Maciej Herman na czele Jury Effie Awards 2021

Maciej Herman

Tegoroczny skład Jury Effie Awards to ponad 170 ekspertów i praktyków z branży marketingu i reklamy. Gremium jurorskiemu przewodniczyć będzie Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający firmy Wedel.

22. edycja konkursu Effie Awards Poland podsumuje nietypowy rok 2020. Jurorzy będą oceniali działania, które często wymykały się przyjętym standardom i owocowały efektywnością.

Komunikacja marek od dawna wychodzi daleko poza obszar informowania o atrybutach produktów czy usług. To także angażowanie odbiorców, budowanie relacji, przełamywanie schematów i tworzenie niepowtarzalnych narracji. Coraz częściej rola reklamy i marketingu obejmuje także edukację
i odpowiadanie na aktualne wyzwania społeczne i ekologiczne. W Polsce i na całym świecie stanęliśmy twarzą w twarz z fundamentalnymi problemami. Jako marketerzy nie tylko mamy wybór. To przede wszystkim nasz obowiązek by reagować i znajdować właściwe rozwiązania, wykorzystując fakt, że konsumenci ufają markom dużo bardziej, niż na przykład politykom. Nasz wpływ na to w jakim społeczeństwie i otoczeniu żyjemy jest ogromny.

Zaproszenie do grona jury Effie Awards jest nobilitacją, a to, że otrzymałem je w roku 170-tych urodzin naszej firmy ma dla mnie wyjątkowe znaczenie. Czuję się zaszczycony, mogąc przewodniczyć obradom jurorskiego grona, szczególnie że marketing zawsze był w Wedlu kluczową częścią biznesu. Znaczenie komunikacji z otoczeniem rozumieli już założyciele firmy, często wytyczając nowe ścieżki dla działań reklamowych. Kontynuujemy to podejście do dzisiaj

Życzę powodzenia wszystkim uczestnikom!

Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający firmy Wedel

Pawel Tyszkiewicz Cieszy nas bardzo fakt, że Maciej Herman zgodził się objąć funkcję Przewodniczącego Jury. Od dawna podkreślamy, że w dzisiejszych czasach rola CMO czy dyrektora marketingu ewoluuje i jest kluczowa dla organizacji. Mają oni dostarczać informacji istotnych z punktu widzenia całego biznesu, a nie tylko działań z zakresu marketingu, sprzedaży, promocji czy relacji z klientami. Historia doświadczenia zawodowego Macieja potwierdza, że tak właśnie jest. Dziś pełni on rolę dyrektora zarządzającego firmy Wedel.

Paweł Tyszkiewicz, Dyrektor Zarządzający SAR

Maciej Herman, oprócz roli Przewodniczącego, pokieruje grupą jurorską, która będzie oceniać prace zgłoszone w kategorii Marketing & Business Solutions. Kategoria ta koncentruje się na przełomowych, nowatorskich w formie lub w zastosowaniu nowych technologii czy innych rozwiązań – działaniach marketingowych, w których komunikacja nie była znaczącym elementem marketing mixu.

W jury zasiadają reprezentanci reklamodawców w randze prezesów, dyrektorów marketingu oraz brand managerów, a także przedstawiciele mediów, agencji komunikacyjnych, pracownicy instytutów badawczych i niezależni, branżowi eksperci. Ostatecznego wyboru składu jury, spośród ok. 300 kandydatur, dokonał Komitet Organizacyjny konkursu poprzez głosowanie online (wyłaniając short listę), a następnie w formie dyskusji. Po zatwierdzeniu ponad 170-osobowego składu, jurorzy zostali przydzieleni do poszczególnych grup jurorskich:

  • Grupa 1 Napoje Alkoholowe; Napoje Bezalkoholowe; Żywność
    Przewodniczący: Krzysztof Białkowski, CMO Red Bull
  • Grupa 2 Leki i Suplementy Diety; Uroda i Pielęgnacja
    Przewodniczący: Andrzej Mytych, CMO Yope
  • Grupa 3 Kultura i Rozrywka, Young Audience
    Przewodnicząca: Anna Putts, Brand & Content Director HBO i HBO GO w regionie Europy Centralnej
  • Grupa 4 Finanse; Business-to-Business
    Przewodnicząca: Natalia Załęcka, Head of Marketing Transformation, Deloitte Digital
  • Grupa 5 Dobra konsumpcyjne; Motoryzacja; Usługi
    Przewodniczący: Tomasz Borchowiec, Marketing & Corporate Communications Director Prudential
  • Grupa 6 Retail/ Kanały Sprzedaży; Commerce
    Przewodnicząca: Joanna Czekaj, Managing Director SaleTube
  • Grupa 7 Long Term Marketing Excellence, Launch/ relaunch;
    Przewodniczący: Filip Fiedorow, CMO Netto Polska
  • Grupa 8 Positive change: React& Defend, Smart Budget
    Przewodnicząca: Elżbieta Twardowska, CSO Ogilvy
  • Grupa 9 Positive change: Positive Influence; Non – Profit & Public Service; PR-Led i Employer branding
    Przewodnicząca: Anna Koszur, Managing Director, Freundschaft
  • Grupa 10 Brand Experience; Branded Content
    Przewodniczący: Paweł Loedl, Chief Strategy Officer VMLY&R

Pełny skład jury na: https://awards.effie.pl/jury/

Oficjalna inauguracja Jury 22. edycji Effie Awards 2021 odbyła się w ubiegłą środę, 26 maja. Podczas wspólnego spotkania, jurorzy mieli okazję dyskutować na temat efektywności w świecie bez cookies i tego, czy firmy są przygotowane na przywrócenie konsumentom większej prywatności w świecie wirtualnym?
W panelu uczestniczyli: Katarzyna Dyczek, X-KOM; Rafał Wiewiórski, Ringier Axel Springer Polska; Agnieszka Jaworska, Facebook; Kamil Wiszowaty, Group One Media; Natalia Załęcka, Deloitte Digital; Piotr Lobaczewski, Salesforce. Rozmowę z ekspertami poprowadziła Anna Sakowicz, Chief Data & Analytics Officer, Publicis Groupe Poland.

Anna Sakowicz Od ponad 20 lat pliki cookies są podstawą funkcjonowania reklamy internetowej i choć przez lata narzekaliśmy na jakość technologii cookie, to na nich opierał się właściwie cały digital marketing i większość procesów, stanowiących o codziennej pracy marketerów. Po wprowadzeniu zmian targetowanie kampanii, stworzone segmentacje czy persony oparte o dane inne niż własne (1st party data) będą praktycznie niemożliwe poza ekosystemami tzw. walled Gardens lub innych podmiotów posiadających własne dane, co wpłynie istotnie na aktywacje kampanii digitalowych. Pomiar i wskaźniki, które traktowaliśmy jako oczywiste, będą wkrótce niedostępne. To już ostatni moment, aby odpowiedzieć sobie na pytanie czy posiadana przeze mnie i moją firmę strategia, uwzględnia nadchodzące zmiany oraz czy wdrażam procesy zapewniające mojemu biznesowi dynamiczny, efektywny rozwój w nowej rzeczywistości. Jeśli odpowiedź jest negatywna lub mamy co do niej jakiekolwiek wątpliwości, to ten moment, aby podjąć konkretne działania. Zegar bowiem tyka.

Anna Sakowicz, Chief Data & Analytics Officer, Publicis Groupe Poland

Przebieg obrad Jury

  • Koniec czerwca – briefing członków Jury dotyczący procedur, zasad i kryteriów oceny. Jury ocenia prace w 4 obszarach:
    – Wyzwanie, kontekst rynkowy i cele (waga oceny 0,23);
    – Insight i strategia (waga oceny 0,24),
    – Realizacja (waga oceny 0,23)
    – Wyniki (waga oceny 0,30).
    A w przypadku kategorii M&BS są to:
    – Wyzwania biznesowe i przyjęte cele (waga oceny 0,3);
    – Koncepcja działania (waga oceny 0,2);
    – Egzekucja idei i dobór narzędzi (waga oceny 0,2)
    – Efekty (waga oceny 0,3).
  • Druga połowa sierpnia – przegląd zgłoszonych projektów przez Jury na platformie online.
  • Wrzesień – to okres obrad Jury: dyskusje, głosowanie online (short lista), zatwierdzanie nominacji
    i ocena indywidualna. Wszystko odbywa się przy wsparciu firmy prawniczej LSW, która nadzoruje proces oraz na podstawie średniej ważonej ocen, po zastosowaniu algorytmu, uzyskuje listę prac, które danego roku otrzymają Effie Awards.
  • Po głównym głosowaniu, Przewodniczący grup jurorskich wraz z Przewodniczącym Jury na specjalnym posiedzeniu wybierają laureata Grand Prix spośród kampanii nagrodzonych Złotym Effie
    (z wyłączeniem kategorii Marketing & Business Solutions oraz Non-Profit & Public Service). Przykładowe kryteria oceny: nowatorski charakter pracy i studium przypadku dla rynku; długotrwały efekt dla marki – sustainability; zmiana zachowań i/ lub percepcji.

Przesyłanie zgłoszeń będzie możliwe w czterech wyznaczonych terminach:
I termin: 12.05 – 31.05 (do godz. 17:00 włącznie)
II termin: 31.05 (od godz.17:01) – 21.06 (do godz. 17:00 włącznie)
III termin: 21.06 (od godz.17:01) – 12.07 (do godz. 17:00 włącznie)
IV termin: 12.07 (od godz. 17:01) – 23.07 (do godz. 17:00 włącznie)

W tym roku, swoim zaangażowaniem Effie Awards 2021 wspierają:

Sponsorzy Strategiczni: TVN, Onet, Salesforce, Radio Zet
Sponsorzy Wspierający: Facebook, AMS, YouTube
Partnerzy Merytoryczni: Premium TV, Media&Leads Polska
Doradca prawny: Firma prawnicza LSW


Źródło: SAR

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Znamy skład Jury Konkursu Złote Spinacze 2020

konkurs złote spinacze

Przewodniczącą Jury XVIII edycji Złotych Spinaczy została Małgorzata Mejer z Procter&Gamble. Przewodniczącymi poszczególnych grup jurorskich są: Anna Papka (Shell Polska), Magdalena Brzezińska (Grupa Żywiec), Mariusz Pleban (OneMulti) oraz Anna Cywińska (Fundacja Nutricia).

Wśród jurorów tegorocznej edycji Złotych Spinaczy znalazło się niemal 90 osób – są to nie tylko praktycy i eksperci branży PR, ale także przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, mediów oraz środowiska akademickiego.

Konkurs Złote Spinacze to coroczne święto branży PR, miejsce, w którym mamy okazję zobaczyć to, co w niej najciekawsze. To także okazja, by poznać nowe, pojawiające się w niej trendy, usłyszeć opinie wybitnych ekspertów repezentujących agencje, klientów, organizacje pozarządowe, świat akademicki, media.

Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w P&G, Przewodnicząca Jury

Jurorzy zostali przydzieleni do czterech grup, w których będą oceniać projekty zgłoszone w określonych kategoriach. W przypadku znacznych dysproporcji w liczbie zgłoszeń, kategorie przydzielone do grup jurorskich mogą ulec zmianie.

Przewodniczącą pierwszej grupy jest Anna Papka, Doradca ds. relacji zewnętrznych na Polskę oraz Rzecznik Prasowy Shell Polska. Grupa oceni projekty z kategorii PR korporacyjny, Business-to-Business PR, PR finansowy i relacje inwestorskie, Media Relations, Technologia, IT, telekomunikacja, Finanse, Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze, Przemysł i infrastruktura, Efektywność.

W skład grupy weszli:

  • Ewa Bałdyga / Wiceprezes Zarządu / Martis Consulting
  • Magdalena Biedrzycka-Doliwa / Corporate Communication Senior Manager / Deloitte
  • Adam Burak / Członek Zarządu ds. Komunikacji i Marketingu / PKN ORLEN
  • Magdalena Dziak-Woyda / Associate Director / FleishmanHillard
  • Ilona Gajewska / PR & Communication Executive Manager / Grupa Selena
  • Marcin Gruszka / Product PR Manager / Allegro
  • Luiza Jurgiel-Żyła / Prezeska, Polskie Stowarzyszenie Public Relations / PR Manager, Cresa Polska
  • Bartłomiej Kędzierski / Managing Partner / Made in PR
  • Marek Kosycarz / Wykładowca / Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej
  • Julia Kozak / Partner / C.Point
  • Kamil Kozłowski / Partner Zarządzający / d*fusion communication
  • Anna Krajewska / Członek Zarządu / NBS Communications
  • Grzegorz Marczak / Redaktor Naczelny / Antyweb
  • Eliza Misiecka / Dyrektor / Genesis PR
  • Monika Nowakowska / Dyrektor Departamentu Public Relations / Obszar Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu Santander Bank Polska
  • Michał Olbrychowski / Head of Cohn&Wolfe
  • Anna Olszewska / Rzecznik oraz Dyrektor Departamentu Komunikacji KIR
  • Tomasz Podolak / Założyciel Linkleaders
  • Dorota Sapija / Dyrektor Zarządzający / Omega Communication
  • Justyna Szafraniec / Head of Communication / Grupa Generali Polska
  • Grzegorz Szczepański / CEO / Hill+Knowlton Strategies
  • Wojciech Szeląg / Dziennikarz i Wydawca / Polsat News
  • Cezary Szymanek / Zastępca Redaktora Naczelnego „Rzeczpospolitej”, Redaktor Naczelny rp.pl

Pracami drugiej grupy jurorskiej zarządzać będzie Magdalena Brzezińska, Corporate Affairs Director w Grupie Żywiec. Grupa zajmie się projektami z kategorii Advocacy i Public Affairs, Issue management i komunikacja kryzysowa, Komunikacja wewnętrzna, Employer branding, Social media, Medycyna i zdrowie, Sektor spożywczy, Motoryzacja i transport.

W tej grupie znaleźli się:

  • Agnieszka Bacińska / CEO / Walk PR
  • Klara Banaszewska / Dyrektor Generalna / Grayling Poland
  • Maria Buszman / Wykładowca na Uniwersytecie Ekonomicznym / Prezes Zarządu, Buszman. Komunikacja Doradztwo Badania Strategie
  • Sebastian Bykowski / Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Generalny / PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
  • Agnieszka Durlik / Dyrektor Generalny Sądu Arbitrażowego przy KIG
  • Agnieszka Durska / Szefowa Komunikacji Online / PIU
  • Adam Jarosz / Managing Partner, General Manager / BE Communications
  • Aneta Jóźwicka / Corporate Relations Director Europe Partner Markets and Poland Public Policy / Diageo
  • Anna Knowska / Dyrektor Zarządzający / Komunikacja Plus
  • Ewa Król-Sawicka / Managing Partner / Human Signs
  • Iwona Kubicz / Prezes Zarządu / Procontent Communication
  • Arkadiusz Mierzwa / Dyrektor ds. komunikacji / Jeronimo Martins Polska
  • Przemysław Mitraszewski / Managing Partner / Lighthouse
  • Marta Pokutycka-Mądrala / Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej oraz Rzecznik Prasowy / Nationale–Nederlanden
  • Elżbieta Radzka-Ferenc / Partner Zarządzający, Wiceprezes / Marketing & Communications Consultants
  • Małgorzata Rybak-Dowżyk / Corporate Communication Department Director / T–mobile Polska
  • Sebastian Stępak / CEO / MSL
  • Katarzyna Terej / Partner Zarządzający / TBT i Wspólnicy
  • Dariusz Tworzydło / Pełnomocnik Dziekana na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego
  • Mariusz Wawer / Head of Governmental Relations 3M Poland & East Europe Region
  • Alicja Wysocka-Świtała / Partner Zarządzający / Clue PR

Trzeciej grupie przewodniczyć będzie Mariusz Pleban, CEO agencji OneMulti. Grupa oceni zgłoszenia w kategoriach: PR produktu, Launch produktu, usługi lub firmy, Covid-19 PR response, Content marketing – branded content, Custom publishing, PR miejsca, miasta lub regionu, Sport, turystyka i rekreacja, Uroda, higiena i wellness, Kreatywność.

W skład grupy weszli:

  • Dorota Ciszek / Ekspert Sektorowy, Brand Communications / On Board Think Kong
  • Joanna Drabent / CEO / Prowly
  • Justyna Gościńska-Bociong / Dyrektor ds. Komunikacji i Marki Korporacyjnej / Medicover
  • Monika Jasłowska / Doradca ds. Transformacji / Polpharma Group
  • Małgorzata Kołodrub / Senior Communications & PR Manager, CEE / Medtronic Poland
  • Vadim Makarenko / Wydawca / BIQdata.pl
  • Małgorzata Mejer / Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej / Procter & Gamble w Europie Centralnej
  • Paweł Modzelewski / Head of Strategy / 24/7 Communication
  • Robert Moreń / Niezależny ekspert
  • Michał Nowosielski / Założyciel / BIGTHINKSKI
  • Przemysław Pająk / CEO oraz właściciel / Grupa Spider’s Web
  • Marcin Sienkowski / Head of Marketing / OLX
  • Justyna Skrzypek / Country Marketing Director Poland & Baltics / Grupa Essilor
  • Sebastian Tołwiński / Regionalny Dyrektor ds. Public Relations / UPFIELD
  • Łukasz Wilczyński / Prezes Zarządu / Planet Partners
  • Anna Wiśniewska / Marketing and Communications Director / Skanska
  • Tomasz Wygnański / Redaktor Naczelny / Media i Marketing Polska
  • Jan Zając / Prezes Zarządu / Sotrender
  • Katarzyna Życińska-Jarosz / Prezes Zarządu / 38 Content Communication

Przewodniczącą grupy czwartej jest została Anna Cywińska, Prezes Fundacji Nutricia. Grupa zajmie się oceną projektów z kategorii PR pro bono, Kampania społeczna, Event komercyjny, Event społeczny, Sustainability i CSR Communications, NGO i sektor publiczny, Kultura i media, Moda i styl życia, Research&Insight.

W grupie znaleźli się:

  • Małgorzata Bogusz / Managing Partner, Public Affairs Director / Vision Group
  • Anna Borys-Karwacka / Corporate Relations Director / McDonald’s Polska
  • Katarzyna Broniarek / Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej / IKEA Retail
  • Anna Drewniak / Consulting Director / Havas PR
  • Agnieszka Dziedzic / Managing Partner / Weber Shandwick
  • Blanka Fijolek / CEE PR & Community Manager / Amazon Polska
  • Zbigniew Gajewski / Partner / THINKTANK Ośrodek dialogu i analiz
  • Katarzyna Gospodarek / Corporate Communications Director / BMW Group Polska
  • Ewa Hope / dr, wykładowca, Pełnomocnik ds. Public Relations / Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej
  • Monika Kaczmarek-Śliwińska / dr hab. Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego
  • Agnieszka Kępińska-Sadowska / Dyrektor ds. Komunikacji i Relacji Zewnętrznych Europa Centralna, Polska, Bałtyki, World Travel Retail / Mondelez International
  • Paweł Łukasiak / Prezes / Akademia Rozwoju Filantropii
  • Anna Nawrocka-Tełewiak / Założycielka / Fundacja YOUNGS ARTS, Creative Cube
  • Mirella Panek-Owsiańska / Członkini Zarządu / Fundacja Szkoła Liderów
  • Ewa Podolska / Redaktor, Wydawca / TOK FM
  • Łukasz Przybysz / Medioznawca, politolog, wykładowca / Uniwersytet Warszawski
  • Paweł Sanowski / Prezes Zarządu / Instytut Monitorowania Mediów
  • Marta Szafrańska / Director Corporate Communications, Publicity & Corporate Citizenship Central and
  • Eastern Europe / The Walt Disney Company
  • Iwona Świątczak-Wasilewska / Pracownik naukowy, wykładowca / Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny
  • Hanna Waśko / CEO, właściciel / Big Picture

Ponadto wszyscy jurorzy będą oceniać projekty nadesłane w kategorii jubileuszowej, uruchomionej z okazji 20. rocznicy założenia Związku Firm Public Relations. Jej celem jest przypomnienie projektów, które miały szczególny wpływ na polską branżę PR i wyłonienie spośród nich Kampanii PR XX-lecia.

W konkursie mogą wziąć udział wszystkie podmioty realizujące kampanie public relations oraz inne projekty związane z budowaniem wzajemnie korzystnych relacji i skutecznym komunikowaniem.

Do 3 września trwa II termin zgłoszeń. Ostateczny termin przyjmowania projektów minie 7 września.
Nominowanych poznamy 8 października, a zwycięzców podczas uroczystej gali 4 grudnia.

Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie www.zlotespinacze.pl.

Partner merytoryczny konkursu: Deloitte.

Partnerzy: rp.pl, Rzeczpospolita, BRIEF, Wirtualne Media, Newseria, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), Pro4Media, VIDEOactions – agencja filmowa, THINKTANK, Sotrender, Conrego, Piloci Studio, Digital Beast, Michał Gmitruk Production, SPORTBIZ – Forum Sportu i Biznesu.


Źródło: Informacja prasowa Związek Firm Public Relations

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Poznaliśmy skład jury konkursu Innovation 2020

Innovation 2020 SAR,

Konkurs Innovation to inicjatywa organizowana przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR już po raz szósty. Jurorzy oceniają zgłoszenia w trzech grupach jurorskich: Innowacyjny Biznes, Innowacyjne Doświadczenie oraz Innowacyjne Media.

W tym roku przewodnicząca jury konkursu Innovation została Alina Prawdzik, Managing Partner Central Eastern Europe and Head of PropTech Investments, innogy Innovation Hub. Przewodniczącymi trzech grup jurorskich zostali wybrani: Dawid Pożoga, Marketing Lead PL/CZ, Zalando (Innowacyjny Biznes), Mateusz Górecki, Head of Agency, Fantasyexpo (Innowacyjne Doświadczenie) oraz Małgorzata Hejka, Strategy & Innovations Director, Spark Foundry (Innowacyjne Media).

W każdej grupie jurorskiej zasiadają specjaliści opiniujący prace w danej kategorii konkursowej. W jury Innowacyjny Biznes są to: Paweł Bylicki, CEO, Public Dialog; Michał Kowalczyk, Digital Solution Manager, Nielsen; Martyna Głowińska, Marketing & PR Manager, DOMODI; Marcin Andrzejczyk, Regional Marketing Manager Eastern Europe, Husqvarna; Łukasz Smolarski, Innovation Manager, IKEA Retail; Beata Ptaszyńska-Jedynak, Dyrektor ds. Korporacyjnych, Carlsberg Polska; Kamil Bąkowski, eCommerce Strategy Lead, Publicis Commerce; Anna Dębińska, Head of Marketing, Bausch Health; Igor Przespolewski, Niezależny konsultant. Jury w grupie Innowacyjny Biznes ocenia zgłoszenia w podkategoriach produkt, usługa, branding, model biznesowy, model sprzedażowy oraz CSR.

Do kategorii Innowacyjne Doświadczenie można zgłaszać działania w podkategoriach content, ux/cx, touchpoint oraz event, a w składzie Jury wybierającym nagrodzone prace zasiadają: Marcin Sienkowski, Head of Marketing, Grupa OLX; Jakub Barzak, Marketing Manager, Storytel; Justyna Dadał, Senior Brand Manager Durex, Reckitt Benckiser; Szymon Dyjach, Buzz & Appreciation Manager, AmRest – KFC; Sławomir Wala, Head of Digital, Cheil Poland; Rafał Ryś, Associate Creative Director, Saatchi & Saatchi IS; Michał Kaleta, Managing Director, Endorfina events; Mateusz Popiołek, Customer Experience Manager, Empik Group; Malwina Żurek, National Brand Marketing Manager, Red Bull; Maciej Zabielski, Head of Social Media, Merlin Group; Dariusz Maciołek, CMO, BNP Paribas Bank Polska

W skład Jury grupy Innowacyjne Media wchodzą: Anna Gromańska, Publishing and Innovations Director, Cube Group; Radosław Kropielnicki, Global Category Manager, GSK; Paweł Ważyński, Marketing Platforms Director, Resolution; Monika Zielińska, Dyrektor Działu Współpracy Strategicznej z Domami Mediowymi, AMS; Monika Więch, Communications & Business Director, Starcom; Łukasz Plona, Innovation & Technology Director, K2 Precise; Grzegorz Smyka, Digital & Investments Director, Wavemaker, Stanisław Kijowski, Strategy Director, ING Bank Śląski. Do kategorii Innowacyjne Media można zgłaszać prace w podkategoriach formaty mediowe i/lub reklamowe, smart use of data, aplikacje i platformy oraz algorytmy i narzędzia optymalizacyjne.

Jury zostało wybrane na podstawie otrzymanych zgłoszeń przez Komitet Organizacyjny Innovation 2020. Nominowanych w konkursie poznamy 9 kwietnia, a nagrodzonych podczas uroczystej Gali Konkursu 27 kwietnia, w Fortecy Kręglickich (Warszawa). Statuetkę konkursu, jak co roku, projektuje inny polski artysta – w tegorocznej edycji nagrodę tworzy Maja Ganszyniec.

Zgłoszenia do konkursu Innovation trwają do 28 lutego. Więcej informacji o Innovation na stronie www.innovation.sar.org.pl.

Organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

Współorganizatorzy: Twin.digital collective, Spark Foundry

Sponsorzy: Nielsen, AMS

Partnerzy: Restaurant Week, ThinkThank

Media: Nowy Marketing, Gazeta.pl, Brief, Marketer +

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Adam Przeździęk zaproszony do jury 33. EPICA Awards

Adam Przeździęk, autor bloga Mediafeed.pl będzie drugim w historii przedstawicielem Polski w elitarnym gronie jury EPICA AWARDS 2019.

Epica Awards jest jedynym międzynarodowym konkursem branży kreatywnej, w którym wyboru zwycięzców nie dokonują przedstawiciele świata reklamy, a niezależni dziennikarze z ponad 200 prestiżowych redakcji jak Adweek, Campaign, Fast Company, Forbes, Digiday, Buzzfeed, The Drum, a z Polski magazynu Press.

Adam Przeździęk komentuje: Cieszy mnie to, że komisja konkursu dostrzegła moje wieloletnie działania na polskim rynku i zaprosiła do składu jury tegorocznego wydarzenia Epica Awards. Jestem ciekaw tegorocznych zgłoszeń i głównych trendów, które zarysują się po ich dokładnej analizie. Zamierzam zwracać uwagę zarówno na niestandardowe podejście marek i agencji, jak i na szerszy kontekst, np. poruszanie w danej kampanii reklamowej istotnych społecznie kwestii.

 

 Adam Przeździęk, autor bloga MEDIAFEED.PL, trendwatcher, konsultant, mówca. Twórca i właściciel jednego z najbardziej poczytnych blogów w Polsce o nowoczesnym marketingu, niestandardowych formach reklamy, najnowszych zjawiskach społecznych oraz trendach z zakresu mediów cyfrowych
i technologii- MEDIAFEED.PL

Laureat plebiscytu Ludzie Polskiego Internetu. Autor nominowany do nagrody Człowiek Roku „Briefu” 2015. Wyróżniony przez magazyn „Adweek”, jedno z najważniejszych na świecie pism na temat reklamy
i mediów. Publikuje m.in. dla miesięcznika “BE Magazyn”.

Absolwent kierunków z zakresu marketingu międzynarodowego oraz marketingu internetowego. Doświadczenie zawodowe gromadził podczas pracy m.in. dla Tesco, PressitOn, Agora, BP, T-Mobile, GONG i in.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Znamy skład jury kategorii specjalnych Effie Europe 2019

Europejskie Stowarzyszenie Agencji Komunikacji (EACA) ogłosiło skład jury Effie Europe 2019, kategorii specjalnych - Marketing & Business Solutions, Best of the Best, Positive Change, a także Grand Jury. Na listach znalazło się czterech przedstawicieli z Polski.

W jury kategorii Marketing & Business Solutions zasiądzie Szymon Gutkowski, Managing Director, DDB, Urszula Uchańska, Head of Marketing & Marketing Leader PH Philips CEE, oceniać będzie zgłoszenia w Best of the Best Europe, z kolei Mirella Panek-Owsiańska współzałożycielka „Kosmosu dla dziewczynek” w kategorii Positive Change. Natomiast w Grand Jury, znalazł się Jarosław Ziębiński, Chief Executive Officer, Northern & Central Europe, Publicis Groupe.

Marketing & Business Solutions nagradza pojedyncze działania marketingowe lub całe programy.
Do kategorii kwalifikują się wszelkie działania i pomysły biznesowe, które miały wyjątkowo pozytywny wpływ na pozycję rynkową marki, lub na jej produkty i usługi. To nowa kategoria Effie Europe 2019 (Effie Poland było pierwszym programem, który wprowadził tę kategorię u siebie), mająca na celu pokazanie spektrum działań biznesowych, w których marketing odgrywa kluczową rolę (choć nie jedyną). Kolejna nowość to kategoria Best of the Best Europe, nagradzająca najbardziej skuteczne działania marketingowe w regionie, można do niej zgłaszać kampanie, które wygrały Złote Effie w krajowych edycjach konkursu w Europie w 2018 roku. Natomiast Positive Change działa we współpracy ze Światowym Forum Ekonomicznym i docenia działania społecznie odpowiedzialne
i promujące ochronę środowiska. Mogą do niej się zgłaszać marki i organizacje non-profit. 

Effie Awards Europe był pierwszym ogólnoeuropejskimi konkursem w dziedzinie komunikacji marketingowej, oceniającym skuteczności komunikacji. Nagrody są otwarte dla wszystkich agencji
i marek, które prowadzą kampanie międzynarodowe (co najmniej w 2 krajach Europy). Europejska edycja Effie prowadzona jest od 1996 roku.

Pełna lista składu jury kategorii specjalnych dostępna na: https://www.effie-europe.com/html/special-juries.asp

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Bartek Klimaszewski oraz Mikołaj Sadowski członkami Jury Konkursowego 26. edycji Golden Drum

W tegorocznej edycji festiwalu Golden Drum ponownie nagrody przyznawane są według dwóch głównych kryteriów: WHAT oraz WHY. Każda kategoria ma dedykowane jedenastoosobowe Jury, a w obu składach znaleźli się przedstawiciele polskiej branży kreatywnej. Bartek Klimaszewski będzie oceniał prace z kategorii WHAT, a Mikołaj Sadowski - prace z kategorii WHY.

W poszukiwaniu odpowiedzi na pytania: CO i DLACZEGO

Już po raz drugi nagrody festiwalu Golden Drum podzielone zostały na dwie główne kategorie: WHAT oraz WHY.

Jury kategorii WHAT będzie szukało wśród prac konkursowych odpowiedzi na pytanie CO jest ich wartością dodaną i wyróżnikiem na tle innych form komunikacji. W dobie niezliczonych źródeł i formatów mediowych, tradycyjne działania komunikacyjne muszą być wyjątkowo kreatywne, by zwracać uwagę i zapisywać się w pamięci. Takich rozwiązań będą oczekiwali członkowie Jury, analizując nadesłane zgłoszenia w kategoriach: Film, Druk, OOH, Audio, Digital & Mobile, Design, Innovation and Craft.  

Przewodniczącą Jury w kategorii WHAT jest Tiffany Rolfe, EVP oraz Chief Creative Officer w R/GA w USA, zdobywczyni licznych nagród kreatywnych, w tym Best of Show na One Show, Grand Prix i Titanium Lions w Cannes oraz Grand Clio. Polskę w Jury WHAT będzie reprezentował Bartek Klimaszewski, Creative Director w McCann Worldgroup Polska, zdobywca ponad 80. nagród, a wśród nich: KTR Polish Ad Club, Cannes Lions, New York Festivals, Effie, Eurobest, MIXX Awards i oczywiście Golden Drum.  

Z kolei członkowie Jury oceniającego prace z kategorii WHY będą szukali odpowiedzi na pytanie, DLACZEGO dana praca powstała? Współczesny konsument zasypywany jest setkami ofert i głównym wyznacznikiem jego decyzji jest odpowiedź na pytanie DLACZEGO wybrać dany produkt czy usługę zamiast innej, DLACZEGO posłuchać danego przekazu i zaufać konkretnemu usługodawcy. 

Jury oceni zgłoszone prace pod kątem powodu DLACZEGO przybrały daną formę: czy powstały na podstawie genialnego insightu, czy mają wyjątkowe znaczenie dla społeczeństwa? To będzie główny wyznacznik projektów zgłoszonych w kategoriach: Integrated, Activation, Brand Building, Functional Efficiency, Content, Engagement, Genius loci / Local Spirit, Social Good. 

Przewodniczącym Jury z kategorii WHY został Álvaro Rodrigues, CEO/CCO agencji Fullpack w Rio de Janeiro, jeden z najbardziej wpływowych reklamodawców w Brazylii, którego prace zdobyły wiele prestizowych nagród, w tym 26 statuetek Cannes Lions. Polskim przedstawicielem w Jury WHAT jest Mikołaj Sadowski, Chief Creative Officer & Partner w agencji 180heartbeats + Jung v Matt. Wraz ze swoim zespołem zdobył ponad 230 nagród kreatywnych, w tym Cannes Lions oraz Eurobest.   

Nowa kategoria w konkursie – The Local Spirit / genius Loci. 

W tym roku po raz pierwszy Jury przyzna nagrodę Genius Loci – wyróżnienie dla projektu będącego swoistym manifestem wybranej kultury lub społeczności. W ten sposób organizatorzy chcą wyrazić uznanie dla projektów, które celebrują różnorodność i wspierają szerzenie wiedzy na ich temat.

 Young Drummers Competition

Tradycyjnie Słoweńska Organizacja Turystyki i Golden Drum zapraszają osoby poniżej trzydziestego roku życia do wzięcia udziału w konkursie na najlepszy i najbardziej kreatywny plakat. W tym roku tematem przewodnim jest: Słowenia, kraina czystych i zdrowych wód.

Głównym założeniem konkursu jest promocja Słowenii jako ciekawej i atrakcyjnej destynacji turystycznej. Nadesłane prace oceni pięcioosobowe Jury, którego przewodniczącym jest David Rolfe EVP i Director of Integrated Production, BBDO New York, USA. Autor zwycięskiej pracy otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 3000 Euro. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 10 września 2019 roku o godzinie 24.00. 

Więcej czasu na przesyłanie zgłoszeń 

Termin zgłaszania prac w 26. edycji konkursu Golden Drum został wydłużony!  Wszyscy chętni mogą nadsyłać swoje prace do 3 września 2019.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF