Procter & Gamble wspiera młode kobiety w rozwoju kariery w sektorach technologicznych i IT

P&G Future Female Leader

P&G, lider branży FMCG, aktywnie wspiera kobiety w rozwoju kariery w sektorze technologicznym i IT. Jednym z działań koncernu jest inicjatywa Future Female Leader. Program, realizowany w Polsce w największej fabryce maszynek Gillette i drugim co do wielkości centrum IT, zapewnia studentkom kierunków technicznych nie tylko znaczącą dawkę wiedzy, ale pozwala także zebrać pierwsze doświadczenia przydatne w planowaniu kariery w tych obszarach, a wszystko to pod okiem najlepszych managerów i ekspertów firmy.

P&G od lat dąży do budowania świata wolnego od uprzedzeń i stereotypowego myślenia, w którym każdy ma prawo głosu i równe szanse. Równość płci na rynku pracy znacząco wpływa na rozwój biznesu oraz pozwala w sposób interdyscyplinarny lepiej odpowiedzieć na dynamicznie zmieniające się oczekiwania konsumentów. Tworzenie zróżnicowanych zespołów pozwala kreować innowacyjne rozwiązania, które usprawniają systemy oraz procesy produkcyjne czy technologiczne.

Dążenie do różnorodności, w tym także równość płci podyktowane jest nie tylko zobowiązaniem wobec społeczeństwa, ale jest wpisane w naszą strategię biznesową. Obecnie, spośród ponad 95 000 pracowników P&G, 45% to kobiety. Dzięki różnorodnym pracownikom lepiej potrafimy zagłębić się w potrzeby naszych konsumentów i co za tym idzie lepiej na nie odpowiedzieć. Chcemy być tak różnorodni jak nasi konsumenci.

Emilia Burzyńska, CIO P&G w Europie Centralnej, od wielu lat zaangażowana jako mentor w prowadzonych przez firmę programach skierowanych do przyszłych managerek IT

Dlatego koncern podejmuje wiele działań, aby już na etapie pozyskiwania talentów zadbać o równą reprezentację kobiet i mężczyzn. Jednym z nich jest Future Female Leaders IT przeznaczony dla studentek kierunków informatycznych. Ta grupa jest dla firmy szczególnie cenna, ponieważ to właśnie w Warszawie firma ulokowała jedno z czołowych centrów IT, w której powstają najnowocześniejsze rozwiązania dla biznesu. Podczas wydarzenia, uczestniczki miały okazję m.in zdobyć nowe umiejętności z zakresu cloud-computing czy sporządzania analiz biznesowych opartych na nowych technologiach. Ważnym punktem programu były także sesje mentoringowe prowadzone przez menedżerki P&G, które dzielą się swoimi doświadczeniami pracy w koncernie i wskazówki, jak odnieść sukces w firmie i w branży.

Dla uczestniczek edycji Future Female Leader Product Supply, trudno o ciekawsze miejsce na tego typu przedsięwzięcie niż jedna z najnowocześniejszych fabryk marki o światowym zasięgu. Łódzka fabryka Gillette to jednocześnie największe centrum produkcyjne tej marki. Maszynki, które są w niej produkowane, można spotkać na całym świecie, bo trafiają na ponad 90 rynków. Czwarta już edycja tego programu, którą organizuje fabryka Gillette odbędzie się 29 kwietnia w formule online. Organizatorzy wydarzenia zaplanowali szereg sesji, które pomogą uczestniczkom poznać firmę, jej kulturę i niezwykłe wyzwania, z jakimi mierzą się inżynierowie fabryki na co dzień. Zadaniem uczestniczek było zaprojektowanie i zaplanowanie opakowania maszynek Gillette i Venus w taki sposób, by zawierały mniej plastiku.

Cieszę się, że w ostatnich latach wzrosło zainteresowanie kobiet rozwojem kariery w obszarze technologii czy produkcji. Widzimy, że nasze programy, takie jak Future Female Leader przynoszą znaczące korzyści. Uczestniczki zdecydowanie doceniają możliwość poznania fabryki od środka tj. doświadczenia jej innowacyjności, zaawansowanych technologii i kultury opartej na różnorodności i integracji. Dzięki takim programom, w przeciągu ostatnich kilku lat, procentowy udział kobiet wśród naszych menedżerów wzrósł niemal dwukrotnie. Program Future Female Leader wspieram od początku jego istnienia. Dzielę się z uczestniczkami swoim osobistym doświadczeniem i zachęcam je do podążania ścieżką kariery w obszarze produkcji w firmie, która należy do innowacyjnej czołówki świata FMCG.

Agnieszka Adamus, Dyrektor HR fabryki Gillette w Łodzi

Future Female Leader Product Supply odbędzie się 29-30 kwietnia w formule online. Więcej informacji na temat programu znajduje się pod linkiem www.pgcareers.com.


Źródło: Procter & Gamble

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak pandemia wpłynęła na kobiety w IT? [RAPORT]

Women IT

Pandemia odcisnęła olbrzymie piętno na rynku IT i doprowadziła do licznych zmian, m.in. upowszechnienie się pracy zdalnej, zmianę zarobków czy wzrost zapotrzebowania na specjalistów. Coraz więcej kobiet decyduje się również przebranżowić i rozpocząć pracę w sektorze IT. Nie wszystko jest jednak tak kolorowe. Z powodu pandemii kobiety pracujące w IT mają do wykonania więcej pracy w domach. 41% programistek na całym świecie uważa, że praca zdalna negatywnie na nie wpłynęła. Natomiast aż 39% kobiet w Polsce, które chcą rozpocząć karierę jako programistki, twierdzi, że mają problem ze znalezieniem odpowiedniej oferty pracy.

Według raportu “Women in tech report 2021” sporządzonego przez serwis TrustRadius 57% programistek czuje się bardziej wypalona w swojej pracy, 43% z nich pracuje dłużej, a 42% wykonuje więcej obowiązków domowych niż ich partnerzy. Wpływ koronawirusa na pracę kobiet w IT i poza nią jest bardzo duży. Zmieniły się nie tylko takie kwestie jak zarobki czy wykonywanie pracy zdalnie, ale również aspekty życia prywatnego. W tym samym badaniu 47% pracowników IT wskazało, że bilans wykonywania przez nich obowiązków domowych zmienił się pod wpływem obostrzeń epidemiologicznych.

Również aż 41% kobiet w IT uważa, że praca zdalna wpłynęła na nie negatywnie. Tak samo myśli tylko 23% mężczyzn. Co ciekawe mimo to możliwość pracy zdalnej w obliczu pandemii staje się dla programistek w Polsce coraz ważniejsza. W raporcie firmy No Fluff Jobs “Kobiety w IT 202134% kobiet wskazało home office jako jedną z najważniejszych kwestii w pracy. W analogicznym badaniu z I kwartału 2020 r. 23% programistek możliwość podjęcia pracy zdalnej uważało za najważniejszy aspekt zatrudnienia. Według raportu No Fluff Jobs w pracy w IT najważniejsze dla kobiet są dobra atmosfera (66%), wysokie zarobki (65%), a także możliwości rozwoju (64%). Home office zajęło czwartą pozycję.

Marek Czyżewski Pandemia koronawirusa wymusiła na rynku IT szybkie wdrożenie pracy zdalnej. Wiele firm z sektora nowych technologii poradziło sobie z tym bardzo dobrze. Co ciekawe paradoksalnie COVID-19 pozytywnie odbił się na zarobkach programistów, zwłaszcza tych pracujących w trybie home office. Pokazują to badania firmy Inhire pt. “IT 2020 Market Snapshot”. Według nich juniorzy w segmencie IT w I kwartale 2020 r. pracując zdalnie, zarabiali średnio 7151 zł, w IV kwartale ich honorarium wyniosło już 9322 zł. Dla porównania w analogicznym okresie programiści pracujący stacjonarnie zarabiali 8938 zł w I kwartale i 8798 zł w IV.

Marek Czyżewski, CEO PRAVNA.pl, serwisu specjalizującego się m.in. w pozyskiwaniu ulgi IP BOX dla programistów

Prawie 1⁄4 programistek chce pracować na podstawie umowy B2B

21% kobiet pracujących w IT wykazuje chęć zawiązania współpracy z firmami na podstawie kontraktu B2B. Według raportu “Kobiety w IT 2021” aż 70% programistek pracuje w oparciu o umowę o pracę. Dzięki kontraktowi B2B kobiety mogłyby liczyć na wyższe zarobki. Te średnio dla juniorek zamykają się w granicach 3001-4000 zł netto, dla bardziej zaawansowanych – midów – 5001-6000 zł, a dla seniorek 10 001-15 000 zł. Badanie No Fluff Jobs pokazuje, że najbardziej usatysfakcjonowaną grupą pod względem zarobków w IT są seniorki. Ich oczekiwania finansowe najczęściej pokrywają się z realnymi wynagrodzeniami. To również przeważnie ekspertki i seniorki pracują w oparciu o kontrakty B2B. Łącznie 20% kobiet w IT ma umowy B2B.

Marek CzyżewskiNiecała 1⁄4 programistek pracuje na podstawie kontraktów B2B. To drugi najczęstszy – po umowie o pracę – rodzaj zatrudnienia w firmach IT. Przeważnie kontrakty B2B mają najbardziej wyspecjalizowane i wykwalifikowane programistki, których praca wiąże się z wysokimi, niekiedy kilkunastotysięcznymi miesięcznymi wynagrodzeniami. Takie zarobki to również duże podatki i opłaty – dzięki uldze IP BOX, wiele kobiet pracujących w IT może dzięki temu rozliczać się na podstawie referencyjnej 5% stawki podatku CIT/PIT w odniesieniu do dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej. Nasza praktyka pokazuje, że do uzyskanie pozytywnej opinii wymagane jest zebranie odpowiedniej argumentacji, a cały proces bazujący na uzyskaniu interpretacji trwa około 3-4 miesięcy.

Marek Czyżewski, CEO PRAVNA.pl, serwisu specjalizującego się m.in. w pozyskiwaniu ulgi IP BOX dla programistów

Ulga IP BOX przewidziana jest dla firm (w tym jednoosobowych), które zajmują się badaniami czy rozwojem, a także szeroko określonej działalności innowacyjnej. Oprócz naukowców czy pracowników badawczych, do rzeczonej ulgi kwalifikują się również programiści i inni pracownicy sektora IT.

Kobiety chcą pracować w IT, ale mają problem ze znalezieniem pracy

W ubiegłorocznym raporcie “Kobiety w IT 2020” firmy No Fluff Jobs aż 58% respondentek odpowiedziało, że było zainteresowane pracą w IT. Przyjmuje się, że w Polsce obecnie 30% programistów stanowią kobiety i trend coraz większej feminizacji tego zawodu rośnie. Polki widzą potencjał w sektorze nowych technologii i chcą pracować. Jako główne motywatory najczęściej wymieniają wyższe zarobki (70%), możliwości rozwoju osobistego (51%) czy pasjonowanie się branżą IT (40%). Przeważnie kobiety, które chcą podjąć pracę jako programistki, po prostu przebranżawiają się i kształcą samodzielnie. 49% Polek, które dąży do rozpoczęcia kariery w IT jest na etapie samodzielnej nauki, 25% chce ukończyć specjalistyczne kursy, a tylko 7% myśli o studiach w tym kierunku.

Niestety, ciągle wiele kobiet napotyka spore trudności w swojej drodze do kariery IT. 39% ankietowanych badania firmy No Fluff Jobs z 2021 r. wskazało, że mają problem ze znalezieniem właściwej oferty pracy. 34% z kolei twierdzi, że nie wie od czego zacząć. Po drodze pojawiają się także takie problemy, jak niezdecydowanie co do wyboru specjalizacji (28%), strach przed zmianą pracy (24%) czy koszty nauki programowania (23%). Co zaś tyczy się samych specjalizacji, to okazuje się, że najpopularniejszą wśród kobiet IT jest testing (16%), który jeszcze w 2020 r. był na 3. miejscu w badaniu No Fluff Jobs. Polki również bardzo często dobrze radzą sobie w cyberbezpieczeństwie, na które także rośnie zapotrzebowanie.

Podczas pandemii rynek IT nieustannie mierzy się z nowymi wyzwaniami. Przejście dużej części pracowników na całym świecie na home office zwiększyło potrzebę korzystania z infrastruktury internetowej, co sprzyja pojawianiu się nowych cyberzagrożeń. Jednocześnie rola specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa każdego roku nabiera większego znaczenia ze względu na rosnącą liczbę ataków w sieci związanych nie tylko z pandemią COVID-19.

Wiktoria Olszewska, cybersecurity analyst w Accenture

Obecna sytuacja dodatkowo zwiększyła zapotrzebowanie na pracowników zajmujących się cyberbezpieczeństwem, dlatego firmy aktywnie rekrutują specjalistów w tym obszarze i jednocześnie starają się rozwiązać już wcześniej zaadresowany problem, którym jest mała liczba kobiet w branży.

Wierzymy, że zdywersyfikowane zespoły są skuteczną odpowiedzią na wyzwania sektora. Jako Accenture aktywnie wspieramy kobiety pragnące rozpocząć karierę w cyberbezpieczeństwie oraz kobiety będące już doświadczonymi specjalistkami w tej dziedzinie.

Wiktoria Olszewska, cybersecurity analyst w Accenture

Link do raportu: https://www.trustradius.com/buyer-blog/women-in-tech-report?utm_source=pr&utm_medium=pressrelease&utm_campaign=womenintech2021


Źródło: Pravna.pl

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF