akcje, konkursy i upominki dla kurierów. To doskonała okazja, by po raz kolejny im podziękować, doceniając  ich pracę, zaangażowanie i pełen profesjonalizm. Kurierzy DHL Parcel dostarczają naszym klientom najwyższą jakość obsługi, co potwierdzają badania opinii, które regularnie prowadzimy
mówi Agnieszka Świerszcz – CEO DHL Parcel. 

Dziś jednak znaczenie ma nie tylko doręczenie na czas wyczekanej paczki. Wśród konsumentów zdecydowanie rośnie świadomość dotycząca wpływu biznesu na środowisko. Klienci coraz częściej pytają o zaangażowanie firm w działania ekologiczne, bo zdają sobie sprawę, że wspólnie możemy więcej. Bardzo ważnym elementem biznesu jest logistyka. Działania firm kurierskich mają kluczowe znaczenie dla środowiska i ograniczenia emisji CO2 w przestrzeni miejskiej.

DHL wciąż modernizuje swoją flotę kurierską. Pojawia się w niej coraz więcej pojazdów o napędzie elektrycznym.Samochody zeroemisyjne doskonale sprawdzają się w ramach miejskiej logistyki. Zbierają również bardzo pozytywne opinie naszych kurierów, którzy cenią sobie komfort jazdy i wygodę, jaką zapewnia elektryczny napęd. Jako firma, której misją jest osiągnięcie zerowej emisji CO2 będziemy sukcesywnie elektryfikowali flotę kurierską wyjaśnia Arkadiusz Stasiak, wiceprezes ds. operacyjnych w DHL Parcel Polska. 

Samochody elektryczne są również bardzo doceniane przez kurierów. – Praca w samochodzie z napędem elektrycznym to zupełnie inna, lepsza jakość – cichy silnik, komfort, bezpieczeństwo i intuicyjne rozwiązania. „Elektryki” znacznie ułatwiają poruszanie się po miastach. Mogę wjechać w strefy zeroemisyjne, zamknięte dla pojazdów spalinowych. Poruszam się buspasami, łatwiej mi zaparkować. Często też spotykam się z pozytywnymi reakcjami, kiedy klienci widzą, że podjeżdżam właśnie samochodem elektrycznym. Cieszę się, że wprowadzamy tego typu rozwiązania, dzięki nim jesteśmy bardziej przyjaźni dla otoczenia, a dodatkowo łatwiej nam wykonywać codzienne zadania dodaje Karol Jagodziński, kurier DHL Parcel.

Firma wykorzystuje także potencjał odnawialnych źródeł energii. Posiada własne instalacje fotowoltaiczne, dzięki którym produkuje zieloną energię słoneczną. Pozyskany w ten sposób prąd zasila nie tylko kurierskie samochody elektryczne, ale także sortownie. Kolejne instalacje fotowoltaiczne będą powstawały przy każdej nowej jednostce. Już dzisiaj, dzięki zastosowaniu elektrowni słonecznych DHL Parcel oszczędza ponad 330 000 kWh energii w ciągu roku, co oznacza, że blisko 80 t CO2 nie trafia do atmosfery. 

 

Innowacje i nowoczesna technologia w służbie ekologii

Nowoczesne, zautomatyzowane obiekty wpływają na efektywność, komfort pracy zespołu oraz oszczędność energii. Infrastruktura operacyjna DHL Parcel to innowacyjne rozwiązania i technologie, z których na co dzień korzystają kurierzy i pracownicy. Warto wspomnieć np. o systemie zapobiegającym równoczesnej pracy ogrzewania i chłodzenia pomieszczeń biurowych, specjalnej izolacji ścian, która zapobiega utracie ciepła zimą czy instalacjach do zawracania wody opadowej w celu ponownego wykorzystania jej m.in. do podlewania zieleni. Bardzo ważny jest również proekologiczny system oświetlenia strefowego LED oraz specjalny dach, który przepuszcza światło dzienne, żeby oszczędzać energię.  

Bliżej natury

Ważnym elementem wspierającym środowisko są także firmowe pasieki. Pierwsza stanęła w Warszawie i zamieszkało w niej aż 250 tysięcy pszczół. Kolejne powstają przy obiektach DHL Parcel w różnych częściach Polski. Założenie pasieki firmowej to przykład działań na rzecz ochrony pszczół i rozwoju pszczelarstwa miejskiego wspieranego przez biznes. Okazuje się również, że miód wytwarzany przez „miejskie” pszczoły charakteryzuje się wyjątkową czystością i może mieć unikalny charakter z powodu specyficznej flory na terenach nierolniczych.

Sebastian Nowak

Circle K wprowadza nową metodę płatności za paliwo

Circle K

Funkcja „Pay by plate” aktualnie dostępna jest tylko w Szwecji oraz Danii. W przyszłości ma zostać wprowadzona do wszystkich państw, gdzie znajdują się stacje paliw Circle K.

Dostęp umożliwi nam aplikacja Easy Fuel. Przy rejestracji musimy podać numer rejestracyjny samochodu oraz dane karty płatniczej. Gdy następnym razem podjedziemy na stację, system odczyta rejestrację pojazdu i otrzymamy dostęp do stanowiska, przy którym znajduje się nasz samochód. Po zatankowaniu możemy odjechać, a aplikacja automatycznie pobierze pieniądze.

Adam Daniluk

Rysunki jak żywe dzięki aplikacji od Meta

Animowane rysunki Meta

Firma stworzyła narzędzie pozwalające ożywić rysunki. Jednak postawiona jest jedna zasada. Ilustracja ma przedstawiać postać, posiadającą ludzkie cechy. Chodzi tu o twarz i kończyny (dwie ręce i dwie nogi). Kiedy spełni się ten jeden warunek, sztuczna inteligencja nada mu kilka animacji. Postać będzie mogła tańczyć, podskakiwać i chodzić.

Sam Mark Zuckerberg postanowił pokazać, jak działa aplikacja na podstawie rysunku jego córki. Po zeskanowaniu przez narzędzie obrazka autor sam ustawia, które elementy mają się poruszać. Po chwili otrzymujemy szablon animacji i możemy zobaczyć, jak zachowuje się postać.

Aplikacja dostępna jest pod tym adresem: https://sketch.metademolab.com/.

Adam Daniluk

Pierwszy taki sklep w Polsce – Żabka Nano

żabka nano

Żabka Nano to bardzo innowacyjny projekt. Koncept różni się od tradycyjnych obiektów tego typu. Dzięki algorytmom, wbudowanemu systemowi kamer  i nowoczesnej technologii nie będziemy musieli nawet korzystać z kasy!

Żabka Nano korzysta z nowoczesnych technik autoryzacji wdrożonych dzięki współpracy z firmą Ayden. Przed pierwszym wejściem podajemy w specjalnym terminalu numer telefonu, po czym przykładamy naszą kartę płatniczą. Po wejściu wystarczy wziąć produkt ze sklepowej półki. Kamery rozpoznają jakie przedmioty zostały zabrane. Po wyjściu z obiektu sklep automatycznie policzy koszty, a pieniądze zostaną pobrane z konta automatycznie. Przyśpieszy to znacznie proces zakupów.

Od czerwca br. otworzyliśmy już kilkanaście bezobsługowych placówek Żabka Nano w bardzo różnych lokalizacjach m.in. na dworcu, metrze, w centrach miast czy Międzynarodowych Targach Poznańskich. Obecnie debiutujemy z nową wersją Żabki Nano w modelu store-in-the-store. Dzięki specjalnej konstrukcji modułowej placówkę możemy uruchomić w bardzo krótkim czasie, w Piasecznie trwało to ok. doby. Pilotaż zaplanowany jest w sieci Decathlon, cieszymy się, że wspólnie możemy budować nową wartość dla klientów 

Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Future

 

Adam Daniluk

Innowacyjny Rzeszów! Asseco wprowadza inteligentny system parkingowy

Asseco

Strefa płatnego parkowania została objęta systemem, który zbiera i analizuje dane na temat dostępności oraz możliwości zaparkowania pojazdów. Informacje o ilości wolnych miejsc są udostępniane na interaktywnych tablicach oraz za pośrednictwem mobilnej aplikacji. Ponadto rozbudowana została miejska sieć światłowodowa. Wartość kontraktu, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Program Operacyjny Polska Wschodnia 2014-2020 to 14,7 mln zł.

Innowacyjny system wdrożony przez Asseco Data Systems, na jaki zdecydowały się władze miasta Rzeszowa, wpłynie z korzyścią na ruch pojazdów indywidualnych w strefie płatnego parkowania, skróci czas potrzebny na zaparkowanie, a tym samym pozwoli na oszczędności finansowe związane ze stale rosnącymi kosztami eksploatacji pojazdów. Przyczyni się także do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń oraz poprawi bezpieczeństwo w przestrzeni publicznej.

W projekcie ważną rolę odgrywa także aplikacja mobilna. Mieszkańcy, którzy pobiorą ją na swoje urządzenia, zyskają dostęp do nawigacji i informacji o lokalizacji wolnych miejsc parkingowych w danej chwili. Dzięki bieżącej aktualizacji dane są zawsze w czasie rzeczywistym, co gwarantuje szybkość i bezpieczeństwo całego procesu. To rozwiązanie usprawni ruch, szczególnie w godzinach szczytu, kiedy dostępność wolnych miejsc parkingowych zmienia się bardzo szybko. Ponadto aplikacja umożliwia opłacenie parkingu i przypomina o kończącym się czasie parkowania. Użytkownicy będą mieli możliwość zgłaszania uszkodzeń, awarii infrastruktury strefy parkowania, niewłaściwych zachowań innych użytkowników parkingów, usprawniając tym samym działanie służb miejskich.

Mamy teraz najnowocześniejszy w Polsce system monitoringu strefy płatnego parkowania, który usprawni ruch w centrum Rzeszowa. Korzystając z aplikacji mobilnej lub interaktywnych tablic, kierowcy szybciej znajdą wolne miejsca i oszczędzą czas. Podniesiemy bezpieczeństwo w centrum miasta i co bardzo istotne, ograniczymy ilość spalin.

Konrad Fijołek, Prezydent Miasta Rzeszowa.

W Rzeszowie, w mieście innowacji, wprowadziliśmy kolejne rozwiązanie technologiczne na najwyższym światowym poziomie. Inteligentny System Płatnego Parkowania Metropolis.ISPP jest nowoczesnym narzędziem, które nie tylko monitoruje zajętość miejsc parkingowych, ale również podnosi bezpieczeństwo, sprawiając, że strefa parkowania staje się parkingiem dozorowanym. System daje możliwość rozbudowy w szerszym zakresie funkcjonowania Miasta Rzeszowa, wpisując się w ideę SmartCity. Ten niezwykle złożony projekt pokazał, że posiadamy odpowiednie kompetencje i doświadczenie przy realizacji nowatorskich oraz trudnych do wprowadzenia w strukturze miejskiej przedsięwzięć, by wspierać miasta w rozwoju i przyczyniać się do lepszej jakości życia ich mieszkańców

Andrzej Dopierała, Prezes Zarządu Spółki Asseco Data Systems S.A.

Adam Daniluk

Pakiety medialne dobrym wsparciem nowoczesnego marketingu

fot. Adam Białas

Okres związany z pandemią, zmusił wiele firm do szukania nowych źródeł optymalizacji kosztów. Coraz bardziej na znaczeniu zyskuje PR i unikatowe narzędzia, które za ułamek ceny reklamy pozwalają uzyskać planowany efekt i wyprzedzić konkurencję. Wszystkie strategie łączy konieczność podejmowania działań marketingowych w celu uzyskania jak najlepszej sprzedaży i optymalizacja związanych z tym działaniem kosztów.

„Paczki medialne” dobrym uzupełnieniem dla prowadzonych działań marketingowych

Core PR
Core PR

Organizacjom najczęściej brakuje wysokiej jakości zasięgowych publikacji medialnych. Zwykle są one drogie i ciężko osiągalne. Trzon Core PR tworzą dziennikarze, którzy dobrze znają rynek i media „od kuchni” oraz nauczyciele akademiccy z wieloletnim doświadczeniem z tego sektora.  Zamawiając „paczkę CORE PR”, dostajemy w wybranym miesiącu, konkretną liczbę publikacji redakcyjnych w ustalonych mediach, która pozwala nam wzmocnić sprzedaż. Co ważne usługa nie jest droga, to zazwyczaj 1/4 wyceny reklamy i ma olbrzymi wpływ na wzrost naszej pozycji w SEO. Wiadomości dostarczane za pośrednictwem kanałów PR, takich jak artykuły, mówcy konferencyjni lub renomowani blogerzy, są podświadomie uważane przez konsumentów za bardziej uzasadnione niż te prezentowane za pomocą taktyk marketingowych. Należy tu pamiętać, że np. pokolenie Y i Z całkowicie odrzuca typowy przekaz reklamowy, jako niewiarygodny.

Innowacja kluczem do sukcesu

Powielanie działań marketingowych przez większość firm nie da oczekiwanych efektów sprzedażowych. Ostatnie  zmiany wywołane epidemią koronawirusa spowodowały zmianę nastrojów i powstanie nowej grupy docelowej.  Od strony sprzedażowej rekomenduję dużą empatię i elastyczne przygotowanie się do nowych zasad na rynku. Mamy już do czynienia z tworzeniem nowych potrzeb wśród nabywców.

Przedsiębiorcy chętnie korzystają z pakietów medialnych

Zmieniający się wciąż rynek i narzędzia e-marketingowe i PRowe oferują ciągle nowe sposoby dotarcia do klientów. Co ważniejsze, o sukcesie coraz częściej decyduje kreatywność i doświadczenie. Zwykłe działania to za mało. Większość kampanii  opiera się na podstawowych narzędziach e-marketingu, które są powszechnie oferowane na rynku. Należą do nich: SEO i reklamy AdWords (remarketing),  treści służące marce czyli Content Marketing,  media społecznościowe,  Business View, czyli wizualizacje projektów i praca nad wysokimi ocenami klientów, wspierające brand treści wideo.

Adam Białas, dyr. Core PR
Adam Białas, dyr. Core PR

Oprócz możliwości efektywnej strategii wsparcia sprzedaży opartej na unikatowych rozwiązaniach e-PR i e-marketingowych, warto rozważyć modele współpracy oparte na rozliczeniu „success fee”.  Stanowią one podobny koszt (kilku procent), jak wydatki ponoszone wewnętrznie na działania marketingowe. Warto więc przeanalizować, jakie atuty mają nasze oferty, dla kogo mogą być teraz atrakcyjne i jak to eksponować w przekazie. Znaczące staną się też, do tej pory mniej znane, narzędzia e-marketingowe i działania niestandardowe „szyte na miarę”.

Adam Białas dyr. w Core PR

Działająca na rynku od 20 lat, Agencja Core PR oferuje również działania komunikacje 360′ (również za granicą) w obszarze: digitalowym (wraz ze wdrożeniami), public relations, mediowym i produkcyjnym. Dla przykładu: firma przeprowadziła globalne kampanie z polski w czasie lockdown-u dla światowego lidera sektora e-edukacji firmy z miliardowymi przychodami w USA, krajowych liderów sektora gier wideo czy wsparcia dla transakcji sektora finansowego.

 

 

✔️ doświadczony menedżer i lider zespołu, ✔️dyrektor w agencji komunikacji i marketingu, ✔️ ekspert rynku nieruchomości i budownictwa, ✔️ dziennikarz biznesowy, specjalista od "treści" i nowoczesnych mediów, ✔️doradca w wielu obszarach i dużych projektach biznesowych.

Adam Białas

Warszawska Praga to miejsce z przyszłością!

skarbonka oszczednosci budzik

Z uwagi na bardzo duży potencjał deweloperzy budują na Pradze-Północ również ekskluzywne inwestycje, dzielnica jest też doskonale skomunikowana za sprawą metra, co zachęca młodych ludzi do zamieszkania właśnie tutaj. Wieloletnie inwestycje w Pragę- Północ sprawiają, że obserwujemy dynamiczne zmiany społeczno-kulturowe. Praga-Północ przestaje być negatywnie kojarzona, dziś myślimy o niej jak o dzielnicy z ogromnym potencjałem, przyjaznej mieszkańcom i artystom, dzięki licznym galeriom sztuki, klimatycznym restauracjom, festiwalom czy koncertom na praskich podwórkach. Nie boję się powiedzieć, że obecne połączenie współczesności z historią sprawi, że Praga-Północ nie tylko będzie chętnie odwiedzana przez turystów z całego świata, ale  dla wielu osób – w tym dla mieszkańców – stanie się najlepszym na świecie miejscem do życia.

Ilona Soja-Kozłowska, burmistrz dzielnicy Praga-Północ

Podczas wojny dzielnica nie ucierpiała zbyt wiele. Powstanie trwało tu zaledwie kilka dni, po czym Niemcy uciekli, a wkroczyli Rosjanie i Polacy. To z jednej strony oznacza, że rzeczywiście mało jest w stolicy takich miejsc z zachowana tkanką miejską, ale z drugiej strony, gdy „cała Polska budowała swoją stolicę”, o Pradze zapomniano na ponad 50 lat.

Tomasz Kucharski, burmistrz Dzielnicy Praga-Południe

Wiślane plaże warszawskiej Pragi z widokiem na centrum

Covid 19 zmienił rynek nieruchomości, wielotygodniowa blokada wpłynęła na wyznaczenie nowych kierunków rozwoju, praca zdalna wpłynęła na wzrost zainteresowania większymi mieszkaniami i domami w dobrze skomunikowanych peryferiach. Natomiast w centrach miast powodzeniem cieszą się modne mniejsze lokale inwestycyjne. Rozwój technologii i nowy styl życia (networking, coworking) powoduje silny wpływ na zachowania związane z pracą i organizowaniem aktywności w tym wyboru lokalizacji zamieszkania.

Warszawa, jak wiadomo, jest wyjątkową lokalizacją, nie tylko w skali kraju, ale w gronie metropolii europejskich. Mówi się, że polski rynek nieruchomości dzieli się na dwie części: Warszawę i resztę kraju. Inwestycje w stołeczne nieruchomości są więc bezkonkurencyjne pod wieloma względami: najlepszy rynek pracy, największy popyt na wynajem mieszkań w każdym segmencie, ogromny wybór wszelkiego rodzaju nieruchomości, optymalny zwrot z inwestycji oraz najwyższy wzrost wartości w czasie itd. Co ciekawe, w stolicy powstaje więcej luksusowych mieszkań niż we wszystkich pozostałych polskich metropoliach razem wziętych, co daje najlepsze świadectwo potencjału głównego rynku kraju.

Jarosław Jędrzyński, ekspert RynekPierwotny.pl, największego portalu zawierającego oferty od deweloperów

Przyjeżdżający do stolicy, ale też jej młodsi mieszkańcy, chętnie wybierają modne miejsca z potencjałem zapewniającym wzrost ceny nieruchomości i dobrą komunikacją. 
fot. Centrum Praskie Koneser

Obecnie najmodniejszym miejscem w Warszawie staje się składająca z północnej i południowej części dzielnica Praga. Nazwa wywodzi się od słowa „prażyć”, oznaczającego wypalanie gęsto porośniętego wówczas ten teren lasu. Licząca blisko ćwierć miliona mieszkańców dzielnica od lat przechodzi swój renesans. Wcześniej słynąca z ekskluzywnej Saskiej Kępy,  Parku Skaryszewskiego z uroczym jeziorkiem , kultowego bazaru Różyckiego, Stadionu Narodowego oraz ZOO z  otwartym wybiegiem dla niedźwiedzi od strony jednej z głównych ulic, dziś zyskuje dzięki jej najstarszej i kiedyś najbardziej zaniedbanej części tzw. starej Pragi. Dobra współpraca urzędników, mieszkańców i inwestorów daje bardzo dobre efekty, a dzielnica zyskuje z każdym dniem.

Miastu udało się odzyskać dla mieszkańców bezprawnie użytkowane tereny dawnego Klubu Sportowego Orzeł. Stadion lekkoatletyczny przy ul. Podskarbińskiej już zaczął (przed epidemią) tętnić życiem i wierzę, że niebawem doczekamy międzynarodowych zawodów na tym obiekcie. O przyszłości terenu po byłym torze kolarskim zadecydują mieszkańcy w specjalnych konsultacjach. Dzielnica i miasto szukają środków na odbudowę pięknej zabytkowej hali Orła zaprojektowanej jeszcze w latach 30. przez Macieja Nowickiego. O jej przeznaczeniu także zadecydują mieszkańcy. W tej chwili rozpoczęliśmy procedury związane z odbudową kortów tenisowych pięknie położonych w parku Skaryszewskim. To sportowa inwestycja najbliższych miesięcy.

Tomasz Kucharski, burmistrz Dzielnicy Praga-Południe

Wielu inwestorów zastanawia się, gdzie długoterminowo ulokować swoje oszczędności i zabezpieczyć je przed inflacją oraz niskim oprocentowaniem lokat bankowych. Powoduje to dodatkowy rozwój tej dzielnicy, gdyż wietrzący okazji inwestorzy widzą tam dobry biznes. Jak przed laty w znajdującej się po drugiej stronie Wisły dzielnicy Powiśle, gdzie dziś cena metra kwadratowego apartamentu rozpoczyna się od ponad 26.000 zł, a popyt na nie jest olbrzymi.

Nieruchomości odporne na sytuacje kryzysowe

Polacy mają zgromadzone w bankach rekordowo wysokie oszczędności. Suma pieniędzy zdeponowanych w bankach w lutym 2020 r. sięgnęła blisko 620 mld zł. W czasach obniżek stóp procentowych lokaty stają się jeszcze mniej atrakcyjne, a na rynku giełdowym może utrzymywać się podwyższona zmienność. Jak mówił Robert G. Allen, amerykański biznesmen i członek Izby Reprezentantów USA: “Ilu znasz milionerów, którzy stali się bogaci poprzez inwestowanie na kontach oszczędnościowych?” Pieniądze muszą pracować, stąd obecna sytuacja wywołuje duże zainteresowanie ofertami na rynku nieruchomości. Podobnie jak po kryzysie zapoczątkowanym w 2008 roku, również teraz zakup mieszkania pozostaje jedną z najbardziej atrakcyjnych form inwestowania długoterminowego – zarówno pod kątem stopy zwrotu, jak i relatywnie niskiej zmienności. Należy w tym miejscu podkreślić, że fundamenty wzrostu cen mieszkań w ostatnich latach (siła popytu, rynek pracy, poziom życia w największych miastach) są znacznie silniejsze, niż w okresie hossy 2006-2007.

Historia pokazuje, że mieszkania w długoterminowej perspektywie bronią swojej wartości. W dobie Covid-19 wiele osób poszukuje sposobów ochrony swoich oszczędności. Mieszkanie jest wygodną, bezpieczną lokatą kapitału, odporną na inflację. Przy obecnych, rekordowo niskich stopach procentowych, spadających cenach surowców i niepewnej sytuacji na giełdach światowych, atrakcyjna nieruchomość może być jedną z najciekawszych opcji lokowania kapitału.

Grzegorz Smoliński, Dyrektor Sprzedaży w Dom Development

Jak przeanalizował Dom Maklerski Michael Strom w raporcie „Mieszkania jako klasa aktywów inwestycyjnych”: biorąc po uwagę okres 4Q 2006 – 4Q 2019, gdzie dysponujemy danymi dla wszystkich klas aktywów, najwyższą stopę zwrotu zanotowało złoto. Drugim najmocniej rosnącym aktywem była cena mieszkania powiększonego o wynajem. W analizowanym okresie takie połączenie wygenerowało stopę zwrotu w wysokości 135%. Ich wycena mocno wzrosła w początkowym okresie, co było skutkiem hossy cen mieszkań w 2007 r. Maksymalne obsunięcie wyniosło 22 p.p. i było zanotowane w drugim kwartale 2008 r. Następnie, po ok. 4-letniej stabilizacji, rozpoczął się wzrost. Wynik w całym okresie jest składową wzrostu cen mieszkań o 53% oraz przychodów z najmu, które dodały kolejne 82 p.p. wyniku. W analizowanym ujęciu sam wzrost cen mieszkań pokonał inflację konsumencką o ponad 23 p.p., która urosła przez 13 lat o 30%.

Zmiany cen na rynku mieszkaniowym są na razie praktycznie niewidoczne. Trudno uważać, że spadek ceny nieprzekraczający nawet 1% może powodować jakiekolwiek odczuwalne zmiany po stronie kupującego, mimo tego, że radykalnie zmieniły się oczekiwania konsumentów, z przekonania o niekończącym się wzroście cen do oczekiwania, że teraz ceny będą spadać. Jednak ci, którzy liczyli na wyraźny spadek cen jeszcze w tym roku, mogą się zawieść – informuje najnowszy raport SonarHome, firmy umożliwiającej darmową wycenę mieszkania online.

W samym maju i czerwcu br. odnotowano w Warszawie 10% wzrost cen nieruchomości na rynku pierwotnym. 

Nieruchomości na Pradze inwestycją z potencjałem

Warszawa zdecydowanie należy do najatrakcyjniejszych rynków nieruchomości w Polsce. Koncentrujemy się na rozwijaniu naszej oferty mieszkaniowej w „zielonych” obrzeżach z dobrą infrastrukturą, natomiast w centralnych miejscach, idąc za dużym popytem, lokalizujemy atrakcyjną ofertę dla lokowania funduszy, głównie związaną z najmem. Obecnie najmodniejszym rejonem miasta, prócz Powiśla, staje się dzielnica Praga.

Klaudia Siarkiewicz, Prezes Kreator Dom Invest, jednego z liderów budowlanych w Warszawie

fot. Centrum Praskie Koneser

Dzięki dobremu zarządzaniu przez władze w ostatnich latach ta niegdyś zaniedbana dzielnica odzyskała swój blask i urok. Duże inwestycje, jak 8-hektarowe Soho Factory (od najmodniejszej dzielnicy Nowego Jorku ), przez 38-hektarowy Port Praski, łączący loftowe apartamenty z kanałami rodem z Amsterdamu oraz plaże nad Wisłą z widokiem na Starówkę, po odrestaurowaną zabytkową wytwórnię wódek „Koneser” w sercu Starej Pragi, oferują eventy, jedzenie, modę, design, sztukę i wyjątkową przestrzeń miejską. Nie dziwi, że tym innowacyjnym otoczeniu Google for Startups zlokalizowały swój kampus zwany inkubatorem przedsiębiorczości. Parki i zieleń, zagospodarowane obszary wodne, modne restauracje, teatry, galerie i kluby, graffiti i murale powodują że coraz więcej inwestorów lokuje swoje fundusze w nieruchomościach właśnie w tej części Warszawy.

Uznani architekci i nagradzane projekty

Polska czeka na wielką inwestycję, jaką będzie niewątpliwie budowa nowoczesnej sali koncertowej orkiestry Sinfonia Varsovia. Już w 2010 roku został rozstrzygnięty międzynarodowy, dwuetapowy konkurs architektoniczny na projekt nowej sali koncertowej dla ponad 1800 widzów, który wygrało Atelier Thomas Pucher z Grazu. W 2015 roku w obecności Prezydent m.st. Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz, architekt Thomas Pucher i dyrektor Sinfonii Varsovii Janusz Marynowski podpisali umowę na wykonanie dokumentacji projektowej. Harmonogram inwestycji zakładał zakończenie prac projektowych w lutym 2020 r., a rozpoczęcie robót budowlanych w październiku 2020 r. Otwarcie sali koncertowej planowano na luty 2025 roku. Niestety, inwestycja ta, zablokowana przez rząd w 2016 roku, wciąż nie może doczekać się realizacji.

Tomasz Kucharski, burmistrz Dzielnicy Praga-Południe

fot. Bliska Residence proj. Beczak & Beczak.

Wkrótce, przy ul. Bliskiej 17, w jednym z najciekawszych miejsc południowej części tej dzielnicy, powstanie też oryginalny budynek „Bliska Residence” zaprojektowany przez słynną pracownię architektoniczną „Beczak & Beczak”. Projekt budynku wpisuje się w unikatową architekturę i obraz najmodniejszej dzielnicy Warszawy. Deweloper Kreator Dom Invest wybuduje tam 196 nowoczesnych mikro-apartamentów inwestycyjnych. 

 

fot. Centrum Praskie Koneser

Praga zmienia się nie do poznania. Pamiętam ją z lat 70 czy 80,  jej przedwojenne i powojenne  oblicze z rodzinnych opowieści. Cieszy nas jej renesans i wszystkie, te duże i małe inwestycje. Wreszcie możemy być dumni z naszej dzielnicy

Adam Białas, dziennikarz, ekspert rynku, od urodzenia mieszkaniec warszawskiej Pragi. Jego przodkowie zamieszkiwali w tej dzielnicy od kilku pokoleń przed II wojną światową.

Inwestycje z przyszłością

Obecnie sporo osób interesuje się małymi lokalami, ale w modnych lokalizacjach z dobrą infrastrukturą. Nie chcąc się nadmiernie zadłużać, wolą mini apartamenty i wykorzystanie atrakcji znajdujących się w okolicy. Ten modny trent powstał ponad 30 lat temu w Azji i dobrze adoptuje się w miastach USA i Europy. Inwestując w takie lokale można, w przyszłości zyskać na ich cenie, a w razie potrzeby łatwo odsprzedać lub wynająć. Nie trzeba też spłacać dużego kredytu za niepotrzebne nam duże metraże, tylko skupić się na innych życiowych aktywnościach.

Bliska Residence to nowoczesne, wygodne 1- i 2-pokojowe mieszkania o powierzchni od 20 do 35 mkw. Będą stanowić świetną opcję dla najmu krótko- i długoterminowego. To unikalne rozwiązanie łączy możliwość stabilnej inwestycji mieszkaniowej ze wszystkimi aspektami ochrony poprzez umowę deweloperską i jednocześnie znakomitego zakupu komercyjnego z wielowymiarową możliwością wynajmu.

Klaudia Siarkiewicz, Prezes Kreator Dom Invest 

fot. Bliska Residence na warszawskiej Pradze.

Estymacja ceny metra kwadratowego w tym modnym apartamentowcu to ok. 13.500 – 13.700 zł brutto z możliwością całkowitego odliczenia VAT, co daje 23% rabatu i cenę 10.975 zł za m2. Operatorem budynku będzie renomowana, znana z innych projektów firma, która zapewnia ok. 7% zysku rocznie z najmu od zainwestowanych pieniędzy. 

Praga to także dobrze skomunikowana baza mieszkaniowa dla wielu młodych ludzi, w tym studentów znajdujących się tam uczelni wyższych. Nowoczesne apartamentowce wpisujące się w klimat ceglanych murów i starych kamienic podobają się wielu warszawiakom. W okresie letnim na Ząbkowskiej zamknięty jest ruch samochodowy, co sprzyja spacerom, kiermaszom i licznym straganom, a nawet grze w ping-ponga. Praga zaskakuje otwartością, a restauracje z ogródkami na Ząbkowskiej zachęcają warszawiaków do spędzenia w nich leniwego popołudnia.
Centrum Warszawy, budynek Żagiel proj. Daniela Libeskinda.

Warszawa to największa aglomeracja, do której wciąż napływają nowi mieszkańcy. To regionalne centrum biznesowe, do którego przybywają managerowie na kontrakty. To także prężny ośrodek akademicki, który przyciąga młodych ludzi. W związku z tym przeznaczenie mieszkań na wynajem to bardzo interesująca inwestycja. Zwłaszcza że atrakcyjne mieszkania i lokalizacje są bardziej odporne na wszelkie zawirowania gospodarcze, niż inne instrumenty rynkowe. Dodam, że nasi klienci rozumieją ten mechanizm, lokując wolne środki na rynku nieruchomości. W I kwartale w Dom Development transakcje gotówkowe stanowiły – podobnie jak w 2019 roku – ok. 40%.

Grzegorz Smoliński, Dyrektor Sprzedaży w Dom Development

Stale obserwujemy światowe trendy. W wielu miastach świata niegdyś zaniedbane dzielnice za sprawą rewitalizacji stały się dziś najmodniejszymi rejonami, np. w Barcelonie, Miami czy Berlinie. Stąd też notujemy bardzo duże zainteresowanie inwestycją ze strony kupujących. Dziś nasi klienci wymagają atrakcyjnych rozwiązań w lokalizacjach z przyszłością, jaką niewątpliwie jest Praga. 

Klaudia Siarkiewicz, Prezes Kreator Dom Invest 

Kolejne etapy rozwoju 

W ostatnich latach, nie tylko zadbano o kanalizację zabytkowych kamienic, ale również o wymianę starych plecy tzw „kopciuchów” na nowe zasilane gazem. Przybywa ścieżek rowerowych oraz terenów zielonych. Na jednej z głównych arterii ul. Grochowskiej wymieniając stare tory tramwajowe, zastosowano „zielone torowisko” .– Z uwagi na względy przyrodnicze podjęliśmy decyzje że na nowych, zielonych torowiskach będzie kładziony rozchodnik.

Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich

fot. Centrum Praskie Koneser

Rewitalizujemy tereny Kamionka. Stare kamienice przechodzą tu gruntowny remont w ramach Zintegrowanego Programu Rewitalizacji. Odświeżone będzie ich otoczenie i przestrzeń publiczna. Tereny pofabryczne zamieniają się w tętniące życiem osiedla, takie jak Soho, gdzie stara, zabytkowa architektura wkomponowana została w nowoczesna tkankę. Podobnie dzieje się teraz na terenie dawnych zakładów PZO przy ul. Grochowskiej. Pojawił się inwestor, który chce odmienić oblicze zakładów Perun. Zmieniło się Rondo Wiatraczna, gdzie w miejscu Universamu pojawiło się centrum handlowe i nowoczesne apartamentowce. W najbliższym czasie władze wojewódzkie zdecydują, czy uda się uratować grożącą zawaleniem dawną piekarnię Reicherta przy Rondzie Wiatraczna. Jest inwestor, który chciałby ją wkomponować w nowoczesną zabudowę, ale jest też opór lokalnych działaczy, mających wpływ na wojewódzkiego konserwatora zabytków, zmieniającego swoje decyzje. Kompletnie zaniedbane tereny wzdłuż linii kolejowej Warszawa-Lublin zmieniają się na naszych oczach w nowoczesne osiedla mieszkaniowe. Atutem jest ich – w przyszłości – znakomite skomunikowanie z centrum. Tędy przebiegać będzie III linia metra, tutaj PLK PKP planuje wybudowanie niebawem stacji Warszawa Wiatraczna. Obok znajdują się tereny sportowe, o których mówię w dalszej części. Największe plany inwestycyjne, jakie nas czekają, to niewątpliwie budowa linii tramwajowej na Gocław oraz budowa Obwodnicy Śródmiejskiej. Gocław to przykład dynamicznej rozbudowy i rozwoju dzielnicy mieszkaniowej. Na byłym lotnisku sportowym pojawiły się najpierw małe osiedla, a dzisiaj sięga ono po Trasę Siekierkowską na wschodzie i Saską Kępę na zachodzie. Budujemy tam nowy dom kultury i zespół szkolno-przedszkolny, już zdając sobie sprawę, że to kropla w morzu potrzeb. Dzielnica jest wciąż młoda, wciąż pojawiają się tu młode rodziny z dziećmi, którym zagwarantować musimy miejsca w placówkach edukacyjnych. Wszędzie tam, gdzie dynamicznie rozwija się tkanka miejska, potrzebne są nowe przedszkola i szkoły.

Tomasz Kucharski, burmistrz Dzielnicy Praga-Południe

Włodarze dbają, o liczne tereny zielone i parki.

Praga-Północ to miejsce wyjątkowe, pełne kontrastów oraz przedwojennej historii, którą widać na każdym kroku, spacerując uliczkami prawobrzeżnej Warszawy. Bez wątpienia nasza dzielnica przeżywa w ostatnich latach renesans. I to nie tylko za sprawą ogromnych środków, które miasto stołeczne Warszawa przeznacza na Program Rewitalizacji – to blisko 1,5 miliarda złotych, z których lwia część w latach 2015-2022 pozwala przywrócić dawny blask wielu północnopraskim zabytkowm. Wystarczy przypomnieć sobie, jak jeszcze jakiś czas temu wyglądały rzadkie w Warszawie zachowane zespoły zwartej przedwojennej zabudowy. Odnowione kamienice i oficyny stały się niewątpliwą wizytówką  tej części stolicy i to dla nas, jako Zarządu Dzielnicy, największy powód do dumy. Oczywiście jest jeszcze wiele do zrobienia – to wszystko dopiero przed nami!

Ilona Soja-Kozłowska, burmistrz dzielnicy Praga-Północ

Tętniący życiem Stadion Narodowy i jego zielone błonia, są wizytówką zmian i dumą mieszkańców dzielnicy.

48 godzin na Pradze Połnoc. 50 pomysłów co robić w Warszawie na Pradze Północ.

 

✔️ doświadczony menedżer i lider zespołu, ✔️dyrektor w agencji komunikacji i marketingu, ✔️ ekspert rynku nieruchomości i budownictwa, ✔️ dziennikarz biznesowy, specjalista od "treści" i nowoczesnych mediów, ✔️doradca w wielu obszarach i dużych projektach biznesowych.

Adam Białas

Pandemia nie zatrzymała wynalazców. Patentują elektronieczni

cyfryzacja biznesu

Od momentu uruchomienia Platformy Usług Elektronicznych 5 lutego do maja, mimo obostrzeń związanych z epidemią COVID-19, Urząd Patentowy RP przyjął w 7658 wniosków o ochronę wynalazków, znaków towarowych, wzorów użytkowych i przemysłowych oraz uznanie patentów europejskich. Ponad 36% (2777) tych wniosków zostało złożonych drogą elektroniczną.

Innowatorzy, ale także menadżerowie prowadzący codzienny biznes pragną przede wszystkim skupić się na realizacji własnych celów, rozwoju firmy, pozyskiwaniu klientów. Dla innowatorów najważniejsze jest  wymyślanie rozwiązań, których dziś lub przyszłości może potrzebować rynek. Wszelkie uciążliwości czy oczekiwania formalne postrzegane są jako te, które zajmują czas i nie wspierają ich wysiłków . Ułatwienia, jakie niosą implementowane przez państwo rozwiązania cyfrowe są dobrą – i wyczekiwaną – odpowiedzią na ich potrzeby.

dr Barbara Stepnowska, dyrektor MBA na Politechnice Gdańskiej oraz autorka programu Innovation Sqauad, wspierającego wypracowywanie innowacyjnych rozwiązań w biznesie oraz innowacji społecznych

Wniosek o patent bez wychodzenia z domu

Urząd Patentowy RP umożliwił zgłaszanie wniosków o ochronę własności intelektualnej drogą elektroniczną w lutym bieżącego roku. Zbudowana przez firmę S&T Platforma Usług Elektronicznych pozwala na elektroniczną obsługę zgłoszeń o udzielenie ochrony dla wynalazku, znaku towarowego, wzoru użytkowego i przemysłowego oraz ułatwia rejestrowanie wniosków o uznanie patentu europejskiego.

Cyfryzacja w obszarze ochrony własności intelektualnej ma głęboki sens, dzięki niej bowiem cały proces obsługi zgłoszeń przebiega szybciej, sprawniej i bezpieczniej.  W obliczu epidemii koronawirusa, bardzo istotny stał się ten ostatni element, czyli bezpieczeństwo. Możliwość załatwienia sprawy urzędowej bez wychodzenia z domu w czasie epidemii pokazuje, że transformacja cyfrowa administracji publicznej może uodpornić państwo na podobne kryzysy.

Michał Wilbrandt z S&T, szef działu aplikacji dedykowanych odpowiedzialny za rozwiązania dla administracji publicznej

Pół miliona dokumentów przeniesionych w cyfrowy świat

Platforma Elektroniczna umożliwia również m.in dostęp do elektronicznych rejestrów Urzędu Patentowego, informuje użytkowników o zbliżającym się terminie wygaśnięcia ochrony znaku towarowego i udostępnia odpowiednie narzędzia do przedłużenia jego ochrony i wniesienia stosownych opłat. Zasilenie platformy odpowiednimi zasobami wymagało przeprowadzenia digitalizacji ponad 500 tys. dokumentów i rejestrów prowadzonych wcześniej w formie papierowej.

Platformę Usług Elektronicznych wdrożyła firma S&T. W ramach projektu spółka dostarczyła oprogramowanie oraz infrastrukturę teleinformatyczną i przeprowadziła integrację z już istniejącymi systemami teleinformatycznymi UP RP. S&T świadczy też usługi gwarancyjnych i asystę techniczną oraz organizację szkoleń e-learningowych dla administratorów i użytkowników platformy.

Platforma Usług Elektronicznych Urzędu Patentowego powstała dzięki projektowi dofinansowanemu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020, Oś 2 E-administracja i otwarty urząd, działanie 2.1 Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych. Koszt jej przygotowania wyniósł 21 212 000 PLN.

S&T to jeden z największych integratorów IT w Europie Środkowo-Wschodniej. Należy do międzynarodowej grupy zatrudniającej blisko 5 tys. pracowników w 25 krajach na całym świecie. W Polsce koncentruje się na implementacji technologii IT w obszarze infrastruktury sprzętowej i rozwiązań sieciowych. Firma wdraża również systemy do zarządzania przedsiębiorstwem klasy ERP, APS, MES, SCADA, BI oraz CRM. S&T świadczy także usługi z zakresu projektowania dedykowanych aplikacji biznesowych. Jako jeden z niewielu podmiotów na rynku dysponuje własną siecią 13 biur serwisowych zlokalizowanych na terenie całego kraju, gwarantujących lokalne wsparcie użytkowników w trybie 24/7. Spółka S&T związana jest z polskim rynkiem usług informatycznych od ponad 50 lat. W Polsce w jej strukturach pracuje zespół ponad 400 specjalistów, wśród nich: certyfikowani programiści, architekci, inżynierowie wsparcia, analitycy, testerzy oprogramowania, eksperci z zakresu administrowania siecią i zarządzania infrastrukturą sprzętową oraz konsultanci wdrożeniowi z zakresu: finansów, kontrolingu, sprzedaży, logistyki, handlu detalicznego i produkcji.


Źródło: Informacja prasowa Inn|tu

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

IAB Polska i SGH po raz dziewiąty organizują konkurs na najlepszą pracę dyplomową z e-marketingu

Konkurs IAB Polska i SGH

Konkurs jest efektem szeroko zakrojonych działań edukacyjnych, jakie IAB Polska prowadzi już od lat. Jedną z inicjatyw związku jest tworzenie innowacyjnych programów studiów spełniających wymagania programu DIMAQ – oficjalnego programu certyfikacji kompetencji digital marketingu, prowadzonego przez IAB Polska.

Celem konkursu jest zwrócenie uwagi studentów i absolwentów uczelni wyższych na potencjał marketingu internetowego oraz promocja internetu jako medium reklamowego. Konkurs otwarty jest także dla autorów prac studiów podyplomowych. Do udziału w nim zatem dopuszczone są prace magisterskie, licencjackie inżynierskie lub podyplomowe zakresu marketingu internetowego obronione w okresie od 1 stycznia 2015 do dnia 31 lipca 2020. Przesłane prace oceniać będzie jury, w skład którego wchodzą certyfikowani trenerzy DIMAQ.

Nagrody:

  • Najlepsza praca magisterska: studia podyplomowe Marketing Internetowy w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie
  • Najlepsza praca dyplomowa licencjacka lub inżynierska: 4-dniowa Akademia DIMAQ Basic z egzaminem DIMAQ
  • Najlepsza praca podyplomowa: 4-dniowa Akademia DIMAQ Professional z egzaminem DIMAQ

Harmonogram konkursu:

  • do 31.07.2020 – zgłaszanie prac
  • 01.08.2020 – 15.09.2020 – I etap – wybór 15 najlepszych merytorycznie prac dyplomowych (w tym przynajmniej 3 prac magisterskich)
  • 17.09.2020 – 05.10.2020 – II etap – ocena prac dyplomowych wyłonionych w I etapie Konkursu
  • 05.10.2020 – ogłoszenie wyników

Szczegółowe informacje, regulamin konkursu oraz formularz zgłoszeniowy dostępne na stronie: dimaquni.com

Program Studiów Podyplomowych SGH Marketing Internetowy znajduje się na stronie: http://www.marketing-internetowy.edu.pl/

Organizatorzy: DIMAQ, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i Szkoła Główna Handlowa

Patroni medialni: dlaStudenta.pl, NowyMarketing, studentnews.pl


Źródło: informacja prasowa IAB Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF