...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Wybrano nowe władze KIG

nowe wladze KIG

Wybrani również zostali członkowie Komisji Rozjemczej i Rewizyjnej. Honorowy tytuł Prezesa KIG został nadany Prezesowi Michałowi Chałońskiemu oraz Prezesowi Tadeuszowi Donocikowi. Złotą Odznaką KIG uhonorowany został Prezes Andrzej Piłat.

To historyczna zmiana w Krajowej Izbie Gospodarczej. Dotychczasowy Prezes Andrzej Arendarski pełnił swoją funkcję od chwili powstania KIG w 1990 r.

Pod jego kierownictwem KIG zdobyła powszechny autorytet i stała się autentycznym reprezentantem środowisk gospodarczych, zrzeszając 160 organizacji, a poprzez nie kilkaset tysięcy firm.

Andrzej Arendarski nadal będzie działał w KIG, wytyczając strategiczne kierunki działania Izby, jako jej Prezydent.

Cieszę się, że decyzją Izb i Organizacji Członkowskich mogę przekazać ster KIG w dobre ręce. Gospodarkę i przedsiębiorców czekają trudne lata, ale jestem przekonany, że Krajowa Izba Gospodarcza pod nowym kierownictwem i w nowej strukturze będzie – tak jak do tej pory – skutecznie wspierać polski biznes w podejmowaniu nowych wyzwań.

Andrzej Arendarski

Marek Kłoczko – nowym Prezesem KIG

Marek Kłoczko

Powierzenie stanowiska Prezesa KIG na najbliższą kadencję odbieram jako potwierdzenie, że kierunek dotychczasowych naszych działań na rzecz wspierania polskiej przedsiębiorczości jest słuszny i spotyka się z aprobatą Izb i Organizacji członkowskich oraz zrzeszonych w nich przedsiębiorców.

W krótkim wystąpieniu programowym potwierdziłem wolę kontynuacji dotychczasowej linii w działalności Krajowej Izby Gospodarczej. Zgodnie z nią, na pierwszym miejscu stawiamy dbanie o interes przedsiębiorców, rozumiane nie tylko jako walka o pozytywny wizerunek biznesu i godne reprezentowanie go wobec instytucji państwowych, ale również jako dostarczanie niezbędnych usług służących rozwojowi przedsiębiorczości oraz tworzenie sprzyjającego biznesowi otocznia regulacyjnego.

Podkreśliłbym również, że siła KIG tkwi m.in. w różnorodności. Skupiamy różne środowiska – zarówno izby bilateralne i branżowe jak również regionalne i różne stowarzyszenia. Będziemy dalej czerpać z tej różnorodności, wzmacniać ją i rozwijać, starając się skutecznie wspierać przedsiębiorców w obliczu nadchodzących wyzwań.

Marek Kłoczko, nowo wybrany Prezes KIG

Wydarzenie odbyło się w Centrum Kreatywności Targowa.

Prezes KIG

Marek Kłoczko − od 1990 r. związany z Krajową Izbą Gospodarczą: od 1990 roku Dyrektor Generalny KIG, od 1993 Sekretarz Generalny KIG, a od 2014 roku pełnił funkcję Wiceprezesa-Dyrektora Generalnego.

Prezydent KIG

Andrzej Arendarski − doktor nauk humanistycznych, współzałożyciel i prezes Krajowej Izby Gospodarczej od chwili jej powstania. Pod jego kierownictwem KIG zdobyła powszechny autorytet i stała się autentycznym reprezentantem środowisk gospodarczych zrzeszając ponad 150 organizacji, a poprzez nie kilkaset tysięcy firm.


Źródło: KIG

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Świętujesz pierwszy rok w e-commerce? Wygraj wyróżnienie KIG dla młodych sklepów internetowych

e-commerce

Pierwszy rok w e-commerce to potężne wyzwanie. Rozumiemy powagę sytuacji i trudności, z jakimi mierzą się przedsiębiorcy. Dlatego też chcemy nagrodzić małe, mikro i średnie firmy, które otworzyły sklepy online w 2020 r., wyróżnieniem „TOP Pierwszoroczniak e-commerce 2021”.
Niech „najmłodsi” mają głos i pokażą swoją siłę, elastyczność biznesową, otwartość na nowe i nieznane oraz odwagę.

Twój sklep ma rok? Wyróżnij się

Twój sklep online zaczął działalność w 2020 r.? Opowiedz nam o swoim pomyśle na sklep internetowy, przyjętych rozwiązaniach w odpowiedzi na sytuację rynkową lub sytuację, w jakiej znajdowała się Twoja firma. Opowiedz nam o wyzwaniach, z jakimi przyszło Ci się zmierzyć. Pokaż, jak to wszystko przełożyło się na wyniki Twojego sklepu internetowego.

Kto zostanie „TOP Pierwszoroczniakiem e-commerce 2021”?

Wyróżnimy aż 18 sklepów internetowych działających nieprzerwanie przez 12 miesięcy. Swoje zgłoszenie możesz przesłać w kategorii mikro, małe i średnie przedsiębiorstwo, B2B lub B2C.

Finalistów wybierze kapituła konkursowa w składzie:

  • Piotr Soroczyński – Główny ekonomista KIG,
  • Paweł Wołonciej – CEO Agencja Warszawa/ Awx commerce,
  • Marcin Zieliński – Senior Consultant, Agencja Warszawa/Awx commerce,
  • Grzegorz Kiszluk – redaktor naczelny „Brief”,
  • Maciej Sadowski – Komitet ds. Innowacji, Technologii i Różnorodności KIG, Startup Hub Poland.

Weź udział w konkursie „TOP Pierwszoroczniak e-commerce 2021”

Wyróżnij się i twórz silną markę Twojego sklepu online. Przetrwanie rok w ecommerce to powód do dumy.

Zostań TOP Pierwszoroczniakiem e-commerce 2021 i powiedz o tym swoim klientom.

Ogłoszenie wyników: 17 czerwca 2021 r.

Zapoznaj się z regulaminem

Wypełnij formularz zgłoszeniowy

Ecommerce to już nie jest tylko wisienka na torcie

W ostatnich latach mogliśmy zapoznać się z wieloma ciekawymi analizami wskazującymi na to, że skala korzystania przez polskich przedsiębiorców z możliwości rozwoju biznesu dzięki zdobyczom świata cyfrowego mocno odstaje od praktyki obserwowanej w innych krajach europejskich.

Biznes tradycyjny jawił im się jako ten konkretny i zasadniczy tort, natomiast jego rozszerzenie dzięki możliwościom, jakie daje świat cyfrowy, zdawało się być jedynie wisienką na torcie.

W marcu 2020 r. okazało się że świat stanął dęba. Nie ma już tych kilu lat na „zebranie się i zrobienie”. Okazało się, że sklep internetowy trzeba mieć „na już”. W dodatku w skrajnie wielu przypadkach zmieniły się miejscami tort z wisienką. Teraz podstawą jest to, co uda się wypracować/sprzedać w świecie cyfrowym, a to, co uda się sprzedać w sposób tradycyjny, zepchnięte zostało do roli wisienki.

Piotr Soroczyński, główny ekonomista KIG

Era handlu internetowego naprawdę nadeszła i eksplodowała

Rok 2020 stał się rokiem niezwykle przełomowym zwłaszcza dla gospodarki. COVID-19 postawił przed przedsiębiorcami wiele wyzwań i zmusił do znalezienia nowych sposobów na sprzedaż swoich produktów i usług. Cytując słowa Petera Drucker’a, że „za każdym razem, kiedy widzisz biznes, który odnosi sukces, oznacza to, że ktoś kiedyś podjął odważną decyzję” widzimy, że są nader aktualne w naszej nowej rzeczywistości. Podjęcie decyzji o wejściu w e-commerce dla wielu firm była i jest kluczowa dla dalszego funkcjonowania. Era handlu internetowego naprawdę nadeszła i eksplodowała, wydatki Polaków sięgnęły 100 mld zł, a Polska była jednym z najszybciej rosnących rynków w Europie. Rok 2021 to kolejny krok w nieznane, gdzie tylko bycie odważnym w swoich decyzjach e-commercowych może pomóc odnieść sukces.

Zespół AWx


Źródło: Krajowa Izba Gospodarcza

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF