...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Allegro Lektury 2.0 – nowy projekt audio we współpracy Allegro i Storia by Astra

Allegro_Lektury_2.0

Celem projektu „Allegro Lektury 2.0” jest tchnienie nowego ducha w kanon polskiej literatury.
Dzięki zaangażowaniu czołowych postaci polskiej popkultury, projekt umożliwi młodym odbiorcom poznanie uniwersalnych treści, zawartych w klasycznych dziełach polskiej literatury w formie podcastu.

W każdym odcinku historia opisana w danej powieści, dramacie lub wierszu zostanie ukazana w nowej interpretacji, opowiedzianej w zaskakującej formie przez jedną z gwiazd współczesnej polskiej kultury. Każdy z autorów podcastu nie tylko przeniesie historie ukazane w dziełach literackich w XXI wiek, ale również zaprezentuje je w zupełnie nowy sposób, łącząc elementy podcastu, utworu muzycznego
i słuchowiska w intrygującą formułę.

W pierwszym odcinku „Allegro Lektury 2.0” piosenkarka Mery Spolsky na nowo opowiada historię, opisaną w „Kamizelce” Bolesława Prusa. Treść noweli stała się inspiracją dla utworu, będącego połączeniem słuchowiska z nowoczesną piosenką pop, czerpiącą muzyczne inspiracje ze scen muzyki elektronicznej.

 

 

W kolejnych odsłonach projektu „Allegro Lektury 2.0” m.in. Rosalie, dokona brawurowej muzyczno-słownej adaptacji „Pożegnania Jesieni” Witkacego, według tekstu nominowanej do Nagrody Nike pisarki Patrycji Pustkowiak. Z kolei Kamil „Saful” Nożyński przeniesie w XXI wiek historię opowiedzianą w „Lalce” Bolesława Prusa, a youtuber Ajgor Ignacy na nowo odczyta emocje, jakimi kipią „Treny” Jana Kochanowskiego. W projekcie weźmie też udział Nadia Długosz z kanału „Beksy”, która w intrygujący sposób przedstawi swoje spojrzenie na uniwersalizm problemów poruszanych przez Wyspiańskiego w „Weselu”.

Długo szukaliśmy rozwiązania, które pozwoliłoby nam zaistnieć w sferze audio. Fakt, że członkowie „Pokolenia Z” nie czytają lektur, gdyż napisane są archaicznym językiem i nie przystają do współczesnego świata, skłonił nas i Abstra do przygotowania czegoś innego. Dzięki projektowi „Allegro Lektury 2.0″ udowadniamy, że zawarta w nich problematyka doskonale oddaje skomplikowane meandry współczesnego świata. Bardzo się cieszymy, że przy tym projekcie możemy współpracować z popularnymi gwiazdami polskiej nowej kultury, które nierzadko są jednocześnie punktem odniesienia dla pokolenia Z.

Adam Szałamacha, Brand Manager Allegro

Dynamicznie rozwijająca się popularność podcastów sprawia, że interesują się nimi najbardziej innowacyjne marki, takie jak Allegro. To, podobnie jak YouTube, jeden z kanałów, dzięki któremu najłatwiej dotrzeć z komunikacją do młodych ludzi. Wspólnie realizowany przez nas projekt „Allegro Lektury 2.0” umożliwia nie tylko dotarcie do młodych ludzi, ale przede wszystkim przedstawienie im pasjonujących historii, jakie kryją się w klasyce polskiej literatury. Dzięki intrygującemu doborowi gości uczestniczących w projekcie i innowacyjnej formule reinterpretacji tych klasycznych historii, jestem przekonany, że uda nam się dotrzeć do tysięcy młodych ludzi.

Olek Wandzel, CEO Abstra

Odcinki projektu „Allegro Lektury 2.0” będą publikowane raz w tygodniu.

Odcinki są również dostępne na platformach audio Spotify, Lecton, TuneIn i Stitcher. Dostępne są również w aplikacjach Apple i Google Podcasts.


Źródło: informacja prasowa  Abstra 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF