...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Rusza Podcast Roku 2023. Zgłoszenia od Twórców przyjmowane od 1 do 30 czerwca.

Rozszerzone kategorie dla Twórców, aż 6 tygodniowe internetowe głosowanie na Nagrodę Publiczności, a także otwarte dla publiczności całodzienne święto podcastu towarzyszące Gali Finałowej 25 listopada w Rzeszowie - to tylko niektóre nowości trzeciej edycji Konkursu imienia redaktora Janusza Majki Podcast Roku 2023. Zgłoszenia od Twórców przyjmowane są do końca czerwca na stronie www.podcastroku.pl.

 

Podcast Roku to pierwszy ogólnopolski Konkurs, którego celem jest promowanie jakości, oryginalności i kultury przekazu różnych form dźwiękowych w mediach cyfrowych. Konkurs upamiętnia redaktora Janusza Majkę, związanego przez niemal 40 lat z Polskim Radiem w Rzeszowie – zmarłego w lutym 2021 roku na COVID-19.
Podczas drugiej edycji w 2022 roku Jury przyznało łącznie 13 nagród i wyróżnień. Do konkursu zgłoszono 330 podcastów, które oceniło aż 31 osobowe Jury. Ubiegłoroczna pula nagród wyniosła 90 000 złotych. Z kolei podczas pierwszej edycji 2021 do Twórców trafiło 85 000 złotych.

Widząc jak dynamicznie w ostatnich miesiącach rozwija się rynek podcastów w Polsce, w tym roku dodaliśmy
również kategorię Debiut. Ponad 30 osobowe Jury doceni w ten sposób również najlepszego Twórcę, który wystartował z
podcastem w ostatnim czasie ” – zapowiada Tomasz Majka, jeden z inicjatorów oraz syn patrona Konkursu.

Zgłoszenia do trzeciej edycji Konkursu będą przyjmowane w następujących kategoriach:
• Polityka, społeczeństwo, gospodarka
• Lifestyle, kultura, hobby
• Nauka, edukacja, technologie
• Kryminał
• Debiut
• Marka zlecająca bądź sponsorująca podcast

Jury rozszerzone o laureatów drugiej edycji Konkursu będzie przesłuchiwać zgłoszone podcasty od lipca do września. W Międzynarodowym Dniu Podcastu 30 września, Jury ogłosi po 3 nominacje w każdej kategorii. Tego dnia rozpocznie się również 6 tygodniowe głosowanie publiczności na ulubiony Podcast ze wszystkich nominowanych przez Jury na stronie www.podcastroku.pl.
Rozstrzygnięcie trzeciej edycji Podcast Roku odbędzie się 25 listopada, w czasie Gali Finałowej w Centrum Kulturalno – Handlowym Millenium Hall w Rzeszowie. „W tym roku po raz  pierwszy uczcimy rozwój polskich podcastów całodniowym wydarzeniem, otwartym dla publiczności. Będzie to seria spotkań autorskich, debat i warsztatów. Kulminacyjnym momentem tego dnia będzie wręczenie nagród i wyróżnień. Już teraz zapraszamy Twórców, publiczność i kolejnych Partnerów, którzy chcą dołączyć do tego unikatowego wydarzenia” – dodaje Sara Piskor, inicjatorka Konkursu.

Partnerem Strategicznym Konkursu jest InCredibles – program mentoringowy dla młodych przedsiębiorców z wizją, partnerem głównym Audioteka, a parterem technologicznym Orange Polska. Z kolei partnerem organizacyjnym są: Marma Polskie Folie, Millenium Hall, Hotel Hilton Garden Inn Rzeszów.
Mecenasami Konkursu są: Lancerto, Fortum, Busnex, Onet Audio,
Partnerami konkursu są: Województwo Podkarpackie, Miasto Rzeszów, Patronite.pl, Instytut Zamenhofa, Najlepsze Polskie Podcasty, Torba Reportera i Podcastera, , Fundacja Pomocy Szkole im. ks. St. Konarskiego w Rzeszowie, agencja PR Molecule Group oraz Kancelaria Prawna BWW.
Patroni medialni: Brief.pl, Radio 357, RADIO ZET, Magazyn Pismo, Open FM, Polityka Insight,TOK FM.

Patronat honorowy nad konkursem objął Marszałek Województwa Podkarpackiego Władysław Ortyl oraz największe  podkarpackie uczelnie wyższe, z którymi współpracował Janusz Majka: Politechnika Rzeszowska, Uniwersytet Rzeszowski, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa.

Wszystkie informacje o Konkursie dostępne są na stronie www.podcastroku.pl oraz w mediach społecznościowych.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Czeka nas eksplozja podcastów – podsumowanie pierwszej debaty podczas Gali Podcast Roku 2022

Przyszłość rynku podcastowego to temat jednej z dwóch debat, podczas Gali Finałowej konkursu Podcast Roku 2022, która odbyła się 20 listopada w Rzeszowie. – Jesteśmy dopiero na początku drogi. Przed nami dopiero eksplozja podcastów – uważa Marcin Skoniecznego, prezes Patronite.pl., jeden z uczestników Gali.

 

Dźwięk jest nie tylko intymną materią ale też jest bardzo plastyczny. Dźwiękiem jest wszystko, co słyszymy, także głos, który jest nie tylko przekazem informacjitłumaczył Michał Kukawski dziennikarz, podcaster, wyróżniony za Podcast Roku podczas ubiegłorocznej edycji konkursu, jeden z uczestników debaty.

Dyskusje nad przyszłością rynku podcastowego, jak i całą Galę prowadziła dziennikarka Justyna Dżbik-Kluge. W debacie wzięli też udział Monika Tenerowicz kierowniczka zespołu ds. relacji z mediami w Orange Polska i Marcin Skonieczny prezes Patronat pl.

Z badań przeprowadzonych przez Tandem Media w 2021 roku wynika, że w ciągu ostatnich 3 lat nastąpił ponad siedmiokrotny wzrost liczby podcastów. To dobra informacja dla podcasterów, ale jednocześnie skłania branże do refleksji nad potrzebą stworzenia katalogu dobrych praktyk. – Ostatnie 2 lata pokazują, że są potrzebne pewne uregulowania – uważa Monika Tenerowicz z Orange Polska. Dwa lata pandemii i agresja Rosji na Ukrainie spowodowały wysyp fake newsów i nieprawdziwych informacji, co także staje się problemem treści podcastów.

Powoływanie się na źródła, prezentowanie różnych punktów widzenia, dbanie, aby nikomu nie zróbmy przykrości, krzywdy – to zdaniem Michała Kukawskiego podstawowe zasady potencjalnego kodeksu podcasterów. Z kolei Marcin Skonieczny uważa, że nie da się wprowadzić regulacji odgórnie. – Powinniśmy się starać, aby były stosowane podstawowe prawne regulacje, jak np. nie kradnij treści, ale podcasterzy nie dadzą się uregulować – mówił.

Paneliści byli zgodni, że uregulowania powinny być efektem dyskusji w samym środowisku podcasterów.

Co może zaskakiwać podcasty to także doskonałe narzędzie do komunikacji wewnętrznej czy korporacyjnej. Ten sposób komunikowania się z pracownikami wykorzystuje np. Orange Polska

20.11.2022 Fot. Grzegorz Bukala

To bardzo dobre narzędzie do przekazywania wiedzy, do mówienia po ludzku co jest ważne dla firmy, w jakim kierunku idziemy, co będziemy robić. To działa, jest dobrze odbierane. W ten sposób można przekazać skomplikowaną wiedzę w prosty sposób tłumaczyła Monika Tenerowicz.

Z badań prezentowanych podczas debaty wynika również, że najwięcej podcastów słucha się w domu, bo takiej odpowiedzi udzieliło aż 82 proc. badanych, 20 proc. słucha w samochodzie, na spacerze 18 proc., w środkach komunikacji 14 proc. Co ciekawe 12 proc. słucha podcastów w pracy.

Podcasty są opowiadaniem historii, utarło się, że zdominował podcast wywiad, ale chciałbym, aby więcej było reportaży, słuchowisk, musicali. Więcej odwagi! – zachęcał podcasterów Michał Kukawski.

Jak przekonywali paneliści, podcast to radio, gdzie można wybrać samemu czego, się słucha, a my jesteśmy dopiero na początku tej drogi.

Przed nami dopiero eksplozja podcastówuważa Marcin Skonieczny.

Podcast Roku to ogólnopolski konkurs, którego celem jest promowanie jakości, oryginalności i kultury przekazu różnych form dźwiękowych w mediach cyfrowych. Upamiętnia związanego przez blisko 40 lat z Polskim Radiem w Rzeszowie redaktora Janusza Majkę, który w lutym ubiegłego roku zmarł na COVID-19.

Na Gali Finałowej w Rzeszowie nagrody konkursu odebrali:

  • W kategorii „Polityka, Gospodarka, Społeczeństwo” nagrodę otrzymał Michał Janczura za podcast Folwark.
  • W kategorii „Nauka, Edukacja, Technologia” nagrodę otrzymała, Karolina Głowacka   za podcast: LAMU – Letnia Akademia Młodych Umysłów. Radio Naukowe.
  • W kategorii „Lifestyle, Kultura, Hobby” nagrodę otrzymał Łukasz Wojtusik za podcast Alfabet Wojtusika.
  • W kategorii „Marka Sponsorująca Podcast” nagrodę otrzymała firma EY za podcast Mam Pytanie przygotowywany przez Macieja Głogowskiego.
  • W kategorii „Podcast za paywallem” nagrodę otrzymali Wojciech Oleksiak, Julia Strużycka, Karolina Sulej za podcast Supernowa. Historia Arkadiusa.”.

Z pośród 5 zwycięzców poszczególnych kategorii Jury zdecydowało o przyznaniu nagrody Grand Prix Wojciechowi Oleksiakowi, Julia Strużyckiej, Karolinie Sulej za podcast Supernowa. Historia Arkadiusa. Natomiast w efekcie 4 tygodniowego głosowania internetowego słuchacze spośród 18 nominowanych podcastów zdecydowali o przyznaniu Nagrody Publiczności Joannie Gutral za podcast Gutral Gada.

Wspólnie z Partnerami Konkursu, Jury, przyznało również następujące wyróżnienia:

  • Wyróżnienie Audioteki – w kategorii Dobrze Opowiedziana Historia dla Michała Oleszczyka za podcast Spoiler Master
  • Wyróżnienie Orange Polska doceniające autorów, którzy przykładają wagę  do rzetelnej pracy z informacją i weryfikacji źródeł, dla Karoliny Głowackiej   za podcast: LAMU –  Letnia Akademia Młodych Umysłów
  • Wyróżnienie Patronite. Dla Pawła Drozda za podcast „Brzmienie Świata z lotu Drozda”
  • Wyróżnienie Empik Go „Mówimy o ważnych sprawach” dla Bartka Przybyszewskiego i Mateusz Witkowski za Podcastex.
  • Wyróżnienie „podcast kryminalny” dla Arkadiusza Lorenca za podcast  Morderca z pikiety.
  • Wyróżnienie dla podcastu o tematyce wschodniej, dla   Anny i Jakuba Górnickich za podcast Outriders.

W czasie Gali Finałowej ogłoszono, że Podcast Roku obecny jest na platformie Patronite.pl zachęcając internatów do współtworzenia konkursu. Całe wsparcie, przekazane przez Patronów zasili budżet nagród dla Twórców trzeciej edycji Konkursu, która jesienią 2023 roku odbędzie się ponownie w Rzeszowie

W tej edycji o wyróżnienie rywalizowało 330 podcastów. Pula nagród wyniosła 90 tysięcy złotych.

20.11.2022 Fot. Grzegorz Bukala

Pokazaliśmy, że Podkapacie i Rzeszów, rodzinne miejsca Janusza Majki patrona Podcastu Roku, mogą stać się gospodarzem nowoczesnego i reprezentatywnego Konkursu. Cieszymy się, że w drugiej edycji Konkursu udało się przyjąć rekordową liczbę zgłoszeń, wprowadzić głosowanie internetowe na Podcast Publiczności  oraz zebrać rekordową pulę nagród. Nie byłoby to możliwe bez wsparcia Partnerów i Mecenasów, którym bardzo chcieliśmy podziękować.podkreślał po zakończeniu Gali Tomasz Majka, jeden z inicjatorów Konkursu.

Partnerem Strategicznym Konkursu jest InCredibles – program mentoringowy dla młodych przedsiębiorców z wizją, a parterem technologicznym Orange Polska. Z kolei partnerem organizacyjnym są: Marma Polskie Folie, Millenium Hall, Hotel Hilton Garden Inn Rzeszów.
Mecenasami Konkursu są: Audioteka, Tandem Media, Lancerto, Fortum, Busnex. Empik Go, Onet Audio.
Partnerami konkursu są: Miasto Rzeszów, Radio 357, Patronite.pl, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego,  Open FM, Instytut Zamenhofa, Najlepsze Polskie Podcasty, Torba Reportera i Podcastera, Polityka Insight, Brief.pl, Magazyn Pismo, Fundacja Pomocy Szkole im. ks. St. Konarskiego w Rzeszowie, agencja PR Molecule Group oraz Kancelaria Prawna BWW.
Patronat honorowy nad konkursem objął marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl oraz największe podkarpackie uczelnie wyższe, z którymi współpracował Janusz Majka: Politechnika Rzeszowska, Uniwersytet Rzeszowski, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Podcast Roku 2022 – Konkurs imienia redaktora Janusza Majki rozstrzygnięty.

Jury przyznało 13 nagród i wyróżnień w 6 kategoriach. Do konkursu zgłoszono 330 podcastów, które oceniło aż 31 osobowe Jury. Tegoroczna pula nagród wyniosła 90 000 złotych. "Czeka nas eksplozja podcastów" - 30 grudnia opublikujemy pierwszą debatę z Gali Finałowej konkursu Podcast Roku 2022.

 

Podcast Roku to pierwszy ogólnopolski Konkurs, którego celem jest promowanie jakości, oryginalności i kultury przekazu różnych form dźwiękowych w mediach cyfrowych. Konkurs upamiętnia redaktora Janusza Majkę, związanego przez niemal 40 lat z Polskim Radiem w Rzeszowie, zmarłego w lutym 2021 roku na COVID-19.

Konkurs promuje wysokie standardy dziennikarskie i udane debiuty w mediach internetowych. W tym roku Jury wybrało najlepszy podcast w 5 kategoriach a z pośród nich ten jeden „naj” przyznając nagrodę Grand Prix. Dodatkowo pierwszy raz w historii w głosowaniu internetowym również słuchacze zdecydowali o Nagrodzie Publiczności. Jury wraz z partnerami Konkursu przyznało również 6 wyróżnień

Na Gali Finałowej w Rzeszowie nagrody konkursu odebrali:

  • W kategorii „Polityka, Gospodarka, Społeczeństwo”  nagrodę otrzymał Michał Janczura za podcast Folwark. Za neo-oligarchijną opowieść o Polsce powiatowej, snutą nie tylko na najwyższym reporterskim poziomie, z zachowaniem najważniejszych faktów, ale przede wszystkim barwnie, z bogactwem dźwięków i wielogłosem bohaterów”.
  • W kategorii „Nauka, Edukacja, Technologia” nagrodę otrzymała, Karolina Głowacka  

 za podcast: LAMU – Letnia Akademia Młodych Umysłów. Radio Naukowe. „Za poważne podejście do pytań Dzieci i za poczucie, że mają one komu zadać swoje pytania.”

  • W kategorii „Lifestyle, Kultura, Hobby” nagrodę otrzymał Łukasz Wojtusik za podcast Alfabet Wojtusika.  „Za intymność, wrażliwość i umiejętność przeniesienia słuchaczy w świat książek”.
  • W kategorii „Marka Sponsorująca Podcast” nagrodę otrzymała firma EY za podcast Mam Pytanie przygotowywany przez Macieja Głogowskiego.  „Za bardzo potrzebny podcast z istotnym aspektem edukacyjnym. Łączy dziennikarskie pytania i odpowiedzi w rozmowę na skomplikowane ekonomiczne tematy.”
  • W kategorii „Podcast za paywallem” nagrodę otrzymali Wojciech Oleksiak, Julia Strużycka, Karolina Sulej za podcast Supernowa. Historia Arkadiusa. „Za świetną historię. Za ponadprzeciętne pomysł: wykonanie, realizację techniczną”.

 

Z pośród 5 zwycięzców poszczególnych kategorii Jury zdecydowało o przyznaniu nagrody Grand Prix Wojciechowi Oleksiakowi, Julia Strużyckiej, Karolinie Sulej za podcast Supernowa. Historia Arkadiusa. Natomiast w efekcie 4 tygodniowego głosowania internetowego słuchacze spośród 18 nominowanych podcastów zdecydowali o przyznaniu Nagrody Publiczności Joannie Gutral za podcast Gutral Gada.

Każdy laureat nagród otrzymał czek w wysokości 10 tysięcy złotych. Jedyna honorowa nagroda została przyznana podobnie jak rok temu w kategorii „Marka sponsorująca podcast”.

 

Wspólnie z Partnerami Konkursu, Jury, przyznało również następujące wyróżnienia:

  • Wyróżnienie Audioteki – w kategorii Dobrze Opowiedziana Historia dla Michała Oleszczyka za podcast Spoiler Master ”Za bardzo uważny dobór historii i bohaterów oraz klasę i autorską perspektywę obserwowania filmów”.
  • Wyróżnienie Orange Polska doceniające autorów, którzy przykładają wagę  do rzetelnej pracy z informacją i weryfikacji źródeł, dla Karoliny Głowackiej   za podcast: LAMU –  Letnia Akademia Młodych Umysłów. Radio Naukowe  Za pokazywanie najmłodszym, że każda informacja ma swoje źródła i warto je znać”.
  • Wyróżnienie Patronite. Dla Pawła Drozda za podcast „Brzmienie Świata z lotu Drozda” – ponieważ jest to ”kąpiel dla uszu pedantów dźwiękowych, reprezentuje najwyższą jakość montażu dźwiękowego.”
  • Wyróżnienie Empik Go „Mówimy o ważnych sprawach” dla Bartka Przybyszewskiego i Mateusz Witkowski za Podcastex. „ Za  świetnie przygotowanych prowadzących, którzy dbają o odniesienia do źródeł i potrafią dokopać się do zaskakujących faktów, ale też prezentują tematy w lekkiej i pełnej humoru formie.”
  • Wyróżnienie „podcast kryminalny”  dla Arkadiusza Lorenca za podcast  Morderca z pikiety. „Za głos, którego chce się słuchać oraz za umiejętność zainteresowania odbiorcy niebanalnym światem”.
  • Wyróżnienie dla podcastu o tematyce wschodniej, dla   Anny i Jakuba Górnickich za podcast Outriders. „Za podjęcie tematu wojny w Ukrainie oddające jego ogólnonarodową skalę i jednocześnie szanując prywatność bohaterów”

 

Wszystkim Wyróżnieniom towarzyszyła statuetka Konkursu i czek na kwotę 5 tysięcy złotych.

W czasie Gali Finałowej odbyły się również 2 debaty z udziałem ekspertów na temat potrzeby utworzenia Kodeksu Dobrych Praktyk Podcasterów oraz o przyszłości podcastów za paywalem.  Wraz z Onet Audio w styczniu 2023 zostanie uruchomiona Podcast Academy skierowana dla licealistów. Dodatkowo ogłoszono, że Podcast Roku od niedzieli obecny jest na platformie Patronite.pl zachęcając internatów do współtworzenia konkursu. Całe wsparcie, przekazane przez Patronów zasili budżet nagród dla Twórców trzeciej edycji Konkursu, która jesienią 2023 roku odbędzie się ponownie w Rzeszowie.

 

Partnerem Strategicznym Konkursu jest InCredibles – program mentoringowy dla młodych przedsiębiorców z wizją, a parterem technologicznym Orange Polska. Z kolei partnerem organizacyjnym są: Marma Polskie Folie, Millenium Hall, Hotel Hilton Garden Inn Rzeszów.

Mecenasami Konkursu są: Miasto Rzeszów, Audioteka, Tandem Media, Lancerto, Fortum, Marma Polskie Folie, Busnex. Empik Go, Onet Audio, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego.

Partnerami konkursu są: Radio 357, Patronite.pl, Open FM, Instytut Zamenhofa, Millenium Hall, Hotel Hilton Garden Inn Rzeszów, Najlepsze Polskie Podcasty, Torba Reportera i Podcastera, Polityka Insight, Brief.pl, Magazyn Pismo, Fundacja Pomocy Szkole im. ks. St. Konarskiego w Rzeszowie, agencja PR Molecule Group oraz Kancelaria Prawna BWW.

Patronat honorowy nad konkursem objął marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl oraz największe podkarpackie uczelnie wyższe, z którymi współpracował Janusz Majka: Politechnika Rzeszowska, Uniwersytet Rzeszowski, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa.

Wszystkie informacje o Konkursie dostępne są na stronie https://podcastroku.pl/ oraz w mediach społecznościowych.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Podcast Roku 2022 przedłuża o tydzień przyjmowanie zgłoszeń od Twórców [BRIEF PATRONUJE]

Jeszcze do 7 września wszyscy Twórcy podcastów mają szanse zgłosić swoje audycje do drugiej edycji Podcast Roku Konkursu imienia redaktora Janusza Majki. Do tej pory do organizatorów trafiło już 280 zgłoszeń. Najlepsze podcasty wybierze 30 osobowe Jury. Partnerem medialnym wydarzenia jest Brief.pl.

 

Podcast Roku to pierwszy taki ogólnopolski konkurs, którego celem jest promowanie jakości, oryginalności i kultury przekazu różnych form dźwiękowych. Konkurs upamiętnia redaktora Janusza Majkę związanego przez niemal 40 lat z Polskim Radiem w Rzeszowie, zmarłego w lutym 2021 roku na COVID-19.

Przez ostatnie 12 miesięcy rynek podcastów w Polsce bardzo się rozwinął. Stąd otrzymaliśmy od Twórców sygnały, że niektórzy potrzebują jeszcze kilku dni na zgłoszenia. Dlatego zdecydowaliśmy się przedłużyć termin przyjmowania zgłoszeń do 7 września. Wierzymy, że dzięki temu Jury będzie miało jeszcze ciekawsze zadanie wybrania z bardzo różnorodnych zgłoszeń tych najlepszych podcastów – mówi Tomasz Majka, jeden z inicjatorów  oraz syn patrona Konkursu.

Zgłoszenia do drugiej edycji Podcast Roku są przyjmowane w następujących kategoriach:

Tegoroczne kategorie odzwierciedlają bogactwo i różnorodność podcastów w Polsce, Chcemy też docenić marki, które uwierzyły w siłę tego formatu audio.  Dodatkowo Jury przyzna również wyróżnienia Twórcom przybliżających w swoich podcastach tematykę wschodnią – zapowiada Tomasz Majka 

Już 30 września w Międzynarodowym Dniu Podcastów organizatorzy ogłoszą pulę nagród. W ubiegłym roku Jury przyznało 11 nagród i wyróżnień o wartości 85 000 złotych.  https://podcastroku.pl/nagrodzeni-2021/

20 października Jury Podcast Roku 2022 ogłosi po 3 nominacje w każdej kategorii. Tego dnia   rozpocznie się również   4 tygodniowe głosowanie Internautów na ulubiony Podcast ze wszystkich nominowanych przez Jury na stronie www.podcastroku.pl

Rozstrzygnięcie drugiej edycji Podcast Roku zaplanowano na 20-ego listopada, w czasie Gali Finałowej w Millenium Hall w Centrum Konferencyjnym Hilton Garden Inn Rzeszów. Wydarzenie będzie również transmitowane w internecie.

Partnerem Strategicznym jest InCredibles – program mentoringowy dla młodych przedsiębiorców z wizją.

 

Mecenasami Konkursu są: Miasto Rzeszów, Audioteka, Tandem Media, Lancerto, Fortum, Marma Polskie Folie, Busnex. Empik Go, Onet Audio

Partnerami konkursu są: Radio 357, Patronite.pl Instytut Zamenhofa, Millenium Hall, Hotel Hilton Garden Inn Rzeszów Najlepsze Polskie Podcasty, Torba Reportera i Podcastera, Polityka Insight, Brief.pl, Magazyn Pismo,  Fundacja Pomocy Szkole im. ks. St. Konarskiego w Rzeszowie, agencja PR Molecule Group oraz Kancelaria Prawna BWW.

Patronat honorowy nad konkursem objął marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl oraz największe podkarpackie uczelnie wyższe, z którymi współpracował Janusz Majka: Politechnika Rzeszowska, Uniwersytet Rzeszowski, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa.

Link do zgłoszeń : https://podcastroku.pl/zglospodcast/

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Podcast Roku – Konkurs imienia redaktora Janusza Majki wystartował. Trwają zgłoszenia!

Od 1 września do 15 października można wysyłać zgłoszenia do Konkursu imienia redaktora Janusza Majki na Podcast Roku. Najlepszych Twórców wyłoni kilkunastoosobowe Jury. Zwycięzców poznamy na gali finałowej w Rzeszowie pod koniec listopada.

Podcast Roku to pierwszy taki ogólnopolski konkurs, którego celem jest promowanie jakości, oryginalności i kultury przekazu różnych form dźwiękowych. Konkurs upamiętnia redaktora Janusza Majkę związanego przez niemal 40 lat z Polskim Radiem w Rzeszowie, zmarłego w lutym 2021 roku na COVID-19.

W konkursie mogą wziąć udział zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy. Nagroda dla debiutantów, będzie mieć charakter nie tylko pieniężny, ale będzie również pakietem profesjonalnego wsparcia budowy i rozwoju podcastów w aspekcie dziennikarskim, marketingowym, technicznym. Przewidziano również przyznanie nagrody dla najlepszego podcastu stworzonego przez uczniów szkół średnich oraz wyróżnienia dla marek zlecających podcasty i wspierających ten gatunek. Informacje o puli nagród zostaną ogłoszone 30 września 2021 roku w Światowy Dzień Podcastów.

Partnerem Strategicznym jest platforma Incredible Inspirations Sebastiana Kulczyka, która ufunduje specjalną nagrodę tematyczną w kategorii ,,Dziecko w świecie nowych technologii”. W tej kategorii będziemy szukać podcastów opowiadających o świecie jutra i wpływie technologii na wszystkie dziedziny życia.

Do grona mecenasów i partnerów merytorycznych Konkursu dołączyli: Google Polska, Audioteka, wiodąca platforma audiobooków i podcastów, Tandem Media, broker mediowy, Kuźniar Media & Voice House oraz Magazyn Press.

Prace biorące udział w Konkursie oceniane będą ze względu na ich oryginalność, innowacyjność, wkład w rozwój rynku podcastów w Polsce oraz ponadprzeciętną jakość wykonania.

 Tomasz MajkaUdało nam się zaprosić do Jury doświadczonych dziennikarzy, uznanych twórców, infuencerów, producentów i badaczy rynku podcastów w Polsce. Chcemy wybrać najlepsze podcasty, jednocześnie wesprzeć finansowo i merytorycznie dobrze zapowiadających się debiutantów.

Tomasz Majka, syn radiowca, jeden z inicjatorów Konkursu

W skład Jury wejdą między innymi: Marcin Myszka autor najpopularniejszego podcastu w 2020 roku „Kryminatorium”, Marcin Łukawski dziennikarz Radia 357 oraz wykładowca Collegium Civitas, Karolina Hytrek – Prosiecka była dziennikarka TVN, ekspert ds. zarządzania informacją, Marcin Skonieczny prezes Patronite.pl i partner zarządzający Dige, agencji interaktywnej / internet software house’u, Szymon Jadczak dziennikarz WP.pl oraz członek Instytutu Zamenhoffa, Natalia Borawska dyrektor kreatywna i scenarzystka, Dionisios Sturis – reporter i pisarz, Michał Dobrzański pomysłodawca cyklicznego raportu Słuchacz podcastów w Polsce, realizowanego przez Tandem Media, Karol Stryja influencer, właściciel studia podcastowego The Podcast Makers, Justyna Dżbik – Kluge dziennikarka radiowo-telewizyjna, przez wiele lat związana z Telewizją Polską i Polskim Radiem, a w ostatnich latach z Radiem Zet i Radiem Kolor, Bożena Targosz prezenterka, lektorka i trenerka medialna, Łukasz Błąd dziennikarz radiowy i wykładowca WSIiZ w Rzeszowie oraz Katarzyna Błaszczyk reportażystka radiowa i współzałożycielka inicjatywy Torba Reportera i Podcastera.

Inicjatywę od początku wspierają mecenasi: Lancerto, BISPOL oraz Best Construction. Partnerem konkursu jest Radio 357, Patronite.pl, Instytut Zamenhofa, agencja PR Molecule Group oraz kancelaria prawna BWW.
Patronat honorowy nad konkursem objęły wszystkie największe podkarpackie uczelnie wyższe, z którymi współpracował Janusz Majka: Politechnika Rzeszowska, Uniwersytet Rzeszowski, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa.

Zgloszenia do konkursu można rejestrować poprzez formularz dostępny na stronie: https://podcastroku.pl/wez-udzial-w-konkursie/


Źródło: Podcast Roku

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF