Konica Minolta: Bezpłatny raport na temat rozwiązań chmurowych dla firm.

W czasie pandemii COVID-19 wiele przedsiębiorstw doceniło potencjał usług opartych na chmurze. Elastyczność, skalowalność, niezawodność, większa kontrola kosztów – te cechy powodują, że rozwiązania chmurowe okazują się szczególnie pomocne w dobie kryzysu. Jak to wygląda w praktyce? Czy i dlaczego firmy decydują się na takie rozwiązania? Konica Minolta prezentuje raport przedstawiający kluczowe trendy rynkowe dla usług druku w chmurze, wyniki badań oraz opinie ekspertów.

 

Migracja do chmury to nie lada wyzwanie zwłaszcza dla małych i średnich firm. Jednak obniżenie kosztów IT przy jednoczesnym przyspieszeniu efektywności działają na wyobraźnię liderów biznesu, którzy coraz częściej przekonują się do tych rozwiązań. Konica Minolta prezentuje bezpłatny raport przedstawiający kluczowe trendy rynkowe dla usług druku w chmurze. Publikacja opiera się na badaniach przeprowadzonych w styczniu 2021 roku przez firmę badawczą Quocirca. Przebadano 219 organizacji korzystających z usług zarządzania drukiem (MPS) w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech. Raport uzupełniony jest również innymi badaniami na temat digitalizacji i rozwiązań chmurowych.

Czym jest chmura?

Chmura obliczeniowa to sposób dostarczania zasobów informatycznych na żądanie przez internet. Można to wykorzystać na wiele sposobów: przechowywanie i zarządzanie danymi, obsługa aplikacji, dostarczanie usług, strumieniowe przesyłanie materiałów wideo, poczta internetowa, oprogramowanie biurowe i sieci społecznościowe.

Wdrażanie rozwiązań w chmurze przez firmy jest coraz częstsze. Badanie MPS 2021 przeprowadzone przez agencję badawczą Quocirca pokazało, że do końca 2021 roku osiem na dziesięć organizacji planowało przenieść do chmury połowę swojej infrastruktury IT, a 43% twierdziło, że do tego czasu przeniesie całą infrastrukturę IT. 39% firm już zdążyło wdrożyć jakąś formę platformy do zarządzania drukiem w chmurze.

Druk w chmurze, czyli większa efektywność

Przeniesienie druku do chmury daje ogromne możliwości obniżenia kosztów – zarówno finansowych, jak i środowiskowych – oraz zwiększenia efektywności działania tradycyjnej infrastruktury druku, która korzysta z serwerów w siedzibie firmy.

Infrastruktura druku w chmurze to taka, w której drukarki sieciowe i urządzenia wielofunkcyjne pozostają w siedzibie klienta, ale serwery druku są hostowane w chmurze i zarządzane przez zewnętrznego dostawcę. Rozwiązanie to łączy narzędzia do zarządzania drukiem w jedną platformę, umożliwiając zdalne zarządzanie konfiguracją, użytkownikami, drukarkami i regułami. Pozwala to wyeliminować konieczność wewnętrznej obsługi informatycznej i indywidualnej instalacji sterowników. Narzędzia do zarządzania drukiem w chmurze oferują bezpieczne drukowanie, zdalne wysyłanie zadań i drukowanie mobilne.

Rozwiązania druku w chmurze

Jednym z rozwiązań do zarządzania drukiem w chmurze jest ofertowany przez Konica Minolta Dispatcher Paragon Cloud. To aplikacja, która umożliwia uproszczenie obsługi drukowania i optymalizuje działanie całej infrastruktury druku oraz koszty, zapewniając jednocześnie wszelkie korzyści płynące z tradycyjnej usługi zarządzania drukiem.

Posiadamy również szereg innych narzędzi, które pozwalają na, na przykład, przeniesienie infrastruktury druku do chmury, obieg dokumentów w chmurze, a także kompleksowe usługi centr danych w chmurze, czyli zarówno „przestrzeń”, jak I zapewnienie obsługi i implementację zgodną z potrzebami. (…). Teraz, gdy praca z dowolnego miejsca na ziemi jest nie tylko możliwa, ale w wielu przypadkach konieczna, przejście na rozwiązania chmurowe staje się bardziej pożądane, niż kiedykolwiek przedtem – zauważa Hubert Bobrowski, Dyrektor Sprzedaży Pośredniej w Konica Minolta Business Solutions Polska.

Praca zdalna a bezpieczeństwo danych

Masowy exodus z biur sprawił, że zespoły IT zaczęły się borykać z problemami związanymi z bezpieczeństwem informacji i dostosowaniem urządzeń do potrzeb osób pracujących w domu. Szybkość, sprawność i bezpieczeństwo nigdy dotąd nie były tak ważne, a chmura stała się fundamentem każdej organizacji. Ostatnie badania Quocirca przeprowadzone wśród amerykańskich i europejskich firm zatrudniających ponad 250 pracowników wykazały, że średnio 47% pracowników spodziewa się, że po pandemii będą pracować całkowicie lub w przeważającej części z domu. Wydatki na chmurę obliczeniową będą nadal rosły – 45% organizacji uznało to za główny priorytet inwestycyjny w nadchodzącym roku, a w organizacjach zatrudniających ponad 1000 pracowników odsetek ten wzrósł do 50%.

Centra Danych w Chmurze

Technologia przetwarzania w chmurze stanowi podstawę transformacji cyfrowej, zapewniając swobodę i elastyczność pracy z dowolnego miejsca, bez konieczności posiadania i utrzymywania własnej infrastruktury. Usługi Centrum Danych w Chmurze Konica Minolta oferują infrastrukturę jako usługę (IaaS), która zapewnia klientom środowisko wirtualnej infrastruktury IT, w tym wirtualną sieć, pamięć masową, a także serwery we własnym Centrum Danych Konica Minolta.

Obecnie wszyscy znajdujemy się w świecie VUCA, czyli środowisku, które ciągle się zmienia i ewoluuje na naszych oczach. Wielkie korporacje nieustannie wprowadzają usprawnienia, żeby być na bieżąco z trendami i odpowiadać na potrzeby klientów. Co w takiej sytuacji mają zrobić właściciele małych i średnich firm, których nie stać na duże inwestycje? Powinni korzystać z nowoczesnych technologii, aby mieć większą kontrolę nad swoim biznesem, wydatkami oraz zrzucać z siebie ciężar niektórych zadań. Pierwszym krokiem w tym kierunku jest przeniesienie infrastruktury IT do chmury. Oznacza to przechowywanie danych, przestrzeń dyskową, moc obliczeniową i bezpieczną sieć. Tego typu usługi oferują centra danych Konica Minolta, z których korzysta już wielu naszych Klientów, zarówno w Polsce, jak i zagranicą – mówi Rafał Torz, Dyrektor Handlowy Sprzedaży Bezpośredniej w Konica Minolta Business Solutions Polska.

Trendy na rynku

Badanie MPS 2021 przeprowadzone przez Quocirca wykazało, że ponad trzy czwarte (77%) organizacji korzysta już z jakiejś formy usługi w chmurze do zarządzania przynajmniej niektórymi zadaniami drukowania, a 21% używa usług w chmurze do zarządzania ponad 50% obciążenia pracą. Organizacje korzystające z całkowicie outsourcowanego MPS częściej korzystają z infrastruktury drukowania w siedzibie firmy – 41% zgłasza, że wszystkie ich zadania drukowania są zarządzane przez serwery druku w siedzibie firmy, w porównaniu z zaledwie 8% firm korzystających z hybrydowego podejścia do MPS.

Bardzo wydajnym rozwiązaniem do pracy opartym na chmurze jest platforma WorkPlace Pure, która umożliwia m.in. druk, faks, konwersję i tłumaczenie dokumentów. Dzięki temu firma może w prosty sposób zarządzać użytkownikami i optymalizować koszty. Platforma jest obsługiwana przez ekspertów z Konica Minolta, co sprawia, że klient oszczędza na zakupie i obsłudze sprzętu oraz na inwestycji dodatkowych środków w utrzymanie zespołów IT.

Perspektywy na przyszłość

Pandemia COVID-19 spowodowała wzrost zarówno zapotrzebowania, jak i możliwości dla zarządzania drukiem w chmurze. Ponad dwie trzecie respondentów oczekuje, że do 2025 r. wprowadzi zarządzanie drukiem w chmurze, a 45% twierdzi, że oferowanie usług druku w chmurze jest kluczowym czynnikiem wpływającym na wybór partnera w zakresie usług zarządzania drukiem.

Wielu menadżerów stoi dzisiaj przed wyzwaniem zarządzania organizacją w sytuacji, w której praktycznie z dnia na dzień pracownicy zostali zmuszeni do pracy zdalnej. (…)Powodowało to obawy ze strony zarówno pracowników, jak i pracodawców o bezpieczeństwo danych. Niektóre firmy zdecydowały się skorzystać z usług naszych centrów danych, które gwarantują najwyższy poziom bezpieczeństwa. Szybko okazało się, że po początkowych obawach związanych z tą transformacją, Klienci implementowali kolejne nasze rozwiązania chmurowe, bo dzięki temu mogli przestać obawiać się nie tylko o bezpieczeństwo informacji, ale także o aktualność i dostępność narzędzi, których mogą używać w każdym miejscu i o każdym czasie. – podsumowuje Michał Bojanowski, Regionalny Kierownik Sprzedaży ECM/ITS w Konica Minolta Business Solutions Polska.

W odpowiedzi na oczekiwania klientów, Konica Minolta rozwija ofertę produktów i zaawansowanych rozwiązań, które wykraczają poza obszar obrazowania dokumentów. Firma skupia się na technologii tworzenia nowoczesnego, cyfrowego miejsca pracy w takich obszarach, jak dane, analityka i chmura.

Więcej informacji oraz wyniki badań na temat druku w chmurze znajdziesz w bezpłatnym raporcie Konica Minolta: LINK

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Konica Minolta przedstawia Workplace Hub – sprzęt, oprogramowanie i usługi IT dla MŚP w jednym

Konica Minolta zaprezentowała Workplace Hub – urządzenie All-in-One, które jest połączeniem sprzętu, oprogramowania i usług IT. Wdrożeniem, szkoleniami z zakresu obsługi oraz utrzymaniem platformy w całości zajmuje się producent. Rozwiązanie jest odpowiedzią na rosnące wyzwania technologiczne, z którymi mierzą się małe i średnie firmy.

Kompletny ekosystem na jednym metrze kwadratowym

Platforma Workplace Hub opiera się na oprogramowaniu Konica Minolta i działa na wydajnym serwerze HPE. Rozwiązanie integruje punkt dostępu Wi-Fi dla pracowników i gości, wielofunkcyjną drukarkę oraz wirtualne środowisko pracy. Ekosystem pozwala na uruchomienie systemów biznesowych takich jak ERP [1], DMS [2], OCR [3] czy BPM [4]. Wszystkie te funkcje łączy jedno urządzenie, które zajmuje powierzchnię jednego metra kwadratowego.

Workplace Hub bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach IT. Współpraca z firmą Microsoft pozwoliła na zintegrowanie ​środowiska Office 365, w tym wymiany, przechowywania i współdzielenia plików czy bezpośredniego dostępu do poczty, zadań i kalendarza. Oprogramowanie Acronis umożliwia odzyskiwanie i tworzenie kopii zapasowych danych. Platforma wyposażona została także w zaporę sieciową następnej generacji i rozwiązania ochronne SOPHOS, które monitorują ruch sieciowy i reagują na potencjalne zagrożenia.

W odpowiedzi na cyfrowe wyzwania

Rozwiązanie powstało z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwach, które spotykają się z problemem niedoboru specjalistów IT na rynku pracy lub brakiem środków na poszerzenie kadry. Wyzwaniem dla sektora MŚP jest również konieczność spełnienia wymogów bezpieczeństwa (stawianych m.in. przez RODO), a także starzejący się sprzęt czy duże rozproszenie dostawców usług IT.

– Workplace Hub pozwala małym i średnim firmom korzystać z rozwiązań dostępnych do tej pory głównie w największych przedsiębiorstwach. Rozwiązanie minimalizuje przy tym koszty związane z awariami, wyciekiem danych czy sytuacjami przerzucania się odpowiedzialnością między dostawcami usług. Zgodnie z rynkowymi trendami, platforma wspiera tzw. model miękki, czyli zawieranie umów subskrypcyjnych zamiast ponoszenia sporych inwestycji w sprzęt czy serwery. W efekcie pozwala to obniżyć całkowite wydatki na ITwskazuje Mateusz Macierzyński, menedżer ds. systemów ITS w firmie Konica Minolta.

Dane organizacji pod kontrolą

Workplace Hub to zarządzanie całą infrastrukturą IT za pomocą jednego interfejsu. Zapewnia pracownikom szybki dostęp do informacji z dowolnego miejsca i pozwala kontrolować wszystkie zasoby firmy. Klienci otrzymują dostęp do Konica Minolta Marketplace – autorskiego sklepu, z którego na bieżąco mogą pobierać nowe aplikacje partnerów technologicznych. Nad bezpieczeństwem i sprawnym działaniem platformy czuwa system aktywnego monitoringu sprzętu i oprogramowania oraz globalne centra wsparcia technicznego. Świadczone usługi są koordynowane przez specjalistów helpdesku IT, dostępnego 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Specjaliści zdalnie nadzorują stan systemów i licencji, reagując jeszcze zanim pojawią się problemy.

[1]  ang. Enterprise Resource Planning, planowanie zasobów przedsiębiorstwa.
[2]  ang. Document Management System, system zarządzania dokumentami.
[3]  ang. Optical Character Recognition, optyczne rozpoznawanie znaków.
[4]  ang. Business Process Management, zarządzanie procesami biznesowymi.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Małe i średnie firmy pod technologiczną ścianą. Czy nadążą za cyfrową transformacją?

Według badania Konica Minolta główne wyzwania, z którymi mierzą się małe i średnie firmy to cyberzagrożenia (33%), rosnąca konkurencja (27%), nowe regulacje takie jak RODO (23%), wymagający rynek pracy (23%) czy zbyt szybki postęp technologiczny (23%). Problemy z infrastrukturą IT wskazywało 18% przedsiębiorstw. Czy mały biznes jest gotowy na cyfrową transformację?

Firmy w obliczu wyzwania

Cyfryzacja zmienia warunki i charakter pracy. Między innymi dzięki rozwiązaniom chmurowym można ją wykonywać z każdego miejsca i na dowolnym urządzeniu. Kluczowe staje się szybkie wyszukiwanie i przetwarzanie informacji, a pracodawcy są oceniani już nie tylko z perspektywy oferowanych zarobków, ale też elastyczności i stosowanych rozwiązań technologicznych.

Szansa czy bariera?

Według 41% małych i średnich przedsiębiorstw rozwiązywanie problemów IT to niepotrzebna strata czasu, mniejsza wydajność pracowników (37%), a dla 35% nieplanowane koszty oraz niższa jakość pracy [1]. Najczęstsze problemy technologiczne w sektorze MŚP to: awarie sprzętu (27%), problemy w zarządzaniu infrastrukturą przez administratora (24%), przestarzałe oprogramowanie (24%), zagrożenia związane z bezpieczeństwem (23%), słaby dostęp do sieci (20%) i awarie serwerów (20%) [2].

W sektorze MŚP sama działalność biznesowa rozwija się często znacznie szybciej, niż infrastruktura i poziom usług IT. Organizacje dochodzą więc do tzw. ściany technologicznej – okazuje się, że bez zadbania o kwestie IT rozwój biznesu znacznie spowalnia. Jednocześnie nie ma budżetu na inwestycje w serwery czy wykwalifikowanych specjalistów – wskazuje Mateusz Macierzyński, menedżer ds. systemów ITS w firmie Konica Minolta.

Drogie zaniedbania

W 2018 roku 67% małych i średnich firm doświadczyło cyberataku, a 58% naruszenia danych [3]. W wielu przypadkach przedsiębiorcy nie dysponują odpowiednim zapleczem technologicznym, aby zadbać o kontrolę dostępu czy nadzór nad sprzętami. Niedobór specjalistów IT na rynku pracy sprawia, że połowa MŚP nie wie jak chronić swoje zasoby przed cyberzagrożeniami i nie opracowała procedur reagowania na ewentualne incydenty [4]. Jeszcze mniej firm wykorzystuje mechanizmy przywracania działania usług biznesowych po zaistniałych awariach serwerów, dysków czy oprogramowania (ang. IT disaster recovery). Organizacje ponoszą przez to duże koszty oraz są narażone na utratę cennych danych. W efekcie może to prowadzić do otrzymania kar za nieprzestrzeganie regulacji prawnych takich jak RODO.

Cyfryzacja w abonamencie

Czas poświęcany na kwestie związane z IT przedsiębiorcy woleliby przeznaczyć na sprawy biznesowe (57%), rozwój firmy (48%) czy szkolenia (46%). Odpowiedzią na te potrzeby mogą być platformy All-in-One, integrujące sprzęt, oprogramowanie i usługi IT. Takie rozwiązanie w małych kancelariach prawniczych, aptekach, agencjach reklamowych czy firmach budowlanych zaczęła wdrażać Konica Minolta, oferując urządzenie Workplace Hub. Zapewnia ono sektorowi MŚP zaplecze technologiczne dostępne dotąd jedynie na poziomie korporacyjnym.

W nadchodzących latach technologia wspomagana przez sztuczną inteligencję zautomatyzuje powtarzalne procesy. Pozwoli odciążyć pracowników od konieczności przetwarzania natłoku zbędnych informacji, zostawiając więcej przestrzeni na podejmowanie istotnych decyzji i kreatywne działania. Aby jednak skorzystać z procesu transformacji cyfrowej małe firmy będą musiały postawić na nowoczesną infrastrukturę IT, która wcale nie musi być droga w utrzymaniu. Światowy biznes wchodzi w tzw. model miękki i zamiast osobnych inwestycji w sprzęt, oprogramowanie i usługi można skorzystać z umów subskrypcyjnych i abonamentów oferowanych przez jednego dostawcę – podsumowuje Mateusz Macierzyński.

[1]  Według badania SMB IT Pain-Point Survey 2018 Konica Minolta
[2]  Według badania SMB IT Pain-Point Survey 2018 Konica Minolta
[3]  Według 2018 State of SMB Cybersecurity Report
[4]  Według 2018 State of SMB Cybersecurity Report

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Konica Minolta zaprasza na Instytut Innowacji

Insytut Innowacji_2018_Konica_Minolta

Firma Konica Minolta zaprasza do wzięcia udziału w czwartej edycji Instytutu Innowacji, którego motywem przewodnim będzie „Transformacja cyfrowa a rola nowoczesnego CIO w organizacji”. Spotkanie odbędzie się 9 maja br. w Hotelu Narvil Spa & Conference w Serocku pod Warszawą.

Instytut Innowacji to wydarzenie skierowane do osób zajmujących się wdrażaniem nowatorskich projektów IT. Założeniem warsztatów i prelekcji jest poszerzanie wiedzy uczestników i rozwijanie ich umiejętności w zakresie zarządzania, komunikacji i współpracy w zespole.

Temat tegorocznej edycji nawiązuje do zmieniającej się roli Managerów IT w organizacjach, a prelegentami są: Michał Sadowski (Prezes Zarządu Brand24 S.A.), Sławomir Lachowski (było CEO BRE Banku, twórca mBanku), Krzysztof Wykręt (CIO, Hochtief Polska) oraz Monika Starecka (Dyrektor ds. Operacyjnych w EY Poland).

W obliczu transformacji cyfrowej zmienia się zakres obowiązków Managerów IT. Coraz częściej wspierają oni wprowadzanie nowatorskich rozwiązań, które będą miały realny wpływ na biznes i pozwolą firmie wyróżnić się na rynku. Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w Instytucie Innowacji, podczas którego praktycy biznesu, prezesi i dyrektorzy z największych polskich firm opowiedzą o tym, jak ważna dla rozwoju całej organizacji jest zmiana roli osób odpowiedzialnych za działy IT– mówi Marta Kudła, Senior Business Software Product Manager w firmie Konica Minolta Business Solutions Polska.

Spotkanie zostało podzielone na następujące bloki tematyczne:

4 twarze nowoczesnego CIO – czyli jak Manager IT może zmienić swoją rolę i stać się liderem biznesowym z wiedzą technologiczną;

Wdrażanie innowacji w praktyce – przepis na sukces CIO w organizacji dzięki odpowiedniej współpracy z zarządem podczas prowadzenia projektów innowacyjnych;

Teraz mówi biznes – prelekcja o tym, jak ważna jest dobra współpraca z działem IT i wzajemne rozumienie potrzeb, aby wspierać rozwój biznesu;

Najnowsze trendy i technologie w rozwiązaniach IT dla działów sprzedaży i marketingu.


Instytut Innowacji
rozpocznie się o godzinie 11.00, a zakończenie i podsumowanie konferencji przewidywane jest na 16.30. Rejestracja na wydarzenie odbywa się pod adresem: http://inn.konicaminolta.pl

Liczba miejsc jest ograniczona, a o udziale w spotkaniu decyduje kolejność zgłoszeń.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rozszerzona rzeczywistość coraz częściej stosowana w biznesie – gotowe rozwiązania już dostępne

Rozszerzona rzeczywistość (ang. augmented reality – AR) kojarzy się głównie z grami i rozrywkowymi aplikacjami na smartfony. O ile faktycznie ten segment stanowi obecnie większość rynku, to potencjał wykorzystania technologii AR w biznesie jest w zasadzie nieograniczony, a pierwsze rozwiązania są już dostępne.

Miliard użytkowników do 2020 r.

Rozszerzona rzeczywistość pozwala na połączenie świata fizycznego z cyfrowym. Technologia ta polega na nakładaniu wirtualnych i interaktywnych obiektów na obraz prawdziwego otoczenia. Końcowy efekt można oglądać na ekranie smartfona, tabletu czy też za pomocą specjalnych okularów. Jednym z najbardziej znanych przykładów zastosowania AR jest gra Pokemon GO, która została pobrana na całym świecie ponad 750 milionów razy.

Według szacunków wartość rynku wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości do 2020 r. wyniesie ok. 150 miliardów dolarów, a liczba użytkowników tych technologii sięgnie nawet miliarda. Firma IDC ocenia, że dochody z VR/AR wzrosną w ciągu roku o ponad 130% – z poziomu 6,1 miliarda dolarów w 2016 r. do 13,9 miliarda dolarów w 2017 r.

Do czego można wykorzystać AR?

Interaktywne treści AR pozwalają w inny sposób spojrzeć na materiały drukowane. Przykładowo, używając dedykowanej aplikacji podczas przeglądania katalogu, odbiorca zobaczy na ekranie smartfona linki do ofert z danym artykułem, jego trójwymiarowy model czy prezentację wideo. Technologia AR otwiera również wiele możliwości w obszarze digital marketingu z użyciem etykiet i drukowanych kreacji reklamowych oraz daje szansę na wyróżnienie się na rynku wydawniczym poprzez zamieszczanie interaktywnych elementów w czasopismach i książkach.

Ponadto AR może posłużyć do tłumaczenia tekstu na papierze oraz do szybkiego rozpoznawania i archiwizowania dokumentów. Rozszerzona rzeczywistość jest już dziś elementem szkoleń dla zawodowych kierowców, inżynierów czy lekarzy. Systemy AR pozwalają także wzbogacić wrażenia z wizyt w muzeach czy uzupełnić doświadczenie zakupowe w galeriach handlowych.

Aplikacja AR dla każdej firmy

Japoński koncern Konica Minolta od kilku lat współpracuje z firmami opracowującymi narzędzia AR – takimi jak Wikitude i Anyline – by rozwijać i dostarczać rozwiązania tego typu dla biznesu. Przykładem jest bazowa aplikacja mobilna AR, którą można dostosować do potrzeb danego przedsiębiorstwa poprzez personalizację jej wyglądu oraz treści. Użytkownicy aplikacji mogą sami dodawać do niej materiały AR – np. filmy czy modele 3D –  lub uzyskać wsparcie producenta w ich przygotowaniu. Dzięki temu klienci zyskują zindywidualizowane rozwiązanie bez konieczności budowania własnego systemu.

Firma oferuje również wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość systemy do nawigacji wewnątrz budynków. Ze wspomnianych usług skorzystały już m.in. brytyjska poczta UK Mail czy muzeum brytyjskich sił lotniczych RAF.

Wearable Communicator – okulary AR dla biznesu

Konica Minolta opracowała także własne okulary AR o nazwie Wearable Communicator. W odróżnieniu od większości podobnych projektów, które tworzono na rynek konsumencki, Wearable Communicator od początku jest rozwijany z myślą o zastosowaniach biznesowych. Głównymi elementami urządzenia są miniaturowy ekran LCD, pryzmat oraz zaawansowany moduł optyczny HOE (ang. holographic optical element). Moduł HOE pozwala odpowiednio powiększyć obraz dostarczany do oka oraz filtrować długości fal światła, dzięki czemu wyświetlane na ekranie cyfrowe treści są ostre i wyraźne. Dodatkowo użytkownik może je kontrolować za pomocą gestów.

Okulary Wearable Communicator mogą być częścią systemów CPS (ang. cyber-physical system), łączących świat cyfrowy ze światem fizycznym. Systemy te są coraz częściej wdrażane chociażby w przemyśle. Rozwiązanie Konica Minolta było np. ostatnio testowane na linii produkcyjnej w fabryce ciągników John Deere w Mannheim w Niemczech.

Rozszerzona rzeczywistość to technologia, która szybko upowszechnia się zarówno na rynkach konsumenckim, jak i biznesowym. Potencjał do innowacji z użyciem AR jest ogromny i chcemy pomagać firmom go wykorzystać – także w Polsce. Rozwiązania oparte o AR będą istotnym czynnikiem pozwalającym na bycie o krok przed konkurencją. Wdrażanie tej technologii to część realizowanej przez nas idei miejsca pracy przyszłości mówi Paweł Grzyb, Marketing Manager w Konica Minolta Business Solutions Polska.

Powstają nowe ośrodki badawcze

Technologia rozszerzonej rzeczywistości i sposoby na jej wykorzystanie są jednym z kluczowych obszarów rozwoju w prowadzonych przez Konica Minolta ośrodkach Business Innovation Center (BIC). Centra te skupiają wokół siebie jednostki akademickie, instytuty badawcze, firmy partnerskie i startupy celem pracy nad innowacyjnymi rozwiązaniami dla biznesu.

Do tej pory na świecie powstało pięć takich ośrodków. Obszar Europy obsługuje BIC mający siedzibę w Londynie, zaś w czeskim Brnie znajduje się laboratorium badawczo-rozwojowe firmy.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Konica Minolta otwiera w Polsce nowoczesne Centrum Pokazowe

Firma Konica Minolta otwiera w Warszawie nowoczesne Centrum Pokazowe (Digital Imaging Square), w którym odwiedzający będą mogli zapoznać się z urządzeniami drukującymi, cyfrowymi maszynami do uszlachetnień oraz systemami usprawniającymi zarządzanie dokumentami w biurze. Wśród nowości znalazła się maszyna umożliwiająca lakierowanie sensoryczne z efektem 3D i tworzenie wypukłych okładek książek, kartek okolicznościowych, wizytówek czy etykiet produktów. Poligrafia to jednak nie jedyny obszar, w który obecnie inwestuje japoński koncern. Konica Minolta otwiera w Europie kolejne centra rozwoju (Business Innovation Center), w których trwają intensywne prace m.in. nad wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości (AR) w rozwiązaniach biznesowych.

Digital Imaging Square – nowe Centrum Pokazowe

Nowo otwarte Centrum Pokazowe Konica Minolta o powierzchni 285 m2 umożliwia zapoznanie się z urządzeniami drukującymi, jak również z trendami na rynku poligraficznym oraz technologiami opracowanymi z myślą o rozwoju biznesu. Na miejscu goście mogą również wziąć udział w prezentacjach na żywo i przetestować działanie systemów usprawniających obieg dokumentów w firmie czy optymalizujących koszty.

Jedną z innowacji jest MGI Jet Varnish 3DS do cyfrowego uszlachetniania lakierem 3D. Maszyna pozwala na ozdobienie druku foliami metalicznymi, np. złotymi dodatkami na wizytówce lub zaproszeniu czy uwydatnienie wydruku lakierem UV o różnym stopniu wypukłości. Zastosowanie lakierowania wybiórczego 3D jako ostatniej warstwy sprawia, że wydruki wyróżniają się oryginalną fakturą. Lakier sprawdza się w szerokim wachlarzu zastosowań: w katalogach, na pudełkach, okładkach książek, kartkach okolicznościowych czy etykietach. Szybkość powlekania wynosi nawet do 2298 stron na godzinę.

W zakresie druku przemysłowego Konica Minolta dysponuje maszyną do druku etykiet, którą również można obejrzeć w Centrum Pokazowym. Bizhub Press C71cf to urządzenie dla firm, które chcą rozwijać oferowane usługi i przejść z druku tradycyjnego na cyfrowy. Zmniejszenie nakładów, wymagane coraz krótsze terminy realizacji, personalizacja czy wykonywanie druku na żądanie sprawiają, że wzrasta popyt na tego typu urządzenia.

Rośnie rynek etykiet samoprzylepnych – ostatnie badania przeprowadzone na świecie prognozują wzrost wartości tego segmentu w ciągu najbliższych 4 lat do poziomu około 37 miliardów dolarów. Jednocześnie obserwowaliśmy coraz większy udział druku cyfrowego w tym segmencie poligrafii. Obecnie pojedyncza maszyna może zrealizować pełen zakres prac związanych z tworzeniem broszury czy książki, a kompleksowa realizacja zadań druku wewnątrz organizacji pozwala na lepsze zaplanowanie nakładów budżetowych ponoszonych na drukowanie – mówi Mateusz Woźniak, Dyrektor Sprzedaży Systemów Produkcyjnych, Konica Minolta Business Solutions Polska.

Cyfryzacja rynku poligraficznego

W ostatnich latach rozwój nowoczesnych technologii przyczynił się do rozkwitu poligrafii. Na przestrzeni ostatnich sześciu lat (2010–2016) wartość sprzedaży na rynku poligraficznym wzrosła o około 30%. Dzięki coraz większym możliwościom rośnie popularność druku cyfrowego.

Mamy do czynienia z szeroko pojętą digitalizacją. Naturalnym krokiem dla nas stało się wejście na rynek druku przemysłowego – jako liderzy w segmencie urządzeń produkcyjnych (45% rynku w Polsce w 2016 roku) widzimy, że w tym obszarze jest jeszcze sporo miejsca na innowacje. Dlatego też postanowiliśmy otworzyć w Polsce Centrum Pokazowe, w którym odwiedzający będą mogli zapoznać się z najnowszymi technologiami na rynku druku i wziąć udział w indywidualnych pokazach – mówi Mateusz Woźniak.

Nie tylko druk

Firma Konica została założona w 1873 r. w Tokio przez farmaceutę, a początki Minolta sięgają 1928 roku – pierwszy aparat fotograficzny tej marki został wprowadzony zaledwie rok później. Konica Minolta powstała w 2003 roku w wyniku połączenia dwóch firm. Chociaż z początku marka kojarzona była z fotografią, to obecnie świadczy szeroki wachlarz rozwiązań i usług IT, optymalizujących procesy biznesowe w średnich i dużych firmach. Globalny koncern obsługuje 2 mln klientów na całym świecie, działając w 173 krajach świata i zatrudniając ponad 44 tys. osób, a Europa jest największym rynkiem zbytu firmy.

Obecnie Konica Minolta inwestuje w badania, otwierając w różnych miejscach świata kolejne centra rozwoju (Business Innovation Center). Do tej pory powstało pięć ośrodków zlokalizowanych w Londynie, Singapurze, Szanghaju, Tokio i Kalifornii. Jednym z głównych obszarów działania w placówkach BIC jest wdrażanie technologii rozszerzonej rzeczywistości dla biznesu – firma opracowała w tym celu własne okulary Augmented Reality o nazwie Wearable Communicator. Urządzenie może być stosowane np. w skanowaniu i nawigacji wewnątrz budynków, uzupełnianiu drukowanych treści, tłumaczeniu tekstu na papierze, rozpoznawaniu i archiwizowaniu dokumentów czy wspomaganiu pracy kierowców, inżynierów lub lekarzy.

Oprócz technologii AR centra rozwoju BIC skupiają się na systemach inteligentnych czujników (współpraca z Mobotix), automatyzacji i semantycznej analizie danych oraz tworzeniu nowej platformy cyfrowej dla biur. Rozwijane są także systemy druku 3D oraz nowe urządzenia medyczne. Nowa generacja produktów, które zostaną opracowane przez BIC, znajdzie się w globalnej ofercie Konica Minolta.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF