...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Dlaczego twoje dziecko powinno grać?

Dlaczego twoje dziecko powinno grać?

Badania wykazały, że esport zapewnia wiele takich samych korzyści, jak sporty tradycyjne, z wyjątkiem wysiłku fizycznego. Istnieje praca zespołowa, komunikacja, strategia i sportowa rywalizacja, które można rozwijać uczestnicząc w zorganizowanych zajęciach esportowych.

Esport poza wpływem na wszechstronny rozwój młodego człowieka, może być również sposobem na wspólne spędzanie czasu z dzieckiem przez rodziców. Teraz, gdy niektóre gry wideo są bardziej przyjazne dla początkujących graczy, coraz częściej można wspólnie spędzać czas w grze. Ponadto granie obok siebie w grę wideo zachęca do łatwej rozmowy, co z kolei może zachęcić dziecko do dzielenia się z Tobą swoimi problemami i triumfami.

Wpływ esportu na rozwój poznawczy i społeczny młodego człowieka

  • Umiejętność szybkiej analizy i podejmowania decyzji
  • Praca zespołowa i nauka drużynowości
  • Rozwój komunikacji i przetwarzania informacji
  • Rozwiązywanie problemów i rozwój umiejętności strategicznych
  • Zwiększona pewność siebie i w konsekwencji socjalizacja wśród graczy
  • Umiejętność ćwiczenia ważnych „umiejętności miękkich” (komunikacja, współpraca, krytyczne myślenie i kreatywność)
  • Poprawiona koordynacja psycho-ruchowa
  • Lepsza uwaga i ostrość wzroku
  • Ulepszone podstawowe przetwarzanie obrazu i funkcji wykonawczej
  • 71% rodziców twierdzi, że gry mają pozytywny wpływ  na ich dzieci
  • 54% graczy twierdzi, że gry pomagają im łączyć się ze znajomymi

Okazuje się, że gracze, którzy uczestniczą w programach esportowych, są bardziej zainteresowani przedmiotami ścisłymi (nauka, technika, inżynieria, matematyka) i mają lepsze średnie ocen. Esport pomaga im też nawiązywać lepsze kontakty z innymi uczniami i nauczycielami.

Gry esportowe mogą pomóc w rozwoju mózgu dzieci. W grach trzeba analizować, współpracować, planować i próbować różnych podejść do rozwiązania problemu, co pozwala dziecku na naukę umiejętności radzenia sobie z trudnościami oraz szukania skutecznych rozwiązań. W grach dzieci i młodzież zyskują też możliwość kreatywnego wyrażania siebie, swojej osobowości i zainteresowań. Gry wideo nie muszą być określane jako „edukacyjne”, aby pomóc dzieciom w nauce podejmowania decyzji, stosowania strategii, przewidywania konsekwencji czy wyrażania swojej osobowości.

Treść niektórych gier wideo może zachęcić dzieci do czytania i poszukiwania informacji. Gry mogą wzbudzić zainteresowanie dziecka historią świata, geografią, starożytnymi kulturami i stosunkami międzynarodowymi. Co więcej, te gry często pozwalają dzieciom projektować i realizować swoje potrzeby samorealizacji, pomagając im zdobyć kreatywne i techniczne umiejętności podczas zabawy.

Rodzice intuicyjnie zwracają większą uwagę na potencjalne zagrożenia niż na potencjalne korzyści płynące z elektronicznych gier wideo, ale te gry są normalną częścią współczesnego dzieciństwa. Jeśli podejdziemy do tematu gier esportowych w sposób odpowiedzialny i zrównoważony, to gry wideo mogą być potężnym narzędziem wspomagającym rozwój dzieci i młodzieży.

Gry esportowe powinny być traktowane jako aktywność społeczną, a nie izolującą. Gry wideo tworzą wspólną płaszczyznę do nawiązywania przyjaźni i zapewnienia zorganizowanego czasu z przyjaciółmi. To normalne i zdrowe dla dzieci i młodzieży, zwłaszcza chłopców, gdzie konkurowanie z rówieśnikami jest często utożsamianie ze statusem i uznaniem. Chęć rywalizacji i wygrywania jest jednym z najpopularniejszych powodów grania w gry wideo. Gry wideo są bezpiecznym miejscem do wyrażania pragnień rywalizacji, a jednocześnie wyrównują szansę i eliminują wszelkie bariery fizyczne.

Uczestnicy rozgrywek esportowych przyjmują role liderskie, przywódcze, którymi się naturalnie wymieniają, w zależności od tego, kto ma określone umiejętności potrzebne w danej sytuacji. W badaniach przeprowadzonych przez Nicka Yee z Centrum Badawczego Palo Alto, stwierdzono, że gry esportowe sprzyjają uzyskiwaniu umiejętności przywódczych, takich jak przekonywanie i motywowanie innych oraz mediowanie w sporach. Gry esportowe oferują dzieciom i nastolatkom rzadką okazję do uczestniczenia, a czasem przewodzenia, w zróżnicowanym zespole w różnym wieku. Nie ma znaczenia ile masz lat, jeśli możesz poprowadzić drużynę do zwycięstwa.

Badanie eksperymentalne opublikowane w Creativity Research Journal wykazało związek między niektórymi grami wideo a kreatywnością. 353 uczestników grało w Minecrafta z instrukcją lub bez, oglądało program telewizyjny lub grało w wyścigi samochodowe. Naukowcy odkryli, że ci, którzy grali w Minecrafta bez instrukcji, wykonywali kolejne zadania z największą kreatywnością – być może dlatego, że mieli największą swobodę samodzielnego myślenia podczas gry, uważają naukowcy.

Mniej więcej jedna trzecia dzieci biorących udział w badaniu twierdzi , że grało w gry wideo po części dlatego, że lubiły uczyć innych, jak grać. Niektóre dzieci uzyskują status dzieci, które wiedzą, jak pokonać najtrudniejsze części gry. Nauczanie innych buduje umiejętności społeczne i komunikacyjne, a także cierpliwość.


Źródło: Napisane na podstawie Indiana Soccer, Parents.com oraz doświadczeń Brief Esports

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Zortrax podpisał list intencyjny z innowatorem w zakresie rozwiązań dla edukacji Skriware

SkriLab Zotrax

Zortrax, dostarczający kompleksowe rozwiązania w zakresie druku trójwymiarowego, podpisał list intencyjny z docenianym za innowacje w zakresie edukacji Skriware. Począwszy od III kwartału 2021 r. drukarka 3D Zortrax M200 Plus będzie elementem rozwiązań dostarczanych przez Skriware do szkół w Polsce i za granicą. Pierwszym wspólnie realizowanym projektem będzie złożenie oferty wyposażenia ponad 4,5 tys. polskich szkół w nowoczesne laboratoria SkriLab w ramach programu „Aktywna Tablica”. Zarówno firma Zortrax jak i Skriware są laureatami naszego Konkursu - 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie.

Strategiczna współpraca z firmą Skriware umożliwia nam realizację jednego z elementów naszej strategii, tj. towarzyszenie przyszłym inżynierom, projektantom czy medykom od najwcześniejszych lat. Pozwala także stać się nam beneficjentem dynamicznie rosnących w skali globu nakładów na nowoczesną edukację. Po wejściu w życie umowy wiążącej Zortrax i Skriware, w każdej szkole i instytucji, która zdecyduje się na skorzystanie z oferty SkriLabów znajdzie się co najmniej jedna drukarka Zortrax M200 Plus.

 Rafał Tomasiak, prezes Zortrax

Drukarki 3D Zortrax M200 Plus znajdą się w podstawowym wyposażeniu SkriLab, czyli laboratoriów edukacyjnych pozwalających wprowadzać w szkołach podstawowych nowoczesne technologie do nauczania w wielu dziedzinach. Interdyscyplinarne i angażujące podejście do nauki szkolnych przedmiotów znacząco zwiększa łatwość przyswajania wiedzy przez uczniów.

Elastyczność systemu pozwala dostosować edukację do indywidualnych potrzeb oraz do warunków nauczania zdalnego. Szczególnie ważne jest to w przypadku uczniów o niestandardowych potrzebach, także tych borykających się z trudnościami z koncentracją lub z niepełnosprawnością intelektualną czy psychoruchową.

Dynamicznie zmieniający się świat stawia przed młodymi ludźmi wchodzącymi w dorosłość nowe wyzwania. To wymaga dostosowania systemu oświaty. Obserwujemy globalny trend stosowania nowoczesnych metod nauczania w obszarach STEAM (science, technology, engineering, arts, mathematics). Rozwiązanie Skriware, którego elementem są drukarki 3D, stanowi odpowiedź na ten globalny popyt.

  Karol Górnowicz, Prezes Skriware

SkriLab Zotrax

Dzięki autorskiemu rozwiązaniu inCloud, urządzenia Zortrax w krótkim czasie będą mogły stać się elementem ekosystemu edukacyjnego Skriware. W efekcie staną się nieodłącznym elementem laboratoriów SkriLab dostarczanych do szkół w Polsce i za granicą. Produkty edukacyjne Skriware dostosowane są do globalnych warunków nauczania, znalazły odbiorców w m.in. w Belgii, Wielkiej Brytanii, Rosji, Australii czy Indiach.

Naszym celem jest globalna ekspansja, jesteśmy jednak polską firmą, dlatego bardzo zależy nam, aby z naszych działań mogło skorzystać jak najwięcej polskich szkół. Dostosowaliśmy naszą ofertę do rządowego programu „Aktywna Tablica 2020-2024” r., który może w dużym stopniu sfinansować laboratoria SkriLab w kilku tysiącach polskich szkół.

  Karol Górnowicz, Prezes Skriware

Obecnie Skriware posiada sieć składającą się z 12 dystrybutorów, którzy swoimi zasięgami obejmują liczne kraje europejskie, ale także RPA, Malezję, Australię, Indie czy kraje Bliskiego Wschodu. Strategiczna współpraca Zortrax i Skriware pozwoli uwolnić synergię w obszarze dotarcia do klientów na całym świecie. Ponadto globalna sieć dystrybutorów i partnerów Zortrax pozwoli zapewnić pełne wsparcie serwisowe klientom w najbardziej odległych krajach.

Oferta Skriware została wielokrotnie wyróżniana ze względu na swoją innowacyjność i niestandardowe podejście do nauki. Startup znalazł się w finałowej ósemce międzynarodowego konkursu Global EdTech Awards 2020, pokonując tysiące innych startupów branży edukacyjnej.

Firma jest laureatem programu mentoringowego InCredibles wspieranego przez Sebastiana Kulczyka. Zajęła 9. miejsce w kategorii Rising Stars rankingu Deloitte Technology Fast 50 CEE 2020, a w drugiej połowie roku będzie także walczyć w finale The Extreme Tech Challenge organizowanego m.in. przez Glovo. SkriLab otrzymał pozytywną ocenę Uniwersytetu Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie, jako narzędzie edukacji specjalnej i zintegrowanej.


Źródło: Zortrax

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

4K w programowaniu przepustką do kariery w IT?

Czy aby znaleźć pracę w zawodzie programisty wystarczy biegle władać językami programowania? Choć mówi się, że rynek pracy w branży IT obfituje w atrakcyjne posady, karierę w tym sektorze zrobią tylko ci, którzy oprócz umiejętności tworzenia poprawnego kodu, posiadają jeszcze przynajmniej cztery umiejętności, niezbędne na rynku pracy w XXI wieku.

1K – Krytyczne myślenie

Zdolność krytycznego myślenia w XXI jest na wagę złota. Codziennie dociera do nas morze informacji, z których musimy wybrać te prawdziwe i rzeczywiście nam potrzebne. Krytyczne myślenie to przede wszystkim umiejętność rozumowania. Myśliciele krytyczni to więc osoby potrafiące identyfikować, analizować i rozwiązywać problemy systematycznie, a nie intuicyjnie. Potrafią szybko przystosowywać się do zmian, ponieważ nie bazują na utartych schematach, co szczególnie jest cenne w rozwijającej się branży IT. Umiejętność oddzielania faktów od opinii niezbędna jest także w pracy programisty zwłaszcza, że zawód ten wymaga ciągłego doskonalenia się. Źródłem nowej wiedzy często bywają serwisy internetowe, fora i blogi nierzadko podające błędne informacje. Wyzwaniem jest zatem umiejętna analiza informacji w celu wyodrębnienia przydatnych, wiarygodnych treści i odrzucenia tych niewłaściwych.

2K – Kreatywność

Ci, którzy myślą, że praca programisty polega na odtwórczym wpisywaniu linijek kodu są w błędzie. By tworzyć przydatne programy i aplikacje, nie mówiąc o zaawansowanych grach komputerowych, trzeba wykazać się nie tylko wiedzą i umiejętnościami, ale także kreatywnością. Umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów, wychodzenie poza schemat i tworzenia praktycznych, aczkolwiek nietuzinkowych rozwiązań jest niezbędna w tworzeniu nie tylko tych najbardziej przełomowych technologii. Najpopularniejsze programy i aplikacje są dobrze napisane, ale przede wszystkim pomysłowe. 

3K – Komunikacja

Nawet najlepszy program czy aplikacja wymagają, aby odpowiednio ją zaprezentować. Komunikacja to zatem nic innego jak umiejętność odpowiedniego i zrozumiałego dla innych przedstawienia swojego pomysłu. Zdolność autoprezentacji przydaje się nie tylko podczas spotkań biznesowych, mających na celu przedstawienie atrakcyjnego rozwiązania potencjalnym kontrahentom. Precyzyjne, a jednocześnie ciekawe zaprezentowanie swojej koncepcji jest niezbędne podczas projektowej pracy wewnątrz teamu. Dlatego warto kształcić ją już na etapie nauki kodowania, podczas występów przed innymi uczniami, co w swoim programie nauczania uwzględniają szkoły IT, takie jak działająca w Krakowie czy Warszawie Codecool. 

4K –  Kooperacja

Tak określa się umiejętność współpracy zespołowej, która ma za zadanie osiągnięcie wspólnego celu. Praca na stanowisku programisty w korporacjach czy firmach technologicznych rzadko kiedy opiera się na indywidualnym tworzeniu programów czy aplikacji. Najczęściej jest to współpraca wszystkich członków zespołu. Tworzenie bardziej lub mniej skomplikowanych rozwiązań wymaga skutecznej komunikacji pomiędzy programistami i odpowiedniego podziału obowiązków. Dlatego w szkole programowania Codecool stawiamy nacisk na kształtowanie umiejętności współpracy w zespole. Nasi studenci wspierani przez doświadczonych mentorów uczą się programowania w praktyce, podczas projektowej pracy zespołowej. Wymieniają się pomysłami, doświadczeniami, a przede wszystkim już na etapie zdobywania umiejętności przygotowują się do pracy w realnym środowisku pracy. Takiej formy nauki nie da się zastąpić przez podręczniki czy dostępne w internecie blogi i tutoriale – komentuje Jerzy Mardaus, manager regionalny szkoły programowania Codecool. 

Obecnie coraz więcej firm i ośrodków szkoleniowych, nie tylko tych związanych z branżą technologiczną kładzie nacisk na naukę w tych czterech obszarach. Jednak to w dynamicznie rozwijającym się sektorze IT coraz częściej poszukiwani są pracownicy, którzy mogą pochwalić się umiejętnościami miękkimi na miarę XXI wieku. Wybierając więc szkołę programowania, kurs czy szkolenie warto zwrócić uwagę na te, które kształcą już nie takie tajemnicze 4K. 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF