...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Idealny Onboarding [RAPORT]

Idealny onboarding

Swój pierwszy dzień w pracy pamiętamy bardzo długo… Jak zadbać, aby wdrożenie nowego pracownika było synergicznym pasmem zwycięstw dla niedawnego kandydata, jego szefa, zespołu i całej firmy? Pomoże w tym raport Idealny Onboarding, w którym wypowiada się 13 ekspertów i ekspertek świata biznesu, HR, komunikacji i marketingu zaproszonych przez HR Link i Golden Line.

Idealny Onboarding

Pojawiła się kolejna pomocna publikacja całkowicie poświęcona temu, jak skutecznie przeprowadzić proces wdrażania nowego pracownika. Jak sprawić, żeby onboarding nie był tylko procesem HR, ale rzeczywiście wpływał na biznes?

Karolina Karwowska onboarding

Poznaj inspiracje 13 ekspertów zaproszonych przez @HRlink i @Goldenline do raportu Idealny Onboarding i sięgnij po: http://bit.ly/onboardraport.

Proces rekrutacji i onboardingu nowych pracowników powinien być bardzo podobnie zbudowany jak proces pozyskiwania i obsługi klientów – z intencjonalnością i intensywnym skupieniem się na pozytywnych doświadczeniach z marką i emocjach nowych pracowników. Onboarding jest pierwszym wrażeniem jakiego doświadczają nowi pracownicy w kontakcie z pracodawcą, jego marką, nową pracą i nową organizacją. Dlatego tak istotne jest, aby to pierwsze wrażenie od samego początku było pozytywne i spójne z tym, co obiecywał proces rekrutacji

WARTO PAMIĘTAĆ:

  • Upewnij się, że nowi pracownicy doświadczają prawdziwej marki pracodawcy, misji, wartości i kultury organizacji podczas onboardingu
  • Marka i wizerunek pracodawcy są definiowane przez doświadczenia pracowników na każdym z etapów jego podróży przez firmę
  • Nowi pracownicy już na etapie onboardingu powinni rozumieć wyjątkowość firmy i dokładnie wiedzieć, w jaki sposób ich praca pomaga wypełniać jej misję i cele

Pierwsze 90 dni w nowej firmie decydują o tym, czy pracownik zostanie w organizacji na dłużej i bę dzie chciał być zaangażowany.
W ten sam sposób, w jaki wykorzystujesz wartości marki pracodawcy do przyciągania talentów z zewnątrz, tych samych wartości używaj, aby angażować i utrzymywać najlepszych pracowników w organizacji.

Karolina Karwowska, Expert Employe Experience, Rada Programowa Dream Employer

Spis treści:

  • Jak zaprojektować onboarding: Daria Siwka, bardzoHR
  • Kultura organizacyjna a onboarding: Joanna Fierla-Jakubowicz, EY
  • Onboarding a wizerunek firmy: Karolina Karwowska, Dream Employer
  • Pre-onboarding: Marta Kozieł, Antal Polska
  • Zdalny onboarding: Marta Domasz, WP Desk
  • Wdrożenie pracownika: Barbara Sapiołko, Santander Bank Polska
  • Powitanie w pracy: Joanna Kabat-Szwaba, Ten Square Games
  • Komunikacja w onboardingu: Krzysztof Sidorowicz, HRlink
  • Onboarding międzynarodowy: Kamila Chodorowska, Selena
  • Znaczenie zespołu i managera w onboardingu: Wojciech Paździor, Active
  • Strategy Buddy w nowej rzeczywistości : Alina Michałek, HRlink & Goldenline
  • Zmierz onboarding: Bartosz Furtak, Employer Branding Institute
  • Onboarding a biznes: Adam Piwek, HRlink & Goldenline

POBIERZ PEŁNY RAPORT 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

DREAM EMPLOYER – do końca zgłoszeń zostało 5 dni!

Dream Employer

Niecały tydzień dzieli nas od zamknięcia zgłoszeń do konkursu Dream Employer. Celem konkursu jest wspieranie organizacji w dotarciu, rekrutacji i utrzymaniu najlepszych pracowników.

Program Dream Employer powstał z inspiracji i potrzeb zgłaszanych przez samych przedsiębiorców. Zarówno firm rodzinnych, rosnących start-upów i dużych firm stojących wobec wyzwań związanych z przyspieszającym zjawiskiem wielopokoleniowości w organizacjach. W ramach programu będziemy m.in. dzielić się wiedzą naszych ekspertów, doświadczeniem pracodawców, którzy z powodzeniem realizują transformację swoich organizacji, doświadczeniem liderów, których postawa inspiruje.

Grzegorz Kiszluk, Rada Programowa DE, brief.pl

Konkurs Dream Employer skierowany jest do każdej organizacji, niezależnie od jej wielkości, czy stażu na rynku pracy. Zgłosić się mogą wszystkie firmy, które stawiają pracownika w centrum uwagi i budują jego pozytywne doświadczenie na każdym etapie oraz budują angażującą i autentyczną kulturę i markę firmy. Wszystkie firmy przystępujące do programu otrzymają wartościową analizę opracowaną przez Jury konkursu.

Obecne czasy weryfikują dobrych pracodawców bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Oprócz mocnej, autentycznej kultury organizacji liczy się atmosfera, bezpieczeństwo, wartości oraz to w jaki sposób przyciągamy, angażujemy i utrzymujemy pracowników w naszych firmach. Różnorodność wieku, płci, kompetencji i doświadczenia stawia przed wieloma organizacjami spore wyzwania, ale daje również ogromne szanse na budowanie miejsc pracy, do których będziemy przyciągać talenty.

Karolina Karwowska, Rada Programowa i Jury konkursu

W konkursie oceniane są cztery obszary opracowane na podstawie potrzeb i oczekiwań pracowników:

  • KULTURA I WARTOŚCI (misja, wizja, wartości, strategia, cele)
  • PRZYWÓDZTWO (budowanie zaangażowania, motywowanie, docenianie, komunikacja, inspirowanie, udzielanie i pozyskiwanie informacji zwrotnej od pracowników, zmiany pracownicze
  • ROZWÓJ ZAWODOWY (ścieżki kariery, szkolenia, możliwości awansu i rozwoju, wyzwania, oceny pracownicze, rozwój kompetencji)
  • DOBROSTAN/WELL-BEING (psychiczny, fizyczny, społeczny, duchowy, benefity, szacunek, dialog, wyznaczanie celów, otwartość na inicjatywę, wolontariat pracowniczy, samodzielność decyzji i odpowiedzialność, praca zespołowa, etyka działań )

Dlaczego warto się zgłosić do konkursu Dream Employer?

  • wyróżniasz swoją markę pracodawcy
  • potwierdzasz siłę i wiarygodność swojej kultury organizacyjnej
  • przyciągasz uwagę najlepszych talentów
  • wzmacniasz lojalność swoich pracowników
  • otrzymujesz pakiet świadczeń promujących i mediowych bez dodatkowych opłat

Dream Employer to nie jest konkurs piękności czy zamożności pracodawcy. To cały projekt, który patrzy na najważniejszy aspekt employer brandingu czyli kulturę organizacji. Dołączyłem do niego, ponieważ w obecnych czasach niezwykle istotne jest docenienie firm, które dbają o te najważniejsze aspekty, takie jak dobrostan pracowników, wspieranie wszystkich pracowników czy niezwykle ważne w dobie Covid przywództwo. Ten konkurs daje równe szanse zarówno małym jak i dużym firmom. Nie liczy się budżet czy kreacja, a prawdziwe działania.

Adrian Martinez, Członek RP i Jury konkursu

W jury konkursu zasiadają praktycy ze świata biznesu, prezesi, eksperci employer brandingu, employer experience, candidate experience, wykładowcy uczelni oraz przedstawiciele działów HR. Wśród nich m.in.: Ewa Janus-Khouri (Dyrektor Zarządzająca, Centrum Kreatywności Targowa), Anna Macnar (CEO, HRM Institute), Maciej Gałecki (CEO, Bluerank), Karolina Ignyś (Head of HR, Miinto Poland), Agnieszka Mrówka (EB Manager, PKN ORLEN), Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska (wykładowca, Akademia Leona Koźmińskiego), Paulina Mazur (konsultantka HR i EB), Jolanta Piątkowska (wykładowca Collegium da Vinci, Growth Advisor), Adrian Martinez (HR Embassy), Maja Gojtowska (konsultantka HR, EB i ekspertka Candidate Experience) oraz Karolina Karwowska (ekspertka od budowania zespołów i zaangażowanych organizacji).

Zarządzanie firmą to przede wszystkim zarządzanie ludźmi. Począwszy od komunikacji celów, strategii i indywidualnych zadań, po motywowanie, wspieranie w rozwoju i tworzenie przyjaznego środowiska pracy. W dzisiejszych czasach – skrótowo określanych VUCA, czyli pełnych zmian, niepewności, kompleksowości – młode pokolenie formułuje wobec pracodawców zupełnie nowe oczekiwania. Cieszę się, że projekt Dream Employer nie tylko będzie promował ten wątek, ale jednocześnie merytorycznie go pogłębi, pokazując perspektywę zarówno pracodawcy, jak i pracownika, dając nam wszystkim wskazówki, co do dalszych działań.

Agnieszka Sora, członek Rady Programowej

Na zgłoszenia do konkursu Dream Employer 2021: https://dreamemployer.pl/konkurs/ czekamy do 31 marca 2021 r.

Dream Employer to konkurs dla pracodawców, którzy najlepiej rozumieją zachodzące zmiany na szeroko rozumianym rynku pracy: wielopokoleniowość, rozproszenie zespołów, zmiany w modelach zarządzania zasobami ludzkimi, nowe oczekiwania pracowników.

Dream Employer to także całoroczny program dla wszystkich interesariuszy relacji pracownik-pracodawca. W ramach programu dzielimy się wiedzą. Publikujemy raporty, komentarze i artykuły ekspertów, organizujemy i wspieramy bezpłatne webinaria, nagrywamy podcasty, a także organizujemy spotkania networkingowe.

Dream Employer powstał z inspiracji i potrzeb zgłaszanych przez samych przedsiębiorców. Zarówno firm rodzinnych, rosnących start-upów i dużych firm stojących wobec wyzwań związanych z przyspieszającym zjawiskiem wielopokoleniowości w organizacjach. W ramach programu będziemy m.in. dzielić się wiedzą naszych ekspertów, doświadczeniem pracodawców, którzy z powodzeniem realizują transformację swoich organizacji, doświadczeniem liderów, których postawa inspiruje.

Przeczytaj najnowsze aktualności ze świata employer brandingu, ciekawe raporty dotyczące rynku pracy oraz artykuły naszych ekspertów.
Posłuchaj podcastów z przedstawicielami działów HR i EB znanych marek oraz członkami Rady Programowej i Jury konkursu Dream Employer.
Oglądnij szkolenia i panele eksperckie zrealizowane w ramach programu Dream Employer.

partnerzy DE

 

 

Anita Florek

Czy koniec pięciodniowego tygodnia pracy jest już blisko?

week

Czy potrzebowaliśmy pandemii, lockdown-u, który zamknął nas w domach, a nasze biura wyludnił, żeby zrozumieć, że praca od 8 do 16, pięć dni w tygodniu nie ma żadnego wpływu na produktywność i efektywność firm i pracowników?

Hiszpania jako jeden z pierwszych krajów zacznie w tym roku testować projekt czterodniowego tygodnia pracy. Firmy, które podejmą to wyzwanie otrzymają rządowe wsparcie finansowe. Poziom bezrobocia w Hiszpanii jest wysoki, do tego pandemia i kryzys ekonomiczny. Dlaczego więc pomysł na testowanie tak rewolucyjnej zmiany pojawia się właśnie teraz?

Chyba zadałam złe pytanie. Powinno ono raczej brzmieć: dlaczego ten pomysł pojawia się DOPIERO teraz?

Czy potrzebowaliśmy pandemii, lockdown-u, który zamknął nas w domach, a nasze biura wyludnił, żeby zrozumieć, że praca od 8 do 16, pięć dni w tygodniu nie ma żadnego wpływu na produktywność i efektywność firm i pracowników?

Czy taka zmiana wymiaru czasu pracy jest jednoznaczna z tym, że będziemy mniej pracować? I tak, i nie. Dużo w tym zależy od nas samych, naszej organizacji pracy ale także, a może przede wszystkim od poszanowania naszych granic przez pracodawców.

Pomysł, że powinniśmy pracować czterdzieści godzin tygodniowo wyszedł od Henry’ego Forda w 1926 roku. Wcześniej ludzie pracujący fizycznie pracowali dłużej, bo aż 10-12 godzin dziennie. Mówimy zatem o praktyce, która ma prawie 100 lat!

Przechodzimy przez kolejną rewolucję technologiczną, która diametralnie zmienia nasze życie, nasz sposób komunikacji, współpracy i nie weryfikujemy jaki wpływ powinno to mieć na warunki pracy w nowej rzeczywistości?

Czterodniowy tydzień pracy nie jest nową koncepcją. Firmy takie jak Unilever, Cisco, Deloitte czy KPMG od lat stosują ją z dobrym efektem. Microsoft wprowadził ten pomysł w Japonii i zaowocowało to szczęśliwszymi pracownikami i o 40% większą wydajnością.

Salesforce ogłosił, że nie wymaga już od pracowników pracy w biurze, a zamiast tego oferuje pracownikom do wyboru nowe, elastyczne opcje pracy: od jednego do trzech dni pracy w pełni zdalnie lub w biurze.

Ale czy w tym wszystkim chodzi o aptekarskie podejście do czasu pracy i ustalanie ile dni i ile godzin powinniśmy pracować? Nie, te pomysły otwierają po prostu drzwi do szeroko rozumianej ELASTYCZNOŚCI.

Ta zmiana oznacza, że organizacje na całym świecie mają stać się bardziej elastyczne z natury. Praca ma być traktowana jako coś, co robisz, a nie jako miejsce, do którego się udajesz i masz tam spędzić odliczoną ilość czasu. Elastyczna praca oznacza dokładnie to, że jesteśmy otwarci na to, kiedy i gdzie pracujemy.

Ciągła dostępność do technologii, internetu, pełnej gamy narzędzi sprawia, że elastyczność może nieść ze sobą także zagrożenia. Bycie online cały czas nie oznacza, że pracownik musi być dostępny dla pracodawcy non stop! W przeciwnym razie wszyscy będziemy w rzeczywistości pracować 16 godzin dziennie przez 7 dni w tygodniu. A wtedy pomysł czterodniowego dnia pracy nie ma najmniejszego sensu i znaczenia.

Badania przeprowadzone ostatnio wśród firm amerykańskich pokazały, że e-mailowy szczyt zaczyna się tych firmach wcześnie rano, a ruch internetowy rośnie między północą a trzecią nad ranem w sposób niespotykany przed pandemią.

Może to wynikać z natychmiastowości komunikacji i poczucia pracowników, że mogą być postrzegani przez pracodawcę jako mniej produktywni pracując zdalnie i dlatego czują, że muszą reagować i odpowiadać natychmiast. To jest bardzo niebezpieczne zjawisko. Jeśli wprowadzimy krótszy tydzień pracy, a nie będziemy obserwować rzeczywistego wymiaru czasu pracy naszych pracowników, to skutek tego będzie zupełnie odwrotny. Nie będzie to miało nic wspólnego z elastycznością, produktywnością , a na pewno nie z dobrostanem pracowników.

Nasz „work-life balance” w pewien sposób przestaje istnieć. Dbanie o równowagę pomiędzy pracą a życiem prywatnym miało sens kiedy to szło w parze z pracą od 8 do 16. To, co miało miejsce przed 8 rano lub po 16, było czasem prywatnym, a wszystko między 8 a 16 traktowane było jako czas pracy. Teraz pojawia się opcja krótszego tygodnia pracy i pełnej elastyczności. Trudno w tym o równowagę i jasno wytyczone granice.

Teraz, przez wszechobecną technologię, jesteśmy dostępni zawodowo i prywatnie cały czas. Technologia nas wspiera, ale też anektuje i uzależnia. Jeśli chcemy mówić o elastyczności w czasach, kiedy technologia pozwala nam pracować zawsze i wszędzie, musimy mieć nad tym kontrolę i stawiać wyraźne granice pomiędzy pracą a naszym życiem. Kluczowe zadanie dla pracodawców i liderów to po pierwsze zachęcanie pracowników właśnie do tworzenia takich granic, a po drugie i najważniejsze to przestrzeganie tych granic.

Wspaniałą rzeczą w elastycznej pracy jest to, że pozwala na większą swobodę, zaangażowanie i efektywność. ALE pozwala na to tylko wtedy, gdy możemy stawiać rozsądne granice. W przeciwnym wypadku pomysł krótszego tygodnia pracy i elastyczności czasu i miejsca pracy stanie się zagrożeniem nie tylko dla efektywności ale także zdrowia i dobrostanu pracowników.

 

Jestem doradcą biznesowym i ekspertką z ponad 20 letnim doświadczeniem w zarządzaniu organizacjami, budowaniu zaangażowania i projektowaniu pozytywnego doświadczenia pracownika. Jestem autorką kursoBOOKa Super Liderka, praktycznego poradnika dla liderek, które chcą kształtować swój indywidulany, kobiecy styl zarządzania i dzięki niemu inspirować, rozwijać i motywować pracowników. Prowadzę szkolenia, wystąpienia i prezentacje oraz zajęcia ze studentami. Piszę bloga oraz publikuję artykuły m.in na łamach Harvard Business Review Polska, HR Business Partner, Wiedza i Praktyka oraz magazynu Brief.

Karolina Karwowska

Zbuduj wyjątkowe miejsce pracy – lektury dla pracodawcy marzeń

książki pracodawca marzeń

Dobry pracodawca, dobry lider szuka inspiracji w wielu źródłach. Książki są i mam nadzieję zawsze będą jednym z nich. W dzisiejszym artykule kilka propozycji lektur obowiązkowych dla każdego pracodawcy, któremu zależy na budowaniu wyjątkowego miejsca pracy.

Za nami inauguracja programu Dream Employer, konkursu i programu promującego oraz wspierającego najlepszych pracodawców w Polsce.  Ideą projektu, oprócz konkursu, który wyłoni prawdziwego Dream Employer w Polsce, jest także dzielenie się wiedzą oraz dobrymi praktykami jak budować wyróżniające się miejsca pracy.

Continue reading „Zbuduj wyjątkowe miejsce pracy – lektury dla pracodawcy marzeń”

Jestem doradcą biznesowym i ekspertką z ponad 20 letnim doświadczeniem w zarządzaniu organizacjami, budowaniu zaangażowania i projektowaniu pozytywnego doświadczenia pracownika. Jestem autorką kursoBOOKa Super Liderka, praktycznego poradnika dla liderek, które chcą kształtować swój indywidulany, kobiecy styl zarządzania i dzięki niemu inspirować, rozwijać i motywować pracowników. Prowadzę szkolenia, wystąpienia i prezentacje oraz zajęcia ze studentami. Piszę bloga oraz publikuję artykuły m.in na łamach Harvard Business Review Polska, HR Business Partner, Wiedza i Praktyka oraz magazynu Brief.

Karolina Karwowska

Dobrostan (well-being) i jego rola we współczesnych organizacjach

webinar DE inauguracja dobrostan

Webinar#2: Dobrostan (well-being) i jego rola we współczesnych organizacjach. Webinar odbył się w ramach Inauguracji I edycji programu Dream Employer. Prelegentkami były Karolina Karwowska, Jolanta Piątkowska, Agnieszka Zawadzka-Jablonowska oraz Karolina Ignyś.

W naszym webinarze mówiłyśmy o dobrostanie w bardzo szerokim ujęciu. Zaczęłyśmy od pełnej definicji naukowej, przeszłyśmy przez przykłady z życia wzięte, a skończyłyśmy na ciekawej dyskusji o tym, że wellbeing powinien być budowany na mocnych filarach kultury i wartości firmy. Pracownik natomiast powinien doświadczać dobrostanu już od momentu rekrutacji, przez wszystkie etapy jego podróży przez firmę. Mówiłyśmy o tym jak istotna jest rola liderów w budowaniu dobrostanu i że dobry lider to najlepszy benefit w organizacji. A co najważniejsze – dobrostan nie musi być kosztem dla firmy. Bo przecież docenianie pracowników, dbanie o nich, angażowanie ich, motywowanie i inspirowanie, czyli to wszystko, co tworzy dobrą atmosferę w miejscu pracy nic nie kosztuje.

Niech DOBROSTAN będzie z Wami! Tego życzymy wszystkim organizacjom.

Karolina Karwowska, członkini Rady Programowej Dream Employer 

OBEJRZYJ WEBINAR DOBROSTAN (WELL-BEING) I JEGO ROLA WE WSPÓŁCZESNYCH ORGANIZACJACH

partnerzy DE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Za nami inauguracja Dream Employer

debata DE inauguracja

Debatą ekspertów oraz cyklem webinarów tematycznych rozpoczęła się pierwsza edycja Dream Employer, programu realizowanego z inicjatywy BRIEF.

Idea stojąca za tą inicjatywą to z jednej strony konkurs wyłaniający najlepszych pracodawców, bez względu na wielkość czy sektor, w którym działa firma, z drugiej – stworzenie platformy wymiany wiedzy i doświadczeń z zakresu relacji wewnątrz organizacji, przywództwa czy employer brandingu, grupującej i angażującej ekspertów, praktyków i badaczy tych obszarów.

Zarządzanie firmą to przede wszystkim zarządzanie ludźmi. Począwszy od komunikacji celów, strategii i indywidualnych zadań, po motywowanie, wspieranie w rozwoju i tworzenie przyjaznego środowiska pracy. W dzisiejszych czasach – skrótowo określanych VUCA, czyli pełnych zmian, niepewności, kompleksowości – młode pokolenie formułuje wobec pracodawców zupełnie nowe oczekiwania. Cieszę się, że projekt Dream Employer nie tylko będzie promował ten wątek, ale jednocześnie merytorycznie go pogłębi, pokazując perspektywę zarówno pracodawcy, jak i pracownika, dając nam wszystkim wskazówki, co do dalszych działań.

Agnieszka Sora, Dyrektor Zarządzająca GfK Polonia, członkini Rady Programowej programu Dream Employer

Projekt zakłada, że pierwsza edycja potrwa od sierpnia tego roku do marca 2021 roku. Zwieńczeniem będzie ogłoszenie laureatów konkursu; cały ten czas jednak będzie obfitować w szereg wydarzeń merytorycznych otwartych dla chętnych – dzięki transmisjom online i udostępnianiu materiałów wideo na stronach DreamEmployer.pl oraz Brief.pl.

Wydarzeniem inaugurującym była debata otwarta uroczyście przez Grzegorza Kiszluka (redaktora naczelnego Brief.pl), którą zorganizowano w przestrzeniach District Hall w Cambridge Innovation Center Warsaw, przy ul. Chmielnej w Warszawie. Hybrydowy model tego eventu pozwolił uczestnikom dyskusji spotkać się ze sobą w jednym miejscu, wraz z ograniczoną liczbą widzów. Każdy zaś mógł obejrzeć wydarzenie na żywo, dzięki transmisji online.

Na rynku pracy mamy reprezentantów czterech pokoleń. Różnią się oczekiwaniami i przyzwyczajeniami, ale łączą ich motywacje i cele. W projekcie Dream Employer będziemy definiować rozwiązania łączące pokolenia. Ponad 80% pracodawców dostrzega korzyści płynące ze współpracy międzypokoleniowej, ale nie wszyscy wiedzą jak przyciągnąć i zaangażować Zetki, Millenialsów, Iksy czy Bejbi Boomersów. Będziemy promować dobre praktyki i rozpowszechniać sprawdzone metody, tak aby pracodawcy mogli korzystać z potencjału wszystkich pokoleń.

Paulina Mazur, konsultantka EB, ekspertka ds. różnorodności, członkini Rady Programowej programu Dream Employer

Dyskusję o nowych relacjach na linii pracodawca – pracownik przeprowadzono w dwóch godzinnych sesjach. W pierwszej wzięły udział: Karolina Karwowska, Paulina Mazur i Jolanta Piątkowska, a dyskusja dotyczyła takich obszarów jak różnice pokoleniowe wśród pracowników oraz tego jak bardzo relacje wewnątrz organizacji zmieniły się pod wpływem pandemii koronawirusa i lockdownu. W drugiej debacie – o jakości relacji, istocie dialogu między liderem a pracownikiem, przepływie informacji czy sprzyjającej rozwojowi kulturze organizacyjnej – rozmawiali: Monika Domańska, Adrian Martinez, Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska i Maciej Hassa.

OBEJRZYJ NAGRANIE Z DEBATY INAUGURACYJNEJ DREAM EMPLOYER 

Pandemia pokazała, że praca zdalna jest możliwa nawet w przypadku tych stanowisk czy firm, które do tej pory nie brały pod uwagę takiej opcji. Jednocześnie pokazała też, że wyłącznie praca zdalna przez bardzo długi czas może być męcząca i frustrująca dla dużej ilości osób, które potrzebują więcej bodźców społecznych. Dlatego najbardziej efektywnym modelem pracy będzie praca hybrydowa. To pozwoli nam wykorzystać atuty obu tych modeli.

Beata Rzepka, Ekspert ds. rozwoju w Santander Bank Polska

Ostatnio pomagałam w procesie podejmowania decyzji – jak przygotować firmę do zmiany, ale też jak najszybciej zaimplementować ludzi do nowych realiów. W kontekście dzisiejszego tematu, czyli idealnego pracodawcy myślę, że szalenie istotne z punktu widzenia pracownika są komunikacja, obiektywizm oraz praca nad kulturą organizacyjną.

Marta Chalimoniuk-Nowak, Ekspert ds strategii Business Center Club

Pierwszy tydzień działań związanych ze startem programu Dream Employer uzupełniły bezpłatne webinary dostępne na żywo, online. Codziennie, od wtorku do piątku, w godzinnych dyskusjach wymieniali się opiniami i doświadczeniami praktycy i eksperci z zakresu HR, employer brandingu, relacji wewnątrz organizacji i przywództwa. W pierwszym z webinarów dyskutowano o dobrych miejscach pracy bez względu na wielkość i możliwości firmy. O znaczeniu dobrostanu we współczesnych firmach dyskutowały Karolina Karwowska, Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska, Karolina Ignyś i Jolanta Piątkowska. Dobre praktyki employer brandingowe omawiali Tomasz Graszewicz i Adrian Martinez. Z kolei o budowaniu dobrych relacji w organizacji rozmawiali Monika Domańska i Adam Mamok.

Grupa ORLEN wyróżnia się m.in. ogromnymi możliwościami, jakie oferuje. Pracując u nas można zdobywać unikatowe doświadczenie, a także uczestniczyć w realizacji innowacyjnych projektów zarówno w kraju, jak i środowisku międzynarodowym.

Cechuje nas wszechstronność i innowacyjność, jednocześnie stawiamy przy tym duży nacisk na rozwój naszych pracowników. To właśnie swoimi dobrymi praktykami i standardami chcielibyśmy dzielić się podczas tego programu.
 

Edyta Wątor, Dyrektor Biura Zarządzania Kompetencjami i Rozwojem Pracowników PKN ORLEN

Program wspierają partnerzy: GFK, PKN ORLEN, Wedel, Krajowa Izba Gospodarcza, Centrum Kreatywności Targowa, Made in PR.

Partnerami debaty inauguracyjnej byli: District Hall w Cambridge Innovations Center Warsaw, Venture Cafe Warsaw oraz wydawnictwo OnePress.

Program został objęty patronatem przez Gazetę MSP i Chillizet.

Nagrania z webinarów będą publikowane na stronach Brief.pl i DreamEmployer.pl, można je także znaleźć na kanałach społecznościowych BRIEF.

partnerzy DE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dzielimy się wiedzą i doświadczeniem. Bezpłatne webinaria dla pracodawców w programie Dream Employer

webinaria dream employer

Już w najbliższy poniedziałek, 10 sierpnia o godzinie 15:00 zainaugurujemy pierwszą edycję projektu Dream Employer. Konkursowi dla pracodawców będzie towarzyszył całoroczny program merytoryczny, obfitujący w spotkania i artykuły eksperckie, webinary oraz podcasty.

Inauguracja I edycji programu Dream Employer odbędzie się w District Hall w Cambridge Innovation Center Warsaw, będzie także transmitowana online. W debacie wezmą z udział eksperci – członkowie i członkinie Rady Programowej. Na kolejne cztery dni, 11-14 sierpnia, zaplanowaliśmy webinaria, które nawiązują tematycznie do kategorii oceny stanu faktycznego w organizacji w konkursie Dream Employer.

Trzy kluczowe kategorie obejmują:

  1. Kultura i wartości firmy (misja, wizja, cele strategiczne organizacji).
  2. Przywództwo i rozwój pracowników (angażowanie i motywowanie pracowników oraz ich docenianie i nagradzanie, jakość komunikacji i informacji zwrotnej, programy rozwoju i ścieżki kariery, możliwości rozwoju kompetencji i doświadczeń).
  3. Dobrostan pracowniczy (well-being i work-life balance, stan fizyczny, psychiczny, społeczny i duchowy zatrudnionych, jakość benefitów pozapracowniczych, etyka i wartości w praktyce, praca zespołowa, wolontariat itd.).

 

dream employer webinaria

 

📣 Podczas naszych webinarów, które będą kontynuacją inauguracji programu Dream Employer będziemy mieli do rozdania kilka ciekawych książek ❗❗❗

👉 „Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi” Zyty Machnickiej

👉 „Efekt piaskownicy. Jak szefować żeby roboty nie zabrały ci roboty” Magdaleny Kieferling

👉 „Zakamarki marki. Rzeczy, o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki” Pawła Tkaczyka

Zachęcamy do aktywnego udziału w tych webinarach, ponieważ książki zostaną rozdane wśród najaktywniejszych uczestników i zadecydują o tym prowadzący! 🙌

W konkursie mogą wziąć udział tylko osoby zarejestrowane na dany webinar!

 

11 sierpnia 2020, 11:00

Małe jest piękne, czyli o tym jak tworzyć świetnie miejsca pracy nie mając wielkich budżetów

Prowadzący:

👉 Patryk Adamczyk – partner zarządzający Be About
👉 Maciej Hassa – partner strategiczny Be About, dyrektor zarządzający Jobflow

Na pewno widzieliście zacne kampanie employer brandingowe międzynarodowych i dużych polskich firm. Wykorzystują różne kanały dotarcia. Często towarzyszą im produkcje video, kosztujące kilkaset tysięcy złotych. Widać, że pracował nad nimi sztab ludzi. Pojawia się wtedy pytanie: z czym ja mogę wyjść na rynek, nie mogąc nawet marzyć o takim rozmachu? Podczas webinaru staramy się przyjść z pomocą i odpowiedzieć jak mali i średni przedsiębiorcy, start-up’y mogą się wyróżnić. Bez budżetów, ale z pomysłem.

O czym?
Mali i średni pracodawcy też mogą być dobrymi pracodawcami! Czyli employer branding z małymi budżetami

Dlaczego?
Chcemy podsunąć narzędzia i pomysły na employer branding pracodawcom z sektora małych i średnich firm.

Dla kogo?
Przede wszystkim pracodawcy z sektora Małych i średnich firm, ale również i większe organizacje, szczególnie te nieposiadające marki produktowej.

Co zyskasz?
Wiedzę i pomysły pozwalające zabrać się za wdrożenie employer brandingu do Twojej firmy, ale i inspiracje jak zrobić to dobrze i

PRZEBIEG SPOTKANIA:

1. Jak przygotować pomysł na działania employer brandingowe Twojej firmy?
2. Gdzie szukać pomysłu na Twój employer branding?
3. Jakie kanały wykorzystać do promowania Twojej marki pracodawcy?
4. Kogo zaangażować i jak i mierzyć efekty działań?

ZAPISUJĘ SIĘ

 

12 sierpnia 2020, 11:00

Dobrostan (well-being) i jego rola we współczesnych organizacjach

Prowadzące:

👉 Karolina Karwowska – wieloletnia liderka i szefowa, ekspertka budowania angażujących miejsc pracy.
👉 Jolanta Piątkowska – wieloletnia menedżerka, coach biznesowy, wykładowczyni na CDV.
👉 Agnieszka Zawadzka -Jabłonowska, wykładowczyni Akademii Leona Koźmińskiego, autorka nowego modelu dobrostanu pracownika.
👉 Karolina Ignyś – Head of People & Culture Miinto Poland at Miinto Group

Podczas spotkania postaramy się dać odpowiedź na najważniejsze pytania dotyczące szeroko rozumianego dobrostanu czy well-beingu. Pokażemy Ci ujęcia dobrostanu bazujące na najnowszej wiedzy naukowej, dobrych praktykach organizacji oraz na doświadczeniach ekspertów. Udowodnimy, że budowanie kultury well-being w organizacjach jest sposobem na przyciąganie talentów, angażowanie pracowników oraz ich efektywność. Dobrostan jest odpowiedzią na zmiany, jakie zachodzą w naszym świecie, na oczekiwania wszystkich pokoleń. Wreszcie dobrostan może stać się jednym z najlepszych przepisów na budowanie dobrego miejsca pracy i spełnianie oczekiwań młodych pokoleń.

PRZEBIEG SPOTKANIA:

1. Czym jest dobrostan w ujęciu indywidualnym i organizacyjnym? Dlaczego jest tak istotny dziś?
2. Naukowe ujęcia dobrostanu – pozytywny kapitał psychologiczny i jego związek z efektywnością i dobrostanem.
3. Czy dobrostan pracowników wystarczy do stworzenia dobrego miejsca pracy? W jaki sposób wykorzystać dobrostan do zbudowania angażującej organizacji?
4. Tworzenie kultury dobrostanu w organizacji jako element strategii organizacji.
5. Przykłady budowania dobrostanu w organizacjach.

ZAPISUJĘ SIĘ

13 sierpnia 2020, 11:00

Jak budować dobre relacje wewnątrz organizacji za pomocą komunikacji i doświadczeń?

Prowadzący:

👉 Monika Domańska, partner zarządzający w Made in PR, członkini rady programowej Dream Employer
👉 Adam Mamok – prezes Grupy Essilor na Polskę, Litwę, Łotwę i Estonię

Na sprawność, a więc i efektywność biznesową firmy, wpływa jakość relacji – na wielu poziomach i różnorodnych obszarach. Między menedżerem a podległymi pracownikami, między członkami zarządu, między pracownikami wspólnego działu czy zespołu, ale też np. z dostawcami, współpracownikami, klientami. Najistotniejsza jest odpowiedź: jakiego rodzaju powinny to być relacje oraz jak je zbudować i utrzymać? Narzędzia im służące czy forma komunikacji – okazują się rzeczą ważną, lecz wtórną w stosunku do jakości relacji. Brak właściwych i autentycznych relacji to powszechny, choć zwykle nieuświadomiony problem w organizacjach. Wpływa bezpośrednio na wartości i kulturę organizacyjną, poziom zaangażowania ludzi, jakość oferty i jej efektywność, a nawet – reputację marki.

PRZEBIEG SPOTKANIA:

1. Czym są dobre relacje w firmie i kogo dotyczą?
2. Jak zdiagnozować stan faktyczny i wyciągnąć właściwe wnioski?
3. Na czym powinny się opierać relacje wewnątrz organizacji?
4. W jaki sposób rozpocząć budowanie właściwych relacji?
5. Efekty zbudowania szczerych i odpowiednich relacji w biznesie.

ZAPISUJĘ SIĘ

14 sierpnia 2020, 11:00

100 pytań do kampanii employer brandingowych

➡️ Masz pytania dotyczące tworzenia kampanii employer brandingowych?
➡️ Chciałbyś wiedzieć jakie strategie stoją za najciekawszymi realizacjami?
➡️ A może nie wiesz od czego zacząć?

Wszystko, co chcesz wiedzieć, a boisz się zapytać.

Już 14 sierpnia na wszystkie Twoje pytania odpowiedzą nasi eksperci, Tomasz Graszewicz i Adrian Martinez. Zero teorii, sama praktyka poparta ciekawymi realizacjami.

Pytania można wpisywać w komentarzu lub przesłać je bezpośrednio do organizatorów. Do zobaczenia (i usłyszenia)!

ZAPISUJĘ SIĘ!

 

partnerzy DE

Anita Florek

Rusza I edycja Dream Employer

inauguracja dream employer

Rusza pierwsza edycja konkursu dla pracodawców, któremu towarzyszy platforma wymiany wiedzy i doświadczeń oraz szereg wydarzeń dotyczących dojrzałego przywództwa, kultury i relacji wewnątrz organizacji oraz employer brandingu.

Już 10 sierpnia oficjalnie rozpocznie się I edycja Dream Employer, konkursu adresowanego do pracodawców. Tego dnia w przestrzeniach District Hall w Cambridge Innovation Center Warsaw odbędzie się transmitowana na żywo online debata z udziałem ekspertów – członków Rady Programowej. Kolejne webinaria zaplanowano na kolejne cztery dni, 11-14 sierpnia (szczegółowa agenda – poniżej).

Inicjatorem przedsięwzięcia pod nazwą Dream Employer jest BRIEF, wydawca Brief.pl, portalu o tematyce biznesowej i marketingowej. Osią projektu jest konkurs adresowany do wszystkich pracodawców, ale towarzyszyć mu będą liczne wydarzenia – aż do wyłonienia laureatów wiosną 2021 roku.

Konkurs i cały program Dream Employer ma być najbardziej aktualną odpowiedzią na potrzeby rynku, na nowo definiując pojęcie „wymarzonego pracodawcy”. W tym sensie, w centrum zainteresowania organizatorów Dream Employer pozostaje kultura organizacyjna oraz jakość przywództwa uwzględniająca obie perspektywy – pracodawcy i pracownika, a także bierze pod uwagę spójność wartości i świadomość wspólnych celów. W ramach konkursu badaniem obejmowani będą i liderzy firm, i zatrudnieni przez nie ludzie.

Dream Employer jest pomyślany jako niezależny konkurs, w którym organizacje ocenianie są w szeregu kontekstów. Koncept został wypracowany przez radę programową; w jej skład wchodzą liderzy firm oraz eksperci i praktycy w zakresie HR, komunikacji wewnętrznej czy budowania wizerunku pracodawcy: Grzegorz Kiszluk (przewodniczący), Agnieszka Sora, Monika Domańska, Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska, Adrian Martinez, Joanna Piątkowska, Paulina Mazur, Maja Gojtowska, Karolina Karwowska, Maciej Hassa i Tomasz Graszewicz.

Badania i analiza stanu faktycznego w organizacji obejmować będzie trzy kluczowe kategorie:

  1. Kultura i wartości firmy (misja, wizja, cele strategiczne organizacji).
  2. Przywództwo i rozwój pracowników (angażowanie i motywowanie pracowników oraz ich docenianie i nagradzanie, jakość komunikacji i informacji zwrotnej, programy rozwoju i ścieżki kariery, możliwości rozwoju kompetencji i doświadczeń).
  3. Dobrostan pracowniczy (well-being i work-life balance, stan fizyczny, psychiczny, społeczny i duchowy zatrudnionych, jakość benefitów pozapracowniczych, etyka i wartości w praktyce, praca zespołowa, wolontariat itd.).

Szereg czynników zewnętrznych wpływa dziś na standardy pracy i oczekiwania pracowników, a także na efektywność procesów w organizacji. Kluczowe jest to, czy osiąga się wspólne cele w organizacji, czy istnieje faktyczny dialog, dobre relacje, jakość kultury organizacyjnej itd. Sposób osiągania tych celów, na przykład przez wybór konkretnych narzędzi, wydaje się wtórny, powinien uwzględniać charakter, specyfikę firmy i ludzi w niej zatrudnionych. Konkurs Dream Employer jest tak pomyślany, aby uwzględniał wszystkie najważniejsze potrzeby organizacji bez względu na sektor rynku czy wielkość. Doskonale sprawdzi się zatem nie tylko w odniesieniu do korporacji, lecz również małych i średnich firm.

Monika Domańska, członkini rady programowej Dream Employer, managing partner w agencji Made in PR

Obecne czasy weryfikują dobrych pracodawców bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Oprócz mocnej, autentycznej kultury organizacji liczy się atmosfera, bezpieczeństwo, wartości oraz to w jaki sposób przyciągamy, angażujemy i utrzymujemy pracowników w naszych firmach. Różnorodność wieku, płci, kompetencji i doświadczenia stawia przed wieloma organizacjami spore wyzwania, ale daje również ogromne szanse na budowanie miejsc pracy, do których będziemy przyciągać talenty. Dream Employer jako nowa i wyjątkowa inicjatywa, będzie promować tych pracodawców, którzy z różnorodności uczynili swoją przewagę konkurencyjną i mogą podzielić się dobrymi praktykami jak budować angażujące miejsce pracy i stawiać pracowników w centrum uwagi.

Karolina Karwowska, wieloletnia liderka, ekspert budowania angażujących organizacji, członkini Rady Programowej

Całoroczny program wspierają merytorycznie partnerów, przewidziana też została współpraca z uczelniami i studentami.

Program wspierają partnerzy: GFK, PKN ORLEN, Wedel, Krajowa Izba Gospodarcza, Centrum Kreatywności Targowa, Made in PR.

Partnerami Inauguracji są: District Hall w Cambridge Innovations Center Warsaw, Venture Cafe Warsaw oraz wydawnictwo OnePress.

Program został objęty patronatem przez Gazetę MSP i Chillizet.

Więcej: www.dreamemployer.pl


Agenda debaty inauguracyjnej i serii webinariów:

DEBATA: Nowa rzeczywistość w relacjach pracodawca-pracownik. Czego oczekują pracownicy i co mogą zrobić pracodawcy, by tworzyć angażujące organizacje?

Będziemy rozmawiali o tym:

➡️  jak pandemia przyspieszyła zmiany w organizacji miejsc pracy?

➡️  jak szybko zmieniły się oczekiwania pracowników różnych pokoleń, zwłaszcza w zakresie poczucia bezpieczeństwa i well-being’u?

➡️  jak w nowych warunkach tworzyć angażujące środowisko pracy

➡️  przed jakimi wyzwaniami stoją pracodawcy wobec pracy zdalnej/rozproszonej zespołów wielopokoleniowych?

Debatę poprowadzi: Paweł Zawadzki, autor serii podcastów #dreamemployer, z agencji Większe Logo.

W debacie udział wezmą eksperci:

👉 Paulina Mazur
👉 Adrian Martinez
👉 Karolina Karwowska
👉 Monika Domańska
👉 Jolanta Piątkowska
👉 Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska
👉 Maciej Hassa

Gości powita redaktor naczelny Brief.pl Grzegorz Kiszluk.

Spotkanie odbędzie się w formie hybrydowej. Ze względu na ograniczenia epidemiologiczne w wydarzeniu można uczestniczyć osobiście (ograniczona liczba miejsc) lub zdalnie. Serdecznie zapraszamy do rejestracji na debatę i webinaria inaugurujące program Dream Employer.


Plan webinarów:

  • Małe jest piękne, czyli o tym jak tworzyć świetnie miejsca pracy nie mając wielkich budżetów. ZAPISUJĘ SIĘ
  • Dobrostan (well-being) i jego rola we współczesnych organizacjach. ZAPISUJĘ SIĘ
  • Jak budować dobre relacje wewnątrz organizacji za pomocą komunikacji i doświadczeń? ZAPISUJĘ SIĘ
  • 100 pytań do kampanii employer brandingowych.  ZAPISUJĘ SIĘ

partnerzy DE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Humanistyczne przedsiębiorstwa po włosku. Sukces poprzez wartości

humanistyczne przedsiębiorstwa

Humanistyczne wartości są w tej chwili suplementem nie do przedawkowania. Może nie wszyscy z Was wiedzą, że we Włoszech od wielu lat działają firmy, które na humanistycznym podejściu zbudowały nie tylko sukces, silną markę, ale też wyjątkową kulturę i unikalne miejsce pracy dla ludzi.

 

Continue reading „Humanistyczne przedsiębiorstwa po włosku. Sukces poprzez wartości”

Jestem doradcą biznesowym i ekspertką z ponad 20 letnim doświadczeniem w zarządzaniu organizacjami, budowaniu zaangażowania i projektowaniu pozytywnego doświadczenia pracownika. Jestem autorką kursoBOOKa Super Liderka, praktycznego poradnika dla liderek, które chcą kształtować swój indywidulany, kobiecy styl zarządzania i dzięki niemu inspirować, rozwijać i motywować pracowników. Prowadzę szkolenia, wystąpienia i prezentacje oraz zajęcia ze studentami. Piszę bloga oraz publikuję artykuły m.in na łamach Harvard Business Review Polska, HR Business Partner, Wiedza i Praktyka oraz magazynu Brief.

Karolina Karwowska