...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

YouTube Works Awards po raz pierwszy w Polsce. Zgłoszenia ruszyły 15 lipca

YouTube Works Awards, organizowane przez Google w globalnym partnerstwie z firmą Kantar, odbyły się po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii w 2017 roku. Dziś konkurs odbywa się w ponad 20 krajach na całym świecie, m.in. w USA, Brazylii, Japonii, a wśród nagrodzonych prac znalazły się m.in. kampania Nike, aplikacji randkowej Match, Comedy Central. Do tego grona dołączą w tym roku zwycięskie kreacje z Polski.

YouTube dociera do 24,6 miliona internautów w Polsce, a średni dzienny czas oglądania filmów na platformie wynosi ponad 40 minut. W grupie 18+ YouTube ma już ponad 20 milionów użytkowników, jest jedną z ważniejszych platform do działań marketingowych, co doskonale rozumieją zarówno marki, jak i agencje.

W ramach YouTube Works chcemy docenić niestandardowe działania w cyfrowych mediach, nowe sposoby dotarcia do konsumentów, innowacyjne formy komunikacji oraz skuteczność zmierzoną sukcesami biznesowymi. Nagradzamy te marki, w tym roku po raz pierwszy także w Polsce, które tworzą przełomowe kampanie i rozwijają się, odważnie sięgając po nasze kanały.

Iwona Piwek, Video Sales Head

Do pierwszej edycji konkursu YouTube Works Awards marki, działy marketingu, agencje reklamowe, domy mediowe, a także niezależni twórcy mogą zgłaszać kampanie wykorzystujące platformę YouTube, które zrealizowały założone cele w okresie od stycznia 2020 do czerwca 2021 roku. Co ważne, oceniane będą nie tylko kampanie, które wykorzystują YouTube jako narzędzie, ale potrafią także efektywnie włączyć ten kanał w całościową komunikację lub też oparte są o ciekawe dane i insighty.

Nagrody przyznane zostaną w 5 kategoriach:

  • Multiscreen Excellence
    Kampanie, które łączą wykorzystanie wielu mediów. W tej kategorii ważny jest sposób użycia YouTube w ramach kompleksowej kampanii, obejmującej zarówno media tradycyjne, jak
    i cyfrowe.
  • Ingenious Insight
    W ramach kategorii docenione zostaną kampanie, które oparte na mocnych insightach, wykorzystują zalety platformy YouTube.
  • Action Driver
    Projekty, które za pośrednictwem YouTube skłoniły użytkowników do działania: zarejestrowania na stronie, zakupu produktu czy też podpisania petycji, uruchomienia globalnej akcji lub sprzeciwienia się niesprawiedliwościom lub nierównemu traktowaniu.
  • Creative Effectivness
    W tej kategorii liczy się przede wszystkim kreatywna jakość i błyskotliwa realizacja. Oceniane będą: moc opowiadanej historii, pomysłowość scenariusza, adekwatność, doskonały dobór bohaterów itp., a także – wpływ, jaki koncepcja kreatywna miała na osiągnięte wyniki.
  • Small budget, big results
    Kampanie, które pomimo niedużych środków, odniosły ogromny sukces. Nagradzane będą pomysły, które, pomimo ograniczeń budżetowych, przyniosły oszałamiające wyniki.

Zgłoszone do konkursu kampanie oceni w dwóch turach obrad niezależne jury złożone z ekspertów (uznane postaci w branży reklamowej, marketingowej oraz mediów). Pełny skład jury zostanie ogłoszony niebawem. Google nie bierze udziału w procesie oceniania, a o wyborze nagrodzonych decydują wyłącznie jurorzy.

Dodatkowo, oprócz nagród w 5 kategoriach, przyznane zostanie Grand Prix konkursu, honorujące najlepszą kampanię spośród zgłoszonych, która według jury w najbardziej kreatywny, przemyślany, spójny i efektywny sposób wykorzystała YouTube do zrealizowania celów biznesowych.

Przez ostatni rok obserwowaliśmy jak marketerzy redefiniują swoją komunikację. Od pokrzepiających do prowokujących myślenie kampanii, widzieliśmy jak digital pomaga w docieraniu do konsumentów, a rola wideo online wzrosła w czasie pandemii.

Teraz szukamy przede wszystkim kampanii, które w tym czasie w kreatywny, strategiczny i skuteczny sposób wykorzystała YouTube, by osiągnąć zamierzony efekt biznesowy. Szanse na pewno mają agencje oraz marki, w których projektach dostrzeżono potencjał reklamy na YouTube i które traktują platformę jako część nowoczesnej komunikacji.

Iwona Piwek, Video Sales Head

Partnerem merytorycznym konkursu jest Kantar Polska.

Kampanie można zgłaszać od 15 lipca do 15 września 2021 roku, wypełniając formularz na stronie konkursu: https://www.youtube.com/intl/pl/ads/youtube-works/.

Udział w konkursie jest bezpłatny.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF