...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Technologia w nowym świecie – jak zaprowadzić harmonię? 5. edycja konferencji Masters&Robots „The New World Disorder” [BRIEF PATRONUJE]

The_New_World_Disorder

Pandemia zachwiała dotychczasowym porządkiem świata, ale też otworzyła drzwi do bezprecedensowych możliwości. Już 21-22 września w ramach konferencji Masters&Robots najbardziej uznani światowi eksperci będą rozmawiać o tym, jak odnaleźć się w nowym ładzie i czerpać ze spójnego połączenia pierwiastków ludzkiego i technologicznego. Wśród prelegentów znajdą się Maye Musk - ekspertka ds. trendów w żywieniu, Andrew McAfee - czołowy ekspert w dziedzinie zmian technologii w biznesie i świecie, Peter H. Diamandis - założyciel Singularity University, Aric Dromi - futurolog i filozof cyfrowy, a także Susan McPherson - ekspertka ds. odpowiedzialności korporacyjnej. Obok tematów związanych z automatyzacją, maszynami i sztuczną inteligencją ważne miejsca w dyskusji zajmą zagadnienia dotyczące zdrowia psychicznego oraz zrównoważonego rozwoju i zmian klimatycznych.

Co  empatia  ma  wspólnego  z  robotami  i  sztuczną  inteligencją?  Na  czym  polega  zrównoważone  przywództwo? Jak technologie mogą zapobiegać skutkom zmian klimatycznych? Na te i inne pytania  będzie  można  znaleźć  odpowiedzi  podczas  dwudniowej  konferencji  Masters&Robots,  której  tegoroczny  motyw  przewodni  brzmi:  „The  New  World  Disorder”.  Wydarzenie  odbędzie  się  online.  Przewidziano różne formuły spotkań, m.in. dyskusje roundtables, spotkania VIP oraz sesje Q&A.

Tematem,  który  w  dobie  pandemii  szczególnie  nabrał  na  znaczeniu  i  będzie  poruszany  również  w  ramach  konferencji,  jest  zdrowie  psychiczne.  Społeczeństwa  odczuwają  negatywne  skutki  długofalowego  stresu,  lęku  i  zachwianego  poczucia  bezpieczeństwa,  a  organizacje  stają  przed  wyzwaniami związanymi z zadbaniem o dobrostan pracowników i ich odporność również w wymiarze  psychologicznym.  Budowanie  nowego  porządku  należy  więc  zacząć  od  wielowymiarowego  wzmocnienia  ludzkiej  kondycji  oraz  relacji  interpersonalnych. Lockdowny,  izolacja  fizyczna  i  postępująca  transformacja  cyfrowa  przyczyniły  się  również  do  rozwoju  rozwiązań  MedTech,  które  wpisują się w krajobraz przyszłości. Jak zatem czerpać z nich już dzisiaj i jak wpłyną na społeczeństwa  i ich funkcjonowanie?

Konferencja  będzie  okazją  do  poruszenia  też  takich  wątków  jak  deep  fake,  networking,  automatyzacja  czy  interakcje  ludzi  i  maszyn.  Szeroki  wachlarz  tematów  pozwoli  uczestnikom  zapoznać się z najbardziej bieżącymi trendami i wyzwaniami, a prelekcje prestiżowych postaci świata  nauki, biznesu i technologii dostarczą inspirującej wiedzy i rzeczowych wskazówek. Pomogą poznać,  zrozumieć  i  wdrożyć  nowoczesne  rozwiązania  przydatne  w  postpandemicznej,  wymagającej  uporządkowania codzienności.

Pandemia  zmieniła  bieg  historii,  również  tej  biznesowej.  Wiele  organizacji  miało  poczucie,  że  niespodziewanie  znalazło  się  w  chaosie,  z  którym  trzeba  sobie  jak  najszybciej  poradzić.  W  post covidowej  rzeczywistości  nadal  nie ma  pełnego  porządku,  pojawiają  się  kolejne wyzwania,  a  świat  biznesu musi zrobić duży krok do przodu, by nadążyć choćby za postępującą transformacją cyfrową.  Konferencja  Masters&Robots  stwarza  unikatową  szansę  na  poszerzenie  perspektywy  i  zdobycie  wartościowego  know-how.  Poruszana  tematyka  obejmuje  wiele bieżących  i  ważnych  wątków,  poczynając  od  środowiska  naturalnego  i  zmian  klimatycznych  aż  po  automatyzację  i  sztuczną  inteligencję.

  Jowita  Michalska,  CEO  Digital  University,  organizator  konferencji  Masters&Robots

Podczas tegorocznej edycji konferencji pt. „The New World Disorder” wystąpią m.in.

  • Andrew  McAfee  – czołowy  ekspert  w  dziedzinie  zmian  technologii  w  biznesie  oraz  na  świecie;  Autor  bestsellerów  New  York  Timesa;  współzałożyciel MIT  Initiative  on  the  Digital  Economy and Principal Research Scientist, MIT Sloan School of Management
  • Poppy Crum –  ekspertka w dziedzinie innowacji opartych na technologii i ewolucji człowieka.  Adiunkt  Uniwersytetu  Stanforda,  główny  naukowiec  w  Dolby  Laboratories,  neurobiolog  i  technolog
  • Aric Dromi – Futurolog, filozof cyfrowy, ekspert ds. Przyszłości przemysłu samochodowego ● Esra’a Al Shafei – aktywistka walcząca o prawa człowieka, założycielka i dyrektorka Majal.org sieć platform cyfrowych, które wzmacniają głosy zaniżone i zmarginalizowane.
  • Peter H. Diamandis –Założyciel Singularity University, założyciel i prezes XPRIZE, jeden z „50  największych liderów świata” – według magazynu Fortune
  • Susan  McPherson  – Ekspertka  ds.  Odpowiedzialności  Korporacyjnej,  CEO  w  McPherson  Strategies, Anioł Biznesu (Angel Investor)Dariusz Jemielniak – Ekspert Zarządzania Strategicznego i HR w Spółkach Technologicznych,  Wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego i Harvard University, Członek Rady Nadzorczej  Fundacji Wikimedia i Escola S.A., Seryjny Przedsiębiorca”
  • Maye Musk –  Światowej sławy ekspertka ds. trendów w żywieniu, modelka, przedsiębiorca i  autorka bestsellerów

Konferencja Masters&Robots  stanowi  jedno  z  najistotniejszych  wydarzeń  poświęconych  transformacji  cyfrowej  i  trendom  związanym  z  nowymi  technologiami  w  tej  części  Europy.  Bogaty  program i ekspertyza wielu zaproszonych gości są wartościowym źródłem cennego know-how.

Bilety do nabycia:  https://mastersandrobots.tech/


Źródło: Digital University

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wydarzenie: Człowiek 4.0 – ludzkość w świecie nowych technologii [BRIEF PATRONUJE]

Consulting Konferencja Czlowiek4.0

Konferencja SI-Customer Day – Człowiek 4.0 – zbliża się wielkimi krokami. W “Roku Lema” motywem przewodnim będzie miejsce człowieka w sercu cyfrowej transformacji. To już drugie spotkanie, które odbędzie się online. Organizatorzy zapewniają, że skala i jakość spotkania nie będzie odbiegać od tych przyjętych w czasach przed pandemią. Wręcz przeciwnie, bo dzięki nowoczesnym technologiom wziąć w niej udział będzie mógł dosłownie każdy.

Paweł WalaNowoczesne technologie, sztuczna inteligencja, wszystko to, co w skrócie nazywamy Przemysłem 4.0, coraz mocniej wchodzą do polskich przedsiębiorstw. Świat zmienia się na naszych oczach i w dobie pandemii digitalizacja przyspieszyła jeszcze mocniej. Roboty, inteligentne systemy zarządzania, aplikacje przejęły część obowiązków, które leżały po stronie pracowników. Dzięki temu firmy mogły w miarę normalnie funkcjonować. Choć postępem technologicznym zapewniamy sobie przewagę konkurencyjną, to warto zastanowić się nad rolą człowieka w tym procesie.

Paweł Wala, wiceprezes zarządu SI-Consulting

Zrozumieć technologię, klienta, siebie

Miejsce człowieka w procesie automatyzacji i cyfryzacji to kluczowy temat wydarzenia, które odbędzie się 15 czerwca. Konferencja Człowiek 4.0 będzie prowadzona całkowicie online, a rejestracja chętnych jest już otwarta i odbywa się poprzez specjalnie przygotowaną stronę internetową: czlowiek.czteryzero.pl.

Jest to jedenasta edycja SI-Customer Day, czyli corocznej konferencji organizowanej przez SI-Consulting – firmę specjalizującą się we wdrożeniach rozwiązań IT, które wspierają zarządzanie i optymalizują procesy biznesowe przedsiębiorstw. W tym roku swoistym patronem wydarzenia jest Stanisław Lem, pisarz, wizjoner, futurolog. Przypomnijmy, że Sejm RP uznał 2021 rok właśnie “Rokiem Lema”.

Paweł WalaPrzyjrzymy się temu, jak firmy mogą wykorzystać technologię, by zrozumieć klienta i odpowiedzieć na jego potrzeby i oczekiwania. Nawiązanie porozumienia między przedsiębiorcą a klientem jest niezbędne, by jak najszybciej spełnić jego wymagania i żeby odbyło się to możliwe jak najmniejszym kosztem.

Przechodząc na rozwiązania Przemysłu 4.0 stawiamy na cyfryzację i automatyzację, co często budzi niepokój pracowników. Warto jednak zauważyć, że wiele miejsc pracy charakteryzuje się powtarzalnością zadań, czyli wielokrotnym wykonywaniem podobnych czynności. W konsekwencji na swojej drodze coraz częściej spotykamy osoby, które są sfrustrowane i narzekają na nużący charakter powierzonych im obowiązków. Jako pracodawcy musimy zastanowić się, jak, wykorzystując nowoczesną technologię, zadbać o rozwój pracowników

Paweł Wala, wiceprezes zarządu SI-Consulting

Podczas konferencji Człowiek 4.0 nie zabraknie okazji do przyjrzenia się temu, jak technologia może pomóc samym przedsiębiorcom. Prelegenci podzielą się wnioskami, jakie aspekty muszą być uregulowane, zanim wprowadzi się innowacyjny produkt na rynek. Będą też debatować o tym, czym powinna charakteryzować się technologia, która wspiera zarządzanie biznesem i ludźmi.

Paweł WalaPod koniec merytorycznej części konferencji pochylimy się nad myślą patrona konferencji i zastanowimy czym właściwie jest dla nas robot? Co ma to słowo wspólnego z człowiekiem? Jak powstało? To Stanisław Lem wpłynął na rozumienie tego terminu, z drugiej jednak strony w centrum wszystkiego stawiał zawsze człowieka.

Paweł Wala, wiceprezes zarządu SI-Consulting

Na liście gości specjalnych konferencji Człowiek 4.0 znajdują się eksperci wysokiej klasy: Thomas Duschek, prezes zarządu SAP Polska, Anna Streżyńska, prezes Zarządu MC2 Innovations, była Minister ds. Cyfryzacji czy Grzegorz Dzik, prezes zarządu Grupy Impel. Głos zabiorą również m.in. Mateusz Kusznierewicz, mistrz olimpijski i dyrektor generalny Star Sailors League, a całość współprowadzić będzie dr Maciej Kawecki, ekspert w dziedzinie nowych technologii i prezes Instytutu Lema.

Plan, dynamika, sceneria – tak wygląda konferencja 4.0

Konferencja Człowiek 4.0 będzie odbywała się w reżimie sanitarnym. Słuchacze będą mogli w niej uczestniczyć tylko online, ale organizatorzy gwarantują, że czas spędzony przed monitorem będzie w pełni wykorzystany.

Paweł WalaNiewiele brakowało, a ubiegłoroczna, dziesiąta edycja nie odbyłaby się przez pandemię, która uniemożliwiła realizację spotkania w klasycznej formie stacjonarnej. Jesteśmy jednak firmą, która rozwija i chce właściwie wykorzystywać nowe technologie.

Paweł Wala, wiceprezes zarządu SI-Consulting.

Poprzednia konferencja odbyła się online i wzięło w niej udział ponad 300 osób. Człowiek 4.0 wykorzystuje technologię w obszarach związanych z pracą, ale również do celów mniej formalnych w życiu prywatnym. Dlatego część wieczorna będzie ubarwiona ciekawostkami technologicznymi i dopełniona elementami pokazów i rozrywki.

Paweł WalaNie zapominamy też o potrzebach “serca”, więc naszych gości będziemy zachęcać do wsparcia “Szlachetnej Paczki”.

podkreślają organizatorzy

Aby wziąć udział w wieczornej części konferencji, należy w procesie rejestracji zaznaczyć odpowiedni checkbox.


Źródło: SI-Consulting

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rady nadzorcze muszą zaangażować się w działania na rzecz klimatu

Ochrona klimatu CSR

Stężenie gazów cieplarnianych w atmosferze osiągnęło poziom najwyższy od co najmniej 800 tys. lat. To już ostatni moment, żeby zatrzymać spowodowane głównie działalnością człowieka zmiany klimatyczne. Zdaniem ekspertów firmy doradczej Deloitte, w tym celu należy aktywnie zaangażować przedstawicieli biznesu. Tym samym, sprawy związane z ochroną środowiska powinny trafić na agendę rad nadzorczych i przedstawicieli zarządów. Deloitte wraz z Forum Odpowiedzialnego Biznesu zainicjowali właśnie polską odsłonę projektu Chapter Zero, którego celem jest zwiększenie świadomości środowiskowej i wpływu biznesu na klimat wśród członków rad nadzorczych.

Chapter Zero Poland to pierwsza na rynku Europy Środkowo-Wschodniej odsłona powołanej przez Światowe Forum Ekonomiczne globalnej inicjatywy Climate Governance Initiative, która skupia członków rad nadzorczych oraz prezesów spółek. W Polsce do CGI przystąpiło Forum Odpowiedzialnego Biznesu, stając się także organizatorem projektu Chapter Zero. Firma doradcza Deloitte jest natomiast jego globalnym partnerem merytorycznym.

Irena PicholaDebata o tym, co możemy zrobić, żeby nie doprowadzić do katastrofy klimatycznej towarzyszy nam codziennie. Jednak dobrze wiemy, że nie wystarczą dyskusje – potrzebujemy konkretnych i szybkich działań nie tylko ze strony rządu, ale również biznesu. To również nowe wyzwanie dla rad nadzorczych, które mogą wprowadzić zagadnienia dotyczące klimatu na forum zarządu i zadbać o to, żeby na stałe wpisać je w zarządzanie przedsiębiorstwem i decyzje strategiczne. W Deloitte obserwujemy i wspieramy najlepsze praktyki firm zakresie środowiska i pragniemy wesprzeć rady nadzorcze w budowaniu zaangażowania w transformację klimatyczną.

Irena Pichola, partner, lider zespołu ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i Europie Środkowej, Deloitte

Klimatycznie zaangażowana rada nadzorcza

Do programu Chapter Zero Poland mogą zgłosić się członkowie polskich rad nadzorczych i zarządów, którzy chcą aktywnie angażować się w działania na rzecz klimatu, kształtować politykę firmy w tym zakresie oraz czerpać wiedzę z doświadczeń międzynarodowych. Zgłoszenia weryfikowane są przez  komitet sterujący Chapter Zero Poland. To grono ekspertów w zakresie klimatu i przedstawicieli biznesu oraz członkowie rad nadzorczych kierujący pracami w ramach projektu.

Dążenie do poprawy klimatu, aby było skuteczne, musi być obszarem zainteresowania wszystkich interesariuszy biznesu, w tym także rad nadzorczych. Tematyka związana z ryzykiem klimatycznym, raportowanie, konsekwencje finansowe wynikające z zaniechania energooszczędnych inwestycji, motywowanie menadżerów, muszą być omawiane na posiedzeniach rad nadzorczych. Osoby, które dołączą do Chapter Zero Poland chcielibyśmy wyposażyć w odpowiednie narzędzia i wiedzę w tym zakresie. Członkowie rad nadzorczych zobaczą, jakie rozwiązania można wykorzystać do sprostania wyzwaniom klimatycznym i do zaadresowania obecnych i przeszłych regulacji w tym obszarze. Będziemy prowadzić szkolenia, warsztaty, seminaria i spotkania z ekspertami z wiedzą sektorową. My, jako członkowie Rady Chapter Zero, podzielimy się również swoim doświadczeniem i wiedzą.

Lucyna Stańczak-Wuczyńska, Członkini Rady Nadzorczej BNP Paribas Bank Polska

Biznes w obliczu zmian

Zagadnienia poruszane w czasie szkoleń i warsztatów obejmować będą również tematy związane z wymogami prawnymi w zakresie klimatu. To m.in. ustalenia Banku Światowego dotyczące opłat za emisję gazów cieplarnianych. Do dwóch najpopularniejszych form należą podatki od emisji dwutlenku węgla oraz systemy handlu emisjami. Do tej pory na całym świecie wdrożono lub zaplanowano 64 inicjatywy, dzięki którym możliwe jest zastosowanie mechanizmów rynkowych do nałożenia na wysokoemisyjne sektory limity emisji gazów cieplarnianych, a w konsekwencji – przeciwdziałanie zmianom klimatu.

Kolejnym narzędziem regulującym jest Europejski Zielony Ład, którego celem jest zrównoważona rewitalizacja gospodarek europejskich. Jego elementem są bardziej ambitne cele klimatyczne, które Unia Europejska wyznaczyła na lata 2030 i 2050. Pakiet działań obejmuje również zerowy poziom zanieczyszczeń, ochronę bioróżnorodności, dostarczanie czystej energii czy przejście na zrównoważoną mobilność.

Zagadnienia klimatyczne to temat złożony, a zarazem niezwykle ważny, uniwersalny – dotyczy wszystkich branż i biznesów. Dlatego powinien być pilnie i powszechnie podejmowany przez członków rad nadzorczych. W Chapter Zero Poland wesprzemy ich w identyfikacji ryzyk i szans, jakie niesie zmieniający się klimat. Wskażemy również, jakie inwestycje w tym zakresie warte są uwagi. Uczestnicy dowiedzą się, jak tworzyć efektywne strategie biznesowe uwzględniające kwestie środowiskowe i sprawnie implementować je w swoich organizacjach. 

Dominika Bettman, członkini Rady Nadzorczej Santander Bank Polska, Prezeska Siemens Polska

Wszystkie informacje o inicjatywie, a także formularz zgłoszeniowy do Chapter Zero Poland można znaleźć na stronie internetowej projektu.

Swoje cele: edukację, upowszechnianie wiedzy i promowanie tematu przeciwdziałania zmianom klimatu Chapter Zero Poland realizuje poprzez współpracę środowisk biznesowych i eksperckich. Partnerstwa są szczególną wartością, którą chcemy rozwijać i wspierać przez różne inicjatywy realizowane w ramach programu. Najbliższa konferencja poświęcona roli rad nadzorczych w kształtowaniu strategii klimatycznych będzie okazją do przyjrzenia się wyzwaniom, wymianie doświadczeń i pomysłów na działania, zapraszam serdecznie do udziału w wydarzeniu.

Marzena Strzelczak, prezeska, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu

O roli rad nadzorczych w kształtowaniu strategii klimatycznych w firmach opowiedzą eksperci Chapter Zero Poland podczas konferencji „Nowoczesne Rady Nadzorcze”, która odbędzie się 31 maja 2021 roku. Żeby wziąć udział w wydarzeniu, należy się zarejestrować tutaj.

Agenda konferencji Nowoczesne Rady Nadzorcze:

10:00
Otwarcie

10:00
The US Audit Committee – Priorities and Effectiveness/ Krista Parsons, Audit Committee Programs Leader, Deloitte US

10:45
Panel dyskusyjny: Dobre praktyki komitetów audytu – nowe wyzwania

12:00
Prezentacja: Rola rad nadzorczych w kształtowaniu strategii klimatycznych firm. Perspektywa członków rad nadzorczych oraz zarządów. Inicjatywa Chapter Zero Poland / Karina Litvack, non-Executive Director Eni s.p.a., Board Director Climate Governance Initiative & Chapter Zero UK

12:30
Panel dyskusyjny: Kształtowanie strategii klimatycznych firm – perspektywa członków rad nadzorczych oraz zarządów.


Źródło: Deloitte

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wychodzenie z kryzysu i odnalezienie się w nowej rzeczywistości. Eksperci zapraszają na konferencję wspierającą biznes po pandemii [BRIEF PATRONUJE]

Business Market

Pandemia nauczyła nas nieustannego adaptowania się do nowych warunków oraz zmian dotychczasowych strategii i planów. Dla przedsiębiorców był to czas pełen wyzwań. Wielu z nich nadal zmaga się z licznymi przeszkodami na drodze rozwoju. Konferencja ma zmienić postrzeganie nowej rzeczywistości i wzmocnić biznes w czasie wychodzenia z kryzysu.

20 maja 2021 r. w formule online odbędzie się I edycja konferencji Business Market – wydarzenia dedykowanego przedsiębiorcom i wszystkim aktywnym w biznesie. Uczestnicy będą mogli wysłuchać 13 inspirujących prelekcji, a podczas siedmiogodzinnej sesji networkingowej porozmawiać oraz zadać pytania znanym i cenionym ekspertom. Konferencje to świetna okazja do spotkań z setkami przedsiębiorców oraz dzielenia się swoim doświadczeniem i dobrymi praktykami. W merytoryczny i praktyczny sposób będą omawiane najważniejsze obszary biznesu – marketing, sprzedaż, finanse, strategię, rozwój i przywództwo. Tematem przewodnim konferencji będzie „Wychodzenie z kryzysu i odnalezienie się w nowej rzeczywistości”.

Agendę wydarzenia wypełniają wystąpienia praktyków biznesu z wieloletnim doświadczeniem. Na wirtualnej „scenie” pojawią się m.in. Olga Kozierowska, Wojciech Herra, Oliwia Bosomtwe, dr Maciej Kawecki, Greg Albrecht i Agnieszka Wnuk. Porozmawiamy o tym, jak sprzedawać nie będąc handlowcem, jak skutecznie promować biznes na LinkedIn oraz w jaki sposób wyróżnić się w facebookowym tłumie. Uczestnicy konferencji dowiedzą się również, jak dopasować ofertę do popandemicznych realiów, w jaki sposób wyróżnić się na najistotniejszych kanałach sprzedaży oraz dlaczego w nowych czasach cyberbezpieczeństwo biznesu jest tak istotne.

Organizatorem wydarzenia jest Fundacja Think!, która od 2007 r. wspiera wszechstronny rozwój kompetencji zawodowych i społecznych XXI wieku. Swoją wiedzą i doświadczeniem podzielą się Allegro i Bank BNP Paribas – Partnerzy Główni konferencji. Pozostali partnerzy: Orange Polska – Partner Strategiczny, Mastercard – Partner Wspierający oraz Motivational Speaking, Albrecht&Partners, Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką, BRIEF i Very Human Services, którzy objęli wydarzenie partnerstwem merytorycznym.

Business Market to marka mentor, która została stworzona przez ekspertów, językiem zrozumiałym dla każdego. Chcemy łączyć ze sobą ludzi przedsiębiorczych, wierzących w swoje siły i działanie oraz tych, którzy chcą się aktywnie rozwijać zawodowo. Ludzi, których pomysły i inicjatywy przyczyniają się do rozwoju gospodarki oraz poprawy komfortu i jakości życia nas wszystkich. Zaprojektowaliśmy to wydarzenie w taki sposób, aby praktycznie wspierać przedsiębiorców najbardziej dotkniętych pandemią. Chcemy tworzyć przestrzeń, która wspiera i rozwija biznes – nie tylko ten w dużych i szklanych biurowcach, ale szczególnie ten lokalny i bliski naszej codzienności.

Anna Bichta, Prezes Fundacji Think, organizator konferencji Business Market

Aby wziąć udział w wydarzeniu, należy wejść na stronę www.businessmarket.com.pl i kupić bilet.


Źródło: Fundacja Think 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Zbuntowane marki – o tym, jak bunt stał się językiem większości

11 marca 2021 w przestrzeni wirtualnej odbyła się konferencja Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii „ZBUNTOWAN3 MARK1. Strategie marek w czasach buntu”. Jej celem było określenie, skąd przychodzi bunt, jak powstaje, jak się rozwija oraz w jaki sposób marki i marketing mogą wykorzystać jego energię.

Ponad 30 lat temu zespół Big Cyc śpiewał „Kontestacja, kontestacja, to jest dobre na wakacjach, a już w szkole wszyscy grzeczni, uczesani i bezpieczni”, pokazując, jak w nowym, zmieniającym się wtedy dla Polaków świecie, bunt stał się pewnym atrakcyjnym elementem stylu życia w czasie wolnym, który jednak w codziennym życiu nie był już wygodny. Na długi czas zapanował w Polsce okres konformizmu. Ostatnie 20 lat można określić czasem względnego spokoju i wzrostu. I nagle krok po kroku ten unormowany świat zaczął się chwiać. Populistyczni politycy zaczęli wygrywać wybory w wielu krajach świata, nad Planetą Ziemią pojawiło się widmo kryzysu klimatycznego, a do tego świat ogarnęła pandemia COVID-19, powodując wzrastającą niepewność społeczną i zjawisko prekaryzacji. Wystąpiło zjawisko zamknięcia ludzi w bańkach informacyjnych, co spowodowało liczne napięcia i podziały społeczne, niezależnie od tego, czy mówimy o wyborach w Stanach Zjednoczonych, Brexit-e, czy zakazie aborcji w Polsce. Czy i czego czas wzrastającego buntu może nauczyć marketerów?

„ZBUNTOWAN3 MARK1. Strategie marek w czasach buntu”

11 marca 2021 w przestrzeni wirtualnej odbyła się konferencja Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii „ZBUNTOWAN3 MARK1. Strategie marek w czasach buntu”. Jej celem było określenie, skąd przychodzi bunt, jak powstaje, jak się rozwija oraz w jaki sposób marki i marketing mogą wykorzystać jego energię. Nad całością projektu czuwał Robert Zydel, dyrektor Państwowego Muzeum Etnograficznego. Na wirtualnej scenie można było posłuchać case’ów, przemyśleń i analiz przedstawicieli agencji badawczych, marketerów i osób z branży reklamowej: Michała Kociankowskiego z Synergionu, Katarzyny Zaniewskiej z LOTTO, Agnieszki Kwaśniewskiej i Weroniki Szwajdy z Saatchi&Saatchi, Oli Jasionowskiej, autorki logotypu Strajku Kobiet i Młodzieżowego Strajku Klimatycznego, dziennikarza Jakuba Dymka, Marzeny Żurawickiej i Marcina Napiórkowskiego z Visual Narrative Institute, Jacka Wasilewskiego i Agaty Kostrzewy z Narrative Impact, Katarzyny Gawlik z Deloitte Digital, Aleksandry Derc-Jasińskiej i Marcina Ochmańskiego z Warexpo, Adama Miecznikowskiego z Publicis, Pauliny Kaczmarek z Danone, Dariusza Maciołka z BNP Paribas i Joanny Murzyn z Radicalzz. Czego w tym temacie mogliśmy się nauczyć i dowiedzieć od prelegentów?

Zbuntowane marki strategia
Fot. PTBRiO

Bunt mas

Jeszcze kilka lat temu w duchu zachodniej demokracji posiadanie stonowanego zdania na zasadzie „to zależy”, było kojarzone z wyważoną opinią osoby dobrze wykształconej. Obecnie bycie normikiem lub basikiem, konformistycznie poprawnym politycznie stało się nie do zniesienia. Światem zaczął rządzić kod binarny – należy wyraźnie wyrażać swoje opinie w sposób 0-1. Zanikł nam gdzieś wyważony środek, a społeczeństwa zamiast podziałów pionowych (jak między klasami społecznymi), w ważnych obszarach zaczęły się dzielić w poprzek. Zniknęły współdzielone rozumienia krzywdy, przyzwoitości i powinności. Spowodowało to, że obecnie bunt przestał być utożsamiany z niszą, a stał się udziałem większości. Jest on jednak systemowy. Nie zamierza burzyć zaistniałego porządku, ale raczej go zmieniać i poprawiać.

Bunt przestał być również jedynie elementem okazjonalnym. Widać to z analiz polskich strajków. To już nie tylko zajęcia po godzinach, ale praca dla bardzo wielu osób, gromadząca profesjonalnych aktywistów pracujących nad brandingiem buntu. Strajk to dynamiczna sytuacja wychodząca z potrzeby serca, ale poza spontanicznym zrywem, aby osiągnąć swój cel musi zaangażować więcej ludzi, a jeszcze większą grupę wyedukować. Do tego potrzeba symboli, flag, a więc marki, która niczym ubiór czy naszywki w subkulturach lat 80. i 90. pomogłaby w budowaniu jedności w grupie, ale też w kontrze do przeciwnika. Język wizualny ułatwia angażowanie i edukowanie. Wymaga więc odpowiedniego zaprojektowania, aby jak piorun ze strajku kobiet w uproszczonej wersji mógł stać się manifestem, z którym można się identyfikować.

Bunt a marki

Skoro bunt stał się powszechny, kolektywny i zaczął być elementem gry społecznej, tym samym pojawia się duża szansa dla marek, aby się w niego angażować. Warto śledzić, jak wyglądają formy i kategorie buntu. Dawniej rozwiązania napięć społecznych były adresowane głównie przez państwo i administrację publiczną. Teraz jednak takie oczekiwania są w również stosunku do marek. Wiadomo, że od lat w komunikacji wykorzystywało się archetyp buntownika. Mógł on być – stosowany jako element autokreacji, a więc niezwiązany stricte z produktem, ale z narracją marki i budowaniem swojej siły na inności, jak w przypadku Harleya Davidsona czy Diesla. Mógł on również być źródłem innowacji i rewolucji w swoich kategoriach, jak to miało miejsce w przypadku Appla, czy Heyah. Może być jednak także używany w imię zmian na świecie, wychodząc poza pole kompetencji marki. Chodzi o zaangażowanie społeczne marek i brak ich obojętności. Podejście do zmiany ukierunkowane na przyszłość, równość, wolność. Oczywistym przykładem stają się tutaj działania body positive Dove czy ograniczania wzrostu Patagonii. Przedstawiciele marki Danone i BNP pokazywali jednak, że takie wykorzystanie buntu jest również jednym z kierunków strategicznych ich marek.

Zbuntowane marki
Fot. PTBRiO

Z buntem jest jednak jak z punk-rockiem. Pozostaje autentyczny, dopóki jest niszowy. Można tu użyć metafory z życia ludzkiego w subkulturze do zaangażowania się marek w bunt. Kiedy jest się nastolatkiem, irokez, ramoneska i ćwieki nikogo nie dziwią. Jednak wciąż zbuntowany czterdziestolatek wywołuje skojarzenia niedojrzałości czy nihilizmu. Marki – jak ludzie – mogą więc używać buntu na początku swojej drogi, będąc niszowymi, jednak z czasem wchodząc w mainstream, muszą swój przekaz złagodzić. Kiedy do Play przeszli już wszyscy celebryci, marka musiała spoważnieć. Marka Apple zastąpiła archetyp buntownika, twórcą budując swoją ekskluzywność poprzez barierę cenową.

Czy da się budować mainstreamową markę na buncie?

Czy da się więc być marką, która surfuje na fali buntu, a równocześnie jest mainstreamową? Tak, choć jest to trudne. Należy sobie odpowiedzieć na kilka pytań. Po co się chcemy buntować? Czemu mówimy nie? Co za tym idzie? Jak reprezentujemy bunt w naszej ofercie? Co robimy, aby aktywizować konsumentów na rzecz zmiany? Ryzykiem złego wykorzystania buntu jest wpadnięcie w negatywny PRowy koszyk #rebelwashing we wszystkich jego odmianach. Niezależnie od tego, czy jak Pepsi (dziewczyna podająca puszkę policjantowi, co rozwiązuje wszystkie problemy) chcemy podpiąć się pod protesty, czy jak Elle, Vogue, czy Wysokie Obcasy staramy się wykorzystać dla swoich celów Strajk Kobiet (nawet jeśli w dobrej wierze). Bunt, kiedy się pojawia i jest niszowy, ma groźne oblicze. Później wchodząc do mainstreamu, staje się znany i obłaskawiony. W tym momencie pojawiają się działania marketingowe. Gdy jednak zostaną przeprowadzone w zły sposób, powodują memifikację zarówno zaangażowanych marek, jak i samego buntu. Wyobraźmy sobie, co by było, gdyby na fali ruchu Solidarność zaangażowały się w niego marki?

Jest możliwe zaangażowanie się marek w odpowiedni sposób, ale w tym obszarze, jak w żadnym innym, potrzebne jest dobre zrozumienie konsumentów-buntowników. Bunt może mieć różne oblicza, od żarliwej walki poprzez miękki protest, od ostrego sprzeciwu aż po cichy opór. Główne narracje buntu obecne w Polsce to wizje apokalipsy, życie w prawdzie, prawo do bycia sobą i lepszy świat. I to właśnie budowanie lepszego świata dla przyszłych pokoleń wydaje się najbezpieczniejszym kierunkiem. Bunt ma sens, dopóki pozostanie autentyczny. Jak należy budować zaangażowanie społeczne poprzez marketing? Przede wszystkim przekładać głoszone hasła na działania. Obecnie autentyczność i transparentność stały się kluczowe. Nie można mówić o równości płci, jeśli nie zadba się o równość płac we własnej firmie. Nie należy również przekładać odpowiedzialności na konsumenta. To od marek i liderów, jak pokazuje cytowany wielokrotnie na konferencji raport firmy Kantar „Ziemianie Atakują”, Polacy oczekują działań. Należy więc działać, uczyć, edukować i w prosty sposób tłumaczyć. Nie ma silniejszych działań niż prosty przekaz odpowiadający na trudne i złożone problemy, bo odwołuje się do naszego intuicyjnego „systemu 1” podejmowania decyzji. No i w końcu inkluzyjność – a więc zbudowanie gradacji zaangażowania, tak aby każdy mógł w jakiś sposób się włączyć. Trochę tak jak przy Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy. Jedni staną na ulicy z puszką, inni będą pracować w sztabach, ale cała masa osób zrobi jedynie przelew w swojej aplikacji mobilnej. Wtedy to zadziała.

Główne wnioski płynące dla marketerów

Marki powinny więc przestać jedynie sprzedawać, ale przedefiniować swoją rolę i wspierać społeczeństwo. To trudne wyzwanie, ale i szansa dla tych, które to zrobią w dobry sposób. Wygrają ci, którzy staną się ambasadorami i partnerami zmian. Szeroki bunt i rewolucja społeczna raczej już nie ucichnie – szczególnie w przypadku zmiany klimatycznej. Należy więc te działania traktować nie jako krótkoterminową strategię sprzedaży, gdyż może się skończyć rebel washingiem. Powinno się bunt wykorzystać jako konstruktywny element dla świata i nie bać się go tworzyć, bo kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana. Nie warto więc jedynie współprzeżywać z konsumentami i empatyzować, ale znaleźć rozwiązania, które wyjdą naprzeciw buntowi, bo to jest właśnie droga postępu.

Robert Zydel i Michał Kociankowski zakończyli konferencję konstatacją, że nie starczy nam energii na rozwiązanie wszystkich buntów, jakie narosły w społeczeństwie. Należy się spieszyć, aby główne bunty do siebie zbliżyć i znaleźć dla nich rozwiązanie, bo świat w wielu z nich jest pod presją czasu i należy jak najszybciej do nich dołączyć. Należy to zrobić z optymizmem, wiarą i odwagą, ale też mądrością. Ta powinna pochodzić od ludzi – użytkowników, klientów i konsumentów. Starajmy się więc robić consumer centric rebel marketing, a zarówno nasze marki, jak i świat pójdą do przodu.

 

Strategy Business Director w Kantar Polska. Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Adiunkt w Zakładzie Marketingu Wartości w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Doktor nauk społecznych - socjolog. Absolwent 25-lecia Uniwersytetu SWPS w kategorii Biznes. Wykładał na SGH, UKSW, APS oraz Uniwersytecie SWPS. Autor wielu publikacji, prelekcji (otrzymał nagrodę publiczności i nagrodę 25-lecia PTBRiO za najlepiej ocenione wystąpienie w historii Kongresów Badaczy) i wystąpień medialnych (ponad 80 wystąpień w TV). Autor książki „Brzydkie słowa, brudny dźwięk. Muzyka jako przekaz kształtujący styl życia subkultur młodzieżowych” (Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2015) oraz współautor i redaktor książek: „Data driven decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych?” (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018), „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2021), "Modern leisure society - consumer behavior" (SGH Publishing House 2021). Specjalizuje się w ilościowych badaniach innowacji, procesach strategicznych i pozycjonujących marek, analizach mikrotrendów, tribe’ów i nisz kulturowych. Badawczo i warsztatowo wspierał w przeciągu ostatnich lat wiele marek we wprowadzaniu innowacji na rynki europejskie.

dr Michał Lutostański

Co łączy Mercedes-Benz z ESPOT Warszawa oraz Illuminar Gaming?

Mercedes ESPOT Illuminar

Mercedes-Benz już od kilku lat wspiera e-sportowe serie i wydarzenia, zarówno w skali globalnej, jak i krajowej. Producent współpracował m.in. z ligą sportów elektronicznych ESL, a od niedawna jest ekskluzywnym partnerem ceremonii wręczenia trofeum Mistrzostw Świata League of Legends.

Aktywności Mercedesa to odpowiedź na ogromną popularność esportu, który przyciąga miliony fanów, wypełnia stadiony i tworzy nowe gwiazdy. Esportowi zawodnicy muszą regularnie trenować i legitymować się nieprzeciętnymi zdolnościami manualnymi i mentalnymi, zupełnie jak „tradycyjni” sportowcy. Nowe możliwości techniczne, w tym transmisji na żywo, pozwoliły stworzyć trend, którego w obecnym świecie nie można pominąć.

Marka spod znaku trójramiennej gwiazdy zaprasza na wirtualną konferencję, która odbędzie się w piątek 9 kwietnia 2021 r. o godzinie 11.00 podczas której odpowie na pytanie Co łączy Mercedes-Benz z ESPOT Warszawa oraz Illuminar Gaming?

Konferencję można obejrzeć pod adresem: www.mercedesilluminar.pl


Źródło: Mercedes-Benz

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Zapraszamy na V Ogólnopolski Kongres Sportów Elektronicznych! Jubileuszowa edycja OKSE 18 marca

OKSE

Esports Association zaprasza do udziału w piątej edycji najdłużej organizowanej, cyklicznej konferencji dotyczącej esportu i branż pokrewnych w Europie Środkowo-Wschodniej. Tegoroczne OKSE odbędzie się 18 marca w trybie hybrydowym – większość prelegentów spotka się w nowoczesnym studio, a odbiorcy będą mogli dołączyć do dyskusji za pośrednictwem platform streamingowych. Wśród gości Kongresu znajdzie się m.in. prezydent Światowej Agencji Antydopingowej Witold Bańka.

Od pierwszej edycji OKSE w 2017 roku polski rynek esportowy znacząco się rozwinął. Zarówno od strony zasięgów i rozpoznawalności, grup docelowych, zainteresowania różnych sektorów, w tym edukacji i nauki, marketingu, startupów oraz – co najważniejsze w kontekście dalszego rozwoju – współpracy sektora publicznego z prywatnym.

Jubileuszowa, piąta edycja OKSE to w pewnym sensie podsumowanie i analiza dotychczasowego rozwoju polskiego ekosystemu branżowego. Zaproszeni goście podzielą się wiedzą i spostrzeżeniami w zakresie esportowej edukacji i mediów, roli podmiotów publicznych w rozwoju branży czy sportowo-esportowego marketingu. Odbiorcy Kongresu zapoznają się także z działalnością polskich startupów związanych ze środowiskiem esportowym.

Wśród prelegentów znajdzie się m.in. prezydent Światowej Agencji Antydopingowej Witold Bańka, przedstawiciele GovTech Polska, Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Leona Koźmińskiego, Akademickiego Związku Sportowego, Grupy ERBUD, Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji i wiodących podmiotów z branży esportowej.

Planowany jest również panel dyskusyjny o rozwoju gamedevu na Śląsku z udziałem reprezentantów Anshar Studios i Iron Wolf Studio, realizowany przy współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego (Region Gospodarz OKSE). Wydarzenie objęte jest Honorowym Patronatem Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu. Partnerem edukacyjnym Kongresu jest Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.

V Ogólnopolski Kongres Sportów Elektronicznych odbędzie się 18 marca od 9:50 do 15:00. Uczestnictwo jest możliwe online za pośrednictwem platformy Twitch (kanał Esports Association), a ostatni panel dyskusyjny transmitowany będzie na facebookowym profilu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego. Szczegóły i pełna agenda dostępne są na www.polskiesport.pl/okse


Źródło: Esports Association Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Konferencja SALE TALKS już 3 marca [BRIEF PATRONUJE]

Sale Talks

Relacje są obecnie najbardziej wartościową walutą, o którą powinniśmy szczególnie dbać i przywiązywać do niej szczególną uwagę. Nie powinniśmy jednak zapominać, aby systematycznie ją mądrze pomnażać. Mówiąc inaczej - poszerzać krąg wartościowych kontaktów. Jednym z najlepszych obecnie sposobów na to są media społecznościowe. O tym między innymi będą rozmawiać uczestnicy nadchodzącej konferencji.

BRIEF: Dlaczego nawiązywanie relacji poprzez social media jest dziś tak ważne?

Dariusz Jeszcz, organizator konferencji: Dzięki rozszerzaniu sieć relacji zyskujemy nie tylko sposób na dotarcie ze swoimi treściami, produktami czy usługami do coraz większej ilości odbiorców, ale również wzmacniamy własną markę osobistą. A także dajemy sobie możliwość na poznanie nowych specjalistów i ekspertów z, którymi można nawiązać relacje dające możliwość i szasnę na realizacje konkretnych działań.

Jak to robić skutecznie?

DJ: Każdy kto przystąpi do działania w social media z myślą o skutecznym działaniu powinien w pierwszej kolejności nastawić się na systematyczność oraz być odpowiednio do tego zmotywowany. Powinien także opracować strategię komunikacji, aby treści, którymi będzie zachęcać innych do podawania wirtualnej ręki z drugiej strony, były nie tylko wartościowe czy wynikały z pasji i podejmowanych działań, ale były również ze sobą spójne. Ważne jest również to, aby treści te oddawały nasz indywidualny charakter.

Czy każdy może nawiązywać w social media relacje?

DJ: Mogę szczerze odpowiedzieć, że oczywiście, a już zwłaszcza na LinkedIn, który stał się już nie tylko agregatorem treści związanych z poszukiwaniem pracy czy kandydatów, ale na którym znalazły się praktycznie wszystkie branże i powiązani z nimi eksperci, liderzy czy po prostu osoby, które poszukują inspiracji do działań oraz praktycznej wiedzy.

Czy liczba kontaktów, relacji ma znaczenie?

DJ: Oczywiście nie wszyscy będę generować duże liczby obserwujących, ale nie o ilość, a jakość tak naprawdę chodzi. Zatem social media są doskonałym sposobem na nawiązanie nowych relacji, które jak magnes ściągają wartościowe i systematyczne treści w obrębie wybranego tematu – specjalizacji.

Co ważne jest w nawiązywaniu relacji?

DJ: Ważna do nawiązywanie relacji jest interakcja – komentowanie i udostępnianie innych postów, oznaczanie innych w swoich publikacjach oraz wysyłanie wiadomości, ale nigdy nie pustych ani typowo sprzedażowych szablonów. Social media wymagają trochę większego zaangażowania niż inne metody np. przestrzeń networkingowa na konferencji oraz uzbrojenia się w często w cierpliwość. Jednak efekty działań w social media mogą bardzo pozytywnie po jakimś czasie zaskoczyć.

Jak nawiązać pierwszy kontakt?

DJ: Warto, aby w pierwszym kontakcie, a ściślej podczas pierwszej próby nawiązania kontaktu poprzez wiadomość wysyłaną obcej osobie dać jej sygnał – informację, że np. interesują nas podobne rzeczy, że jesteśmy pod wrażeniem działań tej osoby, że naszą uwagę przykuło…, dać jej po prostu znać, że wiemy do kogo piszemy, jaki mamy tego cel oraz miły akcentem bardziej ludzkim niż szablonowym rozpocząć relację oraz ją zamknąć. Choćby zwykłymi miłymi dla każdego pozdrowieniami. Pierwszy kontakt powinien być dobrze przemyślany. Nie sztuką jest wysyłanie zaproszeń do każdego, sztuką jest wysłanie do osoby wiadomości choćby z krótki wstępem, albo tuż po dodaniu kontaktu do takiej, która pasuje do naszych działań. Zupełnie przeciwskuteczne są różne zautomatyzowane sposoby na szybkie zwiększanie liczby kontaktów.

Czym jest budowanie relacji w social media?

DJ: Budowanie relacji czyli wymiana inspiracji i doświadczeń to serce naszego działania, a impulsy jakie z niego wysyłamy to energia, która napędza działania. Warto korzystać ze wszystkiego co służy pobudzaniu do interakcji, wchodzenia w dialog oraz wzbudzania zainteresowania, a także pozycjonowania się jako osoby, którą w prosty sposób można opisać – nazwać np. eksperta, osoby poszukującej pracy itd.

Jak działać w social media w oparciu o budowanie relacji?

DJ: Należy pamiętać także, że otwieranie relacji czy wzmacnianie własnej marki to także sposób zamieszczenia o sobie informacji, wybór dodawanych zdjęć czy umiejętnie dobieranie i zapraszanie kontaktów oraz sposób witania się z tymi, którzy je przyjmują. Warto jest również podtrzymywać już rozpalony ogień relacji dzięki nie tylko systematycznemu kontaktowi w wiadomościach prywatnych, ale również poprzez np. potwierdzanie umiejętności czy też wystawianie referencji, a nawet dodawania wyróżnień (opcje na LinkedIn). Dobrym pomysłem jest również łączenie ze sobą podobnych pod względem zainteresowań, pasji, zawodów ludzi.
Dla przykładu, kiedy wiemy, że dany temat leży w kręgu zainteresowania osoby z naszej sieci to możemy ją oznaczać w swojej publikacji czy też komentarzu, również co ważne pod postem innej osoby. Wciągając tą osobę do interakcji – wymiany inspiracji i wspólnych doświadczeń.

Jak można inaczej jeszcze wykorzystać budowanie relacji w social media?

DJ: Ten portal można doskonale wykorzystać również jako formę dzielenia się pomysłami. Jest też świetnym pomysłem na odnajdywanie pytań – nie bójmy się ich zadawać.
Budowanie relacji to filozofia działania. Dlatego także osobiście wdrażam w firmach Employee Advocacy jako świetny sposób na wartościowe pokazanie marki pracodawcy (zespołu, ludzi…), poprzez to, że choćby sami pracownicy zaczynają przedstawiać swoją firmę np. opowiadając o swoich działaniach w publikacjach.

Co jest najistotniejsze w budowaniu relacji w social media?

DJ: Nawiązywanie relacji wymaga pielęgnacji, czasu i poświęcenia. Nasze działania na Linkedin to także pewnego rodzaju casting, który pozwala wyłonić tych z, którymi chcemy iść dalej. Kiedy mamy już wypracowany kontakt warto go przenieść na inny komunikator (najlepiej na spotkanie przy kawie co obecnie jest utrudnione), który daje poczucie bliższości i zacieśniania relacji. Mamy do tego narzędzie typu ZOOM, Google Meeting, Skype. Telefon też będzie dobrym pomysłem. To pozwoli, aby nasze relacje nabrały silniejszego charakteru i akcentu.
Można zatem wyciągnąć słuszny wniosek, że ten portal daje szansę na nawiązanie pierwszego kontaktu i podgrzanie go do tej temperatury, od której czujemy oboje potrzebę bliższego kontaktu – relacji. Jej rozwoju i wspólnych działań.

Do czego mogą służyć nam social media w kontekście relacji?

DJ: Social Media to genialny sposób na rozwijanie biznesu, promowanie osiągnięć i ważnych idei.
Zachęcajmy do wspólnej interakcji – przekazywania treści. Nie bójmy się interakcji. Niech będzie ona otwarta i szczera, ale także dopasowana – spersonalizowana.

Mogę śmiało stwierdzić, że pewnych osób nie poznałbym nigdy, gdybym nie podjął próby rozwoju swojego konta. Choć słowo “konto” zaczyna mi tutaj coraz mniej pasować. Zaczynam to miejsce utożsamiać jako jedno wielkie networkingowe spotkanie, które uzależnia swoją otwartością, obecnością i wręcz sporymi możliwościami interakcji.

Zachęcam również do wzięcia udział w konferencji Sale Talks, która będzie miała miejsce 3 marca przez praktyków biznesu i ekspertów w obszarze marketingu i sprzedaży. Więcej o konferencji przeczytać na: www.saletalks.pl     Zapraszamy!

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Druga edycja LinkedIn Local Virtual już za nami [BRIEF PATRONUJE]

LinkedInLocalVirtual_druga edycja

Pracownik na LinkedIn to największy strach czy skarb firmy? Jakie błędy popełniamy w profilach firmowych na LinkedIn? Czy sprzedaż oparta o relacje przestanie działać? I po co handlowcom social selling? Odpowiedzi na te i inne pytania udzieliło 17 czołowych ekspertów i ekspertek z dziedzin marketingu B2B, sprzedaży i biznesu w trakcie drugiej edycji #LinkedinLocalVirtual.

Druga edycja największej konferencji o marketingu B2B, LinkedIn i social sellingu w Polsce odbyła się 15 października 2020 i zgromadziła ponad 700 uczestników. Wśród prelegentów znaleźli się przedstawiciele firm Google, Asseco, Luxmed, Adamed czy Mastercard oraz specjaliści marketingu B2B, Employer Brandingu, social sellingu czy komunikacji kryzysowej. Wydarzenie poprowadził Kuba Sito, dziennikarz i konsultant marketingu.

Wokół zagadnienia wykorzystania LinkedIn jako narzędzia marketingowego i sprzedażowego odbyły się inspirujące dyskusje, wystąpienia i warsztaty, w których prelegenci dzielili się z uczestnikami swoją wiedzą i doświadczeniem na temat tego, jakie znaczenie ma LinkedIn dla współczesnego biznesu.

Jesteśmy niezwykle dumni, że po raz kolejny udało nam się zgromadzić tylu wybitnych specjalistów, którzy w swojej codziennej pracy udowadniają, jak ważnym narzędziem biznesowym jest LinkedIn. Jako organizatorom wydarzenia zależy nam na tym, aby dzielić się z uczestnikami wiedzą ekspertów i zachęcać firmy do korzystania z możliwości, jakie dają social media w rozwoju biznesu. W Polsce (w porównaniu z innymi krajami Europy Zachodniej) wciąż nie wykorzystujemy jeszcze w pełni potencjału LinkedIn w biznesie, ale widzimy, że temat ten cieszy się coraz większym zainteresowaniem, dlatego już planujemy kolejne odsłony wydarzenia.

Marcin Sokołowski, CEO Sharebee

Wystąpienia w zostały podzielone na dwie ścieżki tematyczne – marketingową i sprzedażową – w rakach których uczestnicy mogli swobodnie przemieszczać się między interesującymi ich wystąpieniami.

Ostatnie miesiące uwypukliły dwie szeroko omawiane tendencje, które do 2019 roku były obszarem early adopters. Jedną z nich jest social selling, czyli wykorzystanie mediów społecznościowych przez handlowców jako jednego z narzędzi wspierających procesy sprzedażowe. Druga to bliższa współpraca działów marketingu i sprzedaży na różnych płaszczyznach – od uspójniania strategii, definicji i celów, przez współtworzenie treści, po realizację wspólnych projektów lead generation i lead nurturing. Dlatego zależało nam na poruszeniu tych tematów w trakcie LinkedInLocal Virtual, które było, jest i będzie największą platformą spotkań, dyskusji oraz wymiany doświadczeń sprzedaży i marketingu.

Adam Kozłowski, VP Digital w Monday – agencji komunikacji, która była partnerem wydarzenia

Relacja z wydarzenia

Organizatorzy Linkedin Local Virtual po raz kolejny udowodnili, że zorganizowanie prawdziwego spotkania w wirtualnym świecie jest możliwe. Tak jak w trakcie tradycyjnego wydarzenia, uczestnicy mieli możliwość wybrania interesujących ich wystąpień, które odbywały się w ramach dwóch ścieżek tematycznych – marketingowej i sprzedażowej. Dzięki wykorzystaniu unikatowej platformy uczestnicy mieli także możliwość interakcji z prelegentami oraz wzięcia udziału w spotkaniach networkingowych.

Wydarzenie rozpoczął i prowadził Kuba Sito, który przywitał uczestników i prelegentów. Jako pierwszy na scenie głównej wystąpił Kamil Kozieł, dyrektor zarządzający PrezART, autor bloga kamilkoziel.pl, który wygłosił prezentację keynote na temat „Jak zepsuć zdalne wystąpienie i stracić zaangażowanie słuchaczy na home-office”. Mimo drobnych problemów technicznych Kamilowi udało się utrzymać zaangażowanie słuchaczy do samego końca!

W panelu dyskusyjnym o potencjale LinkedIn dla firmy z perspektywy CxO rozmawiali Magdalena Dziewguć, Head in Clouds firmy Google, Artur Wiza, Wiceprezes firmy Asseco, Anna Rulkiewic, CEO firmy Luxmed, a dyskusję poprowadził Marcin Sokołowski, CEO firmy Sharebee – organizator wydarzenia. Prelegenci dzielili się swoimi doświadczeniami, przedstawiając zróżnicowane punkty widzenia i strategie dotyczące prowadzenia profilu na LinkedIn.

W ramach ścieżki marketingowej:

  • o micie racjonalności w B2B opowiadał Łukasz Kosuniak, CEO GrowConsulting;
  • jakie błędy popełniamy w profilu firmowym na LinkedIn oraz jak ich uniknąć radziła Dagmara Pakulska, Social Media Trainer & Consultant;
  • na pytanie, czy pracownik na LinkedIn to największy strach czy skarb firmy odpowiadał Grzegorz Miecznikowski, Ekspert LinkedIn i Strateg Social Selling.

W ramach ścieżki sprzedażowej:

  • o tym, dlaczego sprzedaż oparta o relacje przestanie działać, opowiadał w swoim wystąpieniu Szymon Negacz, Konsultant, Trener Sprzedaży i właściciel agencji SellWise;
  • tajemnice algorytmu LinkedIn vs algorytmu ludzkiego oka. H2H zgłębiał Marcin Banaszkiewicz, Trener LinkedIn;
  • na pytanie po co handlowcom social selling odpowiadała Katarzyna Sitarska, Social Selling Lead i Adam Kozłowski VP Digital w agencji Monday.

Uczestnicy wydarzenia mogli także skorzystać z sesji networkingu online, aby nawiązać nowe znajomości, oraz wziąć udział w trzech warsztatach:

  • Marketing w branży przemysłowej, który poprowadziła Agnieszka Wnuk, doradca marketingu B2B
  • Employer Branding na LinkedIn, który poprowadziła Paulina Mazur, Employer Branding – HR Konsultant, strateg
  • Komunikacja kryzysowa na LinkedIn, który poprowadził Kuba Sito, dziennikarz i konsultant marketingu

Dla tych osób, którym nie udało się wziąć udziału w wydarzeniu lub chciałyby przypomnieć sobie najciekawsze wystąpienia, nagrania z prelekcji są dostępne na stronie www.sharebee.pl/blog. Dodatkowo w każdą środę o godz. 9.00 na stronie Sharebee na LinkedIn będzie można obejrzeć retransmisje wszystkich wystąpień.

Harmonogram najbliższych retransmisji:

21.10 – Potencjał Linkedin dla firmy z perspektywy CxO
28.10 – Jak zepsuć zdalne wystąpienie i stracić zaangażowanie słuchaczy na home office?
04.11 – Case Study: Employee Advocacy w Mastercard i Adamed
18.11 – Profil firmowy na Linkedin – co robisz źle?
25.11 – Algorytm Linkedin vs algorytm ludzkiego oka. H2H
02.12 – Pracownik na Linkedin. Największy strach czy skarb Twojej firmy?

Retransmisję obejrzeć można na stronie Sharebee na LinkedIn.

Organizatorem #LinkedinLocalVirtual jest Sharebee – pierwsza w Polsce platforma do obsługi programów Social Selling i Employee Advocacy. Partnerem wydarzenia jest Monday. Agencja komunikacji zintegrowanej. Patronat medialny nad wydarzeniem objęli: Nowy Marketing, Marketing przy kawie, SOCIALPRESS, Brief.


Źródło: informacja prasowa Sharebee

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Co zostaje nam w głowach i sercach po europejskiej edycji Content Marketing World 2020?

10 edycja Content Marketing World przyciągnęła wielu wspaniałych specjalistów, którzy na co dzień inspirują do ulepszania działań z zakresu marketingu treści. Wyjątkowe okoliczności, wynikająca z nich niecodzienna formuła konferencji (całkowicie online) oraz pierwsza w historii odsłona wydarzenia dedykowana dla mieszkańców Europy – za to między innymi zapamiętamy CMW 2020. Za co jeszcze?

Dla widzów konferencji z Europy przygotowano specjalną odsłonę wydarzenia, dedykowaną stronę, a przede wszystkim – możliwość obejrzenia prezentacji nie tylko w dniu ich premiery, ale i w ramach powtórki następnego poranka. Dzięki temu fani content marketingu i konferencji CMW mieszkający w środkowoeuropejskiej strefie czasowej mogli uczestniczyć w wydarzeniu za pomocą Zoom w dostosowanym do siebie czasie. Co więcej, po wystąpieniach eksperci z różnych państw europejskich dzielili się z uczestnikami swoimi spostrzeżeniami i wymieniali opiniami w formacie talk show.

Prelegenci jubileuszowej edycji

W europejskiej edycji znanej na całym świecie konferencji wystąpili m.in. Robert Rose – założyciel i dyrektor ds. Strategii w The Content Advisory i autor Managing Content Marketing, Joe Pulizzi – założyciel Content Marketing Institute, Folayo Lasaki – wielokrotnie nagradzana specjalistka innowacyjnych kampanii w mediach tradycyjnych i cyfrowych, Tamsen Webster – mówczyni i strateg, Ann Handley – autorka bestsellerów „Wall Street Journal” takich jak Everybody writes czy Content rules oraz mówca i pierwsza na świecie Chief Content Officer, a także Pam Didner, strateg i autorka książki Global Content Marketing.

Jakie złote myśli warto zapamiętać wystąpień w ramach Content Marketing World 2020?

Content marketing przyszłości

1) Satysfakcja odbiorcy kluczem do sukcesu

Robert Rose opowiedział o strategii contentmarketingowej na najbliższe 10 lat. Podkreślał, że przede wszystkim podejmować takie działania, które będą satysfakcjonujące dla naszych odbiorców. Satysfakcja dla nich jest ważniejsza niż inne czynniki. Zadaniem marketerów jest stworzenie takich warunków, które sprawią, że użytkownicy będą pragnąć naszego produktu czy usługi i podążać za nim – bez względu na zmieniające się warunki czy pojawiającą konkurencję.

2) Użytkownicy nowym algorytmem

Jay Baer w swoim wystąpieniu podkreślał, że próbujemy tworzyć aktualny content… używając danych z wczoraj. A jedną z najważniejszych ról treści powinno być rozwiązywanie problemów z informacją i wiedzą. Dlatego powinny być one odpowiednie i szanować czas oraz uwagę odbiorcy. Jeśli będzie on użyteczny, odbiorcy sami będą o nim mówili. Dziś to nie Google i Facebook, a odbiorcy są nowym algorytmem.

3) Doświadczenie klienta jest wszystkim

Paige O’Neill przypominała, że aktualnie doświadczenia przynoszą więcej szczęścia niż kiedykolwiek dotąd. To, jak czujemy się dzięki markom, jest dwukrotnie ważniejsze niż jakikolwiek inny czynnik. Użytkownicy chcą być traktowani jak ludzie, słuchani, czuć wspólny język z marką. Dlatego w czasie pandemii marki powinny tworzyć empatię, a nie treści. Co więcej, ekspertka przypomniała, że już 4,5 miliarda użytkowników jest zdigitalizowanych. A to customer experience napędza digitalizację firm.

Paige O'Neill
źródło: contentmarketingworld.com

4) Pomysł ponad treścią

Tamsen Webster zaproponowała tzw. pressure test dla treści. Co to oznacza? Kiedy konkurencja jest duża i chcemy, aby nasza wiadomość/treść przetrwała, warto głębiej się jej przyjrzeć i upewnić się, że jest wystarczająco silna.

Czy nasz content jest:

  • potrzebny, trafny i odbiorcy otrzymają dzięki niemu to, czego chcą?
  • elastyczny i przejdzie zarówno emocjonalny, jak i racjonalny test?
  • wybitny i zawiera w sobie coś nieoczekiwanego dla odbiorcy?
  • powtarzalny, a pomysły są wystarczające, by zostały zapamiętane?

Mówczyni podkreślała również, że użytkownicy zapamiętują pomysły, a nie treści, dlatego ważne, aby je zrozumieli.

5) Inspiracje są wszędzie

Folayo Lasaki wygłosiła doskonałą prezentację na temat inspiracji. Przekazała w ramach niej wskazówki na temat tego, jak tworzyć interesujące treści. Kluczowe jest zrozumienie naszego „dlaczego, kto i co” – w tej kolejności. Nie można zapominać, że robienie jak największej liczby rzeczy nie oznacza robienia największych rzeczy. Czasami warto robić mniej, lecz lepiej. To czytanie, słuchanie, oglądanie, inwestowanie i okazywanie zainteresowania sprawia, że ciągle się uczymy i odnajdujemy inspiracje. Marketing jest kulturalnym doświadczeniem, które oznacza przykładanie uwagi do tego, co dzieje się w kulturze. Dlatego musimy wciąż obserwować i zdobywać wiedzę. Lasaki podkreślała także, że aby być interesującym trzeba mieć odwagę. Wedle przytoczonego przez nią cytatu: „Przyszłość nie mieści się w pojemnikach przeszłości”. Dlatego możemy wykorzystywać dane i analizy, aby odnajdywać nowe możliwości.

Folayo Lasaki
źródło: contentmarketingworld.com

6) Pogłębianie relacji i ludzka strona marki priorytetem

Ann Handley opowiedziała o pięciu zasadach, które powstały na bazie doświadczeń z ostatnich miesięcy, ale mogą decydować o sukcesie w content marketingu przez kolejne 10 lat. Marki powinny być pomocne dla odbiorców i pamiętać o tym, że – wedle paradoksu Zooma – nawet jeśli biznes wygląda z jednej strony inaczej, z drugiej może prezentować się zupełnie odmiennie (niczym uczestnicy rozmów na Zoom w eleganckich koszulach i spodniach od piżamy). Dlatego tak istotne jest, aby była przemyślana kontynuacja pomiędzy tym, co komunikujemy, a tym, jak wygląda strona www marki.

Niezwykle ważne jest również pogłębianie relacji, które już istnieją. Marki, poszukując nowych klientów, ignorują tych aktualnych i nie dostrzegają potencjału newsletterów. A e-mail marketing to jedyna forma, gdzie to ludzie, a nie algorytmy sprawują kontrolę. Co więcej, marki powinny także pokazywać swoją ludzką twarz – ich treści potrzebują zakotwiczenia.

Ann Handley
źródło: contentmarketingworld.com

7) Nowe technologie warte zauważenia

Pam Didner przybliżyła uczestnikom konferencji trzy trendy, których nie mogą ignorować content marketerzy. Sztuczna inteligencja, wyszukiwanie głosowe oraz tzw. urządzenia ubieralne są nie bez znaczenia dla przyszłości marketingu treści. AI może na różnych etapach pomóc nam w tworzeniu treści lub nawet sama ją stworzyć. Z kolei wyszukiwanie głosowe sprawia, że obecność marek w sieci powinna być zoptymalizowana także pod tym kątem wyszukiwania za pomocą mowy. Ubieralne technologie stawiają zaś przed marketerami wyzwanie – content jest konsumowany na coraz mniejszych urządzeniach, dlatego musi być intuicyjny i być dokładnie tym, czego potrzebują użytkownicy.

Pam Didner
źródło: contentmarketingworld.com

Trzy dni inspiracji

Tegoroczna edycja #CMWorld była z pewnością wyjątkowa – zarówno ze względu na konieczność przeniesienia wydarzenia wyłącznie do przestrzeni wirtualnej, jak i jej odsłonę europejską. Te trzy dni były źródłem inspiracji dla wielu content marketerów i nie tylko. Miejmy nadzieję, że w przyszłym roku specjaliści marketingu treści będą mogli spotkać się osobiście, ale europejska odsłona – która w Polsce była możliwa dzięki współpracy organizatorów ze Stowarzyszeniem Content Marketing Polska – również będzie możliwa.

Stowarzyszenie Content Marketing Polska


Źródło: informacja prasowa Content Marketing World

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF