...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Legia pierwsza w grze! [BRIEF PATRONUJE]

Legia Espot Shools

Legia Warszawa powołuje do życia pierwszą w Polsce szkółkę esportową – Legia Esport Schools. Projekt skierowany jest do dzieci i młodzieży w wieku 6-16 lat. Dedykowany program szkoleniowy będzie realizowany podczas zajęć stacjonarnych w specjalnie zaadaptowanej przestrzeni na stadionie Legii przy ul. Łazienkowskiej 3.

Esport to odmiana gier video bazująca na rywalizacji zespołowej oraz edukacji w celu osiągania założonych celów. To mądra odmiana gamingu, która łączy w sobie szereg umiejętności poznawczych i społecznych w usportowionym środowisku.

Wychowanie dzieci i młodzieży poprzez esport rozwija szereg cech psychologicznych i umiejętności miękkich, takich jak komunikacja, współpraca, czy kreatywność. Zmagania esportowe uczą analizy, rozwiązywania problemów i osiągania celów. Rozwijają zdolność do współpracy i poczucie drużynowości. Esport oswaja z sytuacjami stresowymi i zwiększa pewność siebie.

Legia Esport Schools to innowacyjny projekt sportowy i edukacyjny.

Rosnące zainteresowanie gamingiem i esportem to globalny trend.  Od lat mówi się głośno, że esport to przyszłość świata sportu. Dlatego Legia Warszawa wychodzi naprzeciw oczekiwaniom najmłodszej i największej grupie graczy. Legia Esport Schools to pierwszy taki projekt w Polsce.

Marcin Harasimowicz z Legia Soccer Schools

Program szkolenia w Legia Esport Schools jest dostosowany do wieku i umiejętności graczy. Pierwszy poziom “Wstęp do esportu”, skierowany do dzieci od 6 do 10 lat zaczynających lub chcących zacząć swoją przygodę z esportem i ze światem cyfrowym. Program skupia się na umiejętnościach współpracy, komunikacji i analizy, przy okazji ucząc obsługi komputera. W tym kursie dzieci przechodzą przez interdyscyplinarną ścieżkę, poznając benefity płynące z wielu gier, w tym znanego wszystkim Minecrafta.

Drugi poziom “Esportowi odkrywcy”, dedykowany dla dzieci w przedziale wiekowym 10-13 lat z pewnym doświadczeniem komputerowym i esportowym bez ukierunkowania na jedną grę. W czasie kursu młodzież pozna bardziej zaawansowane mechanizmy rozgrywek i rozpocznie swoją specjalizację.

Trzeci poziom “Esportowe talenty”, skierowany jest do młodzieży od 11 do 16 roku życia już ukierunkowanej na rozwój w kolejnej grze, gdzie pod okiem doświadczonych trenerów będą mogli doskonalić swoje umiejętności.

Za szkolenie na każdym poziomie odpowiedzialni są doświadczeni pedagodzy, uznani trenerzy, a także profesjonalni zawodnicy. Zajęcia odbywać będą się w większości na komputerach, a za bazę do kształcenia posłuży kilkanaście różnych tytułów esportowych.

Esport wpływa na wszechstronny rozwój młodego człowieka, buduje w nim umiejętności współzawodnictwa, pracy zespołowej oraz przywództwa. To właśnie na tych aspektach chcemy się skupić w Legia Esport Schools.

Jarosław Śmietana, ESPOT Gaming Concept, współtwórca L.E.S.  – głównego partnera nowej sekcji szkoleniowej

Start zajęć Legia Esport Schools już 9 czerwca. Legia poprowadzi wtedy zajęcia mające ocenić predyspozycje do esportu i aktualny stan umiejętności dziecka. Posłuży to odpowiedniemu przygotowaniu go do regularnego kształcenia, który Legia będzie prowadzić w regularnym cyklu od września. Bardzo ważnym aspektem jest łączenie zajęć esportowych z zajęciami sportowymi, co ma pielęgnować zdrowe wzorce.

W ramach pierwszego miesiąca dziecko otrzyma możliwość wzięcia udziału łącznie w pięciu zajęciach:

– 3 zajęcia esportowe na stadionie Legii przy ul. Łazienkowskiej 3

– 1 turniejowe zajęcia esportowe w ESPOT Gaming Concept w Elektrowni Powiśle

– 1 grupowe zajęcia Sport w Esporcie na stadionie Legii przy ul. Łazienkowskiej 3

Zajęcia w Legia Esport Schools można swobodnie łączyć z treningiem w innych, tradycyjnych dyscyplinach sportu. Legia Warszawa prowadzi szereg szkółek sportowych w ramach wielu dyscyplin (więcej: www.LegiaSchools.pl). Każdy z młodych zawodników czy zawodniczek ma szansę wejść na profesjonalny poziom, a najlepsi debiutują w dorosłych sekcjach. Taka sama ścieżka kariery czeka na młodych podopiecznych Legia Esport Schools.

Dowiedz się więcej na: http://legiaesportschools.pl/aktualnosci/esport-w-legii-fenomen-staje-sie-nieunikniony-7

Warto stawiać na esport i powierzyć rozwój swojego dziecka profesjonalnym trenerom z Legia Esport Schools!

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

Przegląd wydarzeń w esporcie: Crunchips, Tarczyński, Wedel, Lotto, Chiny, AGO, Valorant, Epic Games, Unicef, Beckham, Gucci

Branża esportu nie zwalnia. Na polskim rynku Crunchips, Tarczyński, Wedel i Lotto prezentują kolejne aktywacje, podczas gdy za granicą inwestuje Beckham i marka Gucci, a partnerstwo z hiszpańską organizacją rozpoczyna Unicef. Worldsy w League of Legends pod znakiem zapytania, na polskim podwórku w Ultralidze dominuję AGO. Valorant otwiera swój kanał, a Epic Games store notuje ogromne wzrosty.

Przeglad wydarzen esport ESE

Chiny odwołują wszystkie międzynarodowe eventy do końca roku

Chiny zdecydowały się na odwołanie wszelkich sportowych imprez międzynarodowych w 2020 roku, co pod znakiem zapytania stawia przebieg League of Legends World Championship (zwanych potocznie Worlds), które miały odbyć się w Szanghaju w ostatnim kwartale tego roku. Organizatorzy mistrzostw deklarują jednak, że turniej odbędzie się bez przeszkód.

Hiszpański Team Heretics rozpoczyna współpracę z UNICEF

Fot. Unicef

Współpraca ma na celu wykorzystanie możliwości esportu w celu szerzenia pozytywnego wpływu gier wśród młodych osób. Team Heretics i UNICEF Spain będą edukować młodych ludzi poprzez esport i gry, promować socjalizację, prawa dzieci i przede wszystkim podejmą wyzwanie zmniejszenia toksyczności i zastraszania młodych osób w sieci poprzez promowanie pozytywnych zachowań podczas zabawy. Brawo!

AGO Rogue na prowadzeniu w Alior Bank Ultraliga

AGO Rogue z bilansem 11 wygranych i zaledwie jedną porażką prowadzi w Alior Bank Ultraliga w League of Legends. Kolejne miejsca zajmują 7more7 Pompa Team, Komputronik H34T, K1ck Neosurf i Illuminar Gaming. Decydująca kolejka odbędzie się w kolejnym tygodniu, która rozstrzygnie końcową kolejność sezonu zasadniczego.

Riot Games tworzy oficjalny kanał Valorant

Fot. Kanał Valorant Polska

Riot Games odpowiadając na spore zainteresowanie społeczności utworzyło oficjalny kanał VALORANT // Polska, na którym pojawiać się będą treści edukacyjne dla osób zainteresowanych tym tytułem. Kanał ma zamiar edukować zarówno początkujących graczy, jak również chce trafiać do zawodników o wyższych ambicjach.

Epic Games Store – wyrasta konkurentacja dla Steama

Epic Games w ciągu ostatnich kilku miesięcy znacząco zwiększył liczbę swoich użytkowników. Pomogły mu w tym super promocje na takie kultowe gry jak GTA V, czy Civilization VI. Niemniej platforma zanotowała już w 2020 roku 60 milionów użytkowników. Liderem rynku jest Steam, z ponad 100 milionami użytkowników w tym roku. Różnica się zmniejsza.

Crunchips stawia na gaming i sponsoruje turniej Valorant

Marka Crunchips, należąca do Lorenz-Bahlsen Snack World, została sponsorem tytularnym licencjonowanego turnieju gry Valorant (Riot Games – twórca League of Legends). VALORANT CRUNCHIPS CUP to największy do tej pory turniej Valoranta w Polsce. Więcej o akcji pisaliśmy tutaj.

Tarczyński organizuje własny turniej esportowy

Fot. Valve

Marka Tarczyński po raz kolejny wchodzi w świat gamingu, organizując drugą edycję rozgrywek Tarczyński ChampionChips w grze Counter-Strike: Global Offensive. Zwycięzcy pojadą do centrum treningowego Game Spot. Skomentują najlepsi analitycy CS:GO. Więcej  o inicjatywie pisaliśmy tutaj.

David Beckham współwłaścicielem organizacji esportowej

Guild Esports to nowa organizacja esportowa z siedzibą w Londynie, która ma skupiać się na wyszukiwaniu i rozwoju młodych talentów w esporcie. Chce wykorzystywac tradycyjny model akademii sportowych do wyszukiwania najzdolniejszych graczy, w celu ich późniejszego trenowania i rozwoju. O organizacji piłkarza pisaliśmy wcześniej tutaj.

Gucci z zegarkiem dla esportowców

Fot. Fnatic

Włoska luksusowa marka Gucci z premierowym zegarkiem we współpracy z organizacją e-sportową Fnatic. Zegarek utrzymany jest w barwach Fnatic, a dodatkowo na tarczy znalazło się logotyp organizacji. Inicjatywa Gucciego, to kolejna po Louis Vuitton luksusowa marka w świecie esportu. O kooperacji pisaliśmy wcześniej tutaj.

E.Wedel rozwija platformę gamingową

Na mocy rozstrzygniętego przetargu, E.Wedel rozszerza współpracę z agencją mediową Zenith w zakresie gaming marketingu. Kontrakt realizowany będzie w kooperacji z wewnętrzną komórką Publicis Groupe o nazwie Game Lab, specjalizującą się w planowaniu działań marketingowych klientów w gamingu. Pisaliśmy o tym wcześniej tutaj.

LOTTO organizuje Lato z esportem

W Ogrodzie przy Belwederze odbył się piknik gamingowy Lato z esportem, na którym spotkała się młodzież, której pasją i zainteresowaniem są gry komputerowe i esport. Na przybyłych gości czekało wiele przygotowanych atrakcji od LOTTO, które pozwoliły na aktywne spędzenie popołudnia – zarówno przy rywalizacji esportowej jak i sportowej.

Polecam również poprzedni przegląd wydarzeń w esporcie:

Przegląd wydarzeń w esporcie: start Ultraligi, regulacje Valve, Esport Gaming Forum, Old Spice, Twitch, Le Mans, Epic Games

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

Niemal dwukrotny przyrost streamerów na platformie Twitch w 2020 roku

Do platformy Twitch w tym roku dołączyło już 3,5 miliona nowych streamerów, co daje wzrost o 87% w stosunku do poprzedniego roku. To najlepszy wynik w historii.

Dane pozyskane przez Finbold.com pokazują, że usługa przesyłania strumieniowego wideo na żywo Twitch odnotowuje największą dynamikę wzrostu w swojej historii. Twitch zarejestrował rekord ilości streamerów na koniec maja.

Jeszcze w lutym na portalu aktywnych było 3,75 miliona streamerów, podczas gdy na koniec maja ich liczba wyniosła 7,4 miliona. To prawie dwukrotny wzrost i niewątpliwie zasługa koronawirusa, który zatrzymał ludzi w domach. Zachęciło to szereg nowych użytkowników do spróbowania swoich sił jako streamer. Bez wątpienia to bardzo dobre prognozy dla całego serwisu i całej branży gier i esportu.

Graf. Finbold

Tak znaczący wzrost liczby streamerów na platformie Twitch stał się możliwy dzięki „lock-down” spowodowanym przez COVID-19, co oznaczało, że większość ludzi musiała zostać w domu. W tym okresie zamknięte były kina, teatry, areny sportowe, co sprawiło, że Twitch stał się jedną z niewielu pozostałych opcji rozrywki. 

Oliver Scott, Finbold

Badanie Finbold.com pokazuje również przegląd najczęściej oglądanych gier na Twitchu w pierwszym tygodniu czerwca 2020 r. W oparciu o liczbę godzin. Just Chatting prowadzi z 43,2 miliona obejrzanych godzin, drugie jest League of Legends z 30,9 miliona godzin, podczas gdy GTA 5 jest trzeciez 24,9 miliona godzin, Fortnite zajął czwarte miejsce z 24,8 milionami godzin, a COD: Modern Warfare piąte z 18,4 milionami obejrzanych godzin.

Inne najczęściej oglądane gry to CS: GO (18,2 miliona godzin), VALORANT (16,5 miliona godzin), Dota 2 (10,1 miliona godzin), Minecraft (9,84 miliona godzin) i FIFA 20 (8,65 miliona godzin).

Fot. Finbold

Twitch jest wiodącą usługą przesyłania strumieniowego wideo na żywo, która koncentruje się przede wszystkim na transmisji strumieniowej z gier wideo, w tym transmisji zawodów e-sportowych.

Ostatnio Twitch dodał kategorię „Just Chatting”, która agreguje wszelkie treści nie związane z grami.  Usługa umożliwia swobodne rozmowy z widzami, strumieniowe przesyłanie na żywo audycji muzycznych i inne kreatywne treści, czego jednym z przykładów może być gotowanie na żywo z widzami.

Dane do artykułu dzięki uprzejmości Finbold.com

Twitch jest liderem wśród platform livestream

Przegląd platform livestream. Liderem Twitch z ponad 70% udziałem w rynku

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

Przegląd wydarzeń w esporcie: Premiera Valoranta, AGO Mistrzem Polski, statystyki z maja, Blizzcon, Ghost, VISA, Lamborghini

W kolejnym podsumowaniu wydarzeń przeczytacie o potencjale Valoranta, zwycięzcach ESL Mistrzostw Polski, najpopularniejszych grach i streamerach, a także o nowym filmie Ghost i międzynarodowych aktywacjach Lamborghini oraz VISA.

Przeglad wydarzen esport ESE

Premiera Valorant

Valorant ma ambicje zamieszać na rynku tytułów esportowych. Gra jeszcze przed szeroką premierą biła kolejne rekordy zarówno wśród oglądających, jak również grających. Toteż ogromne są teraz oczekiwania po premierze, która miała miejsce 2 czerwca. Rozgrywka jest połączeniem stylu Counter-Strike i Overwatch – i stanowi ukłon w kierunku fanów nie tylko tych strzelanek, ale również innej gry wydawanej przez Riot Games – League of Legends.

Riot Games bez wątpienia posiada doświadczenie w budowaniu ekosystemów esportowych, a Valorant ma szanse dołączyć do kanonu topowych gier esportowych. Czy te szansę wykorzysta? O tym zadecyduje cały szereg czynników. I bynajmniej nie chodzi jedynie o wrażenia płynące z samej gry. Widowiskowość transmisji, zaangażowanie organizatorów turniejów i profesjonalnych organizacji, mnogość twórców treści i możliwość kreowania historii i tworzenia gwiazd zdają się być tutaj jednymi z kluczowych obszarów.

AGO Esports wygrywa ESL Mistrzostwa Polski

AGO zwyciężyło turniej Counter-Strike ESL Mistrzostw Polski. W wielkim finale pokonali AVEZ Esport w stosunku 2:0. Na dalszych miejscach uplasowała się Actina PACT oraz Illuminar Gaming.  Poprzednim zwycięzcą rozgrywek było Illuminar Gaming, z kolei AGO Esports triumfowało dwa lata temu. Rywalizacja na polskiej scenie Counter-Strike zdaje się być wyjątkowo wyrównana.

Nigdy polska scena (Counter-Strike – red.) nie była tak równa, co bardzo cieszy. Brakowało nam takiej rywalizacji od dawna i w perspektywie czasu wyjdzie to nam na dobre, może nie mamy jeszcze najlepszych ekip na świecie, ale zobaczycie – to kwestia czasu.

Grzegorz 'szpero’ Dziamałek, zawodnik Wisła All In! Games Kraków

League of Legends, Fortnite, GTA5, Call of Duty i Counter-Strike najpopularniejszymi grami na Twitchu globalnie

Fot. The Esports Observer

Badanie The Esports Observer i Newzoo donosi, że w ostatnim tygodniu maja najpopularniejszymi grami na Twitchu był League of Legends i na całym świecie osiągnął prawie 33 miliony obejrzanych godzin, przed Fortnite, GTAV, Call of Duty i Counter-Strike. W kolejnych tygodniach ujrzymy w tych statystykach Valoranta, który skończył fazę Bety i miał premierę w ostatnich dniach. Wraz ze zwiększaniem się liczby gier następuje dywersyfikacja kontentu – stąd bardzo ogólna kategoria „Just Chatting” oznaczająca wszelkie treści nie związane z obrazem z gry znajduje się na pierwszym miejscu, gdyż czat z widzem i lifestyle jest istotnym fundamentem livestreamingu.

xayoo, h2p_gucio, ewroon, pago3 i izakoo najpopularniejszymi streamerami w maju w Polsce

Fot. Streamerzy.pl

Portal Streamerzy.pl opublikował raport za miesiąc maj. Największą oglądalność w Polsce w tym miesiącu miał xayoo, ze średnia liczbą widzów na poziomie 9306 osób i maksymalną widownią powyżej 20 tysięcy. Na kolejnych miejscach znalezli się h2p_gucio, ewroon, pago3, izakooo, overpow, kanał polsatgames, zony, kubon_ i isamuxlive.

Blizzcon kolejną ofiarą Covid-19

Odbywający się od wielu lat BlizzCon organizowany przez Blizzard Entertainment nie odbędzie się w 2020 roku. Impreza została przełożona na kolejny rok z powodu pandemii koronawirusa. Blizzard jest wydawcą takich gier jak World of Warcraft, Diablo, Starcraft, czy Overwatch – a BlizzCom co roku był świetną okazją do ogłoszenia wszelkich nowinek i zapowiedzi na kolejny rok.

GHOST, czyli polski film fabularny o esporcie

GHOST, będzie pierwszą polską fabularną produkcją traktującą o esporcie. Film inspirowany jest wydarzeniami tzw. “Złotej Piątki”, która w w pierwszej dekadzie XXI wieku zdominowała światową scenę Counter-Strike. Więcej informacji o filmie, jak również wywiad z producentem znajdziecie: TUTAJ

Tytuł najlepszej e-sportowej drużyny firmowej w Polsce trafia do Capgemini

W turnieju CS: GO online organizowanym w ramach E-sportowej Ligi Firmowej wzięło udział 17 firm, 24 drużyny i ponad 120 zawodników. W wielkim finale mecz o zwycięstwo rozgrywała drużyna “Capgemini” z Capgemini Polska kontra drużyna “Predator” z filmy Asplex. Tytuł najlepszej e-sportowej drużyny firmowej w Polsce trafił do Capgemini, a MVP turnieju został Amadeusz „Szewcu” Szewc. Sponsorem nagród dla najlepszej czwórki turnieju została Actina.

15% polskich graczy to osoby w wieku 55+

Silver gaming to zjawisko, które zyskuje coraz większą popularność. Powstają nie tylko dedykowane fora skupiające społeczność graczy, ale także profesjonalne drużyny biorące udział w turniejach. Z badania przeprowadzonego na zlecenie Intela wynika, że aż 58% spośród graczy w wieku 55+ to kobiety. Więcej pisaliśmy: TUTAJ

Korona Kielce zwycięzcą CANAL+ Ekstraklasa Cup 2020

Fot. Canal+

Turniej w grze FIFA toczył się przez sześć tygodni, a udział w nim piłkarze reprezentujący wszystkie kluby Ekstraklasy. Po sześciu tygodniach rozgrywek wygrał Jakub Żubrowski reprezentujący Koronę Kielce/ Kolejne miejsca zajęła Legia Warszawa i Śląsk Wrocław.

Lamborghini wkracza w świat esportu z The Real Race

Fot. Lamborghini The Real Race

Legendarna marka Lamborghini zainicjowała wirtualne wyścigi The Real Race. Zmagania w grze Assetto Corsa toczyć będą się przez cały czerwiec i zakończą finałami w siedzibie głównej Lamborghini w Sant’Agata Bolognese we Włoszych. Będzie to pierwsze oficjalne wejście marki do esportu. Luksusowa marka samochodów sportowych będzie cieszyć społeczność wyścigów samochodowych występującymi w grze Lamborghini Huracán GT3 EVO.

FACEIT i VISA rozpoczynają w Rosji program dla młodych talentów w esporcie

Fot. FACEIT

Obie organizacje zawierają przeznaczyć 450.000$ na programy rozwojowe dla młodych talentów poprzez szereg turniejów i lig o różnych poziomach umiejętności. VISA wspólnie z Gazprombank wprowadziła jednocześnie dedykowaną kartę dla graczy umożliwiającą zdobywanie dodatkowych benefitów na platformie FACEIT. Tym samym korporacja postawiła przede wszystkim na gry Counter-Strike i Dota2.

Alior Bank natomiast, postawił na League of Legends

Alior Bank z przemyślaną strategią esportową – Illuminar Gaming, Ultraliga, dedykowany produkt

Polecamy również poprzednie podsumowanie wydarzeń w esporcie

W tym tygodniu w esporcie: Valorant, Alior Bank, ESL Mistrzostwa Polski, HP Omen, XPG, Rainbow Six, Orbit

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

Powstaje GHOST, czyli polski film fabularny o esporcie

GHOST, będzie pierwszą polską fabularną produkcją traktującą o esporcie. Film inspirowany jest wydarzeniami tzw. "Złotej Piątki", która w w pierwszej dekadzie XXI wieku zdominowała światową scenę Counter-Strike.

Film Ghost odpowie na potrzeby mainstreamowego widza, który dziś coraz częściej angażuje się i śledzi treści około gamingowe. Fabuła filmu cofnie nas do czasów kawiarenek internetowych i opowie historię inspirowaną drużyną Counter-Strike, która zdobyła wiele międzynarodowych tytułów mistrzowskich i stanowi dumę polskiego esportu.

Film opowie o sile przyjaźni i miłości do gier komputerowych. Główny bohater Tomek – nazywający siebie Ghostem, zdaje się być niewidzialny i niezrozumiały przez otaczający go świat. Poprzez gry komputerowe poznaje nowy świat, rozwija swoją pasję i podążą za marzeniami. W internetowej kafejce powstanie drużyna, która podbije świat esportu i z młodego człowieka uczyni gwiazdę młodego pokolenia.

Projekt poprowadzi Filip Syczyński, reżyser znany m.in. z serialu „Mały Zgon” na Canal+, który z tematyką gier jest dobrze zaznajomiony – w 2019 roku odpowiadał za identyfikacje audiowizualną Intel Extreme Masters w Katowicach. Opiekę merytoryczną nad projektem objał natomiast Maciej Sawicki, współwłaściciel organizacji devils.one i prowadzący dziennikarz Misji Esport.

O filmie Ghost rozmawiam z Janem Kwiecińskim z Akson Studio, producentem filmu. Premiera filmu zapowiedziana jest na drugą połowę 2021 roku.

Skąd pomysł na film dotykający obszaru gier komputerowych, i jej turniejowej odmiany – esportu? Opowiedz w paru zdaniach o projekcie.

Jan Kwieciński: Jakiś czas temu przyszedł do mnie Filip Syczyński z mega pomysłem na scenariusz. W tamtym czasie byłem jednak laikiem w temacie esportu, zacząłem wiec pytać o wszystkie szczegóły. Filip opowiadał mi o tym, jak duże jest to zjawisko na świecie. Mega się wkręciłem. Gadaliśmy kilka godzin. Na następne spotkanie dołączył do nas spec speców Maciek Sawicki. Potem pojechaliśmy razem na Intel Extreme Masters do Katowic. Rest is history 🙂 To był totalny game changer. Myślałem, że jedziemy do jakiejś hali targowej pod Katowicami, a tu nagle podjeżdżamy pod sam Spodek, w którym nie ma wolnego miejsca i trzeba się przeciskać przez ocean totalnie zajaranych ludzi. Dzieciaków i dorosłych. Zobaczyłem tam, jak funkcjonują rozgrywki i jaki ogrom wysiłku wymagają, ale tez ile znaczą dla ludzi i ile wielkiej pasji jest w tym wszystkim.

Przez wiele osób gry komputerowe wciąż utożsamiane są z uzależnieniem i odosobnieniem społecznym, a mainstreamowym filmom często o wiele bliżej jest do stereotypu gracza z „Sali samobójców”, niż do atlety pokroju Jarosława „Pashy” Jarząbkowskiego. W jaki sposób zamierzacie podejść do tego tematu?

Jan Kwieciński: Właśnie zmiana wizerunku ‚gracza’ w postrzeganiu szerokiego widza jest tym, co mnie super kręci i robi ten projekt. Pokazujemy historie od zera do bohatera, historie underdogow, którzy muszą pokazać światu, jak bardzo mylą się wszyscy dokoła w ich postrzeganiu. Trudno o lepszych i bardziej złożonych bohaterów filmu. Myślę, ze nasz projekt może zrobić masę dobrego dla graczy i postrzegania esportu. W końcu pokażemy prawdę, a nie wytarte stereotypy.

Zapoznając się z zarysem scenariusza, nie sposób oprzeć się wrażeniu, że będziemy mieli tutaj do czynienia z historią podobną do legendarnej „Złotej Piątki”, drużyny Counter-Strike, która była prekursorem esportu w Polsce i odniosła szereg triumfów międzynarodowych.

Jan Kwieciński: Tak. Mamy w naszej historii wspaniały, chlubny okres, którym najwyższy czas podzielić się z szeroką widownią!!! Mamy Małysza, Kubicę, Korzeniowskiego… Mamy też Złotą Piątkę!!!! Niemożliwe jest zrobienie filmu o esporcie bez inspiracji Piątką i ich gigantycznymi sukcesami. Dodatkowo umieszczenie filmu w niedalekiej przeszłości daje nam możliwość pokazania na ekranie świata bardziej analogowego, który będzie super sexy estetycznym elementem filmu, ale tez mega nostalgiczna podrożą do czasów kiedy na szybkiego neta trzeba było cierpliwie czekać w osiedlowej kafejce.

Czy taki film będzie zrozumiały również dla osób, które z grami komputerowymi nie miały zbyt wiele do czynienia? Waszym celem jest stworzeniem obrazu uniwersalnego i prostego w odbiorze, czy jednak chcecie mocno zagłębić się w niuanse tej specyficznej grupy docelowej?

Jan Kwieciński: Dotarcie do szerokiego widza jest dla nas celem, ale nie chcemy naginać żadnych faktów, abyśmy nie zawiedli zaufania profesjonalistów. Dlatego przy tworzeniu scenariusza i przygotowaniach do filmu pracujemy z Maćkiem Sawickim i wieloma graczami zarówno tymi młodymi jak i tymi troszkę starszymi, którzy na własnej skórze doświadczyli początków esportu w Polsce.

Co jest najważniejszą misją filmu, jaki efekt u widzów chcielibyście osiągnąć?

Jan Kwieciński: Chcielibyśmy po raz pierwszy w Polsce opowiedzieć o narodzinach jednego z najważniejszych i najbardziej pasjonujących zjawisk współczesnego świata, jakim jest esport. Chcemy, żeby ludzie dostrzegli, że granie może ludzi leczyć, a nie dzielić – jak się szerokiemu widzowi często wydaje. W końcu chcemy zrobić kawał dobrego, rozrywkowego kina, którego tak bardzo w Polsce brakuje.

Do jakiego widza chcecie dotrzeć i jakimi metodami? Postawicie na komunikację przede wszystkim do graczy, czy też może bardziej mainstreamowe media z Netflixem na czele? A może planujecie premierę kinową?

Jan Kwieciński: Jesteśmy w środku pandemii wiec trudno mówić o szerokich działaniach promocyjnych gdy np. kina są wciąż w większości zamknięte, a w mediach poza Covidem i wyborami prezydenckim mało innych wieści. Jednak cala ta obecna sytuacja oraz przede wszystkim temat, który poruszamy, mega prowokuje do myślenia o alternatywnych metodach promocji. Ostre wejście do online’u i platform dla graczy to podstawa. Szykujemy coś, czego jeszcze nigdy nie było. Ale więcej o tym wkrótce 🙂

Jak zostać profesjonalnym graczem na przykładzie ekosystemu Rainbow Six.

Droga na szczyt. Esport w Rainbow Six Siege

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

#BRIEFTALKS 03 – Szymon Kubiak, devils.one

#BRIEFTALKS

W trzecim odcinku #BRIEFTALKS Jarosław Śmietana (BRIEF Esports) rozmawia z Szymonem Kubiakiem (Head of Business Operation w devils.one) o branży gamingowej, devils.one i instreamly. Czym jest esport i gaming w Polsce? W jaki sposób funkcjonuje organizacja esportowa, którą jest devils.one? Jakie możliwości dla marek niesie Twitch i narzędzie instreamly? Jakie są przewidywane trendy z punktu widzenia marketingu i biznesu?

Prezentujemy Wam nowy format, w którym rozmawiamy o marketingu i biznesie z największymi ekspertami w branży. Wcześniej publikowaliśmy rozmowy Wojciecha Krzemienia z Maćkiem Boroniem z Mediacom, a także  Grzegorza Kiszluka z Michałem Sadowskim z Brand24.

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

W tym tygodniu w esporcie: Valorant, Alior Bank, ESL Mistrzostwa Polski, HP Omen, XPG, Rainbow Six, Orbit

Valorant

Zbliża się premiera Valoranta, Alior Bank zostaje tytularnym sponsorem Ultraligi, Illuminar Gaming zwycięzcą sezonu zasadniczego ESL Mistrzostw Polski, Riot Games wprowadza przestrzenie reklamowe do gry, HP Omen partnerem Rainbow Six - czyli czas na kolejne podsumowania tygodnia w esporcie!

Przeglad wydarzen esport ESE

Czy Valorant zostanie kolejna Wielką Grą esportową?

Riot Games perfekcyjnie rozgrywa kampanie marketingową Valoranta, a największe organizacje esportowe na świecie już rekrutują najlepszych zawodników. Gra przez ostatnie miesiące znajdowała się w zamkniętej becie, ale nawet to nie przeszkodziło jej w osiągnięciu rekordów oglądalności na Twitchu. Co więcej, w grę grało nawet 3 miliony osób dziennie! 28 maja kończy się okres bety, a oficjalna premiera gry odbędzie się 2 czerwca. Gra będzie darmowa dla wszystkich użytkowników, podobnie jak League of Legends, czy Counter-Strike.

valorant
Fot. Valorant

Profesjonalni zawodnicy z podekscytowaniem obserwują kolejne wydarzenia w Valorancie. Cała branża esportu zachodzi w głowę – czy ta gra podbije świat? Riot Games posiada w talii wszystkie karty, pytanie jak je rozegra? Z pewnością warto obserwować rozwój tej gry, bo to kolejne „big thing” w esporcie. Czyli można albo bardzo dużo zyskać, albo tylko przepalić dużo czasu i pieniędzy.

Alior Bank tytularnym sponsorem Ultraligi

Kolejny, czwarty sezon Ultraligi rozpocznie się 9 czerwca. Głównym sponsorem ligi została instytucja finansowa, a całe rozgrywki odbywać będą się pod nazwą Alior Bank Ultraliga. Zwycięzcą poprzedniego sezonu zostało AGO Rogue, przed K1CK Neosurf.

Illuminar Gaming wygrywa sezon zasadniczy ESL Mistrzostw Polski

Zakończył się sezon zasadniczy ESL Mistrzostw Polski. Illuminar Gaming uplasowało się na pierwszym miejscu, przed x-kom AGO. Obie drużyne osiągnęły sporą przewagę nad kolejnymi w zestawieniu – Actina PACT, Wisław All in! Games Kraków, Avez Esport, czy Izako Boars. Faza finałowa zostanie rozegrana w najbliższy weekend.

League of Legends wprowadza przestrzenie reklamowe do gry

Riot Games
Fot. Riot Games

Riot Games, wydawca gry League of Legends, zaimplementował przestrzenie reklamowe wewnątrz gry. Teraz w czasie oficjalnych transmisji z rozgrywek, na wybranych miejscach na mapach będą pojawiać się treści reklamowe od partnerów. Ruch ten może znacząco wpłynać na widoczność sponsorów rozgrywek League of Legends i jest kolejnym krokiem w stronę budowania silnego stabilnego ekosystemu wokół tej gry.

HP Omen oficjalnym partnerem Rainbow Six Polish Masters 2020

Ubisoft HP Omen
Fot. Ubisoft

Polski oddział Ubisoftu ogłosił współpracę z marką OMEN, która zostałą oficjalnym partnerem rozgrywek. Współpraca rozpocznie się wraz z pierwszą kolejką zmagań – 28 maja – i potrwa do 6 września, kiedy to wyłoniony zostanie Mistrz Polski i jednocześnie reprezentant kraju w europejskiej lidze Challenger. Jako oficjalny partner, OMEN dostarczy laptopy dla zespołu komentatorskiego oraz analizy w czasie Rainbow Six Polish Masters. Firmy będą prowadziły także wspólne działania komunikacyjne i sprzedażowe związane z polską ligą.

Z pewnością będzie to najbardziej ekscytująca edycja turnieju zwłaszcza, że zwycięstwo w nim po raz pierwszy umożliwi najlepszym polskim graczom walkę o imponującą pulę nagród na globalnej arenie. Marka OMEN celebruje kulturę gamingową i swoimi rozwiązaniami wspiera wszystkich, którzy poprzez granie stale się rozwijają.
Katarzyna Dulemba, PS Gaming Marketing, HP Inc Polska

Drużyny Counter-Strike zmierzą się w turnieju charytatywnym o 2 miliony dolarów

W ostatni weekend maja, sześć najlepszych drużyn Counter-Strike zmierzy się w turnieju charytatywnym „Gamers Without Borders”. Pula nagród wynosi aż 2 miliony dolarów, a zwycięskie drużyny przekażą je na rzecz walki z Covid-19. W turnieju wystąpi Natus Vincere, G2 Esports, mousesports, FaZe Clan, OG oraz Fnatic.

Marka XPG tytularnym sponsorem Invicta Gaming

Invicta
Fot. XPG Invicta

Marka XPG została tytularnym sponsorem organizacji Invicta Gaming, która ze swoją drużyną Rainbow Six występują w Polish Masters. Współpraca obejmuje występy pod nową nazwą w rozgrywkach transmitowanych przez Polsat Games, testy wyposażenia, aktywności w mediach społecznościowych oraz atrakcje dla fanów. Za koordynację współpracy odpowiada krakowska agencja WĘC PR. Marka XPG udzieli między innymi wsparcia sprzętowego zawodnikom Invicta Gaming. Efektami kooperacji będą także testy wyposażenia, czy też aktywności w mediach społecznościowych organizacji oraz jej reprezentantów.

Devils.one z dywizją Rainbow Six

Devils.one
Fot. Devils.one

Devils.one, jedna z wiodących organizacji, zdecydowała się na przyjęcie dywizji Rainbow Six. Drużyna będzie występować w flagowej lidze Ubisoftu w Polsce – Polish Masters transmitowanej na Polsat Games. To kolejna organizacja, która w ostatnim czasie zdecydowała się na inwestycje w Rainbow Six. Z pewnością jest to pokłosie ostatnich informacji o nowej strukturze esportowej tej gry.

Electronic Arts z 1,5mln dolarów przychodu z Ultimate Team

Electronic Arts zaraportował 1,49mld$ przychodu z tytułu Ultimate Team w ostatnim roku kalednarzowym. To wzrost o ponad 100 milionów w stosunku do roku ubiegłego. Electronic Arts konsekwentnie buduje rynek wirtualnych przedmiotów w swoich najnowszych tytułach z FIFA, czy NBA na czele.

Orbit rozszerza działania w esporcie

Orbit rozszerza działania w esporcie! Po AGO, Illuminar i Devils.one czas na Arcane Wave.

Ubisoft z nową europejską strukturą esportową

UBISOFT z nową europejską strukturą esportową!

Poprzedni przegląd esportowych wydarzeń tygodnia

W tym tygodniu w esporcie: Puki Style, Honoris, Red Bull, Orlen, Oponeo, Devils.one, Astralis, Le Mans, Blast, Rainbow Six

 

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

W tym tygodniu w esporcie: Puki Style, Honoris, Red Bull, Orlen, Oponeo, Devils.one, Astralis, Le Mans, Blast, Rainbow Six

Moda na esport trwa! Puki Style w rankingu popularnosci deklasuje Roberta Lewandowskiego, a Red Bull zostaje sponsorem nowej organizacji Neo i Taza. Orlen i Oponeo z kolejnymi aktywacjami, a wszystkie rozgrywki i turnieje trwają w najlepsze!

Przeglad wydarzen esport ESE

Puki Style popularniejszym sportowcem niż Robert Lewandowski!

puki lewy
Fot. TVP Sport

Nie milknie echo wielkiego sukcesu K1CK esports, które zajęło drugie miejsce na EU Masters. Czołowy zawodnik drużyny – Łukasz 'Puki Style’ Zygmunciak, w plebiscycie na ulubionego sportowca zdeklasował Roberta Lewandowskiego. W półfinałowym starciu plebiscytu organizowanego przez TVP Sport zdobył aż 82% głosów poparcia. Dla wielu fanów sportów tradycyjnego to ogromny szok. Czy to już zmiana pokoleniowa? Na pewno nie powinniśmy obawiać się esportu i powoli się z nim oswajajmy. Wygląda na to,  że będzie odgrywał coraz istotniejsza rolę.

Legendy Counter-Strike zakładają HONORIS. Red Bull sponsorem

Honoris
Fot. Honoris

Dwóch legendarnych zawodników i wielokrotnych zdobywców trofeów w grze Counter-Strike stworzyło nową organizacje. Filip 'Neo’ Kubski oraz Wiktor 'Taz’ Wojtas połączyli siły i powołali Honoris. Pierwszym sponsorem organizacji została marka Red Bull. Honoris będzie posiadało dywizje Counter-Strike i ma aspiracje dołączyć do najlepszych drużyn na świecie.

Orlen Stay & Play – włącz się do gry

Orlen stay and play
Fot. Orlen

Orlen z kolejnym projektem skierowanym do świata esportu. Wystartowała akcjach Stay&Play w ramach której przeprowadzane będą rozgrywki w grach Assetto Corsa oraz Rocket League. W rozgrywkach udział weźmie ponad 40 członków Orlen Team oraz Grupy Sportowej Orlen.

Oponeo poprzez simaracing wchodzi w świat esportu!

Oponeo jest kolejną marką, która zostaje sponsorem simracingu!  Działania z tradycyjnego motorsportu przenosi do digital motorsportu. Oponeo zostało tytularnym sponsorem Oponeo Rallycross Challenge, które będą rozgrywane w ramach Mistrzostw Polski Digital Motorsport. Poza partnerstwem tytularnym, marka będzie widoczna na obrandowanych samochodach wewnątrz wirtualnej rozgrywki.

Devils.one rekrutuje młode talenty w projekcie Adepci Summoner’s Rift

devils.one
Fot. Devils.one

Czołowa polska organizacja sportów elektronicznych oraz lider w dziedzinie esportowego scoutingu — devils.one, rozpoczyna akcję Adepci Summoner’s Rift skierowaną do młodych, aspirujących graczy League of Legends w wieku 13-16 lat. Zapisy do turnieju właśnie ruszyły i potrwają do 26 maja. To szansa dla tych, którzy grając w domowym zaciszu, marzyli o byciu profesjonalnym zawodnikiem. Fundatorem nagrody głównej jest Riot Games, twórca gry League of Legends, dzięki któremu 10 zawodników weźmie udział w tygodniowym Esports Skills Camp, podczas którego uczestnicy pod czujnym okiem trenerów szlifować będą swoje umiejętności

Paczka zagrała i zebrała ponad 300 tysięcy złotych

331 tysięcy złotych zebrało łącznie 80 streamerów grających w gry w czasie ostatniego weekendu. Kwota zostanie przeznaczona na zakup komputerów dla dzieci wykluczonych cyfrowo. Planem był zakup 50ciu urządzeń, ale jest szansa że liczba ta znacznie się powiększy. Pisaliśmy o tym pod koniec zeszłego tygodnia.

Rainbow Six Polish Masters na antenie Polsat Games

Fot. Ubisoft

Rainbow Six Polish Masters, największe rozgrywki Rainbow Six Siege w Polsce transmitowane będą w telewizji na antenie Polsat Games. W walce o mistrzowski tytuł i nagrody z puli wynoszącej 60 000 złotych zobaczymy osiem drużyn. Rainbow Six Polish Masters to oficjalne rozgrywki Ubisoft Polska o randze Mistrzostw Polski, które są kontynuacją Rainbow Six Masters League. Do turnieju przystąpią najlepsi zawodnicy w kraju, reprezentujący sześć zaproszonych organizacji i dwie, które awans uzyskały poprzez kwalifikacje. Wśród uczestników znaleźli się: AVEZ Esport, Izako Boars, Actina PACT, PRIDE, Invicta Gaming, Teetres SLAVGENT, .PS4 oraz Hummingbirds.

Astralis wygrywa europejskie ESL One Road to Rio

W miniony weekend zakończył się prestiżowy turniej ESL One Road to Rio w grze Counter-Strike, który znajduje się cyklem kwalifikacyjnym do CS:GO Major. Bezkonkurencyjna okazała się duńska drużyna Astralis, która w wielkim finale pokonała G2 Esports. Polskie drużyny nie zakwalifikowały się do tych rozgrywek.

Restrukturyzacja Starcraft II i Warcraft III ESL Pro Tour

Rozgrywki StarCraft® II & Warcraft® III przenoszą się do internetu i zakończą się finałami
Masters Championship w 2021 roku. Rozgrywki rozszerzono o dodatkowe 75 dni w porównaniu do oryginalnego harmonogramu z czterema turniejami na żywo. ESL Pro Tour będzie miał w tym roku trzy sezony i rozgrywany będzie w całości przez internet. Po zmianach w ESL Pro Tour ilość transmitowanych treści wzrośnie niemalże czterokrotnie. Jest to zgodne ze zmianami również w kalendarzach innych gier, co jest konsekwencją przenoszenia się turniejów do online.

24 godzinny wirtualny wyścig Le Mans zamiast tradycyjnego

Le Mans
Fot. Swipe Right

ACO i FIA WEC ogłosiły, że w oryginalnej dacie 13-14 czerwca sławny 24 godzinny wyscig Le Mans odbędzie się w formule wirtualnej. Profesjonalne zespoły wystawią czteroosobowe zespoły składające się z dwóch profesjonalnych zawodników tradycyjnego motorsportu i dwóch profesjonalnych simracerów. Ich areną zmagań będzie gra rFactor 2. Oryginalny Le Mans został przełożony na 19-20 września 2020.

Blast pozyskuje 12.5 miliona euro dofinansowania

Jeden z wiodących organizatorów turniejów esportowych na świecie – Blast, zebrał 12.5 miliona euro dofinansowania, które posłużą na przyśpieszenie dalszego wzrostu organizacji. W planach są kolejne projekty. W ostatnim czasie Blast zaistniał również w Polsce, poprzez projekt Blast Rising, realizowany wspólnie z Fantasyexpo.

PlayStation 4 osiągnęło pułap 110 milionów sprzedanych konsol

W oczekiwaniu na premiery konsol nowej generacji takich jak PlayStation 5, Sony publikuje wyniki sprzedaży jej obecnej konsoli, czwartej generacji, która osiągnęła poziom 110 milionów sprzedanych sztuk. Dla porównania PlayStation 3 sprzedało się w liczbie 87,4 mln sztuk, PS2 – 155 mln, PS1 – 102,5mln.

Tydzień temu pisaliśmy o K1CK Neosurf, EU Masters, Alior Banku, Śląsku Wrocław, czy Esport Pro Tour

W tym tygodniu w esporcie: K1CK Neosurf, EU Masters, Alior Bank, Śląsk Wrocław, Esport Pro Tour

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

W tym tygodniu w esporcie: K1CK Neosurf, EU Masters, Alior Bank, Śląsk Wrocław, Esport Pro Tour

European Masters

K1CK Neosurf z wicemistrzostwem EU Masters, Alior Bank wchodzi w esport, a globalny rynek gier warty 159 miliardów dolarów. Przegląd wydarzeń z ostatnich dni.

Przeglad wydarzen esport ESE

K1CK Neosurf wicemistrzem EU Masters!

Fot. K1CK Neosurf

W weekend odbywały się decydujące mecze playoffów EU Masters, mających status Mistrzostw Europy w League of Legends. W najlepszej czwórce znalazły się aż 2 polskie drużyny. W pierwszym półfinale AGO Rogue niestety uległo francuskiej drużynie LDLC, natomiast K1CK Neosurf pewnie zwyciężyło hiszpańskie Movistar Riders, a wyróżniającym zawodnikiem był Łukasz 'Puki Style” Zygmunciak. K1CK w wielkim finale musiało jednak uznać wyższość francuskiego LDLC i ostatecznie zdobyło tytuł wicemistrza Europy. To historyczny wynik i wielki sukces Polaków w tych rozgrywkach.

Alior Bank z mocną inwestycją w esport w Polsce!

Alior-Riot
Fot. Alior Bank

Alior Bank wchodzi w świat esportu! Zdecydował się na mocne wsparcie polskiej sceny League of Legends. Został głównym sponsorem Ultraligi – najbardziej prestiżowych rozgrywek LOL w Polsce, a także przygotował dedykowaną ofertę dla graczy. Alior Bank we współpracy z wydawcą Riot Games, stworzył dedykowaną kartę płatniczą z wizerunkiem Ashe – jednej z postaci w grze League of Legends. Użytkownicy za płatności kartą będa otrzymywać specjalne punkty, wymienialne na wirtualne Riot Points. Skierowanie uwagi na graczy zostało poprzedzone badaniami przeprowadzonymi przez RBL_Innovatioan – wewnętrzne laboratorium Alior Banku. Badania pokazały, że niemal połowa klientów korzystających z usług bankowości online gra w sieci przynajmniej raz w tygodniu. W przeciągu kolejnego tygodnia zaprezentujemy szeroki case study wejścia Alior Bank w świat esportu.

Zakończył się Esport Tour Pro

Esport Tour
Fot. Esport Tour

W niedzielę zakończyły się zmagania Esport Tour Pro w grze Counter-Strike. Wśród czterech najlepszych drużyn znalazło się Illuminar Gaming, AVEZ, Actina PACT i Pompa Team. Zwycięzcą została Actina Pact, która w finale pokonała Pompa Team wynikiem 2:0. Wszystkie spotkania Esport Tour Pro były transmitowane ze Studia Tarczyński Live, a sponsorami transmisji była m.in. marka Tiger (napoje energetyczne), czy Wawel (słodycze).

Rynek gier warty już ponad 159 miliardów dolarów?

newzoo global games market
Graf. Newzoo

Newzoo, wiodący podmiot badawczy w gamingu i esporcie, ogłosił podniesienie prognozy wartości globalnego rynku gier do 159,3 miliardów dolarów, co stanowi wzrost o 9,3% rok do roku. Newzoo przyznaje, że zauważalne jest pozytywne oddziaływanie pandemii i społecznej izolacji na branżę gier. Wśród platform globalnie dominują gry mobilne (77mld), przed konsolowymi (45mld) i komputerowymi (37mld).

Śląsk Wrocław przyjmuje dywizje Valoranta

Slask Wroclaw Esports
Fot. Śląsk Wrocław Esports

Klub sportowy Śląsk Wrocław miesiąc temu ogłosił wejście na rynek esportu przyjmując dywizje Counter-Strike, Fortnite, oraz FIFA. Po miesiącu działalności zdecydował się na rozszerzenie działań i stworzenie dywizji w nową grę od Riot Games – Valorant. Gra obecnie znajduje się w fazie beta testów, ale nie przeszkadza jej to w biciu kolejnych rekordów oglądalności na platformie Twitch. Kolejne miesiąca przyniosą nam wiele odpowiedzi odnośnie dalszej przyszłości tej gry.

W zeszłym tygodniu pisaliśmy o takich markach w esporcie jak Red Bull, STS, ESL, Twitch, Valorant, Sokół, AGO, Blizzard, czy EA

Red Bull, STS, ESL, Twitch, Valorant, Sokół, AGO, Blizzard, EA, czyli Esportowe wydarzenia ostatnich dni

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

Red Bull, STS, ESL, Twitch, Valorant, Sokół, AGO, Blizzard, EA, czyli Esportowe wydarzenia ostatnich dni

Red Bull Flick

Kolejne marki z aktywnościami w esporcie. Giganci świata gamingu zarabiają setki milionów. Wpływ pandemii na wydarzenia esportowe. Film fabularny. Polacy z sukcesami na EU Masters. Przegląd wydarzeń z ostatnich dni.

Przeglad wydarzen esport ESE

Red Bull z globalnymi i lokalnymi aktywnościami w Counter-Strike Global Offensive

Red Bull zintensyfikował działania w esporcie i wystartował z dwoma inicjatywami. Poprzez platforme FaceIt uruchomił Red Bull Flick, czyli turniej 2na2 w grze Counter-Strike, który daje amatorom na całym świecie szansę zmierzenia się z najlepszymi zawodowymi graczami na niestandardowych mapach z brandingiem Red Bulla, przygotowywanymi specjalnie na tę okazje. To pierwsze globalne wydarzenie Red Bulla w świecie Counter-Strike, a kwalifikacje krajowe sa już otwarte.

Red Bull w Polsce wspólnie z Polsat Games wystartował również z inicjatywą Red Bull Solo Q, gdzie zawodnicy będą brali udział w pojedynkach 1 na 1 w grze League of Legends.

Activision Blizzard +505MLN USD, Electronic Arts +418MLN USD

Najwięksi producenci gier raportują rekordowe wyniki. Electronic Arts zaraportowało 418 milionów dolarów zysku, przy 1,39 miliarda obrotu w ostatnim kwartale. Activision Blizzard natomiast zaraportowało 505 milionów dolarów zysku, przy 1,79 miliarda obrotu w ostatnim kwartale. Na wynik tej drugiej firmy ogromny wpływ miała premiera Call od Duty: Warzone, której premiera miała miejsce 10 marca i do dzisiejszego dnia zgromadziła 60 milionów graczy. Gra została wypuszczona w modelu free to play z mikropłatnościami za skiny czy inne dodatki, bez wpływu na performance gry.

ESL oraz DreamHack na wyłączność z Twitchem

ESL Dremhack ESL
Graf. ESL / Dreamhack / Twitch

Liderzy na rynku turniejów esportowych – ESL oraz DreamHack podpisują umowę o transmisjach na Twitchu. Zgodnie z umową, transmisje cyfrowe na żywo w języku angielskim z najważniejszych rozgrywek będą dostępne wyłącznie na Twitchu. W ramach kontraktu największe rozgrywki e-sportowe organizowane przez ESL i DreamHack, będą transmitowane na żywo wyłącznie na platformie Twitch w 2021 i 2022 roku. Nie dotyczy to cyfrowych partnerów telewizji linearnej. W Polsce turnieje ESL Pro Tour transmituje Polsat Games W Polsce turnieje ESL Pro Tour transmituje Polsat Games.

AGO Rogue i K1CK Neosurf z awansem do playoffów European Masters

Oba zespoły po dwóch tygodniach zmagań zapewniły sobie awans do playoffów Mistrzostw Europy League of Legends. Zarówno AGO Rogue, jak i K1CK Neosurf zajęły drugie miejsce w swoich grupach. W ćwierćfinale AGO Rogue pewnie pokonało niemieckie mousesports i zdążyło już się zameldować w półfinale rozgrywek. Z kolei K1CK Neosurf dziś o 19tej  zmierzy się z GamersOrigin z Francji.

Kolejne reakcje ESL, Epic Games, DreamHack, PUBG na pandemie

DreamHack przesuwa i odwołuje kolejne wydarzenia w Counter-Strike i innych tytułach. Trzy zaplanowane na rok 2020 turnieje z cyklu DreamHack Open (Valencia, Montrael, Hyderabad) zostaną rozegrane w Internecie. Organizatorzy wciąż liczą na możliwość zorganizowania fizycznych eventów w Rotterdamie (październik, Holandia), Jönköping (listopad, Szwecja) i Madrycie (grudzień, Hiszpania). Wydarzenia planowane w Dallas (Maj) i Sztokholmie (Czerwiec) zostały odwołane.

Epic Games odwołuje Mistrzostwa Świata w Fortnite. Rok temu pula nagród w tych rozgrywkach wyniosła 30 milionów dolarów, a zwycięzca stał sie bogatszy o 3 miliony dolarów. Mistrzostwa Świata odbędą się w 2021 roku. Do tego czasu zawodnicy będą rywalizować w zmaganiach online.

ESL One Cologne, jeden z najważniejszych turniejów Counter-Strike w globalnym kalendarzu odbędzie się bez udziału publiczności. Zmagania odbędą się pod koniec sierpnia za zamkniętymi drzwiami przy zachowaniu wszelkich zasad bezpieczeństwa.

W partnerstwie z ESL, PUBG Mobile League przenosi się w całości do internetu. Zmagania rozpoczną się w czerwcu. Ten niezwykle popularny battle royal największe grono odbiorców ma na urządzeniach mobilnych. Zawodnicy będą rywalizować o łączną pulę 5 milionów dolarów, którą wydawca przeznaczył na tę grę w 2020 roku.

Globalna federacja esportu ujawnia dalsze plany rozwoju

Global Esports Federatio Athletes and Players Commission
Fot. Global Esports Federatio Athletes and Players Commission

Global Esports Federation ujawniła szczegóły odnośnie członków Komisji Zawodniczej. Przewodniczyć będzie Charmaine Crooks, pięciokrotna uczestniczka Igrzysk Olimpijskich i srebrna medalistka w sztafecie 4x400m z Igrzysk w Los Angeles, a jej zastępcą zostanie Koen Schobbers, były profesjonalny zawodnik esportowy. Globalna Federacja Esportowa rozpoczęła działalność w grudniu ubiegłego roku, aby stać się „globalnym organem zarządzającym” ekosystemem e-sportu, przy wsparciu chińskiego międzynarodowego koncernu Tencent.

Twitch przedstawia Esports Hub

Twitch esports directory
Fot. Twitch

Nie trzeba było długo czekać na odpowiedz Twitcha na działania konkurencji (w zeszłym tygodniu wystartował Popdog) i prezentuje Esports Hub. W jednym miejscu znajdą się wszystkie transmisje z turniejów, jak również transmisje profesjonalnych drużyn, czy indywidualnych zawodników. To świetne posunięcie, które powinno uczynić dostęp do transmisji esportowych jeszcze bardziej dostępnym i intuicyjnym.

Valorant z trybem rankingowym

W ostatnim tygodniu wystartował tryb rankingowy w nowej grze Riot Games – Valorant. Firma konsekwentnie stawia na esport i rywalizacje, a w ten sposób zamierza wzmocnić rywalizacje w tej aspirującej do grona najważniejszych tytułów esportowych grze. Valorant bez wątpienia ma jeszcze długą drogę do pokonania, ale wiele znaków wskazuje, że gra ta na stałe wejdzie do kanonu gier esportowych. Riot Games z pewnością posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie do zbudowania struktur sportowych. Już teraz Valorant wzbudza ogromne zainteresowanie i z zaciekawieniem będziemy przyglądać się rozwojowi tej gry w kolejnych miesiącach.

Zapowiedziano Ghost – pierwszy polski fabularny film o esporcie

Ghost opowie o sile przyjaźni i miłości do gier komputerowych. Historia opowie o losach Tomka – niezrozumianego przez świat i rodzinę chłopaka, który marzy o karierze esportowca. Film pokaże jego losy od grania w kameralnych kawiarenkach internetowych, po tłumnie zapełnione stadiony z wielotysięczną widownią. Fabuła jest zainspirowana zmaganiami tzw. „Złotej Piątki”, która od 2006 roku regularnie sięgała po najwyższe tytuły w grze Counter-Strike.

Raperzy „Sokół” i „Małolat” inwestorami w nowej spółce Movie Games

Wojtek Sokół
Fot. Wojtek Sokół

Sokół i Małolat są kolejnymi celebrytami, którzy zainwestowali w branżę gamingową. Założyli nowe studio deweloperskie – True Games. Będzie ono zajmować się produkcją symulatorów o szeroko pojętej tematyce ulicznej, zapoczątkowanej przez świetnie przyjętego przez graczy Drug Dealer Simulator. Wyróżnikiem gier sygnowanych marką True Games będzie realistyczne oddanie klimatu kultury ulicznej,
nawiązywanie do momentami bezwzględnego świata.

STS sponsorem turnieju Esport Tour PRO

STS Esport Tour
Fot. STS

STS został oficjalnym sponsorem Esport Tour PRO – internetowego turnieju CS:GO zaplanowanego na 9-10 maja. W rozgrywkach wezmą udział czołowe polskie drużyny Counter-Strike, m.in. Illuminar Gaming, Izako Boars, AVEZ Esport, czy Actina PACT. To kolejna inicjatywa STS skierowana do esportu. W poprzednich latach STS był sponsorem m.in. Polskiej Ligi Esportowej, czy drużyn Izako Boars, devils.one i xkom AGO.

Wcześniej pisaliśmy: LOL i CS:GO najbardziej wpływowymi grami pierwszego kwartału

League of Legends i Counter Strike najbardziej wpływowymi grami pierwszego kwartału 2020

W zeszłym tygodniu w Esportowych wydarzeniach pisaliśmy natomiast milionach widzów na koncercie w Fortnite, starcie Popdog, czy też o nowych projekty ESL i Fantasyexpo

28 milionów widzów na koncercie w Fortnite, start Popdog, nowe projekty ESL i Fantasyexpo, czyli Esportowe wydarzenia ostatnich dni

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana