Zestawienie najpopularniejszych wideo i teledysków na polskim YouTube w 2020 roku [RAPORT]

Podsumowanie roku Youtube 2020

Na tegorocznych listach najpopularniejszych wideo i teledysków w Polsce aż 6 pozycji to produkcje związane z popularną akcją #hot16challenge2. Wśród twórców, których filmy znalazły się w zestawieniu najpopularniejszych wideo znajdziemy m.in.: Karola Friza Wiśniewskiego, Tomasza Sekielskiego czy Łukasza Lotka Lodkowskiego. Z kolei na muzycznej liście w tym roku znajdziemy teledyski tylko polskich wykonawców, w tym: sanah, ReTo i Taco Hemingwaya.

Na tegorocznych listach najpopularniejszych wideo i teledysków na YouTube w Polsce, aż 6 pozycji to produkcje związane z popularną akcją #hot16challenge2. Celem muzycznego wyzwania, zainicjowanego przez rapera Karola „Solara” Poziemskiego, była zbiórka funduszy na rzecz personelu medycznego i walki z koronawirusem. W inicjatywie wzięli udział nie tylko muzycy, ale również aktorzy, ludzie mediów, sportu czy polityki. W ramach akcji nagrano ponad 1400 rapowych zwrotek i zebrano ponad 3,5 miliona złotych na walkę z pandemią.

Na listę najpopularniejszych wideo trafiła “szesnastka” Marcysi Ryskalskiej, WERSOW, MURCIX, a także Prezydenta RP Andrzeja Dudy. Wyzwanie przyjął również Szpaku, a jego rymy otwierają listę najpopularniejszych teledysków z liczbą ponad 53 milionów wyświetleń. Na liście muzycznej jest jeszcze jeden klip #hot16challenge2, tym razem na miejscu 9. i jest on autorstwa Young Igiego.

Na pierwszym miejscu zestawienia 10-ciu najpopularniejszych wideo uplasował się Karol Friz Wiśniewski, który wraz z ekipą przejmuje internety. To nie jedyny film popularnego twórcy – miejsce 9. zajmuje bowiem materiał TO KONIEC… (FINAL ODC. 12). Oczko wyżej znalazł się popularny komik Łukasz Lotek Lodkowski i jego BAŁAGAN NA STRYCHU. Zestawienie zamyka inny stand-uper – Rafał Pacześ ze swoim programem BANG 2.

Jednak muzyka i rozrywka to nie jedyne tematy obecne na tegorocznej liście. Na 6. miejscu znalazł się dokument Zabawa w chowanego, kolejna produkcja Tomasza i Marka Sekielskich, która porusza trudny temat pedofilii w kościele. Zaś na miejsce 7. trafiła produkcja Reżysera Życia Znikające dzieci, nastoletnia depresja – wideo przedstawia historię młodych ludzi cierpiących na depresję.

Na liście najpopularniejszych teledysków, oprócz tych związanych z muzycznym wyzwaniem #hot16challenge2, znalazło się jeszcze kilka klipów raperów – ReTo z Billy Kid (3. miejsce), Taco Hemingway i Polskie tango (5. miejsce), Malik Montana i Niedostępny (7. miejsce), Masno i Gang (8. miejsce), a listę zamyka Quebonafide – SzubienicaPestycydyBroń. Na 2. miejscu listy pojawiła się jedyna kobieta w tym zestawieniu, sanah z utworem Melodia. Do zestawienia trafiły również dwa teledyski disco-polo Dr. SWAG z Zerujemy 07 (4. miejsce) oraz Vivat – Oddam Ci wszystko (6. miejsce).

Lista najpopularniejszych wideo w Polsce w 2020 r.:

  1. Karol Friz Wiśniewski – EKIPA x WIP BROS – PRZEJMUJEMY JUTUBY (Official Music Video)
  2. W Pałacu Prezydenckim – Andrzej Duda #Hot16Challenge2
  3. Marcysia Ryskala – ARCYSIA #Hot16challenge2
  4. WERSOW – WERSOW #Hot16Challenge2
  5. MURCIX – MURCIX #hot16challenge2
  6. SEKIELSKI – ZABAWA W CHOWANEGO (2020) – cały film braci Sekielskich (napisy PL)
  7. Reżyser Życia – ZNIKAJĄCE DZIECI, NASTOLETNIA DEPRESJA ’ Reżyser Życia
  8. Łukasz Lotek Lodkowski – „BAŁAGAN NA STRYCHU” (całe nagranie) | Stand-Up 2020
  9. Karol Friz Wiśniewski – TO KONIEC… (FINAL ODC. 12)
  10. Rafał Pacześ – Rafał Pacześ – „BANG 2” (2020) (całe nagranie)

Lista najpopularniejszych teledysków w Polsce w 2020 r.:

  1. GUGU – Szpaku #Hot16Challenge2
  2. sanahVEVO – sanah – Melodia (Official Video)
  3. ReTo DzikaKorea – ReTo – Billy Kid (prod. Kubi Producent)
  4. DoktorSWAG – Dr. SWAG – ZERUJEMY 07
  5. Taco Hemingway – Taco Hemingway – POLSKIE TANGO (prod. Lanek)
  6. Disco Polo Lajf – Vivat – Oddam Ci wszystko (Oficjalny Teledysk) Disco Polo 2020
  7. Malik Montana – temat – Niedostępny (prod. by Olek)
  8. Masno – Masno – GANG (Official Music Video)
  9. Young Igi – YOUNG IGI #HOT16CHALLENGE2
  10. QueQuality – Quebonafide – SZUBIENICAPESTYCYDYBROŃ

W tym roku YouTube był miejscem, gdzie twórcy odpowiadali na trendy i potrzeby widzów – zamieszczane na platformie treści pomagały ludziom przetrwać ten trudny czas i pozostać w kontakcie ze sztuką, dzięki wielu transmisjom z koncertów i wydarzeń kulturalnych.

We wrześniu odbyła się także pierwsza edycja festiwalu online “YouTube Dni Kultury” – w ramach wydarzenia swoje treści udostępniło 13 instytucji, między innymi Teatr Kwadrat, Teatr Montownia, Teatr Nowy w Poznaniu, Teatr Polonia, Teatr Wielki w Łodzi czy Teatr Wielki – Opera Narodowa.

Miliard wyświetlen 2020 infografika
Źródło: Youtbue

YouTube pomagał także w zdobywaniu nowych umiejętności w domu. Internauci korzystali z materiałów przygotowanych przez utalentowanych nauczycieli i wykładowców, gotowali z mistrzami i amatorami kuchni, ćwiczyli z trenerami fitness.

W 2020 kreatywność polskich twórców na YouTube sięgała zenitu – rapowali nie tylko muzycy, ale nawet całe zespoły teatralne. Domy aktorów stały się scenami i planami filmowymi, po to, aby utrzymać kontakt z fanami i publicznością. Dużym powodzeniem i uznaniem cieszyły się nowe wersje dobrze znanych nam hitów – Co mi Panie dasz, Jeszcze w zielone gramy – przearanżowane na setki instrumentów i głosów. Rozrywki dostarczali nam twórcy seriali: #ZostańWdomu czy Co robimy w zamknięciu. Natasza Parzymies co prawda opublikowała ostatni odcinek pierwszego sezonu Kontroli tuż przed lockdownem, ale prace nad nowym sezonem odbywały się już w czasie pandemii.

Cieszy również duża aktywność twórców edukacyjnych na YouTube – nieocenionych w czasach nauki zdalnej i w momencie, kiedy poszukujemy wiarygodnych i rzetelnych informacji.

Z pewnością jest dla kogo tworzyć: od czerwca zaobserwowaliśmy wzrost oglądalności materiałów związanych np. z matematyką aż o 300%.  Zauważyliśmy także popularność materiałów, które pomagają nam zdobyć konkretne umiejętności – od technik relaksacyjnych po pieczenie chleba na zakwasie. 

Małgorzata Krasowska, Country Manager, YouTube Polska.

YouTube – największa wirtualna scena na świecie

Mijający rok postawił przed artystami ogromne wyzwanie uniemożliwiając im bezpośredni kontakt z fanami, na całym świecie odwoływano koncerty i festiwale. W tym trudnym czasie to właśnie YouTube stał się największą wirtualną sceną na świecie.

Muzyka 2020 Youtube Infografika
Źródło: Youtube

Oprócz kameralnych koncertów organizowanych często we własnym domu, muzycy udostępniali także teledyski tworzone w pandemicznej rzeczywistości, dzielili się archiwalnymi nagraniami ze swoich tras i ważnych wydarzeń muzycznych. Muzyka na platformie jednoczyła internautów również w wyjątkowych momentach – podczas wielkanocnego koncertu Andrea Bocellego, czy podczas letnich festiwali, które odbywały się online.

K-pop święcił swoje triumfy – grupy BTS i BLACKPINK podniosły światową poprzeczkę dzięki rekordowej oglądalności premier swoich teledysków. Powróciła też klasyka w najlepszym wydaniu. Artyści i najznakomitsze grupy prezentowały serie swoich archiwalnych koncertów. Wśród nich można było obejrzeć legendarne występy między innymi Eltona Johna, The Rolling Stones, Genesis czy Radiohead.

K-pop 2020 Youtube Infografika
Źródło: Youtube

Świat gamingu

W tym roku wśród niezwykle popularnych treści, znalazł się również content gamingowy. Użytkownicy znaleźli sposób na połączenie rozrywki i podzielenia się swoją pasją z przyjaciółmi. Dla niektórych twórców i ich kanałów ten rok był jednym z najlepszych.

Ponad 80 000 twórców zebrało na swoich kanałach 100 000 subskrybentów, ponad 1000 osiągnęło pułap 5 milionów subskrybentów, a ponad 350 aż 10 milionów subskrybentów! Z kolei czas oglądania gamingowych transmisji na żywo wzrósł do ponad 10 miliardów godzin.

Co ciekawe, jeden z najpopularniejszych tegorocznych koncertów online… odbył się w grze. Travis Scott zagrał w „Fortnite”, a jego występ był drobiazgowo zaprojektowanym show, wykorzystującym efekty, których zastosowanie nie byłoby możliwe podczas tradycyjnego wydarzenia.

Gaming Youtube podsumowanie 2020 infografia
Źródło: Youtube

 

Raport YouTube: Culture & Trends – zjawiska i trendy z całego świata

YouTube prezentuje ponadto nowy interaktywny raport “Culture and Trends Report”. Ponad miliard odsłon filmów związanych z nauką gry w szachy; twórcy-seniorzy, tacy jak Tito Charly z Meksyku, Mamie Zizette z Francji czy 92-letnia babcia gamerka z Japonii zdobywający popularność na YouTube; V-Tuberzy. To niektóre trendy i zjawiska, o których można posłuchać w materiałach przygotowanych przez zespół YouTube.

Dodatkowe informacje, które podsumowują zjawiska i trendy w tym roku  na globalnym blogu YouTube:


Źródło: materiały prasowe Youtube

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polska aplikacja podbiła Azję – ponad 4000 stylizacji miesięcznie dla fanów koreańskich seriali!

Clotify aplikacja_

Od kwietnia aplikacja Clotify ułatwi zakupy fanom koreańskich seriali m.in. hitu „Yoobyeolna! Chef Moon”. Dzięki Clotify widzowie w ciągu kilku sekund będą mogli kupić gotową stylizację swojej ulubionej gwiazdy. W ofercie dostępnych będzie ponad 10 000 ubrań i akcesoriów również z wielu innych produkcji „K-drama”. Mikołaj Krzemiński, współtwórca Clotify, został wyróżniony w 9. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Ostatni czas w mediach zdecydowanie należał do rynku koreańskiego. Ogromny sukces podczas 92. gali rozdania Oscarów miał w tym swój udział. Przypomnijmy, że Oscara za najlepszy film zagraniczny zdobył „Parasite”, południowokoreańska tragikomedia. Z taką samą szybkością, z jaką film zrobił furorę na świecie, Azję zalała fala popkultury K-pop oraz K-drama.

K-pop i K-drama

K-pop to nowy gatunek muzyki popularnej, który daleko w tyle zostawia za sobą takie style jak dance-pop, balladę popową, electro pop, rock, jazz, pop opera, hip-hop i inne. To mieszanka modnej zachodniej muzyki z japońskim popem. K-pop przyciąga słuchaczy dzięki powtarzalnym i chwytliwym zwrotom, czasem w języku angielskim. K-pop to śpiew, rap, ale też dopracowane występy i efekty sceniczne.

K-drama to nic innego, jak koreańskie seriale dramatyczne, które w ostatnim czasie stały się hitem na skalę światową, a popularnością cieszyły się również poza Azją. Niektóre z najbardziej znanych dramatów były emitowane nawet za pośrednictwem tradycyjnych kanałów telewizyjnych.

Patrząc na ogromną popularność wyżej wymienionych K-pop i K-drama, nie sposób nie wspomnieć o sukcesie Polaków, którzy jako pierwsi w Europie nawiązali współpracę z koreańską produkcją.

Clotify – polska technologia na koreańskim rynku

Clotify, założone przez dwóch polaków (Mikołaja Krzemińskiego i Macieja Szurka), to pierwsza aplikacja mobilna w Azji oraz Europie, dzięki której widzowie mogą szybko odnaleźć i kupić ubrania wykorzystywane w znanych produkcjach telewizyjnych. To jednak nie wszystko – dzięki aplikacji producenci seriali mogą obiektywnie zmierzyć wpływ product placement’u na realną sprzedaż online.

Najnowszym sukcesem założycieli Clotify jest kontrakt z twórcami nowego serialu typu K-drama „Yoobyeolna! Chef Moon”. Od kwietnia tego roku Clotify nie tylko umożliwi widzom serialu zakup strojów noszonych przez ich ulubione postacie. Przede wszystkim stworzy nowe możliwości dla producentów, którzy dzięki wyjątkowemu rozwiązaniu będą mogli zmierzyć na rynku koreańskim wpływ działań product placement na sprzedaż online. Fabuła nowej produkcji K-drama może wskazywać na to, że zainteresowanie serialem będzie ogromne. Jego główną bohaterką jest Yoo Yoo-Jin, zawodowo projektantka mody, a prywatnie mama kilkuletniej dziewczynki. Zarówno stroje matki, jak i córki, przygotowywane będą przez znaną koreańską projektantkę, która swoimi stylizacjami wyraża jednocześnie swoją artystyczną duszę. To oznacza jedno – fani mody w najnowszej produkcji z pewnością znajdą dla siebie wiele inspiracji.

Wszystko wskazuje na to, że oprócz ubrań i stylizacji bohaterów serialu „Yoobyeolna! Chef Moon” za jakiś czas w aplikacji będzie można znaleźć znacznie więcej.

W Korei Południowej dużą popularnością cieszą się rodzime produkcje, które dodatkowo odnoszą ogromne sukcesy na całym świecie. Założyciele Clotify widzą w tym ogromny potencjał na dalszy rozwój swojego projektu.

Na rynku azjatyckim widzę szansę na dokonanie rewolucji przez rozwijanie i wdrażanie innowacyjnej formuły reklamowej jaką już jest Clotify.

Mikołaj Krzemiński, współtwórca aplikacji

Clotify ma na swoim koncie także wiele innych sukcesów. W zeszłym roku polski start-up nawiązał współpracę z producentami serialu „Rodzinka.pl”. Dzięki niej widzowie mogli kupić za pośrednictwem Clotify wszystkie stylizacje swoich ulubionych bohaterów z całego 15. sezonu. Następnie jako jedyny zespół z Polski Clotify dostało się do rządowego programu akceleratorów ,,K-Startup Grand Challenge 2019” w Korei Południowej. Projekt Polaków znalazł się w nim na liście TOP 20, a o finałową dwudziestkę walczyło aż 1700 startupów z całego świata! Aktualnie założyciele aplikacji zakwalifikowali się na prestiżowy program akceleracyjny ,,500 Startups” w Singapurze, którego celem jest wprowadzenie aplikacji Clotiy i jej innowacyjnych rozwiązań na rynek południowo-wschodniej Azji.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF