Polska transmisja IEM Dallas na kanałach izaka

Counter-Strike ponownie wypływa za ocean. Powraca IEM Dallas w ramach festiwalu DreamHack. Najlepsze drużyny będą rywalizować w Centrum Kongresowym Kay Bailey Hutchison o koronę mistrzów setnej imprezy IEM. Polska transmisja turnieju będzie dostępna na kanałach Piotra ‘izaka’ Skowyrskiego zarówno w serwisie Twitch, jak i Youtube.

Rozpocznie się 27 maja i potrwa do 2 czerwca. 16 drużyn zagra o nagrody z puli wynoszącej 250 tysięcy dolarów oraz slot na IEM Cologne 2024. Turniej podzielony będzie na fazę grupową, w której drużyny będą podzielone na dwie grupy po osiem zespołów. Trzy najlepsze drużyny z każdej grupy awansują do fazy play-off.

Mocnym faworytem turnieju wydaje się MOUZ, które jest ostatnio na fali. “Myszy” Kamila “siuhego” Szkaradka wygrały niedawno m.in. ESL Pro League. Ich zapędy postarają się powstrzymać inne marki z czołówki. Mowa tu przede wszystkim o FaZe Clan, Natus Vincere, Vitality czy G2 Esports. Jedno jest pewne – tytuł z ubiegłego roku nie zostanie obroniony, bowiem ten zdobyło wtedy ENCE, a w tegorocznej edycji ekipy z czterema Polakami w składzie na amerykańskiej ziemi zabraknie.

Polacy za oceanem

Poza wspomnianym “siuhym”, na IEM Dallas 2024 pojawi się jeszcze trzech Polaków. Jeden zawodnik, czyli Szymon “kRaSnaL” Mrozek z Monte oraz dwóch trenerów – Filip “NEO” Kubski z FaZe Clan i Wiktor “TaZ” Wojtas z G2 Esports.

Pełna lista drużyn uczestniczących w turnieju to: MOUZ, FaZe Clan, Natus Vincere, Vitality, G2 Esports, Spirit, Complexity, Virtus.pro, Team Liquid, Heroic, Falcons, FlyQuest, M80, BIG, Monte oraz 9z.

Polska transmisja IEM Dallas

Prawa do polskiej transmisji nabyła agencja Fantasyexpo, a za jej realizację odpowiedzialne będzie GX Studio. Mecze będą pokazywane na kanałach Piotra “Izaka” Skowyrskiego w serwisach Twitch i YouTube. Skład komentatorski stworzą: Łukasz “Hermes” Pożyczek, Radek “Mad1” Florkowski, Kuba “Kubik” Kubiak, Jakub “Swelder” Grzegorski, Maciej “Morgen” Żuchowski, Olaf “Szeregowy” Ostrowski, Sławek “Troglodyta” Bąk, Mikołaj “URF” Palimąka, Jakub “Thoreq” Gertych, Dominik “Assasino” Gryzełko oraz Szczepan “Cherry” Wałęga.

Partnerami polskiej transmisji z IEM Dallas 2024 są Hellcase, logitech G, Alior Bank, a patronat medialny objął serwis Cybersport oraz radio RMF MAXX.

Wakacje w tej branży nigdy nie trwają długo, więc żadna z drużyn nie chce na nie pójść w złych humorach, będąc zawiedzionym swoimi wynikami. Szykuje się zatem wiele zaciętych pojedynków i zwrotów akcji, które dostarczą wielu esportowych emocji. Warto odnotować, że jest to setny turniej z serii Intel Extreme Masters.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

ROG Masters East EMEA 2022 czas zacząć

Marka ASUS pisze kolejny rozdział epickiej historii ROG MAsters. Trwają jeszcze zapisy do otwartych kwalifikacji, w których udział może wziąć niemal każda drużyna. Pula nagród tej edycji to 50 000 USD.

W tegorocznym turnieju ROG Masters bierze udział 27 krajów EMEA, z których drużyny od 16 kwietnia mogą rejestrować się, by wziąć udział w rozgrywkach. Termin zakończenia rejestracji drużyn upływa 20 maja. Zapisy odbywają się za pośrednictwem strony: https://rogmasters2022.com/

21 maja rozpoczną się eliminacje krajowe, które wyłonią 12 najlepszych drużyn z 27 konkurujących krajów, które awansują do rozgrywek międzynarodowych. Transmisja polskich kwalifikacji i meczów finałowych będzie dostępna na kanale Piotra ‘izaka’ Skowyrskiego z jego komentarzem. Kolejny etap turnieju rozpocznie się 1 czerwca, a zakończy Wielkim Finałem 5 dni później.

Zwycięska drużyna zdobędzie nagrodę wysokości 20 000 USD. Rozkład nagród za poszczególne miejsca prezentuje się następująco:

  • 1 miejsce – 20 000 USD + Cup
  • 2 miejsce – 10 000 USD + Cup
  • 3 miejsce – 5 000 USD + Cup
  • 4 miejsce – 2 500 USD

Ponadto zwycięzcy eliminacji krajowych również zostaną nagrodzeni – dla nich przewidziane jest 1000 USD.

Więcej informacji: https://rogmasters2022.com

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Mastercard włącza się do gry!

Mastercard

Mastercard rozszerzył katalog nagród w programie Bezcenne Chwilę o nową kategorię - gaming. Firma nawiązała współpracę z ikonami e-sportu.

Bezcenne Chwile Mastercard pozwala zarejestrowanym użytkownikom zbierać punkty za każdą przeprowadzoną płatność kartą u dowolnych sprzedawców na terenie Polski. Można je wymieniać na nagrody z różnych obszarów tematycznych. Tradycyjny katalog jest zastąpiony indywidualnymi celami podzielonymi do tej pory na 8 kategorii: film, muzyka, sport, rozrywka, podróże, kulinaria, zakupy i pomaganie. Teraz dołącza do nich dziewiąta kategoria – gaming.

Po zarejestrowaniu karty płatniczej w programie Bezcenne Chwile, użytkownik wybiera cel z danej kategorii, do którego chce dążyć. Do jego realizacji przybliżają go płatności bezgotówkowe, również te wykonane online. Najwięcej punktów zyskuje się podczas transakcji u partnerów handlowych programu, wśród których znajduje się już ponad 80 marek detalicznych z 19 różnych kategorii zakupowych, w tym tak popularne jak Carrefour, Circle K, Decathlon, RTV Euro AGD czy Empik.

Ambasadorami kampanii stali się uznani w środowisku gamingowym Piotr „izak” Skowyrski i Jarosław „pashaBiceps” Jarząbkowski. Wśród nagród pojawiły produkty min. od Logitech G, Microsoft oraz Steelseries. Katalog będzie uzupełniany najnowszym sprzętem od partnerów oraz produktami z autografami ambasadorów – koszulkami drużyny Izako Boars z podpisem Izaka oraz sprzętem od Steelseries z podpisem Pashy.

Kampania została stworzona we współpracy z agencją Fantasyexpo.

 

Adam Daniluk

Fantasyexpo i FRENZY nawiązują współpracę – polska transmisja z Majora CS:GO na kanale Izaka oraz w Polsat Games!

Major CS-GO

26 października rozpocznie się najważniejsze wydarzenie CS:GO tego roku - PGL Major Stockholm 2021. Agencja Fantasyexpo zapewni polskim fanom Counter-Strike’a transmisję w rodzimym języku, którą będzie można znaleźć w internecie oraz w telewizji na antenie Polsat Games.

Fani Counter-Strike’a musieli czekać aż dwa lata na wydarzenie rangi Major – CO OZNACZA MAJOR?. Tegoroczne Mistrzostwa Świata Counter-Strike’a odbędą się w sztokholmskiej Avicii Arenie. Organizatorzy planują przywrócić turniejom LAN-owym pełną krasę otwierając drzwi turnieju tej rangi dla publiczności, dzięki temu najlepsze drużyny z całego świata będą mogły ponownie poczuć doping tysięcy kibiców. Każdy turniej rangi Major przyciąga ogromną uwagę fanów Counter-Strike’a. Wydarzenia tej serii są niezaprzeczalnie najważniejszymi rozgrywkami CS:GO, a tegoroczne odbywające się w Sztokholmie jest historyczne. Po raz pierwszy uczestnicy będą walczyć o pulę nagród równą $2.000.000.

Agencja gamingowa Fantasyexpo jest odpowiedzialna za polską transmisję z tego wydarzenia. Relacja nadawana będzie ze studia Polsat Games w Warszawie przy współpracy z firmą FRENZY. Dzięki temu rozgrywki w języku polskim będzie można oglądać zarówno na kanale Piotra “izaka” Skowyrskiego w serwisie Twitch (twitch.tv/izakooo), jak również najciekawsze spotkania będą dostępne na kanale TV Polsat Games.

 

 

 

PGL Major Stockholm 2021 to wydarzenie, które obrosło legendą jeszcze przed startem. Złożyło się na to kilka czynników – jest to pierwszy Major od dwóch lat, który nie tylko przywróci publikę na trybuny, ale również oferuje historycznie dużą pulę nagród – dwa miliony dolarów. W turnieju mamy także polskie akcenty, których poczynania będzie chciało śledzić wielu fanów, a to wymaga nietuzinkowego podejścia. Dlatego cieszę się na współpracę z FRENZY, bo wiem że nasze zespoły odpowiedzialne za transmisję dołożą wszelkich starań aby spełnić oczekiwania społeczności. Ponadto mogę dodać mały spoiler – dzięki naszemu doświadczeniu osoby Głuche także będą mogły się cieszyć pełnią widowiska w trakcie dwóch ostatnich dni finałowych!

Bartosz Wilczek, Head of Esports, Fantasyexpo

Powrót najlepszych drużyn świata na Majora po dwóch latach przerwy to bezsprzecznie symboliczna chwila. Cieszymy się więc, że jako Frenzy możemy współtworzyć tę historię i dzięki współpracy z agencją Fantasyexpo wyprodukować polską transmisję. Rozgrywki o tak wielkim prestiżu zasługują na najwyższe standardy realizacji. Dołożymy więc wszelkich starań, aby sprostać oczekiwaniom esportowych kibiców. Widzom już dziś możemy zagwarantować, że Majora śledzić będą mogli nie tylko na kanale najpopularniejszego komentatora w kraju – Izaka, ale także w telewizji Polsat Games.

Marcin Kilar, Dyrektor Zarządzający Frenzy

Wydarzenie wystartuje już 26 października i będzie podzielone na trzy etapy, każdy po cztery dni meczowe. Dokładny terminarz wygląda następująco:

Faza Nowych Pretendentów (26.10 – 29.10)

  • 5 rund w systemie szwajcarskim
  • mecze eliminacyjne i mecze o awans w formacie BO3
  • pozostałe mecze w formacie BO1

Faza Nowych Legend (30.11 – 02.11)

  • 5 rund w systemie szwajcarskim
  • mecze eliminacyjne i mecze o awans w formacie BO3
  • pozostałe mecze w formacie BO1

Faza pucharowa (04.11 – 07.11)

  • drabinka pojedynczej eliminacji
  • wszystkie mecze w formacie BO3

W turnieju wystąpią najlepsze 24 drużyny świata, które przez ostatnie dwa lata rywalizowały o punkty niezbędne do awansu na Majora. Lista uczestników prezentuje się następująco:

Legendy

Ninjas In Pyjamas
Team Vitality
G2 Esports
FURIA
Team Liquid
Evil Geniuses
Natus Vincere
Gambit Esports

Pretendenci

Astralis
ENCE
BIG
Movistar Riders
Heroic
mousesports
paiN Gaming
Team Spirit

Konkurenci

Copenhagen Flames
FaZe Clan
GODSENT
Virtus.pro
Entropiq
Sharks Esports
TYLOO
Renegades

Fantasyexpo odpowiada również za transmisję w innych europejskich krajach – fani Counter-Strike’a z Polski, Litwy, Łotwy, Czech, Estonii, Bułgarii oraz Rumunii mogą liczyć na relację z rozgrywek w swoich rodzimych językach. Jest to kolejna przestrzeń współpracy pomiędzy Fantasyexpo oraz PGL. Agencja niedawno poinformowała o uzyskaniu statusu oficjalnego i wyłącznego partnera marketingowo-biznesowego PGL, który uprawnia ją do obsługi oraz pozyskiwania partnerów reklamowych zarówno dla transmisji lokalnych, jak i globalnej.


Źródło: Fantasyexpo 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Finały PLE – trzy dni najlepszego Counter-Strike’a i dobrej rozrywki!

Jak wiadomo, jeden z celów do zrealizowania na mapach CS’a to doprowadzenie do wybuchu paki, więc PLE już w teraz podpala lont!

Polska Liga Esportowa kończy sezon rozgrywek Counter – Strike:Global Offensive, z których 6 najlepszych wyłonionych drużyn, już w ten weekend, walczyć będzie o pulę 100 000 złotych oraz nagrody MVP nie tylko w kontekście indywidualnych wyników, ale również według zasady #teamwork!

Mocnemu rozpoczęciu musi dorównać równie głośny koniec, więc oprócz zaplanowania standardowej komunikacji wokół rozgrywek, PLE podejmuje się nowych wyzwań i rozwiązań, które wzmocnić mają “gamingowe show”.

 Co się będzie działo podczas finałów?

W studiu Polsat Games najlepsi komentatorzy i eksperci będą przeprowadzać kibiców przez rozgrywkę. Całość studia poprowadzi wprawiony w tej roli Filip “Testree” Mątowski, obowiązkowo w roli ekspertów wystąpią Łukasz Hermes Pożyczek oraz Olek “vuzzey” Kłos, a dodatkowo w wybranych meczach posłuchać będzie można komentarza samego Piotra “izaka” Skowyrskiego, Sebastiana “NEEX’a” Treli i Macieja “Luza” Bugaja.

Po drugiej stronie miasta, w studiu ESPOTowym zawitają goście ze świata gier, sportu i telewizji, z którymi o gamingu i życiowych pasjach rozmawiać będą Wojtek “Łozo” Łozowski oraz Asia Marks!

fot. Studio ESPOT w Elektrowni Powiśle jest partnerem Polskiej Ligi Esportowej

Dzięki wystartowaniu kampanii #GamingBezBarier, przetłumaczonych, bądź zbudowanych od nowa, zostało 19 haseł CS’owych. Polska Liga Esportowa jako pierwsza w historii esportu poprowadzi finały przy wsparciu tłumaczy języka migowego! Dzięki działaniom partnerów zrobiono pierwszy krok w procesie budowania i katalogowania słownictwa esportowego. A to zagranie unikatowe w skali światowej! W almanachu znalazły się m.in. takie słowa jak ACE, CLUTCH czy RUSH, które są podstawą dobrze poprowadzonej taktyki!

Dodatkowe atrakcje, które pojawią się w ramach transmisji to m.in. rozegranie showmatchu, podczas którego w duchu fair play powalczą ze sobą znani w środowisku “e” i sportowcy.

Na rozluźnienie pomiędzy emocjami meczowymi zaplanowana jest przerwa muzyczna i live session w tle, z artystą od SONY Music, którego hit przekroczył 20 milionów wyświetleń na YouTubie.

Również kibice dostaną swoją przestrzeń do wyrażania emocji. Fani będą mogli dopingować swoje drużyny na dedykowanym serwerze Discord, a ujęcia z kamer obserwatorów pokazane zostaną podczas transmisji.

Zrealizowany zostanie również konkurs Mikołajkowy, w którym do wygrania będą atrakcyjne nagrody.

Trzy dni, dwa studia, jeden zwycięzca!

Polsat Games, jak w każdej kolejce Dywizji Mistrzowskiej, odpowiadać będzie za transmisję meczową na platformie streamingowej twitch.tv/polsatgames oraz za przekaz telewizyjny w kanale Polsat Games. Dodatkowo włączone zostanie studio ESPOTU, z którego płynąć będą wywiady z gośćmi nie tylko z branży esportowej, ale również muzycznej czy sportowej.

Mam nadzieję, że te finały zaskoczą niejednego kibica. Najwyższy poziom rozgrywek będzie uzupełniony o sporą dawkę rozrywki. Mimo utrudnionych warunków, postaraliśmy się, aby całemu wydarzeniu towarzyszyło show, przyjemne nie tylko dla graczy, ale również wszystkich tych, którzy zajrzą do naszej transmisji. Zostawiamy kilka asów w rękawie, także warto nas oglądać i pozytywnie się zaskoczyć.

Adam Gil, Head of Esports, Polska Liga Esportowa

W rywalizacji zostały takie drużyny jak: Illuminar Gaming, Actina PACT, AVEZ, Wisła All In, Izako Boars  oraz HONORIS, które rywalizować będą o pulę nagród 100 000 złotych. Kolejno według zajmowanych miejsc rozkłada się następująco: 1 – 50 000 PLN, 2 – 20 000 PLN, 3-4 – 8 000 PLN, 5-6 – 4 000 PLN, 7-8 – 2 000 PLN.

Transmisja: twitch.tv/polsatgames, YouTube Polsat Games oraz kanał TV Polsat Games

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Games&Esport debiutującą kategorią w MIXX Awards Europe. Esportowa kampania marki Old Spice zdobywa SREBRO

MIXX Awards Europe to coroczny plebiscyt, którego celem jest wyróżnienie europejskich liderów, tworzących niekonwencjonalne kampanie digitalowe. W tegorocznej edycji po raz pierwszy pojawiła się kategoria Games&Esports, w której jury nagrodziło srebrną statuetką projekt marki Old Spice (Procter&Gamble) opracowany przez agencję gamingową Fantasyexpo oraz Mediacom.

MIXX Awards Europe to konkurs dla najlepszych kampanii reklamowych, organizowany przez IAB Europe już od kilku lat. Każdego roku spośród setek kampanii z całej Europy, międzynarodowe jury wybiera te najbardziej efektywne, inspirujące i skuteczne. Celem konkursu jest wyróżnienie najlepszych kampanii oraz ich twórców a także propagowanie wiedzy o trendach i innowacjach na rynku reklamy digitalowej. Nagradzane są koncepty, które łączą kreatywną ideę oraz innowacyjne sposoby ich realizacji takie jak esport i gaming.

Polska kampania z nagrodą w kategorii Games&Esports

W tegorocznej edycji MIXX Awards Europe 2020 na liście finalistów polskie kampanie digitalowe otrzymały łącznie dziesięć nominacji w różnych kategoriach, nagrodzonych zostało aż 8 z nich. Naszą uwagę zwróciła szczególnie kategoria Games&Esports, która pojawiła się po raz pierwszy w konkursie. Srebro wywalczył polski projekt ‘Nieoczekiwany powrót do studia’, stworzony przez Fantasyexpo oraz Mediacom dla marki Old Spice/ Procter&Gamble. Kampania była już wielokrotnie nagradzana w krajowych konkursach kreatywnych – zdobyła między innymi Srebro w Innovation 2019, Złotą Statuetkę Polish Esports Awards 2019 (wyborem fanów) oraz wyróżnienie MIXX 2020 Polska. Otrzymana nagroda w europejskiej edycji konkursu potwierdza jej innowacyjność. Żadna kampania esportowa w Polsce nie otrzymała dotychczas tak wielu wyróżnień na arenie lokalnej i międzynarodowej.

 

Jesteśmy dumni, że kampania zdobywa uznanie jury w Polsce i w Europie. Naszym celem jest tworzenie ambitnych aktywacji w obszarze esportu i gamingu, które realizują cele klienta. Doświadczenie zebrane na przestrzeni ostatnich lat, a także własne środki, wypracowane strategie i sprawdzone narzędzia pomagają nam osiągnąć zamierzony cel w sposób kreatywny i wyróżniający się na rynku. Prywatnie dodam również, że praca dla takich marek jak Old Spice jest niezwykle satysfakcjonująca, ich filozofia i DNA marki pozwalają na zabawę zarówno formą jak i treścią.

Kamil Górecki CEO i CO-Founder Fantasyexpo

 

 

Old Spice od ponad dwóch lat tworzy kreatywne kampanie skierowane do społeczności graczy oraz fanów esportu, które są przyjmowane entuzjastycznie w środowisku gamingowym. Wejście marki w ten świat było spektakularne, odbiło się szerokim echem w community a udział gwiazd – Piotra ‘Izaka’ Skowyrskiego oraz Damiana ‘Nervariena’ Ziaji – podkreślił wartość produktu i miał realny impakt prosprzedażowy. Niestandardowe aktywacje i takie podejście do komunikacji współgrają z filozofią marki, która mocno koresponduje z produktem oraz potrzebami społeczności.

Srebrna statuetka w europejskiej edycji MIXX Awards dla kampanii Old Spice “Nieoczekiwany powrót do studia” to dla nas ogromne wyróżnienie. Z duma przyjęliśmy także wiadomość o tym, że znaleźliśmy się wśród 10 najlepszych kampanii digitalowych na polskim rynku reklamowym. Dotarcie do naszej grupy docelowej poprzez gaming i esport jest strategią, którą realizujemy z sukcesem od kilku lat. Świadczy o tym nie tylko docenienie naszych działań przez branżę marketingową, ale przede wszystkim entuzjastyczne przyjęcie kampanii przez naszych konsumentów, których nieustannie chcemy zaskakiwać kreatywną komunikacją z dużą dozą humoru.

Adam Adamiak, Business Leader Beauty Care Procter & Gamble w Europie Centralnej

Aktualnie Procter&Gamble promuje produkty marki Old Spice z serii Deep Sea pod hasłem Zapachnij świeżością, człowieku! Tak jak w przypadku poprzednich kampani planowany jest szereg niestandardowych działań, w tym również aktywacje w środowisku gamingowym.

Wzorcowym przykładem budowania obecności marki w e-sporcie jest kampania Old Spice, której wartości naturalnie wybrzmiewają na arenie esportowej. Sukces kampanii i nagroda MIXX Awards są dla nas powodem do dumy. To jednak przede wszystkim potwierdzenie siły, jaką ma kreatywna, merytoryczna kooperacja ekspertów z różnych dziedzin ze strony marki i agencji. Nagroda MIXX Awards Europe stanowi dowód, że taka współpraca przynosi efekty, a łącząc siły i kompetencje w ramach multidyscyplinarnych zespołów tworzymy kampanie, które znajdują uznanie na rynku globalnym, z powodzeniem konkurujące z najlepszymi projektami w Europie i na świecie.

Marcin Klimczak, Associate Director MediaCom

Gracze oraz fani esportu to charakterystyczna grupa, do której komunikację należy zaprojektować precyzyjnie i nienachalnie, często przy użyciu slangu, który doskonale rozumieją. Dobrze dopasowane komunikaty, które są spójne mają bardzo dobrze przełożenie na impakt sprzedażowy. Warto nadmienić, że grupa docelową są ludzie w przedziale 18-35 czyli grupa, w której jest najwyższy potencjał zakupowy.

Kampania ‘Nieoczekiwany powrót do studia’ dla marki Old Spice została zrealizowana przez Fantasyexpo oraz Mediacom Warszawa, ze wsparciem RHYTHM (realizacja i postprodukcja).

Dla osób chcących zgłębić się w pojęcie esportu, polecamy naszą serię encyklopedycznych artykułów wiedzowych.

Definicja pojęcia esportu. Seria encyklopedyczna

Pełna energii i zapału manager marketingu z ponad 15-letnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w wielu branżach. Absolwentka WSB o specjalizacji Media masowe i komunikacja. Z sukcesami planuje i realizuje komunikację marek w obszarze esportu oraz gamingu i nie tylko. Skutecznie potrafi łączyć kanały i narzędzia komunikacji, by efektywnie i efektownie realizować cele projektów.

Justyna Oracz

Twitch – poradnik dla marketera od podstaw

Izak statistics

W społeczności graczy i fanów esportu, Twitch od lat jest platformą pierwszego wyboru. Czas spędzony na streamowaniu oraz oglądaniu treści związanych z gamingiem i esportem, w ostatnim czasie gwałtownie się zwiększa i utrzymuje się na stałym, wysokim poziomie.

Dla wielu marek esport i gaming stał się nowym medium, dzięki któremu może dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Podstawowym źródłem statystyk odnośnie kanałów streamerskich jest TwitchTracker.  Jednak dla wielu estymacje podawane w ofertach czy dane pokazywane na TwitchTrackerze brzmią dość enigmatycznie i niekiedy nie mają odniesienia do znanych parametrów z kampanii marketingowych prowadzonych na Youtube czy Facebooku.

Co nam mówią statystyki Twitch dostępne na Twitch Trackerze?

Houres streamed to ilość godzin streamowanych – wartość wyraża aktywność danego kanału w wybranym przedziale czasowym.Average viewers to średnia liczba widzów. Twitch co minutę rejestruje łączną liczbę widzów na transmisji, a następnie ją sumuje i dzieli przez całkowity czas streamowania w określonym odcinku czasu. Im wyższa jest to liczba tym lepiej, ponieważ odzwierciedla ona realną ilość osób aktywnie spędzających czas na danej transmisji. Platforma dostarcza również informacji o Average unique viewers, która pokazuje średnią liczbę unikalnych widzów w określonym czasie. Jest ona obliczona podobnie jak average viewers poprzez zsumowanie unikalnych użytkowników i podzielenie jej przez całkowity czas nadawania.

Izak Average Viewers time dynamic
Izak Average Viewers time dynamic

 

Peak viewers to cyfra oznaczająca najwyższą liczbę widzów podczas wszystkich streamów. Dzięki tej zmiennej możemy dokładnie zobaczyć w którym momencie, i w trakcie jakiej transmisji na kanale w jednym momencie było najwięcej osób.

Hours watched przedstawia łączną liczbę godzin spędzonych przez widzów na oglądaniu danego kanału. Często zmienna podawana jest też w minutach i w przypadku kanałów najpopularniejszych twórców wyrażana jest w milionach w miesięcznym rozliczeniu.

Izak hours watched growth
Izak hours watched growth

 

Followers gained przedstawia trend wśród osób obserwujących dany kanał. Warto zwrócić uwagę na trend tej zmiennej, który pokazuje czy kanał zyskuje na popularności czy też ją traci. Z tą wartością koresponduje Views gained, która wskazuje na przyrost wyświetleń danego kanału.

Izak followers growth
Izak followers growth

 

Ponadto w Twitch Trackerze można zapoznać się z tematyką danego kanału i treściami, które dominują na streamach.

Izak most streamed games
Izak most streamed games

 

Twórcy dysponują dodatkowymi statystykami, które mogą pomóc marketerom w podjęciu ewentualnej współpracy i określeniu wielkości kanału. Mowa tu przede wszystkim o Live views, który wyraża całkowitą liczbę wyświetleń transmisji na żywo i nie obejmuje zapisanych klipów oraz transmisji. Bardzo wyraźna jest tu różnica między Youtube, którego wyświetlenia obejmują całkowitą liczbę wyświetleń danego video od początku jego umieszczenia na platformie. W przypadku Twitcha jest to wartość przedstawiająca jedynie czas na transmisji i niejednokrotnie, w przypadku popularnych twórców ilość wyświetleń przebija najchętniej oglądane video na Youtube. Kolejną zmienną, ciekawą z punktu widzenia marketera, jest Average chatters oraz Average chat messages, które przedstawiają aktywność użytkowników na czatach danych transmisji. Jest to cyfra istotna dla marek, które planują kampanię z wykorzystaniem linków przekierowujących.

Twitch tracker dostarcza kompleksowych informacji o kanale danego twórcy – wskazuje trend, zachowania fanów oraz aktywność w określonym przedziale czasowym nawet od początku powstania kanału. Jest to istotne do analizy, czy streamer cieszy się stałym uznaniem widzów, czy też w jego karierze są punkty zwrotne.

Izak TwitchTracker
Izak TwitchTracker

 

Twitch, czy inne platformy livestream powinny być traktowane i rozliczane podobnie jak budżety telewizyjne. Podobieństw jest wiele, inny jest jedynie profil widza (core: 13-35 lat), a przewagą jest dokładność statystyczna.

 

O wynikach platformy Twitch w pierwszym kwartale 2020 roku wspominaliśmy we wcześniejszym  materiale.

Przegląd platform livestream. Liderem Twitch z ponad 70% udziałem w rynku

W ramach Brief Esports publikujemy serie artykułów eksperckich dotyczących esportu i gamingu przydatnych w obszarach marketingu i esportu.  Zachęcamy do zapoznania się z sekcją Wiedza, gdzie szczegółowo zagłębiamy się w poszczególne zagadnienia.Sekcja Wiedza Esports ESE

Pełna energii i zapału manager marketingu z ponad 15-letnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w wielu branżach. Absolwentka WSB o specjalizacji Media masowe i komunikacja. Z sukcesami planuje i realizuje komunikację marek w obszarze esportu oraz gamingu i nie tylko. Skutecznie potrafi łączyć kanały i narzędzia komunikacji, by efektywnie i efektownie realizować cele projektów.

Justyna Oracz