...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Krakowska Grupa zainwestuje w startup Nofsza

Nofsza

Eura7 zainwestowała w startup Nofsza, firmę zajmującą się wdrażaniem i prowadzeniem akcji aktywizacyjnych, tj. loterie i programy bonusowe.

Transakcja wyniesie w sumie ok. 116 tys. zł. Krakowska Grupa przejmie 48,7% udziałów warszawskiej firmy.

 

Z zespołem spółki Nofsza pracowaliśmy od kilku lat, dostarczając technologię do obsługi zgłoszeń w loteriach promocyjnych i programach bonusowych. Nasze relacje biznesowe, zmieniający się rynek, a przede wszystkim wspólna chęć i możliwość rozwoju sprawiły, że podjęliśmy decyzję o włączeniu Nofszej do naszej grupy. Dzięki temu nie tylko będziemy dostarczać jej technologię. Znacznie zwiększymy też kompetencje, które zaoferujemy naszym klientom i partnerom

Łukasz Wołek, CEO Eura7

Grupa Eura7 działa od ponad 20 lat. Realizuje działania z obszaru web developmentu, strategii marketingowych i digital marketingu.

Spółka Nofsza została założona pod koniec 2020 r. Realizowali loterie dla takih firm jak Coca-Cola, InterRisk, Designer Outlet i wielu innych.

Adam Daniluk

Polska platforma dla kryptowalut pozyskała 24 mln złotych w rundzie seed

Bartosz Poźniak

24 mln złotych — tyle pieniędzy pozyskał polski startup MyContainer na etapie rundy seed. W firmę zainwestowały fundusze Maple Block, Shima Capital i giełda kryptowalut ByBit.

MyContainer umożliwia użytkownikom staking kryptowalut i tokenów. Działa na zasadzie elektronicznego portfela. Wszystko opiera się na algorytmie Proof of Stake, który zużywa dużo mniej energii elektrycznej niż urządzenia korzystające z Proof of Work. Dzieje się to za sprawą innego mechanizmu wydobywania tokenów i weryfikacji.

Coraz więcej użytkowników internetu posiada cyfrowe portfele, a w nich cyfrowe dobra. Od tokenów po wirtualne przedmioty. Dla długoterminowych inwestorów używających MyCointainer i posiadających kryptowaluty staking jest sposobem na to, by ich aktywa pracowały dla nich 

Bartek Pucek, inwestor MyContainer w rundzie seed

MyCointainer został założony w roku 2018 przez Bartosza Poźniaka, przedsiębiorcę z ponad 15-letnim doświadczeniem w budowaniu i rozwijaniu cyfrowych produktów, między innymi w bankach inwestycyjnych. Bartosz pracował m.in. w zespołach produktowych w Barclays i Deutsche Bank w Londynie. Przez pierwsze lata Bartosz rozwijał MyCointainer z własnych środków oraz z generowanych przez spółkę przychodów. Teraz firma pozyskała ponad 24 mln złotych (6mln dolarów) w rundzie seed, której przewodziły fundusze specjalizujące się inwestycjach w startupy z obszarów krypto i Web3.

Pozyskane środki MyContainer przeznaczy w rozwój działalności w Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie.

Adam Daniluk

White Stone finalizuje zakup terenu na warszawskich Bielanach – to zapowiedź (R)ewolucji tej dzielnicy

nieruchomość

Grupa White Stone zakupiła drugą część gruntów na Bielanach w sąsiedztwie Huty Warszawa, przy stacji Metra Młociny – łącznie deweloper ma w portfelu teren o powierzchni 200 tys. mkw. Bielany z rosnącą skalą inwestycji mają szansę stać się dzielnicą przyszłości i przykładem najnowszych trendów w urbanistyce.

Trwają prace nad koncepcją stworzenia w tym miejscu wieloetapowej inwestycji multifunkcyjnej z zachowaną bogatą częścią zieloną. Będzie to pierwszy tego typu projekt w północnej części Warszawy, który otwiera całkiem nowy rozdział w rozwoju stołecznego rynku nieruchomości. Od początku projektowania zostaną uwzględnione trendy, zmiany i wymagania „ery post-covid” – oznacza to także elastyczne podejście do kolejnych etapów inwestycji, które przede wszystkim mają odpowiadać na zmieniające się potrzeby mieszkańców i tworzyć dzielnicę przyszłości.
Kilka miesięcy temu White Stone sfinalizował pierwszą transakcję dotyczącą powierzchni niemal 120 tys. mkw., teraz podpisał umowę kupna przylegającego terenu o powierzchni ok. 80 tys. mkw. Deweloper w pełni opłacił już całość zakupionych gruntów – łączny koszt to nieco ponad 23 mln euro.

Anna SuchodolskaRynek nieruchomości potrzebuje dziś jak największych pozytywnych impulsów, nadania biegu zmianom nie tylko w istniejących obiektach, ale także w tworzeniu przystosowanej do nowych warunków tkanki miejskiej. Lokalizacja naszego bielańskiego projektu zapewnia: świetną komunikację, bliskość stref do życia, większy spokój i bezpieczeństwo dzięki odsunięciu od zatłoczonego centrum, co daje nam duże pole do działania przy tworzeniu ostatecznej koncepcji tego miejsca.”

Anna Suchodolska, co-CEO i CFO w White Stone Development

Rozpoczynając teraz prace nad szczegółami projektu, mamy szansę na wpisanie się w aktualne oczekiwania i potrzeby rynku, dobrze skomponowanie mixu funkcji i harmonogram ich wprowadzania. Lubimy takie wyzwania i z chęcią się ich podejmujemy. Przed nami pasjonujący i wymagający czas pracy koncepcyjnej. Do pierwszego etapu projektu do współpracy zaprosiliśmy dobrze znany nam zespół architektów i inżynierów ze studia Kuryłowicz & Associates. Specyfika tej inwestycji sprawia, że w sposób otwarty i nieszablonowy będziemy planować dalsze działania. Chociaż na rynku nieruchomości to wciąż rzadko spotykane, to w dzisiejszych realiach taka elastyczność jest po prostu zdecydowanym atutem inwestycji.” 

Katarzyna Szymborska, co-CEO w White Stone Development

Teren zakupiony przez White Stone położony jest w bliskim sąsiedztwie stacji Metro Młociny, tuż przy parkingu P+R oraz trasie mostu im. Marii Curie-Skłodowskiej (mostu północnego). Oznacza to świetne skomunikowanie z innymi dzielnicami Warszawy bez względu na preferowany środek transportu.
W sąsiedztwie inwestycji White Stone znajduje się Galeria Młociny oraz kilka osiedli mieszkaniowych, a kawałek dalej zaczynają się Stare Bielany.

Źródło: White Stone

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Czysta3.VC inwestuje milion złotych w Content Expert

content marketing

Content Expert to platforma umożliwiająca użytkownikom weryfikację treści pod kątem jej jakości oraz atrakcyjności na podstawie bazy tysięcy porównywalnych tekstów. Narzędzie ma służyć m.in. pracownikom agencji reklamowych i PR-owych, domów mediowych czy niezależnym twórcom w zwiększaniu efektywności publikacji oraz tworzeniu materiałów spójnych z celami marki. Fundusz Czysta3.VC zainwestował w nie milion złotych.

Rewolucja w content marketingu

Innowacyjność narzędzia opiera się na analizie znaczeniowej tekstu, ocenie (punktowej lub procentowej) jego atrakcyjności oraz segmentacji w ramach dokładnie określonych kategorii. Zostały stworzone na podstawie wniosków z badań przeprowadzonych na kanwie dostępu do bazy ponad 20 000 publikacji eksperckich z dziedziny marketingu.

Korzyścią dla użytkowników Content Expert ma być także możliwość zautomatyzowanej weryfikacji tekstów na podstawie najwyższych standardów oraz cech charakterystycznych dla tekstów eksperckich.

Model biznesowy narzędzia opiera się na trzech rodzajach usług: miesięcznych abonamentach za korzystanie z monitoringu w modelu SaaS, tworzeniu treści eksperckich na zlecenie klienta (na bazie wiedzy, którą dostarczy narzędzie) oraz przeprowadzaniu analiz i opracowywaniu raportów na zlecenie klienta.

Dzięki swoim funkcjonalnościom platforma ma pomóc w spójnym i konsekwentnym opowiadaniu przez marki historii, jaki również tworzeniu jakościowego contentu, silnie zintegrowanego zarówno z firmą, jak i jej celami biznesowymi.

Kto stoi za Content Expert?

Za realizację projektu odpowiedzialna jest nowa spółka Media Maker, tworzona przez zespół specjalistów, którzy od ponad 15 lat zajmują się realizacją projektów i kampanii reklamowych zarówno na rynku polskim, jak i na rynkach zagranicznych. Dzięki wieloletniemu rynkowemu doświadczeniu zyskali szerokie kompetencje z zakresu marketingu oraz nowoczesnych technologii.

Na czele projektu wdrożenia narzędzia stanął Tomasz Kowalczyk – założyciel oraz dyrektor zarządzający spółką Media Maker. Wcześniejsze doświadczenia zdobywał jako partner zarządzający PIMEDIA oraz Head of Client Service w Agencji Reklamowej CzART – realizował strategie i działania marketingowe między innymi takich marek jak: Ceneo.pl, Amazon, BP Polska, Inchcape Motor Polska, Tauron, Maspex, Pepsico, Kanlux, GlobalLogic, ALDI Polska.

Tomasz KowalczykW Media Maker koncentrujemy się na wsparciu naszych klientów działaniami marketingowymi w zakresie 360 stopni – począwszy od koncepcji, po jej efektywną realizację w obszarze planowania i zakupu mediów. Kładziemy bardzo duży nacisk na wyniki biznesowe Partnerów oraz oferowanie im dopasowanych narzędzi mediowych, pozwalających osiągać założone cele poprzez dotarcie do jakościowej widowni w kanałach offline i online. Wierzymy, że nasza innowacyjna platforma pozwoli realizować te cele jeszcze efektywniej.

Tomasz Kowalczyk, Founder, Lider wdrożenia pomysłu narzędzia Content Expert, dyrektor zarządzający Media Maker

Milionowa inwestycja

W platformę zdecydował się zainwestować Fundusz Venture Capital Czysta3.VC, inwestując milion złotych w jej rozwój.

Do tej pory, by ocenić treść, trzeba było wysłać ją odbiorcom i czekać na informacje zwrotne. Rewolucyjne narzędzie na podstawie tysięcy tekstów pomoże autorowi ocenić artykuł, zanim zobaczy go ktokolwiek. Content marketing jest obecnie kluczowy w procesie zakupowym, ma wpływ na realizację celów biznesowych przedsiębiorstw. Za sprawą nowej platformy będzie on jeszcze większy.

Szymon Janiak, partner zarządzający i współzałożyciel funduszu Czysta3.VC


Źródło: Czysta3.VC

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Padł rekord pozyskanego kapitału w polskiej branży konopnej Labocanna zamyka emisję akcji z blisko 9,5 mln zł

konopia

Labocanna, spółka z branży konopnej, zakończyła emisję, sprzedając ponad 13,5 z 15,3 mln akcji serii D po cenie 0,70 zł, za które pozyskała łącznie kwotę 9,48 mln zł. Duże zainteresowanie inwestorów poskutkowało złożeniem 1 026 zapisów podstawowych oraz 215 zapisów dodatkowych. Środki pozyskane z emisji akcji w pierwszej kolejności zostaną przeznaczone na rozwój spółki związany z zakupem nieruchomości, uruchomieniem plantacji medycznej marihuany oraz potencjalnymi kolejnymi akwizycjami, rozbudowując hub o kolejne branżowe podmioty.

Dziś zakończyliśmy publiczną emisję akcji na zasadach Prawa Poboru. Zainteresowanie akcjonariuszy było duże, a spółka otrzymała łącznie ponad 1 200 zapisów, czego efektem było pozyskanie kwoty 9,48 mln zł na jej dalszy rozwój. Jest to najwyższa dotąd pozyskana przez firmę z branży konopnej kwota. Cieszymy się, że akcjonariusze obdarzyli nas takim zaufaniem i w długiej perspektywie wierzą w realizację przyjętej przez nas strategii. Zgodnie z harmonogramem Oferty Zarząd spółki podjął dziś uchwałę o przydziale Akcji Oferowanych.

Dominik Staroń, Prezes Zarządu Labocanna S.A. 

Podwyższenie kapitału zakładowego firmy obejmowało emisję nie więcej niż 15 300 000 akcji serii D po cenie emisyjnej 0,70 zł za jedną akcję, w ramach przeprowadzonej emisji zostało objętych 13 547 160 z nich. Z informacji posiadanych przez Labocanna, Paweł Kiciński, główny akcjonariusz spółki objął w ramach zapisów podstawowych 5 235 200 akcji serii D Emitenta.

Zarząd Labocanna odstąpił od przyjęcia zapisów inwestorów w odpowiedzi na zaproszenie Zarządu, motywując to z wolą niefaworyzowania inwestorów nie będących w dniu ustalenia prawa poboru akcjonariuszami spółki.

W emisji uczestniczyły wyłącznie osoby i podmioty, które były już wcześniej akcjonariuszami spółki. Wobec czego nikt nie został w żaden sposób uprzywilejowany poprzez zaproszenie zarządu i nie objął akcji spółki nie będąc akcjonariuszem spółki w dniu ustalenia prawa poboru.

Dominik Staroń, Prezes Zarządu Labocanna S.A. 

Subskrypcja zamknięta odbyła się w drodze oferty publicznej, gdzie na jedną starą akcję przypadało jedno prawo poboru, wyłącznie akcjonariuszom, którzy byli akcjonariuszami spółki w dniu 8 lipca 2021 r. Jedno prawo poboru uprawniało do objęcia 2 akcji serii D. Pozyskane środki z emisji akcji zostaną priorytetowo przeznaczane na rozwój spółki związany z zakupem nieruchomości, uruchomieniem medycznej plantacji marihuany oraz kolejne akwizycje podmiotów z branży.

Zarząd spółki deklaruje, że ze względu na fakt, że 11 proc. emisji nie zostało objęte przez inwestorów (pozyskana kwota jest o około 1 mln zł niższa niż planowana), spłata niewymagalnych zobowiązań spółki (określonych celami emisyjnymi) zostanie odroczona w czasie.

Przede wszystkim chcemy się skupić wpierw na realizacji celów emisyjnych, które w przyszłości będą stanowić o rozwoju Grupy i realnych korzyściach dla akcjonariuszy spółki. Na 29 października br. planowane jest podpisanie umowy przyrzeczonej, przenoszącej na spółkę prawo wieczystej dzierżawy nieruchomości w Koszalinie i prawo własności znajdujących się na niej budynków. Nieprzerwanie prowadzimy rozmowy z potencjalnymi podmiotami do akwizycji, jednakże dajemy sobie czas na rzetelną i szczegółową analizę każdego z nich. Nie sztuką jest wydać środki finansowe szybko i źle. I tego chcemy uniknąć. Dodatkowo, pracujemy nad tym, aby wkrótce rozpocząć omnichannelową sprzedaż produktów konopnych pod marką Labocanna.

Dominik Staroń, Prezes Zarządu Labocanna S.A. 

 

Firmą inwestycyjną wspierającą spółkę w procesie emisji akcji był Prosper Capital Dom Maklerski S.A.


Źródło: Labocanna S.A.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Grupa Polsat nawiązuje współpracę ze startupami

zebranie konferencja

Plus nawiązał współpracę z kolejnymi startupami – celem pierwszego z nich jest wsparcie działań na rzecz ekologii, a drugi usprawnia działania w obszarze pracy nad dokumentami prawnymi.

W ramach akceleracji w programie Impact Poland, którego jednym z odbiorców technologii jest Plus, do współpracy z Grupą Polsat wybrano dwa startupy. Otrzymają one grant z programu akceleracyjnego Impact Poland w wysokości do 250 tysięcy złotych i wsparcie Grupy Polsat w procesie rozwoju swojego rozwiązania i próbie jego komercjalizacji.

Ze względu na zaangażowanie Grupy Polsat w działania związane z ochroną środowiska i na rzecz zrównoważonego rozwoju, obszarem poszukiwań innowacyjnych rozwiązań była ekologia.

Plan Be

Pierwszym ze startupów jest startup Plan Be, który pracuje nad kompleksowym narzędziem wspierającym proces osiągnięcia neutralności klimatycznej oraz raportowania śladu węglowego w całym łańcuchu dostaw w sposób niskokosztowy i niewymagający specjalistycznej wiedzy. Z jednej strony to dedykowany cyfrowy green manager, który śledzi trendy, dba o stronę merytoryczną, a z drugiej to aplikacja, która kształtuje eko-nawyki i dostarcza zweryfikowaną wiedzę na temat śladu węglowego produktów i klientów. W Grupie Polsat aplikacja zostanie udostępniona pracownikom wraz ze specjalnie przeznaczonymi dla nich wyzwaniami ekologicznymi.

Pergamin

Drugi z wybranych startupów, to rozwiązanie z obszaru legal – tech, ale z wpływem również na ekologiczne funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Mowa o Pergamin, który rozwija platformę nowej generacji do zarządzania umowami. W ramach swojego rozwoju biznesowego, oprócz umożliwienia podpisywania umów poprzez coraz powszechniejszy podpis elektroniczny, Pergamin pracuje z Grupą Polsat nad rozbudowaniem modułów wspierających proces tworzenia i negocjacji umów, tak aby zoptymalizować ten proces, przyspieszyć pracę, ograniczyć ludzkie błędy i dać możliwość większej kontroli nad całością prac nad umową odpowiednim osobom w organizacji. Narzędzie to może się przyczynić zarówno do optymalizacji kosztowej funkcjonowania organizacji oraz do redukcji zużywanego przez firmę papieru. Odbiorcami tego rozwiązania w Grupie Polsat będzie kilka departamentów, w tym departament prawny.


Źródło: Grupa Polsat

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

ESL Gaming i Intel zainwestują 100 mln w esport. Firmy na koniec drugiej dekady swojej współpracy podpisały 3-letnią umowę partnerską

ESL x Intel

ESL Gaming, największa na świecie firma esportowa, ogłosiła odnowienie wieloletniego partnerstwa z firmą Intel® w ramach największej umowy partnerskiej w historii esportu. Począwszy od 2022 roku obie marki planują zainwestować w esport ponad 100 milionów dolarów w ciągu trzech lat, aż do IEM Katowice 2025. To najdłużej trwające partnerstwo w branży esportowej trwa już 20 lat.

ESL i Intel® od 20 lat budują esport praktycznie od podstaw, dostarczając wyjątkowych wrażeń esportowych fanom i graczom na całym świecie. Współpraca rozpoczęła się wraz z organizacją wydarzeń ESL w Niemczech, aby w 2006 roku przekształcić się w globalne porozumienie, kiedy to Intel® został oficjalnym sponsorem tytularnym Intel® Extreme Masters (IEM). Od tego czasu ESL i Intel® przeniosły esport do wszystkich zakątków świata, organizując wydarzenia na żywo w Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, Europie, na Bliskim Wschodzie, w Chinach, Azji Południowo-Wschodniej i Australii. Do tej pory Intel i ESL zorganizowały 82 wydarzenia IEM w 15 sezonach, a liczba ta będzie rosła wraz z odnowieniem partnerstwa.

Przedłużenie jest kontynuacją umowy z 2016 roku, na mocy której Intel® został globalnym partnerem technicznym ESL, obsługującym jedne z najbardziej prestiżowych turniejów esportowych i wydarzeń stadionowych na całym świecie, i który wprowadził jedno z najcenniejszych wyróżnień w CS:GO, Intel® Grand Slam. Dzięki partnerstwu i sukcesowi flagowego produktu IEM, Intel ugruntował swoją pozycję kluczowego gracza w profesjonalnym esporcie na całym świecie.

Przedłużenie współpracy pozwoli obu markom kontynuować dostarczanie rozwiązań technologicznych, które zasilą wszystkie turnieje i wydarzenia na poziomie profesjonalnym, a także pozwoli obu firmom tworzyć świetlaną przyszłość esportu. Będzie to również przełomowe wydarzenie dla Intela i ESL, ponieważ współpraca po raz pierwszy obejmie DreamHack Open i DreamHack Festivals.

Inwestycja o wartości ponad 100 milionów dolarów przyniesie dalsze innowacje i ulepszenia produktów zarówno dla fanów, jak i graczy, a także gwarantuje, że ESL i Intel będą nadal przenosić esport do wszystkich zakątków świata. Odzwierciedlając zaangażowanie obu stron w dostarczanie fanom esportu na najwyższym poziomie, wszystkie nieligowe turnieje ESL Pro Tour w CS:GO będą teraz zjednoczone pod legendarną marką Intel® Extreme Masters, w tym ESL One Cologne, która zmienia nazwę na Intel® Extreme Masters Cologne (IEM Cologne).

Kiedy dwie dekady temu połączyliśmy siły z ESL, nigdy nie wyobrażaliśmy sobie, jak potężne może być to partnerstwo. Wspólnie kształtowaliśmy krajobraz esportowy, współpracowaliśmy przy najbardziej spektakularnych wydarzeniach na świecie i dostarczyliśmy najlepszych esportowych wrażeń milionom fanów. Jako lider w branży gier komputerowych, Intel z nadzieją patrzy na kolejny krok w naszej wspólnej historii i możliwością przeniesienia esportu na jeszcze wyższy poziom.

Marcus Kennedy, dyrektor generalny segmentu Gaming and Esports w firmie Intel

Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź eslgaming.com i bądź na bieżąco ze wszystkimi nowościami, śledząc ESL Polska na Twitterze i Facebooku.


Źródło: ESL gaming

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dawid Podsiadło i Marcin Gortat łączą siły we wspólnym projekcie

Dawid Podsiadło PLE

Dawid Podsiadło – od lat jeden z najpopularniejszych muzyków w Polsce, kolejny raz angażuje się w nową branżę. Po udanym debiucie w roli koproducenta filmowego, muzyk postanowił zaangażować się biznesowo w bardzo bliski sobie gaming, a konkretnie – Esport.

Artysta zainwestował w Polską Ligą Esportową, obejmując tym samym udziały w spółce, której współwłaścicielem jest również od niedawna Marcin Gortat – polska gwiazda NBA.

Marcin Gortat PLE
Źródło: Polska Liga Esportowa

Czym Jest Esport? To sport elektroniczny, (ang. esports, electronic sports) – czyli forma rywalizacji, w której przedmiotem działań zawodników są gry komputerowe.

Polska Liga Esportowa przygotowuje rozgrywki w grach komputerowych, wprowadzając esport na zupełnie nowy, profesjonalny poziom, porównywalny do topowych projektów sportowych takich jak UEFA, NBA czy NFL – zarówno pod kątem jakości rozgrywek jak i towarzyszącej im oprawie.

Polska Liga Esportowa słynie z ligi Counter Strike: Global Offensive, czyli gry od wielu lat pozostającej w czołówce tytułów esportowych na świecie. Zwycięzca zeszłorocznych finałów ligi rywalizował o pulę nagród pieniężnych wysokości 100 000 złotych oraz nagrody indywidualne, takie jak lot do USA na mecz NBA. Rozgrywki CS:GO składają się z dwóch dywizji: Profesjonalnej oraz PGE Mistrzowskiej. Oprócz wspomnianej gry, zawodnicy mierzą się w takich tytułach jak Pro Evolution Soccer czy F1. W najbliższym czasie zostaną ogłoszone kolejne turnieje.

Esport jak i szeroko rozumiany Gaming – to jedna z najdynamiczniej rosnących gałęzi biznesu rozrywkowego, która dodatkową stopę wzrostu zanotowała wraz z nadejściem pandemii oraz wprowadzanych restrykcji i lockdownu. Powrót do rozrywki domowej przyczynił się do wzrostu wartości całej branży wirtualnej rozrywki.

Dawid Podsiadło wielokrotnie podkreślał, że prywatnie jest miłośnikiem gier, także ta inwestycja poza walorem biznesowym,  jest dla niego także rozwinięciem własnych zainteresowań.

Na podobnym poziomie kocham muzykę, film i gry wideo. Wszystko to się ze sobą przenika i łączy – i bez choćby jednego z tych elementów, inne nie byłyby wystarczająco dobre.

 Dawid Podsiadło

Cieszę się, że już oficjalnie przedstawić możemy kolejnego zawodnika w naszym rozwijającym się zespole. Miło mi również, że Dawid postanowił nam zaufać i współdzielić z nami koncepcję w nadawaniu kierunku rozwojowi polskiego esportu. Wypływamy na nowe wody i czekamy na nowe możliwości.

Paweł Kowalczyk, Prezes Polskiej Ligi Esportowej


Źródło: Polska Liga Esportowa

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Hollywood to za mało: 10 mln PLN dla Plum Research na dalszy podbój globalnego rynku rozrywki

Fundusz Montis Capital wraz z Weston Investment Management zainwestowali łącznie 10 milionów złotych w Plum Research, startup z portfolio Tar Heel Capital Pathfinder oferujący analizy danych o oglądalności produkcji filmowych i telewizyjnych.

  • Plum Research, startup z portfela funduszu Tar Heel Capital Pathfinder, pozyskał 10 mln złotych finansowania od polskiego funduszu venture capital Montis Capital oraz brytyjskiego inwestora Weston Investment Management.
  • Spółka oferuje analizy danych dotyczących oglądalności pozwalające na świadome podejmowanie kluczowych decyzji biznesowych podmiotom powiązanym z wysokobudżetowymi produkcjami filmowymi.
  • 100% klientów Plum Research to podmioty globalne: są wśród nich największe studia filmowe, nadawcy telewizyjni, agencje talentów oraz opiniotwórcze media.

Plum Research zamknął rundę inwestycyjną w ramach której pozyskał 10 milionów złotych od polskiego funduszu venture capital Montis Capital oraz brytyjskiego Weston Investment Management. Nowi inwestorzy objęli łącznie kilkanaście procent udziałów w spółce.

Startup prowadzi badania rynku i oferuje pogłębione analizy oglądalności produkcji filmowych i telewizyjnych, m.in. w kanałach SVOD (subscription video on demand) i telewizji linearnej. Jego flagowy produkt Showlabs ułatwia podejmowanie kluczowych decyzji biznesowych podmiotom powiązanym z rynkiem wysokobudżetowych produkcji filmowych i telewizyjnych.

Zastępujemy intuicję wnioskami analitycznymi. Monitorujemy ponad 90 proc. globalnego rynku SVOD. Dostarczamy w czasie niemal rzeczywistym bardzo szczegółowe informacje: wiemy jaka część widowni „połknęła” serial w całości w ciągu jednego weekendu i jesteśmy w stanie przewidzieć, czy popularna w jednym kraju produkcja ma szansę podbić inne rynki. Jako jedyni na świecie operujemy na takich danych.

Łukasz Jeziorski, prezes zarządu i współwłaściciel Plum Research

Unikalna metodologia, zaawansowana technologia i wysoka granularność zbieranych informacji sprawiają, że z usług polskiego startupu korzystają największe hollywoodzkie studia filmowe, nadawcy telewizyjni, agencje talentów oraz opiniotwórcze media na całym świecie. Dostarczane dane pozwalają im ocenić, czy warto kupić licencję na dany serial, jacy aktorzy mają szansę przyciągnąć najwięcej widzów lub jakie sceny mogą spowodować odpływ widowni i należy ich w scenariuszu unikać.

fot. Plum Research

Mamy doświadczenia we współpracy m.in. z trzema z pięciu największych studiów filmowo-telewizyjnych na świecie. Nie możemy ujawnić ich nazw ze względu na łączące nas zobowiązania umowne, ale wszystko zaczęło się od jednego klienta. Kolejni przyszli z polecenia otrzymanego od… konkurencji. Wierzymy, że wkrótce na tej liście znajdą się wszyscy najwięksi gracze branży rozrywki.

Zamierzamy zdecydowanie przyspieszyć i przyciągnąć do zespołu kolejne światowej klasy talenty. Właśnie otworzyliśmy kolejne po Kalifornii biuro w USA, w Nowym Jorku. Chcemy mocno namieszać w branży światowej rozrywki.

Łukasz Jeziorski

Pozyskane środki Plum Research zamierza przeznaczyć m.in. na rozwój na kolejne rynki zagraniczne, utrzymanie przewagi technologicznej i wzmocnienie zespołu.

Inwestycja w Plum Research pozwala nam poszerzyć portfolio inwestycyjne o kolejne technologie: big data oraz machine learning. Celem naszej inwestycji jest dostarczenie kapitału koniecznego do rozwoju produktu, a także wsparcie spółki w pozyskiwaniu kolejnych klientów, nie tylko na rynku amerykańskim, ale również w Azji. Badając spółkę odbyliśmy rozmowy z przedstawicielami kluczowych klientów na całym świecie, którzy zgodnie potwierdzali, że obecnie na rynku nie ma innego dostawcy dostarczającego tak dokładną i zaawansowaną analitykę jak Plum Research. Najwięksi producenci filmowi od dłuższego czasu poszukiwali rozwiązania problemu jakim jest pomiar oglądalności w kanałach SVOD, jednak większość z dostępnych produktów bazowała na bardzo przestarzałych modelach. Wierzymy, że ta inwestycja pozwoli nam stworzyć podmiot o globalnej skali, bazujący na polskiej technologii.

Wojciech Szwankowski z Montis Capital

Plum Research powstała w modelu venture buildingowym funduszu Tar Heel Capital Pathfinder.

Jesteśmy zaangażowani w projekt od samego początku i obserwowaliśmy, jak zespołowi niesamowicie utalentowanych profesjonalistów przy bardzo niewielkich – jak na światowe standardy – budżetach udaje się stworzyć produkt wyprzedzający rynek technologicznie i odpowiadający w punkt na potrzeby globalnych klientów. Teraz pora na kolejny rozdział tej imponującej historii: skalowanie biznesu oraz uruchamianie kolejnych ambitnych technologicznie rozwiązań.

Arkadiusz Seńko, partner zarządzający Tar Heel Capital Pathfinder

Showlabs nie jest pierwszym produktem wprowadzonym przez Plum Research na rynek. Wcześniej spółka stworzyła m.in. narzędzie analizujące dane dla przemysłu muzycznego dzięki któremu znalazła się w gronie dwudziestu “najgorętszych muzycznych startupów” wyróżnionych w ramach znanej branżowej konferencji Midem (wcześniej w tym gronie pojawiały się marki takie jak SoundCloud czy Songkick). Opracowane rozwiązanie przeniesione zostało następnie na dużo lepiej rokujący, większy wartościowo rynek filmu i seriali. Spółka nieustannie pracuje nad kolejnymi zastosowaniami dla wypracowanej metodologii i technologii: w obszarze jej zainteresowań znajduje się m.in. wart ok. 500 mld dolarów rynek licencji filmowych i telewizyjnych.


Źródło: informacja prasowa Plum Research

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowe rozdanie w świecie cloud gamingu

Szczeciński start-up RemoteMyApp pozyskał 2 miliony euro finansowania od Telekom Innovation Pool GmbH, strategicznego funduszu inwestycyjnego Deutsche Telekom. RemoteMyApp jest dostawcą technologii cloud gamingowej oraz kontentu gamingowego dla partnerów biznesowych na całym świecie. Posiada też własną platformę Vortex.gg, dającą dostęp do najnowszych znanych tytułów gier w technologii cloud gamingu.  Deutsche Telekom i RemoteMyApp pracują obecnie nad wersją beta platformy, która umożliwi rzeszom użytkowników Deutsche Telekom dostęp do cloud gamingu.

Granie w chmurze to  usługa polegająca na udostępnianiu gry online w formie bezpośredniego strumienia danych. Usługa jest oparta na założeniach chmury obliczeniowej. Gra znajduje na serwerze operatora platformy lub wydawcy gry, natomiast gracz ma do niej dostęp przy użyciu cienkiego klienta. Sposób ten pozwala na granie w gry bez używania konsol i sprawia, że zbędna staje się znajomość obsługi komputera (włączając w to aktualizacje gry), ponieważ system operacyjny znajduje się na serwerze. Obecnie rządzą Steam i dystrybucja cyfrowa Xbox Live czy PlayStation Network. Powoli jednak zbliżamy się jednak ku następnej rewolucji, czyli  cloud gamingu. Przy rozwijaniu serwisów strumieniowania gier z chmury ważną rolę do odegrania mają operatorzy telekomunikacyjni oraz wdrażane przez nich sieci 5G.

Chmura stała się już stałym elementem w branży gier wideo. Jest wykorzystywana praktycznie na każdej płaszczyźnie, począwszy od wsparcia produktu na poszczególnych platformach do sprzedaży gier przez usługi jak np. gra wieloosobowa czy przechowywanie postępów graczy, aż po zastąpienie fizycznych urządzeń i w zamian streaming gry podobnie jak w przypadku produkcji filmowych i VOD z tą różnicą, że gracz w czasie rzeczywistym kieruje, tym co wyświetlane jest na ekranie.

Michał Sokolski – współzałożyciel City Interactive (teraz CI Games), ikona branży gamingowej.

RemoteMyApp został założony w Szczecinie w 2014 roku. Dotychczas wprowadził na rynek dwa produkty. W 2014 powstał Remotr, aplikacja, która umożliwia streamowanie z komputera użytkownika na dowolne inne urządzenie. W lipcu 2017 roku rozpoczął funkcjonowanie serwis Vortex.gg​: oparty na technologii cloud gaming portal pozwala na granie z dowolnego miejsca, w dowolnym czasie i na szerokiej gamie urządzeń. Jest to jedna z najpopularniejszych platform cloud gamingowych na świecie – od początku istnienia serwisu aplikacja Vortex została pobrana przez użytkowników ponad 10 milionów razy. Obecnie RMA oferuje swoją technologię globalnym przedsiębiorstwom, które dają własnym klientom dostęp do najnowocześniejszych i indywidualnie dostosowanych rozwiązań w świecie gamingu.

Telekom Innovation Pool GmbH, strategiczny fundusz inwestycyjny międzynarodowego giganta telekomunikacyjnego Deutsche Telekom, zainwestował 2 miliony euro w polską spółkę RemoteMyApp. RemoteMyApp jest dostawcą technologii cloud gamingowej (gry w chmurze) oraz kontentu gamingowego dla globalnych biznesów – wspiera je we wdrażaniu usług cloud gamingu odpowiadających potrzebom i oczekiwaniom ich klientów.

Rosnącą popularność cloud gamingu odzwierciedlają liczby: przewiduje się, że w 2020 branża wygeneruje dochody w wysokości 356 milionów dolarów, a do końca 2023 mogą one wzrosnąć do 3,2 miliarda dolarów.

RemoteMyApp jest też właścicielem popularnej platformy cloud gamingowej ​Vortex.gg​, dającej użytkownikom dostęp do ulubionych gier z każdego miejsca, w dowolnym czasie i na szerokiej gamie urządzeń. Od czasu uruchomienia platformy w 2017 roku jej aplikacje zostały pobrane przez użytkowników ponad 10 milionów razy. Vortex to polska platformy cloud-gamingowa, która rośnie w tempie 700 proc. (rok do roku). Za 9,99 dol. miesięcznie daje dostęp do wyselekcjonowanej biblioteki gier pecetowych, które można ogrywać na mniej wydajnych sprzętach, to Netflix dla gier komputerowych.

Inwestycja przyspieszy globalny rozwój RemoteMyApp i pozwoli na dalsze wzmocnienia w obszarze kluczowych technologii. Deutsche Telekom, jednemu z największych operatorów telekomunikacyjnych na świecie, otwiera to drogę do wprowadzenia własnej platformy cloud gamingowej opartej na technologii, kontencie i ekosystemie dostarczanym przez RemoteMyApp. Obie spółki pracują obecnie nad wersją beta produktu, który zapewni szerokim grupom użytkowników usług Deutsche Telekom dostęp do wysokiej jakości usługi cloud gamingowej.

 

 

Fot. Andreas Hestbeck, CEO RemoteMyApp

 

Cloud gaming stał się jedną z najbardziej pożądanych form rozrywki. Nic dziwnego, że globalne biznesy chcą na tym trendzie skorzystać.  Nasza własna, ciesząca się ogromną popularnoscią platforma Vortex.gg funkcjonuje na rynku dostatecznie długo, abyśmy mogli z przekonaniem powiedzieć, że jesteśmy idealnym partnerem B2B dla globalnych graczy poszukujących rozwiązań cloud gamingowych w pełni dostosowanych do ich planów i potrzeb. Cieszymy się niezwykle, że Deutsche Telekom dostrzegło naszą wartość już na tym etapie i z niecierpliwością czekamy na rozmowy z kolejnymi globalnymi partnerami.

Andreas Hestbeck, CEO RemoteMyApp

Mocno wierzymy w cloud gaming i jesteśmy przekonani, że to właśnie jest właściwy czas i sposób na wejście na ten rynek i wykorzystanie możliwości naszej sieci oraz infrastruktury EDGE. Mając za sobą dwuletnią, udaną współpracę z RemoteMyApp mamy przekonanie, że zainwestowaliśmy we właściwy zespół i firmę z którą będziemy mogli zrealizować nasze wspólne plany i objąć pozycję lidera rozwijającego dalej rynek cloud gamingu. Bardzo cieszymy się na myśl o tej wspólnej przyszłości.

Dominik Lauf, Program Lead i Chief Product Officer projektu MagentaGaming z Deutsche Telekom

Spółka RemoteMyApp została założona w 2014 roku w Szczecinie ze wsparciem ​Tar Heel Capital Pathfinder​, funduszu venture capital i doświadczonego venture buildera. W 2016 roku otrzymała dalsze wsparcie inwestycyjne od ​MCI Capital​, środkowoeuropejskiego funduszu inwestującego w technologie.

RemoteMyApp oferuje połączenie najnowocześniejszej technologii i praktycznego doświadczenia we wdrażaniu z sukcesem platform cloud gamingowych. To stwarza zupełnie nowe szanse dla biznesów, które poszukują optymalnego sposobu wprowadzenia własnych produktów cloud gamingowych. Z radością obserwujemy, jak kolejny z naszych projektów venture buildingowych jest na drodze do globalnego sukcesu i cieszymy się, że Deutsche Telekom będzie nam towarzyszyć w tej podróży.

Arkadiusz Seńko, partner zarządzający Tar Heel Capital Pathfinder

Michał Sokolski – współzałożyciel City Interactive (teraz CI Games)

Wchodzące technologie przesyłu danych takich jak 5G, przyspieszą dotychczasowe trendy przenoszenia do chmury kolejnych obszarów gamingu. Już wkrótce gracze zyskają dostęp do swoich gier z praktycznie każdego urządzenia niezależnie od miejsca pobytu. Do generowania światów gier nie będą potrzebne drogie, energochłonne urządzenia, bo cała moc obliczeniowa i przestrzeń na dane będą zapewnione przez chmurę. Ta rewolucja odbywa się właśnie teraz, na naszych oczach.

Michał Sokolski, obecnie CEO Star Drifters

Jesteśmy zachwyceni, że dołącza do nas Deutsche Telekom wnosząc swoje ogromne doświadczenie, które przysłuży się do rozbudowania RemoteMyApp w jedną z największych platform cloud gamingowych na świecie. Spółka jest bardzo innowacyjna i już przyciągnęła miliony użytkowników, co potwierdza jej ogromny potencjał wzrostu zarówno w obszarze B2B, jak i B2C. Wierzymy, że RemoteMyApp może stać się pierwszym polskim jednorożcem.

Tomasz Danis, partner w funduszu MCI Capital


Opracował: Adam Białas / dziennikarz – manager w Core PR

 

✔️ doświadczony menedżer i lider zespołu, ✔️dyrektor w agencji komunikacji i marketingu, ✔️ ekspert rynku nieruchomości i budownictwa, ✔️ dziennikarz biznesowy, specjalista od "treści" i nowoczesnych mediów, ✔️doradca w wielu obszarach i dużych projektach biznesowych.

Adam Białas