...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Planujesz udział w konferencji? Oto kilka praktycznych porad,
 jak się do tego przygotować

W sezonie jesiennym pojawia się wiele możliwości uczestniczenia w konferencjach. Poniżej kilka uniwersalnych i praktycznych wskazówek, które pomogą w przygotowaniu w taki sposób, żeby wyciągnąć z nich jak najwięcej wiedzy i zdobyć wiele cennych kontaktów.

Zdefiniuj, po co bierzesz udział w wydarzeniu
Zanim zapiszesz się na jakąkolwiek konferencję, określ, dlaczego planujesz w niej uczestniczyć. Rozważ, czy chcesz nabyć nowe umiejętności czy zainspirować się wypowiedziami ekspertów z branży. Czy interesują Cię konkretne case studies, których elementy chcesz wprowadzić w swojej firmie, czy kluczowy będzie networking i nawiązywanie kontaktów – z liderami branży, ekspertami czy nawet potencjalnymi klientami.

Przeczytaj harmonogram i wypisz, które wystąpienia Cię interesują

Zazwyczaj podczas konferencji nie możemy pojawić się na wszystkich wystąpieniach, dlatego najważniejsze jest wcześniejsze przeczytanie agendy i zapisanie w kalendarzu, które wystąpienia najbardziej nas interesują. W ten sposób unikniemy pominięcia istotnych prelekcji. 

Sprawdź, kto będzie uczestniczył w konferencji 

Podczas konferencji, oprócz zdobycia cennej wiedzy, dodatkowo mamy możliwość poznania ekspertów z branży i rozbudowania sieci kontaktów. Warto jednak się do tego przygotować. Kilka dni przed rozpoczęciem eventu sprawdź, kto będzie prelegentem, jakie osoby będą uczestniczyły w wydarzeniu i z kim możesz spotkać się 1:1. Ponadto, warto sprawdzić social media konferencji lub aplikacje, umożliwiające przeglądanie uczestników i nawiązywanie osobistych kontaktów. Sprawdzenie na LinkedInie profili uczestników i prelegentów przed spotkaniem umożliwia zapamiętanie ich twarzy. Niepopularną, a wartą przetestowania, taktyką jest również rozpoczęcie rozmów na LinkedInie przed samym wydarzeniem.

Przygotuj krótkie informacje o sobie i firmie 

Jednym z najczęstszych błędów, jakie popełniają uczestnicy konferencji, jest brak przygotowania do rozmowy z innymi osobami. Dlatego pamiętaj, że nawet jeśli nie występujesz, dobrze jest przygotować zarówno o sobie, jak i swoim biznesie kilka informacji, które będziesz mógł przekazać rozmówcom. W ten sposób pokażesz, że jesteś odpowiednio przygotowany i zdajesz sobie sprawę z wartości ich czasu.

Przygotuj materiały dotyczące marki

Jednym z ważnych aspektów w przygotowaniu się do konferencji jest wydrukowanie wizytówek, jeśli jeszcze ich nie masz. Rozpoczynając konwersację nie zapomnij się nimi wymienić. W ten sposób skutecznie nawiążesz znajomość z innymi uczestnikami konferencji i zostaniesz zapamiętany. Wizytówki możesz przygotować zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej z kodem QR. Pamiętaj jednak, że jeśli wybierzesz digitalową wersję, musisz zadbać o to, żeby zdjęcie było takie samo jak to, którego używasz w sieci. 

#Publikuj!

Spora część eventów biznesowych korzysta z dedykowanych hasztagów. Publikuj najciekawsze wystąpienia, fragmenty, cytaty, koniecznie z atrakcyjnymi materiałami foto/wideo w swoich social mediach. Oznacz prelegentów w poście – dzięki temu możesz być zauważony zarówno przez innych uczestników, jak i prelegentów. Ciekawy content z branżowej konferencji opublikowany w Twoich social mediach pomoże również w budowaniu marki osobistej.

Pamiętaj o przerwach

Uczestnicząc w konferencjach stacjonarnych online pamiętaj o przerwach. Ciało i umysł potrzebują odpoczynku. Zadbaj o nawodnienie organizmu, zjedzenie posiłku i wyjście na świeże powietrze. Przerwy na kawę to nie tylko okazja na podniesienie poziomu cukru i kofeiny we krwi, ale też świetna opcja na networking w naturalny sposób. Również podczas przerw możemy poznać wiele ciekawych osób i nawiązać z nimi kontakty biznesowe. 

Follow-up plan

Natychmiast po wydarzeniu zaproś kontakty do swojej sieci biznesowej na LinkedInie – nie warto z tym zwlekać, za kilka dni emocje po konferencji opadną, a pamięć bywa zawodna. Kilka dni po wydarzeniu, gdy wszyscy wrócą do domów i nadrobią maile i obowiązki związane z nieobecnością w pracy, otwórz wizytownik z zebranymi kontaktami i odezwij się do nich – mailowo lub telefonicznie.

 

Autor tekstu: Michał Ratajczak

Co-Founder i COO Gridaly

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak ma się Polski rynek kongresowo-szkoleniowy w Polsce?

Czy internetowe formy szkoleniowe zastąpią tradycyjne spotkania kongresowo-szkoleniowe? W rozmowie z Piotrem Zesiukiem, Prezesem Zarządu MMC Polska dowiadujemy się, kto przede wszystkim jest odbiorcą konferencji i kongresów oraz z jakich wydarzeń w najbliższym czasie warto skorzystać.

Jak ocenia Pan rynek kongresowo-szkoleniowy w Polsce?

Rynek kongresowo – szkoleniowy to bardzo wymagający obszar. Kluczową kwestią, aby utrzymać się na rynku, jest nie tylko pozyskanie uczestnika. Istotę sukcesu stanowi stworzenie dla klienta przyjaznego miejsca, pełnego wiedzy i inspiracji, w którym czuje się komfortowo i do którego chce wracać. Nie jest to możliwe bez merytorycznej podstawy projektów, ale też innowacyjności i otwartości na nowe pomysły. W MMC Polska znaleźliśmy złoty środek na formułę kongresów. Organizujemy elitarne spotkania, które odpowiadają na pytania dotyczące najbardziej bieżących problemów kadry menadżerskiej i przedstawicieli zarządów globalnych firm. Nasze Kongresy to nie tylko garść merytorycznych prezentacji i debat, ale również fire-chaty, use case’y i sesje round tables. Wiosennym edycjom kongresów towarzyszą również wieczorne gale, które stanowią doskonałą okazję do nawiązania długotrwałych relacji biznesowych. Nie ograniczamy się tylko do naszych projektów flagowych, którymi są kongresy. W ofercie mamy również konferencje, szkolenia twarde i miękkie.  Pod kątem formuły wydarzeń, ich różnorodności oraz uczestników goszczących u nas na eventach, jesteśmy w samej czołówce na rynku kongresowo-szkoleniowym w Polsce.


Jakie firmy najczęściej korzystają z wiedzy, jaką można uzyskać w organizowanych przez Państwa eventach?

Organizowane przez nas kongresy stanowią idealną okazję do spotkania się biznesu oraz wszelkich innych podmiotów, które decydują oraz wpływają na polską gospodarkę. Możemy tutaj spotkać zarówno administrację centralną oraz samorządową jak i reprezentacje świata biznesu (prezesi, top management i decydenci największych firm na polskim rynku oraz przedstawiciele startupów). Główne grupy docelowe z myślą o których realizowane są nasze wydarzenia to bankowość, ubezpieczenia, fintech, insurtech, energetyka, produkcja, przemysł, infrastruktura, telekomunikacja, media, zarządzanie, nowe technologie czy administracja. Z wiedzy przekazywanej na eventach korzystają ambitne, rozwijające się firmy, które dzięki poznaniu nowych możliwości i trendów chcą optymalizować swoje rozwiązania.

Czy Pana zdaniem webinary i wszystkie inne internetowe formy szkoleniowe zmienią rynek tradycyjnych spotkań kongresowo-szkoleniowych?

Największym atutem organizowanych przez nas spotkań jest wysoka jakość merytoryczna połączona z networkingiem, który zapewnia nawiązanie wartościowych relacji biznesowych. Nie byłoby to możliwe bez spotkania się uczestników twarzą w twarz, bezpośredniej wymiany opinii, doświadczeń i planów na przyszłość. To dzięki takim spotkaniom dochodzi do współpracy i pozyskania nowych klientów czy partnerów biznesowych. Mówią nam o tym również uczestnicy naszych wydarzeń, dla których największą wartość stanowi spotkanie w jednym miejscu grona kluczowych osób dla polskiej gospodarki. Wszystkie internetowe formy szkoleniowe są idealną formą na pozyskanie teoretycznej wiedzy z danego obszaru, jednak nigdy nie zastąpią tradycyjnych spotkań kongresowo-szkoleniowych, które stanowią przestrzeń na nawiązanie i podtrzymanie relacji biznesowych.

Jakie eventy organizowane przez Pana firmę cieszą się największym powodzeniem i u jakiego rodzaju odbiorców?

Statystyki mówią same za siebie. Około 40% naszych odbiorców to członkowie zarządu, 30% stanowią dyrektorzy, 20% kadra menedżerska, a ostatnie 10% to specjaliści i pracownicy niższego rzędu. Te proporcje wyglądają przeważnie tak samo, jednak w zależności od projektu mamy inną grupę docelową. Zaczynając od pomysłu na wydarzenie, poprzez  ułożenie agendy i jej realizację, każdy projekt jest planowany z myślą o uczestniku. Największym powodzeniem cieszą się oczywiście nasze kongresy, gromadzące około 500-700 osób oraz organizowane na ich zakończenie wieczorne gale.

Który projekt w Państwa historii był najtrudniejszy do zrealizowania?

W branży eventowej każdy projekt stanowi duże wyzwanie. Za każdym razem próbujemy podnosić poprzeczkę, dlatego trudnych zadań nie brakuje. Do jednych z nich można zaliczyć organizację FutureTech Congress. Nasz największy jak do tej pory kongres, stanowił połączenie 3 wydarzeń: FinTech Digital Congress, InsurTech Digital Congress i Big Data: Think Big CEE Congress. Do realizacji tego projektu zaangażowaliśmy aż 133 prelegentów i 72 sponsorów. Dzięki odpowiedniemu, merytorycznemu przygotowaniu i pasji do tego co robimy, osiągnęliśmy duży sukces. Świadczy o tym ponad 2000 zadowolonych uczestników, którzy chwalili wydarzenie za jego merytorykę i doskonałą okazję do networkingu. To wszystko nie byłoby możliwe bez naszego doświadczenia na rynku. Od 2012 roku nasza spółka notowana jest na giełdzie New Connect. Należymy do Polskiej Izby Firm Szkoleniowych, jesteśmy członkiem Pracodawców RP. Wcielamy w życie pomysły i projekty, które odpowiadają na potrzeby współczesnego rynku. Nasza rzetelna i sumienna praca jest doceniana i w Polsce, i za granicą. Rokrocznie otrzymujemy Diamenty Forbesa, czyli prestiżową nagrodę dla najszybciej rozwijających się firm oraz tytuł Gazeli Biznesu, przyznawany dobrze zarządzanym, uczciwym i cieszącym się dobrą kondycją finansową firmom.

Jakie wydarzenia w najbliższym czasie mógłby Pan polecić czytelnikom brief.pl?

Mamy ciekawą ofertę konferencji i szkoleń m.in.: „Jak tworzyć nowoczesne i perswazyjne prezentacje w PowerPoincie?”, „PropTech na rynku nieruchomości – aspekty technologiczne, prawne i praktyczne”, „Zarządzanie oprogramowaniem IT w obszarze licencji i przenoszenia praw własności”. Zapraszam również do wzięcia udziału w Kongresach z wiosennej oferty naszych projektów flagowych:

Mając na względzie, że odbiorcami portalu brief.pl są osoby interesujące się marketingiem, biznesem i nowymi technologiami szczególnie zachęcamy do uczestnictwa w wydarzeniu, którego głównym patronem medialnym był właśnie Państwa portal – AI & Big Data Congress. Wydarzenie to jest odpowiedzią na aktualną rewolucję technologiczną, która dzieje się w biznesie. To tutaj można zgłębić wiedzę na temat pozyskiwanie i wykorzystywania danych w czasie rzeczywistym, komunikowania się urządzeń różnego typu, machine learning i przede wszystkim zastosowania sztucznej inteligencji, co stanowi najważniejsze know-how współczesnego biznesu. Zachęcam do zapoznania się ze stroną kongresu www.bigdatacee.pl oraz wzięcia udziału w tym wydarzeniu.

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF