...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Budowanie różnorodności i inkluzywności w miejscu pracy poprzez proces rekrutacyjny – przed, po i w trakcie [BRIEF PATRONUJE]

o róznorodności i inkluzywności

Różnorodność, włączanie i przynależność to wartości, którymi się kierujemy i które są niezbędne, aby rozwijać biznes, szczególnie w dobie globalizacji i narastającego znaczenia roli odpowiedzialnego społecznie biznesu. Budowanie kultury organizacyjnej rozpoczyna się już w procesie rekrutacji, na pierwszym etapie doświadczenia kandydata.

Janusz Dziurzyński, przewodniczący zarządu ABSL

Poradnik „O różnorodności i inkluzywności słów kilka. Poradnik dobrych praktyk” jest kompleksowym opracowaniem pokazującym jak przebiega inkluzywna rekrutacja krok po kroku.

Krok 1. Dotarcie do pracowników

Od samego początku warto mieć na uwadze dobre nawyki D&I, kontakt z przyszłym pracownikiem nie zaczyna się przy rekrutacji, ale już zapoznawaniu się z ofertą pracy. Powinna być ona, publikowana poprzez rozmaite media, aby dotrzeć do różnych środowisk. Leksykon ogłoszenia powinien być zrozumiały, bez żargonu branżowego i mieć na uwadze wiele aspektów jak inkluzywne zwroty nie wykluczające żadnej z płci czy osób non-binary.

Krok 2. Proces rekrutacyjny

Duże znaczenie ma rozmowa rekrutacyjna i jej przebieg. Budując poczucie przynależności do inkluzywnego środowiska pracy, warto od samego początku zapoznać procesowaną osobę nie tylko z przełożonym i rekruterem, ale także z różnorodnym zespołem. Uprzedzenia są bardzo głęboko wpojone w podświadomości, stąd niezbędne jest przeszkolenie rekruterów by zyskali świadomość na temat stereotypów społecznych i wiedzieli jak sobie z nimi radzić.

Krok 3. Działania po rekrutacji

Równie istotne są działania po przyjęciu nowej osoby do organizacji. Budowanie poczucia przynależności jak i wspieranie przez środowisko – nie ogranicza się to tylko do poszanowania różnic kulturowych, religijnych czy seksualnych.

Dowiedz się więcej i pobierz poradnik: „O różnorodności i inkluzywności słów kilka. Poradnik dobrych praktyk, Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) w ramach programu Working Together, 2021 we współpracy z The Adecco Group oraz Sdzlegal Schindhelm.


Źródło: ABSL 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Innowacje w obszarze IT zaczynają się od konsumentów

tech lab Demo Day

Procter & Gamble to jedna z największych firm FMCG na świecie. Wytwarzane przez nią produkty codziennie trafiają do domów 5 miliardów ludzi. Polski oddział firmy zajmuje szczególne miejsce na międzynarodowej mapie P&G, dzięki jednemu z najważniejszych światowych centrów innowacji. W Polsce mieszczą się trzy fabryki (fabryka Pampers na warszawskim Targówku, fabryka Gillette w Łodzi oraz fabryka kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim), jedno z pięciu światowych Centrów Planistycznych oraz Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G, które jest drugim co do wielkości hubem IT firmy na świecie.

Koncentracja na potrzebach Klienta

Celem Procter & Gamble jest dostarczanie najlepszych produktów, które poprawiają jakość życia konsumentów na całym świecie – zarówno teraz, jak i w kolejnych pokoleniach.

Od zawsze w naszej firmie mówi się, że konsument jest naszym szefem, to on wyznacza nam cele, ale także stawia przed nami wyzwania i oczekuje ich rozwiązania. Innowacje muszą odpowiadać na oczekiwania konsumentów, tworzyć nową jakość wynikającą z połączenia ekspertyzy technologicznej z dogłębnym zrozumieniem potrzeb, oczekiwań, aktualnej sytuacji i nowych trendów.

Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej

Stale zmieniające się trendy i oczekiwania konsumentów są inspiracją dla innowacji tworzonych w P&G od ponad 180 lat.

Innowacje z obszaru IT

W Polsce P&G wykorzystuje najnowsze technologie, tworząc innowacje dla Europy i świata w zakresie analityki biznesowej, marketingu, planowania łańcucha dostaw, Business Intelligence czy Big Data. Jest to pole do współpracy światowego koncernu z młodymi firmami technologicznymi. ABSL tech lab to miejsce, w którym mogą spotkać się świat korporacji i świat startupów. Efekty tego spotkania można było zaobserwować podczas tegorocznego Demo Day, organizowanego wspólnie z ABSL tech lab, na którym zaprezentowały się trzy młode firmy technologiczne, których innowacyjne rozwiązania mogą być przydatne w działalności P&G.

Ideą programu ABSL tech lab jest łączenie dwóch światów, które na co dzień posługują się różnymi językami. To spotkanie zwykle jest bardzo wzbogacające dla obu stron. Korporacje dostają świeże pomysły, innowacyjne podejście i nowe rozwiązania technologiczne. Dla startupów jest to nauka realiów, standardów, potrzeb i procedur, jakimi posługują się duzi, korporacyjni klienci. Zarazem jest to szansa na nawiązanie współpracy, która może zapewnić im stabilizację – również finansową – oraz stworzyć warunki do dalszego rozwoju technologii, innowacji i własnego biznesu.

Janusz Dziurzyński, dyrektor programu ABSL tech lab

Brainly, Justtag i Wise Shelf, trzy młode firmy technologiczne pokazały nam swoją perspektywę, niekiedy całkowicie odrębną od naszej. Jest to wyjątkowa możliwość zobaczenia, w jak różnorodny sposób można podejść do stawianego wyzwania. To jest tak naprawdę kwintesencja naszej współpracy z ABSL tech lab. Wierzymy, że przynosi ona korzyści każdej ze stron: młode firmy technologiczne otrzymują od nas m. in. wsparcie merytoryczne, międzynarodowy know-how oraz zaplecze biznesowe, w zamian za to pokazują nam nowe, innowacyjne i niestandardowe rozwiązania, które mogą nam pomóc w jeszcze lepszym spełnianiu oczekiwań konsumentów.

Emilia Burzyńska, Chief Information Oficer Central Europe w Procter & Gamble

Organizowany przez P&G i ABSL tech lab Demo Day odbył się 14 października, a finał programu zaplanowany jest na początek grudnia.


Źródło: Informacja prasowa Procter & Gamble

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF