...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Marka w mediach społecznościowych – jak działać, aby skutecznie gromadzić coraz większe grono odbiorców?

marka w mediach społecznościowych

W dzisiejszym społeczeństwie możliwość prowadzenia firmy bez kontaktu z klientem poprzez profile w mediach społecznościowych, wydaje się być wręcz wyczynem na miarę niemożliwego. Ogromny rozwój w Polsce portali takich jak: Facebook, Instagram, Tumblr, Pinterest czy Google+ sprawił, iż konkurencyjność w sposobie docierania do klientów bardzo wzrosła. Firmy muszą dostosowywać się do wymogów rynku, a ten ogromną część swojej działalności przeniósł do świata wirtualnego. Budowanie marki na portalach społecznościowych, jest już niemal punktem obowiązkowym, a nawet przodującym w tworzeniu strategii marketingowej.

Prowadzenie profesjonalnego profilu nie jest prostą sprawą i wymaga przemyślanego planu działania i dbałości o wiele szczegółów. Istnieje jednak grono osób i poradników, które w sposób rzeczowy przeprowadzą nas przez tajniki efektywnego budowania marki na profilu społecznościowym. Należy bowiem pamiętać, że nasz fanpage będzie wyglądał bardziej profesjonalnie, jeśli zdecydujemy się na pomoc wyspecjalizowanego doradztwa. Warto pamiętać także o tym, że strategia marketingowa prowadzona w sieci nie może być stałą i niezmienną. Konieczne jest ewaluowanie zgodnie z wymogami rynku, a co za tym idzie zmiennymi wymaganiami klienta. Pamiętać więc należy o okresowej kontroli standardów działania w szczególności, kiedy nasze profile prowadzone są przez firmy zewnętrzne. Oczywiście jeśli sami zajmujemy się tworzeniem naszych kont na profilach społecznościowych, owa kontrola nie może nas ominąć. Mamy i naprawdę warto o tym pamiętać, skłonność do idealizowania własnych poczynań i tracenia obiektywizmu. Profesjonalne spojrzenie z zewnątrz jest zawsze najlepszym wyjściem.

Audyt mediów społecznościowych – co nam daje i dlaczego warto się mu okresowo poddawać?

Audyt kont w mediach społecznościowych musi pokazać nam szczegółowo, w jaki sposób i z jakim rezultatem działamy w sieci. Przedstawić nam konkretne odniesienie oraz wnikliwą analizę wraz z raportem, na jakim poziomie utrzymuje się jakość naszych kontaktów z wirtualnym klientem. W końcu stworzona w sieci więź z odbiorcą naszego produktu,  przekładać się będzie na realne i bardzo mierzalne wskaźniki, zwłaszcza te finansowe. Pamiętajmy o wyborze firmy, która kompleksowo zajmie się zleceniem audytu pod kontem wizualnym, treści oraz parametrów. Co powinno znaleźć się w konspekcie przeprowadzanego audytu? Wiele tutaj zależy od konkretnego konta i rodzaju portalu społecznościowego. Indywidualizacja jest na pewno wskazana, ale pewne schematyczne działania powinny być zachowane. Konkretnie zatem audyt powinien poruszać tematykę; cover photo, video, zdjęcia, slajdy, sekcje, kategorie, tagi, grafikę oraz spójność wizualną, oraz tekstową. Obowiązkowo należy zwrócić uwagę także na statystyki, opinie i checkiny. Nie jest to oczywiście całość działań, jakie wykonują firmy audytowe, a tylko niektóre z obowiązkowych części składowych.

Zawsze warto kontrolować, sprawdzać i na bieżąco podnosić jakość prezentowaną przez naszą markę w sieci. Dlaczego? Powód jest właściwie bardzo prosty- powinniśmy jako ambitna marka chcieć stawać się coraz lepszymi, a co za tym idzie jeszcze bardziej konkurencyjni.


Autor:

AT Concept

Barbara Marszałek-Barnaś, specjalista ds. zarządzania zasobami ludzkimi oraz koordynator ds. audytu w firmie A&T Concept.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Virgin Mobile – idealne rozwiązanie dla Twojego biznesu

Już co piąty klient, korzystający z usług wirtualnego operatora Virgin Mobile, to klient biznesowy. Co sprawia, że wymagający przedsiębiorca, poszukujący idealnych rozwiązań w najtańszej cenie coraz częściej zwraca uwagę na ofertę tej firmy? W jaki sposób Virgin Mobile zdobyło zaufanie tak wielu kontrahentów w tak krótkim czasie?

Operator, dotychczas znany z dynamicznego wejścia w rynek klienta indywidualnego, od pewnego czasu aktywnie zdobywa serca i umysły sektora B2B, regularnie zwiększając wolumen sprzedaży do tego segmentu. Pozostając nadal atrakcyjnym dla odbiorców indywidualnych, Virgin Mobile stale pracuje nad jakością oferty tak, aby była ona dobrze zoptymalizowana wokół potrzeb wszystkich abonentów. I wydaje się, że skutecznie – każdego dnia nowe podmioty rozważają przeniesienie numerów bądź też zakup nowych aktywacji.

Rynek klienta biznesowego

Virgin Mobile, od momentu aktywnego startu z ofertą dla klientów indywidualnych, postrzegane było jako operator elastyczny i atrakcyjny cenowo. Wejście oferty abonamentowej jeszcze bardziej podkreśliło ten profil. Okazało się, że rynek klienta biznesowego, zorientowany wokół głównych operatorów, wciąż jest otwarty na nowe rozwiązania. I chętnie interesuje się wszelkimi nowościami, które są dedykowane przedsiębiorcom.

Brak możliwości zamówienia faktury w ofertach indywidualnych był dość dużym problemem, ponieważ wielu klientów musiało przejść na droższe opcje biznesowe, by uzyskać fakturę i rozliczyć ją w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Tymczasem wprowadzona przez Virgin Mobile opcja generowania faktury VAT w każdym abonamencie rozwiązała ten problem. Klienci Virgin Mobile mogą bez problemu korzystać z oferty indywidualnej, rejestrując się jednocześnie za pomocą numeru NIP. Tak prosta zmiana okazała się niezmiernie atrakcyjna dla firm, które przecież zwracają uwagę na optymalizację kosztów. O tym, jak bardzo Virgin Mobile jest otwarte na odbiorców usług z segmentu biznes, świadczą także wdrożone właśnie rozwiązania, oznaczone kryptonimem „multi-SIM”.

Do 20 numerów dla jednego abonenta!

W ofercie Virgin Mobile klient biznesowy może elastycznie dysponować liczbą użytkowanych numerów, łącząc je w grupy od dwóch do pięciu. Można posiadać cztery takie grupy, liczące maksymalnie po pięć numerów telefonu, czyli łącznie 20 numerów. Jest to spore ułatwienie – z uwagi na fakt, że wielu klientów przenosi numery do Virgin Mobile od innych operatorów. Moment przejścia jest oczywiście uzależniony od momentu zakończenia umowy abonamentowej. Numer można wówczas dołączyć do wybranej grupy i rozliczyć na wspólnej fakturze. Jest to rozwiązanie stosowane zazwyczaj w opcjach korporacyjnych, konstruowanych dla dużych klientów – tutaj dostępne dla wszystkich, zarówno przenoszących numery, jak i zakupujących nowe aktywacje.

Dlaczego warto?

Klienci biznesowi poszukują elastycznych rozwiązań, wspomagających prowadzenie działalności gospodarczej. Muszą to być produkty i usługi proste, niezawodne i tanie. Virgin Mobile, w usłudze multi-SIM, obniża o 50% ceny abonamentów dla dołączanych numerów – zarówno nowych aktywacji, jak i przenoszonych z innych sieci. Umowa, którą zawiera klient, nie różni się okresem zobowiązania – niezależnie czy jest to klient indywidualny, czy biznesowy, zawsze jest to czas nieokreślony, czyli można zrezygnować z usług w ciągu 30 dni. W każdej chwili można też zmienić opcję abonamentową – zarówno na pakiet wyższy, jak też na tańszy. Klienci, którzy decydują się na przeniesienie swojej firmy do Virgin Mobile, najbardziej doceniają mobilność zarządzania usługami. Abonamentami można zarządzać za pomocą aplikacji mobilnej, bądź też z poziomu przeglądarki internetowej. Wszechstronność i dostępność usług zachęca wciąż nowych klientów biznesowych.

Aktualną i szczegółową ofertę można zobaczyć na stronie operatora. Warto!

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF