...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

League of legends European Championship otwiera się na partnerstwa z polskimi markami

Począwszy od 2021 roku marki działające na polskim rynku mają możliwość zostać Narodowym Partnerem LEC – League of Legends European Championship – czyli esportowej Ligi Mistrzów. W Polsce LEC cieszy się dużą renomą, przede wszystkim ze względu na popularność samej gry, ale także za sprawą licznych Polaków grających w topowych drużynach League of Legends w Europie.

League of Legends (LOL) to jedna z najpopularniejszych gier komputerowych na świecie, posiadająca najlepiej rozwinięty ekosystem esportowy. Rozgrywki LOL z roku na roku generują coraz większe zainteresowanie widzów, a mistrzostwa świata, zwane powszechnie Worlds’ami, bywają zestawiane pod względem oglądalności z największymi wydarzeniami sportowymi takimi jak Super Bowl czy finały NBA1.

League of Legends – gra, którą pokochały miliony

League of Legends jest strategiczną grą zespołową, rozgrywaną przez dwa pięcioosobowe zespoły w czasie rzeczywistym. Celem gry jest zniszczenie kluczowego elementu w bazie przeciwnika – Nexusa. Przed każdą rozgrywką zawodnicy wybierają unikalnego bohatera spośród ponad 150 dostępnych postaci, a razem z nimi rolę, jaką będą pełnili w grze.

Według ekspertów Newzoo każdego dnia w grę gra ok. 8 milionów graczy na całym świecie. LOL zajmuje również pierwsze miejsce w rankingu globalnym pod względem oglądalności streamów. W ostatnim miesiącu 2020 roku fani gamingu na całym świecie obejrzeli aż 103 milionów godzin streamów gry na Twitch i YouTube (Newzoo 2021).

Polacy gwiazdami esportowej Ligi Mistrzów

Esportowa Liga Mistrzów – LEC – to dominujące rozgrywki esportowe w Europie, w których kluczową rolę odgrywają gracze z Polski, będący najliczniejszą narodowością (7) wśród dziesięciu najlepszych drużyn w Europie.

Transmisje w języku polskim są dostępne na kanale tematycznym Polsat Games.

Jedna z transmisji w poprzednim roku była oglądana w szczytowym momencie nawet przez 56 tysięcy widzów w TV. Ponadto łącznie 56 transmisji z rozgrywek LEC w 2020 w Polsce odnotowało ponad 12 milionów wyświetleń transmisji online.

  Bartosz Pawlik, Dyrektor kanału Polsat Games

Według danych udostępnionych przez Riot Games, widzowie LEC to w większości młodzi mężczyźni (średnio poniżej 30 lat) z wykształceniem powyżej średniego.

LEC
Źródło: Lighthouse

Partnerstwa z LEC w Europie

W 2021 roku marka Kit Kat, jeden z głównych partnerów LEC, po raz kolejny uatrakcyjni przerwy w rozgrywkach. Ponadto marka ponownie pojawi się na Summoner’s Rift (mapa rywalizacji LOL) w postaci banerów w grze. KitKat będzie także przez cały sezon oferować ekskluzywne nagrody dla fanów. Sponsoring LEC to pierwsze esportowe przedsięwzięcie dla koncernu Shell2. W ramach umowy widzowie niemieckojęzycznego kanału LEC na Twitchu wygrywali doładowania punktów doświadczenia dla postaci z gry. Mieszkańcom Niemiec posiadającym kartę lojalnościową ClubSmart, Shell zapewnił 7-dniowe premie punktów XP, Riot Points, skórki czy klucze do skrzyń Hextech – wartościowe dodatki dla graczy LOL.

Na początku roku 2020 Pringles i LEC rozpoczęli współpracę, w ramach której Pringles wypuścił tematyczne puszki z kodami umożliwiającymi graczom dostęp do ekskluzywnej zawartości. Pełna lista uznanych marek, które angażowały się w sponsoring LEC w ciągu ostatnich 2 lat to także: KIA, Foot Locker, Warner Music, Logitech G, Tchibo, Beko, Red Bull, BMW, SAP, Alienware, Secretlab i AK Racing.

Narodowe Partnerstwo z LEC szansą dla polskich marek

Esport generuje coraz większe zainteresowanie i zaangażowanie wśród młodego pokolenia, które jest wyjątkowo odporne na tradycyjne formy reklamy. To tylko jeden z wielu argumentów czyniących esport atrakcyjną platformą komunikacyjną dla podmiotów, które nie mają wpisanych sportów elektronicznych w swoje DNA. Niestandardowe rozwiązania jakie oferuje esport oparte na podążaniu za najnowocześniejszymi trendami w świecie technologii i digital powodują, że obszar gamingu skupia coraz większą uwagę marek w kontekście potencjału zapewniającego kreatywne i innowacyjne kampanie. Kategoria ta jest również coraz częściej doceniana na najbardziej prestiżowych konkursach związanych z branżą marketingu.

W sezonie 2021 możemy z niecierpliwością oczekiwać pojedynków pełnych emocji, gdzie kluczowe role odgrywać będą nasi rodacy. Wierzę, że marki, które podejmą decyzję o zaangażowaniu się w Narodowe Partnerstwo LEC będą mieć dużo do wygrania: zaangażowanie i pozytywny odbiór wśród fanów esportu w najlepszym wydaniu.

Tomasz Rożenek, Dyrektor Sprzedaży w agencji SPORTFIVE Poland, (która zarządza procesem pozyskiwania Narodowych Partnerów LEC w Polsce)

Po więcej informacji nt. LEC i Narodowego Partnerstwa zapraszamy na stronę: https://beyond-the-match.com/en/insights/the-lec-an-inspirational-deep-dive-2/


Źródło: LEC

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

KitKat wkracza na rynek esportu w Polsce!

AGO-Rogue-KitKat

Należąca do firmy Nestlé marka KitKat w ostatnim tygodniu rozpoczęła swoje działania marketingowe w branży esportu.

Firma Nestlé rozpoczęła swoje działania w esporcie od przekrojowej współpracy. Wsparli drużynę AGO Rogue, Ultraligę — turniej League of Legends, a także transmisje telewizyjną Polsat Games.

KitKat został sponsorem organizacji AGO Rogue, które posiada jedną z najlepszych drużyn w League of Legends. Poza logotypem na koszulce i pasywnym brandingiem współpraca zespołu z marką KitKat obejmować będzie szereg aktywacji na profilach w mediach społecznościowych zespołu, jak i zawodników. Batonik będzie towarzyszył im podczas meczów oficjalnych, treningów oraz chwil przerwy, czyli zawsze wtedy, gdy gracz odczuwa głód i potrzebuje sięgnąć po przekąskę.

„Czas na przerwę czas na KitKat” to hasło doskonale znane wśród wielbicieli batonów. Mamy nadzieję, że od teraz również wszystkim graczom podczas przerw pomiędzy rozgrywkami będzie przyświecać myśl „czas na KitKat”. Liczymy, że dzięki temu zawodnicy AGO ROGUE będą mieli mnóstwo energii, by stawiać czoła przeciwnikom i wygrywać, za co trzymamy kciuki!

Julia Łysio, KitKat Brand Manager

Wspólnie z ROGUE zbudowaliśmy drużynę, której zadaniem jest zdominowanie rozgrywek w Polsce i następnie walka na arenie międzynarodowej. Jak na razie cel ten realizujemy, o czym świadczy pierwsze miejsce zdobyte przez AGO ROGUE w sezonie zasadniczym Ultraligi. Niezwykle cieszy nas, że pierwszą współpracę nawiązaliśmy z KitKat, czyli jedną najbardziej popularnych marek z portfolio Nestle.

Maciej Opielski, Partner AGO Rogue

KitKat został również oficjalnym partnerem Ultraligi — Mistrzostw Polski w League of Legends, a także polskiej transmisji European Championship będącymi najbardziej prestiżowymi rozgrywkami League of Legends w Europie. Obie transmisje realizowane będą przez kanał Polsat Games. Wspólne działania oznaczają nowe segmenty transmisji, a także promocję hasła „Nawet prosi czasem potrzebują przerwy”.

Rozpoczęcie współpracy z tak ważnym partnerem pozwoli między innymi na wprowadzenie do naszych transmisji nowych segmentów, które uatrakcyjnią całe show. Wspólne działania mają także przyczynić się do szerzenia akcji #zostanwdomu i Czyste Ręce 2020.

Bartosz Pawlik, Dyrektor Sprzedaży i Strategii w firmie Frenzy

Zmagania Ultraligi i AGO Rogue można śledzić na antenie Polsat Games w telewizji, a także w Internecie na platformach IPLAY.TV, Twitch oraz Youtube. Decydujące zmagania czekają nas już w nadchodzącym tygodniu 31 marca i 1 kwietnia, gdzie AGO ROGUE, K1ck Neosurf i devils.one będą walczyć o tytuł Mistrza Polski.

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana