...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Współpraca pomiędzy INSTYTUTEM MONITOROWANIA MEDIÓW a Stowarzyszeniem Dziennikarzy i Wydawców REPROPOL

IMM stowarzyszenie dziennikarzy umowa

5 listopada 2021 roku największa polska firma oferująca analizy i monitoring mediów - INSTYTUT MONITOROWANIA MEDIÓW podpisała umowę licencyjną ze Stowarzyszeniem Dziennikarzy i Wydawców RREPROPOL. Uzgodnienia między podmiotami regulują też rozliczenia z okresu przed podpisaniem umowy.

Po długich rozmowach i konsultacjach dotyczących podstawy korzystania z materiałów prasowych na potrzeby monitoringu prasy oraz rozliczeń z wydawcami prasy, mając na uwadze interes wszystkich interesariuszy rynku, IMM i SDiW REPROPOL postanowiły nawiązać współpracę i kompleksowo uregulować kwestię współdziałania w tym zakresie.

Jak informuje IMM, będzie on kontynuował bezpośrednią współpracę z wydawcami prasowymi, z którymi łączą go dotychczasowe umowy. Z wydawcami, którzy preferują rozliczać się przez organizację zbiorowego zarządzania, IMM będzie współpracował za pośrednictwem SDiW REPROPOL.

Od lat współpracujemy z kilkudziesięcioma wydawnictwami, w tym z największymi takimi jak Agora czy Polska Press i miesiąc w miesiąc płacimy im za wykorzystywane materiały. Niemniej podkreślamy, że pragniemy zapewnić korzyści finansowe również tym wydawcom, którzy preferują rozliczać się przez Stowarzyszenie REPROPOL. Przywiązujemy do takich spraw dużą wagę i staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom rynku medialnego, tak aby interesy naszych klientów, wydawców, jak i nasze były odpowiednio chronione.

Paweł Sanowski, Prezes Zarządu INSTYTUTU MONITOROWANIA MEDIÓW

Cieszymy się z zawartego porozumienia. Dzięki niemu mamy kompleksowo uregulowaną sytuację współpracy między podmiotami oferującymi usługi monitoringu mediów a wydawcami w Polsce, którzy za pośrednictwem SDiW REPROPOL udzielili licencji na potrzeby monitoringu prasy.

Maciej Hoffman Prezes Zarządu Stowarzyszenia Dziennikarzy i Wydawców REPROPOL


Źródło: IMM 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

RMF FM liderem wśród opiniotwórczych mediów września 2021. Miejsce drugie należy do WP, Onet zamyka podium

najbardziej opiniotwórcze media w Polsce

Ranking główny raportu IMM pt. „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” za wrzesień 2021 otwiera redakcja stacji RMF FM z wynikiem 4,7 tys. powołań. Miejsce drugie zajął portal WP z niewiele niższą liczbą odniesień – 4,2 tys. Podium zamyka Onet, na którego informacje inni dziennikarze w kraju powoływali się ponad 3,4 tys. razy. Natomiast najwyższy wzrost w liczbie cytowań odnotowało Radio Zet z wynikiem o prawie 300% wyższym niż w sierpniu br.

W głównym rankingu za wrzesień 2021, w którym znajduje się TOP 15 najczęściej cytowanych mediów w kraju, znalazły się cztery portale internetowe: WP, Onet, Interia i Money.pl. W prasie nadal obecnych jest pięć tytułów: Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna, Super Express i Fakt. Prasa stanowi najwyższy udział w rankingu ogólnym jako typ medium – 33%. Telewizję stale reprezentują: TVN24, Polsat News oraz TVP Info, a grupę stacji radiowych trzy rozgłośnie: RMF FM, Radio Zet i Polskie Radio 24.

Podzial_na_typ_medium_-_wrzesien_2021_IMM

RMF FM numerem jeden w kraju

Miejsce pierwsze w rankingu zajęła stacja RMF FM, wyprzedzając tym samym aż cztery duże tytuły TVN24, Rzeczpospolitą, Onet i WP. Miejsce drugie należy do portalu WP, którego liczba powołań w innych mediach kolejny miesiąc z rzędu utrzymuje wynik powyżej 4 tys. Redakcja Onetu zamyka podium zestawienia. Natomiast najwyższy wzrost odwołań w innych mediach – 1,9 tys. do 488 z sierpnia br. – odnotowało Radio ZET, zajmując tym samym dziewiątą pozycję w rankingu. Na stację dziennikarze innych tytułów mediowych najczęściej powoływali się między innymi ze względu na rozmowę redakcji z rzecznikiem rządu. Piotr Müller na antenie Radia Zet ocenił, że szczepienia przeciwko COVID-19 mogą być odpłatne od przyszłego roku lub nawet od ostatnich miesięcy tego roku.

media ranking ogólny

Polska Metropolia Warszawska w rankingu mediów prasowych

Miejsce pierwsze kategorii niezmiennie zajmuje dziennik Rzeczpospolita, na który redakcje innych tytułów w kraju powoływały się 2,4 tys. razy. Pozycję drugą, podobnie jak w sierpniu br., zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą 2,1 tys. cytowań. Niewiele niższą liczbę materiałów odnotowano dla Dziennika Gazety Prawnej, która w innych mediach wzmiankowana była 2 tys. razy, zamykając tym samym podium zestawienia. Najwyższy wzrost w liczbie cytowań – aż o siedemnaście oczek – dotyczy gazety Polska Metropolia Warszawska, która ukazuje się dwa razy w tygodniu. Odniesienia w innych mediach to wynik między innymi wywiadu redakcji z prezydentem Andrzejem Dudą nt. wprowadzenia trzydziestodniowego stanu wyjątkowego na obszarze części województwa podlaskiego i lubelskiego. Podium rankingu zamyka tygodnik Do Rzeczy z liczbą 290 wzmianek.

prasa najbardziej opiniotworcze

TVN24 utrzymuje pozycje lidera kategorii mediów telewizyjnych

Podobnie jak w ubiegłym miesiącu, podium kategorii kolejno należy do redakcji TVN24 (2,6 tys. cytowań), Polsat News (2,1 tys.) oraz TVP Info (893). O trzy pozycję w górę zmieniła się pozycja Polsat Sport, na którą inne redakcje powoływały się 263 razy. Skok o trzy oczka zanotował również Canal+, zajmując miejsce ósme z wynikiem 194 cytowań. Na stację najczęściej powoływano się między innymi za sprawą relacji z meczu Śląsk Wrocław – Legia Warszawa, w której komentarza nt. utraconej przez Legię bramki „w dziwnych okolicznościach” udzielali piłkarze, arbitrzy czy trenerzy.

telewizja najbardziej opiniotworcze

Radio Plus ze wzrostem o osiem oczek

Pozycję najbardziej opiniotwórczej stacji radiowej w kraju nieustająco zajmuje RMF FM. Redakcja tym razem odnotowała aż 64% więcej cytowań niż w sierpniu br. Najczęściej dziennikarze powoływali się na rozmowę redakcji na antenie z premierem Mateuszem Morawieckim, w której szef rządu komentował złożony wniosek do Trybunału Konstytucyjnego nt. wyższości polskiej konstytucji nad prawem europejskim. Miejsce drugie w rankingu ze wzrostem o dwa oczka w stosunku do poprzedniego miesiąca zajmuje Radio ZET, które cytowano w innych mediach 1,9 tys. razy. Najwyższy skok w zestawieniu dotyczy Radia Plus, które z wynikiem 778 powołań zmieniło swoją pozycję aż o osiem miejsc. Ranking zamyka regionalne Radio Wrocław.

radio najbardziej opiniotwórcze

WP przejmuje pozycję lidera wśród portali internetowych

Drugi miesiąc z rzędu liderem kategorii został portal WP, cytowana we wrześniu 4,2 tys. razy. Kolejno w rankingu uplasowały się serwisy Onet z liczbą 3,9 tys. wzmianek i Interia z wynikiem 1,3 tys. powołań. Czwarte miejsce z liczbą 1,1 tys. cytowań zajął portal Money.pl. W rankingu uplasował się także Bankier.pl, który zmykając jednocześnie zestawienie kategorii, uzyskał 392 powołania w innych tytułach mediowych. Redakcję najczęściej cytowano za sprawą artykułu o możliwych wzrostach stawki akcyzy na piwo nawet do 54% w najbliższych latach.

portale internetowe najbardziej opiniotwórcze

Newsweek najczęściej cytowanym tygodnikiem we wrześniu

Na miejsce pierwsze kategorii awansował Newsweek, zdobywając tym samym 328 cytowań w innych mediach. Na tytuł powoływano się głównie za sprawą wywiadu z Janem Dudą. Ojciec prezydenta Andrzeja Dudy w rozmowie z redakcją bronił uchwały anty-LGBT, nazywając homoseksualizm zaraźliwym. Drugie miejsce ze wzrostem aż o pięć pozycji zajął tygodnik Do Rzeczy z wynikiem 290 powołań w innych mediach. Podium zamyka Gazeta Polska (154), a czwartą i piątą pozycję w rankingu zajmują kolejno Wprost i dwutygodnik Viva.

portale internetowe najbardziej opiniotwórcze

Magazyn Press liderem kategorii miesięczników i dwumiesięczników

Pierwsze miejsce rankingu zajmuje branżowy magazyn Press ze wzrostem o jedno oczko i cytowany we wrześniu łącznie 161 razy. Pozycja druga należy do tytułu Forbes z liczbą 150 powołań w innych mediach. Podium podobnie jak w sierpniu br. zamyka miesięcznik Twój Styl z liczbą 95 wzmianek. Miejsce czwarte ze wzrostem o jedno oczko zajmuje popularnonaukowy miesięcznik Focus (51). W zestawieniu uplasował się również magazyn Perspektywy, którego pozycja wzrosła o dwa oczka między innymi za sprawą kolejnych odniesień do opublikowanego przez redakcję kilka miesięcy temu rankingu najlepszych polskich uczelni akademickich 2021.

miesięczniki i dwumiesięczniki najbardziej opiniotwórcze

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za wrzesień tworzą redakcje Rzeczpospolitej, Dziennika Gazety Prawnej i Pulsu Biznesu. Czwarte miejsce zajmuje magazyn Forbes, a ranking zamyka Parkiet. Wśród portali internetowych najczęściej cytowano kolejno: Money.pl, Businessinsidder.com.pl, Bankier.pl, Wnp.pl i 300gospodarka.pl.

media ekonomiczne i biznesowe najbardziej opiniotworcze

portale ekonomiczne i biznesowe najbardziej opiniotwocze

Tytuły Polska Press w czołówce rankingu mediów regionalnych

Najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym we wrześniu 2021 jest Gazeta Wrocławska, której pozycja wzrosła aż o jedenaście miejsc. Na redakcję powoływano się 186 razy między innymi za sprawą artykułu o uczniu szkoły podstawowej, który pobił swoją nauczycielkę. Z kolei miejsce drugie ze wzrostem o dwie pozycje w rankingu i wynikiem 174 powołań w innych mediach zajęła Gazeta Krakowska. Podium zamyka Radio Kraków (167). Na pozycji czwartej uplasował się również Dziennik Zachodni, a ranking zamyka Radio Wrocław (89).

media regionalne najbardziej opiniotwórcze

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 48 269 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; serwisów internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 września 2021 roku.


Źródło: Instytut Monitorowania Mediów (IMM) 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Zostajemy w UE” – każdy dorosły Polak mógł spotkać się z tym przekazem

Case_study_ZOSTAJEMYwUE_IMM

Gdy Trybunał Konstytucyjny uznał, że niezgodne z Konstytucją RP są przepisy europejskie w zakresie, w jakim organy Unii Europejskiej działają poza granicami kompetencji przekazanych przez Polskę, we wszystkich mediach niemalże od razu pojawiło się na ten temat ponad 800 materiałów. Kiedy na Twitterze Donald Tusk wezwał Polaków do manifestacji, w ciągu kolejnej doby wzmianek w mediach było już ponad 7 tys. Łącznie w ciągu pięciu dni liczba wszystkich publikacji wyniosła prawie 28 tys. z dotarciem¹ 161 mln potencjalnych kontaktów z przekazem. Statystycznie każdy obywatel Polski w wieku powyżej 15 lat mógł spotkać się z tymi informacjami minimum 5 razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM).

W okresie 7-11 października br. o protestach organizowanych w całej Polsce pod hasłem „My zostajemy w Unii Europejskiej” mówiono we wszystkich typach mediów aż 27,7 tys. razy. Najwięcej komentarzy i wpisów w tym zakresie pojawiło się na Twitterze (20 tys.) oraz w portalach internetowych w tym na blogach, forach oraz podcastach (5 tys.). Od czwartku w ciągu pięciu dni w stacjach radiowych wyemitowano na ten temat 457 materiałów, w telewizji 310, prasa natomiast informowała o wyroku TK i demonstracjach na polskich ulicach 64 razy. Łączne dotarcie ww. przekazów szacowane jest na 161 mln potencjalnych kontaktów – potwierdza to, że każdy obywatel Polski w wieku powyżej 15 lat mógł spotkać się z informacjami o wyroku TK i protestach z nim związanych w telewizji, radiu, prasie, portalach internetowych oraz social mediach minimum 5 razy.

Wykres_zostajemywue_w_mediach_IMM

32% zasięgu obejmują wzmianki dotyczące pośrednio reakcji lidera PO

Media licznie informowały swoich odbiorców o orzeczeniu TK i planowanych protestach również w kontekście opublikowanego na Twitterze wpisu Donalda Tuska, w którym szef PO wzywał obywateli do udziału w manifestacji zaplanowanej na niedzielę 10 października na Placu Zamkowym w Warszawie. Były premier i przewodniczący Rady Europejskiej był cytowany i wzmiankowany we wszystkich mediach ponad 4,4 tys. razy, w tym ponad 2,4 tys. publikacji pojawiło się w artykułach portali internetowych, a ponad 1 tys. przekazów ukazało się na samym Twitterze. Dotarcie łączne wszystkich publikacji wzmiankujących wypowiedź Donalda Tuska z okresu 7-11 października 2021 wynosi 78,4 mln kontaktów (32% udziału w całości).

Wykres_zostajemywue_i_Tusk_w_mediach_IMM

Najaktywniejsze źródła telewizyjne i radiowe

Największe dotarcie, bo 77,8 mln potencjalnych kontaktów wygenerowała telewizja w tym w analizowanych okresie o sprawie najczęściej informowały Wydarzenia 24 – trzydzieści siedem razy (kanał informacyjny Telewizji Polsat) z czasem antenowym dwóch godzin, TVP Info – trzydzieści trzy razy, ale z najdłuższym czasem na antenie siedmiu godzin, Polsat News – dwadzieścia pięć razy i czasem pięciu godzin, oraz TVN24 dwadzieścia trzy razy w czterech godzinach łącznie. Radio jest na drugim miejscu w zakresie zasięgu – publikacje o wyroku Trybunału Konstytucyjnego i protestach osiągnęły dotarcie na poziomie 46 mln. W ciągu tych pięciu dni dziennikarze Radia Zet o sprawie mówili najczęściej, poświęcając sprawie ok. czterdziestu minut na antenie. Rzadziej, ale z najdłuższym czasem antenowym – dziewięćdziesięciu minut – informowali redaktorzy stacji RMF FM.

Wykres_zostajemywue_czas_antenowy_IMM

Tytuły prasowe

W prasie najwięcej materiałów pojawiło się kolejno w tytułach: Nowa Trybuna Opolska, Głos Wielkopolski, Gazeta Wyborcza, Echo Dnia Radomskie, Echo Dnia Świętokrzyskie, Głos Szczeciński, Echo Dnia Podkarpackie, Głos Koszaliński, Dziennik Polski, Dziennik Bałtycki, Gazeta Krakowska, Gazeta Pomorska, Kurier Poranny, Dziennik Zachodni, Fakt, Kurier Lubelski, Dziennik Łódzki, Newsweek, Głos Pomorza, Dziennik Gazeta Prawna i Gazeta Współczesna. Dotarcie łączne wszystkich publikacji prasowych z okresu 7-11 października 2021 wynosi 2,2 mln kontaktów.

[1] Dotarcie informuje o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym, a więc o jego szacunkowym zasięgu.


Źródło: Instytut Monitorowania Mediów 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Podium najbardziej opiniotwórczych mediów w lipcu zajmują: Onet, WP i TVN24. Polskie Radio mocno w górę w rankingu ogólnym

media

Najczęściej cytowanym medium przez inne redakcje w Polsce pozostaje Onet. Wzrostową pozycję o jedno oczko uzyskał portal WP, zajmując tym samym drugie miejsce. Podium zamyka stacja TVN24. Najwyższe zmiany odnotowały natomiast Polskie Radio 24 i Program Pierwszy Polskiego Radia – kolejno dziesięć i dziewięć miejsc w stosunku do czerwca br. - wynika z raportu „Najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce” za lipiec 2021 przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM).

W głównym rankingu ukazującym piętnaście najczęściej cytowanych mediów za lipiec znajdują się między innymi cztery portale internetowe: Onet, WP, Interia oraz redakcja Wirtualnemedia, która awansowała o dwie pozycje i tym samym znalazła się w zestawieniu TOP 15. W grupie stacji radiowych obecne są trzy rozgłośnie: RMF FM, Polskie Radio 24 i Program Pierwszy Polskiego Radia. Telewizję zaś niezmiennie reprezentuje trzech nadawców: TVN24, Polsat News oraz TVPinfo. Prasę natomiast pięć tytułów: Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Super Express, Dziennik Gazeta Prawna i Fakt.

Ranking najbardziej opiniotwórczych mediów za lipiec otwiera Onet z wynikiem 4,8 tys. powołań. Miejsce drugie z liczbą 4 tys. cytowań zajęła WP – na portal głównie powoływano się w związku z sondażem o wyborach do Sejmu na dzień 11 lipca 2021 r., przygotowanym przez United Surveys na zlecenie redakcji. Trzecie miejsce należy do stacji TVN24, która wygenerowała 3,3 wzmianek w innych mediach.

Aż o dziesięć oczek wzrosła pozycja Polskiego Radia 24, które uplasowało się na dziewiątym miejscu ze wzrostem o ponad 100 proc. niż w czerwcu – 1,2 tys. cytowań. Inne tytuły mediowe w Polsce licznie powoływały się na wywiad rozgłośni z szefem KPRM Michałem Dworczykiem, w którym minister informował o planowanej odsprzedaży szczepionek przeciwko COVID-19 innym krajom w Europie. Program Pierwszy Polskiego Radia również odnotował znaczący skok w górę o dziewięć miejsc, z liczbą 1 tys. cytowań. Redakcja przeprowadziła rozmowę z ministrem edukacji i nauki Przemysławem Czarnkiem, który innymi komentował planowane zmiany w programie nauczania, które obejmą obligatoryjny wybór między religią i etyką. O cztery miejsca w górę zmieniła się również pozycja stacji Polsat News (2,2 tys. powołań), która gościła na antenie rzecznika Ministerstwa Zdrowia Wojciecha Andrusiewicza, wypowiadającego się między innymi na temat planów kwarantanny osób zaszczepionych mających kontakt z wariantem Delta. W rankingu ogólnym wzrosty dotyczą również tytułów: Super Express o trzy miejsca, Fakt z dwom oczkami i portal Wirtualnemedia z miejsca szesnastego poza rankingiem głównym w czerwcu na miejsce czternaste w lipcu bieżącego roku.

media ranking ogólny
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

W rankingu tytułów prasowych za lipiec 2021 pierwsze miejsce utrzymuje Rzeczpospolita z wynikiem 2,8 tys. materiałów w innych mediach. Drugie miejsce w kategorii ze wzrostem o jedno oczko zajęła Gazeta Wyborcza z liczbą blisko 1,4 tys. cytowań. Pozycję trzecią również ze zmianą w górę o jedno miejsce zajmuje Super Express (1,3 tys.). Najwyższy wzrost dotyczy natomiast tytułu Nasz Dziennik – zmiana o czternaście pozycji w stosunku do czerwca br. Na dziennik głównie powoływano się w związku wypowiedzią doradcy ministra edukacji Pawła Skrzydlewskiego o „ugruntowaniu dziewcząt do cnót niewieścich”. O siedem miejsc awansowała również Gazeta Polska, na której łamach ukazał się licznie cytowany przez innych dziennikarzy w Polsce wywiad z szefem PiS, Jarosławem Kaczyńskim.

tytuły prasowe ranking
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze media telewizyjne

Podium kategorii zajęły kolejno TVN24 (3,3 tys. cytowań), Polsat News (2,2 tys.) oraz TVP Info (933). Na miejscu czwartym ze wzrostem o jedną pozycję w kategorii, uplasował się TVN (760). O trzy miejsca wzrosła również pozycja TV Republika (306 powołań), do której najczęściej odnoszono się w związku z rozmową stacji z wiceministrem zdrowia Waldemarem Kraską na temat konieczności szczepień, które mogą uchronić kraj przed czwartą falą i dodatkowymi restrykcjami. O trzy oczka zmieniła się także pozycja TVP3 (180), która tym samym zajęła ósme miejsce w rankingu. Zestawienie zamyka stacja Canal+ (144), która awansowała o dwa miejsca. Stacja relacjonowała zawody Grand Prix na żulu, rozmawiając między innymi z Robertem Lambertem debiutantem w wyjściach na nowym silniku, który ma szansę zmienić hierarchię w mistrzostwach świata.

Stacje telewizyjne ranking
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

Pozycję najbardziej opiniotwórczej stacji radiowej w kraju niezmiennie zajmuje RMF FM, na którą dziennikarze innych redakcji powoływali się w lipcu blisko 1,5 tys. razy. Miejsce drugie w rankingu zajmuje Polskie Radio 24, które cytowano w innych mediach prawie 1,3 tys. razy. Podium zamyka Program Pierwszy Polskiego Radia z liczbą 1 tys. wzmianek. W rankingu znalazły się również dwie stacje regionalne Radio Wrocław ze wzrostem o jedno oczko w porównaniu do ubiegłego miesiąca i wynikiem 194 powołań oraz Radio Poznań z awansem o dwa miejsca i liczbą 100 cytowań. Stacja z Poznania gościła na antenie premiera Mateusza Morawieckiego, który w rozmowie z redakcją między innymi potwierdzał, że Wielkopolska jest jedną z zakładanych lokalizacji elektrowni jądrowej.

stacje radiowe ranking
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Niezmiennym liderem kategorii pozostaje Onet, cytowany w lipcu 4,8 tys. razy. Kolejno w rankingu ponownie uplasowały się również serwisy WP z liczbą 4 tys. wzmianek i Interia z wynikiem 1,2 tys. powołań. Czwarte miejsce z liczbą 1 tys. cytowań i ze wzrostem o jedno oczko zajął branżowy portal Wirtualnemedia. Redakcja, powołując się na swoje źródła, między innymi informowała, że Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie wyklucza cofnięcia koncesji wszystkim stacjom TVN, jeżeli wejdą w skład grupy, jaka powstanie po fuzji Warner Media z Discovery. Wyższe pozycje względem czerwca odnotowały również portale o charakterze show-biznesowym: Pudelek na poziomie 669 wzmianek i Pomponik z 270 cytatami w innych mediach.

portale internetowe ranking
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Na miejsce pierwsze kategorii awansowała aż o pięć pozycji Gazeta Polska, cytowana w innych mediach łącznie 337 razy. Za nią tygodnik Wprost z liczbą 259 powołań. Podium zamyka natomiast Newsweek (219) wraz ze wzrostem o jedno oczko. O trzy pozycje wyżej uplasował się natomiast dwutygodnik Viva! z wynikiem 221 wzmianek. Ranking ponownie zamyka tygodnik Do Rzeczy (204).

Tygodniki i dwutygodniki ranking
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

Pierwsze miejsce rankingu zajmuje miesięcznik Twój Styl, cytowany w lipcu łącznie 146 razy między innymi za sprawą wywiadu na łamach sierpniowego numeru z aktorką Anną Dereszowską. Pozycja druga należy do branżowego tytułu Press z wynikiem 131 powołań w innych mediach i wzrostem o jedno oczko. Podium zamyka magazyn Forbes z liczbą 100 wzmianek. Kolejno miejsce czwarte i piąte zajmują Perspektywy (99) i Zwierciadło (40).

miesieczniki i dwumiesięczniki ranking
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za lipiec niezmiennie tworzą redakcje Rzeczpospolitej, Dziennika Gazety Prawnej i Pulsu Biznesu z liczbą kolejno 2,8 tys., 1,2 tys. i 290. Czwarte miejsce zajmuje magazyn Forbes, a ranking zamyka Parkiet. Wśród portali internetowych najczęściej cytowano kolejno: Money, Business Insider, Bankier, WNP oraz 300gospodarka.

media ekonomiczne i biznesowe - prasa ranking
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów
portale ekonomiczne i biznesowe - portale
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

Liderem kategorii mediów regionalnych w lipcu 2021 pozostaje Radio Wrocław, na które inne redakcje w kraju powoływały się w lipcu 194 razy. Rozgłośnia gościła na antenie między innymi ministra zdrowia Adama Niedzielskiego, którego pytano o sytuację szczepień w kraju. Wzrost o sześć oczek odnotowało Radio Poznań, plasując się tym samym na miejscu trzecim z wynikiem 100 wzmianek. Pozycja czwarta to z kolei najwyższy awans w rankingu aż o siedem pozycji i dotyczy on Dziennika Bałtyckiego (83). Redakcja gazety jako pierwsza informowała, iż Disney pracuje nad filmem opartym na scenariuszu polskich twórców i którego akcja ma rozgrywać się w Polsce. Ranking zamyka natomiast Radio Kraków z liczbą 82 materiałów w innych mediach.

media regionalne ranking
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 42 799 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; serwisów internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 lipca 2021 roku. Wszystkie wykresy do pobrania znajdują się pod następującym linkiem: https://bit.ly/2Wq3aE6

Korzystanie z raportu, w tym wykorzystanie informacji wynikających z raportu, publikacja materiału i dołączonych do niego materiałów graficznych dopuszczalne jest pod warunkiem następującego oznaczenia źródła:

  • W przypadku mediów elektronicznych poprzez umieszczenie w artykule aktywnego linku do źródła lub strony głównej (imm.com.pl) oraz umieszczenia pełnej nazwy autora tj. Instytut Monitorowania Mediów (IMM).
  • W przypadku mediów tradycyjnych poprzez umieszczenie informacji: „źródło: Instytut Monitorowania Mediów (IMM)”.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowość w monitoringu mediów: KPI w czasie rzeczywistym

IMM KPI w czasie rzeczywistym

Instytut Monitorowania Mediów (IMM) wprowadził kolejne autorskie rozwiązanie w monitoringu mediów. Od teraz specjaliści ds. komunikacji mogą wyznaczać kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) public relations w oparciu o prowadzony monitoring publikacji w mediach. Zliczanie KPI odbywa się w czasie rzeczywistym za pomocą specjalnego algorytmu i między innymi pomaga budować przewagę wizerunkową. Na polskim rynku taka usługa jest dostępna tylko w IMM.

Kształtowanie wizerunku marki, firmy, instytucji lub osoby na podstawie wcześniej opracowanej strategii to podstawa dobrze prowadzonej komunikacji. Nie mniej ważny jest systematyczny monitoring mediów, który dodatkowo oparty o konkretnie wyznaczone cele określone w czasie, zwiększa szanse na osiąganie najlepszych wyników w obszarze PR-u.

KPI w monitoringu mediów to praca na projektach

Mediowe KPI (ang. Key Performance Indicators) od IMM, to darmowa usługa, która pozwala regularnie wyznaczać cele w czterech aspektach: liczby publikacji z podziałem na typ mediów, wielkości dotarcia*, wartości ekwiwalentu reklamowego (AVE) i pojawiania się w ważnych dla siebie źródłach – tytułach mediowych. W aplikacji do monitoringu mediów – Biuletynie IMM (Platforma) można wyznaczać i edytować cele zarówno na bieżące i przyszłe projekty jednorazowe, dotyczące np. inauguracyjnych kampanii produktowych, jak i na obsługę biura prasowego, w tym media relations raportowanych zazwyczaj w cyklach miesięcznych czy kwartalnych.

W każdym przypadku wyniki są zliczane automatycznie wraz z bieżącą prezentacją wyników w formie specjalnie zaprojektowanych widżetów. W ten sposób konsultanci ds. public relations oszczędzają czas na codzienną analizę wyników swoich działań i dzięki temu od razu wiedzą, jakie kroki należy podjąć w dalszym etapie, aby zbliżyć się do celu.

O krok przed konkurencją

Usługa umożliwia wyznaczanie tych samych KPI także na monitoring działań konkurencji – śledzenie wyników porównawczych, które prezentowane są w Biuletynie w sposób automatyczny, pozwala dostosowywać komunikację do bieżącej sytuacji. Taka praktyka w założeniu prowadzi między innymi do budowania przewagi konkurencyjnej w zakresie zasięgu, czy wartości danych publikacji wyrażanych za pomocą wskaźnika AVE lub dotarcia. Niezależnie od branży z łatwością można również wyznaczać cele na ekspozycje swoich działań w najbardziej pożądanych tytułach (KPI na źródła) oraz jednocześnie w odniesieniu do konkurencji, ustawiając jej te same założenia, a stopień realizacji celu od 0 do 100 proc. IMM prezentuje w czasie rzeczywistym wraz z napływem nowych materiałów.

Kolejna już nowość w branży

Mediowe KPI stanowią kolejne już rozwiązanie skierowane do specjalistów z branży PR i marketingu. W kwietniu br. firma wprowadziła również nowy wskaźnik – indeks mocy – mierzący, z jaką siłą w skali od 0 do 10 dany przekaz o marce, firmie lub danym zagadnieniu potencjalnie oddziałuje na odbiorcę. Kilka miesięcy wcześniej natomiast Instytut Monitorowania Mediów jako jedyny wprowadził na rynek monitoringu mediów w Polsce darmową aplikację mobilną IMMapp, która pozwala zarządzać publikacjami nie tylko z portali internetowych, lecz także z social mediów, prasy, radia i telewizji. Aplikacja jest kompatybilna z system Android, iOS i HarmonyOS.

* Dotarcie informuje o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym, a więc o jego szacunkowym zasięgu.


Źródło: IMM

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

IMM prezentuje nowy wskaźnik pomiaru efektywności komunikacji PR

IMM indeks mocy

Instytut Monitorowania Mediów wprowadził nowy wskaźnik mierzący, z jaką siłą w skali od 0 do 10 dany przekaz o marce, firmie lub danym zagadnieniu potencjalnie oddziałuje na odbiorcę. Chodzi o Indeks mocy, który zlicza najważniejsze parametry komunikatu mediowego, takie jak np. wydźwięk materiału, dotarcie, profil źródła, liczbę słów kluczowych, miejsce ich wystąpienia w tekście czy opiniotwórczość® na podstawie rocznego raportu IMM pt. „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”.

Indeks mocy jest wyliczany indywidualnie pod dane hasło, a dzięki skali pomiaru od 0 do 10 wskazuje najbardziej wartościowe treści. To narzędzie, które pozwala IMM ocenić każdą publikację przez pryzmat klienta, co w praktyce oznacza, że ten sam materiał będzie oddziaływał z inną mocą na odbiorcę marki X, a z inną na tego marki Y. W estymacji jest zatem brana pod uwagę strategia komunikacji zewnętrznej danego klienta. Ponadto indeks wspomaga badanie przekazów w przekroju mediów i w czasie z możliwością analiz archiwalnych.

Wiemy, jak bardzo zależy naszym klientom na budowaniu silnej pozycji swojej marki w mediach. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę z tego, jak czasochłonne może być analizowanie wartości wielu danych mediowych naraz. Dlatego postanowiliśmy ułatwić tę pracę każdemu specjaliście ds. komunikacji, który korzysta z naszego Biuletynu IMM.

Sylwia Dobkowska, PR & Marketing Manager w IMM

Autorski wskaźnik Instytutu Monitorowania Mediów stanowi kolejne już rozwiązanie skierowane do specjalistów z branży PR i marketingu. Kilka miesięcy temu IMM jako jedyny wprowadził na rynek monitoringu mediów w Polsce darmową aplikację mobilną IMMapp, która pozwala zarządzać publikacjami nie tylko z portali internetowych, ale również z social mediów, prasy, radia i telewizji. Aplikacja jest kompatybilna z system Android, iOS i HarmonyOS.


Źródło: IMM 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

RMF FM najbardziej opiniotwórczym medium marca 2021. Za nim Onet.pl i Gazeta Wyborcza

Najbardziej opiniotwórcze media

Stacja radiowa RMF FM w marcu br. cytowana była ponad 5 tys. razy, tym samym znalazła się na czele głównego rankingu „Najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce”. Tuż za nią portal Onet.pl z wynikiem 4,6 tys. powołań w innych mediach, natomiast podium zamyka Gazeta Wyborcza, do której odwoływano się 4 tys. razy. W pierwszej piątce znajduje się również dziennik Rzeczpospolita oraz telewizja TVN24 – podaje Instytut Monitorowania Mediów, IMM.

W głównym rankingu ukazującym piętnaście najczęściej cytowanych mediów znalazły się cztery portale internetowe, cztery stacje radiowe, dwie telewizyjne oraz pięć tytułów prasowych. Ze wzrostem o jedną pozycję w zestawieniu ogólnym, plasując się tym samym na pierwszym miejscu najbardziej opiniotwórczego medium marca 2021, znalazła się stacja RMF FM. Redakcja między innymi informowała o możliwościach otwarcia sektora gastronomii, do których później odnosił się sam minister zdrowia Adam Niedzielski. Na antenie mówiono również o wzmocnieniu obostrzeń dotyczących handlu w okresie świątecznym i wprowadzeniu ograniczeń terytorialnych w związku z zapisami na szczepienia przeciw COVID-19. Do wzrostu cytowań stacji przyczynił się także przeprowadzony we współpracy z Dziennikiem Gazetą Prawną sondaż „United Surveys”, badający m.in. nastroje i nastawienie Polaków do planowanego lockdownu.

O jedno oczko wyżej w stosunku do lutego 2021 uplasowała się Gazeta Wyborcza, która kontynuowała dziennikarskie śledztwo w sprawie prezesa PKN Orlenu Daniela Obajtka. Taki sam wzrost w rankingu zanotowano dla kilku tytułów. Dziennik Gazeta Prawna cytowano częściej za sprawą komentarza szefa Kancelarii Premiera Michała Dworczyka, który zapowiedział uruchomienie rejestracji dla wszystkich zainteresowanych szczepieniem przeciwko koronawirusowi Sars-Cov-2. Na łamach Super Expressu opublikowano sondaż Pollster dotyczący nastawienia Polaków do wypłaty 14. emerytury. Portal Interia.pl opublikował nieoficjalne informacje dotyczące otrzymania przez Daniela Obajtka ochrony za zgodą rady nadzorczej Orlenu. Komentarza dla Faktu udzielił Wojciech Andrusiewicz, apelując jednocześnie o ostrożność w wyborze testów badających obecność w organizmie koronawirusa wywołującego COVID-19.

Az o pięć pozycji wyżej w stosunku do ubiegłego miesiąca uplasowało się Radio Plus, w którym minister zdrowia Adam Niedzielski przyznał, że w przyszłości możliwe jest wprowadzenie szczepień przeciwko wirusowi Sars-Cov-2 dla dzieci. Cztery oczka wyżej natomiast znalazł się Program 24 Polskiego Radia, gdzie prezes PKN Orlen Daniel Obajtek komentował jawność informacji dotyczących jego majątku. Z szóstego miejsca na czwarte wskoczył tytuł Rzeczpospolita, gdzie prof. Andrzej Horban, doradca premiera ds. walki z COVID-19 wyraził opinię, iż w Polsce powinna obowiązywać godzina policyjna. O dwa miejsca w rankingu wzrosła również pozycja portalu Money.pl, m.in. za sprawą doniesień o rezygnacji produkcji plastikowych klocków przez firmę Lego.

opiniotwórcze media

Najbardziej opiniotwórcze media telewizyjne

Podium kategorii zajęły kolejno TVN 24 (3 tys. wzmianek), Polsat News (2,5 tys. cytowań) oraz TVP Info (1,1 tys. powołań). Na pozycji piątej, ze wzrostem o jedną pozycję w kategorii, uplasowała się stacja TVP Sport, gdzie trener reprezentacji narodowej Paulo Sousa udzielał komentarza po meczu Polska – Węgry. O dwa miejsca wyżej w rankingu znalazły się również Telewizja Trwam, gdzie o trzeciej fali pandemii w Polsce mówił Adam Niedzielski, jak również Polsat, któremu komentarza dotyczącego przewidywanych obostrzeń udzielił prof. Andrzej Horban.

opiniotwórcze media- stacje telewizyjne

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

Najbardziej opiniotwórczą stacją radiową w Polsce w marcu jest RMF FM, a na podium znalazły się również Radio Zet (1,5 tys.) oraz Radio Plus (1,2 tys. cytowania). Wzrost zanotował również Program 24 Polskiego Radia, a także Radiowa Trójka, gdzie o szczepionkach przeciwko COVID-19 wypowiadał się wiceminister zdrowia Waldemar Kraska. Do rankingu zakwalifikowało się również Radio Gdańsk w wyniku doniesień o tragicznej śmierci noworodka znalezionego na wysypisku śmieci.

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Niezmiennym liderem kategorii pozostaje Onet.pl, cytowany w marcu ubiegłego roku 4,6 tys. razy. Kolejno w rankingu uplasowały się również serwisy Wp.pl i Interia.pl. O jedno miejsce wyżej w rankingu znalazła się Gazeta.pl, gdzie przytaczano wypowiedź marszałka Sejmu Ryszarda Terleckiego, dotyczącą programu gospodarczego „Nowy Ład”. Do kategorii, ze wzrostem o dwie pozycje w stosunku do lutego br. zakwalifikował się również portal Pudelek.pl, który donosił o problemach w związku małżeństwa Zamachowskich.

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Miejsce pierwsze w rankingu, ze wzrostem aż o pięć pozycji, zajął tytuł Sieci, który cytowany był 507 razy. Za nim uplasowało się Do Rzeczy (450 wzmianek) i Newsweek (274 cytowania).

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

Pierwsze miejsce rankingu zajmuje magazyn Forbes, cytowany łącznie 621 razy. Kolejno drugą i trzecią pozycję, ze wzrostami o jedną pozycję w kategorii zajęły tytuły: Press, w którym komentarza o wyroku naruszenia dóbr osobistych Kamila Durczoka udzielił Marcin Dzierżanowski oraz Twój Styl, gdzie ukazał się wywiad z aktorką Agnieszką Więdłochą. Na miejscu czwartym, ze wzrostem o dwie pozycje w kategorii, znalazł się magazyn Elle, któremu o swoim życiu prywatnym i zawodowym opowiadał aktor Piotr Adamczyk.

 Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięcznikiNajbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Najbardziej opiniotwórczymi tytułami prasowymi o profilu ekonomiczno – biznesowym niezmiennie pozostają Rzeczpospolita, Dziennik Gazeta Prawna oraz Forbes. Wśród portali internetowych najczęściej cytowano natomiast Money.pl, Businessinsidder.com.pl oraz Bankier.pl.

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

Już trzeci miesiąc z rzędu najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym w Polsce pozostaje Radio Wrocław, które w marcu cytowane było 160 razy. Z kolei miejsce drugie ze wzrostem o jedno oczko w rankingu zajęło Radio Kraków. Na łamach stacji informowano o otwarciu tymczasowego szpitala na terenie hali Expo. Do rankingu zakwalifikowało się również Radio Gdańsk oraz Głos Wielkopolski.


Źródło: Instytut Monitorownia Mediów

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Najbardziej opiniotwórcze media lutego 2021: ranking IMM

ludzie czytaja gazete

Na podium najbardziej opiniotwórczych mediów lutego 2021 znalazły się kolejno: Onet.pl, RMF FM i TVN24. Pierwszą piątkę zamykają natomiast Gazeta Wyborcza ze skokiem aż o pięć miejsc w stosunku do ubiegłego miesiąca oraz portal Wp.pl – podaje Instytut Monitorowania Mediów, IMM.

Według raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” z lutego 2021 na pozycji lidera utrzymuje się Onet. Informacje publikowane w portalu inne media przytaczały w swoich artykułach aż 5,8 tys. razy. Stacja RMF FM zajęła drugie miejsce z liczbą ponad 4 tys. powołań w innych tytułach mediowych. Podium zamyka TVN24 (2,6 tys.) ze spadkiem cytowań o prawie 40% w stosunku do stycznia 2021. Na czwartym miejscu znalazła się Gazeta Wyborcza, na którą inne redakcje szczególnie licznie powoływały się po 19 lutego, kiedy na łamach gazety opublikowano tzw. taśmy Daniela Obajtka, prezesa koncernu PKN Orlen.

O dwa oczka wzrosła również pozycja Dziennika Gazety Prawnej, w którym na początku miesiąca ukazał się wywiad z ministrem zdrowia Adamem Niedzielskim. Ponadto do rankingu zakwalifikował się magazyn Forbes w związku z często przytaczaną listą 100 Najbogatszych Polaków „Forbesa” 2021. O cztery miejsca w górę zmieniła się także pozycja Super Expressu, który w swoim sondażu z dni 29 stycznia – 1 lutego wykazał, że ponad połowa Polaków chce przyjąć szczepionkę przeciwko COVID-19.

porownanie ogolne mediaNajbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

Najbardziej opiniotwórczym medium prasowym lutego 2021 jest Gazeta Wyborcza – liczba powołań dziennika wzrosła o 24% względem stycznia br. Za nią Rzeczpospolita z wynikiem 2,2 tys. cytowań, na której łamach ukazała się między innymi rozmowa z Borysem Budką, przewodniczącym PO. Podium zamyka Dziennik Gazeta Prawna, na który powoływano się w lutym ponad 1,7 razy. W rankingu pojawił się także magazyn Forbes ze wzrostem o dziewięć pozycji. Z miejsca dziewiątego na siódme awansował zaś Puls Biznesu, który jako pierwszy informował o planowanych zmianach w przepisach dotyczących zwolnień lekarskich.

prasa opiniotworcze

Najbardziej opiniotwórcze media telewizyjne

Podium najczęściej wzmiankowanych stacji telewizyjnych lutego 2021 to kolejno: TVN24 z wynikiem 2,6 tys. powołań, Polsat News z liczbą 2,2 tys. i TVPinfo na poziomie 1,2 tys. Z kolei największy wzrost cytowalności w stosunku do stycznia 2021 zanotowały stacja TVP1, którą inne redakcje przytaczały 332 razy i Polsat Sport (183). Pierwszą najczęściej cytowano nawiązując do rozmów redakcji z rzecznikiem rządu Piotrem Müllerem na temat przywrócenia obostrzeń i z pełnomocnikiem rządu ds. programu szczepień Michałem Dworczykiem o terminach dostawy szczepionki firmy Moderna. Reporterom Polsat Sport natomiast komentarza udzielił Robert Lewandowski tuż po zwycięstwie 4:1 Bayern Monachium z Lizo, który następnie licznie przytaczano w innych materiałach mediowych.

stacje telewizyjne opiniotworcze

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

Najbardziej opiniotwórczą stacją radiową w Polsce niezmiennie od początku roku pozostaje RMF FM, na którą w lutym powoływano się w innych tytułach mediowych ponad 4 tys. razy. Drugie miejsce zajęło Radio ZET z liczbą 1,9 tys. cytowań. Podium zamyka Polskie Radio 24, którego pozycja wzrosła o dwa oczka względem stycznia 2021 i utrzymała się na poziomie 764 wzmianek.

stacje radiowe opiniotworcze

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Onet.pl niezmiennie trzyma pozycje lidera również w rankingu najbardziej opiniotwórczych portali internatowych. W lutym portal odnotował 5,8 tys. cytowań. Za nim Wp.pl z liczbą 2,4 tys. powołań, a podium zamyka Interia.pl na poziomie 1,4 tys. Znaczący wzrost z 142 do 453 wzmianek odnotował serwis OKO.press. Redakcja między innymi opublikowała często przytaczany przez inne media sondaż wyborczy z 10-12 lutego br. (Ipsos) z wynikiem większości głosów na zjednoczoną opozycję. O jedno oczko w górę zmieniła się również pozycja branżowego tytułu Wirtualnemedia.pl – na portal powoływano się w lutym 863 razy. Wśród najczęściej cytowanych informacji znalazła się między innymi rozmowa z dziennikarzem i prezenterem TVN24 Igorem Sokołowskim, który na łamach portalu finalnie potwierdził odejście ze stacji.

portale internetowe opiniotworcze

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Najczęściej cytowane tygodniki i dwutygodniki lutego 2021 to kolejno: Do Rzeczy z wynikiem 332 powołań w innych tytułach mediowych, Wprost – wzmiankowany 234 razy, Newsweek -180, Viva na poziomie 180 cytowań i tygodnik Sieci z liczbą 134.

tygodniki i dwutygodniki opiniotworcze

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięcznik

Pierwsze miejsce rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników zajmuje magazyn Forbes z liczbą 896 powołań w innych mediach – głównie za sprawą publikacji tegorocznej listy 100 Najbogatszych Polaków „Forbesa”, na której znajduje się już sześćdziesięciu dziewięciu miliarderów. Pozycja druga to miesięcznik Perspektywy licznie wzmiankowany w związku z najnowszym zestawieniem najlepszych liceów i techników w Polsce. Magazyn Press znalazł się na trzecim miejscu z wynikiem 113 cytatów, który między innymi informował, że po dziesięciu latach na antenę TVP2 wróci podróżnicze show z udziałem Wojciecha Cejrowskiego.

miesieczniki i dwumiesieczniki opiniotworcze

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Najbardziej opiniotwórczym medium ekonomiczno-biznesowym lutego 2021 pozostaje dziennik Rzeczpospolita z liczbą 2,2 tys. powołań. Za nim niezmiennie Dziennik Gazeta Prawna, do której odwoływano się 1,7 tys. razy. Magazyn Forbes awansował na trzecie miejsce z wynikiem 896 cytowań. Następnie w rankingu znajdują się kolejno Puls Biznesu i specjalistyczny dziennik Parkiet. W portalach internetowych natomiast podium otwiera Money.pl na poziomie 891 wzmianek. Drugie miejsca zajmuje Businessinsider.com.pl, a trzecie Bankier.pl – zestawienie bez zmian w stosunku do ubiegłego miesiąca.

media ekonomiczne i biznesowe opiniotworcze

media ekonomiczne i biznesowe opiniotworcze portale

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

W rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych drugi miesiąc z rzędu podium otwiera Radio Wrocław z liczbą 162 powołań przez innych dziennikarzy. Na antenie między innymi przeprowadzono wywiad z rzecznikiem rządu Piotrem Müllerem w kwestiach dalszego odmrażania gospodarki w dobie pandemii COVID-19. Drugie miejsce zajął Dziennik Zachodni, którego informacje przytaczano w innych mediach 139 razy między innymi w związku z doniesieniami na temat obecności Prezydenta RP Andrzeja Dudy na nartach w Beskidach. Podium zamyka Gazeta Krakowska w wynikiem 125 cytowań i jednoczesnym wzrostem pozycji aż o cztery oczka. Redakcja między innymi relacjonowała protesty w centrum Krakowa przeciwko obowiązującym obostrzeniom związanym z koronawirusem SARS-CoV-2.

media regionalne opiniotworcze

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 48 166 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; serwisów internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-28 lutego 2021 roku.


Źródło: IMM

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce – wrzesień 2020

Instytut Monitorowania Mediów

Według cyklicznego badania Instytutu Monitorowania Mediów IMM najbardziej opiniotwórczych polskich mediów we wrześniu miejsce pierwsze zajął portal Onet.pl. Na podium uplasowały się również stacja RMF FM oraz dziennik Rzeczpospolita. W rankingu ogólnym najczęściej cytowanych mediów w Polsce znalazły się również Radio Zet, Puls Biznesu, TVN i Interia.pl.

Ranking ogólny otwiera Onet.pl z wynikiem ponad 5,2 tys. cytowań. Na łamach portalu pisano między innymi o projekcie ustawy „Piątka dla zwierząt” w nawiązaniu do wypowiedzi ministra rolnictwa, Jana Ardanowskiego. Miejsce drugie zajęła stacja RMF FM ze wzrostem o dwie pozycje w rankingu. Na antenie poseł Marek Suski opowiadał o jego opinii dotyczącej Zjednoczonej Prawicy w kontekście głosowania nad ww. ustawą. Miejsce trzecie z wynikiem 3,1 tys. cytowań zajmuje tytuł Rzeczpospolita, w którym zastanawiano się, czy szczepionka przeciwko grypie powinna być obowiązkowa.

Aż o 23 miejsca w rankingu wzrosła pozycja Radia Zet, w którym lider PO, Borys Budka, opowiedział się za nowelizacją ustawy o ochronie zwierząt, natomiast o 13 miejsc wzwyż poszybował Puls Biznesu, które podał informację, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić mechanizm, na podstawie którego wydawane będą zakazy lotów w związku z COVID-19. Ponadto, w rankingu znalazła się również stacja TVN, gdzie aktorka Julia Wróblewska opowiadała o walce z depresją, jak również portal Interia.pl, gdzie wywiadu udzielił Paweł Kukiz.

cytaty_porownanie_092020_ogolne

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

Miejsce pierwsze kategorii zajęła Rzeczpospolita, a za nią Gazeta Wyborcza, cytowana ponad 1,8 tys. razy oraz Super Express. O trzy miejsca w rankingu wzrosła pozycja tytułu Sieci, któremu wywiadu udzielił Jarosław Kaczyński. W rankingu znalazł się również tytuł Do Rzeczy, na zlecenie którego pracownia Estymator przeprowadziła sondaż wyborczy.

cytaty_porownanie_092020_prasa

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne

W czołówce najczęściej cytowanych stacji telewizyjnych w Polsce we wrześniu br. na pierwszym miejscu znalazł się Polsat News, cytowany 2,3 tys. razy – w programie „Debata Dnia” o księdzu Tadeuszu Rydzyku wypowiedziała się posłanka PIS Anna Milczanowska oraz poseł Lewicy Andrzej Rozenek. Drugie miejsce, z wynikiem 2,2 tys. cytowań zajęła TVN24, a na trzeciej pozycji, ze wzrostem o dwie pozycje uplasowała się stacja TVN. O trzy oczka w rankingu wzrosła pozycja TVP Sport, gdzie były selekcjoner reprezentacji Polski Jerzy Engel wypowiadał się o braku obecności Roberta Lewandowskiego na zgrupowaniu kadry. Częściej niż w sierpniu cytowana była również stacja Polsat Sport, gdzie wywiadu udzielał piłkarz Kamil Jóźwiak. W rankingu pojawił się również Canal +, gdzie wypowiadał się sportowiec Tymoteusz Puchacz.

cytaty_porownanie_092020_tv

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

Pierwsze miejsce kategorii zajęła stacja RMF FM cytowana w innych mediach ponad 3,7 tys. razy. Kolejną pozycję w rankingu, ze wzrostem o cztery miejsca, znalazło się Radio Zet, a za nim Radio Plus, aż o 11 oczek wyżej, gdzie minister rodziny, pracy i polityki społecznej Marlena Maląg mówiła o wprowadzeniu przepisów mających na stałe uregulować zdalną formę pracy. W rankingu znalazł się również Program Trzeci Polskiego Radia, gdzie wypowiadał się szef Kancelarii Premiera minister Michał Dworczyk.

cytaty_porownanie_092020_radio

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Na miejscu pierwszym kategorii, niezmiennie od ponad roku, znalazł się portal Onet.pl cytowany we wrześniu ponad 52 tys. razy. Następnie na podium znalazła się Wp.pl oraz Interia.pl. O dwie pozycje w rankingu wzrosła natomiast pozycja Wpolityce.pl, gdzie pojawiła się informacja o porozumieniu pomiędzy Zbigniewem Ziobro a Jarosławem Kaczyńskim.

cytaty_porownanie_092020_portale

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Najbardziej opiniotwórczym medium wśród tygodników i dwutygodników we wrześniu jest tytuł Sieci, cytowany 600 razy. Na drugim miejscu znalazł się tygodnik Do Rzeczy, natomiast podium zamyka Wprost z 221 cytowaniami w pozostałych mediach. O dwie pozycje w rankingu wzrosły również pozycje tytułów Gazeta Polska, której dziennikarka Dorota Kania wypowiadała się o sytuacji Romana Giertycha, jak również magazyn Viva, gdzie wypowiadała się Oliwia Bieniuk.

cytaty_porownanie_092020_tygodniki

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

Ranking kategorii, z wynikiem 159 cytowań otwiera Forbes, gdzie przedstawiono listę najlepiej zarabiających piłkarzy świata. Następnym tytułem w rankingu, ze wzrostem o dwie pozycje jest Twój Styl, któremu wywiadu udzielała Agata Kulesza. Na miejscu trzecim z wynikiem 76 cytowań znalazł się Press. Czwarty w kategorii jest magazyn Perspektywy, a za nim Elle z liczbą 37 cytowań.

cytaty_porownanie_092020_mies

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe – prasa

Pierwsze miejsce kategorii zajmuje dziennik Rzeczpospolita. Kolejne w rankingu są Dziennik Gazeta Prawna cytowany ponad 1,4 tys. razy oraz Puls Biznesu z wynikiem 864 cytowań.

cytaty_porownanie_092020_ekon_prasa

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe – portale

Na podium najbardziej opiniotwórczych portali o profilu ekonomicznym i biznesowym znalazły się Money.pl, Bussinesinsider.com.pl oraz Bankier.pl. O dwie pozycje wzrosła również pozycja Forsal.pl, gdzie o fotowoltaikach wypowiadał się doradca finansowy Jacek Arciszewski.

cytaty_porownanie_092020_ekon_portale

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

Najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym września br. jest Radio Poznań, cytowane 181 razy, w którym donoszono m.in. o wystąpieniu koronawirusa wśród pracowników Urzędu Skarbowego Poznań-Winogrady. Miejsce drugie, z wynikiem 173 cytowań, zajął Głos Wielkopolski. Ze wzrostem o sześć pozycji w rankingu, podium zamyka Gazeta Wrocławska, która informowała o wyniku sprawy gwałtu na 14-letniej dziewczynce. O cztery oczka wzrosła również pozycja Gazety Krakowskiej, na łamach której informowano o wystąpieniu koronawirusa u jednego z pracowników Wisły Kraków.

cytaty_porownanie_092020_regionalne

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 44 715 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 września 2020 roku.

www.imm.com.pl


Źródło: informacja prasowa Instytutu Monitorowania Mediów

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Iga Świątek spektakularnie podbiła media i serca Polaków

Iga Świątek

W dwa tygodnie, od 4 października, kiedy Iga Świątek zakwalifikowała się do ćwierćfinałów French Open 2020, a następnie zwyciężyła w finale, we wszystkich mediach na jej temat pojawiło się ponad 70 tys. publikacji. Dotarcie zmonitorowanych materiałów to prawie 429 mln potencjalnych kontaktów o wartości ekwiwalentu reklamowego (AVE) prawie 97 mln zł. W samych stacjach radiowych i telewizyjnych na temat sukcesu tenisistki wyemitowano w tym okresie aż 712 wiadomości – podaje Instytut Monitorowania Mediów IMM.

Zainteresowanie sportsmenką pojawiło się 4 października w dniu jej zakwalifikowania się do ćwierćfinałów French Open 2020, Roland Gaross – wówczas na jej temat w mediach zanotowano już 3,6 tys. publikacji o dotarciu 21 mln potencjalnych kontaktów. Iga Świątek jest pierwszą Polką, która zwyciężyła w międzynarodowych mistrzostwach Francji w tenisie, pokonując w finale Amerykankę, Sofię Kenin i zdobywając przy tym wielkoszlemowy puchar. W dniu zwycięstwa – 10 października br., we wszystkich mediach zanotowano już z kolei 15 826 publikacji związanych z jej sukcesem o dotrciu prawie 75 mln potencjalnych kontaktów.

Ponad 700 publikacji w radiu i telewizji

W okresie 4 – 18 października łącznie w radiu i telewizji pojawiło się 712 materiałów, z czego aż 590 to komunikaty radiowe. Całkowity ekwiwalent reklamowy (AVE) wszystkich wzmianek to prawie 4 mln zł, a ich dotarcie wyniosło 75 mln potencjalnych kontaktów. Materiały, które okazały się mieć największe dotarcie objęły tytuły: Program 24 Polskiego Radia, TVN24, Program I Polskiego Radia, TVP Info i Radio Gdańsk.

Prasa – ponad 600 publikacji w dwa tygodnie

W tym czasie w prasie pojawiło się 621 publikacji o łącznym dotarciu wynoszącym prawie 40 mln potencjalnych kontaktów i ekwiwalentem reklamowym (AVE) o wartości 19 mln zł. Najwięcej materiałów (149) pojawiło się 12 października w takich tytułach jak: Tele Tydzień, Gazeta Wyborcza, Fakt, Newsweek, Do Rzeczy, Rzeczpospolita, czy Przegląd Sportowy. Wśród ogólnie najbardziej zasięgowych tytułów prasowych, które pisały na ten temat znalazły się: Tele Tydzień, Życie na Gorąco, Fakt, Super Express, Gazeta Wyborcza, Polityka i Newsweek.

Najwięcej wpisów na Twitterze, Facebook natomiast z najwyższym dotarciem

W portalach i mediach społecznościowych pojawiło się ponad 68 tys. wzmianek o dotarciu w wysokości ponad 313 mln potencjalnych kontaktów i ekwiwalencie reklamowym (AVE) na poziomie 73 mln zł. Najwięcej publikacji zanotowano na Twitterze, na którym w analizowanym okresie opublikowano łącznie aż 52 028 tweetów i retweetów o dotarciu ponad 71 mln potencjalnych kontaktów. Najwyższą wartość dotarcia zaobserwowano natomiast na platformie Facebook (133 tys. potencjalnych kontaktów), gdzie w okresie 2 tygodni pojawiło się ponad 3,5 tys. materiałów, a najwyższy ekwiwalent reklamowy (AVE) wygenerowały portale internetowe (56 mln zł), gdzie pojawiło się prawie 11 tys. publikacji. Najbardziej zasięgowe wpisy dotyczące social mediów pochodziły z następujących kont: Orange (Facebook), Iga Świątek (Twitter), annalewandowskahpba (Instagram).

www.imm.com.pl


Źródło: Informacja prasowa Instytut Monitorowania Mediów IMM

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF