...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Nocowanie.pl otwiera nową siedzibę oraz łączy się z portalem Eholiday.pl

Nocowanie.pl

Rok 2020 jest niezwykle ważny dla portalu Nocowanie.pl, mija bowiem 15 lat od debiutu w polskim internecie. W tym czasie lokalny serwis rozwinął się do ogólnopolskiej rangi i stał się jednym z najważniejszych graczy na rynku. Firma, która powstała właściwie w studenckim akademiku, teraz przeniosła się do prestiżowego biurowca przy ulicy Nałęczowskiej w Lublinie. Nowe biuro portalu właśnie zostało uroczyście otwarte, co swoją obecnością uświetnili znamienici goście. Na początku października nastąpiło również połączenie wśród polskich portali noclegowych. Serwis eholiday.pl oraz Nocowanie.pl łączą siły pod szyldem portalu z Lublina! Dla klientów i turystów oznacza to szereg pozytywnych zmian. Kamil Ruciński, dyrektor generalny Nocowanie.pl, został wyróżniony w 8. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Nocowanie.pl. Początki polskiego portalu z noclegami

Początki portalu sięgają 2003 roku, kiedy Kamil Ruciński, wówczas student Politechniki Lubelskiej, przygotowywał swoją pracę dyplomową. Stworzył wtedy internetowy serwis swojego rodzinnego miasta Kazimierza Dolnego. Na jego łamach prezentował aktualne informacje oraz oferty noclegowe. Pomysł okazał się trafiony, a już dwa lata później pojawiło się Nocowanie.pl, będące kontynuacją pierwszego projektu, ale na ogólnopolską skalę.

Całą pracę wykonywałem wtedy sam, z redakcyjną pomocą żony. Pierwsze skrypty strony pisałem samodzielnie, w międzyczasie rysowałem projekt graficzny, robiłem zdjęcia i składałem newsy i oferty reklamowe dla potencjalnych klientów.

Kamil Ruciński, twórca portalu Nocowanie.pl

Włożony trud i zaangażowanie przyniosły efekty, dlatego po kilku latach Rucińscy, którzy do tej pory pracowali w warszawskich korporacjach, postanowili poświęcić się wyłącznie portalowi. Złożyli wypowiedzenia, wrócili do Lublina i na poważnie zajęli się rozwojem Nocowanie.pl. Zatrudnili współpracowników, którzy im w tym pomogli: zajmowali zbieraniem i weryfikowaniem ofert, sprzedażą reklam czy tworzeniem tekstów.

Najlepsza podróż zaczyna się od wyboru noclegu…

Tajemnica sukcesu Nocowanie.pl to na pewno ciągły rozwój na wszystkich polach. Portal cały czas rozbudowuje ofertę kierowaną do właścicieli obiektów noclegowych, dba również o turystów, którzy z Nocowanie.pl planują wyjazdy. Przez te 15 lat kilka razy odświeżano też szatę graficzną, dopasowując ją do aktualnych trendów i możliwości technicznych.

Dzięki wprowadzanym zamianom możemy się pochwalić ponad 3 milionami turystów miesięcznie, około 60 tysiącami zapytań o nocleg dziennie oraz ponad 50 milionami odsłon serwisu miesięcznie. Turyści znajdą u nas wszystko, co potrzebne jest do zaplanowania wyjazdu, czyli informacje o imprezach oraz atrakcjach w miejscowości, którą odwiedzają, a także artykuły o miejscach wartych odwiedzenia.

Kamil Ruciński

Przede wszystkim wiarygodność

Na sukces firmy pracuje kilkudziesięcioosobowy zespół w lubelskiej centrali oraz terenowi przedstawiciele portalu. Dzięki nim portalowi udaje się unikać publikowania nierzetelnych czy wręcz fałszywych ofert. Pomaga w tym czterostopniowy system weryfikacji obiektu, w ramach którego przedstawiciele portalu osobiście odwiedzają dane miejsce i robią zdjęcia wnętrz oraz otoczenia.

To dwa pierwsze stopnie weryfikacji. Kolejne to czas, od jakiego obiekt korzysta z serwisu, oraz promocja obiektów otwartych na opinie turystów, a zatem takich, które konstruktywnie wykorzystują spostrzeżenia klientów i pozostają z nimi w stałej interakcji. Nocowanie.pl nie tylko oferuje miejsca noclegowe, ale skupia społeczność właścicieli i turystów, łącząc ich wzajemnie.

Kamil Ruciński

Obiekty noclegowe, które przejdą wszystkie etapy weryfikacji, otrzymują odznakę „Sprawdzony obiekt”. Nocowanie.pl ręczy za takie miejsca, czyniąc je wiarygodnymi dla turystów.

Nocowanie.pl w Polsce… Wirtualnej Polsce

Istotnym momentem w historii Nocowanie.pl był zakup większościowego pakietu przez Grupę Wirtualna Polska, co miało miejsce w 2016 roku. Kamil Ruciński przyznaje, że była to dobra decyzja i przyniosła korzyści obu stronom.

Wspólnie z Wirtualną Polską przez ostatnie 4 lata podwoiliśmy zatrudnienie i ponad trzykrotnie zwiększyliśmy przychody. Zostaliśmy wyróżnieni przez redakcję Dziennika Wschodniego jako najbardziej rentowna spółka w województwie lubelskim.

Kamil Ruciński

Obecność w Grupie WP pozwoliła również na zrobienie ważnego kroku, jakim był zakup serwisu eholiday.pl. Dokładnie 5 października 2020 roku eholiday.pl i Nocowanie.pl połączyły siły pod szyldem portalu z Lublina. Witryny, które do tej pory działały oddzielnie bezwzględnie stają się największym polskim serwisem noclegowym. Tym samym budują jedną mocną markę, która będzie stanowić mocną konkurencję dla innych portali.

Nowa siedziba portalu Nocowanie.pl

Sukces portalu Nocowanie.pl można obserwować również przez pryzmat miejsc, w których pracowano nad jego rozwojem. Pierwsze biuro znajdowało się w budynku zajmowanym obecnie przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Zostało otwarte w 2006 roku i zajmowało 10 metrów kwadratowych. W roku 2020 tych metrów jest 1400, a oprócz Nocowanie.pl na tej przestrzeni mieści się też lubelska redakcja Wirtualnej Polski.

W nowoczesnym biurowcu przy ulicy Nałęczowskiej połączyliśmy nasze trzy biura rozsiane do tej pory w różnych miejscach w Lublinie. Oprócz ponad 100-osobowego zespołu Nocowanie.pl na powierzchni tej pracować będzie kilkanaście osób z redakcji Wirtualnej Polski.

Kamil Ruciński

To nowy, ważny etap dla portalu Nocowanie.pl, dlatego zaplanowano uroczyste otwarcie biura. Odbyło się ono 6 października 2020 roku, zaproszono wielu znamienitych gości, w tym prezydenta Krzysztofa Żuka oraz zarząd Grupy Wirtualnej Polski, nie mogło zabraknąć też przedstawicieli lubelskiej prasy.


Źródło: Informacja prasowa Nocowanie.pl

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polacy korzystają z polskich portali noclegowych

Polskie portale noclegowe

Podczas minionych tygodni cała branża turystyczna przeżywała trudne chwile. Wydaje się, że najgorsze już za nami – świadczą o tym między innymi najnowsze badania Megapanel PBI / Gemius dotyczące kwietnia 2020. Portal Nocowanie.pl utrzymuje się w czołówce polskich portali turystycznych. Kamil Ruciński, CEO Nocowanie.pl został wyróżniony w 8. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

W kwietniu 2020 przyszło nam mierzyć się z nową sytuacją oraz wyzwaniami, jakich się nie spodziewaliśmy. Przez cały miesiąc obiekty noclegowe nie mogły świadczyć usług w ramach najmu krótkoterminowego. Wyjątek stanowiły oferty kierowane do służb medycznych oraz osób przebywających na kwarantannie. W odpowiedzi na to przygotowaliśmy między innymi nowe kategorie ofert specjalnych, które łączyły kwaterodawców z ludźmi potrzebującymi noclegów na nowych zasadach. Ważnym elementem wsparcia był również pakiet pomocy dla wszystkich klientów.

Kamila Miciuła z portalu Nocowanie.pl

Nocowanie.pl oraz eholiday.pl, który również należy do Grupy Wirtualnej Polski, nie poprzestały tylko na tym. Na ich łamach można teraz łatwo znaleźć oferty noclegów w ustronnych miejscach. To właśnie nimi najbardziej interesują się turyści planujący urlopy.

Wyniki PBI / Gemius za kwiecień 2020

O tym, że działania te były potrzebne, świadczy fakt, iż w kwietniu 2020 oba serwisy zanotowały łącznie ponad 1,2 miliona użytkowników! To znakomity wynik nie tylko na tle polskich portali turystycznych. W kwietniu Nocowanie.pl wraz z eholiday.pl wyprzedziły potentata, jakim do tej pory był Booking.com.

Potwierdza to również, że turyści wolą coraz bardziej korzystać z polskich portali niż z zagranicznych. Serwisy takie jak airbnb, kayak czy trivago w kwietniu z ruchem poniżej progu, więc znalazły się poza rankingiem.

W przypadku wyników dotyczących wyłącznie Nocowanie.pl, nadal jest się czym pochwalić. Portal niezmiennie utrzymuje się na pozycji lidera wśród portali o tematyce turystycznej. Nawet w dobie dużego kryzysu spowodowanego pandemią, udało się ją utrzymać.

Realni użytkownicy
źródło: Nocowanie.pl sp. z o.o.

To nie jest ostatnie słowo

Użytkownicy nocowanie.pl
źródło: Nocowanie.pl sp. z o.o.

Wyniki badania Megapanel PBI / Gemius z kwietnia 2020 to nie przypadek. Już w połowie maja widzimy dwukrotnie wyższy ruch niż w analogicznym czasie rok temu. Przyrost użytkowników na portalu Nocowanie.pl wyniósł 184% i wysłali oni do obiektów o 143% procent więcej zapytań w porównaniu do poprzednich miesięcy.

Zapytania o nocleg
źródło: Nocowanie.pl sp. z o.o.

Za tym sukcesem kryje się wytężona praca całego zespołu Nocowanie.pl, który nie poddawał się nawet wtedy, kiedy wszyscy odmalowywali przyszłość w czarnych barwach. Dzięki temu udało się między innymi:

  • poprawić widoczność portalu w wynikach wyszukiwania Google, poprzez odświeżenie algorytmu
  • uruchomić kampanię reklamową w telewizji. Spoty Nocowanie.pl widoczne są w telewizji WP, TVN, TVN24, TVN7, Polsat News, TTV oraz TVP2
  • wprowadzić oznaczenia „Bezpieczny obiekt” tych wszystkich obiektów noclegowych, które informują turystów o stosowanych przez nich procedurach bezpieczeństwa
  • stworzyć szereg materiałów dla właścicieli obiektów noclegowych i turystów. Są one udostępniane w dziale Aktualności
  • włączyć w pomoc dla służb medycznych walczących z epidemią – przeprowadziliśmy zbiórki na szpitale we Włodawie i Puławach oraz pomoc medykom

Dzięki temu jeszcze bardziej rośnie świadomość marki, a Polacy, którzy planują wypoczynek w kraju, już wiedzą, gdzie najlepiej szukać noclegów.

Zgłoś się do 10. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie: https://kreatywni.brief.pl/


Źródło: informacja prasowa Nocowanie.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF