...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – co ich inspiruje?

Nagroda specjalna TVN MEDIA dla cux.io

Co przyczyniło się do sukcesu Waszej firmy?

Każda decyzja, którą podjęliśmy na przestrzeni czasu rozwoju firmy. Każda zatrudniona osoba, każdy problem i lekcja, którą wyciągnęliśmy z trudnych i słabszych momentów. Sukces w moim odczuciu to suma bardzo wielu, bardzo drobnych elementów. Nie sposób ich wszystkich wymienić.

Który moment w życiu uważasz za najbardziej kreatywny i dlaczego?

Myślę, że trzeba ogromnej kreatywności, która być może nawet graniczy z szaleństwem, żeby najpierw przeprowadzić się do Niemiec, „wyluzować”, a potem w siódmym miesiącu ciąży podjąć decyzję o ruszeniu ze swoim biznesem wspólnie z partnerem 🙂

Kto lub co było i jest inspiracją w Twoich działaniach biznesowych? Dlaczego?

Moją inspiracją jest mój rozwój osobisty. Nic nie pozwala mi rozwijać się tak bardzo i z taką łatwością przełamywać bariery jak bycie rodzicem i przedsiębiorczynią. Dlatego często mówię o sobie zgrabnym angielskim określeniem “mompreneur”, bo idealnie łączy to, co mnie w dużej mierze tworzy.

Jakich rad udzieliłabyś startującym biznesom na podstawie własnego doświadczenia?

Trudno mi dawać rady, bo każdy ma inne potrzeby, ale dość uniwersalne jest to, że wszystko, co planujecie, zajmie dużo, dużo więcej czasu niż wam się wydaje i to jest okay.

Przeczytaj także:

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – kim są i co robią?

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – jak funkcjonuje ich biznes i jakie mają plany na przyszłość?


Paulina Walkowiak

Paulina Walkowiak, co-founderka & CEO w cux.io

Jedyna specjalistka szkoląca z analizy wzorców zachowań w CEE, która pomaga firmom przekładać wiedzę o użytkownikach na konkretne decyzje biznesowe. Autorka warsztatów z analityki produktowej “Data-driven design” oraz autorskiego masterclass “Analiza jakościowa dla zaawansowanych”, mówczyni TEDx, wykładowczyni akademicka. Dwukrotnie wyróżniona w raporcie Strong Women in IT (2019 i 2021). #mompreneur

 

Kamil Walkowiak

Kamil Walkowiak, co-founder & CTO w cux.io, programista, analityk produktu.

Przeszedł całą ścieżkę kariery w IT, aby zacząć tworzyć produkty na swoich zasadach. Jest zaprzeczeniem stereotypu programisty – lubi ludzi, komunikację, nawet wystąpienia na konferencjach, dba nie tylko o kod, ale również o stronę biznesową i użyteczną projektu. Oprócz rozwoju własnego produktu od 2014 prowadzi butikowy software house wpierający powstawanie produktów w całej Europie.

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – jak funkcjonuje ich biznes i jakie mają plany na przyszłość?

Przedstawicielki cux.io odbierają wyróżnienie

Jaki problem rozwiązuje Wasz produkt? Na jakie wyzwania odpowiada?

Nasz produkt z jednej strony jest odpowiedzią na rynkową potrzebę analizy behawioralnej użytkowników, z drugiej na brak czasu i kompetencji analitycznych na rynku. Dane z CUX idealnie uzupełniają dane ilościowe z narzędzi analitycznych typu Google Analytics. Pomagają szybciej i efektywniej znajdować rozwiązania problemów, jakie występują na ścieżkach klientów produktów cyfrowych. Kiedy zaczynaliśmy, analityka jakościowa było zupełną innowacją, ale z roku na rok widzimy jak potrzeby i świadomość na rynku rosną. Staramy się dokładać do tego naszą cegiełkę.

Jakie trudności napotkaliście po drodze? Czy dziś możemy powiedzieć, że ta sytuacja się zmieniła?

Trudno byłoby je wszystkie zliczyć! Przede wszystkim niedojrzałość rynku i innowacyjność naszego produktu są ogromnym wyzwaniem i wymagają od nas najwięcej pracy. Samo narzędzie budzi też dużą niepewność wśród potencjalnych inwestorów. My natomiast bardzo blisko i dokładnie przyglądamy się tej sytuacji i mamy poczucie, ze dobrze nam wychodzi przewidywanie kierunku, w którym rynek cyfrowy zmierza. Świadomość i zapotrzebowanie na nasz produkt absolutnie rosną i nie pozostaje nam nic innego jak mieć stale zakasane do pracy rękawy i działać.

Czy marzenia daje się realizować w pojedynkę? Jak budujecie swój zespół, który wspiera Was w pomyśle? Jak znajdujecie ludzi, z którymi chcecie pracować? Czy Wasza firma ma już w swoich strukturach dział HR, czy radzicie sobie inaczej, jak?

Nawet jeśli się da samodzielnie realizować marzenia, to musi to być zdecydowanie mniej satysfakcjonujące niż dzielenie tych doświadczeń z partnerem i w drugiej kolejności z zespołem. My tworzymy firmę w tandemie i dla nas to jest układ idealny, pozwalający nam działać najwydajniej i wzajemnie się motywować. Możliwość konfrontowania swoich wątpliwości to duży komfort. Dzielenie sukcesów z zespołem to dodatkowa satysfakcja. Przy tym zawsze staramy się mieć mentora czy dobrego anioła, który pomaga nam rozwijać się jako przedsiębiorcom.

Co do znajdowania ludzi, to naszym przepisem na sukces jest mieszanka intuicji i danych. Jesteśmy osobami, które żyją dość świadomie i mają tzw. nosa do ludzi. Oczywiście zdarza nam się pudłować w wyborach, ale na szczęście coraz rzadziej i mocno wdrażamy w życie maksymę — zatrudniaj powoli, zwalniaj szybko. Dział HR nie jest potrzebny przy naszym wciąż małym zespole, ale podejrzewam, że w przyszłym roku się u nas wykluje.

Jakie macie plany rozwoju swojego biznesu w przyszłości?

Mamy bardzo ambitne plany, które idą zgodnie w parze z kierunkiem, w którym zmierza rynek: automatyzacja, wykorzystanie ML, analityka predyktywna. Nie chcę zdradzać zbyt dużo, ale chcemy zostać narzędziem pierwszego wyboru do analizy zachowań użytkowników w produktach cyfrowych.

Przeczytaj także:

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – kim są i co robią?

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – co ich inspiruje?


Paulina Walkowiak

Paulina Walkowiak, co-founderka & CEO w cux.io

Jedyna specjalistka szkoląca z analizy wzorców zachowań w CEE, która pomaga firmom przekładać wiedzę o użytkownikach na konkretne decyzje biznesowe. Autorka warsztatów z analityki produktowej „Data-driven design” oraz autorskiego masterclass „Analiza jakościowa dla zaawansowanych”, mówczyni TEDx, wykładowczyni akademicka. Dwukrotnie wyróżniona w raporcie Strong Women in IT (2019 i 2021). #mompreneur

 

Kamil Walkowiak

Kamil Walkowiak, co-founder & CTO w cux.io, programista, analityk produktu.

Przeszedł całą ścieżkę kariery w IT, aby zacząć tworzyć produkty na swoich zasadach. Jest zaprzeczeniem stereotypu programisty – lubi ludzi, komunikację, nawet wystąpienia na konferencjach, dba nie tylko o kod, ale również o stronę biznesową i użyteczną projektu. Oprócz rozwoju własnego produktu od 2014 prowadzi butikowy software house wpierający powstawanie produktów w całej Europie.

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – kim są i co robią?

CUX.io

Jakie były okoliczności powstania Waszego projektu?

CUX powstał w momencie, kiedy mieszkaliśmy w Berlinie i postanowiliśmy skorzystać z naszego prawa do wspólnego urlopu rodzicielskiego. Kiedy nasz noworodek okazał się egzemplarzem współpracującym, zakasaliśmy rękawy i stwierdziliśmy, że taki moment na start nie zdarzy się drugi raz. Sam produkt jest idealną kombinacją naszych doświadczeń zawodowych — Kamila jako programisty i Pauliny jako badacza marketingowego/customer experience.

Jak wyglądały początki Waszej działalności? Co było dla Was najważniejsze podczas pierwszych kroków, jakie stawiała Wasza firma?

Na początku naszych działań byliśmy bardzo skupieni na produkcie. Z perspektywy czasu mogę nawet powiedzieć — za bardzo. Czuliśmy, że jak zrobimy fantastyczny produkt, to ktoś to dostrzeże i choć tak się stało, wiemy, że zaczynając po raz kolejny, już byśmy tak nie myśleli.

Co było momentem przełomowym w Waszym biznesie i co się z tym wiązało?

Pierwszym przełomowym momentem była inwestycja i formalne założenie spółki. To był moment, kiedy wiedzieliśmy, że mamy bufor na znalezienie Product/Ma7rket Fit i musimy zrobić wszystko, żeby z okresu R&D wyjść z jak najbardziej satysfakcjonującym efektem. Wiele lekcji odrobiliśmy po drodze. Z czasem okazało się, że najważniejszy sprawdzian przed nami — utrzymanie się na rynku. Po 12 miesiącach działalności bez zewnętrznych środków mogę powiedzieć — udało się!

Przeczytaj także:

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – jak funkcjonuje ich biznes i jakie mają plany na przyszłość?

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – co ich inspiruje?

 


Paulina Walkowiak

Paulina Walkowiak, co-founderka & CEO w cux.io

Jedyna specjalistka szkoląca z analizy wzorców zachowań w CEE, która pomaga firmom przekładać wiedzę o użytkownikach na konkretne decyzje biznesowe. Autorka warsztatów z analityki produktowej „Data-driven design” oraz autorskiego masterclass „Analiza jakościowa dla zaawansowanych”, mówczyni TEDx, wykładowczyni akademicka. Dwukrotnie wyróżniona w raporcie Strong Women in IT (2019 i 2021). #mompreneur

 

Kamil Walkowiak

Kamil Walkowiak, co-founder & CTO w cux.io, programista, analityk produktu.

Przeszedł całą ścieżkę kariery w IT, aby zacząć tworzyć produkty na swoich zasadach. Jest zaprzeczeniem stereotypu programisty – lubi ludzi, komunikację, nawet wystąpienia na konferencjach, dba nie tylko o kod, ale również o stronę biznesową i użyteczną projektu. Oprócz rozwoju własnego produktu od 2014 prowadzi butikowy software house wpierający powstawanie produktów w całej Europie

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF