...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Wysyłanie paczek – jak łatwo nadać przesyłkę?

Wysyłanie paczek to nic trudnego. Obecnie można wykonać tę czynność na kilka sposobów. Zamiast iść na pocztę, wystarczy zamówić kuriera lub wysyłkę przez urządzenie Paczkomat®. Jak się do tego zabrać?

Nadanie paczki za pośrednictwem kuriera InPost

Niegdyś nadawanie paczki wiązało się jedynie z pójściem na pocztę, ale obecnie popularną formą wysyłki jest ta przez kuriera. Dzisiaj wiele przedsiębiorstw z branży kurierskiej oferuje usługę nadania paczki u kuriera pod wskazanym adresem przedstawiciela firmy zamawiającej usługę nadania przesyłki.

Jak wykonać nadanie paczki u kuriera InPost? Najpierw trzeba spakować przesyłkę oraz zamówić usługę odbioru. W tym celu należy zalogować się do Managera Paczek. Następnie trzeba wprowadzić niezbędne informacje na temat paczki, miejsca jej odbioru oraz doręczenia.

Po podaniu wszystkich danych pozostaje tylko zapłacić za usługę i poczekać na wygenerowanie etykiety. Wszystkie te czynności można wygodnie wykonać poprzez stronę internetową pod adresem https://inpost.pl/wysylam.

Kiedy spersonalizowany list przewozowy przyjdzie do nadawcy, należy go wydrukować i przykleić na paczkę. Później wystarczy poczekać na kuriera, który przyjedzie po odbiór przesyłki.

Dlaczego warto zamówić kuriera do domu?

Nadawanie przesyłek przez kuriera to wygodne rozwiązanie, które z pewnością docenią domatorzy czy też osoby pracujące w trybie home office. Zamówienie kuriera do domu eliminuje potrzebę wychodzenia w celu wysłania paczki. Dzięki temu można więc spokojnie zająć się zaplanowanymi zadaniami i nie odrywać się od nich tylko po to, aby pójść na pocztę albo do punktu nadań.

Takie rozwiązanie okaże się również bardzo wygodne w przypadku załamania pogodowego. Klient nie musi wychodzić w deszcz, śnieg czy mróz, ponieważ pracownik firmy przewozowej przyjedzie i zabierze paczkę prosto z jego progu.

Zautomatyzowana wysyłka paczek – wygoda i dostępność kurierskich skrytek

Chociaż nadanie paczki u kuriera jest bardzo atrakcyjną formą wysyłki, to jednak w pewnym sensie zmusza klienta do pozostania w domu. Zabiegane osoby mogą mieć z tym problem. Dlatego też wiele z nich nadaje swoje przesyłki m.in. przez automat Paczkomat.

Korzystanie z tej kurierskiej skrytki jest wygodne, ponieważ działa ona przez całą dobę. Paczkę można więc wysłać o każdej porze dnia albo i nocy. Dodatkowym atutem nadania jej poprzez urządzenie Paczkomat jest to, że można ją szybko zamówić przez aplikację przewoźnika.

Aby wysłać paczkę w automacie firmy InPost, wystarczy w menu aplikacji wybrać przycisk Nadaję. Następnie trzeba podać dane dotyczące gabarytu przesyłki oraz adresu dostawy. Doręczenie można zrealizować zarówno do innej maszyny Paczkomat, jak i pod dowolny wskazany adres.

Na koniec trzeba opłacić usługę i udać się do wybranego automatu Paczkomat. Każdą z jego skrytek można otworzyć zdalnie (z poziomu aplikacji) poprzez ręczne wpisanie wygenerowanego hasła na ekranie maszyny lub po zeskanowaniu kodu QR. Następnie pozostaje włożyć paczkę do wydzielonego miejsca w urządzeniu i zamknąć skrytkę.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

InPost wprowadza Appkomat InPost oraz nowe funkcje w aplikacji InPost Mobile

Od lipca mieszkańcy Krakowa i Warszawy mogą korzystać z nowego rodzaju maszyny do nadawania i odbierania przesyłek, czyli Appkomatu InPost. Ten nowy Paczkomat®, uczyni usługi logistyczne bardziej przyjazne dla środowiska. Dodatkowo, pojawiła się nowa funkcja w aplikacji InPost Mobile, która pozwoli nie tylko odebrać, ale też nadać i zwrócić przesyłkę za pomocą „jednego kliknięcia” w aplikacji.

InPost największa europejska firma oferująca innowacyjne usługi logistyczne dla branży e-commerce po raz kolejny udowadnia, że można skutecznie tworzyć innowacje technologiczne, które przyczyniają się do poprawy środowiska naturalnego. Niewątpliwie jedną z nich jest Appkomat InPost, który właśnie pojawiać się w pierwszych polskich miastach.

Już teraz korzystanie z tradycyjnego urządzenia jakim jest Paczkomat pozwala obniżyć emisję CO2 nawet o 75%, w porównaniu do poziomu emisji przy indywidualnych dostawach paczek do domów. W przypadku nowej wersji maszyny jej wpływ na środowisko będzie jeszcze lepszy.

Działania na rzecz poprawy środowiska to jeden z kluczowych filarów działalności InPostu i jego strategii ESG. Zawsze staramy się znaleźć rozwiązania, które nie tylko usprawnią czy unowocześnią nasze usługi, ale realnie przyczynią się do poprawy i obniżenia negatywnego wpływu działalności człowieka na naszą planetę. Jestem pewien, że tak jak wcześniejsze nasze urządzenia, tak nowo zaprojektowany Appkomat InPost stanie się wzorem wskazującym kierunek rozwoju dla procesów logistycznych w e-commerce w XXI wieku.

Rafał Brzoska, założyciel i Prezes InPostu

Appkomat InPost to Paczkomat® przyszłości. Wszystko za sprawą nowej zoptymalizowanej i bardziej ergonomicznej konstrukcji samego urządzenia. Do swojego funkcjonowania potrzebuje on mniej energii elektrycznej niż tradycyjny Paczkomat®. Jedną z istotnych zmian, która zaszła w konstrukcji była rezygnacja z dużego ekranu wyświetlania. Brak dużego ekranu i mniejsza ilość komponentów z jakich jest zbudowany, pozwala znacznie zmniejszyć zużycie prądu podczas eksploatacji.

Całe urządzenie wygodniej obsługuje się przy użyciu nowej wersji aplikacji InPost Mobile. Wygodne, szybkie nadawanie, odbieranie i zwracanie przesyłek, bez wpisywania numeru telefonu oraz kodu przesyłki, a jedynie za pomocą „jednego kliknięcia” w aplikacji będzie możliwe zarówno w Appkomacie InPost, jak i w urządzeniach z wbudowanym ekranem. Dodatkowo część z maszyn będzie w przyszłości wyposażona w panele fotowoltaiczne oraz czujniki, które umożliwią sprawdzenie stanu powietrza w okolicy.

Pierwsze urządzenia obsługiwane całkowicie przez smartfon będzie można znaleźć w Warszawie i Krakowie, a kolejne będą sukcesywnie pojawiać się w innych polskich miastach.

Aby móc skorzystać z nadania i odbioru przesyłki z użyciem aplikacji InPost Mobile, wystarczy pobrać ją na swoje urządzenie z jednego z oficjalnych sklepów: Google Play, App Store lub Huawei AppGallery.


źródło: inPost

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Shopee i InPost nawiązują partnerstwo strategiczne

InPost - lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie oraz platforma zakupowa Shopee, obecna w Polsce od września 2021 roku, zdecydowały o rozszerzeniu dotychczasowej współpracy i wychodząc naprzeciw rosnącym potrzebom i oczekiwaniom kupujących online, nawiązały partnerstwo strategiczne. To kolejna dla InPost umowa o współpracy z liczącym się międzynarodowym marketplace obecnym na polskim rynku.

InPost jest jednym z kluczowych i zaufanych partnerów logistycznych dla Shopee. Dlatego firmy zdecydowały się na zawarcie partnerstwa strategicznego.

Dla Shopee jest to kolejny strategiczny krok w zapewnieniu użytkownikom satysfakcji z zakupów na każdym etapie, od momentu znalezienia produktów na platformie, do dostarczenia ich do wybranego przez kupującego punktu. Bliska współpraca z InPostem gwarantuje wysoką jakość usług oraz wygodę dostawy do wybranego punktu za darmo bądź w atrakcyjnej cenie, w krótkim czasie. Firmy współpracują również w zakresie tworzenia nowych rozwiązań logistycznych, aby dawać kupującym jeszcze większy wybór opcji, które będą dopasowane do ich indywidualnych oczekiwań.

Dostawy do naszych Paczkomatów® są najczęściej wybieraną formą dostawy przez klientów e-commerce w Polsce. Cieszymy się, że do tego grona dołaczają klienci Shopee. Paczkomaty® zwiększyły wydajność usług logistycznych, a o ich sukcesie zadecydowała też szybkość dostaw – aż 98% przesyłek dostarczanych jest już następnego dnia po nadaniu! Wierzymy, że gwarantowana jakość dostaw InPost będzie wyjątkową ofertą dla naszych wspólnych odbiorców.

Dagmara Brzezińska, wiceprezes zarządu InPost ds. sprzedaży

Jednym z takich rozwiązań jest wprowadzenie przez InPost tzw. ekonomicznej dostawy, obecnie dostępnej wyłącznie dla użytkowników Shopee. Jest ona skierowana do tych klientów, którzy chcą oszczędzić na dostawie i akceptują nieco dłuższy czas dostarczenia przesyłki.

Przy nawiązaniu współpracy z InPostem niezmiernie istotna była również misja firmy, zgodnie z którą działa ona na rzecz zmniejszenia swojego śladu węglowego. Według danych InPost, dostawy do Paczkomatów® są najbardziej ekologiczną formą dystrybucji przesyłek – pozwalają obniżyć emisję CO2 nawet o 75%, w porównaniu do poziomu emisji przy indywidualnych dostawach do domów. InPost i Shopee zamierzają współpracować nie tylko pod kątem ścisłej integracji Paczkomatów® z systemem logistycznym platformy, ale również w zakresie szukania nowych sposobów na wywarcie pozytywnego wpływu w obszarze zrównoważonej logistyki.

Bezpieczeństwo i wygoda zakupów to kluczowe kwestie dla Shopee. Oprócz rozbudowy i stałego monitorowania sieci partnerów logistycznych, na platformie dostępnych jest wiele funkcji zabezpieczających interesy kupujących. Należy do nich między innymi Gwarancja Shopee, która wstrzymuje płatności dla sprzedawców do momentu, gdy użytkownik potwierdzi, że otrzymał produkt sprawny i w dobrym stanie. Gwarancją tą objęte są wszystkie produkty dostępne na platformie.

W Shopee dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić naszym użytkownikom wygodne i bezproblemowe zakupy. Cieszę się, że możemy zacieśnić naszą współpracę z InPostem, który jest wiodącym na polskim rynku dostawcą usług logistycznych i naszym zaufanym partnerem od początku działalności w Polsce. Dzięki temu będziemy mogli sprostać rosnącym potrzebom naszych użytkowników. Oznacza to zapewnienie kupującym niezawodnych opcji przesyłki za darmo lub w przystępnych cenach, a także pomoc sprzedawcom w szybkiej i skutecznej wysyłce. Cieszymy się na jeszcze bliższą współpracę z InPostem przy kolejnych inicjatywach i wspólne wprowadzanie innowacji, które zapewnią naszym użytkownikom jeszcze większą wygodę i wyższą jakość usług.

Ian Ho, Head of Shopee Poland

Paczkomaty® InPost to największa na świecie sieć urządzeń do samodzielnego odbierania i nadawania przesyłek. Maszyny są dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Usługa ta łączy niską cenę z błyskawicznym terminem dostawy, a także wygodą i swobodą odbioru dla klienta.

Wraz z nawiązanym partnerstwem strategicznego firmy planują również współpracę w zakresie wspólnych akcji marketingowych i promocji.Rozpoczyna je start kampanii Shopee „7.7 Wakacyjna wyprzedaż”. Nowi użytkownicy, którzy podczas pierwszych zakupów wybiorą dostawę przez InPost, mogą skorzystać ze specjalnego vouchera na 15 zł. Po potwierdzeniu otrzymania przesyłki dostaną również dodatkowo 500 Monet Shopee na konto użytkownika.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rafał Brzoska rezygnuje z firmy Medicalgorithmics

Jedna największych firm kurierskich w Polsce poinformowała w środę o rezygnacji Rafała Brzoski z dalszych negocjacji z firmą Medicalgorithmics.

Jak się okazało wcześniej złożona przez właściciela InPostu oferta, nie dostarczyła wystarczających powodów, aby kontynuować negocjację nad przeprowadzeniem korzystnej dla obu stron transakcji. W efekcie tego zerwano negocjacje, które dotyczyły objęcia akcji spółki Medicalgorithmics.

Jak wynika z otrzymanego przez spółkę pisma. Inwestor uznał, że warunki biznesowe transakcji, jak również obecny moment cyklu gospodarczego i zwiększona zmienność rynków finansowych, nie dostarczają wystarczających powodów do kontynuacji negocjacji nad przeprowadzeniem potencjalnej transakcji. W konsekwencji negocjacje dotyczące objęcia akcji spółki zostały zakończone.

Oficjalny komunikat InPost

InPostu zamierza kontynuować proces przeglądu opcji strategicznych oraz działanie optymalizacyjne w tym nakierowanie na rozwój sprzedaży.

Kim jest spółka Medicalgorithmics?

Inaczej Medicalgorithmics S.A. – to polskie przedsiębiorstwo branży high-tech założona w 2005 roku przez kilku naukowców: Marcina Szumowskiego i Marka Dziubińskiego. Działalność firmy obejmuje dostarczanie rozwiązań systemowych oraz algorytmów w diagnostyce kardiologicznej.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Aliexpress wprowadzi do Polski swoje paczkomaty

AliExpress paczkomat

Internetowy sklep AliExpress planuje postawić w Polsce swoje paczkomaty. Docelowo ma się ich pojawić ok. 3000.

Wprowadzeniem i montażem ma zająć się firma Świat Przesyłek. Aktualnie maszyny od Cainiao stoją w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Katowicach i Poznaniu. Chińska firma logistyczna podlegająca pod grupę Alibaba planuje postawić 3 tys. sztuk do końca roku. Znajdować się mają zarówno w dużych jak i mniejszych miejscowościach. Możliwość wprowadzenia nowych urządzeń do Polski zrobi konkurencje dla inPostu.

Celem na najbliższe miesiące jest aktywacja 3000 maszyn w zarówno dużych, jak i mniejszych miastach. Wymagania co do lokalizacji są niewielkie, bowiem poszukujemy gruntów o powierzchni 3 metrów kwadratowych w sąsiedztwie parkingów, z możliwością wykonania przyłącza elektrycznego. Zainteresowanie punktami nadań i odbiorów rośnie od lat i jest wielokanałowe: z jednej strony są nimi zainteresowani sami klienci, którzy doceniają wygodną formę odbierania zakupionych przedmiotów, a z drugiej lokalni przedsiębiorcy i właściciele gruntów dostrzegają sposób na dodatkowy, stabilny zarobek z tytułu wynajmu.

Piotr Kocoń, CEO Świata Przesyłek

Adam Daniluk

InPost postawi paczkomaty w Żabkach

żabka

InPost zawarł współpracę z Żabką. Dzięki niej już niedługo klienci dostaną możliwość korzystania z paczkomatów w sklepach.

Paczkomaty InDoor zaczęły pojawiać się w Polsce jesienią 2020 roku. Maszyny od tamtej chwili pojawiały się w biurowcach, centrach handlowych, a także innych obiektach usługowych. Niedługo pojawią się również w sieci sklepów Żabka. Nie znamy jeszcze skali współpracy, ani daty postawienia pierwszego paczkomatu wewnątrz sklepu.

Sieć Żabka bardzo się rozwija. Obecnie na terenie Polski znajduje się aż 7 tys. sklepów. Niedawno postawiony został pierwszy obiekt Żabka Nano, znajdujący się wewnątrz Decathlonu w Piasecznie. 

 

Adam Daniluk

Automaty paczkowe (i nie tylko) przyszłością logistyki?

automaty paczkowe

Wraz z rozwojem rynku e-commerce ewolucje przejść musiał sposób dostawy paczek. Jak kształtuje się rynek automatów pocztowych i jakie rozwiązania jeszcze na nas czekają?

To już standard

Dziś już każdy przyzwyczaił się do widoku automatów pocztowych na ulicach. Mimo iż jest to stosunkowo nowy wynalazek, to w zaledwie kilka lat podbił on serca Polaków. Według raportu przygotowanego przez Colliers w Polsce znajduje się ponad 18 tysięcy automatów, jest to więcej niż w jakimkolwiek innym kraju na świecie.
Rozwiązanie to zostało bardzo mocno spopularyzowane przez firmę InPost, która rozpoczęła swoją działalność paczkomatową już w 2009 roku. A aktualnie jest zdecydowanym liderem na rynku mającym w swojej sieci blisko 15 tysięcy urządzeń. Poza tym wciąż pojawiają się nowi gracze, najwięksi to Orlen, Pakomatic, SwipBox oraz Allegro.
Ostatni z nich mimo umowy z InPostem postanowił zbudować równolegle własną sieć automatów, która ma ułatwić klientom odbiór paczek.

Nie wykluczamy współpracy z żadnym z operatorów punktów pocztowych. Jeśli będzie interesująca oferta z Orlenu, to nie widzę problemu w podjęciu współpracy z tą firmą. Jesteśmy zainteresowani optymalizacją całego procesu. Potrzeby e-comercu są olbrzymie, miejsce jest dla wszystkich. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z każdym naszym partnerem, a i tak na końcu chodzi o zadowolenie klienta.

Marcin Gruszka, rzecznik prasowy Allegro

Czy automaty mają wady?

Wraz z rozwojem sieci automatów paczkowych okazało się, że owszem. Coraz więcej maszyn w rezultacie oznacza zaśmiecenie krajobrazu, a niektóre miejsca montażu budzą wątpliwości.

Zdajemy sobie doskonale sprawę, że z czasem na ulicach zaczną ludziom przeszkadzać automaty. Już teraz mamy wiele sugestii, jak te urządzenia mógłby się wpisywać w tkankę danego osiedla, gdzie i w jaki sposób ma być ustawiony automat. Czasami prośby są zaskakujące, ale jak najbardziej sensowne. Bierzemy pod uwagę również możliwość wpisywania ich w projekty samych budynków. Skończył się czas “wolnej amerykanki” w stawianiu urządzeń, teraz mówi się o podjazdach dla dostawców, głośności działania drzwiczek, usytuowania w przestrzeni miejskiej, czy „śmiecenia światłem”. Przed nami i naszymi partnerami jest wiele wyzwań, którym musimy sprostać. Każdą kolejną maszynę staramy się projektować jak najlepiej w opraciu o wiele wymagań stawianych nam, nie przez inne firmy, a przez naszych konsumentów, wladze miejskie, ruchy i organizacje społeczne.

Marcin Gruszka, rzecznik prasowy Allegro

Nad rozwiązaniem części z tych problemów pracuje Pakomatic, oferując rozwiązania w systemie Tetris. Pozwala on na dostosowanie maszyny do wielkości i potrzeb lokali. Co najważniejsze montaż jest możliwy również w wybudowanych już budynkach.

Pakomatic
Jednak zdaniem ekspertów samym problemem nie jest wygląd czy rozmiar automatów, a fakt, iż jego montaż nie wymaga żadnego zatwierdzenia. W efekcie czeka nas coraz większy zalew urządzeń, stojących w wydawałoby się losowych miejscach. Często z negatywnymi skutkami dla pobliskich mieszkańców lub zieleni.

Automaty paczkowe to nie koniec

Poza klasyczną dostawą paczek firmy prześcigają się w wykorzystaniu zautomatyzowanych skrytek w każdym aspekcie naszego życia.
Już teraz możemy obserwować powiększające się portfolio automatów dostawczych. W ofercie InPost znajdziemy urządzenia pozwalające na odbiór świeżej żywności, a nawet mrożonek dzięki lodówkowym skrytkom. Innym wykorzystaniem tego typu urządzeń jest rozwiązanie przez Inchcape pozwalające na bezobsługowe pozostawienie samochodu w serwisie dzięki Kluczykomatom.
Jeszcze inne rozwiązanie proponują twórcy domowych automatów paczkowych. Mają one pozwolić dostawcy zostawić paczkę w naszej przydomowej skrytce, kiedy jesteśmy poza domem.
Również popularne od jakiegoś czasu są skrytki na klucze do mieszkań. Przeważnie wykorzystywane przy krótkoterminowym wynajmie pozwalają przekazać dostęp do domu bez kontaktowo.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Inpost wprowadza zmiany narzucone przez UOKiK

paczkomat

Po skargach konsumentów UOKiK przyjrzał się niektórym praktykom firmy i wskazał co musi się zmienić.

Jeden z największych operatorów paczkomatów w Polsce trafił pod lupę urzędu. UOKiK wszczął postępowanie na podstawie skarg konsumentów dotyczących zasad odbioru i nadawania paczek. Niektóre zmiany już zostały wprowadzone, a pozostałe mają zacząć obowiązywać od początku przyszłego roku.

Skargi, które wpłynęły do UOKiK dały podstawę do wszczęcia postępowania wyjaśniającego. Sprawdziliśmy, czy problemy poruszane przez konsumentów mają miejsce. W trakcie postępowania spółka dostosowała się do naszych zastrzeżeń. Część zmian została już wdrożona, co mogli już odczuć konsumenci korzystający z tych usług

Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK

Dostosowany zostanie system automatycznego przekierowywania przesyłek, dotychczas w przypadku przepełnienia docelowego paczkomatu przesyłka trafiała do innego pobliskiego automatu. Teraz decyzja wraz z wyborem nowego paczkomatu będzie musiała zostać zatwierdzona przez odbiorcę.

Kolejna zmiana na pewno ucieszy wiele osób. Chodzi o wydłużenie czasu odbioru paczki w przypadku punktów niedostępnych 24/7. Chodzi między innymi o punkty w sklepach zamkniętych w niedziele. Dotychczas w takim przypadku czas odbioru listu nie zmieniał się, ale w rzeczywistości był on o jeden dzień krótszy. Od przyszłego roku w takiej sytuacji czas przetrzymania paczki zostanie wydłużony o brakującą dobę.

Ostatnia zmiana dotyczyć ma dopłat za weryfikacje rozmiaru przesyłki.  Aktualnie firma nalicza opłatę w wysokości niecałych czterech złotych w przypadku kiedy rzeczywisty rozmiar paczki odbiega od zadeklarowanego. W nadchodzącym roku przewoźnik ma zrezygnować z takowej opłaty.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

InPost wprowadza nowy trend na rynku e-commerce

Największą firma kurierska w Polsce — Inpost we współpracy ze sklepem internetowym Modivo i firmą obuwniczą CCC wprowadzają nowoczesny system zwrotnych opakowań.

Jak informuje prezes Inpostu — Rafał Brzoska za pośrednictwem oficjalnego konta na platformie Linkedin. Firma po cichu wprowadza rewolucyjną zmianę, która ma zmienić zasady gry na ryku online.

W odpowiedzi na potrzeby naszych milionów klientów skarżących się na destrukcyjny wpływ opakowań generowanych przez e-commerce – wspólnie z pierwszym sklepem -Modivo przedstawiamy produkt który zmieni zasady gry w e-commerce! OPAKOWANIA ZWROTNE i to wyprodukowane z recyclingowanych materiałów! InPost ponownie wprowadza nowy trend na rynku jako PIERWSZY i jeszcze bardziej ograniczymy ślad węglowy paczki! Nawet 10 cykli per opakowanie! Rafał Brzoska

Jest to odpowiedź dla klientów, którzy skarżyli się na destrukcyjny wpływ opakowań generowanych przez rynek e-commerce. Prezes InPostu podkreśla, że wspomniane opakowania powstają z  recyclingowanych materiałów.

Brzoska równocześnie wskazuje, że  jest pierwszą taką spółką w Polsce, która jeszcze bardziej ograniczy ślad węglowy ich paczek. Nawet 10 cykli per opakowanie.

W swoim oficjalnym oświadczeniu na YouTubie prezes InPostu ogłosił, że już niebawem wielu zaprzyjaźnionych klientów otrzyma pilotażową, ekologiczną paczkę. Po jej otworzeniu i wyjęciu zawartości klient będzie mógł złożyć i zwrócić karton do najbliższego paczkomatu, których jest około 15000. Dzięki specjalnej naklejce QR każdy posiadacz takiej paczki będzie mógł przyczynić się do sprawniejszego działania ekologicznego, które prowadzi firma kurierska.

Wszystkie kartony trafią do specjalnej sortowni, która poda materiał dezynfekcji i ponownie trafi w ręce klienta, jako paczka. Brzoska w oświadczeniu mówi, że w ciągu ubiegłego roku do polskich domów trafiło około 640 milionów paczek. Według badań rynku w 2022 roku będzie ich znacznie więcej.

Branża logistyczna powinna być jeszcze bardziej ekologiczna, wydajna i nowoczesna. Rafał Brzoska uważa, że InPost jako lider rynku e-commerce wprowadza pierwszy w Polsce system obiegu zwrotnych opakowań, które mogą dziesięciokrotnie zmniejszyć wspomniany ślad węglowy.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

GPW: InPost S.A. debiutuje na rynku obligacji CATALYST

GPW InPost

W piątek, 16 lipca o godzinie 10:00 na należącym do Giełdy Papierów Wartościowych rynku CATALYST (papiery dłużne) debiutuje InPost Société Anonyme. Firma wyemituje obligacje o wartości 500 mln zł, z ustaloną datą wykupu na 29 czerwca 2027 r. Emitent zamierza przeznaczyć środki z emisji na spłatę bieżącego zadłużenia, w tym związanego z finansowaniem nabycia spółki Mondial Relay za kwotę 513 mln euro. Rafał Brzoska, CEO InPost został wyróżniony w 2. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

InPost S.A. wyemituje 1000 obligacji o jednostkowej wartości 500 tys. zł. Były one oferowane w trybie oferty publicznej skierowanej wyłącznie do inwestorów kwalifikowanych (tj. bez wymogu sporządzenia prospektu lub memorandum informacyjnego). Obligacje przydzielono 21 inwestorom kwalifikowanym – w tym subfunduszom.

Obligacje InPost S.A. będą podlegać wykupowi w dniu 29 czerwca 2027. W Warunkach Emisji dopuszczone są również opcje wykupu przedterminowanego – zarówno na żądanie obligatariusza, jak i emitenta.

InPost S.A. zamierza przeznaczyć środki z emisji obligacji na spłatę bieżącego zadłużenia i finansowanie bieżącej działalności operacyjnej. Zadłużenie wynika m.in. z akwizycji wiodącej francuskiej spółki e-commerce Mondial Relay, której nabycie, wg. raportu opublikowanego 1 lipca 2021, kosztowało InPost S.A. 513 mln euro.

Obligacje spółki są zabezpieczone poręczeniami udzielonymi przez podmioty należące do grupy InPost: Integer.pl S.A., InPost Paczkomaty Sp. z o.o., Integer Group Services Sp. z o.o. oraz InPost Sp. z o.o. Poręczyciele odpowiadają solidarnie z emitentem za jego zobowiązania z obligacji do łącznej kwoty stanowiącej równowartość 120 proc. wartości nominalnej wszystkich wyemitowanych i niewykupionych obligacji.

Emitent jest również zobowiązany do utrzymywania tzw. Wskaźnika Pokrycia Poręczeń, który zapewnia, że poręczycielami są podmioty, których EBIDTA wynosi co najmniej 80 proc. skonsolidowanej EBIDTA.

Grupa InPost jest największą w Polsce firmą kurierską dostarczającą przesyłki za pośrednictwem automatycznych paczkomatów. Akcje InPost S.A. są notowane na rynku regulowanym, prowadzonym przez Euronext Amsterdam od 27 stycznia 2021 r. Od 21 czerwca 2021 grupa podlega ocenie ratingowej Fitch Ratings oraz Moody’s Inwestor Service.

Debiut In Post S.A. będzie dziewiątym w tym roku debiutem na rynku papierów dłużnych i 128 od początku istnienia CATALYST.


Źródło: PAP MediaRoom

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF