...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Credit Agricole włącza się do gry ze specjalną ofertą dla graczy

Bank przygotował dedykowaną ofertę kart płatniczych z wizerunkami z gier i liczne bonusy do wykorzystania w licznych sklepach z produktami dla graczy.

Branża cyfrowej rozrywki, w tym sektor gier komputerowych, jest jedną z nielicznych, która nie odczuła skutków trwającej pandemii koronawirusa. Wręcz przeciwnie – ludzie spędzają dużo czasu w domu, mają więcej wolnego czasu i częściej sięgają po gry. Liczba aktywnych graczy ciągle więc rośnie, co potwierdzają wyniki platform gamingowych notujących rekordową aktywność graczy. Jednocześnie widoczny jest też duży wzrost pobrań mobilnych.

Pasjonaci gier zasługują na wyjątkowe traktowanie. Dlatego, we współpracy z Mastercard, przygotowaliśmy dla nich specjalną ofertę, w której mogą zyskać nawet 150 zł oraz karty debetowe z wizerunkami inspirowanymi kultowymi grami.

Marcin Jagodziński, dyrektor Departamentu Zarządzania Segmentami w Credit Agricole

Za założenie Konta dla Ciebie w jednym z czterech pakietów i zamówienie dowolnej karty Mastercard do konta, klienci otrzymają kupon na półroczny abonament na usługę G2A PLUS, dzięki której bezpłatnie odbiorą sześć gier komputerowych i będą mogli kupować produkty na platformie G2A.COM ze zniżką do 10%. Natomiast jeśli przez kolejne 3 miesiące wykonają co miesiąc co najmniej 5 transakcji kartą i minimum raz zalogują się do serwisu internetowego CA24 eBank lub aplikacji CA24 Mobile, dostaną kupon o wartości 100 zł na zakupy online w Empiku.

Z myślą o pasjonatach gier Credit Agricole wprowadził też 11 nowych wizerunków kart do konta. Obecnie bank oferuje już więc klientom prawie 100 wizerunków kart do wyboru. Do 30 listopada posiadacze Konta dla Ciebie GO! i MOVE! mogą bezpłatnie wyrobić kartę z dowolnym wizerunkiem.

Pragniemy wzbogacać doświadczenia graczy o bezcenne wartości, skrojone idealnie dla nich. Świat gamingu nie jest jednorodny i różni się w zależności od gry. Dlatego wspólnie z Credit Agricole staramy się najpierw dobrze poznać grupę, do której kierujemy nasz wspólny produkt, aby móc stworzyć go w wyjątkowy i odpowiedni dla niej sposób. Dzięki tej specjalnie skrojonej ofercie, mamy nadzieję zapewnić graczom korzystającym z platformy G2A PLUS jeszcze bardziej ekscytujące chwile.

Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe

Dodatkowo klienci, którzy skorzystają z promocji mogą liczyć na specjalne zniżki w Klubie Rabatowym: 10 proc. rabatu na biurka komputerowe w ULTRADESK, do 150 zł rabatu na wybrane laptopy oraz do 45 proc. rabatu na wybrane akcesoria dla graczy w RTV EURO AGD.

Credit Agricole to kolejny bank po Alior Bank, który przygotował dedykowaną kartę dla graczy.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Płatności Cyfrowe 2019 – coraz częściej sięgamy po rozwiązania bezgotówkowe

Raport „Płatności Cyfrowe 2019” Izby Gospodarki Elektronicznej przygotowywany przez serwis GoMobi.pl na podstawie badania zrealizowanego przez Mobile Institute, już po raz czwarty sprawdza, jak wygląda podejście Polaków do nowoczesnych metod płatności. Raport stanowi solidną bazę wiedzy dla branży e-commerce. Pokazuje w jaki sposób firmy mogą dostosować swoje funkcjonalności z zakresu płatności, aby odpowiadać na potrzeby współczesnych konsumentów. Nowoczesne metody płatności stają się coraz bardziej popularne wśród Polaków. Dane pozyskane w badaniu „Płatności Cyfrowe 2019” na grupie 2400 internautów pokazują̨, że z roku na rok coraz chętniej sięgamy po takie rozwiązania, które zastępują tradycyjne gotówkowe transakcje. Partnerami raportu są: VISA, Przelewy24.pl i Nest Bank.

Rosnąca popularność zakupów internetowych

Dokładnie połowa polskich internautów deklaruje, że zdarza im się kupować w Internecie, wykorzystując do tego celu komputer stacjonarny lub laptop. W stosunku do zeszłego roku jest to wynik wyższy aż o 9 p.p. Co więcej, jeszcze szybciej rośnie penetracja smartfonów – są one wykorzystywane w procesie zakupowym przez 35% badanych. Ponownie mówimy tu o wzroście w stosunku do 2018 roku – w tym wypadku aż o 12 p.p. W przypadku kupowania za pomocą tabletu, również utrzymuje się tendencja wzrostowa – takie ich wykorzystywanie deklaruje 20% badanych (w roku ubiegłym – 13%).

Zakupy w sklepach stacjonarnych są oczywiście nadal popularne wśród konsumentów, jednak w tegorocznym badaniu wskazało na nie 64% internautów, czyli 8 p.p. mniej niż w ubiegłym roku. Wpływ na to mogą mieć coraz bardziej popularne zakupy spożywcze, urodowe, sportowe i hobbystyczne online.

– Rezultaty badania są ściśle skorelowane z nawykami płatniczymi klientów serwisu Przelewy24 – pokazują one rosnący udział kart, szybkich przelewów czy BLIKa w rynku e-płatności. Coraz częstszy wybór urządzeń mobilnych do finalizowania transakcji udowadnia, że Polacy są otwarci na nowinki technologiczne, a ich wymagania w zakresie szybkich i wygodnych płatności stale rosną. Wysoki poziom zainteresowania nowoczesnymi metodami płatności generuje duże zapotrzebowanie na tego typu rozwiązania, a ich wdrażanie stanowi kluczowe usprawnienie w każdym serwisie internetowym oferującym sprzedaż produktów i usług. Konsumenci ceniący elastyczność i różnorodność wyboru będą czerpać korzyści i obdarzać zaufaniem najbardziej intuicyjne i bezpieczne rozwiązania płatnicze. Rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, a indywidualne i praktyczne podejście do procesu transakcji jest tym, czego oczekują kupujący – mówi Magdalena Grablewska, Marketing Manager Przelewy24.

Siła e-zakupów transgranicznych

Widoczny jest też wzrost zainteresowania polskich konsumentów zakupami towarów spoza Polski. Jak mówi Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej: Z raportu wynika, że trend zakupów transgranicznych przez Internet jest już wyraźny. Internauci kupują w sklepach zagranicznych i porównując do lat ubiegłych, robią to coraz chętniej. Za zakupy najczęściej płacą kartą płatniczą. Na tę formę wskazało 31% respondentów. Popularny jest również PayPal oraz Revolut, a już 1/5 badanych posiada rachunek prowadzony w obcych walutach, służący między innymi do transakcji cross-border, podczas gdy nadal w niektórych krajach płaci się za takie zakupy głównie za pobraniem. Wyniki pokazują, że Polacy szukają produktów za granicą. To wyraźny sygnał dla naszego e-commerce, po pierwsze, żeby urozmaicić ofertę, a po drugie – wyjść do konsumenta międzynarodowego.

Nowości w tegorocznym badaniu 

Badanie „Płatności Cyfrowe” co roku uzupełniane jest o nowe pytania, które odpowiadają na aktualne potrzeby rynku oraz – stale pojawiające się – nowe metody płatności. Wśród takich nowych elementów znalazły się płatności Orlen Pay, czyli transakcje dokonywane telefonem na stacjach Orlen, z których korzysta już 15% badanych. Tegoroczna edycja pogłębiła także temat bankowości oraz oceny funkcjonowania tego obszaru. Z uzyskanych odpowiedzi wynika, że już jedna piąta Polaków korzysta z konta walutowego, czyli rachunku prowadzonego w obcych walutach. Warto tez zaznaczyć, że większość badanych ocenia usługi świadczone przez banki dobrze lub bardzo dobrze (55%). Nieco mniejszy entuzjazm konsumentów wzbudza zjawisko tzw. otwartej bankowości, będącej wynikiem dyrektywy PSD2. W tym kontekście 46% badanych zadeklarowało, że woleliby nie udostępniać swojego konta zewnętrznym podmiotom, a zdaniem 52% korzystanie z usług bankowych poprzez platformy nienależące do banku może nie być czymś bardzo użytecznym. Z drugiej strony, 35% nie ma jeszcze zdania w tym temacie, a 13% uznaje, że takie rozwiązania będą użyteczne dla konsumentów. Wyniki badania wskazują, że badani nie do końca są gotowi na otwartą bankowość. Jednak już wkrótce przyjdzie im się z nią zmierzyć. Pierwsze tego typu rozwiązania mogą pojawić się jeszcze w tym roku – Aktualnie zgodę KNF na świadczenie usług AIS (Account Information System) lub PIS (Payment Initiation service) otrzymały cztery banki, dwa podmioty mające status krajowej instytucji płatniczej i jeden podmiot wyłącznie w zakresie usługi AIS. Już to zestawienie wskazuje, że pierwsze rozwiązania zaproponują̨ swoim klientom banki, które będą̨ korzystać z możliwości, jakie daje dyrektywa PSD2. My w Nest Banku również chcemy ten kierunek eksplorować. Nest Bank jako pierwszy bank w Polsce już w sierpniu udostępnił swoim klientom „Agregator finansów” – centrum finansów w bankowości internetowej, pozwalające pobierać dane z innych banków. Korzystając z możliwości, jakie daje PSD2, chcemy ten moduł zautomatyzować. Polscy klienci obawiają̨ się̨ przekazywania danych bankowych do innych podmiotów lub nie mają jeszcze wiedzy w tym zakresie. Z drugiej strony wielu klientów już to robi – chociażby w branży pożyczkowej. Wydaje się̨, że kluczem jest po prostu korzyść. Jeżeli zostanie klientowi zaproponowana wartościowa usługa, przezwycięży to obawy związane z przekazywaniem danych. – mówi Marcin Kusznier, Dyrektor Departament Bankowości Elektronicznej w Nest Bank.

Opinia na temat wycofania gotówki

Pomimo rosnącej popularności nowoczesnych, cyfrowych metod płatności nadal 62% Polaków jest przeciwnych wycofaniu gotówki z obiegu (61% w roku ubiegłym). Głównymi argumentami jakie są wskazywane w tym kontekście są: brak gotowości ze strony naszego kraju oraz zagrożenie wyeliminowania osób w podeszłym wieku, które nie wiedzą, jak płacić bezgotówkowo (po 33% wskazań). 

Po więcej informacji i danych na temat płatności cyfrowych, zapraszamy na stronę Izby Gospodarki Elektronicznej, gdzie znajduje się raport  https://eizba.pl/wp-content/uploads/2019/11/PLATNOSCI_CYFROWE_2019.pdf.

Raport powstał na podstawie badania zrealizowanego przez Mobile Institute metodą CAWI – responsywnych ankiet internetowych. Badanie przeprowadzone zostało w dniach 21.10 – 4.11.2019 roku. Zebrano 2400 odpowiedzi. Dane są reprezentatywne dla internautów w Polce pod względem struktury płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania. 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Boom w płatnościach mobilnych: już wkrótce konsumenci przestaną sięgać po portfel

• Po bezstykowych płatnościach kartą, szerokie grono Polaków otrzymuje od banków możliwość zbliżeniowego płacenia smartfonem • Według raportów branżowych, w ten sposób płaci już około 1,5 mln konsumentów, co oznacza ok. 2,5-krotny wzrost w ciągu 12 miesięcy • Polska, jako lider technologii zbliżeniowej, ma bardzo dobre perspektywy na szybkie upowszechnienie się mobilnych płatności bezstykowych, wykorzystując kolejną cyfrową innowację w handlu

Kiedy ponad dekadę temu w Polsce pojawiły się pierwsze karty zbliżeniowe, niewielu mogło przypuszczać, że za 10 lat płatności bezstykowe staną się w naszym kraju standardem i powszechną alternatywą dla gotówki. Dziś konsumenci wolą już płacić kartą niż gotówką, a szczególnie cenią szybkie, wygodne i bezpieczne transakcje zbliżeniowe. Już niemal wszystkie terminale płatnicze w Polsce obsługują transakcje bezstykowe, a większość polskich banków oferuje możliwość płacenia telefonem. To z kolei oznacza, że Polacy są gotowi na kolejną rewolucję w handlu – zbliżeniowe płatności mobilne. Już 36% ankietowanych użytkowników kart uważa tę metodę dokonywania zakupów za wygodną, 39% za szybką, zaś 37% za bezpieczną.

Zdecydowana większość, bo aż ¾ polskich konsumentów jest zadowolonych z rosnącej cyfryzacji i kierunków jej rozwoju. Ze smartfona korzysta już niemal 21 mln Polaków, czyli 64% osób powyżej 15. r.ż. „Nałogowo” korzystamy z telefonów do szukania informacji, komunikacji i śledzenia mediów społecznościowych, robienia zdjęć, nawigacji w podróży, grania w gry, czytania, słuchania muzyki czy oglądania wideo. Naturalne jest więc, że chcemy używać tego „centrum dowodzenia” codziennym życiem także do zarządzania swoimi finansami i robienia zakupów. A płacenie zbliżeniowe telefonem jest wyjątkowo wygodne, szybkie, a dodatkowo wręcz bezpieczniejsze niż kartą. Jak to możliwe?

Bezpieczeństwo ponad wszystko

Kartę płatniczą możemy zapisać w dowolnym urządzeniu elektronicznym. Dane karty mają  formę cyfrową i, podobnie jak na mikroprocesorze, można zaszyfrować je w smartfonie. Dzieje się to za sprawą technologii tokenizacji, realizowanej m.in. w usłudze Mastercard Digital Enablement Service (MDES). Umożliwia ona zastąpienie danych karty płatniczej tokenem – ciągiem cyfr, który jest bezwartościowy dla osób postronnych. W efekcie, wrażliwe dane karty w momencie transakcji nie są nikomu udostępniane, nawet sprzedawcy. Co więcej, dany token jest powiązany z konkretnym urządzeniem, więc zapłacenie nim za pomocą innego jest niemożliwe. Z kolei w przypadku utraty telefonu czy smartwatcha, wystarczy, że konsument zablokuje konkretny token przypisany do urządzenia, bez konieczności zastrzegania powiązanej z nim karty płatniczej. Technologia tokenizacji jest więc sposobem na zbliżeniowe płacenie dowolnym urządzeniem, z zapisaną w nim kartą płatniczą, przy zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa.

Obecnie zdecydowana większość, bo już niemal 95% wszystkich terminali płatniczych w Polsce, posiada funkcję zbliżeniową. W coraz większej liczbie placówek handlowo-usługowych przyjmowane są płatności bezgotówkowe. Oprócz infrastruktury płatniczej, upowszechnieniu bezstykowych płatności mobilnych sprzyja też udostępnienie tej usługi przez polskie banki. Należą one do jednych z najbardziej innowacyjnych w Europie i już od 2012 r., we współpracy z organizacjami płatniczymi, oferują kolejne rozwiązania zbliżeniowych płatności telefonem.

Od aplikacji bankowych do mobilnych „portfeli”

Zaczęło się od technologii SIM-centric, która wymagała posiadania specjalnej karty SIM. Później, w 2014 r., przyszedł czas na technologię HCE. W tym przypadku wrażliwe dane karty nie są zapisywane na karcie SIM telefonu – częściowo znajdują się w jego specjalnie chronionym mikroprocesorze, a częściowo w chmurze. Dzięki temu, że są rozproszone, nie da się ich przechwycić nawet w razie ew. złamania zabezpieczeń telefonu.

Niemal dwa lata temu na polskim rynku zadebiutowało rozwiązanie Google Pay, a od kilku tygodni zbliżeniowo telefonem mogą już natomiast płacić także użytkownicy produktów Apple’a posiadający karty wydane przez 9 polskich banków.

Już wcześniej udało się osiągnąć pierwszy kamień milowy, którym był milion użytkowników zbliżeniowych płatności mobilnych (HCE oraz Google Pay). Udostępnienie polskim konsumentom Apple Pay może dodatkowo przyspieszyć dynamikę zmian i znacząco zwiększyć liczbę osób płacących zbliżeniowo urządzeniami mobilnymi.

Biorąc pod uwagę wszystkie wymienione rodzaje usług, tj. HCE, Google Pay i Apple Pay, 18 banków w Polsce oferuje swoim klientom już 32 różne sposoby dostępu do zbliżeniowego płacenia telefonem. Wyjątkowo łatwe jest to dla posiadaczy kart Mastercard, którzy mogą korzystać z tej formy płatności już w 14 spośród 18 wspomnianych banków, a dodatkowo w 3 instytucjach niebankowych.

„Zbliżeniowe płacenie urządzeniami mobilnymi jest tak samo proste jak kartą, a z pewnością bardziej wygodne – smartfon czy smartwatch nosimy przecież ze sobą niemal zawsze, w przeciwieństwie do portfela. Z kolei zastosowanie technologii tokenizacji zapewnia najwyższy standard bezpieczeństwa, ponieważ dane zapisanej w urządzeniu karty płatniczej są odpowiednio chronione. To oraz otwartość polskich konsumentów na cyfrowe innowacje w płatnościach sprawia, że widok osoby płacącej w sklepie zbliżeniowo urządzeniem mobilnym nie jest dla nikogo zaskoczeniem” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

Niejedni mogą nam zazdrościć

Powszechność technologii zbliżeniowej w naszym kraju sprawia, że na tle większości państw Europy Zachodniej możemy się czuć jak cyfrowi innowatorzy. Już niemal 80% transakcji kartami Mastercard (niecałe 70% transakcji wszystkimi kartami w Polsce) jest dokonywanych w ten sposób.

W porównaniu z niektórymi krajami zachodnimi, które w Polsce tradycyjnie uważane są za lepiej rozwinięte, kartami zbliżeniowymi płacimy nawet 20 razy częściej. Pod tym względem polski rynek stanowi dobry przykład na to, w jaki sposób technologia zbliżeniowa staje się motorem napędowym dla wdrażania kolejnych innowacyjnych form płatności. Te są chętnie absorbowane przez polskich konsumentów i doceniane za oszczędność czasu i większą wygodę zakupów.

„Z historycznego punktu widzenia, przeskoczenie niektórych etapów rozwoju technologii w naszym kraju pomogło nam w adaptacji najnowszych rozwiązań płatniczych. Polscy konsumenci są ciekawi innowacji, które pozwalają im płacić w sposób szybki i wygodny. Dlatego tak chętnie przyjęli karty bezstykowe. Teraz wkraczamy w erę płatności urządzeniami mobilnymi, opartych na tej samej technologii zbliżeniowej, którą tak bardzo polubiliśmy” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF