...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Wyniki badania Mediapanel za sierpień 2021

Mediapanel

Poniżej prezentujemy szczegółowe zagregowane miesięczne dane pochodzące z badania internetu, realizowanego od października 2020 według nowej, ulepszonej metodologii: rankingi wydawców i witryn internetowych oraz aplikacji.

W sierpniu liczba internautów wyniosła 28,9 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 24,1 mln

Wydawcy – internet

 

Wszystkie urządzenia

 

 Mediapanel sierpień 2021
Źródło: Mediapanel

 

Komputery osobiste i laptopy

 

 mediapanel sierpien 2021
Źródło: Mediapanel

 

Urządzenia mobilne

 

Mediapanel sierpień 2021
Źródło: Mediapanel

Domeny – Internet

 

Wszystkie urządzenia

 

Mediapanel sierpień 2021
Źródło: Mediapanel

 

Komputery osobiste i laptopy

 

Mediapanel sierpień 2021
Źródło: Mediapanel

 

Urządzenia mobilne

 

mediapanel sierpień 2021
Źródło: Mediapanel

Aplikacje – Internet

 

Audytowane

 

Mediapanel sierpień 2021
Źródło: Mediapanel

 

Wszystkie aplikacje

 

mediapanel sierpień 2021
Źródło: Mediapanel

Źródło: Mediapanel

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wyniki badania Mediapanel za czerwiec 2021 [BADANIE]

Mediapanel

Poniżej prezentujemy szczegółowe zagregowane miesięczne dane pochodzące z badania internetu, realizowanego od października 2020 według nowej, ulepszonej metodologii: rankingi wydawców i witryn internetowych oraz audytowanych aplikacji. W czerwcu liczba internautów wyniosła 28,9 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 23,6 mln osób.

WYDAWCY – INTERNET

Wszystkie urządzenia

mediapanel czerwiec 2021

Komputery osobiste i laptopy

mediapanel czerwiec 2021

Urządzenia mobilne

mediapanel czerwiec 2021

DOMENY – INTERNET

Wszystkie urządzenia

mediapanel czerwiec 2021

Komputery osobiste i laptopy

mediapanel czerwiec 2021

Urządzenia mobilne

mediapanel czerwiec 2021

APLIKACJE – INTERNET

mediapanel czerwiec 2021

Badanie Mediapanel. Do badania wykorzystano dane o strukturze pochodzące z badania NetTrack Kantar Polska oraz badania Maluchy.


Źródło: Mediapanel

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ponad 80% internautów konsumuje więcej treści niż przed pandemią

Korzystanie_z_internetu

Internet zalewa odbiorców treścią. W pandemii fala tylko przybrała. Czytamy znacznie więcej, ale też jesteśmy coraz bardziej zmęczeni szumem informacyjnym. W tym oceanie wiadomości najlepiej pływa biznes, bo to komunikatom stworzonym przez firmy ufamy najbardziej.

Global Web Index – amerykańska firma analityczna – wykazała w swoim raporcie, że ponad 80% internautów konsumuje więcej treści niż przed pandemią. Żyjemy w środowisku przeładowanym informacjami, w którym każdy zespół ds. marketingu i sprzedaży chce tego samego — wznieść się ponad zgiełk.

Staje się to coraz większym wyzwaniem. Nie tylko ilość treści jest wyższa niż w poprzednich latach, ale firmy dostarczają więcej wysokiej jakości informacji. Coroczne, globalne badanie “Barometr zaufania Edelmana” naświetla, że to ogólnie rozumiany biznes – zdaniem konsumentów – jest obecnie najbardziej zaufaną instytucją informacyjną, ponad rządem, mediami i organizacjami pozarządowymi.

Co więcej blisko 60% badanych ludzi na całym świecie uważa, że rządy i media celowo wprowadzają w błąd i udzielają fałszywych informacji. Zaufanie do biznesu jest po drugiej stronie skali, gdyż aż 61% ludzi ufa przekazowi, który wychodzi od firm i przedsiębiorców, a także uważa, że to pracodawca jest najbardziej wiarygodnym źródłem informacji. Jednocześnie biznes na skali kompetencji może poszczycić się 48% przewagą nad rządem, jednocześnie zbliżając się do organizacji pozarządowych pod względem etyki.

Pokazuje to jaką siłę ma komunikat, który tworzą marki. Zarazem też to przed jakim stoją wyzwaniem i jak bardzo odpowiedzialne jest to zadanie. Dbałość o rzetelność treści jest dziś niesłychanie ważna, a im więcej i ciekawiej będziemy pisać o naszej marce tym na większy wzrost sprzedażowy możemy liczyć.

Michał Chlewiński, współtwórca Linkhouse – popularnej platformy do content marketingu i link buildingu

Firma prowadzona przech Michała Chlewińskiego wygenerowała w 2020 r. 10,9 mln przychodów, z czego większość pochodzi bezpośrednio z marketingu treści. Co ciekawe, konkurencyjny Whitepress został niedawno kupiony przez RTB House. Kwota transakcji nie została ujawniona, szacuje się jednak, że mogła ona wynieść nawet 60 mln zł.

Platformy do dystrybucji artykułów stanowią istotną część marketingowego ekosystemu, należy jednak pamiętać, że to przede wszystkim firmy zyskują na tworzonych przez siebie treściach. Dzieje się tak m.in. dla tego, że – jak dowodzą analitycy Global Web Index – content marketing kosztuje o 62% mniej niż tradycyjne programy marketingowe i generuje trzy razy więcej leadów.

Jak dotrzeć do cyfrowo wyczerpanego odbiorcy?

Jednak istnieje jedno bardzo poważne zagrożenie w tworzeniu treści internetowej. Pandemia nie tylko zachwiała naszym poczuciem bezpieczeństwa w sferze zdrowotnej czy zawodowej, ale też sprawiła, że poczuliśmy się zmęczeni. Przedłużającym się siedzeniem w domach, brakiem towarzystwa i cyfrowym wyczerpaniem. Przeniesione do sieci sprawy służbowy, prywatne spotkania i zalewająca nas treść spowodowała, że przekroczona została bariera przyswajalności. Według GWI aż 81% liderów branży B2B uważa, że trudniej jest dotrzeć do ich odbiorców ze względu na to, że przy tak dużej ilości wysokiej jakości cyfrowej treści istnieje duża konkurencja o zaangażowanie odbiorców.

Niestety, samo wypuszczenie tej samej starej, statycznej treści nie wystarczy. Tylko zwiększamy hałas. Dziś, żeby dotrzeć do klienta musisz wznieść się ponad identyczność przekazu.

  Michał Chlewiński, Linkhouse

Pojawia się zatem pytanie: jak to zrobić, gdy wszyscy inni również chcą tego samego wyniku? Wracając do badania Edelmana aż 86% badanych uważa, że szefowie firm powinni wypowiadać się na tematy społeczne, a 68% oczekuje od nich pomocy w rozwiązywaniu problemów z tej sfery. To prosty znak, że odbiorcy, a zarazem klienci poszukują marek zaangażowanych.

Innymi słowy, konsument powinien otrzymywać wartość. Dzielenie się informacjami w celu ich udostępnienia jest łatwe, ale bez dodawania wartości wrażenia konsumentów nie będą pozytywne. Więc zanim się zorientujesz przebierają w ofertach innego sklepu.

  Michał Chlewiński, Linkhouse

Precz z ogólnikami. Chcemy personalizacji

GWI podkreśla, że aż 83% konsumentów jest jest gotowych udostępnić swoje dane w celu personalizacji doświadczeń.

Kupujący po prostu nie chcą czytać już ogólnych komunikatów sprzedażowych i dlatego warto szybko pożegnać się z tradycyjnymi, statycznymi formami przekazu jak np. pliki PDF. Ich nie da się personalizować i generują tylko kolejny stosik plików i dokumentów, do których nikt nie wraca, a często nawet nie otwiera.

  Michał Chlewiński, Linkhouse

Wyzwaniem jest stworzenie interaktywnej platformy treści, które będą tworzyły dobre i ciekawe historie i to na dużą, angażująca skalę. Tworzenie spersonalizowanych treści wymaga też posiadania szablonów, które szybko można wykorzystać przy dynamicznie zmieniającej się sytuacji marketingowej.

W sytuacji, gdy odbiorcy są przeładowani treścią wydaje się to zadanie bardzo trudne. Jednak posiadanie swoistej biblioteki łatwo przyswajalnych treści wydaje się być koniecznością. Przełamuje również tradycyjne bariery, które wymagają rozbudowanego zespołu do wytworzenia jednego zasobu. Dzisiejsze potrzeby konsumentów nie pozwalają na ten luksus. Marketerzy nieustannie próbują nadążyć za popytem, ale coraz częściej przegrywają w tej walce, bo nie są wyposażeni w odpowiednie narzędzia.

  Michał Chlewiński, Linkhouse


 Źródło: Linkhouse

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Internauci coraz bardziej niecierpliwi. Serwisy muszą się dostosować [BADANIE]

Internet Searching

Według analityków Kissmetrics, największe serwisy e-commerce mogą rocznie tracić nawet 2,5 mln. dolarów. Tylko dlatego, że ich strona załaduje się choć odrobinę za wolno. Z najnowszego badania wynika, że internauci nudzą się czekaniem już w okolicach trzeciej sekundy. Hostersi.pl w jubileuszowej edycji badania szybkości łądowania stron internetowych sprawdzili, jak ta kwestia wygląda w przypadku najpopularniejszych polskich serwisów. Wnioski? Nie jest dobrze, ale widać światełko w tunelu.

Serwis analityczny Kissmetrics nie pozostawia złudzeń. Czas ładowania strony odgrywa ogromną rolę dla większości użytkowników stron internetowych. Jakość wykonania strony, jej styl, treść czy dodatkowe funkcje – to wszystko ma znaczenie, ale gdy witryna ładuje się za wolno, to zanim użytkownik zobaczy co dla niego przygotowaliśmy, raczej znudzi się czekaniem i przejdzie na konkurencyjny portal.

Jesteśmy niecierpliwi. W życiu prywatnym, zawodowym, na drodze czy w sklepie. Dlaczego akurat w internecie mielibyśmy być oazą spokoju?

Tomasz Dwornicki, założyciel Hostersi.pl, serwisu specjalizującego się w dostarczaniu rozwiązań IT w obszarach projektowania infrastruktury serwerowej, wdrażania chmury obliczeniowej, opieki administracyjnej i bezpieczeństwa danych.

Czas to… gruby pieniądz

Według Kissmetrics, blisko połowa internautów chce, żeby strona uruchamiała się poniżej dwóch sekund, a 40% ludzi opuszcza witrynę, jeśli ta ładuje się dłużej niż trzy sekundy. Dane opracowane przez analityków serwisu wskazują też, że aż 73% użytkowników internetu mobilnego natknęło się na wolno “odpalającą się” stronę. Połowa internautów musiała zmierzyć się z awarią serwisu, a 38% próbowało odwiedzić niedostępną w danej chwili witrynę.

Jak przekonuje Tomasz Dwornicki, wskaźnik szybkości uruchamiania się witryny ma jednak znaczenie nie tylko w kontekście subiektywnych odczuć internautów:

Bezpośrednio wpływa na konwersję i pozycjonowanie serwisu w Google, a także skuteczność reklam, które wyświetalmy.

Tomasz Dwornicki, założyciel Hostersi.pl

Według Kissmetrics straty mogą być ogromne, bo zaledwie jednosekundowe opóźnienie w załadowaniu strony w przypadku e-commerce może skutkować spadkiem konwersji o 7%. W wypadku, gdy serwis zarabia 100 tys. dolarów dziennie, to takie – z pozoru trudno dostrzegalne – jednosekundowe opóźnienie, może narazić firmę na stratę 2,5 miliona dolarów rocznie, wynikającą z niedoszłej sprzedaży.

Polski internet kompleksowo zbadany

Hostersi.pl co roku od dziesięciu lat badają szybkość ładowania się najpopularniejszych w polskim internecie.

To jedyne tak kompleksowe badanie w naszym kraju, a porównywanie danych z poprzednimi latami daje szansę serwisom na śledzenie swoich postępów, a także możliwość zastosowania korekty, gdy nie wszystko idzie po myśli właściciela witryny.

Tomasz Dwornicki, założyciel Hostersi.pl

Dzięki autorskiej, ustandaryzowanej metodologii badań, która bazuje na testach automatycznych, w ciągu 8 dni dokonano blisko 7500 pomiarów. Każdą stronę testowano na trzech serwerach – zlokalizowanych w Warszawie, Rybniku oraz we Frankfurcie.

Nasze badania odzwierciedlają całkowity czas załadowania strony wraz ze wszystkimi dodatkowymi elementami. Gdybyśmy zdecydowali się na zbieranie tylko metryk związanych z pierwszym załadowaniem strony, a więc bez tych wszystkich dodatkowych elementów jak np. grafiki, nie zmierzylibyśmy czasu, którego przeglądarka użytkownika potrzebuje, żeby w pełni załadować kompletną stronę internetową. Takie podejście do badania daje obraz wiarygodnych czasów ładowania badanych serwisów.

Tomasz Dwornicki, założyciel Hostersi.pl

13 wielkich marek

Zanim Hostersi.pl przeszli do testowania, wytypowali 13 najpopularniejszych stron internetowych w Polsce (na podstawie danych z raportu Mediapanel Gemius z października 2020 roku). Na liście badanych stron znalazły się serwisy: Google.pl, Facebook.com, Interia.pl, NaszeMiasto.pl, TVN24.pl, Wyborcza.pl, RadioZet.pl, WP.pl, Onet.pl, YouTube.com, Gazeta.pl, Fakt.pl, Wikipedia.org.

Pomiarów dokonano w połowie grudnia; były powtarzane co godzinę. Po wejściu na stronę zbierano statystyki z przeglądarki, które następnie automatycznie analizowano pod względem zmian w kolejnych klatkach (tzw. metoda first i last visual change). Tak powstawał raport, który był zapisywany w bazie.

Na ostatnim etapie badania nastąpiła weryfikacja otrzymanych wyników cząstkowych, a następnie ich uśrednienie, co pozwoliło na stworzenie ostatecznego rankingu szybkości ładowania najczęściej odwiedzanych serwisów w Polsce.

Tomasz Dwornicki, założyciel Hostersi.pl

Lider jest jeden

Wyniki ogłoszono oddzielnie dla dwóch badanych metod, czyli first visual change oraz last visual change. Pierwsza z nich określa moment – od rozpoczęcia żądania do chwili, gdy w przeglądarce zaczynają pojawiać się pierwsze elementy strony. Czas na to potrzebny świadczy o wydajności samej platformy, jak i jakości kodu serwisu oraz jego złożoności.

Dla użytkownika to po prostu załadowanie się użytecznej części strony, z której może już korzystać.

Tomasz Dwornicki, założyciel Hostersi.pl

Na tym polu bezkonkurencyjny okazał się serwis Google.pl z czasem ładowania 0,2 sekundy. Na kolejnej pozycji uplasowała się Interia.pl (0,3 sek.), za nią RadioZet.pl, WP.pl i YouTube.com (0,4 sekundy). Dwa najgorsze czasy w badaniu przeprowadzonym przez Hostersi.pl uzyskały serwisy: Wyborcza.pl (0,8 sek.) i Fakt.pl (1 sek.).

Z kolei kryterium last visual change określa ostatni moment, kiedy coś na stronie ulegnie zmianie. Oznacza stan, w którym załadowano wszystkie elementy strony (obrazy, obiekty, odnośniki zewnętrzne etc.) i nic, co mogłoby mieć wpływ na odbiór strony przez użytkownika, już się nie zmienia – jest ona już w pełni użyteczna.
Najszybszymi serwisami w tej kategorii według badania Hostersów okazały się: Google.pl i Facebook.com z czasem ładowania 1,1 sekundy, drugie miejsce zajął Fakt.pl z czasem 2,4 sekundy, a trzecie Onet.pl (3 sek.).

Najdłuższe czasy ładowania należały do serwisów YouTube.com z czasem (9,9 sekundy) oraz RadioZet.pl (8,8 sekundy).Czas ładowania w granicach trzech sekund, który według analityków Kissmetrics stanowi granicę cierpliwości przeciętnego internauty, odnotowują tylko nieliczne z najpopularniejszych serwisów w Polsce..

Wpływ na całkowity czas ładowania strony mają wszystkie skrypty, grafiki, elementy zewnętrzne takie jak banery, reklamy itd. Czynniki te można skutecznie ograniczać, dokonując optymalizacji grafik, kodu strony internetowej, czego efektem będzie nie tylko szybsze ładowanie się witryny, ale też zwiększony ruch użytkowników. A to – jak wspomnieliśmy – ma ogromne przełożenie na konwersję.

Tomasz Dwornicki, założyciel Hostersi.pl

CEO renomowanej polskich firmy specjalizującej się w projektowaniu i zarządzaniu infrastrukturą IT podkreśla, że odpowiednia optymalizacja strony internetowej ogromnie przekłada się na konwersję. Według Dworeckiego administratorzy stron muszą pamiętać też o używaniu odpowiedniego języka na serwerze, a także o dodaniu certyfikatów SSL, które przyspieszają działanie stron, a przede wszystkim odkryć główne przyczyny, które spowalniają ich witryny i szybko je usunąć.


Źródło: Hostersi.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wyniki badania Mediapanel za kwiecień 2021

Badanie internetu

Poniżej prezentujemy szczegółowe zagregowane miesięczne dane pochodzące z badania internetu, realizowanego od października 2020 według nowej, ulepszonej metodologii: rankingi wydawców i witryn internetowych oraz audytowanych aplikacji.

W kwietniu liczba internautów wyniosła 29,1 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 24,1 mln osób.

WYDAWCY – INTERNET

Wszystkie urządzenia

badanie Mediapanel
Źródło: Mediapanel

Komputery osobiste i laptopy

badanie Mediapanel
Źródło: Mediapanel

Urządzenia mobilne

 

badanie mediapanel
Źródło: Mediapanel

DOMENY – INTERNET

Wszystkie urządzenia

badanie mediapanel
Źródło: Mediapanel

Komputery osobiste i laptopy

badanie Mediapanel
Źródło: Mediapanel

Urządzenia mobilne

badanie mediapanel
Źródło: Mediapanel

APLIKACJE – INTERNET

badanie Mediapanel
Źródło: Mediapanel

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF