...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

PARP otwiera kolejny projekt dofinansowania szkoleń dla firm działających w sektorze komunikacji marketingowej

szkolenia DIMAQ

Komunikacja marketingowa jest jednym z najważniejszych i najbardziej dynamicznie zmieniającym się sektorem, warunkujących rozwój polskiej gospodarki. Określany jest „barometrem gospodarki”, a dynamika jego rozwoju odzwierciedla kondycję innych branż. Jak pokazuje cykliczne badanie IAB AdEx, służące do mierzenia wydatków na reklamę internetową, rok 2020 zakończył się dla rynku reklamy cyfrowej kolejnym wzrostem wartości oraz złamaniem magicznej granicy – pierwszy raz w historii wydatki przekroczyły 5 miliardów złotych. Dane rynkowe pokazują, że cały rynek reklamy skurczył się, a większość formatów zanotowała spadki. Ten trend przełamuje digital, który jest bezapelacyjnym zwycięzcą minionego roku. Tymczasem badania wskazują na brak wystarczających kompetencji digitalowych u pracowników sektora i trudności z ich pozyskaniem na rynku. Raport wydany w marcu 2020 przez IAB Polska („Kapitał Ludzki w SKM, edycja 2019) wskazuje, że najwięcej pracowników (76%) było rekrutowanych do obszaru marketingu online, a największym wyzwaniem dla rekruterów był brak wystarczającej liczby wykwalifikowanych kandydatów na rynku (78% odpowiedzi). Dodatkowo, aż 35% kandydatów nieprawidłowo oceniała swoje kompetencje.

W odpowiedzi na potrzeby rynku PARP uruchamia nowy projekt Kompetencje dla sektorów 2, którego środki przeznaczy na podnoszenie kwalifikacji m in. przedsiębiorców działających w obszarze komunikacji marketingowej. Wysokość dofinansowania na pracownika wynosi maksymalnie 6 800 zł netto, a maksymalnie 13 600,00 zł netto na jedno przedsiębiorstwo. Do projektu można zgłaszać pracowników na umowę o pracę, pracowników tymczasowych oraz właścicieli i wspólników firmy.

Dofinansowaniem objęte są szkolenia spełniające kryteria zdefiniowane przez Sektorową Radę ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej. W ofercie DIMAQ znalazło się aż 14 szkoleń odpowiadających tym wymaganiom. Wszystkie znajdują się w Bazie Usług Rozwojowych.

Nowe szkolenia dotyczą szerokiego spektrum wiedzy z marketingu online, a ich celem jest specjalizacja w określonym, wąskim zakresie wiedzy i umiejętności.

Lista szkoleń objęta dofinansowaniem:

Kto może skorzystać z dofinansowania na szkolenia z e-marketingu?

Dofinansowanie skierowane jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw działających w Sektorze Komunikacji Marketingowej:

  • mikro przedsiębiorstwa: liczba personelu < 10, roczny obrót/ roczna suma bilansowa ≤ 2 mln euro
  • małe przedsiębiorstwa: liczba personelu < 50, roczny obrót/ roczna suma bilansowa ≤ 10 mln euro
  • średnie przedsiębiorstwa: liczba personelu < 250, roczny obrót ≤ 50 mln euro/ roczna suma bilansowa ≤ 43 mln euro

Przedsiębiorstwa w PKD swojej działalności muszą mieć wpisane co najmniej jeden z poniższych kodów:

  • 58.1 – Wydawanie książek i periodyków oraz pozostała działalność wydawnicza, z wyłączeniem w zakresie oprogramowania
  • 59 – Działalność związana z produkcja filmów, nagrań wideo, programów telewizyjnych, nagrań dźwiękowych i muzycznych
  • 60 – Nadawanie programów ogólnodostępnych i abonamentowych
  • 73.1 – Reklama, badanie rynku i opinii publicznej

Aby skorzystać z dofinansowania najpierw zarejestruj swoje przedsiębiorstwo na stronie PARP: https://www.parp.gov.pl/component/site/site/formularz-zgloszeniowy-kompetencje-dla-sektorow-2
Nie wiesz jak to działa? Skontaktuj się z naszymi konsultantami, którzy służą pomocą w całej procedurze pozyskiwania dofinansowania oraz jego rozliczenia. Wypełnij formularz zgłoszeniowy i wyślij na kontakt@dimaq.eu.


Źródło: IAB Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Młode talenty na rynku pracy

BEAS2021_

Siła kapitału ludzkiego, czyli dostępność talentów w poszczególnych regionach

Na kondycję rynku pracy w danym regionie ma wpływ kilka czynników. Potencjalni inwestorzy zwracają uwagę na zaplecze edukacji wyższej – liczbę uczelni, jakość kształcenia – a także zaplecze edukacji zawodowej. Szczególnie istotnym wskaźnikiem jest liczba studentów na danym kierunku, którzy stanowią potencjał edukacyjny, rozumiany jako dostępność przyszłych pracowników. Przykładowo Wrocław może pochwalić się dużym zasobem inżynierów – 27, 891 tys. W Poznaniu prym wiodą kierunki finansowe – 18,5 tys. studentów. Z kolei najwięcej pracowników IT znajdziemy w Warszawie – ponad 11 tys. Studentów.

Młode talenty wykres

Artur SkibaPotencjał inwestycyjny miast jest silnie skorelowany z kapitałem ludzkim, którego główne składowe to wyspecjalizowani pracownicy oraz studenci i absolwenci rzetelnie wykształceni w określonych dziedzinach. Duże miasta, takie jak: Kraków, Warszawa, Wrocław od lat przyciągają utalentowanych studentów pochodzących z całej Polski oraz z zagranicy, a to dzięki ofercie wiodących uczelni i kompleksowego przekroju dostępnych kierunków studiów oraz szerokim perspektywom zawodowym na dynamicznie rozwijającym się rynku pracy. Niestety potencjał edukacyjny spada, czego przyczyną jest min. niż demograficzny co wpływa na konieczność inwestowania w kierunku gospodarki innowacyjnej.

Artur Skiba, Prezes Zarządu Antal

Dobrze wyszkolona kadra kluczem w rozwoju miast

Wskaźnik potencjału zatrudnienia pokazuje dostępność już wyszkolonej kadry w poszczególnych aglomeracjach. Jeżeli inwestycja zakłada potrzebę zaangażowania dużej liczby inżynierów lub lingwistów, warto wziąć pod uwagę ten czynnik. Jak wynika z raportu, liderem pod względem wyspecjalizowanej kadry jest Warszawa. Wszystko dlatego, że lokalny rynek pracy oferuje szeroki zasób pracowników o zróżnicowanych kwalifikacjach. Wysoko plasuje się również Wrocław oraz Poznań, które na przestrzeni dwóch lat znacznie podskoczyły w rankingu.

Młode talenty wykres 2

Wiktor_DoktorWrocław, dzięki zapleczu jakościowych uczelni, w tym drugiej najlepszej politechnice w Polsce, plasuje się na podium wśród polskich miast w dostępie do zasobów z obszarów inżynierii, IT, o kompetencjach lingwistycznych (prawie 100% wrocławskich studentów posługuje się językiem angielskim), analitycznych i finansowych. Natomiast motorem do rozwoju biznesu w Poznaniu jest wysoka jakość życia w mieście. Według danych GUS dynamicznie rośnie również przeciętne wynagrodzenie brutto mieszkańca Poznania. Pomimo trudnych czasów i pandemii miasto nie traci na atrakcyjności inwestycyjnej. Poznań dysponuje szeroką ofertą nowoczesnych powierzchni biurowych oraz oferuje stabilne stawki czynszowe. Z pewnością są to istotne atuty, które mogą przyciągnąć nowych inwestorów, jak również zachęcać obecnych do pozostania w tym mieście.

Wiktor Doktór, Prezes Fundacji Pro Progressio

Zawody przyszłości

Według ekspertów Antal, na znaczeniu zyskały zawody umożliwiające firmom skuteczniejsze działania w świecie pełnym ograniczeń. Charakterystyczna dla profesji przyszłości jest ich wielowymiarowość, brak sztywnych granic kompetencji.

Artur SkibaNiezmiennie pracodawcy będą poszukiwać programistów IT. W świecie tak zdigitalizowanym kluczową rolę odgrywać będzie tzw. Webmaster. Odpowiedzialny za projektowanie, kodowanie, szatę graficzną oraz aktualizację witryn internetowych. Rozwój handlu online sprawia, że strona WWW staje się główną wizytówką firmy. Dodatkowo coraz częściej poszukiwani są UX designerzy troszczący się o jak najbardziej intuicyjne poruszanie się po portalach, stronach czy aplikacjach.Warto rekomendować również działy sprzedaży i marketingu, które stawiają mocno na rozwój obszarów digitalowych i e-commerce. Poszukiwani będą eksperci właśnie w tych obszarach. W obecnych czasach wyraźnie widoczny jest jeszcze większy nacisk na wykorzystanie nowoczesnych kanałów dotarcia do klienta. Ważną rolę będą odgrywać również specjaliści ds. Szkoleń czy specjaliści ds. Finansów. Jeżeli chodzi o tą drugą grupę to firmy, które nie mają działów BI, często zatrudniają ekspertów z tego obszaru w działach finansowych, stąd często pojawiają się tam role hybrydowe na styku finansów i IT.

Artur Skiba, Prezes Zarządu Antal

Przyszli pracodawcy stawiają na miękkie kompetencje

W procesie poszukiwań pracy bardzo ważne są kompetencje. Rozwijanie ich to najlepsza inwestycja w przyszłość i rozwój swojej kariery. Coraz częściej na rynku pracy rekruter spotyka się z oczekiwaniem klientów: „kandydat ma pasować do zespołu” – ale co to właściwie znaczy? Zna języki programowania, posługuje się biegle językiem angielskim, ma odpowiednie wykształcenie, ale firma nie zaprasza go do współpracy – Nie pasuje osobowościowo. Mowa tu oczywiście o kompetencjach miękkich, które są szczególnie ważne dla pracodawców.

Kompetencje miękkie, a szerzej inteligencja emocjonalna są szalenie ważne na rynku pracy. Zaczynając od procesu rekrutacyjnego, kiedy to umiejętność autoprezentacji czy zdolność jasnej komunikacji i umiejętność panowania nad stresem budują obraz kandydata.

Artur SkibaJeżeli chodzi o uczelnie to coraz częściej stawiają na rozwój kompetencji miękkich. Zachęcają do zajęć w trybie warsztatowym, do żywej dyskusji i pracy projektowej czy zespołowej. Studenci przygotowują prezentację – uczą się jak prezentować dane oraz jednocześnie jak umiejętnie panować nad stresem w takich sytuacjach. Ważnym elementem, który warto podkreślić jest to, iż do prowadzenia zajęć zapraszani są często wykładowcy, którzy mają praktyczne doświadczenie, dzięki czemu przekazywana wiedza jest osadzona i okraszona przykładami z życia zawodowego i przez to bardziej ciekawa. Kolejną ważna kompetencją jest umiejętność szybkiego uczenia się oraz umiejętność kreatywnego poszukiwania rozwiązań. Myślenie „out of box” to zawsze duży atut kandydata. Zdaniem ekspertów Antal w znacznej części stanowisk można postawić znak równości. Jeśli ktoś ma świetną wiedzę merytoryczną, a ma kłopot z kompetencjami miękkimi wcześniej czy później spotka się z brakiem możliwości rozwoju.

Artur Skiba, Prezes Zarządu Antal

pobierz pełny raport


Źródło: Antal

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Weź udział w badaniu IAB Europe na temat kapitału ludzkiego w branży internetowej

Rośnie zapotrzebowanie na talenty w branży reklamy online.

Weź udział w najnowszym badaniu IAB Europe i pomóż zidentyfikować główne przyczyny niedoboru talentów cyfrowych w naszej branży. 

Do udziału w badaniu zapraszamy zarówno rekruterów i osoby zarządzające zespołami, jak i wszystkich, którzy pracują lub chcą pracować w branży online. Każdy kto wypełni ankietę, otrzyma na życzenie raport prezentujący kluczowe aspekty rekrutacji, rozwoju i znalezienia pracy w e-marketingu.

Wypełnij ankietę

Wypełnienie ankiety potrwa ok. 10 minut. Badanie trwa do 31 lipca.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF