...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Wystartowała kampania edukacyjna: Cash Lajf Balans

kampania edukacyjna

Wystartowała edukacyjna kampania Cash Lajf Balans Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej. Celem działań jest zachęcenie młodzieży z Polski Wschodniej do rozwoju swoich pasji i przekuwania ich w biznes.

Województwa Polski Wschodniej: lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie, mają najniższy wskaźnik przedsiębiorczości wśród młodzieży. Większość osób w wieku 15-19 lat, które mieszkają w tych województwach, nie jest zainteresowana założeniem własnej działalności gospodarczej. To właśnie do nich, ich rodziców i nauczycieli jest skierowana kampania.

Założenie własnej firmy to przede wszystkim wyzwanie, ale też nieustanny rozwój. Bycie własnym szefem oznacza umiejętne radzenie sobie nie tylko z formalnościami, lecz także ze zmieniającym się rynkiem. To również szansa na zmianę osobistą. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej chce zainteresować kampanią młodych ludzi, którzy mogą być taką zmianą zainteresowani.

Twórcom kampanii zależało, aby przekaz dotarł do młodych ludzi w prosty, przejrzysty i przyjemny sposób. Dlatego specjalnie na potrzeby kampanii powstał cykl ośmiu inspirujących filmów poświęconych odrębnym zagadnieniom związanym z przedsiębiorczością i Funduszami Europejskimi.

Własna firma daje elastyczność czasową, dzięki której łatwiej zachować balans między pracą, a życiem prywatnym. Ważne jest również zrozumienie, że założenie własnej firmy nie jest technicznie trudne, a brak kapitału nie musi być barierą. Z pomocą mogą przyjść Fundusze Europejskie i profesjonalne doradztwo.

Bohaterami nagrań są młodzi przedsiębiorcy z regionu Polski Wschodniej, którzy opowiadają o swoim pomyśle na biznes, wyzwaniach jakie musieli podjąć na początku drogi i sukcesach, których nie brakowało. Dzięki filmom młodzież ma możliwość zainspirowania się historiami, zweryfikowania ich ze swoimi pasjami i marzeniami. Wszystkie filmy można zobaczyć na kanale YouTube kampanii Cash Lajf Balans.

Dodatkowo powstała gra edukacyjna na urządzenia mobilne Cash Lajf Balans. Aplikację można bezpłatnie pobrać w sklepach Google Play i App Store. Pozwala ona wczuć się w rolę młodych przedsiębiorców. Poprzez zabawę i kreatywną formę nauki młodzież odświeża wiedzę z zakresu przedsiębiorczości i poszerza ją o aspekty związane z prowadzeniem własnej firmy. Gracz sam decyduje o tym, ile pracuje, a ile korzysta z życia, zachowując niezbędną równowagę pomiędzy pracą a życiem prywatnym (work-life balance).

Dialog z młodymi ludźmi odbywa się w ich naturalnym środowisku, czyli w mediach społecznościowych. Powstały profile kampanii na Facebooku i Instagramie. Ponadto do współpracy zaproszono influencerów – MaturaToBzdura (najpopularniejsza sonda uliczna) i GilathissNew (youtuber gamingowy).

Od 12 października do 2 listopada, w każdy poniedziałek na stronie kampanii www.cashlajfbalans.pl będą publikowane informacje o nowych konkursach. Kreatywne zadania konkursowe pozwalają wykorzystać wiedzę z zakresu przedsiębiorczości w praktyce.

Uczniom dają możliwość indywidualnej pracy lub zintegrowania się w szkolnych zespołach. Do wygrania jest wiele atrakcyjnych nagród, które pomogą w rozwoju potencjału zarówno uczniów jak i szkół.

W ramach kampanii powstały także gotowe scenariusze lekcji, do wykorzystania przez nauczycieli przedsiębiorczości, języka angielskiego i informatyki. Materiały do pobrania znajdują się na stronie kampanii.

Wszystkie szczegółowe informacje na temat kampanii znajdują się na:

www.cashlajfbalans.pl

Facebook: Cash Lajf Balans

Instagram: cash_lajf_balans

YouTube: Cash Lajf Balans

Kampanię na zlecenie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej realizuje Fabryka Komunikacji Społecznej, która specjalizuje się w opracowywaniu strategii i realizacji kampanii o charakterze społecznym.

Patronem medialnym kampanii jest Miesięcznik Cogito.


Źródło: Informacja prasowa Innovation PR

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

#PolskaCzystaKomórka – rusza kampania edukacyjna PCK, stworzona we współpracy z platformą TikTok oraz agencją Uszka w Barszczu

kampania edukacyjna PCK

W czasie znoszenia restrykcji pandemicznych często zapominamy, jak istotne w skutecznej walce z koronawirusem jest dbanie o swoje bezpieczeństwo i higienę. Dlatego Polski Czerwony Krzyż wraz z partnerami przypomina młodym internautom o konieczności regularnego czyszczenia swoich smartfonów, rozpoczynając kampanię edukacyjną #PolskaCzystaKomórka. Głównym kanałem komunikacji jest platforma TikTok.

Polski Czerwony Krzyż zwraca uwagę, że regularna dezynfekcja telefonów jest niezwykle istotna ze względu na panującą pandemię, a mimo tego jest rzadko poruszaną kwestią w dyskursie publicznym.

Chcemy zwrócić uwagę, że w profilaktyce walki z koronawirusem ważne jest nie tylko dokładne i regularne mycie rąk. Należy zadbać również o czystość naszych smartfonów. Według badań dotykamy telefonu komórkowego średnio 2500 razy dziennie. Jednocześnie wchodzimy w kontakt ze wszystkimi drobnoustrojami znajdującymi się na jego powierzchni. Temat ten jest niezwykle istotny, a niestety niepodejmowany w Polsce, dlatego zdecydowaliśmy się go poruszyć w naszej kampanii edukacyjnej.

Iza Gawęcka z PCK

#PolskaCzystaKomórka
źródło: Uszka w Barszczu

W aktywację zaangażowali się znani TikTokerzy (m.in. Sebastian Kowalczyk, Izabela Zabielska i Mans Vechess „Ciapur”), którzy zapoczątkowali #PolskaCzystaKomórka challenge na popularnej platformie. Za przygotowanie koncepcji oraz koordynację akcji odpowiada agencja kreatywnej komunikacji Uszka w Barszczu.

Wykorzystanie TikToka jako naszego głównego kanału komunikacji było dla nas naturalnym wyborem ze względu na popularność tej platformy wśród młodych internautów. Aby skutecznie dotrzeć z naszym przekazem do młodzieży, do współpracy zaprosiliśmy influencerów, którzy jak nikt znają swoją społeczność i są w stanie dopasować przekaz akcji do swojego unikalnego stylu komunikacji.

Rafał Piwoński, Head of Social Media w Uszkach w Barszczu

Do akcji dołączyła również platforma TikTok, która – mając na uwadze bezpieczeństwo swoich użytkowników korzystających z aplikacji na telefonie – umieściła dedykowany akcji hashtag #PolskaCzystaKomórka w zakładce „Odkryj”. W 24 godziny od startu kampanii osiągnął on ponad milion wyświetleń.

Kampania #PolskaCzystaKomórka będzie kontynuowana w offline przy wsparciu Wolontariuszy PCK, którzy będą opowiadać młodzieży o potrzebie regularnego czyszczenia telefonu w ramach cyklicznych spotkań edukacyjnych. Fundusze na kolejne działania w ramach aktywacji PCK zbiera za pomocą zbiórki w serwisie Siepomaga.pl.

Uszka w Barszczu to agencja kreatywnej komunikacji. Do obecnych Klientów agencji należą m.in. Starbucks, Danone, Philip Morris czy Stock Polska.


Źródło: Informacja prasowa Uszka w Barszczu

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Zabłyśnij na drodze” – Nestlé zwiększa bezpieczeństwo pieszych na drogach

Nestle

Ponad połowa wypadków, do jakich doszło na polskich drogach w 2017 roku, wydarzyła się po zmroku w terenie zabudowanym. Przyczyną jest często słaba widoczność pieszych. Aby zwiększyć ich bezpieczeństwo i uchronić przed zagrożeniem, Nestlé, wraz z firmą Passio zorganizowało kampanię „Zabłyśnij na drodze.”

„Zabłyśnij na drodze” to ogólnopolska kampania edukacyjna. W jej ramach już od 11 stycznia podkarpackie miejscowości przemierzają edukatorzy: ratownik medyczny, wideorealizator i postać śmierci. Edukują i rozdają zakupione przez Nestlé opaski odblaskowe. Wszystko po to, aby pokazać pieszym, dlaczego po zmroku warto nosić odblaski – także w terenie zabudowanym.

Już w pierwszej godzinie akcji wszystkim niewidocznym spotkanym po drodze rozdano dziesiątki odblasków.

Kampania „Zabłyśnij na drodze” to jeden z przykładów jak Nestlé działa na rzecz poprawy jakości życia i dąży do lepszej przyszłości. Dlatego firma wdraża liczne programy poprawiające poziom bezpieczeństwa w miejscu pracy, a także kształtujące odpowiedzialną postawę i właściwe zachowania wśród pracowników. W Nestlé to właśnie pracownicy budują kulturę bezpieczeństwa, stosując na co dzień obowiązujące standardy, a także stwarzając środowisko sprzyjające bezpiecznej pracy.

Zapraszamy do zapoznania się z materiałem filmowym  promującym akcję „Zabłyśnij na drodze”.

Partnerem kampanii jest firma Pratt&Whitney.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polki wykluczone cyfrowo. Rozmowa z Magdaleną Pawlak – koordynatorką kampanii Aasy Netu

Na bazie raportu Polki wykluczone cyfrowo 2017 powstała kampania edukacyjna dla osób po 45. roku życia, pozwalająca im zdobyć podstawowe umiejętności cyfrowe. Większość Polek ma problem z podstawową obsługa komputera i Internetu a edukacja w tym zakresie ma dać im możliwość pełnego uczestnictwa w życiu społecznym, kulturalnym i zawodowym. Magdalena Pawlak z Aasa Polska, koordynatorka kampanii Aasy Netu opowiada w rozmowie z Brief o szczegółach kampanii na platformie aasynetu.pl.

Według raportu Polki Wykluczone Cyfrowo 2017, 77% kobiet między 45. a 70. rokiem życia nie korzysta z Internetu, a ponad połowa określa swoje umiejętności w zakresie obsługi komputera i wyszukiwania informacji w Internecie jako niedostateczne. Czy można uznać, że mają one przez to ograniczony dostęp do informacji ze względu na obecną epokę cyfryzacji?

Wprowadzanie nowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych oraz dostęp do nich ma kluczowe znaczenie w podnoszeniu poziomu i poprawy jakości życia rosnącej populacji osób starszych. W Polsce problem ten dotyczy zwłaszcza kobiet, które w mniejszym stopniu niż mężczyźni korzystają z Internetu i technologii.

Wyniki naszego raportu wykazały, że co trzecia Polka po 45 roku życia jest wykluczona cyfrowo, a takich kobiet w skali kraju jest ok. 2 miliony. Większość z nich ma problem nawet z najprostszymi aktywnościami w Internecie.

Ponad połowa jako niedostateczne ocenia swoje umiejętności związane z obsługą komputera i wyszukiwaniem informacji w sieci. Najniżej Polki wykluczone cyfrowo oceniają swoje umiejętności w zakresie robienia zakupów przez Internet, płatności internetowych, odbierania i wysyłania zdjęć oraz pisania e-maili.

Obecnie coraz więcej usług przenosi się do Internetu, a niektóre z nich można znaleźć tylko tam. Dotyczy to nie tylko sklepów, banków i  instytucji finansowych, ale również usług pocztowych i komunikacyjnych. Oferta ta z czasem stanie się niedostępna dla tych, którzy nie posiadają umiejętności cyfrowych. Podobnie jak pełny dostęp do informacji, który zapewnia Internet.

Czy inne kanały komunikacyjne rekompensują brak dostępu do informacji w sieci osobom po 45. roku życia, czy nauczenie się obsługi komputera i korzystania z Internetu staje się w dzisiejszych czasach koniecznością, by móc uzyskać dostęp do każdej potrzebnej informacji?

Chodzi tu przede wszystkim o pełny dostęp do informacji, którego Polki wykluczone cyfrowo niestety nie mają. Oczywiście korzystają one z innych źródeł, takich jak media, książki, rodzina i znajomi.

Jednak to właśnie dostęp do dodatkowych informacji i wiedzy stanowi dla nich silny motywator do nauki korzystania z Internetu. Deklarują one, że najbardziej zainteresowane byłyby możliwością wyszukiwania informacji związanych z leczeniem i zdrowiem, a także ogólnego poszerzenia swojej wiedzy i rozwijania zainteresowań.

Prawie połowa respondentek ma ograniczony kontakt z najbliższą rodziną z powodu braku wspomnianych wcześniej umiejętności. Jak to wpływa na ich ewentualne decyzje o szkoleniu się w zakresie obsługi komputera i Internetu?

Większość Polek wykluczonych cyfrowo wskazuje, że to właśnie możliwość utrzymania bliższych kontaktów z rodziną i znajomymi w największym stopniu mogłaby je przekonać do poszerzenia swoich umiejętności z zakresu obsługi narzędzi internetowych. To pokazuje jak ważne są dla nich więzi rodzinne i jak bardzo zależy im  na częstszym kontakcie z bliskimi. Jednocześnie około jedna piąta kobiet jako mobilizującą do nauki uznała możliwość otrzymania ewentualnej pomocy ze strony bliskiej osoby.

Tymczasem do jednych z najniżej ocenianych przez Polki wykluczone cyfrowo umiejętności własnych należy odbieranie i wysyłanie zdjęć oraz pisanie e-maili. Co więcej, z portali społecznościowych lub forów dyskusyjnych korzysta tylko 6 proc. takich kobiet, podczas gdy na skalę całego kraju używa ich 39 proc. Polaków. Widać więc, że skala wykluczenia cyfrowego dojrzałych kobiet jest ogromna.

Żeby pomóc osobom mającym problem z obsługą komputera i Internetu powstała platforma Aasy Netu oraz akcja edukacyjna z nią związana. Jak duże zainteresowanie korzystaniem z platformy wykazują osoby chcące nabyć te umiejętności?

Akcję Aasy Netu uruchomiliśmy miesiąc temu, ale już możemy stwierdzić spore zainteresowanie udostępnionymi bezpłatnie materiałami edukacyjnymi. Na tę chwilę mamy już kilka tysięcy odsłon platformy, a ich liczba stale rośnie.

Nastawiamy się głównie na komunikację skierowaną do młodszych pokoleń, ponieważ z badań wynika, że osoby starsze najchętniej uczą się korzystania z Internetu właśnie od swoich dzieci i wnuków.

Odpowiadając na to naszym zamysłem jest zmotywowanie młodszych pokoleń do czynnego wspierania osób starszych w nauce – zarówno w zakresie motywowania ich do nauki, jak i pomocy w odtworzeniu filmów czy wydrukowaniu materiałów edukacyjnych dostępnych na aasynetu.pl.

Dlatego, w ramach akcji zorganizowaliśmy konkurs z nagrodami, do którego mogą zgłosić się zarówno uczestnicy kursu internetowego Aasy Netu, jak i osoby, które nie biorą w nim aktywnie udziału, ale wspierają w jego ukończeniu swoich bliskich.

 

Jakie formy pomocy znajdą osoby zainteresowane na platformie edukacyjnej?

Na platformie znajduje się multimedialny, bezpłatny program nauczania. Największą popularnością cieszą się filmy z udziałem naszego eksperta Marka, dzięki którym w łatwy sposób można nauczyć się m.in. jak pisać maile, wysyłać zdjęcia, prowadzić rozmowy on-line i wyszukiwać różne informacje w Internecie.

Każdy z filmów ma swój odpowiednik w postaci materiału edukacyjnego, mającego formę infografiki. Można go pobrać i wydrukować, aby służył jako przewodnik w trakcie codziennej nauki. Na stronie udostępniamy też słowniczek podstawowych pojęć w formie pytań i odpowiedzi. Dzięki niemu uczestniczki programu dowiedzą się m.in. czym tak naprawdę jest Internet, co to jest wyszukiwarka, czym się różni laptop od tabletu i jak wymówić słowo Gmail.

Czy planowane jest rozbudowanie platformy na większą ilość zagadnień pozwalających swobodnie korzystać początkującym użytkownikom z różnych form?

W pierwszym etapie akcji opracowaliśmy i udostępniliśmy materiały edukacyjne, które pozwolą na opanowanie podstawowych umiejętności związanych z komunikowaniem się przez Internet.

Widzimy jednak znacznie więcej obszarów edukacji internetowej, które powinny zostać uwzględnione w przyszłości. Należą do nich choćby bezpieczeństwo w sieci, robienie zakupów przez Internet oraz korzystanie z usług finansowych online.

W trakcie kampanii będziemy zbierać wszelkie dodatkowe informacje dotyczące  potrzeb w tym zakresie, aby starać się na nie odpowiadać poprzez platformę aasynetu.pl lub inne działania edukacyjne prowadzone we współpracy z naszymi partnerami.

Czy Pani zdaniem działania edukacyjne w zakresie obsługi komputera i korzystania z Internetu dla osób po 45. roku życia będą się rozwijać i przynosić duże efekty tworząc swego rodzaju trend w obszarze komunikacji?

Mam taką nadzieję, ponieważ od tego typu inicjatyw zależy, czy starsze pokolenia nie pozostaną na zawsze wykluczone cyfrowo i będą miały szansę na korzystanie z dobrodziejstw, jakie daje Internet.

Nasza firma wywodzi się z Estonii i Finlandii – krajów będących liderami cyfryzacji i digitalizacji w Europie. Włożono tam wiele wysiłku we wdrożenie zaawansowanych usług elektronicznych w służbie obywatelom oraz wysokich standardów cyber bezpieczeństwa. Równolegle do cyfryzacji, która przebiegała we współpracy sektora publicznego z prywatnym, stawiano na najważniejszy aspekt – edukację społeczeństwa.

Operując na rynku polskim chcielibyśmy podzielić się naszym doświadczeniem w tym zakresie, w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. Jesteśmy przekonani, że nie tylko sektor publiczny, lecz również firmy takie jak nasza, powinny odpowiadać na najpilniejsze potrzeby społeczne. A jedną z nich jest bez wątpienia włączenie cyfrowe kobiet po 45 roku życia. Dostęp do Internetu stanowi bowiem warunek ich pełnego uczestnictwa w życiu społecznym, kulturalnym i zawodowym.

Anita Florek