Marcowy DIMAQ Voice już za nami!

18 marca br. w Domu Innowacji Społecznych Marzyciele i Rzemieślnicy odbył się już piąty DIMAQ Voice. Spotkania te już na stałe wpisały się w kalendarz wydarzeń marketingowych. Wygłoszone prelekcje dotyczyły zagadnień komunikacji, dobrego i skutecznego contentu oraz tego, jak reklamować się w świecie gry Minecraft.

Wierzymy, że każdy ma coś do powiedzenia

Jako pierwszy na dimaqowej scenie  przemawiał Paweł Zawadzki, ManagingDirector w firmie Większe logo, który opowiedział o  dobrych praktykach komunikacji marketingowej w oparciu o angażujące formaty, ciekawe treści lub niestandardowe rozwiązania.

Dobra komunikacja zdaniem Pawła to taka, która  angażuje, budzi emocje, wzrusza, prowokuje do myślenia, inspiruje do działania. Ale to nie wszystko, żeby komunikacja przebiegała sprawnie należy również dobrać odpowiednią platformę. Prelegent wyróżniłm.in.

  • Audio & Voice
  • Custom & Interactive
  • Live video & Streaming
  • Newsletter

W celu wizualizacji dwóch różnych podejść do komunikacji marketingowej zaprezentował przykład kampanii PEKAO SA zrealizowanej na święta bożonarodzeniowe oraz „zewnętrzną” kampanię marki APPLE.

Bądź odważny

Paweł Zawadzki zostawił uczestników z komunikatem „Bądź odważny”.  Zdaniem prelegenta tylko dzięki kreatywnemu, odważnemu podejściu jesteśmy w stanie osiągnąć zamierzonycel. Inspirował słuchaczy do schodzenia z utartych ścieżek komunikacyjnych i powielania schematów wprost do nowatorskich rozwiązań.

Klient na szpan

Podczas drugiej prelekcji o dość przewrotnym tytule “Klient na szpan – czyli kilka słów o dobrym kontencie” Sławomir Skowerski, Head of Copywriting w firmie GoldenSubmarine zaprezentował, jaka jest  idea kontentu, po co właściwie jest i dlaczego jest tak ważny.

Prelegent przede wszystkim zwrócił uwagę na to, że podczas tworzenia strategii komunikacji, istotne jest tworzenie kontentu pod grupę docelową, od insightu aż po egzekucję, kolejno po napisanie treści pod kątem odbiorcy. Następnie zaprezentował najciekawsze casestudies pod względem wizualnym, jak i samej komunikacji.

7 sposobów na to, by Twój kontent był zawsze kreatywny

Na koniec prezentacji Sławek zdradził również kilka  porad,jak tworzyć kreatywne rzeczy i wciąż przy tym dobrze się bawić:

  • Ty/Ja – bo kto jest najważniejszą osobą na świecie? Oczywiście, że Ty (dla nas, dla marki) i Ja (dla ciebie)!
  • Liczby – bowszystko, co mówimy i zapamiętujemy, musi być wartościowe.
  • Odkryj – zamiast „sprawdź” czy „zobacz”. Bo każdy przecież chce być prawdziwym odkrywcą.
  • Udowodniony – boprzecież nikt z nas nie chce być świnką doświadczalną.
  • Bezpieczny – jakpiszesz reklamę samochodu lub leków, nie zaczynaj bez tego słowa!
  • Nowy– alboinnowacyjny. Nie słyszeliście o tym? To przecież takie wyjątkowe!
  • Seks – lub „miłość” w wersji dla romantyków. Bo one wszystko sprzedają!

W świecie gier

Ostatnia prelekcja dotyczyła promowania marek wśród młodej grupy docelowej.  A najlepiej robić to w naturalnym środowisko, czyli w tym przypadku w świecie Minecraft.

Jakub Bakuła, Digital Development Manager,  w firmie Veovee, opowiedział o tym, jak współpracować z infuenceramii twórcami gamingowymi.  Następnie podzielił się z uczestnikami spotkania praktycznymi casestudies oraz poradami w zakresie tego jak budować wizerunek wśród młodzieży.

Zdaniem prelegenta, kluczem do dobrego marketingu jest jakość kontentu oraz analiza pomysłu i kluczowych elementów/funkcjonalności projektu. Ważne jest również, że jeśli już decydujemy się na współpracę z influencerem, należy mu zaufać, ponieważ to twórcy znają swoich odbiorców, musi on być przede wszystkim autentyczny.

Kolejne spotkanie już 10 kwietnia. Rejestracja obowiązkowa -> http://bit.ly/2FplhPH

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF