...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Badanie wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce. Email wciąż liderem wśród komunikacji marketingowej [RAPORT]

SARE Digitree Group

Dobry newsletter powinien dostarczać oczekiwanych treści – uważa 80 proc. ankietowanych. Sześciu na dziesięciu otrzymuje mailing na podstawie swojego zachowania na stronie sklepu, którą wcześniej odwiedził. 57 proc. zauważyło zwiększenie liczby mailingów w prywatnej skrzynce odbiorczej w czasie pandemii.

Aż 84. proc. firm wskazuje na email jako główny kanał komunikacji z klientem. – Wyniki 18. Ogólnopolskiego Badania wykorzystania poczty email z jednej strony potwierdzają wzrost znaczenia tego medium, a z drugiej zwiększenie oczekiwań konsumentów wobec treści otrzymywanych poprzez ten kanał. Dziś nie wystarczy już przywitanie się po imieniu z odbiorcą komunikacji. Kluczowe jest dostarczenie spersonalizowanych doświadczeń związanych z marką i skupienie się na faktycznych potrzebach klientów. Z pomocą przychodzi wdrożenie strategii omnichannel i rozwiązań marketing automation. Narzędzia tej klasy wykorzystują sztuczną inteligencję, pozwalając kondensować dane z wielu systemów i tworzyć profile 360 dla każdego użytkownika. To z kolei umożliwia dystrybucję komunikacji dopasowanej do preferencji odbiorcy i zapewnia spójność na każdym etapie i w każdym miejscu styku z marką.

Rafał Zakrzewski, CEO Digitree Group 

Jakie wyzwania stoją przed email marketingiem?

Możliwości marketing automation wykorzystuje 28 proc. specjalistów. 51 proc. chociaż je zna, to dopiero planuje wykorzystać jego potencjał. Z badania wykorzystania poczty elektronicznej wyłania się obraz rynku polskich użytkowników e-maila ukształtowany w czasie pandemii i wzrostu znaczenia e-commerce. Raport prezentuje perspektywę adresata kampanii mailowych, jak i osób odpowiedzialnych za ich realizację.

Niemal połowa firm dostrzega wzrost sprzedaży dzięki zastosowaniu marketing automation. Co ciekawe, chociaż większość specjalistów od email marketingu deklaruje, że nie korzysta z targetowania behawioralnego czy demograficznego w kampaniach e-mail marketingowych, to osoby używającego tego rozwiązania w 95 proc. potwierdzają jej skuteczność.

Na pytanie dotyczące korzyści jakie firma osiąga dzięki wykorzystaniu e-mail marketingu, dwóch na trzech marketerów wskazuje na utrzymanie relacji z klientem. Budowa długotrwałych relacji z klientem w oparciu o trwałą komunikację jest o tyle istotna, że w najbliższym czasie digital marketing będzie musiał stawić czoła wielu wyzwaniom.

Prawdopodobnie największym jest kwestia zbliżającej się ery cookieless. Dla kanału emailowego jest to duża szansa na zwiększenie jego roli w komunikacji z klientem. Wzrośnie konieczność posiadania własnych baz, a co za tym idzie budowy trwałych relacji z lojalnymi klientami. – Dane ankietowe wskazują, że około 90% biorących udział w badaniu dostrzega pozytywny wpływ wysyłek do bazy własnej, a ponad 53% określa je jasno, jako skuteczne i najbardziej skuteczne rozwiązania. 

Kamil Milian, Managing Director, SARE

Bazy własne przyszłością komunikacji

Odbiorcy oczekują wysyłki mailowej adekwatnej do konkretnego zachowania klienta, dopasowanej do zainteresowań i historii zakupów. Nic dziwnego, że 86 proc. ankietowanych planuje rozbudowywać własne bazy danych. Bazy takie budowane zgodnie z prawidłami rynku są dziś kluczem do sukcesu w komunikacji email marketingowej.

Przypomnijmy, że proces wdrożenia automatyzacji marketingu wymaga czasu. Zaczyna się od szczegółowej analizy dotychczasowych działań marketingowych, ich rozbudowy o nowe elementy lub stworzeniu od podstaw całego procesu komunikacji. – Za zaawansowaną personalizację odpowiadają systemy i algorytmy oparte o tzw. uczenie maszynowe. Dążenie do uzyskania pozytywnego doświadczenia klientów końcowych, dzięki rozwiązaniom opartym o sztuczną inteligencję to zdecydowanie kierunek, który każdy marketer powinien obrać, rozpoczynając działania w obszarze automatyzacji komunikacji.

Karolina Macionczyk,Customer Success Director, Digitree Group

Wśród korzyści ze stosowania email marketingu ankietowani wskazują przede wszystkim na możliwość personalizacji pod względem zainteresowań czy aktywności użytkowników (50 proc.), remarketing i retargeting (22 proc.) oraz możliwość odzyskiwania porzuconych koszyków (20 proc.).

Zapraszamy do zapoznania się z pełnymi wynikami badania. 18. Ogólnopolskie badanie wykorzystania poczty elektronicznej jest uzupełnione o komentarze ekspertów z branży email marketingowej oraz marketing automation.

RAPORT


źródło: SARE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Znamy nominowanych pierwszej edycji PR Wings

PR Wings

Celem konkursu PR Wings jest promowanie profesjonalnych, etycznych oraz wyróżniających się praktyk z zakresu public relations i komunikacji. Konkurs stanowi również nowe otwarcie na rynku public relations. Daje on możliwość prezentowania osiągnięć i efektów pracy nie tylko znanym i cenionym podmiotom, ale także tym które dotąd nie dzieliły się swoimi osiągnięciami z uwagi na różne bariery. To szansa zatem dla małych i średnich agencji ale także dla firm, korporacji i instytucji, które w PR Wings dostrzegają obiektywizm i szansę na rzetelną ocenę.

Wśród nominowanych do nagrody głównej są zarówno agencje PR, jak i firmy, instytucje oraz organizacje, które postanowiły poddać ocenie najbardziej spektakularne efekty swojej pracy. Nasz konkurs jest metodą prezentacji  zjawisk i wydarzeń które istotnie wpłynęły na branżę public relations. Tylko jeden projekt z każdej kategorii zostanie ostatecznie wybrany i nagrodzony. To pierwszy krok w budowaniu pozycji konkursu, którego założenia są niezwykle transparentne i opierają się na realizacji postulatu wiarygodności i prestiżu.

Paweł Trochimiuk, wiceprezes SAPR

Aby zapewnić kluczowe postulaty organizatorów Konkursu, jego podstawowe Jury tworzą osoby niezależne od organizatora – spoza Stowarzyszenia. Są to wybitni specjaliści z wiodących polskich korporacji, NGOs, eksperci nowych mediów i marketingu, konsultanci z niezrzeszonych agencji PR, przedstawiciele świata nauki PR oraz organizacji branżowych. Jurorzy pracują oddzielnie, zaś proces wyboru nominowanych i laureatów odbywa się online. Nad prawidłowym przebiegiem Konkursu czuwa Kancelaria MDDP Olkiewicz i Wspólnicy Kancelaria Adwokatów I Radców Prawnych.

Oprócz nagród w wybranych kategoriach wyłaniana jest również Nagroda Specjalna SAPR. Dokonywana jest ona w specjalnym trybie i będzie wyróżnieniem od społeczności ponad 400 specjalistów PR, tworzonej przez pracowników 34 agencji zrzeszonych w SAPR. Każda agencja Stowarzyszenia delegowała ze swego zespołu jedną osobę, która weszła w skład Jury Specjalnego
PR Wings, które wybierze zwycięzcę Nagrody Specjalnej SAPR – swoiste Grand Prix, spośród wszystkich zgłoszeń do konkursu.

PR Wings – wyniki I etapu Konkursu

Kategoria : Public Affairs i Lobbying 

  • Walory prozdrowotne warzyw, owoców i soków, PR HUB
  • Walka o zdrowie publiczne, Partner of Promotion
  • Happy Mother’s Day Belarus – białoruska rewolucja kobiet, Publicon

Kategoria: PR korporacyjny 

  • Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię, Mercedes-Benz Manufacturing Poland, Kawałek Świata-Media
  • Kampania promująca kształcenie techniczne ZAWÓD NA PROPSIE, Grupa PRC Holding, CMC Poland – huta stali w Zawierciu
  • Herosi na Starcie PR Hub, Grupa Eurocash

Kategoria: PR innowacja roku – kampania następnej generacji 

  • Ambasadorzy Nowej Bankowości – Aion Bank, Publicon
  • Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s Good one PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story
  • PredatorShot Acer Polska

Kategoria: PR Produktowy 

  • Ambasadorzy Nowej Bankowości – Aion Bank, Publicon
  • Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców, Acer Polska
  • Premiera serii smartfonów OPPO Reno4, OPPO Polska

Kategoria: Największy wpływ społeczny (CSR) 

  • Pierwsza naklejka, która ratuje ludzkie życie, Partner of Promiotion, PKP Polskie Linie Kolejowe
  • Uniwersytet Sukcesu, FUNDACJA DIGITAL UNIVERSITY
  • Program Edukacyjny „Kubusiowi Przyjaciele Natury”, Grupa Maspex

Kategoria: Komunikacja kryzysowa 

  • Komunikacja i zarządzanie kryzysowe procesu szczepień, Centrum Medyczne MEDYK, Exacto
  • Spirytus na wagę złota, Partner of Promotion
  • COVID a Koalicja BHP dla mieszkańców, branży i samorządów, ENERIS Surowce

Kategoria: Komunikacja w social media i influencer marketing 

  • Kampania Poznaj Polskę z Travelist, Publicon, Travelist
  • Uniwersytet Sukcesu, FUNDACJA DIGITAL UNIVERSITY
  • #HYDROwDOMU, MPWiK Wrocław

Kategoria: Angażujący event 

  • Premiera serii smartfonów OPPO Reno4,  OPPO Polska
  • Roche Xmas Fest 2020, El Padre
  • NaJEŻeni w akcji,  Grupa PRC Holding

Kategoria: Zmiana biznesowa, komunikacyjny game changer 

  • PR w crowdinvestingu – jak Crowdway rozwinął skrzydła, Crowdway
  • Pracodawca z Sercem, Face it
  • Biegam z czystą przyjemnością, Polska Agencja Antydopingowa

Kategoria: Komunikacja Business to Business

  • Conperio – działania PR trampoliną dla biznesu, Partner of Promotion
  • AQForm for Architects,  PLN Design Group

Kategoria: Efektywność roku 

  • Komunikacja i zarządzanie kryzysowe procesu szczepień, Centrum Medyczne MEDYK, Exacto
  • Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s, Good one PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story
  • W pogoni za ciszą,  ICON STRATEGIES

Kategoria : Komunikacja na rynkach międzynarodowych

  • Komunikacja gamy Renault E-TECH w Krajach Bałtyckich, Partner of Promotion, Renault

Nagroda specjalna SAPR

  • #Jabłonki Swawole – nie tylko jabłka czują się u nas dobrze!, Neuron Agencja Public Relations,
    Fundacja State of Poland
  • Happy Mother’s Day Belarus – białoruska rewolucja kobietą, Publicon
  • Komunikacja i zarządzanie kryzysowe procesu szczepień Centrum Medyczne MEDYK, Exacto
  • Biegam z czystą przyjemnością, Polska Agencja Antydopingowa

 

NIEZALEŻNE JURY GŁÓWNE  KONKURSU PR WINGS: 

Kuba Antoszewski, Kantar; Maciej Budzich, bloger, influencer Mediafun; Magdalena Budziszewska,
T-Mobile; Sebastian Bykowski, Press Service Monitoring Mediów; Beata Chądzyńska, Senior PR Manager, Huawei, Jerzy Ciszewski, publicrelations.pl & Hanami Communications; Łukasz Dominiak, Animex; Łukasz Goździor, Jaguar & Land Rover; Radosław Górecki, Ghelamco; Sebastian Hejnowski, SEC Newgate CEE; Wojciech Jabłczyński, Orange Polska; Magdalena Kępiński, Dyrektor ds. komunikacji Veolia; Anna Kiryjow-Radzka, Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”; dr inż.; Jacek Kotarbiński, uznany profesjonalista z zakresu digital marketingu; Karolina Łuczak, Provident; Bartek Milczarczyk, Polskie Stowarzyszenie Public Relations; Anna Miotk, Uniwersytet Warszawski; Bohdan Pawłowicz, NASK, Rada Etyki Reklamy; Maksymilian Pawłowski, Leroy Merlin; Magdalena Przysłupska, Fundacja DKMS; Karol Sadaj, AION Bank; prof. Karina Stasiuk-Krajewska, Uniwersytet SWPS Wrocław; Joanna Świerkosz, Accor; Martyna Węgrzyn, Danone; Katarzyna Wilczewska, PEPCO; Piotr Turek, Narodowy Bank Polski; Damian Ziąber, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny i PSPR.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Publicis Groupe: Dwucyfrowe wzrosty większości mediów na rynku reklamy, Internet +23,9%, TV 21,4%, radio 20,2%

laptop

Publicis Groupe wykres 1
Źródło: Publicis Groupe

SEKTORY REKLAMOWE

W pierwszym półroczu 2021 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 20,5% względem roku poprzedniego i o 1,7% wobec roku 2019. Oznacza to powrót budżetów reklamowych do poziomów sprzed pandemii. Niemal wszystkie sektory zwiększyły wydatki reklamowe, za wyjątkiem farmacji (-1,6%) oraz mediów (-1,6%).

Największy wzrost wolumenu wydatków wygenerował sektor handel. Poziom wydatków tego sektora w pierwszym półroczu przekroczył ubiegłoroczny wynik o 36,7%, zaś o blisko 30% poziom budżetów z pierwszego półrocza 2019 r. Wśród największych reklamodawców z tego sektora znalazły się sieci handlowe Lidl, Euronet, a także EuroRTVAGD.

Kolejny lider wzrostów to sektor żywność, który zwiększył wydatki o 22,8% wobec pierwszego półrocza 2020 r., jest to jednak o 4% mniej niż w analogicznym okresie 2019 roku. Spadek wydatków reklamowych zanotował natomiast sektor produkty farmaceutyczne i leki (mniej o 1,6%). Budżety zmniejszyli reklamodawcy tacy jak Aflofarm, USP czy Polpharma.

Raport Publicis Groupe wykres 2
Źródło: Publicis Groupe

KANAŁY KOMUNIKACJI

W pierwszym półroczu 2021 r. dwucyfrowe wzrosty zanotowały Internet, telewizja, radio i outdoor. Najszybciej rosły wydatki na reklamę online – o blisko 24%. Wydatki reklamowe zmalały w prasie i kinach. Kina mogły otworzyć się dopiero w końcówce maja, jednak większość sieci multipleksów wstrzymała się z otwarciem sal do czerwca. W efekcie spadek przychodów w kinach wyniósł -70,7%.

Analizując wolumen, budżety internetowe wzrosły o 403,7 mln zł, zaś telewizyjne o 366,5 mln zł. W radiu wzrost ten wyniósł blisko 60 mln zł, a w reklamie zewnętrznej 26,7 mln zł.  Redukcja wydatków w spadkowych mediach wyniosła łącznie 34,5 mln zł.

Raort Publicis Groupe wykres 3
Źródło: Publicis Groupe
 Raport Publicis Groupe
Źródło: Publicis Groupe

Wartość wydatków na reklamę internetową (nie uwzględniając ogłoszeń) wzrosła w pierwszym półroczu 2021 r. o 23,9%, czyli budżety internetowe zwiększyły się o 403,7 mln zł. Dzięki tak dobremu wynikowi, internet wyprzedził telewizję i zajął pierwsze miejsce w mediamiksie na polskim rynku. Rosły wszystkie formy reklamy, najszybciej display i video, nieco wolniej reklama w wyszukiwarkach. Facebook przekroczył oczekiwania analityków, dotyczące dynamiki wzrostu i w sprawozdaniu finansowym zanotował wzrost na poziomie globalnym o 56% w drugim kwartale 2021, a w Europie nawet o 63,3%. Przychody wyniosły odpowiednio 28,6 mld USD na świecie i 7,2 mld USD w Europie. Równie szybko rosną przychody Google. W drugim kwartale Alphabet podał w sprawozdaniu finansowym, że przychód reklamowy wzrósł o 68,9% i wynosił 50,4 mld USD. Przychody z SEM wzrosły o 68,1% i wyniosły 35,8 mld USD, zaś przychody z YouTube 7 mld USD (wzrost o 83,7%).

 Raport Publicis Groupe
Źródło: Publicis Groupe

 

Wartość budżetów telewizyjnych wzrosła po sześciu miesiącach 2020 r. o 366,5 mln zł, czyli 21,4%, tym samym zbliżając się do poziomu sprzed kryzysu wywołanego przez  pandemię. Motorem wzrostu rynku reklamy telewizyjnej jest bezkonkurencyjnie sektor handel, którego inwestycje wzrosły aż o 130 mln zł (dynamika (53,4%). Do wzrostów przyczyniły się kampanie takich sieci handlowych jak Lidl, Euronet, Mediaexpert oraz Biedronka.

Po sześciu miesiącach 2021 r. wartość budżetów radiowych wzrosła o 20,2% względem pierwszego półrocza 2020 i wyniosła 350,6 mln zł. W drugim kwartale wydatki na radio bardzo mocno przyspieszyły i medium to zdołało nie tylko odrobić straty z ubiegłego roku, ale i przekroczyć poziom wydatków z analogicznego kwartału sprzed pandemii.

Po sześciu miesiącach 2021 r. inwestycje w reklamę zewnętrzną wzrosły o 19,1% czyli o 26,7 mln zł, zaś w samym drugim kwartale 2021 r. dynamika wzrostu wydatków outdoorowych przekroczyła 140%. Jednak pomimo tego, medium to nie odrobiło strat z początku pandemii.

W pierwszym półroczu 2021 wielkość budżetów alokowanych w gazetach i magazynach spadła odpowiednio o 13,0% oraz 9,8%. Wydatki w sektorze handel zmniejszyły się w magazynach o 3,8 mln zł (dynamika -22%) i o 5,7 mln zł w dziennikach (dynamika -37,1%) wobec roku 2020. Największymi reklamodawcami w gazetach codziennych byli SKI Team, Fiat Chrysler Automobiles i Grupa Allegro. W magazynach zaś czołówkę reklamodawców tworzyli firma Zimbago, zajmująca się sprzedażą wysyłkową oraz producenci suplementów diety Asepta i New Nordic.

Od 12 marca 2020 r. kina przestały generować przychody ze względu na decyzję rządu o czasowym zawieszeniu działalności placówek kultury. Kina działając na nowych zasadach, mogły być ponownie otwierane od 6 czerwca. Wszystkie sieci kinowe zdecydowały, że otworzą się w późniejszym terminie. Sieć Helios wystartowała na początku lipca, zaś Multikino i Cinema City w całej Polsce dopiero 22 lipca. Kina ponownie zostały zamknięte 7 listopada 2020 i mogły otworzyć się 12 lutego 2021 r., jednak wkrótce rząd ponownie zadecydował o zawieszeniu ich działalności. Cinema City i Multikino otworzyły się 28 maja, zaś kina sieci Helios zostały otwarte kilka dni wcześniej. Tym samym w pierwszym półroczu przychody z reklamy kinowej spadły o 70%.

Udział mediów w przychodach z reklamy

W konsekwencji różnej dynamiki zmian poszczególnych klas mediów, zmienia się ich udział w rynku. W pierwszym półroczu udziały telewizji i internetu są zbliżone, z niewielką przewagą internetu. W samym drugim kwartale wydatki na internet były jednak niższe niż wydatki na telewizję. W ujęciu półrocznym udział internetu wzrósł z 42,2% do 43,4%, zaś telewizji z 42,7% do 43,0%. Oba te media  powiększyły swój udział w media miksie kosztem prasy i kin. Wydatki na reklamę radiową utrzymały ubiegłoroczny poziom 7,3%, zaś outdooru zmalały zaledwie o 0,1 pp z 3,5% w 2020 r. do 3,4% obecnie.

 Raport Publicis Groupe
Źródło: Publicis Groupe

Iwona_Jaśkiewicz-KunderWartość rynku reklamowego w Polsce po pierwszym półroczu 2021 r. wyniosła 4,8 mld zł, co oznacza wzrost o 20,5% względem poprzedniego roku i o 1,7% wobec 2019 r. W drugim kwartale 2021 roku reklamodawcy wydali o 41,9% więcej niż w 2020. Przy tak wysokich dynamikach jesteśmy spokojni o to, że rynek reklamy w najbliższych kwartałach odrobi straty poniesione w pandemii.

Po sześciu miesiącach 2021 r. wzrosty notują wszystkie media z wyjątkiem prasy i kina. Reklama online wygenerowała przychód większy o 23,9% względem 2020 r. Nieco wolniej rosła telewizja – o 21,4%, oraz radio – o 20,2%. To właśnie radio i internet zdołały przekroczyć poziom przychodów sprzed kryzysu. Kolejnym rosnącym medium jest outdoor – wzrost budżetów wyniósł w pierwszym półroczu 19,1%. Magazyny straciły 9,8% przychodów, zaś dzienniki 12,9%. Kina pozostały zamknięte prawie do końca maja, w ich przypadku mówimy o spadku przychodów przekraczającym 70%.

Odnosząc się do poszczególnych sektorów, obserwujemy, że niemal wszystkie zwiększyły swoje wydatki na reklamę. Inwestycje reklamowe zmniejszyły tylko branża farmaceutyczna i media. Wydatki na reklamę wzrosły radykalnie w dwóch, kluczowych z punktu widzenia rynku reklamy, sektorach: handel (+36,7%) oraz żywność (+22,8%). 

Perspektywy na drugą połowę roku są równie obiecujące, choć przed nami najprawdopodobniej czwarta fala pandemii. Wobec niewystarczającej skali zaszczepienia społeczeństwa, możemy spodziewać się jesienią kolejnych obostrzeń w życiu publicznym. Na ten moment trudno jednak prognozować, jak bardzo dotkliwe dla gospodarki się one okażą. Na pewno poszczególne branże, konsumenci, a także rynek reklamy zdołali dopasować się do nowej rzeczywistości. Pozwala to prognozować, że w całym roku wydatki reklamowe w Polsce wzrosną o 13%. Oznaczałoby to odrobienie strat z 2020 r. i niewielkie przyspieszenie wobec 2019 roku. W kolejnych miesiącach będziemy obserwować wzrosty we wszystkich mediach, z wyjątkiem dzienników i magazynów. 

Przed nami zmiany na rynku reklamy telewizyjnej. Jesienią czekają nas nie tylko nowe ramówki. Polsat Media podjął decyzję o zmianie sposobu rozliczania kampanii w oparciu o poszerzone badanie Nielsen Audience Measurement, obejmujące poza tradycyjnymi także GRP, uzyskane dzięki oglądaniu telewizji poza domem (OOH – out of home viewing). Wyrażamy obawy, że ta decyzja zachwieje walutą, w której od lat rozlicza się rynek reklamy telewizyjnej w Polsce i tym samym wpłynie na obraz rynku netto prezentowany w niniejszym raporcie. 

 Iwona Jaśkiewicz-Kundera, Chief Investment Officer Publicis Groupe


Źródło: Publicis Groupe

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Publicis Groupe ogłosiła nominacje do zespołu kierowniczego w Europie Środkowo-Wschodniej

Desygnacja Tomasa wzmacnia nasze zaangażowanie na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej – dynamicznego regionu, oferującego wiele możliwości oraz charakteryzującego się zasobami wyjątkowych talentów. Tomas łączy głębokie zrozumienie regionu CEE, w tym naszych największych rynków – Polski i Rosji – z doświadczeniem w globalnych projektach. Będąc silnie zorientowanym na partnerskie relacje z klientami, śledzi najnowsze osiągnięcia w dziedzinie technologii, ideach kreatywnych i rozwiązaniach biznesowych, a przy tym doskonale porusza się na gruncie współpracy międzykulturowej. W krótkim czasie, jaki upłynął, od kiedy Tomas przyjął nową rolę, pozytywne skutki jego działania zaczęły przynosić wymierne rezultaty. Jestem pewien, że pod kierownictwem Tomasa Publicis Groupe CEE będzie się rozwijać jeszcze szybciej.

Steve King, Chief Operating Officer w Publicis Groupe

Tomas Lauko CEO Publicis Groupe CEERegion CEE dysponuje ogromnymi możliwościami ze względu na zróżnicowanie poszczególnych rynków. Cieszę się, że będę mógł wykorzystać swoje doświadczenie oraz wiedzę o regionie i globalnych inicjatywach, wykorzystując to dla dobra naszych klientów w tym przełomowym okresie. Zamierzam wprowadzić Publicis Groupe CEE w przyszłość platformowego świata, dzięki współpracy z naszymi najlepszymi talentami i ogromnemu potencjałowi, którym dysponujemy na wszystkich rynkach w tym regionie. Jako zespół wyznaczyliśmy sobie ambitne plany, które już zaczęliśmy wprowadzać w życie. Wierzę, że przy odpowiednim wsparciu i motywacji nasz zespół da z siebie wszystko, będąc siłą napędową dla całej organizacji.

 Tomas Lauko, Chief Executive Officer w Publicis Groupe

Tomas Lauko, do niedawna Chief Operating Officer Publicis Groupe w Europie Północnej i Środkowej, odpowiadał za rozwój oferty produktowej i tworzenie planów operacyjnych zapewniających wzrost organizacji. W tym czasie Tomas odegrał zasadniczą rolę w procesie pozyskiwania i utrzymywania nowych, kluczowych klientów w regionie Europy Północnej i Środkowej (NCE). Jednocześnie skutecznie wspierał wdrażanie modelu operacyjnego Power of One w Publicis Groupe NCE, co przełożyło się na pozytywne rezultaty biznesowe.

Tomas Lauko rozpoczął swoją karierę w Société Générale w Czechach, a następnie został konsultantem ds. komunikacji w Dentsu Aegis, w której szybko awansował na kolejne stanowiska. W 2009 roku związał się z Publicis Groupe dołączając do agencji mediowej Zenith, gdzie powierzono mu kierownictwo nad rozwojem cyfrowym i biznesowym w Europie Środkowo-Wschodniej i gdzie wdrażał partnerstwa z takimi firmami jak Facebook, Google, Adform czy Gemius. Następnie awansował na stanowisko dyrektora zarządzającego Zenith w Czechach. Na początku 2014 roku został mianowany szefem rosyjskiego oddziału Zenith. Prowadził tę agencję i jej klientów w okresie spowolnienia gospodarczego w Rosji. Pod koniec 2016 roku przeniósł się do Paryża, aby objąć stanowisko Global Client Lead dla firmy L’Oreal, a już w 2019 roku został mianowany Chief Operating Officerem w Publicis Groupe NCE.

Rezydująca w Bukareszcie Maria Tudor będzie podlegać Tomasowi Lauko jako Chief Operating Officer w Publicis Groupe CEE i ściśle z nim współpracować. W swojej nowej roli będzie nadzorować działalność regionalną Publicis Groupe w Europie Środkowo-Wschodniej, strategię i jej realizację, rozwój biznesu, produktów, partnerstwa oraz kierować największymi i najszybciej rozwijającymi się praktykami w obszarach mediów i contentu.

Jestem bardzo dumna z naszych dotychczasowych osiągnięć i cieszę się na myśl o nowych zadaniach. Po ostatnich przekształceniach Publicis Groupe CEE jest silniejsza niż kiedykolwiek. Dzięki zgranemu zespołowi, prawdziwemu duchowi Power of One i najwyższej klasy usługom oraz produktom, jesteśmy gotowi kontynuować nasz rozwój razem z naszymi klientami, partnerami i talentami. Tomas i ja mamy tę samą wizję i ambicję dotyczące naszego regionu – dążenie do osiągania jak najlepszych wyników i zaznaczenia swojej obecności nie tylko w ramach Grupy, ale również w całej branży. Wierzymy, że osiągnięcie tych celów jest możliwe dzięki zaufaniu, podejściu zorientowanemu na ludzi, pasji, inspiracji i ciągłemu uczeniu się, które łączą zespół kierowniczy na 15 rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Motto wyryte na moim biurku w naszym biurze w Bukareszcie brzmi: Doskonałość nie jest jednorazowym aktem, lecz nawykiem. To zaszczyt kontynuować tę niezwykłą podróż z zespołem Publicis Groupe CEE.

Maria Tudor Chief Operating Officer w Publicis Groupe

Maria Tudor posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w branży komunikacji marketingowej, ale zaczynała karierę jako inżynier informatyki. Pierwszą agencją, z którą się związała, była Saatchi & Saatchi. Następnie w, 2000 roku uruchomiła rumuński oddział Zenith, po czym wprowadziła go na czołową pozycję wśród agencji mediowych w Rumunii. Maria Tudor ma na koncie szereg nagród i wyróżnień branżowych, w tym między innymi nagrodę Excellence in Media Operations od IAA oraz Personality of the Year in Marketing and Communication w Rumunii.

Kolejną nominacją w regionie CEE jest powierzenie Pauli Sobieszek stanowiska Business Development Directora. Oznacza to kontynuację jej szesnastoletniej kariery w branży. W tym czasie była związana z domem mediowym Mindshare (WPP), gdzie stopniowo awansowała od stanowiska Media Plannera do Business Partnera. Paula Sobieszek podlega bezpośrednio Marii Tudor. W nowej roli będzie zarządzać projektami rozwoju biznesu w całym regionie oraz zajmować się ich koordynacją, zapewniać spójność z praktykami globalnymi, współkierować rozwojem i koordynacją produktów, wspierać optymalizację i automatyzację działań, a także budować relacje Publicis Groupe CEE z dostawcami globalnymi i regionalnymi.


Źródło: Publicis Groupe

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Poznaliśmy 13 uczestników pierwszego programu liderskiego w branży komunikacji marketingowej: Marketing Masterminds

Marketing_Masterminds

Kandydatów do programu nominować mogli jedynie członkowie IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy – organizatora przedsięwzięcia. W kolejnym etapie, na podstawie analizy formularzy zgłoszeniowych i CV, wytypowanych zostało 35 osób do przeprowadzenia zaawansowanej diagnozy kompetencji w oparciu o profesjonalne narzędzie psychometryczne i wywiad. Ostateczna decyzja o wyborze uczestników programu podjęta została przez Kapitułę na podstawie rekomendacji partnera executive search. Przeanalizowano dotychczasowe sukcesy kandydatów w roli lidera innowacyjnych projektów i ich zaangażowanie w rozwój organizacji oraz w inicjatywy branżowe. Finalnie do bezpłatnego, dwuletniego programu, zakwalifikowanych zostało 13 osób, pracujących w branży komunikacji marketingowej, po stronie marketera, mediów lub agencji.

Uczestnicy programu reprezentujący media to Olga Barańska – Szefowa Zespołu Rozwoju Produktu Reklamowego/ TVN Media, Agata Bartolik – Industry Manager/ Google, Maciej Osajda – Client Service Director / Sponsorships/ Polsat Media Biuro Reklamy oraz Radosław Wierzbiński – Strategy & Innovation Director/ Ringier Axel Springer Polska.

Marketing Masterminds Media

Wśród reprezentantów reklamodawców znaleźli się: Tomasz Kosko – Head of Consumer Insight/ Polpharma, Łukasz Papuda – Global Digital Marketing Expert/ Allianz, Rafał Szablicki – Brand Business Director Skin, Deo, Body Poland & Baltic HUB/ L’Oréal Polska oraz Karolina Zagórska – Senior Brand Manager/ Tymbark, Grupa Maspex.

Marketing Masterminds reklamodawcy

Z grona pracowników agencji do programu wytypowani zostali: Michał Bielecki – Project Manager/ GroupM, Anna Kuropatwa – Strategy&Insights Director/ Havas Media Group, Dominika Niekraszewicz – Head of Business Development/ Salestube (Group One), Adrian Roman – Senior MarTech Manager/ Mediacom oraz Sylwia Tygielska – Growth Director/ Isobar Polska.

Marketing Masterminds agencje

Inauguracja programu Marketing Masterminds odbyła się w środę 23 czerwca 2021 r. Podczas wydarzenia uczestnicy poznali się wirtualnie, spotkali się z członkami Kapituły programu i członkami Zarządu IAA Polska, a także wysłuchali wystąpienia gościa specjalnego – Katarzyny Kieli, Prezes i Dyrektor Zarządzającej Discovery EMEA. Skorzystali również z wyjątkowej okazji do rozmowy z gościem i do zadania swoich pytań.

W programie przewidziano wiele aktywności rozwijających kompetencje uczestników oraz wspierających budowę marki osobistej. Przed nimi mentoring uznanych marketingowych ekspertów i wyjątkowe spotkania „inside the boardroom”, podczas których branżowe autorytety podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Ważną korzyścią dla uczestników będzie także feedback rozwojowy i diagnoza potencjału przywódczego, przygotowujące ich do roli liderów przyszłości.

Jacek_OlechowskiNaszym celem jest zidentyfikowanie i wsparcie w rozwoju przyszłych liderów branży – osób, które już niebawem będą decydować o kształcie polskiego przemysłu reklamowego. Zależy nam bowiem na tym, by kolejne pokolenie przywódców było jak najlepiej przygotowane do tego, aby ten rynek kształtować.

Jacek Olechowski, Prezes IAA Polska i CEO Mediacap

Organizatorem programu Marketing Masterminds jest IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy. Partnerami programu są Antal Polska, TVN Media i Grupa Mediacap.

Więcej informacji o programie znaleźć można na stronie: http://www.marketingmasterminds.pl


Źródło: IAA Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Marka NERF w gamingu [CASE STUDY]

Nerf_casestudy

Nerf jest jedną z marek, która nie boi się innowacyjności, a w rosnącej popularności gier video dostrzega szansę na promocję swojego brandu i już kilka lat temu poczyniła pierwsze kroki w stronę gamingu. Badania target grupy jasno pokazały, że potencjalni klienci Nerf spędzają czas przy grach komputerowych.  Dostrzegając naturalne połączenie zabawkowej linii z grami typu FPS (przyp. red. fisrt-person shooter, gatunek gier, których akcja obserwowana jest z perspektywy pierwszej osoby), w 2019 roku Nerf wypuścił serię zabawek we współpracy z jedną z najpopularniejszych tego typu gier – Fortnite. Gra niewątpliwie zdobyła swoją popularność u młodych graczy ze względu na wyraźne zmniejszenie brutalności oraz atrakcyjną animację, na której oparta jest cała produkcja. Wirtualny trend wśród młodzieży aż prosił się o przeniesienie do realnego świata. Współpraca Epic Games, czyli producenta gry Fortnite, z Hasbro i Nerf przebiega bezpośrednio, a efektem było wprowadzenie kilku modeli wyrzutni z gry do linii produkcyjnej.

Pandemia odbiła się negatywnie na wielu obszarach, ale przyniosła zyski w branży gamingowej. Nerf, dostrzegając w tym szansę i śledząc najnowsze trendy, zrealizował kampanię reklamową promującą linię zabawek skierowaną do graczy pod koniec grudnia 2020 roku. Kampania zachęcała, by przenieść emocje z gry do świata rzeczywistego – ta sama intensywność rozgrywki, ale zabawa odbywa się w realnych okolicznościach, w domu, wśród najbliższych. Akcja pokazywała również, jak ważne jest spędzanie czasu razem, zwłaszcza w wymagającym okresie pandemii. Brand zaprosił do współpracy po dwóch influencerów z Polski – Jacoba i Konopskyego, oraz z Czech – OGY’ego i Stay12.

Idąc za ciosem, w kwietniu tego roku marka postanowiła wejść w branżę gamingową z jeszcze większą aktywnością i z pomocą agencji gamingowej Fantasyexpo stworzyła międzynarodowy turniej FORTNIE  „NERF TOURNAMENT” dzięki, któremu marka uplasowała się jako lider w obszarze gamingu. Podjęcie takiego wyzwania było o tyle ryzykowne, że jako brand przeznaczony dla dzieci, Nerf musiał liczyć się z ewentualną negatywną reakcją ze strony rodziców – czyli osób, które finansują zabawkowe zachcianki swoich pociech. Jednak kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana. Turniej okazał się gigantycznym sukcesem, zainteresowanie nim było na tyle duże, że uczestnicy zapełnili 100% slotów.

NERF_INFOGRAFIKA

Na ten sukces złożyło się wiele wzajemnie uzupełniających się czynników. Nerf i Fantasyexpo zaprosili do współpracy grupę popularnych influencerów, z rynków docelowych, zakorzenionych w środowisku Fortnite oraz w świecie lifestyle. W promocji wydarzenia wzięli udział między innymi: Manoyek, Smarte, Kebcio, OGY, Maximilian Ioan oraz Jan Hanko, którzy podjęli się komunikacji akcji pośród swoich społeczności.

Ponadto agencja postawiła również na lokalnych casterów, a transmisje były prowadzone w czterech językach: po polsku, angielsku, czesku i rumuńsku. Na oficjalnym kanale w serwisie Twitch, który został założony na potrzeby turnieju, zrealizowano osiem streamów ze studia Fantasyexpo, które dodatkowo były restreamowane i komentowane przez casterów z Wielkiej Brytanii, Polski, Czech i Rumunii. Sumarycznie transmisje odnotowały kilkaset tysięcy wyświetleń na żywo.

Turniej miał swój landing page również w czterech językach i sprawnie działające zapisy. W wypromowaniu eventu kluczową rolę odegrała doskonała komunikacja ze społecznością graczy oraz skrojona na miarę kampania performance targetowana do bardzo wymagającej grupy. Agencja Fantasyexpo na potrzeby turnieju stworzyła też dedykowany serwer na Discordzie, który zgromadził niemal 10 tysięcy użytkowników a wzmianki o turnieju w social mediach wygenerowały blisko 1 milion wyświetleń.

Z punktu widzenia firmy, która swoje produkty kieruje do dzieci i rodziców, inwestycja w gaming była szalenie innowacyjnym posunięciem. Ogromny rozwój branży gier video nikogo nie powinien pozostawić obojętnym. Aktywnymi graczami są miliony osób na całym świecie, a w przypadku takiej marki jak Nerf bardzo łatwo o znalezienie wspólnego mianownika z tytułem pokroju Fortnite. Wspólna grupa docelowa to tylko połowa sukcesu – ważne jest by branżę gier rozumieć i sprawnie się po niej poruszać, nie narażając się ani swoim stałym klientom ani tym potencjalnym, którzy działają w obszarze gamingu. By tego dokonać w tak sprawny i zakończony sukcesem sposób jak zrobił to Nerf, trzeba postawić na partnera, który podejdzie do kampanii ekspercko i wszechstronnie, z dużą znajomością branży. W tym procesie agencja Fantasyexpo okazała się partnerem skrojonym na miarę, a zakończony sukcesem event otworzył drogę marki do dalszych inwestycji w świecie gamingu.

Pełna energii i zapału manager marketingu z ponad 15-letnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w wielu branżach. Absolwentka WSB o specjalizacji Media masowe i komunikacja. Z sukcesami planuje i realizuje komunikację marek w obszarze esportu oraz gamingu i nie tylko. Skutecznie potrafi łączyć kanały i narzędzia komunikacji, by efektywnie i efektownie realizować cele projektów.

Justyna Oracz

Agencja reklamowa z polecenia – przepis na sukces czy marketingową klapę?

Agencja reklamowa

Rynek agencji z obszaru komunikacji marketingowej w Polsce stale się rozwija. Nowe kanały dotarcia do odbiorców i potencjalnych klientów oferują nam niezwykłe możliwości, z których grzechem byłoby nie skorzystać. Postępująca digitalizacja i dynamicznie zmieniające się potrzeby rynku powodują, że firmy ewoluują i często zmieniają lub rozszerzają profil swojej działalności. Dlatego szczególnie ważne jest, by każdy marketer miał kompletną wiedzę na temat usługodawców, których chciałby zaprosić do współpracy. Od czego więc zacząć?

brief4you wykres
Źródło: Brief4U

Wybór najlepszej agencji reklamowej to często loteria. Spraw, żeby tak nie było

Agencja od wszystkiego, to agencja od niczego? Niekoniecznie, ale pierwszy krok, jaki powinniśmy zrobić podczas poszukiwań właściwego usługodawcy to zastanowienie się jakiej agencji tak naprawdę potrzebujemy? Czy zależy nam na kompleksowej realizacji kampanii w formacie 360 czy też może poszukujemy firmy specjalizującej się w konkretnym obszarze, jak np. social media, PR czy influencer marketing. W Polsce agencje 360 to nadal tylko wycinek rynku, zdecydowanie większa część firm to specjaliści w konkretnych dziedzinach marketingu i reklamy. Warto zastanowić się zatem, jakich kompetencji poszukujemy u potencjalnego zleceniodawcy i zanotować najważniejsze z nich.

Marcin ChylińskiPrecyzyjne określenie, jakiej dokładnie agencji poszukujemy pozwoli nam uniknąć sytuacji, kiedy rozpoczynamy współpracę z usługodawcą, który podejmuje się zadania nie mając często wymaganych kompetencji i doświadczenia w danym obszarze marketingowym. Na tym etapie bardzo łatwo można uniknąć nieporozumień jasno określając, w czym idealna dla nas agencja powinna się specjalizować. Większe podmioty dostępne na rynku znacznie częściej oferują usługi z zakresu marketingu 360 i zatrudniają specjalistów z wielu dziedzin, mniejsze agencje raczej specjalizują się w wybranych obszarach. Dlatego jeśli chcemy zrealizować kampanię tylko w obszarze PR – warto czasem zawęzić poszukiwania do firm, które doskonale odnajdują się w tym obszarze i mogą pochwalić się bogatym portfolio, a jeśli zależy nam na efektywnym marketingu w wyszukiwarce – warto rozejrzeć się za agencją specjalizującą się w SEO/SEM i wysoko ocenianą za działania w tej dziedzinie.

Marcin Chyliński, brief4U.com

Oprócz zdefiniowania profilu działalności, kluczowe jest też zastanowienie się nad kwestią doświadczenia  agencji w danej branży. Wiele podmiotów posiada obszerne portfolio klientów, jednak największe doświadczenie zdobywa często w jednym lub kilku sektorach, jak np. bankowość i finanse, nieruchomości, FMCG czy nowe technologie i IT. Warto to wziąć pod uwagę szczególnie jeśli planujemy kampanię w zupełnie innej branży niż ta, w której agencja się specjalizuje.

Marcin ChylińskiDogłębna analiza wszystkich informacji na temat poszczególnych agencji reklamowych na własną rękę to często żmudny i długotrwały proces, dlatego warto tutaj skorzystać z dostępnych dla marketerów rozwiązań technologicznych, które ten proces znacznie upraszczają. W jaki sposób? Dzięki platformie przetargowej dla usług reklamowych już na początkowym etapie poszukiwania odpowiedniej agencji, marketer może bardzo precyzyjnie  zdefiniować zarówno profil działalności poszukiwanej agencji, jak i branżę, w której powinna się ona specjalizować.  Dodatkowo, może, a nawet powinien, uwzględnić inne kryteria takie jak budżet przeznaczony na planowany projekt marketingowy oraz termin, w którym się on odbędzie, dzięki czemu już na początku swoich poszukiwań marketer łatwo i szybko wyeliminuje te podmioty, spośród prawie 500 agencji zarejestrowanych na platformie przetargowej, które nie posiadają zarówno kompetencji i doświadczenia, jak i zasobów czasowych i osobowych, aby podjąć się realizacji danego projektu marketingowego .

Marcin Chyliński, brief4U.com

Agencja z polecenia – oszczędność czasu czy strata pieniędzy?

Zdaniem Marca Zuckerberga, nic nie ma większego wpływu na ludzi niż rekomendacja zaufanego przyjaciela. Rekomendacje w sektorze komunikacji marketingowej, ale i nie tylko, to bardzo często jeden z najczęstszych sposobów na stworzenie „short” listy i wyłonienie usługodawców, którzy najprawdopodobniej posiadają właściwe kompetencje do realizacji danej kampanii marketingowej. Ale czy na pewno jest to dobre rozwiązanie? Może się zdarzyć, że pojedyncze osoby, które rekomendują nam daną agencję patrzą zupełnie innymi kategoriami i zwracają uwagę na inne parametry usługi, niż my. Dodatkowo, dana agencja mogła się sprawdzić np. w obsłudze kampanii PR, ale nadal brakuje jej doświadczenia w kampaniach płatnych w obszarze social media.

Marcin ChylińskiTakie wąskie podejście w wyborze przyszłego usługodawcy może bardziej przypominać loterię, niż świadomy wybór partnera biznesowego, który będzie dopasowany do naszych potrzeb i oczekiwań. Dlatego zachęcamy marketerów, żeby spojrzeli szerzej na cały proces poszukiwania agencji reklamowych i nie ograniczali się tylko i wyłącznie do jednostkowych rekomendacji, a korzystali również z rozwiązań technologicznych, które obecnie oferuje im rynek. Na platformie przetargowej brief4U.com, dostępny jest szereg kluczowych parametrów, które już na samym początku naszych poszukiwań pozwalają precyzyjnie określić, czego oczekujemy od agencji. W następnym kroku bardzo sprawnie i szybko możemy zaprosić wybrane firmy do przetargu i przesłać im przygotowany wcześniej na platformie profesjonalny brief, aby później łatwo porównać przesłane przez nie oferty ze sobą i wybrać najlepszą z nich. To znacznie ułatwia poszukiwania “idealnej” agencji oraz pozwala w jednym miejscu mieć wszystkie niezbędne informacje zarówno o usługodawcach, jak i przygotowanych przez nich ofertach oraz samym procesie przetargowym.

Marcin Chyliński, brief4U.com

Brief marketingowy – przejrzysty test dla agencji

Kiedy wyłonimy już TOP5 agencji reklamowych, które chcemy lepiej poznać i sprawdzić ich możliwości, kolejnym etapem jest przygotowanie odpowiedniego dokumentu w formie briefu marketingowego. To, z pozoru proste zadanie, ma bardzo kluczowe znaczenie w procesie wyłaniania najlepszej agencji. Dlaczego? Ponieważ źle przygotowany dokument znacznie utrudnia agencji zrozumienie Twojej marki i tego, czego od niej oczekujesz, a w rezultacie może zaważyć na sukcesie całej kampanii.

Marcin ChylińskiZ naszych najnowszych badań wynika, że brak zrozumienia briefu jest jednym z najczęstszych problemów na linii marketer-agencja reklamowa. Dlatego również i ten proces zdecydowaliśmy się maksymalnie ułatwić i sprofesjonalizować poprzez przygotowanie dla marketerów autorskiego szablonu briefu zarówno dla dużych projektów marketingowych, jak i mniejszych zleceń. Jak to wygląda w praktyce? Profesjonalny formularz dostępny jest po zalogowaniu się na platformie przetargowej i zawiera wszystkie kluczowe informacje, które trzeba uwzględnić, aby brief marketingowy był kompletny. Platforma cały czas prowadzi marketerów przez ten proces i podpowiada jakie informacje w danym miejscu należy podać, aby agencja w pełni zrozumiała naszą markę, oczekiwania i potrzeby oraz miała pakiet niezbędnych informacji, które stanowią istotę dokumentu, jakim jest brief marketingowy.

Marcin Chyliński, brief4U.com

Najlepsza agencja reklamowa – oceny i rankingi online

Na koniec pozostaje nam jeszcze kwestia ocenienia ofert usługodawców, których zaprosiliśmy do procesu przetargowego. Możemy to zrobić w formie prostego porównania kluczowych parametrów oferty samodzielnie lub skorzystać z opcji dostępnych na platformie przetargowej, aby ocenić jakość przygotowanej oferty przez daną agencję względem przyjętych przez nas kryteriów w briefie i wybrać najlepszą. Ważnym elementem jest ocena współpracy, jakość dostarczonej usługi i jej efekty po zakończeniu projektu. Dzięki temu w bardzo prosty sposób dołączamy do dużego grona nowoczesnych marketerów, którzy dzielą się swoją profesjonalną wiedzą na temat usługodawców, z którymi współpracują tworząc przy tym bardzo transparentny obraz rynku agencji reklamowych dla pozostałych marketerów korzystających z platformy przetargowej.

Marcin ChylińskiZ możliwości szerokiego dzielenia się swoimi doświadczeniami ze współpracy z usługodawcami bardzo często korzystamy w branży turystycznej, dzięki platformom booking.com, AirBnB czy Tripadvisor. Najwyższy czas, abyśmy również zaczęli to robić w tak dynamicznej przestrzeni, jaką jest obszar komunikacji marketingowej. Na tym rynku aktualna wiedza na temat potencjalnych partnerów biznesowych oraz ich rzeczywistych kompetencji i umiejętności jest kluczowa i może znacznie podnieść efektywność naszych działań i poziom zwrotu z inwestycji w naszą markę.

Marcin Chyliński, brief4U.com

Rankingi najlepszych agencji reklamowych dostępne w Internecie to nie jedyne źródło wiedzy na temat jakości usług oferowanych przez firmy z branży marketingowej. Warto korzystać też z rozwiązań, które gromadzą szerokie dane na temat tych podmiotów uzupełniane o oceny marketerów z całej Polski, którzy współpracowali z danymi agencjami i mogą się wypowiedzieć na temat jakości oferowanych przez nie usług. Ta ogromna dawka informacji podana w przystępny i prosty sposób, pozwala znacznie efektywniej poruszać się po rynku usługodawców, oszczędzać czas zarówno agencji jak i marketerów i co najważniejsze, podnosić efektywność inwestycji w markę.


Źródło: Brief4U

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

119 kandydatów do pierwszego programu liderskiego w branży komunikacji marketingowej: Marketing Masterminds

MM_podsumowanie_rekrutacji

IAA Polska zakończyło pierwszy etap rekrutacji do programu liderskiego Marketing Masterminds. Zainteresowanie programem było ogromne i przerosło oczekiwania: wpłynęło bowiem aż 119 nominacji, potwierdzonych kompletnymi zgłoszeniami kandydatów. Celem programu jest wskazanie marketingowych talentów, wsparcie ich w dalszym rozwoju i przygotowanie do roli liderów przyszłości.

Kandydatów do programu nominować mogli jedynie członkowie IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy – organizatora przedsięwzięcia. Marketingowe talenty zarekomendowane przez nich to niewątpliwie przyszłość naszej branży. Teraz przed niezależną agencją executive search – firmą Antal, wspierającą IAA Polska w rekrutacji – stoi niezwykle trudne zadanie, by wyłonić najlepszych z najlepszych. W kolejnym etapie, na podstawie analizy formularzy zgłoszeniowych i CV, wytypowanych zostanie maksymalnie 30 osób do przeprowadzenia zaawansowanej diagnozy kompetencji w oparciu o profesjonalne narzędzie psychometryczne i wywiad. Finalnie do bezpłatnego, dwuletniego programu, który uruchomiony zostanie w czerwcu 2021 r., zakwalifikowanych zostanie 12-15 osób – przyszłych liderów branży komunikacji marketingowej.

Na uczestników czeka wiele rozwijających aktywności i możliwość zbudowania marki osobistej. Przed nimi mentoring uznanych marketingowych ekspertów i wyjątkowe spotkania „inside the boardroom”, podczas których branżowe autorytety podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Ważną korzyścią dla uczestników będzie także feedback rozwojowy i diagnoza potencjału przywódczego, przygotowujące ich do roli liderów przyszłości.

Nominowanie danej osoby do programu to docenienie jej potencjału i roli, jaką niebawem odegra. W otoczeniu każdego z nas jest Marketing Mastermind – przyszły lider lub liderka branży. Rekomendując ich do udziału w programie, daliśmy czytelny sygnał, że dostrzegamy tę wyjątkowość.

Jacek Olechowski, CEO Mediacap i prezes zarządu IAA Polska.

W Kapitule programu zasiadają branżowi eksperci z grona członków IAA Polska oraz przedstawicielka partnera programu – firmy Antal. To oni czuwają nad prawidłowym przebiegiem procesu kwalifikacji uczestników i realizacją programu: Jacek Olechowski, CEO MediaCap, Prezes Zarządu IAA POLSKA, Andrzej Karasowski, Dyrektor Premium TV w TVN MEDIA, Członek Zarządu IAA Polska, Anna Piotrowska-Banasiak, Development Director Antal, Jakub Potrzebowski, Partner zarządzający Group One S.A., Przewodniczący Rady Nadzorczej IAA Polska, Michał Sobolewski, Dyrektor strategii marketingowej i rozwoju biznesu w Nationale-Nederlanden, Członek Zarządu IAA Polska, Igor Kaleński, Prezes BBDO Polska, Global e-commerce Lead w Molecular BBDO, Członek Rady Nadzorczej IAA Polska oraz Jerzy Minorczyk, Dyrektor Generalny IAA Polska.

Organizatorem programu Marketing Masterminds jest IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy. Partnerami programu są Antal Polska, TVN Media i Grupa Mediacap.

Program Marketing Masterminds skierowany jest do osób pracujących w branży komunikacji marketingowej, po stronie marketera, mediów lub agencji, które mają minimum trzy i nie więcej niż trzynaście lat doświadczenia na stanowisku specjalistycznym lub menedżerskim. Kandydatów nominowali członkowie IAA Polska – mogły to być osoby pracujące w ich firmach lub osoby, z którymi współpracują. Ważne było, by kandydaci mieli już na koncie konkretne sukcesy, potrafili przewodzić zmianom i kierować zespołem . Głównym celem programu jest wsparcie w rozwoju osób z potencjałem, które już teraz wyróżniają się w swoich firmach, a w niedalekiej przyszłości będą liderami najważniejszych branżowych projektów i być może zasiądą w zarządach firm.

Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska

Więcej informacji o programie znaleźć można na stronie: http://www.marketingmasterminds.pl

Organizator programu – IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy – jest częścią największego stowarzyszenia marketingowego na świecie, istniejącego od 1938 roku. W Polsce działa nieprzerwanie od 1993 r. i jest jedyną organizacją w kraju, która skupia przedstawicieli wszystkich uczestników procesu komunikacji reklamowej. Aktualnie jest ich ponad 130.

Stowarzyszenie jest platformą dialogu, formułowania potrzeb i podejmowania inicjatyw, dzięki którym rynek usług marketingowych może harmonijnie wzrastać i rozwijać się. Dzięki przynależności do Stowarzyszenia jego członkowie nie tylko wymieniają doświadczenia, ale też uczestniczą w działaniach na rzecz rozszerzenia swobody komunikowania się producentów i konsumentów, wpływają na kształt i jakość regulacji dotyczących całej branży marketingowej oraz kształtują wizerunek reklamy odpowiedzialnej społecznie i etycznej.

Oficjalna strona IAA Polska: www.iaa.org.pl

Jacek Olechowski, CEO MediaCap i Prezes Zarządu IAA Polska weźmie udział jako jeden z ekspertów w wydarzeniu #eksperci: Różne pokolenia w firmie – potencjał, który warto wykorzystać, które odbędzie się 13 maja o godz. 10:00.

WEŹ UDZIAŁ W WYDARZENIU 

WIĘCEJ INFORMACJI O PANELU #EKSPERCI


Żródło: IAA Polska

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak przez ostatni rok zmieniły się potrzeby kompetencyjne w sektorze komunikacji marketingowej?

marketing

Ankieta będzie aktywna do 4 maja br.: https://bit.ly/3a4Kf5R

Rok temu odbyła się I edycja badania, która ujawniła braki kompetencyjne i potrzebę ich uzupełnienia w obszarach szczególnie ważnych z punktu widzenia stabilności biznesowej (strategiczne myślenie i umiejętność podejmowania właściwych decyzji, a także kreatywność, innowacyjność, zwinność i elastyczność w działaniu oraz rozwój technologii i digitalizacja procesów) oraz efektywnego radzenia sobie ze skutkami kryzysu teraz i w przyszłości, zarówno od strony pracodawcy, jak i pracownika na rynku pracy.

Wyniki z drugiego cyklu badania naświetlą aktualne potrzeby kompetencyjne w sektorze, a porównanie ich z wynikami z poprzedniej edycji pozwoli stwierdzić, czy predykcje ekspertów co do roli szkoleń i dokształcania zespołów, poczynione na początku kryzysu, sprawdziły się oraz czy pojawiły się nowe potrzeby?

Podobnie jak w pierwszym badaniu, także i teraz grupą docelową badania są pracodawcy oraz pracownicy. Natomiast dodana została nowa grupa respondentów – kandydaci do pracy w sektorze komunikacji marketingowej.

Efekty badania posłużą m.in. do opracowania koncepcji modelowych programów szkoleń oraz programów studiów na potrzeby sektora.

Sektor komunikacji marketingowej definiowany jest w oparciu o Polską Klasyfikację Działalności Gospodarczej z uwzględnieniem następujących kodów:

  • PKD J58.1 – Wydawanie książek i periodyków oraz pozostała działalność wydawnicza,
    z wyłączeniem w zakresie oprogramowania,
  • PKD J59 – Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo, programów telewizyjnych, nagrań dźwiękowych i muzycznych,
  • PKD J60  –  Nadawanie programów ogólnodostępnych i abonamentowych,
  • PKD M.73.1  –  Reklama.

Raport z badania będzie dostępny jeszcze w II kwartale br. na stronie internetowej Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej: https://radasektorowa-komunikacja.pl/

Badanie realizowane jest przez Sektorową Radę ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej we współpracy z Ogólnopolskim Panelem Badawczym Ariadna, a dane zebrane w trakcie badania są anonimowe, mają charakter poufny i będą prezentowane jedynie w postaci zbiorczych opracowań statystycznych.


Źródło: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

2020 rok okiem ekspertów Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej

Komunikacja marketingowa

Swoją perspektywę przedstawili m.in.:

  • Magdalena Drzazga, Liderka Grupy Roboczej ds. Ram Kwalifikacji; Prezes Zarządu/ CEO, Chapter1,
  • Agata Kaczmarska, Chief People Officer, Dentsu Aegis Network Polska,
  • Anna Malinowska, Kierownik Działu Szkoleń i Rozwoju, Ringier Axel Springer Polska,
  • Zbigniew Brzeziński, Lider Grupy Roboczej ds. Rynku Pracy; Specjalista w Miejskim Urzędzie Pracy w Kielcach,
  • Marcin Olkowicz, Przewodniczący i Animator ds. działań Rady Sektorowej,
  • Tomasz Chrząstek, Adiunkt w Katedrze Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach; Kierownik Uniwersyteckiego Centrum Mediów.

POBIERZ PUBLIKACJĘ 

W podsumowaniu poruszone zostały tematy z obszaru sektora komunikacji marketingowej. Magdalena Drzazga opisała rolę marek i komunikacji marketingowej w nowej rzeczywistości. Perspektywę HR do zmian, które przyniósł 2020 rok, przybliżyła Agata Kaczmarska. Zbigniew Brzeziński zdiagnozował kondycję rynku pracy po starciu z rywalem COVID-19. Marcin Olkowicz odniósł się do roli edukatorów w dostarczeniu kompetencji potrzebnych na rynku, zdiagnozowanych przez Radę Sektorową w raporcie pt. „Marketingowe Kompetencje Przyszłości w Sektorze Komunikacji Marketingowej”. Tomasz Chrząstek zobrazował wyzwania uczelni wyższych, związane z opracowaniem programów studiów z obszaru komunikacji marketingowej w odniesieniu do nowych potrzeb sektora. W podsumowaniu znalazła się także opinia psychologa – Anny Malinowskiej, która ukazała, jak pandemia przewartościowała nasze spojrzenie na życie.

Najważniejsze przesłania wyłaniające się z opinii ekspertów to refleksja na temat tego, w jaki sposób wspierać zespoły i kadry zarządzające oraz uzupełniać kompetencje, które tak niedawno wydały się tylko teorią? To także apel do wszystkich uczestników sektora o empatię, otwartość, pokorę i zgodę na popełnianie błędów.


Źródło: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF