...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Content Marketing World 2020 – konferencja po raz pierwszy w wydaniu europejskim!

Content Marketing World - prelegent

W dniach 13-16 października, po raz pierwszy w 100% wirtualnej formie, odbędzie się Content Marketing World 2020. Najważniejsza konferencja dla wszystkich zainteresowanych tematyką content marketingu Po raz pierwszy w swej historii będzie ona dostępna także w europejskim wydaniu.

Konferencja wypełniona treściami

Content Marketing World to światowa konferencja, która na stałe wpisała się w kalendarz każdego, kto pasjonuje się marketingiem treści. Pandemia sprawiła, że twórcy wydarzeń stanęli przed wieloma wyzwaniami. Organizatorzy #CMW2020 przez wiele miesięcy ciężko pracowali nad przygotowaniem tego marketingowego święta. Efektem tego będzie pierwsza w 10-letniej historii konferencji edycja, która odbędzie się, nie jak planowano w Cleveland, w stanie Ohio, ale… w pełni wirtualnie!

Uczestnicy wydarzenia, razem z całą społecznością #CMWorld, będą mogli spędzić czas pomiędzy 13 a 16 października na zdobywaniu wiedzy, rozwijaniu swojego warsztatu i poszukiwaniu inspiracji. Prelegenci zapewnią im dużą dawkę konkretnych informacji, które pozwolą przenieść strategię contentmarketingową do zespołu i rozwinąć biznes.

Wydarzenie dla Europejczyków

Tegoroczną, jubileuszową, bo 10. edycję wydarzenia, wyróżnia również to, że odbędzie się ona po raz pierwszy w wydaniu europejskim. Oznacza to, że miłośnicy content marketingu w Europie będą mogli wysłuchać dostosowanych do tego rynku prezentacji, w swoich strefach czasowych.

W ciągu trzech dni uczestnicy będą mogli wysłuchać 15 inspirujących prezentacji pod hasłem #CMWorld. Będą one osadzone w europejskim formacie talk show z udziałem liderów, ekspertów i praktyków z całej Europy.
Każda sesja dzienna obejmie 5 wystąpień branżowych uzupełnionych o panele ekspertów i ogólnokrajowe/regionalne spotkania w wirtualnych pokojach. Długość dziennej sesji to około 4,5 godziny, lecz dla uczestników możliwy będzie dostęp do powtórki wystąpień.

W każdym z krajów dostępna jest już dedykowana wersja strony www konferencji. Zainteresowani tą tematyką w Polsce będą mogli uczestniczyć w wydarzeniu dzięki współpracy organizatorów ze Stowarzyszeniem Content Marketing Polska.

Stowarzyszenie Content Marketing Polska
źródło: contentmarketingpolska.pl

 

Kto wystąpi podczas wydarzenia?

Podczas Content Marketing World 2020 The European Edition na wirtualnej scenie pojawią się wybitni prelegenci z całego świata, m.in.:

  • Ann Handley, autorka bestsellerów Wall Street Journal takich jak „Everybody writes” czy „Content rules”, mówca i pierwsza na świecie Chief Content Officer
  • Robert Rose, założyciel i dyrektor ds. Strategii w The Content Advisory – grupie edukacyjno-doradczej The Content Marketing Institute, autor „Managing Content Marketing”
  • Joe Pulizzi, założyciel Content Marketing Institute, autor „Killing Marketing”, „Content Inc.” oraz „Epic Content Marketing”
  • Andrew Davis, znany na całym świecie mówca, autor bestsellerów „Brandscaping: Unleashing the power of partnerships” oraz „TOWN INC: Grow your business. Save your town. Leave your legacy”
  • Jay Baer, strateg biznesowy i założyciel Convince & Convert, mówca, autor czterech bestsellerów New York Timesa m.in. „Hug Your Haters” czy „Talk Triggers”
  • Melanie Deziel, mówca, autorka książki „The Content Fuel Framework: How to Generate Unlimited Story Ideas” i założycielka StoryFuel
  • Christine Michel Carter, określana jako „globalny głos dla pracujących Mam”, autorka bestsellerów oraz artykułów na Forbes
  • Pam Didner, strateg I autorka książki „Global Content Marketing”

Opowiedzą oni o nowej strategii contentmarketingowej, sposobach, dzięki którym zostaniemy zauważeni, sile procesu twórczego, różnorodności w marketingu, tworzeniu autentycznych treści, trendach w content marketingu czy markach odnoszących sukcesy.

CMW edycja europejska
źródło: cmworld-theeuropeanedition.eu

Jak wziąć udział Content Marketing World?

Wydarzenie jest kierowane do wszystkich zainteresowanych content marketingiem oraz konwergencją marketingu i technologii. Zainteresowani wirtualną, europejską edycji #CMW2020 mogą zarezerwować 3-dniowy bilet za pomocą Eventbrite:

ZAREZERWUJ SWÓJ BILET

Więcej informacji na temat wydarzenia: https://cmworld-theeuropeanedition.eu/country-page-poland/


Źródło: informacja prasowa Content Marketing World 

 

 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Forum IAB 2020: In Trust We Trust. Jaką wartość ma zaufanie w czasach kryzysu? [BRIEF PATRONUJE]

In trust we trust Forum IAB

W badaniu przeprowadzonym przez IAB Polska, co drugi internauta zadeklarował, że pandemia koronawirusa zmniejszyła jego poczucie bezpieczeństwa. Ostatnie miesiące nie tylko zachwiały globalną gospodarką, ale również bezpowrotnie zmieniły relacje społeczne. Dlatego czternasta edycja Forum IAB upłynie pod hasłem In Trust We Trust. Jaką wartość ma zaufanie w czasach kryzysu?. 6-7-8 października br. eksperci świata marketingu, nauki i biznesu będą wspólnie dyskutować o zaufaniu, które stanowi nie tylko podstawę każdej relacji, ale również siłę napędową biznesu. Wydarzenie odbędzie się w formie online.

Jak wynika z najnowszego badania IAB Polska, w obliczu pandemii prawie połowa internautów deklaruje, że zintensyfikowała zakupy w sieci. Co czwarty intensywniej korzysta z usług online. Dlatego warto zadać pytanie, jaką wartość, nie zawsze pieniężną, ma zaufanie dla każdego uczestnika rynku: klienta, pracownika, właściciela. Dlaczego warto inwestować w działania, które budują zaufanie i jak chcemy nasze obietnice wobec konsumenta spełniać?

Reklama cyfrowa to skomplikowany system naczyń wzajemnie powiązanych, w którym wszystkie elementy mają wpływ na efekt końcowy: jakość. Dbając o jakość na każdym etapie procesu, budujemy zaufanie, a to z kolei przekłada się na wymierne efekty dla całego ekosystemu.

Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska

Podczas sesji plenarnej – otwierającej konferencję – prelekcje wygłoszą uznani eksperci świata online. Tomasz Piątkowski (GroupM) oraz Tomasz Rzepniewski (Wavemaker) odpowiedzą na pytanie co mają wspólnego: kartele narkotykowe, napady na bank i reklama online. Podczas inscenizowanego procesu sądowego postarają się rozstrzygnąć, kto jest odpowiedzialny i współtworzy warunki sprzyjające rozwojowi ad fraud – drugiemu, po handlu narkotykami, najbardziej intratnemu przestępczemu biznesowi na świecie. Sebastian Szade (Starcom) opowie o tym jak ufa mózg oraz o neurobiologicznych i ewolucyjnych fundamentach zaufania, jako wartości dla działań marketingowych. W myśl zasady, że „aby zrozumieć konsumenta najpierw należy zrozumieć człowieka”, postara się wyjaśnić i przybliżyć zaufanie od strony wiedzy neurobiologicznej, antropologicznej oraz psychologicznej oraz wyjaśni czym jest zaufanie z punktu widzenia naszego mózgu i procesów myślowych. Rafał Oracz (Ad Next) w swoim wystąpieniu zmierzy się z pytaniem: jak in-housing zmieni rynek reklamowy? Kiedy w 2018 roku sir Martin Sorell ustąpił ze stanowiska prezesa stworzonego przez siebie konsorcjum WPP, stało się jasne, że świat reklamy jaki znamy zmierza ku końcowi. Był to spektakularny, ale jedynie symboliczny punkt w trwającym procesie erozji zaufania pomiędzy reklamodawcami i agencjami. Jego skutkiem był między innymi trend przenoszenia kompetencji agencyjnych „do domu”, czyli do wewnątrz struktur marketera. Choć rozpoczął się kilka lat wcześniej, znalazł swoją kulminację w grudniu 2019 roku, kiedy Procter and Gamble podjął decyzję o przeniesieniu 30% wydatków mediowych do obsługi wewnętrznej. Prezentacja Michała Mańkowskiego (Grupa naTemat) pod tytułem „5 razy, gdy zostałem wydyma… gdy „nadwyrężono moje zaufanie” i czego się z tego nauczyłem o naszej branży. I raz, gdy sam zrobiłem to innym” zakończy sesję plenarną Forum IAB. Opowie on o tym, że oczekiwania kontra rzeczywistość to w branży mediowej często dość brutalne starcie. Podczas swojej prelekcji wpuści widzów za kulisy bycia wydawcą internetowym i na podstawie własnych doświadczeń opowie o kilku konkretnych, ale uniwersalnych sytuacjach, gdy został wprowadzony w błąd lub wspomniane oczekiwania bardzo mocno rozjechały się z rzeczywistością.

Podczas Forum IAB wystąpi blisko 80 autorytetów – przedstawicieli branży interaktywnej, dyrektorów i managerów globalnych firm. Formuła wydarzenia umożliwia zaproszenie inspirujących osobowości, wybitnych przedstawicieli świata nauki i biznesu, którzy prezentują odmienny od perspektywy branży – i przez to bardzo cenny – punkt widzenia. Wśród ekspertów występujących podczas konferencji znaleźli się przedstawiciele dużych i małych agencji, reklamodawców, wydawców oraz instytucji badawczych.
Wśród ponad 60 wystąpień Forum IAB nie zabraknie najbardziej aktualnych, kontrowersyjnych czy śmiałych tematów, jak choćby: „In Gender We Trust. Jak nie pozwolić by zaufanie do stereotypów prowadziło do pomijania jednej z płci.”, „Czy to już czas dla marek, żeby zdjąć maski?”, „Greenwashing, czyli jak marki uprawiają eko ściemę.”, „Reklama nie chce się uczyć. Wszystko czego nie chcesz wiedzieć o agencjach reklamowych.”, „Jak ufa mózg, czyli neurobiologiczne i ewolucyjne fundamenty zaufania jako wartości dla działań marketingowych”, „Jakie życie, taki marketing. Czyli dlaczego to co masz w DNA, znajdziesz za chwilę w swoim feedzie.”

Tegoroczna edycja odbędzie się 6-7-8 października i zgromadzi przedstawicieli reklamodawców, domów mediowych, agencji reklamowych i firm technologicznych. Uczestnicy oprócz dostępu do transmisji na żywo z wszystkich wystąpień prelegentów, mogą liczyć na szereg dodatkowych korzyści, między innymi:

  • sesje Q&A z wybranymi prelegentami oraz wirtualne spotkania z uczestnikami konferencji,
  • dostęp do strefy stoisk partnerskich z możliwością organizacji spotkań z wystawcami, prezentacjami multimedialnymi, wykładami.

Rada Programowa

Nad programem Forum IAB czuwa Rada Programowa, w której zasiada 50 ekspertów. W tym roku przewodniczy jej Olga Korolec – CMO, Ringier Axel Springer Polska. Wiceprzewodniczącymi są: Paweł Gala – CEO, Wavemaker; Grzegorz Krzemień – prezes zarządu, GoldenSubmarine; Dariusz Maciołek – dyrektor zarządzający pionem komunikacji, BNP Paribas.

Sponsorzy: Wirtualna Polska Media, Orange, Nielsen, Salesforce, BLIX
Sponsor wspierający: Adform, Mindshare, Xandr, adQuery, TikTok
Patroni medialni: Dziennik Gazeta Prawna, gazetaprawna.pl, gazeta.pl, Marketer+, Marketing przy kawie, My Company, naTemat, Nowy Marketing, onet.pl, Online Marketing, Puls Biznesu, rp.pl, Rzeczpospolita, Social Press, Wirtualna Polska Media, BRIEF
Patroni honorowi: Business Centre Club, Rada Reklamy
Współpraca: Newspoint, DIMAQ, Digital Poland, Havas Media Group, Sarigato
Partner prawny: Kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że uczestnicząc w nim, posiadacze certyfikatu otrzymują punkty recertyfikacyjne i mogą skorzystać z dodatkowego rabatu na zakup biletu.

Więcej informacji na temat 14. edycji Forum IAB znajduje się na stronie https://forumiab.pl/.


Źródło: informacja prasowa IAB Polska

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Konferencja EsportsNext zbliża ekspertów z Europy i Ameryki

W ubiegłym tygodniu odbywała się konferencja EsportsNext, której byliśmy patronem. Podczas niej poruszono bardzo wiele ciekawych tematów. Dodatkowo udało nam się zadać kilka pytań członkowi zarządu konferencji, Johnowi Davidsonowi.

Jakie są najsilniejsze atuty branży esportowej w Ameryce Północnej?

John Davidson: Podczas gdy esport w Ameryce Północnej stanowi mniejszość globalnej publiczności, wiele nieendemicznych marek i tradycyjnych lig sportowych, których targetem są młodzi, ma siedzibę w Stanach Zjednoczonych i ma cele krajowe. Przychody ze sponsoringu są obecnie największym źródłem przychodów z esportowego, co sprawia, że przemysł północnoamerykański jest silny, ale także kluczowy, aby pomóc naszej branży w doskonałej realizacji partnerstw, aby zmaksymalizować zwrot z inwestycji dla marek obsługujących tę przestrzeń, jednocześnie pracując nad opracowaniem nowych, bardziej zrównoważonych strumieni przychodów, aby zmniejszyć zależność od sponsoringu.

Jaki jest główny cel konferencji EsportsNext?

John Davidson: Zorganizowaliśmy EsportsNext, aby zgromadzić profesjonalistów z branży esportowej, a także osoby, które chcą dowiedzieć się więcej o niej. Naszym celem jest pomoc w ulepszaniu praktyk biznesowych w branży esportowej, łącząc ją z ekspertami, aby umożliwić bardziej zrównoważony rozwój. Zwiększyć możliwości zarabiania i ostatecznie umożliwić graczom czerpanie większej przyjemności z tego, co kochamy. Obecnie kierujemy naszą ofertę do profesjonalistów z branży esportowej i spoza niej: dyrektorów C-level, osób zajmujących się rozwojem biznesowym oraz pracowników marketingu, organizacją wydarzeń i account managerów.

Co jest największą wartością konferencji?

John Davidson: Wcześniej podróżowanie po świecie wymagało znacznie więcej wysiłku. Największą wartością płynącą z konferencji jest możliwość zdobycia informacji od liderów spoza przestrzeni esportowej, z unikalną wiedzą, wraz z lokalnymi profesjonalistami, aby zapewnić uczestnikom solidną dyskusję i perspektywy, aby umożliwić im poprawę praktyk biznesowych z modelowania wyceny sponsoringu, wykorzystywania danych, maksymalizacji zwrotu z inwestycji z partnerstw, i więcej.

COVID położył większy nacisk na konferencje online, wymagając od wydarzeń, aby zapewniały lepsze możliwości niż w przypadku wydarzeń osobistych lub mieszanych. Chociaż znacznie zmienia to dynamikę sieciową konferencji, pozwala uczestnikom uczyć się od mówców, z całego świata, których nie mieliby okazji posłuchać. Aby upewnić się, że umożliwiamy naszym wirtualnym uczestnikom nawiązywanie kontaktów, co jest jednym z najcenniejszych aspektów konferencji, ułatwiamy szybkie sesje networkingowe, które pomogą członkom zainicjować i rozwinąć cenne relacje, bez względu na to, gdzie na świecie przebywają.

Dzięki profesjonalistom z Europy jesteśmy w stanie rozszerzyć naszą sieć nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale na całym świecie! Obecność uczestników z całego świata zapewnia nam różne punkty widzenia, a esport jest tak zróżnicowaną branżą, że pozwala na znacznie większe pole do rozwoju oraz na dzielenie się szeregiem pomysłów i interakcji. Zdecydowanie zgadzamy się, że dzięki COVID-19 i przeniesieniu naszej konferencji do sieci udało nam się pozyskać bardziej wyrazistą grupę uczestników EsportsNext, pochodzących nie tylko ze Stanów Zjednoczonych, ale z całego świata.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

EsportsNext, czyli efektywny marketing dla B2B

W dniach 21-22 września odbywa się konferencja EsportsNext, która pozwala na efektywny networking i wymianę eksperckiej wiedzy pomiędzy ekspertami z Ameryki i Europy

Początki esportu nie były wyrafinowane, ale rozwijał się on bardzo szybko. Wespół z tym szedł marketing. Na początku były to sponsoringi w postaci sprzętu i peryferiów dla graczy. Wraz ze wzrostem popularności oraz liczby widzów firmy zaczęły inaczej patrzeć na ten rodzaj sportu. Drużyny przeszły bardzo dużą zmianę od własnej roboty koszulek, po profesjonalne ubrania tworzone przez duże globalne marki. Drużyny doskonale wykorzystują dostępne narzędzia, tak jak Fnatic, będące jednym z liderów rynku.

W tym momencie wiele się dzieje w obu rodzajach sportu. Tradycyjny sport mocno ucierpiał, oczywiście ze względu na pandemie. Esport natomiast bardzo się rozwinął i coraz śmielej wchodzi do mainstreamu. Tradycyjny sport podpatruje, co się dzieje w esporcie i próbuje to przenieść na swoje podwórko. W szczególności dotyczy to rozwoju lokalnych turniejów.

Ważnym w marketingu esportowym jest znalezienie partnera, który sam posiada partnerów z mocnym zapleczem. Dzięki temu zostaje się zauważonym. Partnerstwo nie polega tylko na pieniądzach, a raczej na obupólnej współpracy. Często wyeksponowanie siebie nawzajem przynosi znacznie większą wartość niż wymiana świadczeń. Dzięki temu jest się zauważonym i ma się dostęp do większej ilości zasobów.

Konsument esportowy jest bardzo wyczulony na szczery przekaz. W esporcie trzeba bardzo uważać ze swoim produktem, czy to fizycznym, czy np. utworem, jeżeli jesteś artystą. To, że masz dobry i znany utwór, nie oznacza, że trafisz do społeczności. Różnica między esportem a sportem tradycyjnym jest taka, że musi być jakiś wspólny mianownik między tym, co robisz i społecznością. Musisz być wiarygodny.

Bardzo ważne dla firm chcących komunikować się w esporcie jest zrozumienie go. Jeżeli odrobiłeś swoją, ale skłonny jesteś wysłuchać, co społeczność ma do powiedzenia, to z pewnością sami pomogą i powiedzą, co się nada. Najważniejsze to autentyczność.

Jako marki należy pamiętać, że nie można traktować esportu wyłącznie jako próby dotarcia do nowego odbiorcy. Poziom sprawdzania intencji w esporcie jest bardzo wysoki i społeczność uważnie bada ruchy firm chcących wejść na rynek.

Konferencje takie jak EsportsNext pozwalają zrozumieć rynek esportu i są idealną okazją do networkingu dla wszystkich profesjonalistów związanych bezpośrednio, lub pośrednio z tą branżą.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kolejna edycja Esports BAR + Americas

Już po raz drugi jesteśmy patronem mediowym jednej z najciekawszych konferencji o branży esportowej.

Co nowego w Esports BAR + Americas?

Edukacja. Rozwój osobisty. Zawody przyszłości. To grupy zagadnień które najlepiej opisują aktualne trendy i tematy które będą poruszane na tegorocznej amerykańskiej odsłonie konferencji.

Ostatnie lata pokazują obiecujący rozwój w zakresie edukacji w dziedzinie esportu zarówno w USA, jak i w Europie. Uniwersytety w Ameryce Północnej oferują stypendia, celebryci coraz częściej inwestują w esport o czym pisałem tutaj. Nie dotyczy to jedynie rozrywkowej strony esportu. Gwiazda NBA Tony Parker otworzył własną akademię esportową we Francji, w Polsce również powstają już kierunki studiów jak choćby Esports Business Management w Warszawskiej Szkole Bankowej. Kierunek ten wspierany jest przez biznesowych weteranów polskiego esportu Krzysztofa Stypułkowskiego i Krzysztofa Kubickiego założycieli Fantasy Expo.

Esport ma ogromny potencjał. Już teraz można rozpoznać cechy, predyspozycje i umiejętności potrzebne do budowania kariery w branży. Szansa na taką karierę a wraz z nią nabywanie nowych kompetencji mogą być ogromnymi motywatorami dla następnych pokoleń.  Żyjemy w niepewnych i trudnych czasach dla nastolatków którzy muszą przecież planować swoją przyszłość niezależnie od ograniczeń spowodowanych pandemią.

Światowe systemy edukacyjne zostały w ostatnich miesiącach zmuszone do korzystania z Internetu. Czy to może być punkt zwrotny w sposobie nauczania w ogóle? Czy szerokie korzyści płynące z rozwoju technologii, ale przede wszystkim szybkiej adaptacji młodzieży zostaną w porę dostrzeżone i wykorzystane? 

Z pewnością jest to interesujący temat w dla światowych liderów branży i będzie się przewijał podczas największych wydarzeń esportowych B2B, takich jak tegoroczny Esports BAR + Americas. Konferencja będzie pierwszym w pełni internetowym wydarzeniem z serii e-sportowych spotkań biznesowych Esports BAR.

Dynamiczny rozwój edukacji może się nie udać bez wsparcia biznesu. Stare powiedzenie mówi, że “innowacje zawsze wyprzedzą regulacje” więc dzięki markom i instytucjom, które koncentrują się na rozwijaniu umiejętności związanych z grami i kodowaniem, być może esport będzie mógł zaoferować studentom wyjątkową okazję do zbudowania solidnych umiejętności akademickich i przygotowania następnego pokolenia do nowego życia zawodowego.

Nie tylko celebryci i biznes wspierają obecność esportu w edukacji. Dzieje się to oddolnie za sprawą społeczności graczy, zawodników i widzów. Przecież esport to nie tylko zawodowe granie w gry. To cały wielki przemysł z innymi atrakcyjnymi ścieżkami kariery otwartymi dla przyszłych pracowników branży esportowej, od początkujących programistów po wyspecjalizowanych prawników i dziennikarzy, a także analityków i marketerów, jest wiele powodów do zmotywowania studentów do rozważenia możliwości dalszej i wyższej edukacji.

Jesteśmy bardzo ciekawi wystąpień. Po więcej informacji zapraszamy na stronę internetową wydarzenia.

Spędziłem 20 lat w reklamie i marketingu. Założyłem, rozwinąłem i sprzedałem agencję kreatywną, prowadziłem własny coworking, po drodze angażowałem się w startupy. Promuję polską kulturę w azji poprzez sztukę filmową i content telewizyjny. Od 2017 roku jestem związany z BRIEF. W 2017 roku przeprowadziłem rekonstrukcję redakcji oraz digitalizację wydawnictwa na BRIEF.PL. W 2020 roku ruszył nowy serwis BRIEF ESPORTS którego jestem wydawcą. Od 2010 roku jestem związany z rynkiem startupów w Polsce. Jestem mentorem startupowym. Współtworzę wraz z Grzegorzem Kiszlukiem największy i najstarszy Polski ranking kreatywności aplikowalnej – 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Jestem fanem i propagatorem esportu i gamingu jako narzędzia komunikacji marketingowej.

Wojciech Krzemień

Business Fashion Environment Summit – pierwsza konferencja o zrównoważonym rozwoju w regionie CEE

Business Fashion Environment Summit

Business Fashion Environment Summit to pierwsza konferencja w Europie Środkowo-Wschodniej, poświęcona zrównoważonemu rozwojowi w biznesie i modzie. 22 września 2020 roku w Muzeum Polin w Warszawie światowi eksperci i aktywiści spotkają się na inauguracyjnej edycji konferencji, aby dyskutować o przyszłości biznesu w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju i czynnikami ESG. Na zaproszenie Vogue Polska, organizatora wydarzenia, w roli głównych prelegentów zgodzili się wystąpić między innymi: JNW Maksymilian Książe Liechtensteinu, Samata Pattinson, Alexi Lubomirski i Robert van de Kerkhof. Partnerem merytorycznym konferencji jest Boston Consulting Group - ekspert w dziedzinie sustainability.

Vogue Polska inicjatorem dyskusji w regionie CEE

Idea zrównoważonego rozwoju od wielu lat wpływa na reguły działania międzynarodowej gospodarki i nadaje kierunek światowej dyskusji o branży fashion. Już teraz przemysł odzieżowy i obuwniczy odpowiada aż za 10% emisji węgla i 20% zużycia wody w skali globalnej. Będzie jeszcze gorzej, bo zapotrzebowanie na produkcję odzieży ciągle wzrasta, a szacunki wskazują, że do 2030 roku odpady osiągną skalę 148 ton. Konieczność zmian w biznesie modowym i potrzeba opracowania nowych rozwiązań dla przemysłu stały się motywacją do stworzenia Business Fashion Environment Summit – pierwszej tego typu konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej.

Za organizację wydarzenia odpowiada Vogue Polska – lider w dziedzinie branży fashion. Głównym partnerem merytorycznym jest Boston Consulting Group – międzynarodowa firma doradztwa strategicznego i ekspert w dziedzinie sustainability.

Celem konferencji jest kształtowanie strategii biznesowych, zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju, zwiększanie świadomości w zakresie możliwych rozwiązań problemu nadmiernej degradacji środowiska przez przemysł oraz stworzenie platformy wymiany wiedzy i doświadczeń, które pozwolą realnie poprawić funkcjonowanie branży.

Inauguracyjna edycja BFES odbędzie się w formule hybrydowej – prelegenci będą występować zarówno ze sceny auli w Muzeum Polin jak i zdalnie z wybranych lokacji na całym świecie. Słuchacze będą mogli obejrzeć całą konferencję online w formie live streamingu, który będzie dostępny bezpłatnie.

BFES_Vogue Polska
Źródło: VOGUE Polska

Światowej sławy leadearzy podczas BFES

Na konferencji wystąpią światowej sławy eksperci i aktywiści związani z branżą modową, przemysłem i biznesem. Pośród głównych speakerów znajdą się: JNW Maksymilian Książe Liechtensteinu – CEO LGT Group – największa prywatna grupa w obszarze bankowości i zarządzania aktywami, projektantka i filantropka Samata Pattinson, fotograf i aktywista Alexi Lubomirski, Robert van de Kerkhof – CCO Lenzing AG – największego producenta włókien syntetycznych na świecie oraz modelka i aktywistka Anja Rubik. Nie są to jedyne wielkie nazwiska, które pojawią się na BFES. Pełna lista prelegentów, razem z harmonogramem wydarzenia, zostanie ujawniona wkrótce.

Moda w zgodzie ze środowiskiem

Zrównoważony rozwój, czyli sustainability, to wciąż umacniający się sposób zarządzania gospodarką, u którego podstaw leży środowisko naturalne, a który za cel obiera zapewnienie dobrobytu społeczeństwa w kolejnych pokoleniach. Eksploatacja zasobów naturalnych, szczególnie nieodnawialnych źródeł, nadmierna emisja zanieczyszczeń, prowadząca do degradacji ekosystemu to problemy, które w dobie gwałtownego rozwoju przemysłu stają się coraz bliżej nas, grożąc nieodwracalnymi zmianami. Zaangażowanie największych producentów i przedsiębiorców jest niezbędne dla odwrócenia szkodliwej tendencji i poprawienia kondycji naszej planety. W model sustainability wpisane są czynniki ESG (environment, social responsibility, governance), których analiza pozwala ocenić firmę pod kątem tego, czy prowadzi biznes w sposób korzystny dla środowiska. Niezwykle istotne pozostaje także kreowanie świadomych praktyk pośród konsumentów, którzy robiąc zakupy mogą wybierać spośród marek działających w zgodzie z sustainability. Społeczna odpowiedzialność jest niezwykle ważnym elementem zrównoważonego rozwoju. Wydarzenia pokroju Business Fashion Environment Summit mają zasadnicze znaczenie dla kształtowania nowych modeli biznesowych i wypracowywania rozwiązań, mających realny wpływ na naszą przyszłość.


Źródło: informacja prasowa VOGUE Polska 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Konferencja ESI Digital Summer rozpocznie się w najbliższy poniedziałek!

W tej globalnej konferencji poświęconej zagadnieniom związanym z esportem każdy dzień będzie poświęcony konkretnemu terytorium (Ameryka Północna, Europa, Ameryka Łacińska, APAC i Bliski Wschód). Wszystko to, aby rzucić światło na działalność esportu zarówno w regionach o wiodącej pozycji, jak i na rynkach wschodzących.

ESI Digital Summer to największe i najbardziej zróżnicowane wydarzenie B2B, oferujące ponad 100 prelegentów, 1200 uczestników i ponad 35 godzin treści na żywo w ciągu pięciu dni.

Liderzy branży esportu będą debatować na temat pięciu kluczowych tematów ESI Digital Summer: Marki i sponsoring, Inwestycje, Zakłady bukmacherskie, Łączenie esportu ze sportem i sesje THINK, podczas których przybliżane będą poszczególne regiony i rynku esportu.

Wśród prelegentów ESI Digital Summer znajdują się jedni z największych liderów branży i autorytety związane z takimi markami jak Riot Games, Orange, ESL, Complexity, Betway, czy Tencent. Pełen program konferencji można znaleźć tutaj. Dniem poświęconym Europie będzie środa.

 

Podczas konferencji odbędą się również finały organizowanego przez Esports Insider wydarzenia The Clutch, które ma wyłonić najlepsze start-upy na rynku esportu. Wśród finalistów znalazły się takie firmy jak 3D Aim Trainer, XPlayn, Anzu, czy Juked.

Partnerem głównym ESI Digital Summer jest Kinguin Lounge, firmy GRID, We Are Nations, THESPIKE.GG oraz Ross Video są pozostałymi partnerami konferencji.

Bilety dostępne są do zakupu tutaj i zaczynają się od zaledwie 100£ (+ VAT) za pięciodniowy karnet z pełnym dostępem, z rabatami dostępnymi na karnety grupowe (3+). Uczestnicy otrzymają również pierwszy i pełny dostęp do VODów wszystkich sesji po wydarzeniu.

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

The change is now – nowe spojrzenie na esport

Temat przemian w branży esportowej i gamingowej oraz ich adaptacja do “nowej rzeczywistości” był motywem przewodnim konferencji “The change is now!”, która odbyła się 8 lipca.

Twórcy Esport Gaming Forum, konferencji cieszącej się ogromnym uznaniem w kręgach ekspertów z dziedziny esportu i gamingu, stworzyli wydarzenie online, na którym głos zabrało wiele wybitnych osobistości wyznaczających nowe trendy i kreujących nową rzeczywistość w czasie, w którym nastąpiła zasadnicza zmiana w funkcjonowaniu społeczeństw i biznesów. Zmierzanie w kierunku cyfrowej rzeczywistości nigdy nie było tak wyraźne i namacalne jak obecny czas podyktowany pandemią.

Tematyka konferencji została podzielona na cztery główne bloki tematyczne:

  • Events & Arenas
  • Media, Streaming & Content
  • Investments, Fund Raising & Startups
  • Sponsorships & Advertisements

Wartość konferencji wyznaczyli zaproszeni prelegenci, którzy podzielili się swoim doświadczeniem i spostrzeżeniami z widzami. Obsada konferencji The change is now została dobrana tak, by w czterech głównych panelach dyskusyjnych głos zabrali eksperci, którzy są postrzegani jako liderzy rynku. Dlatego też do współpracy zostali zaproszeni:

  • Alan Chou – meta.us
  • Mariusz Gasiewski – Google
  • Jorge Schnura – Mad Lions
  • Torsten Hauex – ESL
  • Paul Bragiel – Bragiel Brothers
  • Alexander Lewin – BLAST
  • Łukasz Żołynia – G2 Esports
  • Misha Sher – Mediacom Sport&Entertainment
  • Philipp Neubauer – BIG
  • Nikita Buffee – Allied Esports International
  • Viktor Wanli – Kinguin.

Dzięki znakomicie przygotowanej sferze merytorycznej konferencja “The change is now!” cieszyła się dużym zainteresowaniem, które wyraża liczba ponad 500 rejestracji oraz ponad 250 osób jednocześnie na transmisji live. Przełożyło się to na ponad 2800 wyświetleń przygotowanego kontentu.

Cieszę się, że po raz pierwszy udało się zorganizować EGF w pełni międzynarodowo, zarówno jeśli chodzi o język konferencji jak i line up prelegentów. Było to możliwe dzięki nowej formule konferencji. Nadal kluczowy jest dla nas rynek CEE i chcemy utrzymać pozycję lidera w tym regionie, ale anglojęzyczne treści zdecydowanie zwiększyły nasz zasięg i pozwoliły promować polski esport również poza granicami kraju.

Maciej Sawicki, pomysłodawca i organizator konferencji

Esport i gaming to branże mocno elastyczne, które wykazują wiele możliwości dostosowania się do panujących warunków. Stąd też czas lockdownu i pandemii wpłynął znacząco na ich funkcjonowanie ale nie przyczynił się do jej recesji. Do takich wniosków doszli prowadzący wspólnie z prelegentami konferencji. Dla tych, którzy nie mogli uczestniczyć w wydarzeniu na żywo organizatorzy The change is now udostępniają nagrania pod tym adresem.

Letnia konferencja “The change is now!” nie przekreśla wcześniejszych planów organizatorów, którzy planują jesienią bieżącego roku kolejną edycję Esport Forum Gaming.

Zapraszamy również do serii podsumowań poszczególnych panelów konferencji. Do tej pory okazały się dwa podsumowania.

Jaka przyszłość czeka wydarzenia i areny esportowe?

W jaki sposób będziemy produkować i pochłaniać kontent w dzisiejszych czasach?

Pełna energii i zapału manager marketingu z ponad 15-letnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w wielu branżach. Absolwentka WSB o specjalizacji Media masowe i komunikacja. Z sukcesami planuje i realizuje komunikację marek w obszarze esportu oraz gamingu i nie tylko. Skutecznie potrafi łączyć kanały i narzędzia komunikacji, by efektywnie i efektownie realizować cele projektów.

Justyna Oracz

W jaki sposób będziemy produkować i pochłaniać kontent w dzisiejszych czasach?

8 lipca odbyła się konferencja Esport Gaming Forum. W ramach podsumowania Brief Esports prezentuje podsumowanie poszczególnych paneli. Jaka jest przyszłość esportowych aren i wydarzeń?

Philipp Maximilian Neubauer (BIG Esports) : stwierdził na początku wywiadu, że pomimo pandemii udało się osiągnąć sukces ich drużynie Counter-Strike, co było możliwe w szczególności z powodu szybkiej reakcji i ściagnieciu graczy w jedno miejsce (tych którzy mogli dojechać, oraz chcieli), czyli do Berlina. Dzięki temu mogli trenować razem w formie LAN, a nie on-line. Co pomogło jego drużynie zająć pierwsze miejsca w turniejach odbywających się w czasie pandemii. Phillipp zwraca też uwagę, że kierowane były prośby do zawodników o częstsze streamingi z grania ze względu na wymagania sponsorów. Przez ograniczenie dużych eventów trzeba było odpowiednio wyeksponować marki sponsorskie. Aktualnie panujące rozgrywki i turnieje wpływają deprymująco, bo gracze poruszają się bez całego teamu, a na arenach nie ma fanów.

Fot. Esport Gaing Forum

Torsten Haux (ESL): Torsten uważa że pomimo, iż pandemia uderzyła we wszystkich mocno, to esport wychodzi z tego obronną ręką. Pomimo możliwości organizowania dużych eventów, esport wrócił do swoich korzeni sprzed 20 lat, kiedy to twórcy gier organizowali pierwsze turnieje online. Poza klasycznymi esportowymi tytułami popularność zyskały również simracing, czy turnieje wirtualnej piłki nożnej. Nie bez znaczenia jest tu fakt łątwiejszej organizacji eventów online, w porównaniu tradycyjnego sportu. Torsten zauważa, że jednak mimo wszystko jest esport to sport i owacje 50 tyś ludzi na trybunach budują atmoferę, na którą wszyscy czekają. Ze względu na globalność turniejów, nie możliwe były starcia drużyn z różnych kontynentów, więc ESL zdecydował się na rozdrobnienie eventów i organizacje ograniczonych geograficznie wydarzeń online.

Bartosz Pawlik (Polsat Games) : jako jedyny przedstawiciel posiadający dedykowany kanał telewizyjny, opowiada o oglądalności esportu wśród widzów. Zwraca uwagę na badania które pokazały że najczęstszym oglądającym telewizję w domu jest ojciec. On zarządza pilotem i przez to decyduje co oglądać. Głównymi kanałami są kanały informacyjne, które pochłaniają większość wyświetlanego czasu antenowego w domach. Jednak na urządzeniach mobilnych wśród młodszej części społeczeństwa można zauważyć zainteresowanie esportem. Sam kanał telewizyjny Polsat Games jest pomostem międzypokoleniowym, aby pokazać rodzicom, dziadkom, co to jest i że jest wartościową rozrywką. Oprócz społecznego wydźwięku, kanał taki ma pokazać firmom, które mają zaplanowane budżety, że poprzez treści esportowe mogą dotrzeć do nowego pokolenia. Kanał esportowy ma oddziaływać na emocje, zachęcać kibiców do aktywnego uczestniczenia w społeczności i poszerzać zrozumienie tego zjawiska, w czym pomagają często wprowadzane do transmisji esportowych gwiazdy z dane z głównych kanałów Polsat (jak Krzysztof Ibisz, czy Maciej Dowbor). Stopniowo wprowadzamy esport do mainstreamu.

Brief Esports nasuwają się następujące wnioski:

  • Esport niezwykle szybko adaptuje się do sytuacji na świecie i jest w stanie przenieść się całkowicie do onlinu, również z dużymi imprezami
  • Platformy streamingowe notują znaczne wzrosty w ilości oglądających , streamujących i godzin obejrzanych. Kolejne wydarzenia biją rekordy
  • Ludzie oglądają esport online, jednak w przyszłości chcą powrócić do imprez offline
  • Onlinowe wydarzenia są w stanie dostarczyć emocji tylko na krótki czas, ciężko utrzymać uwagę widza
  • Esport bardzo szybko się adaptuje i odradza, jest szansa że duże imprezy wystartują już niedługo, w nowym rezimie sanitarnym
  • Nie można niedoceniać zawartości B2B w Esporcie, marki cały czas uczą się jak komunikować swoje działania

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Zapowiedziano ESI Digital Summer, globalną konferencje esportową B2B

Konferencja organizowana przez Esports Insider odbędzie się w dniach 17–21 sierpnia. Będzie to pierwsze tego rodzaju wydarzenie, w którym każdy dzień będzie poświęcony konkretnemu terytorium (Ameryka Północna, Europa, Ameryka Łacińska, APAC i Bliski Wschód). Wszystko to, aby rzucić światło na działalność esportu zarówno w regionach o wiodącej pozycji, jak i na rynkach wschodzących.

W poprzednim cyfrowym wydarzeniu ESI wiele znanych marek zaprezentowało swoje kampanie esportowe, w tym Nestle, Kia i Adidas. Mówcami byli przedstawiciele wiodących zespołów esportowych takich jak FaZe Clan, Team Vitality, czy Astralis oraz głównych organizatorów turniejów, takich jak ESL, czy Riot Games.

ESI Digital Summer 2020 zaoferuje ponad 100 wystąpień i ponad 35 godzin treści na żywo przez pięć dni. Konferencja skupi się na pięciu kluczowych tematach, w tym na inwestycjach, zakładach bukmacherskich, aktywnościach sponsoringowych, łączeniu sportu tradycyjnego z esportem, a także spróbuje przewidzieć trendy przyszłości. Za pośrednictwem platformy eventowej Brella uczestnicy będą mogli również uprawiać networking ze specjalistami z całego świata.

Fot. ESI Digital Summer

Prelegenci i szczegółowy harmonogram konferencji zostanie ogłoszony wkrótce. Więcej informacji znajdziecie na stronie organizatora.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF