...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Partnerstwo PayU i Klarny. Odroczone płatności trafią do kolejnych sklepów

Klarna, globalna sieć płatności i zakupów wspierana przez sztuczną inteligencję, nawiązała współpracę z liderem płatności online w Polsce, firmą PayU. Nowy partner dystrybucyjny szwedzkiego fintechu początkowo udostępni rozwiązania Klarny dla wybranej grupy klientów.

PayU GPO – globalny dostawca usług płatniczych, obsługujący płatności dla podmiotów e-commerce każdej wielkości na ponad 40 rynkach na świecie, udostępni rozwiązania Klarna w pierwszej kolejności klientom w Polsce. Już teraz kupujący online mogą skorzystać z flagowych rozwiązań Klarny: „Zapłać za 30 dni” oraz „Zapłać w 3 ratach” w wybranych sklepach współpracujących z PayU.

Płatności odroczone to nie metoda płatności, to nowy wymiar zakupów, w których kupujący na pierwszym miejscu stawiają wygodę. Klarna rozumie potrzeby nowoczesnych e-konsumentów w tym zakresie i na nie odpowiada. Partnerstwo, które nawiązaliśmy ze szwedzkim dostawcą usług BNPL, to bardzo dobre uzupełnienie naszej dotychczasowej oferty płatności odroczonych, szczególnie dla merchantów, którzy myślą o międzynarodowej ekspansji i poszukują rozwiązań znanych na wielu rynkach – mówi Tomasz Żołnierz, Head of Credit Business Development EMEA, PayU GPO.

Partnerstwo pomiędzy fintechami otwiera nowe możliwości przed polskimi markami i sklepami internetowymi każdej wielkości. Współpracujący z PayU właściciele sklepów internetowych będą mogli zaoferować swoim klientom nowe, elastyczne metody płatności, sami natomiast zyskają wsparcie w rozwoju oraz ekspansji zagranicznej – partnerstwo PayU z Klarną w przyszłości obejmie bowiem również kolejne rynki CEE.

Nawiązanie współpracy z PayU, wiodącym dostawcą usług płatniczych w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE), to dla nas przełomowy moment i ogłaszamy to z wielką radością. Dla szerokiej sieci przedsiębiorstw i właścicieli sklepów, którzy już są związani z PayU, integracja z systemem Klarny nigdy nie była prostsza. Globalnie Klarna jest liderem rynku BNPL, ale lokalnie niezwykle ważne jest wsparcie  takich właśnie partnerów, jak PayU. To dla nas bardzo ważny krok w rozwoju nie tylko w Polsce, ale w całym, rozległym regionie CEE – mówi Łukasz Dwulit, Head of Klarna Poland.

W minionym roku Klarna rozpoczęła działalność w Czechach, od czerwca dostępna jest w Rumunii, a od 17 października również na Węgrzech. PayU dołącza do kluczowych partnerów fintechu w regionie CEE.

Kontakt:

Klarna: Zuzanna Kanabrocka, PR Consultant, zuzanna.kanabrocka@havas.com, tel. +48 508 012 201

PayU: Justyna Grzyl, prasa@payu.pl

O Klarnie

Od 2005 r. Klarna realizuje misję zrewolucjonizowania branży bankowości detalicznej. Dzięki 150 milionom aktywnych użytkowników na całym świecie i 2 milionom transakcji dziennie, Klarna spełnia zmieniające się wymagania konsumentów, pomagając im oszczędzać czas i pieniądze, jednocześnie lepiej zarządzać przepływem gotówki i podejmować świadome decyzje zakupowe. Już ponad 400 000 globalnych partnerów handlowych, w tym H&M, Saks, Sephora, Macy’s, IKEA, Expedia Group i Nike, zintegrowało innowacyjną technologię Klarny, aby zapewnić swoim klientom bezproblemowe zakupy online i w sklepach tradycyjnych. Zatrudniająca ponad 5000 pracowników Klarna jest aktywna na 45 rynkach. Więcej informacji na www.klarna.pl.

O PayU GPO

PayU GPO (Global Payment Organization) to jeden z największych dostawców usług płatniczych dla e-biznesów na świecie, procesuje transakcje na 40+ najdynamiczniej rozwijających się rynkach e-commerce i oferuje 400+ zarówno lokalnych, jak i międzynarodowych metod płatności. Firma jest pionierem i liderem płatności internetowych w Polsce, działa na rzecz rozwoju tego rynku już od ponad 20 lat i cieszy się zaufaniem największych marek e-commerce w Polsce oraz milionów e-konsumentów. Zakres usług płatniczych oferowanych przez PayU GPO w Polsce obejmuje m.in.: płatności jednym kliknięciem, płatności mobilne, całkowicie online-owe raty, płatności odroczone (BNPL), portfele elektroniczne (Apple Pay, Google Pay), BLIK, szybkie przelewy internetowe, karty płatnicze, płatności subskrypcyjne, płatności wielowalutowe.

Więcej: www.poland.payu.com.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Klarna otwiera nową markę open banking

Klarna

Szwedzka firma Klarna, która zajmuje się przede wszystkim świadczeniem usług finansowych online, tworzy całkowicie nową markę. Klarna Kosma postawi na otwartą bankowość.

Nowa platforma udostępniona przez Klarnę skupi się przede wszystkim na tworzeniu rozwiązań dla banków, fintechów oraz sklepów internetowych. Bezpieczny dostęp do API (Interfejs Programowania Aplikacji) zostanie udostępniony 15 tys. bankom z 24 krajów, w tym z Polski. Możliwość korzystania z interfejsu pozwoli na tworzenie aplikacji i nowoczesnych rozwiązań w zakresie płatności.

Dzięki Klarna Kosma otwieramy możliwości naszej autorskiej platformy i technologii Open Banking wszystkim bankom, sprzedawcom i fintechom podzielającym naszą wizję świata,, w którym konsumenci są właścicielami swoich danych, a banki konkurują o klientów poprzez dostarczanie im wartości, a nie poprzez ograniczanie dostępu do danych.

Yaron Shaer, CTO Klarna

Z Klarna Kosma zaczęły korzystać już m.in. startup FINOM czy ZealiD.

Klarna działa na rynku od 2014 roku. Do tej pory kojarzona była z rynkiem płatności odroczonych.

 

 

Adam Daniluk

Które marki odzieżowe są bardziej eko? Odpowie na to aplikacja Klarna

Klarna

Szwedzka firma wprowadza kolejny plan, który przyczyni się do ratowania środowiska. Klarna to aplikacja, która pokaże wam jakie marki odzieżowe wspierają zrównoważony rozwój i pomoże w zakupach.

Moda jest tylko jedną z wielu branż, które muszą ocenić swój wpływ na kryzys klimatyczny i wprowadzić zmiany w celu zmniejszenie śladu węglowego. Według raportu Klarna 35% konsumentów zalicza zrównoważony rozwój jako jeden z elementów, którym kieruje się podczas zakupów.

Klarna swój udział w zrównoważonym rozwoju rozpoczęła od wprowadzenia informacji o śladzie węglowym w zakupach użytkownika. Teraz ich celem jest wprowadzenie kolekcji Sustainable Collection we współpracy z Good on You. W sklepie zobaczymy 23 marki, które zdecydowały zrewolucjonizować swoje produkty tak, by były one w pełni ekologiczne. Każda otrzyma etykietę „Good”, albo „Great” w zależności od tego, jak bardzo przyczynia się ona w ratowaniu planety.

Właściciel nie kryje się, otwarcie mówiąc o tym, że ich wizją jest umożliwienie konsumentom głosowania swoimi portfelami w celu wprowadzania zmian w środowisku. Aplikacja chce pokazać, że wysokie ceny produktów są adekwatne do tego, jak dużo musimy zapłacić, żeby uratować naszą planetę.

 

Adam Daniluk