...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Światem rządzi eCommerce? [BRIEF PATRONUJE]

Gmc live vol.3

3 grudnia na fan page’u oraz na kanale YouTube Golden Marketing Conference punktualnie o 10:00 rozpoczęło się wydarzenie GMC Live! vol. 3, które od pierwszych dni promocji stawiało na dużą dawkę wiedzy z zakresu eCommerce. I organizator dotrzymał słowa. Transmisję rozpoczęła prelekcja „Pytania o eCommerce – jaką platformę sprzedażową wybrać?” Tymoteusza Stengerta, New Business Lead w Sylius oraz Tomasza Grzemskiego, CEO i Co-Founder, Macopedia. Mogliśmy się z niej dowiedzieć jakie platformy sprzedażowe dostępne są na rynku, jaka platforma sprzedażowa jest odpowiednia na dla konkretnego rodzaju eCommercu oraz o czym warto pamiętać planując rozwój eCommerce.

prelegentka na konferencji
Pixabay

Kolejne prelekcje dotyczyły wsparcia sprzedaży w handlu elektronicznym przez kampanie prowadzone przez Facebook Ads, tu wykład wygłosiła Monika Czaplicka, CEO w Wobuzz. Natomiast o wsparciu eCommerce przez narzędzia Google opowiedział CEO DevaGroup, Krzysztof Marzec.

Co z pandemicznymi realiami?

Kolejnym prelegentem, który wystąpił na wirtualnej konferencji był Dawid Fucia, Sales Team Leader w edrone. Przedstawił on w jaki sposób zbierać dane w czasach gdy jesteśmy bardzo mocno oszczędni w przekazywaniu informacji o sobie, a największy sukces odnoszą Ci, którzy komunikację szyją na miarę swoich odbiorców. Skoro mamy już dane o naszych klientach to jak je analizować i poszukać nowych źródeł by do perfekcji zoptymalizować sprzedaż? Jak sprawić by klienci wracali z poczuciem potrzeby kolejnego zakupu? O tym wszystkim na podstawie kampanii Facebook Ads oraz Google Ads opowiedziała Marta Burchard, Digital Specialist w ToBilet.pl oraz Agencji r360 w temacie „Powracający klient „cytryną” w customersowej lemoniadzie”.

Okulary, przeszukiwanie danych
Pexels

Bardzo pozytywnym urozmaiceniem konferencji były tematy z branży, której ogromy potencjał marketingowy jest dopiero co zauważany, mianowicie gaming. O metodach komunikacji w esporcie opowiedziały Karolina Kałużyńska, PR Manager, Gameset oraz Justyna Oracz, Head of Communications w Fantasyexpo.

Marketing rządzi się swoimi prawami

O tym jak trudno wejść na rynek produktów, który już wszystko widział a przy okazji nie rozpychać się łokciami i ugryźć dla siebie kawałek tortu opowiedziała Emilia Kusion, Brand Director w CityDiet. Projekt Golden Marketing Conference od pewnego czasu zahacza także o tematy niezwykle rzadkie na konferencjach, czyli prawo w marketingu. Nie inaczej było tym razem, bo ostatnie dwa 2 lata to prawny roller-coaster dla marketingu.

Mityczne RODO nadal utrudnia zamiast ułatwiać, a pod koniec grudnia 2020 r. pojawi się jeszcze jego młodszy brat – Prawo komunikacji elektronicznej. Właśnie o tym w prelekcji „3 kroki do prostszego marketingu, które od dawna są zapisane w RODO.” opowiadał Bartosz Pilc, Radca prawny i partner w Core Law.

Następnie Paulina Mazur poruszyła temat wiarygodnego Employer Brandingu, czyli co trzeba zrobić, aby kandydaci uwierzyli, że marka pracodawcy jest atrakcyjna, a Piotr Bucki wprowadził nas w świat błędów poznawczych wpływających na decyzje zakupowe. Natomiast Łukasz Sokołowski, Digital Brand Manager w Citi Handlowy przedstawił jak pochodzić do tworzenia interesujących treści niosących wartość dla odbiorców oraz jak w działaniach tych wykorzystać wizerunek influencerów.Dzień konferencyjny zamknęła rozmowa z Danielem Bossy o lejkach sprzedażowy, czyli jak zbudować długoterminową strategię która zarabia – i to wszystko, oczywiście, w kontekście eCommerce.

Prawo w ecommerce
Pixabay

Projekt GMC Live! powstał w odpowiedzi na potrzeby rynku marketingowo-eventowego, który w czasie największych obostrzeń wynikających ze światowej pandemii został zobligowany do przeniesienia swoich stacjonarnych spotkań na inne terminy. By móc kontynuować swoją misję prowadzenia rozmów o najnowszych trendach w branży oraz dzielić się dobrymi praktykami marketingowymi stworzyliśmy formułę spotkań online, które mają zagwarantować możliwość nieustannego wzbogacania wiedzy marketingowców i bezpłatnego podnoszenia kwalifikacji.


Źródło: Golden Marketing Conference

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Forum IAB 2020: In Trust We Trust. Jaką wartość ma zaufanie w czasach kryzysu? [BRIEF PATRONUJE]

In trust we trust Forum IAB

Jak wynika z najnowszego badania IAB Polska, w obliczu pandemii prawie połowa internautów deklaruje, że zintensyfikowała zakupy w sieci. Co czwarty intensywniej korzysta z usług online. Dlatego warto zadać pytanie, jaką wartość, nie zawsze pieniężną, ma zaufanie dla każdego uczestnika rynku: klienta, pracownika, właściciela. Dlaczego warto inwestować w działania, które budują zaufanie i jak chcemy nasze obietnice wobec konsumenta spełniać?

Reklama cyfrowa to skomplikowany system naczyń wzajemnie powiązanych, w którym wszystkie elementy mają wpływ na efekt końcowy: jakość. Dbając o jakość na każdym etapie procesu, budujemy zaufanie, a to z kolei przekłada się na wymierne efekty dla całego ekosystemu.

Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska

Podczas sesji plenarnej – otwierającej konferencję – prelekcje wygłoszą uznani eksperci świata online. Tomasz Piątkowski (GroupM) oraz Tomasz Rzepniewski (Wavemaker) odpowiedzą na pytanie co mają wspólnego: kartele narkotykowe, napady na bank i reklama online. Podczas inscenizowanego procesu sądowego postarają się rozstrzygnąć, kto jest odpowiedzialny i współtworzy warunki sprzyjające rozwojowi ad fraud – drugiemu, po handlu narkotykami, najbardziej intratnemu przestępczemu biznesowi na świecie. Sebastian Szade (Starcom) opowie o tym jak ufa mózg oraz o neurobiologicznych i ewolucyjnych fundamentach zaufania, jako wartości dla działań marketingowych. W myśl zasady, że „aby zrozumieć konsumenta najpierw należy zrozumieć człowieka”, postara się wyjaśnić i przybliżyć zaufanie od strony wiedzy neurobiologicznej, antropologicznej oraz psychologicznej oraz wyjaśni czym jest zaufanie z punktu widzenia naszego mózgu i procesów myślowych. Rafał Oracz (Ad Next) w swoim wystąpieniu zmierzy się z pytaniem: jak in-housing zmieni rynek reklamowy? Kiedy w 2018 roku sir Martin Sorell ustąpił ze stanowiska prezesa stworzonego przez siebie konsorcjum WPP, stało się jasne, że świat reklamy jaki znamy zmierza ku końcowi. Był to spektakularny, ale jedynie symboliczny punkt w trwającym procesie erozji zaufania pomiędzy reklamodawcami i agencjami. Jego skutkiem był między innymi trend przenoszenia kompetencji agencyjnych „do domu”, czyli do wewnątrz struktur marketera. Choć rozpoczął się kilka lat wcześniej, znalazł swoją kulminację w grudniu 2019 roku, kiedy Procter and Gamble podjął decyzję o przeniesieniu 30% wydatków mediowych do obsługi wewnętrznej. Prezentacja Michała Mańkowskiego (Grupa naTemat) pod tytułem „5 razy, gdy zostałem wydyma… gdy „nadwyrężono moje zaufanie” i czego się z tego nauczyłem o naszej branży. I raz, gdy sam zrobiłem to innym” zakończy sesję plenarną Forum IAB. Opowie on o tym, że oczekiwania kontra rzeczywistość to w branży mediowej często dość brutalne starcie. Podczas swojej prelekcji wpuści widzów za kulisy bycia wydawcą internetowym i na podstawie własnych doświadczeń opowie o kilku konkretnych, ale uniwersalnych sytuacjach, gdy został wprowadzony w błąd lub wspomniane oczekiwania bardzo mocno rozjechały się z rzeczywistością.

Podczas Forum IAB wystąpi blisko 80 autorytetów – przedstawicieli branży interaktywnej, dyrektorów i managerów globalnych firm. Formuła wydarzenia umożliwia zaproszenie inspirujących osobowości, wybitnych przedstawicieli świata nauki i biznesu, którzy prezentują odmienny od perspektywy branży – i przez to bardzo cenny – punkt widzenia. Wśród ekspertów występujących podczas konferencji znaleźli się przedstawiciele dużych i małych agencji, reklamodawców, wydawców oraz instytucji badawczych.
Wśród ponad 60 wystąpień Forum IAB nie zabraknie najbardziej aktualnych, kontrowersyjnych czy śmiałych tematów, jak choćby: „In Gender We Trust. Jak nie pozwolić by zaufanie do stereotypów prowadziło do pomijania jednej z płci.”, „Czy to już czas dla marek, żeby zdjąć maski?”, „Greenwashing, czyli jak marki uprawiają eko ściemę.”, „Reklama nie chce się uczyć. Wszystko czego nie chcesz wiedzieć o agencjach reklamowych.”, „Jak ufa mózg, czyli neurobiologiczne i ewolucyjne fundamenty zaufania jako wartości dla działań marketingowych”, „Jakie życie, taki marketing. Czyli dlaczego to co masz w DNA, znajdziesz za chwilę w swoim feedzie.”

Tegoroczna edycja odbędzie się 6-7-8 października i zgromadzi przedstawicieli reklamodawców, domów mediowych, agencji reklamowych i firm technologicznych. Uczestnicy oprócz dostępu do transmisji na żywo z wszystkich wystąpień prelegentów, mogą liczyć na szereg dodatkowych korzyści, między innymi:

  • sesje Q&A z wybranymi prelegentami oraz wirtualne spotkania z uczestnikami konferencji,
  • dostęp do strefy stoisk partnerskich z możliwością organizacji spotkań z wystawcami, prezentacjami multimedialnymi, wykładami.

Rada Programowa

Nad programem Forum IAB czuwa Rada Programowa, w której zasiada 50 ekspertów. W tym roku przewodniczy jej Olga Korolec – CMO, Ringier Axel Springer Polska. Wiceprzewodniczącymi są: Paweł Gala – CEO, Wavemaker; Grzegorz Krzemień – prezes zarządu, GoldenSubmarine; Dariusz Maciołek – dyrektor zarządzający pionem komunikacji, BNP Paribas.

Sponsorzy: Wirtualna Polska Media, Orange, Nielsen, Salesforce, BLIX
Sponsor wspierający: Adform, Mindshare, Xandr, adQuery, TikTok
Patroni medialni: Dziennik Gazeta Prawna, gazetaprawna.pl, gazeta.pl, Marketer+, Marketing przy kawie, My Company, naTemat, Nowy Marketing, onet.pl, Online Marketing, Puls Biznesu, rp.pl, Rzeczpospolita, Social Press, Wirtualna Polska Media, BRIEF
Patroni honorowi: Business Centre Club, Rada Reklamy
Współpraca: Newspoint, DIMAQ, Digital Poland, Havas Media Group, Sarigato
Partner prawny: Kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że uczestnicząc w nim, posiadacze certyfikatu otrzymują punkty recertyfikacyjne i mogą skorzystać z dodatkowego rabatu na zakup biletu.

Więcej informacji na temat 14. edycji Forum IAB znajduje się na stronie https://forumiab.pl/.


Źródło: informacja prasowa IAB Polska

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Event na kilkaset osób w czasach pandemii? Imagine Nation przedstawia 9 kroków do sukcesu

wirtualne studio DELL

Takie rozwiązanie wybrał Dell Technologies, który dzięki agencji eventowej Imagine Nation stworzył ogromne wydarzenie dla 345 gości z aż 39 krajów. Organizatorzy postawili na coś więcej niż prostą wideokonferencję – i wyznaczyli nowy kierunek w branży.

Jak zorganizować takie wydarzenie? Poznaj 9 kroków opracowanych na przykładzie 1st Dell Technologies Virtual CEE Distribution Forum.

Krok 1 – Sprecyzuj cele

Zacznij od określenia, do kogo jest skierowane wydarzenie i co chcesz osiągnąć, realizując je online. Dzięki temu będzie można zarówno dobrać odpowiednie narzędzia, jak i opracować optymalny scenariusz wydarzenia. Dell Technologies za zadanie postawił sobie prezentację najnowszych rozwiązań technologicznych, przedstawienie planów na przyszłość oraz podtrzymanie kontaktów z partnerami z Europy Środkowej i Wschodniej.

wirtualna scena
fot. Imagine Nation

Krok 2 – Ułatw widzom udział

Chcesz, aby w Twoim evencie wzięło udział jak najwięcej osób? Spraw, aby Twoi odbiorcy mieli jak najwygodniej. Dla Dell Technologies powstała dedykowana strona internetowa, za pomocą której można było łatwo się zarejestrować oraz wziąć udział w wydarzeniu.

Virtual CEE Distribution Forum
fot. Imagine Nation

Krok 3 – Wybierz sprawdzonych partnerów

Sukces zależy od przygotowania i dobrej współpracy. Pamiętaj, że każdy event dla optymalnego efektu wymaga nie tylko czasu, ale też wyboru solidnych partnerów. Imagine Nation we współpracy z Dell Technologies korzystało z pomocy aż 6 podwykonawców, same przygotowania trwały 5 tygodni, a na próby poświęcono 3 dni.

wirtualne studio DELL
fot. Imagine Nation

Krok 4 – Zaaranżuj studio

Ważne, aby wydarzenie przyciągało i utrzymywało uwagę widza. Dlatego warto zadbać o to, by wirtualne studio miało wiele dynamicznie zmieniających się aranżacji i funkcji – tak jak to miało miejsce w przypadku wydarzenia Dell Technologies.

studio zestawienie aranżacji
fot. Imagine Nation

Krok 5 – Połącz występujących

Widzowie powinni mieć jak najlepsze wrażenie po udziale w wydarzeniu online.
Dlatego największym wyzwaniem jest takie opracowanie strony technicznej, aby całość eventu przebiegła bez jakichkolwiek zakłóceń. Podczas wydarzenia Dell Technologies udało się przeprowadzić płynne rozmowy, w których jednocześnie Host wydarzenia w studiu w Warszawie, wirtualnie przeniesiony do studia współprowadzący ze Słowacji oraz gość specjalny łączący się z Danii wspólnie poprowadzili wydarzenie.

wirtualne studio videocall
fot. Imagine Nation

Krok 6 – Umiejętnie łącz różne rozwiązania technologiczne

Chcesz, aby Twoje wydarzenie wyglądało naprawdę profesjonalnie? Zadbaj o wybór najlepszych technologii. Znając cele oraz jednocześnie ograniczenia, jakim jest brak fizycznej obecności prelegentów wydarzenia w studio, umiejętnie dobieraj rozwiązania, które pozwolą Ci jakościowo zrealizować wydarzenie. W wirtualnej rzeczywistości nie ma rzeczy niemożliwych. Imagine Nation podczas realizacji 1st Dell Technologies Virtual CEE Distribution Forum użyło studia diodowego oraz greena do kluczowania uczestników w czasie rzeczywistym.

green screen
fot. Imagine Nation

Krok 7 – Optymalizuj koszty

Po co zapraszać wszystkich występujących do studia, skoro wydarzenie i tak odbywa się zdalnie? Wystarczy dostarczyć prelegentom biorącym udział w wydarzeniu narzędzia do przeprowadzenia prezentacji bezpośrednio z ich domów. A potem umiejętnie wkomponować uzyskane materiały w stream całego wydarzenia, aby całość wyglądała i przebiegła tak, jakby każdy z występujących był fizycznie w studiu.

aranzacja studia
fot. Imagine Nation

Krok 8 – Zaangażuj odbiorców

Współczesne eventy online to coś znacznie więcej niż nudne transmisje na żywo czy wideokonferencje. Możesz utrzymywać uwagę uczestników i angażować ich dzięki szerokim możliwościom realizowanym w czasie rzeczywistym. Podczas wydarzenia Dell Technologies obiorcy mogli na żywo uczestniczyć w quizach i chatach.

chat webinar
fot. Imagine Nation

Krok 9 – Połącz online ze światem rzeczywistym

Szczególnie dobrze i efektownie zadziała połączenie rzeczywistości wirtualnej z realną. Organizator wydarzenia – Imagine Nation – przesłało koszulki z logo eventu do uczestników z aż 39 krajów, których zaproszono do zrobienia sobie zdjęcia. Tak powstało wspólne zdjęcie, a scenografia z selfie uczestników pokazała prawdziwą siłę takich wydarzeń.

wydarzenie online scena
fot. Imagine Nation

Nowoczesne eventy online to nowe zjawisko. Z tego powodu na początku to zagadnienie może wydawać się skomplikowane. A jaka jest prawda? Tak naprawdę wystarczy kilka kroków, aby zorganizować naprawdę profesjonalne widowisko. Najlepiej zrobić to we współpracy z profesjonalistami z wyspecjalizowanej agencji eventowej.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Przydatne informacje znajdziesz na stronie Imagine Nation: newreality.imagine-nation.pl


Autorka:

Weronika Jarzębowska, Senior Project Manager w agencji Imagine Nation Sp. z o. o.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Pierwsza edycja bezpłatnej konferencji Online Marketing Day już 26 czerwca

Online Marketing Day

W ramach Online Marketing Day 2020 zostaną poruszone tematy związane z pozycjonowaniem, SEO dla e-commerce, content marketingiem, Google Ads oraz Facebook Ads. Cele wydarzenia zakładają wsparcie przedsiębiorców w pozyskiwaniu nowych klientów, a specjalistów od marketingu w rozwoju swoich kompetencji. Prelekcje zostały przygotowane w sposób pozwalający na pozyskanie nowej wiedzy oraz umiejętności zarówno osobom stawiającym pierwsze kroki w świecie digitalu, jak i ekspertom.

W obecnej sytuacji gospodarczej firmy powinny się wzajemnie wspierać. Naszym
zdaniem takim wsparciem jest dzielenie się wiedzą. Dlatego też postanowiliśmy
zorganizować bezpłatną konferencję i zaprosić do współpracy specjalistów z obszaru
digital marketingu. Nie będziemy mówić jak przeżyć kryzys czy jak zmieni się
gospodarka i biznes. Wspólnie z prelegentami skupimy się na tym, na czym znamy
się najlepiej – na marketingu i opowiemy jak skutecznie pozyskiwać klientów z
internetu.

Milena Majchrzak, Dyrektor Zarządzająca, SEMSTORM

Konferencja składa się z pięciu bloków tematycznych: SEO, Content marketing, Social media, Google Ads i E-commerce. W ich ramach specjaliści z wieloletnim doświadczeniem opowiedzą m.in. o tym, jak:

  • zarządzać kampaniami Google Ads z ograniczonym budżetem,
  • przygotować się do pracy z influencerami,
  • tworzyć artykuły, które uzyskają wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania w
    Google,
  • współpracować z agencją SEO, by uzyskiwać pożądane efekty,
  • prowadzić social media, aby wzmocnić markę i odpowiadać na potrzeby użytkowników.

W roli prelegentów wystąpią: Julia Gołębiewska (Mindshare Polska), Dorota Gryglak (WhitePress®), Joanna Hałaszkiewicz (Verseo), Anna Ledwoń-Blacha (More Bananas), Milena Majchrzak (SEMSTORM), Ewelina Podrez (Fox Strategy), Dagmara Rogowska (Shoper), Małgorzata Tarnawska (Delante), Tomasz Chłodecki (Justtag Group), Paweł Gontarek (Fabryka Marketingu), Krzysztof Marzec (DevaGroup), Piotr Michalak (Grupa TENSE), Przemysław Michałek (Widoczni), Tomasz Stopka (SEMURAI) i Wojciech Szymański (Ideo Force).

Online Marketing Day 2020 odbędzie się 26 czerwca i rozpocznie się o godz. 10:00. Wydarzenie zostanie w całości zrealizowane online. Zapisy odbywają się pod adresem www.onlinemarketingday.pl. Po jego zakończeniu uczestnicy otrzymają pakiet bonusów od partnerów wydarzenia, wśród których znajdą się m.in. checklisty,
artykuły, magazyny oraz zniżki.

Konferencja jest objęta akredytacją DIMAQ, międzynarodowego programu weryfikacji i certyfikacji kompetencji digital marketingowych. W związku z tym uczestnicy Online Marketing Day 2020, którzy posiadają certyfikaty DIMAQ, otrzymają 10 punktów recertyfikacyjnych.

Organizatorem wydarzenia jest SEMSTORM, firma dostarczająca narzędzia SEO, PPC i content marketingowe. Patronat honorowy nad wydarzeniem objął Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Patronami medialnymi konferencji zostali: E-commerce w Praktyce, Marketer+ oraz NowyMarketing.pl.

Wśród partnerów konferencji znaleźli się: Clusteric, Delante, Deva Group, Fabryka Marketingu, Fox Strategy, Google Internetowe Rewolucje, Grupa TENSE, Ideo Force, Justtag Group, Mindshare Polska, More Bananas, PR Calling, Semurai, Shoper, Verseo, WhitePress® i Widoczni.

Więcej informacji o wydarzeniu znajduje się pod adresem: www.onlinemarketingday.pl.


Źródło: Informacja prasowa SEMSTORM

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

#SWITCH w komunikacji: 10 wskazówek od praktyków PR [PATRONAT]

konferencja online

Szkoda marnować dobry kryzys, podobno. Każdy kryzys jest szansą i z każdego kryzysu można się czegoś nauczyć.

Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych, McDonald’s Polska

Choć z początku brzmi to kontrowersyjnie, to wiele jest racji w tym stwierdzeniu. Kryzys bowiem zawsze niesie z sobą zmiany, wymuszając dostosowanie do faktycznych potrzeb klientów, społeczności lokalnych, osób dotkniętych bezpośrednio kryzysem czy szerokich grup działających w otoczeniu firm i instytucji. Jak więc wykorzystać najlepiej zaistniałą sytuację i na co zwrócić uwagę?

Podsumowanie wideo: #SWITCH w komunikacji – 10 (Nie)oczywistych kierunków na przyszłość: https://www.youtube.com/watch?v=aJ08E3ft51g&t=15s

1. Przestaw się na nowy język

W nowej normalności musimy nauczyć się mówić językiem troski, a nie sprzedaży. 

Łukasz Malczewski, partner zarządzający d*fusion communication

To jedna z głównych cech charakterystycznych zmiany, jaka zaszła w ostatnich kilku miesiącach. Empatia stała się podstawowym wymaganiem, jakie społeczeństwo postawiło wobec siebie i otoczenia, a więc także i biznesu. A to pociągnęło za sobą konieczność zmiany stylu i języka komunikacji na zupełnie inny, pełen troski o ludzi i zaangażowania w bieżące wsparcie grup potrzebujących.

2. Rozwijaj system wczesnego ostrzegania

Ciągłe zmiany w otoczeniu funkcjonowania przedsiębiorstw rodzą konieczność podejmowania szybkich decyzji i działań, co wymaga dobrej orientacji w bieżącej sytuacji. Monitoring opinii klientów, śledzenie nastrojów społecznych, analiza ruchów konkurencji staje się niezbędnym elementem dostosowania do nowych warunków.

Konsumenci przenieśli się z offline’u do online’u. Monitoring mediów pozwala sprawdzić, gdzie oni trafili i podążyć za nimi.

Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w firmie Newspoint

Tymczasem 62 proc. ankietowanych podczas konferencji przyznało, że dopiero planuje stworzenie systemu wczesnego ostrzegania na wypadek wystąpienia kryzysu komunikacyjnego.

 Silne marki 9 razy szybciej odradzają się po kryzysie. A silne marki to te, które szybko wykrywają zagrożenia.

Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w firmie Newspoint

3. Skoncentruj się na pracownikach

Nawet najlepszy system wczesnego ostrzegania nie da nic, jeśli pracownicy firmy poczują się nieodpowiednio traktowani czy też pominięci w komunikacji i niedoinformowani. Zmagają się bowiem zarówno z poczuciem niepewności, jak i frustracją wynikającą np. z konieczności pogodzenia działań zawodowych w warunkach home office z pozostałymi obowiązkami. Stąd ogromna rola sprawnej komunikacji wewnętrznej, której zakres oddziaływania w związku z sytuacją kryzysową znacznie się zwiększył. Komunikowanie się z pracownikami ma dziś bowiem na celu nie tylko zapewnienie nieustannego działania biznesu i sprawne przekazywanie wiadomości czy poleceń. Kluczowe okazuje się zadbanie o dobrostan pracowników, ich motywację i ogólny komfort psychiczny.

Nie do przecenienia (w tym czasie) była waga komunikacji wewnętrznej. My oprócz tego, że zamknęliśmy sklepy, to przesterowaliśmy w stu procentach nasz biznes na online. Z dnia na dzień właściwie. I jak to zakomunikować tysiącom ludzi, żeby wiedzieli, co robić, żeby czuli, po co to jest?

Katarzyna Broniarek, Dyrektorka ds. Komunikacji, IKEA Retail w Polsce

To stwierdzenie doskonale obrazuje, jak istotną kwestią w czasach kryzysu jest właśnie sprawna komunikacja wewnętrzna.

4. Działaj w perspektywie lokalnej

Dziś, gdy przychodzi czas wyboru, konsumenci zwracają się w stronę firm odpowiedzialnych społecznie, podejmujących inicjatywy zgodne z wartościami, które sami wyznają.

Agnieszka Kowalska z d*fusion communication

Rzeczywiście skala zaangażowania biznesu w pomoc potrzebującym jest naprawdę zdumiewająca. Spójrzmy choćby na inicjatywę IKEA i Jula Poland, które postanowiły wspólnie doposażyć centra kwarantanny, Samsung, który przekazał dla służby zdrowia swoje produkty, czy PZU, które uruchomiło infolinię psychologiczną dla medyków. Inicjatywy te, wraz z tysiącami innych w całej Polsce, dowodzą, że biznes doskonale zrozumiał oczekiwania, jakie ma wobec niego społeczeństwo. Czym charakteryzowały się działania CSR? Przede wszystkim lokalnym charakterem i konkretnym wymiarem materialnym, dzięki czemu były łatwo dostrzegalne. To nie czas bowiem na wyrafinowane kampanie, liczy się konkretna pomoc najbardziej potrzebującym.

5. Angażuj ludzi – rozpoznaj ich nastroje, wsłuchaj się w ich głos i zaproś do współpracy

Skoro obecnie to ludzie i ich dobro są najważniejsi, trudno o to, aby komunikacja funkcjonowała obok nich. Warto ich włączyć w cały proces, a nawet oddać im głos. Aby to jednak zrobić skutecznie, należy wpierw rozpoznać ich nastroje i wsłuchać się w to, co mają do powiedzenia, aby podjęte działania były zgodne z ich oczekiwaniami i potrzebami. Udzielenie im głosu w komunikacji – zarówno pracownikom, jak i pozostałym beneficjentom działań – z pewnością wpłynie pozytywnie na jej wiarygodność.

Pamiętać też należy, że wszystkich tych obowiązków nie jest w stanie udźwignąć jedna osoba czy nawet wąska grupa, w „zwykłych czasach” odpowiadająca za komunikację. Warto więc otworzyć się na wsparcie ze strony całego zespołu firmowego i włączać poszczególne osoby do procesu kierunkowania komunikacji i podejmowania decyzji.

Kiedy sytuacja wokół się zmienia, to kilka perspektyw patrzenia na jedną sprawę daje dużą wartość. Powód tego jest prosty: możliwość konsultacji z innymi ułatwia wybór najodpowiedniejszego sposobu działania i podjęcie decyzji odnośnie jego wdrożenia.

Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych, McDonald’s Polska

Jak jednak, w tak szybko zmieniającym się otoczeniu, zwiększyć szansę, że podjęte decyzje będą właściwe, na czym się opierać?

 Musieliśmy podejmować wiele decyzji mając bardzo niepełne dane. Musieliśmy je podejmować bardzo szybko, ale zawsze w oparciu o wartości i o misję firmy. To było takim drogowskazem i kompasem.

Łukasz Gajewski-Głodek, Head of Marketing CEE, Uber

6. Wykorzystaj cyfryzację

58 proc. ankietowanych podczas konferencji przyznało, że w cyfryzacji właśnie dostrzega największą zmianę w obszarze komunikacji. Czy pandemia oznacza definitywny koniec tradycyjnych spotkań i sposobów komunikowania? Bynajmniej. Stosowanie modelu hybrydowego – łączącego oba te światy – może przynieść zadziwiająco dobre efekty. Są sytuacje, które po prostu wymagać będą spotkania twarzą w twarz, ale wiele innych na łączności cyfrowej może wręcz zyskać. Tak było w przypadku konferencji, podczas której polski oddział Microsoft miał ogłosić miliardową inwestycję koncernu w Polsce. Tradycyjna konferencja planowana była na 150 osób, nie doszła jednak do skutku z powodu lock-downu. Organizatorzy w szybkim tempie przygotowali wydarzenie w formie online. Efekt: udział w niej wzięło w sumie 800 osób, w tym Prezydent i Premier oraz główny prezes Microsoft.

7. Nie chowaj głowy w piasek – komunikuj się

Podjęcie decyzji o kierunku działań komunikacyjnych w nieprzewidywalnej sytuacji nie jest łatwe. Rodzi się więc naturalna pokusa, aby szczególnie tę komunikację do klientów na jakiś czas wygasić lub przynajmniej ograniczyć. Tymczasem, jak zauważyli eksperci, nie jest to słuszna decyzja.

Komunikacja dziś, w obecnych warunkach, jest kluczowa dla sukcesu firmy. Jeśli to dobrze funkcjonuje, to firma jako całość może iść do przodu.

Olaf Krynicki,

Rzecznik Prasowy Samsung Electronics Polska

Nie zalecam firmom chowania głowy w piasek i uważania, że komunikowanie w okresie pandemii jest nieetyczne. Należy tę sytuację brać pod uwagę, ale to nie powinno powodować wycofywania się z komunikacji. Wynika to z prostego faktu, że klienci chcą wiedzieć, jakie decyzje w sytuacji kryzysowej podejmuje dana marka, do której czują przywiązanie. Nie może ona tak nagle po prostu zniknąć. Oznaczałoby to bowiem, że jest ze swoimi odbiorcami tylko w dobrych czasach, w kryzysie zaś ich opuszcza.

Marcin Gruszka, PR Manager, Booksy, który stwierdził

8. Pamiętaj o zmianie, jaka zaszła w mediach

Kontakty z mediami to chleb powszedni pracy specjalistów ds. komunikacji. Tymczasem krajobraz medialny w ciągu ostatnich miesięcy zmienił się diametralnie. Wiele wydawnictw zamknęło tytuły prasowe, media cyfrowe zaś znacznie zyskały na popularności. To wymaga nie tylko odświeżenia grupy kluczowych redakcji, do których chce się trafić ze swoim przekazem, ale przede wszystkim zmiany podejścia do współpracy – inaczej bowiem funkcjonuje prasa, inaczej zaś portal, blog czy kanał na YouTube.

Z widzem Internetu jest lepszy i częstszy kontakt niż z widzem telewizyjnym. Jest większa otwartość i bliskość widzów w sieci. Oczywiście to rodzi także zagrożenia. Ludzie tracą dystans. Być może są to więc różnice drobne, jednak trzeba o nich pamiętać, aby komunikacja była skuteczna. Trzeba także mieć na uwadze wszelkie konsekwencje wynikające z faktu zmiany w środowisku medialnym.

Mateusz Borek, dziennikarz i współtwórca Kanału Sportowego

 Media społecznościowe od jakiegoś czasu zastępują nam już media tradycyjne. To już się działało przed pandemią, teraz to zjawisko przyspieszyło. Widzę tu zagrożenie – będzie rosło znaczenie waluty, którą są „kliki”, a która nie sprzyja treściom wartościowym.

 Anna Klimczuk, Head of Communication w Microsoft Polska

9. Włącz „zwinny bieg”

O ile całościowy plan komunikacji, obejmujący szerszą perspektywę czasową, zawsze warto mieć, to szczególnie obecnie nie warto się go trzymać kurczowo.

To, czego uczy nas obecny czas, to zmiana paradygmatu działania i włączenie „zwinnego biegu” w komunikacji.

Piotr Jamrogiewicz z d*fusion communication

Ten „zwinny bieg” to nic innego, jak umiejętności szybkiej weryfikacji swoich działań w stosunku do tego, co dzieje się w otoczeniu i właściwe ich skorygowanie, aby były odpowiedzią na aktualne zapotrzebowanie, które może zmieniać się z dnia na dzień. Bez niego łatwo o popełnienie błędu czy wręcz wywołanie kryzysu, który może firmę drogo kosztować.

Czasami momentum, które możemy wykorzystać, jest o wiele ważniejsze niż przygotowywane tygodniami komunikaty.

Piotr Jamrogiewicz z d*fusion communication

10. Przygotuj się na odreagowanie

Każda akcja zawsze powoduje reakcję. Nie można być pewnym, że okres dynamicznych zmian mamy już za sobą. #SWITCH bowiem może się w dowolnej chwili przestawić w dowolnym kierunku. Dlatego specjaliści od komunikacji muszą być przygotowani na kolejne zmiany.

 W sytuacji nieprzewidywalnej ktoś musi przyjąć na siebie rolę tłumacza wyjaśniającego rzeczywistość, w której funkcjonuje biznes. Do tej roli niejako naturalnie predestynowani są właśnie specjaliści od komunikacji. Powinni być więc gotowi, by ją przyjąć i wypełnić, bo takie z kolei oczekiwania ma wobec nich otoczenie.

Łukasz Malczewski, partner zarządzający d*fusion communication

Lista obszarów, w których następuje zmiana, nie jest zamknięta. Dlatego tak ważna jest wymiana wspólnych doświadczeń – komentowali uczestnicy spotkań. Wszyscy pytani podczas konferencji dość jednoznacznie przyznawali, że na te zmiany trudno było się przygotować, ale już szybka reakcja na wydarzenia jest obowiązkiem wszystkich odpowiedzialnych za wizerunek i komunikację firm i instytucji.


Źródło: Informacja prasowa d*fusion communication

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kolejna konferencja w ramach Kongresu 60 Milionów LIVE online!

60 Milionów Live Online

4 czerwca 2020 o godzinie 20:00 odbędzie się kolejna konferencja Kongresu 60 Milionów LIVE online. Tym razem podczas wydarzenia wypowiedzą się osoby mieszkające na Ukrainie. Cykl konferencji ma na celu dotarcie do Polaków mieszkających w różnych Państwach na świecie, którzy opowiedzą, jak wygląda ich życie za granicą, jak budują tam swój biznes, jak się rozwijają oraz jak radzą sobie w zaistniałej na całym świecie sytuacji związanej z pandemią. Za nami już 4 konferencje online: Hiszpania, Wielka Brytania, USA oraz Australia. Tematy, które zostały podjęte podczas spotkania, dotyczyły ogólnej sytuacji przedsiębiorców , turystyki, zdrowego odżywiania, edukacji i oddolnych inicjatyw społecznych.

„Halo! Ukraina” to spotkanie z prawdziwym życiem Polaków za granicą. Podczas tej edycji konferencji głos w dyskusji zabiorą:

  • Damian Ciarciński – konsul generalny RP w Winnicy
  • Dominik Deszcz – dyrektor w firmie Aluprof System Ukraina
  • Ireneusz Damian DEREK – współwłaściciel i prezes przedsiębiorstw Plastics
    oraz w roli Moderatora:
  • Jerzy Wójcicki –doradztwo strategiczne i marketingowe, zarządzanie projektami

Zapraszamy Was serdecznie do wzięcia udziału w kolejnych Konferencjach Kongresu 60 Milionów LIVE online, które odbywać się będą cyklicznie, w każdy czwartek na Facebooku Kongresu 60 Milionów!

Transmisje online 60mln znajdziesz TU: https://www.facebook.com/60mln/live/ oraz https://youtu.be/338d-I3xAUA


Źródło: Informacja prasowa 60MLN.PL 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

New Reality Kick-Off – pierwsza konferencja na żywo, która udowodniła, że online działa!

New Reality Kick Off konferencja online

Organizatorzy New Reality Kick-Off – agencja eventowa Imagine Nation wraz z partnerami, udowodnili i pokazali, że możliwe jest realizowanie nawet olbrzymich eventów online. W konferencji, która odbyła się 5 maja, wzięło udział jednocześnie aż 1455 osób, które wcześniej zarejestrowały się na stronie internetowej konferencji. Po otrzymaniu linku do streamingu i wpisaniu indywidualnego hasła, mogli o wskazanej godzinie dołączyć do grona uczestników.

Chwilę po godzinie 15, na ekranach komputerów pojawił się prowadzący konferencję Tomek Kammel. Duże studio, rośliny, w dalszym planie widoczne miękkie kanapy – można było odnieść wrażenie, że gościmy na planie telewizji śniadaniowej. W rzeczywistości Tomek stał w pustym pomieszczeniu, a to co zobaczyli odbiorcy, było wizją scenografa i reżysera wydarzenia.

Każdy z gości, którzy byli rozmówcami Tomka, znajdował się gdzie indziej, mimo to „stali obok siebie”, „patrzyli sobie w oczy” i „ściskali dłonie”.

Wśród zaproszonych mówców znaleźli się kolejno: Artur Ucher – Prezes Zarządu Imagine Nation; prof. Aleksandra Przegalińska – filozofka i futurolożka; prof. Jerzy Bralczyk – mistrz słowa polskiego, językoznawca; Paweł Tkaczyk – ekspert od storytellingu, grywalizacji i budowania marki, bloger; Krzysztof Fajks – Creative Producer studia NEWMOTION zajmującego się kompleksową oprawą graficzną widowisk multimedialnych; Dominika Borawska – Dyrektor ds. produkcji w firmie VES, lidera na rynku usług Event Engeenering; Maciej Amanowicz – reżyser i producent telewizyjny, Marcin Morawski – Country Marketing Manager Dell Technologies. Dzielili się swoimi doświadczeniami zawodowymi związanymi z życiem i pracą online, wykorzystaniem najnowszych technologii, radami jak zatrzymać uwagę widza, jakim językiem do niego mówić i pomysłami na realizację tego typu wydarzeń.

W trakcie konferencji przeprowadzony został quiz dla uczestników, którego wyniki zostały podane, już po chwili. Widzowie zostali poproszeni o wejście na stronę kahoot.it i po wpisaniu podanego przez Tomka PIN’u weszli do gry. Dzięki aplikacji Kahoot, cała zabawa – łącznie z ogłoszeniem zwycięzców – trwała 4 minuty.

Jestem fanem życia w realu jednak, coraz częściej zmuszeni jesteśmy przechodzić do wirtualnej rzeczywistości. W ten niestandardowy sposób, podczas operacji na żywym organizmie chcieliśmy pokazać, co daje nam wirtualna rzeczywistość, pokazać że w onlinie wszystko jest możliwe i nie ma żadnych ograniczeń.

Artur Ucher, pomysłodawca konferencji 

New Reality Kick Off Krzysztof Fajks
fot. Imagine Nation
New Reality Kick Off Paweł Tkaczyk
fot. Imagine Nation

5 złotych zasad spotkań online według mówców New Reality Kick-Off

1. Zdobądź i zatrzymaj uwagę odbiorcy. Wydarzenia online wymagają od uczestników dużej staranności. Scenariusz i reżyseria muszą być przemyślane i zaplanowane klatka po klatce, a wypowiedzi uczestników merytoryczne, bez tzw. „lania wody”. Inaczej łatwo stracić uwagę odbiorców.

2. Mniej znaczy więcej. To zasada, która od lat sprawdza się w telewizji. Musisz zrozumieć, że to co ty masz w małym palcu, dla kogoś może być rocket science. Trzeba tak unifikować i upraszczać komunikat, żeby był dla wszystkich maksymalnie dostępny i uniwersalny.

3. Efekt pierwszeństwa i efekt świeżości. Psychologowie twierdzą, że najlepiej pamięta się pierwszą i ostatnią informację. Spróbuj poszerzyć tę regułę o trzeci punkt. Zastanów się, jakie są trzy najważniejsze informacje, które po spotkaniu z tobą powinien wynieść twój słuchacz. Prawdopodobnie tylko te trzy zostaną zapamiętane i wykorzystane. Percepcja słuchacza, który przebywa w domu jest inna niż w rozmowie tête-à-tête, w sali konferencyjnej.

3. Pokaż swój entuzjazm! Online sprawia, że większość ludzi zaczyna mówić płasko i bez emocji. Gdy dojdzie do tego klikanie myszką, szum, zakłócenia w połączeniu, głos prelegenta całkiem się spłaszcza. Jeśli chcesz dotrzeć z przekazem, musisz się zaangażować i włączyć swój entuzjazm. Profesor Bralczyk zaleca wyrazistość wypowiedzi, odpowiednią mimikę i intonację.

4. Patrz na zegarek. Konferencje nadawane i odbierane w domu często rozciągają się w czasie jak guma, co nie sprzyja percepcji widza. Z góry należy założyć, ile spotkanie potrwa. Idealna konferencja powinna trwać nie więcej niż 60 min. Nawet narada na wysokim szczeblu powinna mieć ramę czasową. Ważny jest konkret – mamy godzinę na załatwienia sprawy, przedstawiamy agendę, przeznaczamy na każdy jej punkt określoną ilość czasu. Wszystkie tematy i zagadnienia pokazujemy w sposób atrakcyjny i zrozumiały.

5. Bądź jak profesjonalny prezenter. Mówiąc, postaraj się zapomnieć, że to świat wirtualny, zwracaj się do kogoś, kogo sobie wyobrażasz, bądź własnym słuchaczem, czyli słuchaj tego, co mówisz.

Partnerzy wydarzenia:

Newmotion, VES


Źródło: informacja prasowa Imagine Nation 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

#TIGERSUNITED: Wirtualna konferencja organizowana przez Social Tigers już 11 maja 2020 roku

#tigersunited V urodziny social tigers

Motywem przewodnim wydarzenia jest hasło #tigersunited – celem konferencji jest wymiana doświadczeń, wzajemna pomoc i zaangażowanie do dyskusji i czynnego udziału wszystkich uczestników. Zaproszeni są wszyscy, a w szczególności zespół Social Tigers, klienci, partnerzy biznesowi i członkowie społeczności. Wydarzenia będą odbywać się w pokoju webinarowym, ale w grupie Tygrysy Socialu na Facebooku planowana jest “strefa networkingowa” w dedykowanych wątkach. Będzie więc okazja do zadania pytań prelegentom, a także do wymiany “wizytówek” i usług.

Udział w wydarzeniu jest całkowicie darmowy – konieczna jest jedynie rejestracja: www.tigersunited.pl.

Po konferencji, zarejestrowane osoby otrzymają bezpłatny dostęp do wszystkich nagrań i prelekcji.


Źródło: informacja prasowa Social Tigers

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Bezpłatna konferencja biznesowa online Spark of Change

Spark of change

Szukasz praktycznej wiedzy i inspiracji do działania w obliczu aktualnych wyzwań? Internet zdominował nagle świat także i Twojego biznesu? Potrzebujesz pomysłów i rozwiązań, by odnaleźć się w nowej rzeczywistości? Zespół Skills Masters postanowił wyjść naprzeciw tym, którzy chcą efektywnie i merytorycznie wykorzystać czas wielkich zmian.

29 kwietnia grono ekspertów: ekonomiści, prawnicy, stratedzy, ludzie mediów, coachowie i konsultanci biznesu podzielą się z Tobą swoją wiedzą i doświadczeniem. Pokażą w jaki sposób sami znajdują inspirację i motywację do działania w starciu z wyzwaniami obecnej rzeczywistości.

Konferencja składa się z 4 modułów, w których udział weźmie łącznie prawie 20 prelegentów.

Do pierwszego z nich zaproszeni zostali ekonomiści, prawnicy i finansiści (udział wezmą m.in. Robert Gwiazdowski, Profesor Uczelni Łazarskiego, Adwokat, Doradca Podatkowy; Mikołaj Hewelt, Doradca podatkowy, Partner w kancelarii prawnej HWW Hewelt Wojnowski Wspólnicy Sp.k.), którzy przedstawią prognozy gospodarcze dla Polski, rozwiązania prawne dla firm w trudnej sytuacji gospodarczej, wyjaśnią założenia tarczy antykryzysowej przygotowanej przez Państwo.

W drugiej części poruszony zostanie temat zmiany spojrzenia na biznes w dobie digitalizacji.

W trzeciej części konferencji prelegenci skupią się na emocjach, które towarzyszą nam w dobie nieustannych zmian i wyzwań dzisiejszych czasów. Do panelu dyskusyjnego „Jak radzić sobie w skrajnych sytuacjach?” zaproszeni zostali wyjątkowi goście specjalni, m.in.: były policjant, żołnierz i dyplomata, emeryt i weteran z dwudziestoletnim stażem służby w MSW i MON; założyciel szkoły przetrwania „Sobrevivencia con Machiguenga” w Peru).

Iskrę (spark) inspiracji i motywacji do działania przekażą uczestnicy czwartej części konferencji, m.in. w trakcie panelu dyskusyjnego, w którym zaproszeni goście podzielą się swoimi success stories. Wydarzenie zwieńczy power speech kolejnego gościa specjalnego – dr Pawła Fortuny.

Spark of Change to dostępna bezpłatnie konferencja online.

Zapoznaj się z całym programem i już dziś zarejestruj się na stronie www.sparkofchange.pl. Śledź także stronę konferencji na Facebooku.

Organizatorem konferencji jest agencja KDK Events . Patronat merytoryczny nad konferencją objął zespół ekspertów Skills Masters, zaś Partnerem technologicznym są Eventy-Online.pl. Konferencję poprowadzi Anna Butrym.


Źródło: informacja prasowa KDK Events 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nikt już nie mówi: “Po staremu”

Wolves Summit konferencja online

Na pytanie „Cześć! Co u Ciebie?” lub „Co słychać?” zwykliśmy otrzymywać odpowiedzi od lat niezmienne: „Wszystko dobrze!” albo „Po staremu!”

Już nikt nie mówi „Po staremu!”, bo nic już nie jest jak dawniej. Nie chodzę do pracy, sklepu, restauracji, na konferencje… Nie, zaraz. Byłem ostatnio na konferencji i to dość udanej.

W marcu wraz z Jarosławem Śmietaną odwiedziłem wydarzenie Wolves Summit — pierwszą w pełni online’ową konferencję, w jakiej uczestniczyłem.

Organizatorzy bardzo szybko zareagowali na zakaz zgromadzeń, który ogłoszono zaledwie tydzień przed wydarzeniem. Nie wiem, czy spodziewali się takiej decyzji, ale muszę przyznać, że jestem miło zaskoczony szybką adaptacją przedsięwzięcia do warunków pracy zdalnej.

Wolves Summit to prezentacje, panele i spotkania. Wszystko w swojej jasno określonej formule. Wydawałoby się, że networking czy uczestnictwo w panelu i dyskusje z publicznością naprawdę są niezastąpione ze względu na bliskość interakcji. Otóż nic bardziej mylnego. Miałem okazję uczestniczyć w następujących formatach:

  • Prezentacje online → Wszystkie panele odbyły się online, był livestreaming, prelegenci siedzieli w domach, był livechat jak na Twitchu. Organizatorzy mocno angażowali się w kwestie organizacyjne, był główny prowadzący, całość przebiegała jak w zegarku, bez opóźnień.
  • Sesje networkingowe → Wcześniej umówione sesje matchmaking „jeden na jeden” odbywały się zdalnie w prywatnych wirtualnych pokojach.  Atmosfera sprzyjała networkingowi, z tym że zamiast rozmowy na żywo, rozmawialiśmy z kimś przez kamerkę.
  • Strefa EXPO → Partnerzy konferencji mieli zapewnioną widoczność w wyznaczonej zakładce.

Na stronach marek były materiały video, czekali konsultanci gotowi do czatu. Niewątpliwie jest to inna formuła niż tradycyjny udział w konferencjach, natomiast można było poczuć namiastkę tego ferworu ludzi, którzy w przerwach licznie odwiedzają wszelkie stoiska.

W zasadzie poza udogodnieniami w postaci przerwy na kawę, lunchu czy bankietu konferencja w dużej mierze przypominała tradycyjny event. Oczywiście, wiele osób podkreśla, że nic nie zastąpi kontaktu twarzą w twarz. Z drugiej strony — wiele osób oszczędza mnóstwo czasu przeznaczanego na podróż, czy finansów związanych z noclegami. Miło spojrzeć na tak szybką reakcję zarówno organizatorów, jak i gości.

Branżą, która radzi sobie najlepiej ze światem online, jest esport. Mimo to, że esport był w zasadzie do niedawna branżą eventową, już dziś, po kilku tygodniach widać wysyp turniejów online, bardzo szybką dywersyfikację rynku oraz przeniesienie rzeczywistych wydarzeń do sieci.

Kolejne wydarzenia Esportowe przenoszone są do Internetu, branża czyni to niezwykle dynamicznie, o czym pisaliśmy w jednym z wcześniejszych artykułów:

Esport kontynuuje rozgrywki mimo globalnej epidemii

 

Kolejne marki angażują się w ten segment rozrywki, prześcigając się w kolejnych inicjatywach, których szybki przegląd znajdziecie w tym tekście:

Tarczyński, E.Wedel, Subway i… Ministerstwo Cyfryzacji uruchamiają kolejne projekty w esporcie

 

Spędziłem 20 lat w reklamie i marketingu. Założyłem, rozwinąłem i sprzedałem agencję kreatywną, prowadziłem własny coworking, po drodze angażowałem się w startupy. Promuję polską kulturę w azji poprzez sztukę filmową i content telewizyjny. Od 2017 roku jestem związany z BRIEF. W 2017 roku przeprowadziłem rekonstrukcję redakcji oraz digitalizację wydawnictwa na BRIEF.PL. W 2020 roku ruszył nowy serwis BRIEF ESPORTS którego jestem wydawcą. Od 2010 roku jestem związany z rynkiem startupów w Polsce. Jestem mentorem startupowym. Współtworzę wraz z Grzegorzem Kiszlukiem największy i najstarszy Polski ranking kreatywności aplikowalnej – 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Jestem fanem i propagatorem esportu i gamingu jako narzędzia komunikacji marketingowej.

Wojciech Krzemień