...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Dla kobiet KOLOR samochodu NIE JEST WAŻNY. Sprawdź czym się kierują wybierając auto [BADANIE]

Kobieta samochód

Kolor jest zupełnie nieistotnym kryterium dla kobiety, która poszukuje nowego samochodu. Najważniejsze są … pieniądze – wynika z badania przeprowadzonego przez platformę Carsmile. Panie lubią podróżować wygodnie, bo aż 8 na 10 najbardziej poszukiwanych przez nie modeli w 2020 roku to SUVy i crossovery. Najpopularniejszy rozwiązaniem finansowym jest wśród kobiet wynajem, a najmniej popularnym – leasing. Carsmile jest laureatem 9. edycji konkursu na 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie organizowanym przez Brief.pl.

„Jeśli ktoś jeszcze uważa, że kobieta wybierając samochód patrzy w pierwszej kolejności na kolor, ten powinien natychmiast wyzbyć się tego typu poglądów. To stereotyp. Kobieta skupia się przede wszystkim na pieniądzach”. Tak można podsumować wyniki badania przeprowadzonego wśród użytkowników platformy Carsmile. Sondaż wskazuje, że kolor jest dla pań jednym z najbardziej nieistotnych czynników przy wyborze samochodu. Jeśli coś ma dla nich mniejsze znaczenie niż kolor, to tylko nagrody typu auto roku. W sumie preferencje kobiet nie różnią się istotnie od kryteriów, którymi kierują się mężczyźni wybierając auto dla siebie.

Budżet, bezawaryjność i bezpieczeństwo

Co jest dla pań najistotniejsze?

Miesięczny koszt to priorytet. Kobiety patrzą na samochód pragmatycznie. Traktują go jako środek transportu, który umożliwia realizację codziennych aktywności. Auto musi mieścić się w założonym budżecie, również jeśli chodzi o koszt paliwa. Musi być bezawaryjne i bezpieczne. Nie ma znaczenia, jaka to marka czy model.

Michał Knitter, wiceprezes Carsmile

Kobiecy wybór samochodu
Jak interpretować wyniki? 100% oznacza, że wszyscy ankietowani uznali dany czynnik za bardzo ważny; -100% oznacza, że wszyscy badani uznali dany czynnik za nieważny ; Źródło: Carsmile

Kobiety chętnie korzystają z wynajmu, a rzadko z leasingu

Badanie, mające formę ankiety internetowej, przeprowadzono wśród użytkowników platformy Carsmile na przełomie czerwca i lipca ub.r. Większość kobiet, które wzięły w nim udział (51%), zadeklarowało, że wykorzystują samochód do celów prywatnych. Najpopularniejszym rozwiązaniem finansowym, z jakiego skorzystały panie wybierając ostatnio samochód był wynajem (42%), a najmniej popularnym – leasing (16%). Odpowiednio 23% i 19% badanych zadeklarowało zakup auta za gotówkę i na kredyt.

Panie kochają crossovery

Z okazji Dnia Kobiet, analitycy Carsmile sprawdzili także, jakich samochodów kobiety najczęściej poszukują. Wytypowali 10 modeli, które były najczęściej oglądane przez użytkowników płci pięknej (liczba odsłon) w 2020 roku. Najważniejszy wniosek z tego zestawienia jest następujący: kobiety kochają SUVy i crossovery. Dlaczego? Bo są wygodne i jednocześnie modne, dają poczucie większego bezpieczeństwa, zwiększają widoczność na drodze. Mają też atrakcyjna cenę. W sumie aż 8 na 10 najbardziej poszukiwanych modeli przez kobiety korzystające z platformy Carsmile to SUVy i crossovery. W zestawieniu pojawił się tylko jeden hatchback i jeden sedan. Panie najczęściej oglądały w 2020 roku Hyundaia Tucsona. Na drugim miejscu znalazła się Toyota C-HR, a na trzecim – Dacia Duster.

Top 10 marek samochodów dla kobiet
Źródło: Carsmile

Źródło: Carsmile

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Marketing sensoryczny na stoisku targowym. Jak rozbudzić zmysły klientów i dać się zapamiętać?

Człowiek odbiera rzeczywistość poprzez zmysły, które są odpowiedzialne za blisko 80 proc. jego reakcji i przetwarza bodźce na poziomie nieświadomym kierując się głównie emocjami. Dlatego marketerzy chcąc wpływać na decyzje konsumentów odwołują się do ich sfery emocjonalnej, dążąc do maksymalnego oddziaływania na ich percepcję. Odpowiednio dobrane narzędzia marketingu sensorycznego na stoisku targowym umożliwiające dogłębne doznania zmysłowe, realnie wpływają na wzrost świadomości marki, przywiązanie do niej i oferty, a co za tym idzie pozytywne decyzje zakupowe odwiedzających.

Przyciągnij designem

Podczas targów aż 70 proc. osób, które postanawiają zatrzymać się przy konkretnym wystawcy, podejmuje decyzję na podstawie wyróżniającego się designu stoiska. Co więcej prawie 80 proc. emocji wywoływanych jest poprzez zmysł wzroku. Te fakty dowodzą temu, iż warto dopracować wszelkie wizualne aspekty targowej przestrzeni. Modulując natężenie oświetlenia można intensywnie wpływać na percepcję odbiorców i wzbudzić w nich konkretne reakcje – wyciszać, uspokajać, dodawać energii, wprawiać w dobry nastrój czy wprowadzać klimat tajemniczości. Podobnie działają kolory.

Targi Salone del mobile 2019, fot. Smart Design Expo

Kolorystka i oświetlenie w aranżacji wnętrz mają znaczący wpływ na to, jak postrzegamy daną przestrzeń, oddziałują nie tylko na zmysł wzroku, ale potrafią też wpływać na nastrój, wywoływać konkretne skojarzenia i działać na podświadomośćmówi Katarzyna Rzadkiewicz, Sales and Marketing Director w Smart Design Expo.W premierowym numerze TREND.expo będącym drogowskazem dla wystawców prezentujemy cztery wiodące aktualnie w wystawiennictwie trendy kolorystyczne i pokazujemy najlepsze zastosowania kolorów na światowym poziomie. Całość uzupełniają wskazówki i porady ekspertów designu, a także specjalistów marketingu wystawienniczego. TREND.expo to pozycja, po którą warto sięgnąć poważnie traktując obecność marki na tragach – dodaje.

TREND.expo bezpłatnie do pobrania TUTAJ.

Zatrzymaj treścią, dźwiękiem i zapachem

Dopełnienie wizualnego aspektu stoiska stanowią treści emitowane na ekranach. Według raportu Mood Media, światowego dostawcy rozwiązań w zakresie Expierience Design, blisko 60% konsumentów wskazuje, że przyciągające uwagę treści video mają pozytywny wpływ na ich zakupy. Pełne emocji i chwytające za serce opowieści, czy też dynamiczne i abstrakcyjne projekcje również działają na podświadomość konsumenta, pod warunkiem, że marka wie jak zachować spójność przekazu i jaki efekt zamierza osiągnąć.

Targi Salone del mobile 2019, fot. Smart Design Expo

Z kolei według badań Martina Lindstroma, specjalisty od brandingu i neuromarketingu, około 65 proc. przypadków zmiany ludzkiego nastroju, dokonuje się pod wpływem dźwięków i muzyki. O ile trudno jest oddziaływać nimi na szeroką skalę ze względu na odmienne preferencje różnych grup odbiorców, to odpowiednio dobrana melodia może skutecznie wzmocnić promocję produktu i stać się jego znakiem rozpoznawczym, ale również pobudzać do działania, wprawiać w dobry nastrój czy relaksować. Warto o tym pamiętać przygotowując przestrzeń targową, w której odwiedzający mają poczuć się komfortowo i spędzić w niej dłuższą chwilę.

Targi Salone del mobile 2019, fot. Smart Design Expo

Nie bez znaczenia jest także zmysł dotyku, który odpowiada za wywoływanie ponad 70 proc. ludzkich emocji. Dotykając przedmiotu mamy możliwość analizy empirycznej jego powierzchni, faktury, wagi oraz kształtu. Ponadto, im dłużej pozostaje on w rękach klienta, tym większe szanse na przywiązanie emocjonalne. Dlatego zastosowanie przez wystawców przyjemnych i stymulujących receptory dotyku materiałów, faktur czy fizycznych obiektów, stwarza możliwość swobodnego i bezpośredniego doświadczania marki czy produktu, wydłużając jednocześnie czas obecności odwiedzających na stoisku targowym, a finalnie zwiększając przywiązanie oraz prawdopodobieństwo zakupu.

Kropką nad „i” w marketingu sensorycznym są zabiegi oddziałujące na zmysł węchu i smaku, które dopełniają pozostałe doświadczenia sensualne. Doznania zapachowe stanowią newralgiczną materię i obszar preferencji, z tego powodu dobrze jest postawić na naturalne, subtelne i nienachalne źródła zapachu w przestrzeni, w której przebywają uczestnicy targów. Warto postawić na zapachy, które pozytywnie kojarzą się niemal każdemu np. zapach roślin, lasu, czy morskiej bryzy.

Stoisko targowe jest wprost stworzone do oddziaływania na wszystkie zmysły i daje szerokie pole do eksploracji marketingu sensorycznego i holistycznego budowania świadomości marki. Dbając o sensualne doświadczenie odwiedzających, wystawcy mają szansę zaprezentować się w wyjątkowy sposób, przykuć uwagę gości targowych, wyróżnić niebanalną atmosferą miejsca i zostać zapamiętanymi na długo.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF