...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

IAB Polska prezentuje casebook najlepszych kampanii marketingowych

Casebook Mixx Awards 2021

W grudniu odbył się konkurs IAB Mix Awards 2021. Nagrodzone w nim zostały najlepsze kampanie marketingowe w internecie. Wydany 17 lutego casebook pozwala nam zobaczyć proces ich tworzenia.

Konkurs organizowany jest przez IAB Polska. Głównym celem jest podwyższenie jakości marketingu internetowego w Polsce. Zwycięzcą 15. edycji konkursu okazała się kampania digitalowa „Najmłodszy headhunter na świecie” autorstwa Publicis Worldwide Polska dla Fundacji K.I.D.S.

Poza główną nagrodą przyznawane były również wyróżnienia dla najlepszego domu mediowego, agencji marketingowej roku i wiele innych.

Casebook prezentuje proces tworzenia nagrodzonych kampanii. Publikacja pokazuje trendy w wykorzystywaniu mediów, treści czy też influencerów.

LINK DO POBRANIA

Adam Daniluk

Niekonwencjonalne rozwiązanie w komunikacji marketingowej łączące emisję digital audio z reklamą digital display

kobieta w słuchawkach

Sieć Digital AUDIOads, będąca częścią MOVIads, wystartowała z niekonwencjonalnym rozwiązaniem: kampaniami remarketingowymi łączącymi placementy audio emitowane na największych radiowych platformach internetowych oraz reklamę digital display.

Pierwsza tego typu kampania została przygotowana latem br. na zlecenie Polsat Media i dotyczyła nowej oferty jednej z największych sieci GSM w Polsce. Jej celem było zwiększenie zainteresowania potencjalnych nabywców smartphonem Samsung Galaxy. Emisja 15-sekundowych spotów audio była jednym z elementów kampanii. Nowością było tu unikalne połączenie przekazu reklamowego w formie spotów digital audio oraz retargetowanej klikalnej planszy digital display.

Grupę docelową stanowili słuchacze, którzy mieli kontakt z reklamą audio i właśnie im wyemitowano spersonalizowaną kampanię display. Dzięki szeroko zakrojonej akcji przekaz reklamowy wyemitowany został przez Sieć Digital AUDIOads ponad 330 tys. razy, a wskaźnik LTR (czyli odsetek wysłuchanych do końca spotów) osiągnął poziom ponad 90%. Emisje realizowano na największych radiowych platformach internetowych: open fm, TOK FM, TUBA FM, RADIOZet, RMF FM oraz na serwisie streamingowym Spotify.

Połączenie reklamy audio w Internecie z nowymi możliwościami docierania do grup docelowych i targetowania powoduje, że jest to stosunkowo nowe podejście do znanych już strategii, stosowanych przez reklamodawców.

Kolejne kampanie zrealizowaliśmy dla reklamodawców z branży retail i obecnie coraz chętniej nasi klienci decydują się na to ciekawe rozwiązanie, będące komplementarnym do tradycyjnej już formy reklamy digital display.

Paulina Kołak, Clients Relations Supervisor w MOVIads

Po wprowadzeniu ograniczeń spowodowanych pandemią w połowie marca konsumpcja Internetu wyraźnie wzrosła. Reklamodawcy coraz większy nacisk zaczęli kłaść na sprzedaż online oraz na reklamę w Internecie, co można zobaczyć po 4,5% wzroście wydatków na reklamę online w marcu, który był najsłabszym miesiącem w tym roku, w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym¹.

¹ Źródło: Rynek reklamowy w Polsce, Publicis Groupe / Media.


Źródło: Informacja prasowa MOVIads

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Tak zwycięża się w digitalu. Nagrody IAB MIXX Awards rozdane!

IAB MIXX Awards 2020

Już po raz czternasty zostały wręczone nagrody w konkursie IAB MIXX Awards na najlepsze digitalowe kampanie reklamowe. Najlepszą kampanią okazał się projekt „Hulaj z głową” przygotowany przez GONG i MullenLowe MediaHub dla firmy ING Bank Śląski, który zdobył nagrodę BEST IN SHOW. Przyznano także 4 złote statuetki dla kampanii: „Hulaj z głową” w kategorii Content Marketing, „RANO ZEBRANO i wyborczy #bazarek na Twitterze” w kategorii Limited Budget, „#ZdalniDoPomocy” w kategorii Online Marketing with Influencer oraz „Graj i pomagaj z #PajacykBezPrzerwy” w kategorii Public Service, non-profit campaign & CSR.

Najczęściej nagradzanymi kampaniami w konkursie IAB MIXX Awards 2020 były: „T-raperzy znad Wisły – Antysmog song” dla marki OLX oraz „Wypożycz elektrycznego! – pierwszy w pełni elektryczny car sharing w Polsce” dla innogy Polska (innogy go!). Zdobyły one po trzy statuetki.

Tegoroczna Gala IAB MIXX Awards nie odbyła się w tradycyjnym wydaniu, lecz przeniosła się do internetu. Jest to podyktowane przede wszystkim bezpieczeństwem uczestników, które jest naszym priorytetem, dlatego decyzja dotycząca przeprowadzenia transmisji online rozdania nagród była jedynym właściwym krokiem w obecnej sytuacji. Zdajemy sobie sprawę, że uderzenie kryzysu nie ominęło całego ekosystemu reklamowego, dlatego tym bardziej doceniamy każde zgłoszenie w tegorocznej edycji IAB MIXX Awards. W tak trudnym dla wszystkich momencie chcemy szczególnie docenić firmy, które wciąż mają wiele do powiedzenia i zaoferowania oraz pokazują, że relacja z konsumentami to zobowiązanie zarówno na dobre, jak i złe czasy.

Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska

O złote, srebrne i brązowe statuetki IAB MIXX Awards 2020 zawalczyły 43 kampanie reklamowe, które otrzymały łącznie 56 nominacji w 15 kategoriach konkursowych. IAB MIXX Awards kierowany był zarówno do agencji, domów mediowych jak i reklamodawców, niezależnie od wielkości organizacji czy budżetu kampanii. Warunkiem wzięcia udziału było zrealizowanie projektu wykorzystującego przynajmniej jeden kanał digital.

Nagrody za dokonania

Podczas tegorocznych IAB MIXX Awards przyznano także pięć nagród specjalnych za dokonania. Agencją Roku zostało GONG, Domem Mediowym Roku – MullenLowe MediaHub, natomiast Reklamodawcą Roku – ING Bank Śląski. Człowiekiem Roku została Izabela Albrychiewicz (CEO GroupM), a CEO Gemius Marcin Pery otrzymał Nagrodę Specjalną IAB Polska za całokształt dokonań.

W tym roku zdecydowaliśmy się przyznać nagrodę specjalną za całokształt dokonań CEO Gemius Marcinowi Pery. Nagroda jest uhonorowaniem Jego dotychczasowego dorobku oraz ponadprzeciętnych zasług dla branży badawczej. Człowiekiem Roku została CEO GroupM Izabela Albrychiewicz, która jest wybitną postacią branży reklamowej, od 20 lat odnoszącą sukcesy zarówno na polskim rynku, jak i międzynarodowym.

Włodzimierz Schmidt

Pełna lista nagrodzonych kampanii w IAB MIXX Awards 2020 

 

NAGRODA NAZWA KAMPANII KLIENT (MARKA) ZGŁASZAJĄCY I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
Best Use of Social Media
WYRÓŻNIENIE Jalapeno Challenge McDonald’s Isobar Polska, OMD
WYRÓŻNIENIE T-raperzy znad Wisły – Antysmog song OLX 23HEROES, F25, OLX
BRĄZ „Żeby nie kusiło. Zostań w domu.” Porsche Polska Porsche Polska PHD, DDB Warszawa
SREBRO Człowiek, który na wszystkim oszczędzał ING Bank Śląski GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub
 

Brand Awareness and Positioning

WYRÓŻNIENIE Tym, którzy… Grupa Maspex (Tymbark) Grupa Maspex
BRĄZ T-raperzy znad Wisły – Antysmog song OLX 23HEROES, F25, OLX
BRĄZ Ty jesteś zmianą, a my bankiem zmieniającego się świata BNP Paribas Bank Polska Publicis, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More, Point of View, Feeders Agency
SREBRO Dzień bez parawanu Kompania Piwowarska (Tyskie) GONG, Kompania Piwowarska, Sputnik  Studio, Zenith, Tailor Made PR
SREBRO Hulaj z głową ING Bank Śląski GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub
 

Commerce

WYRÓŻNIENIE Jak kampanią w światowy dzień zwierząt podnieść sprzedaż o ponad 55% jedzenia dla zwierząt największych marek? MARS POLSKA (Pedigree i Whiskas) LVL UP MEDIA, Mars Polska, MediaCom Warszawa, BBDO, Bluecloud Interactive
BRĄZ Omnichannelowa aplikacja mobilna Multikina Multikino Infinity Group
 

Content Marketing

WYRÓŻNIENIE Łomża Swoją Drogą Van Pur (Łomża) Lulu Production, MediaCom Warszawa
BRĄZ Moje miejsce zawsze z Legią Grupa Żywiec (Królewskie) Twin, Just, Starcom
BRĄZ T-raperzy znad Wisły – Antysmog song OLX 23HEROES, F25, OLX
ZŁOTO Hulaj z głową ING Bank Śląski GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub
 

Cross Media Integration

WYRÓŻNIENIE Moje miejsce zawsze z Legią Grupa Żywiec (Królewskie) Twin, Just, Starcom
BRĄZ Kampania proekologiczna „Czy potrzebujemy aż petycji od naszych dzieci?” ING Bank Śląski GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub, Brain
SREBRO Bank zielonych zmian BNP Paribas Bank Polska Publicis, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More, Point of View, VMLY&R Poland, Feeders Agency
SREBRO Tym, którzy… Grupa Maspex (Tymbark) Grupa Maspex
 

Data Driven & Precision Marketing

WYRÓŻNIENIE Jak dane własne PKO Banku Polskiego pozwoliły osiągnąć czterocyfrowy ROI? PKO Bank Polski (Miniratka) Havas Media (Havas Media Group), PKO Bank Polski
WYRÓŻNIENIE Zbliża się koniec ważności ubezpieczenia komunikacyjnego? PKO Bank Polski ma dla Ciebie ofertę! PKO Bank Polski (PKO Ubezpieczenia Komunikacyjne) Havas Media (Havas Media Group), PKO Bank Polski
BRĄZ AUDIOBOOKI OD BP BP Mindshare Polska, Justtag Group, mSpark
SREBRO Wypożycz elektrycznego! – pierwszy w pełni elektryczny car sharing w Polsce innogy Polska (innogy go!) Cube Group, Agencja Warszawa
 

Games & eSport

WYRÓŻNIENIE Kobieca liga esportowa jako innowacyjny touchpoint w walce z hejtem! The Coca-Cola Company (Sprite) MediaCom Warszawa , ESL GAMING POLSKA 
WYRÓŻNIENIE Play Polska Liga Mobilna – Zapłać z Play w sklepie Wargaming Play MediaCom Warszawa, Fantasyexpo
BRĄZ Ghost Recon Breakpoint – Użyj i Ożyj Ubisoft GONG, Mindshare Polska
SREBRO KFC na mapach CS:GO 2 AmRest (KFC) Fantasyexpo
 

Innovation & Smart Solution

WYRÓŻNIENIE Display Chat Bot Atopik Polska Open Mobi
WYRÓŻNIENIE KITT 2020 MASTERCARD (Aukcje Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy) Isobar Polska, Mastercard, Carat Polska
WYRÓŻNIENIE Shake to Play Play (Aplikacja Play24) Plej, Play, MediaCom Warszawa
BRĄZ Dwie Arety BNP Paribas Bank Polska Feeders Agency
BRĄZ Odcięci od świąt Stowarzyszenie mali bracia Ubogich OLX, BBDO
 

Launch

WYRÓŻNIENIE Karnet Wszystkomający do CityFit CityFit CityFit
WYRÓŻNIENIE Wkręć się w zoodle i pożegnaj nudę w kuchni! Philips Carat Polska
WYRÓŻNIENIE Wypożycz elektrycznego! – pierwszy w pełni elektryczny car sharing w Polsce innogy Polska (innogy go!) Agencja Warszawa, Innogy Polska, Cube Group
 

Limited Budget

WYRÓŻNIENIE BLACK FRIDAY Decathlon Polska Przestrzeń, MullenLowe MediaHub
WYRÓŻNIENIE Trzy billboardy za Sieradzem naTemat.pl naTemat.pl
BRĄZ Korona Polskich Skałek Decathlon Polska (Simond by Decathlon) Neon Shake, MullenLowe MediaHub
ZŁOTO RANO ZEBRANO i wyborczy #bazarek na Twitterze Rano Zebrano Agencja Warszawa
 

Offline Digitizing

WYRÓŻNIENIE Mural dla służby zdrowia naTemat.pl naTemat.pl
WYRÓŻNIENIE Trzy billboardy za Sieradzem naTemat.pl naTemat.pl
BRĄZ Dzień bez parawanu Kompania Piwowarska (Tyskie) GONG, Kompania Piwowarska, Sputnik Studio, Zenith, Tailor Made PR
BRĄZ Symulakra – Rzeźba tworzona przez siły miasta Screen Network Screen Network, panGenerator
 

Online Marketing with Influencer

WYRÓŻNIENIE Kiedy znika brud, pojawiają się pomysły. Reckitt Benckiser (Cillit Bang) Chromatique Creative Agency
WYRÓŻNIENIE KITT 2020 MASTERCARD (Aukcje Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy) Isobar Polska, Mastercard
ZŁOTO #ZdalniDoPomocy ING Bank Śląski GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub
 

Performance Marketing

WYRÓŻNIENIE 365 Dni Testów Renault Renault Polska OMD
WYRÓŻNIENIE Jak dane własne PKO Banku Polskiego pozwoliły osiągnąć czterocyfrowy ROI? PKO Bank Polski (Miniratka) Havas Media (Havas Media Group), PKO Bank Polski
WYRÓŻNIENIE “Tailor-made” oferty z eSky eSky.pl eSky.pl
BRĄZ Wypożycz elektrycznego! – pierwszy w pełni elektryczny car sharing w Polsce innogy Polska (innogy go!) Cube Group, Agencja Warszawa
SREBRO Zbliża się koniec ważności ubezpieczenia komunikacyjnego? PKO Bank Polski ma dla Ciebie ofertę! PKO Bank Polski (PKO Ubezpieczenia Komunikacyjne) Havas Media (Havas Media Group), PKO Bank Polski
 

Public Service, non-profit campaign & CSR

WYRÓŻNIENIE Bez jaj OLX OLX
BRĄZ Zmieniajmy na dobre Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali Publicis
SREBRO Dzień na U Fundacja Rak’n’Roll Wygraj Życie PHD, DDB Warszawa, Garden of Words, Avon Cosmetics Polska
ZŁOTO Graj i pomagaj z #PajacykBezPrzerwy Polska Akcja Humanitarna (Program dożywiania dzieci Pajacyk) Polska Akcja Humanitarna, Kwadratowa Masakra,  Craftserve 
 

UX

BRĄZ Shake to Play Play (Aplikacja Play24) Plej, Play, MediaCom Warszawa
BEST IN SHOW
Hulaj z głową ING Bank Śląski GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub

Więcej informacji: www.mixx-awards.pl

Wydarzenie jest co roku organizowane przez IAB Polska.

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że za udział w nim posiadacze certyfikatów DIMAQ otrzymują punkty recertyfikacyjne.

Sponsor Gali: WP 25 lat
Sponsorzy wspierający: TVP, Havas Media Group, DIMAQ
Współpraca: Newspoint
Organizator: IAB Polska
Oficjalny audytor: PwC
Partner prawny: Traple. Konarski Podrecki i Wspólnicy


Źródło: IAB Polska

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nagrody IAB MIXX Awards rozdane

Już po raz dwunasty do rąk laureatów trafiły nagrody w IAB MIXX Awards – najważniejszym konkursie branży interaktywnej na najlepsze kampanie z udziałem digitalu. Odebrali oni statuetki w 16 kategoriach podczas uroczystej gali, która odbyła się 28 listopada br. w Warszawie. Najwięcej statuetek – aż siedem – otrzymała agencja GONG. Podczas wydarzenia zostały także przyznane nagrody za dokonania.

Obrady jury IAB MIXX Awards 2018 zaowocowały w tym roku 52 nominacjami spośród blisko 140 zakwalifikowanych w 16 kategoriach. 28 listopada br., podczas wieczornej gali uroczyście ogłoszono listę zwycięzców – przyznano 3 złote, 15 srebrnych i 19 brązowych statuetek oraz 15 wyróżnień.

Chcemy, by MIXX Awards przyczyniał się do podnoszenia jakości działań na rynku reklamy internetowej w Polsce. Charakteryzuje go dostępność – w konkursie biorą udział zarówno małe, jak i duże agencje zgłaszające projekty realizowane z rozmachem bądź niskobudżetowe. Jednocześnie MIXX Awards to bardzo wysoki poziom i ponadprzeciętne oczekiwania jury, które ocenia kampanie jako całość. Wyśrubowany poziom sprawia, że liczba złotych czy srebrnych statuetek jest niższa niż liczba kategorii i już sama nominacja jest olbrzymim wyróżnieniem – komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.

W tym roku aż siedem statuetek otrzymała agencja GONG, która odebrała złoto, srebro i nagrodę w kategorii Best in Show za kampanię #weekendING oraz srebro i dwie statuetki brązowe za Tymbark Funbot. Wręczono jej także nagrodę Agencji Roku.

Złote statuetki MIXX Awards 2018 trafiły do twórców kampanii:

  • #weekendING,
  • Do ostatniego drzewa,
  • Hope County FM – głos nadziei w Twoim domu.

Trzy statuetki otrzymała kampania Tymbark Funbot (srebro, dwie statuetki brązowe).

Po dwie nagrody otrzymało aż 11 kampanii:

  • #weekendING (złoto, srebro, kampania otrzymała także nagrodę w kategorii Best in Show)
  • Credit Agricole – cały bank dla Ciebie (dwa srebra)
  • Wielka Bitwa Streamerów w Fortnite (dwa srebra)
  • Odrodzenie Leonarda 😛 (dwa srebra)
  • IKEA ASMR „Dźwięki Wypoczynku” (srebro i brąz)
  • All you need (srebro, wyróżnienie)
  • Castorama inspiruje (dwie statuetki brązowe)
  • Opowieści podręcznej „Na początku było słowo” (dwie statuetki brązowe)
  • Personalizacja komunikacji omnichannel dla marki Mitsubishi (dwie statuetki brązowe)
  • 18:45 Okocim. Czas na zasady (brąz, wyróżnienie)
  • Do You (brąz, wyróżnienie)

– Jako jury oczekiwaliśmy od tegorocznych zgłoszeń przede wszystkim odwagi w poszukiwaniu świeżych rozwiązań, które przekładają się na wzrost biznesu i jednocześnie mogą stanowić inspirację na przyszłość. Skala i innowacyjność projektów były bardzo zróżnicowane. Nadal w przygotowywaniu kampanii coraz większą wagę przykłada się do efektywności prowadzonych działań. Punktem wyjścia jest  zrozumienie człowieka i zaprojektowanie digitalowych doświadczeń tak, by zbudować relację z użytkownikami – komentuje Paweł Patkowski, przewodniczący jury konkursu, Dyrektor Wykonawczy ds. Marki i Komunikacji Marketingowej Orange Polska.

Warunkiem wzięcia udziału w konkursie było zrealizowanie kampanii wykorzystującej co najmniej jeden kanał digital. Jury złożone z przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców oceniało je jako całość, biorąc pod uwagę zarówno strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, jak również rezultaty i ROI.

Cieszymy się, że jesteśmy częścią jednego z najważniejszych wydarzeń w branży. Jak co roku zadbaliśmy o to, aby proces przyznawania nominacji i wyłaniania laureatów przebiegał w przejrzysty i zgodny z regulaminem sposób. Budowa zaufania to jedna z najważniejszych wartości PwC   – mówi Paweł Wesołowski, partner w PwC.  

Pełna lista zwycięzców

Nagrody za dokonania

Nagrody za dokonania są bardzo ważną częścią IAB MIXX Awards. Są uhonorowaniem wybitnych osiągnięć, odwagi i konsekwencji w wyznaczaniu trendów w komunikacji marketingowej.

Agencją Roku został GONG, Domem Mediowym Roku – Havas Media, a Marketerem Roku IKEA Polska.

Joanna Pawlak, Prezes Wirtualnej Polski Media otrzymała nagrodę Człowieka Roku.

Nagrodę Specjalną IAB Polska za całokształt dokonań odebrał Grzegorz Krzemień, Prezes Golden Submarine.

Zarówno Joanna jak i Grzegorz to wyjątkowe osobowości, które od lat mają wpływ nie tylko na firmy, którymi kierują, ale również rozwój całej polskiej branży digitalowej. Nagrody dla nich są w pełni zasłużone – komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.

IAB MIXX Conference

Galę MIXX Awards poprzedziła konferencja, podczas której zostały przedstawione najciekawsze kampanie marketingowe tego roku. Większość z nich była nominowana do MIXX Awards. Case studies z najciekawszych projektów i kampanii były prezentowane z perspektywy agencji, domu mediowego i klienta.  

Partnerzy

Wydarzenie jest organizowane przez IAB Polska, a partnerami są czołowe polskie i międzynarodowe firmy, które śledzą trendy w reklamie digitalowej:

  • Sponsorzy Główni: Media Impact (Ringier Axel Springer Polska), Orange Polska, Kompania Piwowarska, Wirtualna Polska Media
  • Partner Technologiczny: LG
  • Sponsorzy Kategorii: Media Impact (Ringier Axel Springer Polska), Orange Polska, Wirtualna Polska Media, Kompania Piwowarska, Grupa OLX, AMS, SATAKU, F11 Agency, DIMAQ
  • Współpraca: Newspoint, DIMAQ, Performics, LIM8, VMLY&R Poland
  • Patronat Honorowy: Konfederacja Lewiatan, PIIT, Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy
  • Główny Partner Medialny: Marketer+
  • Partnerzy Medialni: gazeta.pl, interaktywnie.com, Magazyn Online Marketing, Marketing przy kawie, My Company, Na Temat, NowyMarketing, Social Press, Wirtualna Polska Media, wyborcza.pl
  • Oficjalny audytor: PwC

Za działania performance dotyczące promocji wydarzenia odpowiada Performics.

Wydarzenie IAB MIXX Awards & Conference jest objęte akredytacją DIMAQ.

Więcej informacji: www.mixx-awards.pl.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF