...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

„Stan transformacji cyfrowej w Polsce” – podsumowanie wyników badań

Transformacja_cyfrowa

Transformacja cyfrowa jest rozumiana zbyt wąsko a przedsiębiorcy chcieli przeczekać pandemię bez wprowadzania koniecznych zmian – to część wniosków z badań przeprowadzonych przez Kantar Polska na zlecenie Future.Company.

W ramach badań Kantar Polska spytał osoby z najwyższych szczebli decyzyjnych przedsiębiorstw w Polsce o to, jak rozumieją transformację cyfrową, o poziom zaawansowania zmian a także o obawy i nadzieje związane z tym procesem. Wyniki sugerują, że Polscy przedsiębiorcy rozumieją transformację cyfrową wąsko, nie doceniają aspektu ludzkiego, a co za tym idzie ryzykują przeprowadzeniem działań powierzchownych i nieskutecznych.

Polscy przedsiębiorcy nie doceniają zalet transformacji cyfrowej?

  • Wyniki sugerują, że tylko 16 proc. polskich przedsiębiorców uważa, że transformacja cyfrowa przełoży się na sprzedaż a raptem 11 proc. widzi w jej zaletach podniesienie kompetencji swojego zespołu.
  • 49 proc. ankietowanych nie uważa, że analiza perspektywy klientów jest krokiem, od którego należy rozpocząć transformację cyfrową.
  • Niemal trzy czwarte polskich przedsiębiorców nie bierze pod uwagę zmiany kultury organizacji i sposobów zarządzania ludźmi w ramach transformacji cyfrowej.
  • Takie wyniki wskazują, że zalety transformacji cyfrowej nie są doceniane – oceniają eksperci Future.Company.
  • Takie wyniki sugerują, że transformacja cyfrowa jest realizowana na podstawie ograniczonych i błędnych założeń i przy ignorowaniu potrzeb klientów – oceniają eksperci Future.Company.
  • Transformacja cyfrowa jest rozumiana wąsko, nie uwzględniany jest aspekt ludzki, który jest kluczowy. Może to poskutkować powierzchownymi i mało skutecznymi zmianami – oceniają eksperci Future.Company.
  • Istnieje zagrożenie, że zbyt wąskie rozumienie transformacji wraz z błędnymi założeniami będzie skutkować tym, że transformacja cyfrowa nie będzie realizować swoich założeń – oceniają eksperci Future.Company.

Ponadto,

  • 97 proc. ankietowanych nie przeszło transformacji cyfrowej a raptem jedna czwarta uważa, że jest on w zaawansowanym stadium. Sugeruje to, że polscy przedsiębiorcy postanowili przeczekać pandemię w nadziei na powrót do warunków funkcjonowania jak przed COVID-19.
  • 65 proc. ankietowanych przyznaje, że ma obawy związane z transformacją cyfrową, a aż 40 proc. twierdzi, że dotyczą one kosztów. Obawy – zwłaszcza te dotyczące kosztów – mogą skutkować oszczędnościami na inwestycjach w zmiany, które są konieczne lub na rezygnacji z inwestycji, które ze strategiczno-rozwojowego punktu widzenia są niezbędne.
  • 35 proc. ankietowanych twierdzi, że nie ma adekwatnego wsparcia w przeprowadzeniu transformacji cyfrowej swoich organizacji.
  • Dla 49 proc. ankietowanych problemem jest brak środków, brak odpowiedniej wiedzy lub i tego, i tego.

Badanie „Stan transformacji cyfrowej w Polsce” zostało przeprowadzone metodą CATI na próbie 100 osób z najwyższych szczebli menedżerskich średnich przedsiębiorstw. Z badania wykluczono m.in. administrację publiczną, szkolnictwo oraz przemysł wydobywczy.


Źródło: Kantar Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Agnieszka Perez-Getka Brand Business Developer w Kantarze

Agnieszka-Perez-Getka

Agnieszka Perez-Getka dołączyła do domeny Brand Guidance kierowanej przez Patryka Polkowskiego na stanowisku Brand Business Developer. W zespole będzie zajmować się rozwojem nowego biznesu.

Bardzo się cieszę, że Agnieszka dołączyła do Kantar Polska. Jej doświadczenie i perspektywa niewątpliwe wzmocnią nasze strategiczne działania, szczególnie w obszarze badań marki. Agnieszka doskonale rozumie i zna z autopsji potrzeby naszych klientów oparte na kompleksowych usługach badawczych i doradczych, które aktywnie chcemy wzbogacać o elementy pogłębionej analizy z obszarów data i marketing science.

Kamil Michalski, General Manager Kantar Polska

Agnieszka ma długoletnie doświadczenie w projektowaniu i zarządzaniu badaniami konsumenckimi, głównie w sektorze FMCG. Z badaniami związana od ponad 15 lat, zaczynała w SMG/KRC Poland, a następnie przez większość swojej kariery zawodowej pracowała jako Insights Manager w Unilever, PZU i Pepsico.


Źródło: Kantar Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kamil Michalski na stanowisku General Manager w Kantarze

Kamil Michalski Kantar Polska

Z dniem 1 maja 2021 r. Kamil Michalski objął stanowisko General Managera w Kantar Polska SA. Jego kluczowym zadaniem, we współpracy z Zarządem, będzie kontunuowanie procesu transformacji firmy w Polsce w oparciu o globalną strategię, zmieniające się otoczenie biznesowe i oczekiwania Klientów.

Naszą główną ambicją jest zmiana i przekształcenie Kantara w Polsce z lidera badań rynkowych w lidera badań rynkowych dostarczającego Klientom rekomendacji w oparciu o doświadczenie, zintegrowane dane i nowoczesne rozwiązania badawcze z obszaru AI, digital marketing i data science. Jednocześnie, nie rezygnujemy z obsługi Klientów poprzez najwyższej jakości usługi badawcze i konsultingowe tak, by Kantar Polska był Ich pierwszym wyborem w szerokim obszarze badań marketingowych, społecznych i politycznych. Koncentrujemy się na wzmacnianiu i poszerzaniu naszych relacji z Klientami poprzez tworzenie dedykowanych zespołów klienckich, dynamiczne rozszerzanie naszego portfela rozwiązań badawczych oraz inwestowanie w nowoczesne obszary analityki i automatyzację projektów. Kantar, ze swoim DNA, ludźmi, którzy w nim pracują i potencjałem na dalszy rozwój, jest firmą, która może z sukcesem zredefiniować na nowo badania rynkowe w Polsce.

Kamil Michalski, GM Kantara w Polsce

Kamil Michalski dołączył do Kantar Polska SA we wrześniu 2016 obejmując stanowisko Digital Director. Od kwietnia 2020 pełnił rolę COO.


Źródło: Kantar Polska 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF