...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

„Nasz sukces to także ludzie, którzy uwierzyli w nasz zespół i nasz pomysł”. Katarzyna Zielińska, Alicja Stankiewicz, Małgorzata Zielińska, Marek Turkiewicz. coat-it [Ludzie 50tki]

ranking-50-coat-it

Co najmocniej wpłynęło na sukces coat-it? Czym inspirują się Katarzyna Zielińska i Alicja Stankiewicz? Jakie mają rady dla przedsiębiorców stawiających swoje pierwsze kroki w biznesie?

Co przyczyniło się do sukcesu Waszej firmy?

Pierwsze, co przychodzi do głowy to determinacja i silna motywacja. Sporo wysiłku kosztował nas rozwój pomysłu na samym początku, kiedy obie miałyśmy pełnoetatowe prace i musiałyśmy finansować nasze przedsięwzięcie z środków prywatnych. Powiększenie zespołu o osobę z kompetencjami biznesowymi wiązało się ze zwiększeniem zainteresowania naszym rozwiązaniem oraz wydłużeniem listy potencjalnych klientów, do których udało się dotrzeć. Zatrudnienie osoby ze znajomością szeroko pojętych kwestii administracyjnych, spowodowało, że okresowe rozliczenia dofinansowania oraz współpraca z organami celnymi nie spędzają nam już snu z powiek.

Jeśli chodzi o nasza technologię, to okazuje się, że jest ona w stanie rozwiązać wiele bolączek, z którymi boryka się przemysł powłokowy oraz końcowi odbiorcy. Stąd też dość spore zainteresowanie. Bo chyba każdy z nas marzy o samochodzie bez rdzy na karoserii czy też chromowanych elementach mebli, które długo pozostają piękne i błyszczące.

Nasz sukces to także ludzie, którzy uwierzyli w nasz zespół i nasz pomysł. Ludzie, którzy zdecydowali się zainwestować w coat-it czy też współpracują z nami, testując nasze produkty.

Który moment w życiu uważacie za najbardziej kreatywny i dlaczego?

Nie potrafię wymienić jednego momentu. Te momenty dzieją się po prostu, kiedy z Katarzyną wymieniamy się informacjami i spostrzeżeniami, kiedy razem pracujemy w laboratorium, kiedy jedziemy razem na spotkanie z klientem. Staramy się nie chodzić utartymi ścieżkami i widzieć możliwości, tam, gdzie inni widzą tylko trudności i problemy.

Kto lub co było i jest inspiracją w Waszych działaniach biznesowych? Dlaczego?

Alicja: Inspiracją w moich działaniach biznesowych była dr Irena Eris. Zaczynała w czasach niesprzyjających prowadzeniu własnej działalności, a mimo to stworzyła firmę rozpoznawalną i nagradzaną poza granicami naszego kraju. Ona również zostawiła pracę naukową. Rozwijała swoje przedsięwzięcie na własnych zasadach, zgodnie z własnymi wartościami.

Katarzyna: jako miłośnik gorzkiej czekolady, wskażę na Jana Wedla (który podobnie jak ja miał doktorat z chemii). Kiedy odziedziczył fabrykę czekolady, założoną przez jego dziadka, nie osiadł na laurach. Inwestował w nowe technologie i widział przyszłość w mediach (słynne reklamy i zdjęcia gwiazd kina dodawane do tabliczek czekolady), wprowadził wyroby Wedla na rynki zagraniczne. Dbał o swoich pracowników (nawet w trudnym okresie II wojny światowej), a do tego był filantropem.

Jakich rad udzieliłbyś startującym biznesom na podstawie własnego doświadczenia?

Swobodniej i mniej stresująco jest mierzyć się z trudnościami (a tych w rozwijaniu biznesu nie brakuje) mając zaangażowany i zmotywowany zespół. Dlatego rozważnie należy podejść do jego budowania. Dobrze jest również skonfrontować pomysł z potrzebami i wymaganiami rynku już na początkowym etapie przedsięwzięcia. To znacznie ułatwia planowanie kolejnych kroków w rozwoju.


Katarzyna Zielińska

Katarzyna Zielińska co-founderka & CTO w coat-it. Od wielu lat związana z badaniami i wdrażaniem rozwiązań wykorzystujących nanomateriały. Była członkiem międzynarodowych zespołów badawczych w Polsce, Holandii i Wielkiej Brytanii. Swoją pasję do nieoczywistych, innowacyjnych rozwiązań realizuje opracowując produkty coat-it. Gdyby nie była chemikiem, zostałaby fotografem. A póki co kolekcjonuje analogowe aparaty fotograficzne.

 

 

Alicja Stankiewicz, współzałożycielka coat-it i pomysłodawca technologii. Swoją pasję do chemii realizowała na uczelniach w Polsce i Wielkiej Brytanii. Inicjując projekty badawcze zdobyła doświadczenie w zakresie technologii materiałowych związanych z procesami nanoszenia powłok ochronnych o różnych funkcjonalnościach. Teraz tę pasję i kluczowe zainteresowania realizuje w coat-it.

 

 

malgorzata-zielinskaMałgorzata Zielińska, kierownik działu administracyjno-prawnego w coat-it. Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej na Wydziale Prawa. Od lat wspiera firmy w zakresie obsługi administracyjno-prawnej. Postanowiła dołączyć do zespołu coat-it, ponieważ od zawsze fascynował ją świat nauki i wypływające z niego innowacje oraz postęp technologiczny. Będąc częścią firmy badawczo-rozwojowej, ma szansę wspierania i bezpośredniej obserwacji powstawania nowej technologii.
Jej pasją jest nadawanie nowego życia starym przedmiotom. Szczególnie upodobała sobie renowację kultowych dzisiaj mebli polskiego designu z lat 50 i 60.

marek-turkiewiczMarek Turkiewicz – dołączył do zespołu w listopadzie 2020. Zadaniem Marka jest spojrzenie na firmę i jej rozwój od strony biznesowej. Mając wieloletnie doświadczenie z branży stalowej, jak również wiele lat praktyki na stanowiskach związanych ze sprzedażą, eksportem, budowaniem strategii, rozwojem organizacji, jej procesów i zespołów, wspiera współzałożycielki coat-it niezbędną wiedzą i pomysłami.

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Wyobrażamy sobie coat-it jako pioniera i lidera w projektowaniu i wytwarzaniu dodatków dla przemysłu powłokowego”. Katarzyna Zielińska, Alicja Stankiewicz, Małgorzata Zielińska, Marek Turkiewicz. coat-it [Ludzie 50tki]

Katarzyna ZIelinska Alicja Stankiewicz coat it

Na jakie wyzwania odpowiada rozwiązanie coat-it? Jak Katarzyna Zielińska i Alicja Stankiewicz budują swój zespół? Jakie mają dalsze plany rozwoju biznesu?

Jaki problem rozwiązuje Wasz projekt? Na jakie wyzwania odpowiada?

Może nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, ale wiele przedmiotów codziennego użytku, takich jak klamki, krany czy obudowy telefonów są pokryte cienką warstwą, tak zwaną powłoką. Powłoka ta chroni pokryty element przed zużyciem i/lub pełni rolę dekoracyjną. Technologia coat-it rozwiązuje problemy ograniczonych właściwości powłok. Dodatkowo przyczynia się do zrównoważonego wykorzystania surowców naturalnych, zmniejszenia użycia lub nawet wyeliminowania z procesów części szkodliwych dla środowiska substancji czy ograniczenia emisji CO2. Rozwiązanie jest dostosowywane do istniejących sposobów wytwarzania takich powłok, stąd po stronie odbiorcy nie ma konieczności modyfikacji procesów technologicznych. Przy zastosowaniu naszego produktu otrzymuje się powłoki ochronne o znacznie polepszonych właściwościach antykorozyjnych, zwiększonej odporności na ścieranie oraz twardości, a także o nowych właściwościach (np. właściwościach samoczyszczących). To ostatnie jest odpowiedzią na wyzwanie, jakie stawia przed nami pandemia. A przekładając to na codzienne życie – nasza technologia może wydłużyć czas życia karoserii samochodu, spowodować, że metalowe urządzenia będą rzadziej się psuły lub nawet zwiększały bezpieczeństwo w miejscu pracy.

Jakie trudności napotkaliście po drodze? Czy dziś możemy powiedzieć, że ta sytuacja się zmieniła?

Prowadzenie prac badawczo-rozwojowych nad rozwiązaniem opartym o nanomateriały wymaga dostępu do powierzchni laboratoryjnej i sprzętu laboratoryjnego oraz użycia zaawansowanych technik analitycznych i testów, a to kosztuje. Trudnością było znalezienie finansowania naszego pomysłu. Pukałyśmy do różnych drzwi przez kilkanaście miesięcy i w końcu się udało. Udało się zapewnić fundusze na dwa lata działalności. Dzięki pozyskanemu finansowaniu mamy w pełni wyposażone laboratorium, udało się ukończyć prace nad dwoma produktami w tym ich testy. Teraz kolej na rozpoczęcie produkcji i pierwszą sprzedaż. Ale żeby móc to zrealizować, znów pukamy do kilku kolejnych drzwi.

Czy marzenia daje się realizować w pojedynkę? Jak budujecie swój zespół? Jak znajdujecie ludzi, z którymi chcecie pracować? Czy Wasza firma już ma w swoich strukturach dział HR, czy radzicie sobie inaczej, jak?

Marzenie, jakim jest budowanie własnej firmy, znacznie łatwiej jest realizować zespołowo. Posiadanie zespołu składającego się z ludzi o różnorodnych osobowościach i doświadczeniu powoduje, że szybciej rozwiązuje się trudności, że efektywniej docieramy do odbiorców rozwiązania i że często jest wesoło. Nie mamy działu HR, więc metodą prób i błędów dobieramy współpracowników. Nasz zespół nie jest duży i w większości składa się z osób, które znałyśmy wcześniej, do których mamy zaufanie i które wnoszą brakujące kompetencje. Mamy za sobą pierwszą rekrutację na stanowisko pracownika laboratoryjnego. Oprócz koniecznych umiejętności zdefiniowałyśmy także istotne dla nas cechy charakteru naszego wymarzonego pracownika i w ten sposób udało się wybrać odpowiednią osobę.

Jakie macie plany rozwoju Waszego biznesu w przyszłości?

Intensywnie pracujemy nad ekspansją firmy na rynek niemiecki, a później w perspektywie dwuletniej na pozostałe rynki europejskie, które wykazują zainteresowanie naszym rozwiązaniem. Planujemy też rozwijać portfolio naszych produktów. Wyobrażamy sobie coat-it jako pioniera i lidera w projektowaniu i wytwarzaniu dodatków dla przemysłu powłokowego.


Katarzyna Zielińska

Katarzyna Zielińska co-founderka & CTO w coat-it. Od wielu lat związana z badaniami i wdrażaniem rozwiązań wykorzystujących nanomateriały. Była członkiem międzynarodowych zespołów badawczych w Polsce, Holandii i Wielkiej Brytanii. Swoją pasję do nieoczywistych, innowacyjnych rozwiązań realizuje opracowując produkty coat-it. Gdyby nie była chemikiem, zostałaby fotografem. A póki co kolekcjonuje analogowe aparaty fotograficzne.

 

 

Alicja Stankiewicz, współzałożycielka coat-it i pomysłodawca technologii. Swoją pasję do chemii realizowała na uczelniach w Polsce i Wielkiej Brytanii. Inicjując projekty badawcze zdobyła doświadczenie w zakresie technologii materiałowych związanych z procesami nanoszenia powłok ochronnych o różnych funkcjonalnościach. Teraz tę pasję i kluczowe zainteresowania realizuje w coat-it.

 

 

malgorzata-zielinskaMałgorzata Zielińska, kierownik działu administracyjno-prawnego w coat-it. Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej na Wydziale Prawa. Od lat wspiera firmy w zakresie obsługi administracyjno-prawnej. Postanowiła dołączyć do zespołu coat-it, ponieważ od zawsze fascynował ją świat nauki i wypływające z niego innowacje oraz postęp technologiczny. Będąc częścią firmy badawczo-rozwojowej, ma szansę wspierania i bezpośredniej obserwacji powstawania nowej technologii.
Jej pasją jest nadawanie nowego życia starym przedmiotom. Szczególnie upodobała sobie renowację kultowych dzisiaj mebli polskiego designu z lat 50 i 60.

marek-turkiewiczMarek Turkiewicz – dołączył do zespołu w listopadzie 2020. Zadaniem Marka jest spojrzenie na firmę i jej rozwój od strony biznesowej. Mając wieloletnie doświadczenie z branży stalowej, jak również wiele lat praktyki na stanowiskach związanych ze sprzedażą, eksportem, budowaniem strategii, rozwojem organizacji, jej procesów i zespołów, wspiera współzałożycielki coat-it niezbędną wiedzą i pomysłami.

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Najważniejsze podczas pierwszych kroków stawianych przez naszą firmę było ustanowienie wspólnego gruntu”. Katarzyna Zielińska, Alicja Stankiewicz, Małgorzata Zielińska, Marek Turkiewicz. coat-it [Ludzie 50tki]

coat-it-gala-50-kreatywnych

Mają ambicje zrewolucjonizować rynek powłok ochronnych. Jak powstał pomysł na coat-it? Co było przełomowym momentem w rozwoju firmy? Zapraszamy do przeczytania pierwszej części rozmowy z Laureatami 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jakie były okoliczności powstania Waszego projektu?

Założycielki coat-it, Alicja i Katarzyna, znają się od czasów studiów. Każda z nas przez wiele lat rozwijała własną karierę naukową. Realizowałyśmy też wspólne projekty. Połączenie sił i kolejny wspólny projekt pokazały, jak duży mamy potencjał. Po roku do zespołu dołączyli Małgorzata i Marek. Wprowadzenie nanomateriałów do powłok ochronnych poprawia właściwości powłok oraz pozwala otrzymywać materiały o tak wyjątkowych właściwościach jak samooczyszczenie się, samozaleczanie czy ograniczanie ilości mikroorganizmów na powierzchniach, których dotykamy. Postanowiłyśmy więc sprawdzić, czy nasze pomysły mogą być wykorzystane praktycznie. Spotkałyśmy się z bardzo pozytywnym odzewem ze strony przemysłu. To wpłynęło na naszą decyzję o powołaniu do życia coat-it – spółki, która ma szansę zrewolucjonizować rynek powłok ochronnych.

Jak wyglądały początki Waszej działalności? Co było dla Was najważniejsze podczas pierwszych kroków, jakie stawiała Wasza firma?

Początki naszej działalności to próba pogodzenia istniejących obowiązków zawodowych i rodzinnych z zaangażowaniem w rozwój wspólnego przedsięwzięcia. W związku z tym, że mieszkałyśmy wówczas w różnych miejscach Wielkiej Brytanii, zdalnie prowadziłyśmy większość spotkań na długo przed pandemią. Można rzec, że wyprzedzamy trendy :). Najważniejsze podczas pierwszych kroków stawianych przez naszą firmę było ustanowienie wspólnego gruntu – ustalenie wspólnych wartości, celów i wspólnej drogi do ich osiągnięcia. Już wtedy wiedziałyśmy, że oprócz rozwijania nowej technologii, chcemy działać w sposób zrównoważony i pozytywnie oddziaływać zarówno na środowisko jak i na lokalne społeczności. Stąd nasze zaangażowanie w różne inicjatywy promujące naukę (Nauka dla społeczeństwa) oraz szeroko rozumiane dzielenie się wiedzą i doświadczeniami, które mają zachęcić młodzież do rozwoju i pracy na rzecz lepszego świata (wykład dla studentów z Nigerii, udział w Światowym Tygodniu Przedsiębiorczości).

Co było momentem przełomowym w Waszym biznesie i co się z tym wiązało?

Takich momentów było chyba kilka. Jedne z nich było niewątpliwie otrzymanie dofinansowania na realizację prac badawczo-rozwojowych w Polsce. Wiązało się to z rezygnacją z pracy w Wielkiej Brytanii oraz przeprowadzką i założeniem własnej firmy w Polsce. Kolejny to nawiązanie współpracy z firmami, które są zainteresowane wdrożeniem naszej technologii i rozpoczęcie testów naszych produktów. To niesamowite patrzeć jak coś, co powstało w naszym laboratorium jest wykorzystywane na przedmiotach codziennego użytku.


Katarzyna Zielińska

Katarzyna Zielińska co-founderka & CTO w coat-it. Od wielu lat związana z badaniami i wdrażaniem rozwiązań wykorzystujących nanomateriały. Była członkiem międzynarodowych zespołów badawczych w Polsce, Holandii i Wielkiej Brytanii. Swoją pasję do nieoczywistych, innowacyjnych rozwiązań realizuje opracowując produkty coat-it. Gdyby nie była chemikiem, zostałaby fotografem. A póki co kolekcjonuje analogowe aparaty fotograficzne.

 

 

Alicja Stankiewicz, współzałożycielka coat-it i pomysłodawca technologii. Swoją pasję do chemii realizowała na uczelniach w Polsce i Wielkiej Brytanii. Inicjując projekty badawcze zdobyła doświadczenie w zakresie technologii materiałowych związanych z procesami nanoszenia powłok ochronnych o różnych funkcjonalnościach. Teraz tę pasję i kluczowe zainteresowania realizuje w coat-it.

 

 

malgorzata-zielinskaMałgorzata Zielińska, kierownik działu administracyjno-prawnego w coat-it. Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej na Wydziale Prawa. Od lat wspiera firmy w zakresie obsługi administracyjno-prawnej. Postanowiła dołączyć do zespołu coat-it, ponieważ od zawsze fascynował ją świat nauki i wypływające z niego innowacje oraz postęp technologiczny. Będąc częścią firmy badawczo-rozwojowej, ma szansę wspierania i bezpośredniej obserwacji powstawania nowej technologii.
Jej pasją jest nadawanie nowego życia starym przedmiotom. Szczególnie upodobała sobie renowację kultowych dzisiaj mebli polskiego designu z lat 50 i 60.

marek-turkiewiczMarek Turkiewicz – dołączył do zespołu w listopadzie 2020. Zadaniem Marka jest spojrzenie na firmę i jej rozwój od strony biznesowej. Mając wieloletnie doświadczenie z branży stalowej, jak również wiele lat praktyki na stanowiskach związanych ze sprzedażą, eksportem, budowaniem strategii, rozwojem organizacji, jej procesów i zespołów, wspiera współzałożycielki coat-it niezbędną wiedzą i pomysłami.

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ludzie 50-tki: Bartosz Robaszewski, 4soft – co go inspiruje?

Gala 50 Kreatywnych Bartosz Robaszewski

Co inspiruje Bartosza Robaszewskiego, CEO 4soft i Laureata 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie? Co przyczyniło się do sukcesu jego firmy? Jakie rady na podstawie własnego doświadczenia ma dla początkujących biznesmenów?

Co przyczyniło się do sukcesu Twojej firmy?

Na sukces 4soft złożyło się wiele czynników. Na pewno najważniejszym są świetni ludzie, których miałem okazję spotkać w życiu i przekonać ich do budowy firmy razem ze mną. Moja żona powtarza często, że mam szczęście w życiu – przede wszystkim do tego, że przyciągam ciekawych, mądrych, wyjątkowych ludzi, nie tylko w biznesie. Swoją rolę odegrała też odważna decyzja o postawieniu wszystkiego na jedną kartę – niszową technologię blockchain. Ważny był również upór i niepoddawanie się mimo popełnianych błędów.

Który moment w życiu uważasz za najbardziej kreatywny i dlaczego?

Za najbardziej kreatywny moment uważam narodziny pierwszego dziecka, a zaraz potem drugiego. Ciężko pogodzić wyzwania biznesowe oraz edukacyjne z wychowaniem dzieci. Te doświadczenia wiele mnie nauczyły.

Kto lub co było i jest inspiracją w Twoich działaniach biznesowych? Dlaczego?

Inspiracją do moich działań biznesowych, jak i rozpoczęcia własnej firmy był mój Ojciec, który od ponad 30 lat prowadzi własną firmę. To tam zatrudniłem się na pierwsze pracujące wakacje i do tej pory pamiętam, że jako wypłatę dostałem wymarzoną klawiaturę i myszkę. Czy jako dziecku dość dobrze radzących sobie rodziców, „następcy” ojca, było mi łatwiej? Być może. Jednak tylko ja wiem, że Tacie daleko było do rozpieszczania. Dał mi najlepszą szkołę i wzór na całe życie. Zawsze mi powtarza, że nie liczy się tu i teraz, tylko długi termin. Obecnie mój biznes wielokrotnie przerósł jego, a on zasiada w Radzie Nadzorczej i z tego miejsca mi pomaga.

Jakich rad udzieliłbyś startującym biznesom na podstawie własnego doświadczenia?

Jeżeli chodzi o rady, to jakkolwiek by to nie brzmiało – nie poddawać się. Wiele razy zastanawiałem się, po co mi to wszystko. Może bezpieczniej byłoby wrócić do pracy na etacie. Jednak zawsze wiedziałem, że praca na etacie to nie jest moje miejsce. Jan Kulczyk kiedyś powiedział, że „bycie przedsiębiorcą to jak skok z samolotu jednocześnie próbując wybudować spadochron”. Jest to zdecydowania przygoda pełna wzlotów i upadków, ale nie popełnia błędów tylko ten, kto nic nie robi.

 

Przeczytaj także:

Ludzie 50-tki: Bartosz Robaszewski, 4soft – kim jest i co robi?

Ludzie 50-tki: Bartosz Robaszewski, 4soft – jak funkcjonuje jego biznes i jakie ma plany na przyszłość?


Bartosz Robaszewski

Bartosz Robaszewski, CEO 4soft SA. W wieku 26 lat jego spółka Guardier SA zadebiutowała na New Connect czyniąc go najmłodszym prezesem spółki giełdowej w tamtym okresie. Laureat nagród 30 Kreatywnych Wrocławia czy 50tki Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie magazynu Brief. Wykładowca Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Mentor startupów, pasjonat Lean Management. Prywatnie mąż oraz ojciec małej Poli i Franka.

 

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Obejrzyj relację video z Finału 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie!

Znamy laureatow 11. edycji

We wtorek 9 listopada w ESPORT SPOT w Elektrowni Powiśle odbył się Finał 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Wśród wyróżnionych znalazły się takie marki jak BIOTTS, Kubota, YOPE, PayEye, Runvido, Novakid.

Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie od 10 lat wspiera sektor kreatywnych i innowacyjnych biznesów w Polsce. Kapituła rankingu zwraca uwagę na przedsiębiorców i managerów szczególnie wyróżniających się na rynku nieszablonowym podejściem do prowadzenia i rozwoju firmy, tworzenia nowych produktów i usług oraz ich promocji. Ranking wyróżnia ludzi, którzy inspirują innych do działania i konsekwentnie budują swoją markę.

Tegoroczna edycja 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie była wyjątkowa. Po pierwsze pandemia spowodowała wzmożoną kreatywność, co pokazuje, że polscy przedsiębiorcy są waleczni i nie poddają się łatwo. Po drugie widać po zgłoszeniach świadomość ekologiczną. Dużo było projektów działających w zrównoważonym rozwoju i ze świadomością dbania o planetę. Jestem zainspirowany przede wszystkim postawami społecznymi i mam zamiar w tym duchu prowadzić swój biznes. W kolejnej edycji liczę też na więcej projektów z branży gamingowej.

Wojciech Krzemień, Gaming Media, członek Kapituły

Do rankingu mogą zgłosić się przedstawiciele wszystkich sektorów: MŚP, startupów, dużych firm i korporacji, a także osoby prowadzące jednoosobową działalność.

Jak co roku, wśród wyróżnionych znaleźli się przedstawiciele wielu różnorodnych branż: technologicznej, medycznej, marketingu, edukacji, finansów, ekologiczna, modowej, gastronomicznej czy inicjatywy społeczne. Laureaci rankingu swoimi działaniami i wdrażanymi innowacyjnymi rozwiązaniami realnie wpływają na ich rozwój.

Praca kapituły co roku średnio zajmuje każdemu z jej kilkudziesięciu członków ponad 20 godzin roboczych, to dużo biorąc pod uwagę fakt, że wszyscy jesteśmy bardzo aktywni biznesowo na co dzień. Mowa tu o weryfikacji dziesiątek zgłoszeń, ich ocenie i na koniec spotkaniu całej kapituły, kiedy to podsumowujemy wyniki, omawiamy każdą firmę pozycja po pozycji od numeru 1 do 50. Mam poczucie, że rokrocznie wszystkim nam sprawia to ogromną radość, pomimo trudu związanego z czasem, jaki musimy poświęcić procom w Kapitule. Tym razem nie było inaczej. Obrady przebiegły nadzwyczaj sprawnie. Niemal wszystkie firmy, jakie typowałem w ramach top 10 zostały tam ujęte. Bardzo cieszy mnie również fakt, że nie wytypowaliśmy tylko bardzo innowacyjnych firm, które bazują głównie na technologii, ale również bardziej tradycyjne biznesy, które wyróżniają się właśnie kreatywnością. Wyróżniliśmy też konkretnych ludzi, którzy potrafią przebić się dzięki nietuzinkowemu sposobowi myślenia niezależnie od tego czy są przedsiębiorcami, czy pracują w korporacjach, czy też w NGO-sach. O tym własne jest ten konkurs!

Maciej Ledzion, endorfina events, członek Kapituły

Laureaci 11. edycji rankingu:

  1. Paweł Biernat – Biotts
  2. Karolina Borner – Vocaly Pro
  3. Monika Pobrotyń – North.pl
  4. Kuba Matyka, Kamila Staszczyszyn – MELT
  5. Katarzyna Zielińska, Alicja Stankiewicz, Marek Turkiewicz, Małgorzata Zielińska – coat-it
  6. Kamil Sabatowski, Konrad Krawczyk, Michał Krawczyk – NaturalAntibody
  7. Krystian Kulczycki, Daniel Jarząb, Radosław Ruda – PayEye
  8. Iga Czubak – Planteris
  9. Paweł Jabłoński – MEETING15
  10. Dominika Szot – IT’S HER GAME
  11. Paweł Sieczkiewicz – Telemedi
  12. Krzysztof Klimczak, Marek Rogoziński, Jarek Sygitowicz – Authologic
  13. Anna Wójcicka – WARSAW GENOMICS
  14. Eugeniusz Adintsov – Breadpack
  15. Aleksander Matecki, Marek Matecki – Mateko
  16. Majka Lipiak – Fundacja Leżę i Pracuję
  17. Dawid Leśniakiewicz, Radosław Kulesza, Piotr Pełka, Sebastian Langa – Giganci Programowania
  18. Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak – cux.io
  19. Kasjan Szemiako – GeneMe
  20. Mariusz Łobejko – Bambino.AI
  21. Monika Kowal – SOTI Natural
  22. Max Azarov – Novakid
  23. Piotr Chomczyk – Renderro
  24. Paweł Kasperek – KSK Developments
  25. Mikołaj Krzemiński, Piotr Urbanowski, Maciej Szurek – insbay
  26. Arkadiusz Sadowski – Pasieki Rodziny Sadowskich
  27. Grzegorz Ciosek – Runvido
  28. Bartosz Robaszewski – 4soft
  29. Piotr Wawrysiuk – PsiBufet
  30. Michał Matuszewski – AILIS Care
  31. Tomasz Wileński – Islay
  32. Adam Majewski – Questpass
  33. Igor Marczak, Przemysław Mroczek – SeniorApp
  34. Mateusz Pniewski – TransactionLink
  35. Łukasz Smoliński – DESEO Polska
  36. Rafał Witkowski – Indico Plus
  37. Bartłomiej Lubiatowski – RSQ Technologies
  38. Jarosław Śmietana, Tomasz Piekarski – ESPORT SPOT
  39. Paweł Urbański, Katarzyna Ślęzak – CENTRUM PRALNICZE I BADAWCZO ROZWOJOWE
  40. Karolina Kuklińska – Kosowicz, Paweł Kosowicz – YOPE
  41. Łukasz Paciorkowski – A4BEE
  42. Kamila Stachowiak, Michał Wieczorek, Michał Sosnowski – CASC
  43. Tomasz Miś – Radium Energy
  44. Łukasz Pawłowski – Ogólnopolska Grupa Badawcza
  45. Paulina Wardak – Osnowa
  46. Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski – Kubota
  47. Katarzyna Łakińska – Flexi.pl
  48. Tomasz Ogrodzki – REDD Real Estate Digital Data
  49. Marta Wilczek Łukasz Wilczek – Woskowijki by Malu
  50. Mirosław Bieniecki – Fundacja Bieg Rzeźnika

W tym roku postanowiliśmy wydać raport, który jest swoistym barometrem trendów wyrażonym „kreatywnością zastosowaną”. Zachęcamy do pobrania raportu i zapoznania się z sylwetkami Laureatów.

Pobierz TRENDBOOK „Ludzie 50tki”

O ostatecznym kształcie rankingu decyduje Kapituła, w której skład wchodzą przedstawiciele świata biznesu i doświadczeni managerowie: Marek Kłoczko (Krajowa Izba Gospodarcza), Ewa Janus-Khouri (Centrum kreatywności Targowa), Jarosław Sroka (Incredibles powered by Sebastian Kulczyk), Bartosz Sokoliński (ARP), Maciej Herman (Lotte Wedel), Paweł Patkowski (Orange Polska), Artur Sikora (Santander), Monika Constant (Fracusko-Polska Izba Gospodarcza), Maciej Ledzion (endorfina events, WebTalk, Next Level), Dariusz Żuk, Javier Sosnowski (Polsko-Hiszpańska Izba Gospodarcza), Wojciech Krzemień (Vigilant Magazine/ESPOT), Stefan Btory (Booksy), Sebastian Hejnowski, Rafał Plutecki, Michał Sadowski (Brand24), Magdalena Marcinkowska (Workin), Andrzej Matuszyński, Zbigniew Klonowski (Trias), Mateusz Sobieraj (adCookie), Piotr Bartecki (BCP Law), Michał Kramarz (Google for Startups), Dariusz Mioduski (Legia Warszawa), Jarosław Ziębiński (Publicis Groupe), Tomasz Dławichowski (Timecode Film Production), Artur Adamowicz (Legia Warszawa), Jowita Michalska (Digital University), Judyta Mojżesz-Zimończyk (Digitree Group), Jakub Kaliciński (Kalicińscy.com), Mikołaj Placek (Oknoplast), Tomasz Snażyk (Startup Poland), Stefan Batory (Booksy), Anna Zielińska (Stor9), Łukasz Jaronik (Columbus Energy), Agata Wydmańska (DHL Supply Chain), Michał Kliszczak (EACTIVE), Ewa Łabno-Falęcka (Mercedes-Benz Polska), Andrzej Karasowski (TVN Media), Bartosz Kwieciński (Generali Polska), Justyna Szafraniec (Generali Polska), Kamil Szymański (Kongres 60 Milionów), Dariusz Maciołek (BNP Paribas), Adrian Furman (Grupa AF), Martin Kaczmarski (Kaczmarski Group).

50 Kreatywnych to także całoroczny program, którego celem jest wspieranie Laureatów w promocji i rozwoju ich biznesów. Bazuje on na cyklicznych spotkaniach eksperckich i networkingowych, webinarach i publikacjach w mediach własnych BRIEF prezentujących Laureatów i ich firmy.

plansza 50

Anita Florek

Zgłoszenia do rankingu 50 Kreatywnych przedłużone do 29 sierpnia!

przedluzenie zgloszen

Przedłużamy czas na zgłoszenie się do 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Na zgłoszenia czekamy do 29 sierpnia 2021.

Ze względu na okres wakacyjno-urlopowy postanowiliśmy przesunąć termin zakończenia zgłoszeń o dwa tygodnie. Wierzymy, że dzięki temu, osoby, które chcą wykorzystać w pełni możliwości urlopowe i niekoniecznie mają dostęp do komputera czy sieci będą mogły skorzystać z szansy zgłoszenia się jeszcze w późniejszym terminie.

Aby zgłosić swój udział w rankingu, wystarczy wejść na stronę brief.pl/kreatywni, wypełnić zgłoszenie, dołączyć krótkie wideo opowiadające o Twoim biznesie (opcjonalnie) i kliknąć wyślij!

Zgodnie z regulaminem zgłaszający się muszą podać m.in:

  • 3 (trzy) słowa kluczowe najlepiej opisujące projekt biznesowy;
  • linki do stron internetowych, profili w mediach społecznościowych dotyczących projektu biznesowego;
  • 3 (trzy) zdania opisujące projekt biznesowy;
  • opis potrzeb grupy docelowej, zaspokajanych przez projekt biznesowy;
  • przedział czasowy funkcjonowania oraz aktualny na dzień dokonywania zgłoszenia etap rozwoju projektu biznesowego;
  • wyrażone liczbowo informacje dotyczące popularności lub efektywności projektu biznesowego (np. zasięg, liczba pobrań, aktywnych użytkowników);
  • opis kreatywnego rozwiązania zastosowanego przez Kandydata w projekcie biznesowym;
  • opis charakterystycznych cech projektu biznesowego, wyróżniających go na tle konkurencji;

Zgłoszenie jest całkowicie bezpłatne, a Partnerzy rankingu przygotowali fantastyczne nagrody i wsparcie dla wybranych laureatów z Rankingu.

  • Uczestnictwo w programie mentoringowym InCredibles powered by Sebastian Kulczyk dla wybranych laureatów,
  • Mentoring Google for Startups z udziałem przedstawicieli Google dla wybranych laureatów,
  • Roczne członkostwo we Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej dla wybranego laureata,
  • Bilety na wrześniową konferencję online Masters&Robots organizowaną przez Digital University dla dwóch wybranych laureatów,
  • Doradztwo strategiczne w zakresie rozwoju sprzedaży w digitalu ufundowane przez Digitree Group dla wybranego laureata,
  • Brand Health Check zrealizowane przez AdCookie dla wybranego laureata
  • 10 godzin doradztwa prawnego BCP Law – dla dwóch wybranych laureatów
  • Mentoring i zniżki na konferencje i warsztaty przygotowane przez Sieć Przedsiębiorczych Kobiet dla wszystkich kobiet w Rankingu,
  • Kampania banerowa na portalu Vigilant Magazine dla wybranego laureata
  • Kompleksowa konsultacja marketingowa z Eactive dla wybranego laureata
  • Karnety VIP z miejscami na Trybunie biznesowej i koszulki z autografami drużyny Legii dla dwóch wybranych laureatów
  • Animowany Video Explainer od Timecode Film Production dla wybranego laureata
  • Możliwość weryfikacji i przetestowania potencjału startupu w realnym środowisku biznesowym TVN Grupa Discovery w programie TEST & LEARN dla wybranych laureatów.

plansza nagrody

 

Zgłaszam swój udział

Ranking od lat wyróżnia przedsiębiorców – założycieli oraz szefów firm i organizacji, a także liderów i pomysłodawców projektów. Laureaci wyróżniają się na tle innych przedsiębiorców oryginalnym podejściem do biznesu oraz jego rozwoju i promocji. Ranking skierowany jest do przedstawicieli wszystkich sektorów: MŚP, startupów, dużych firm i korporacji, a także jednoosobowych działalności. Wyboru 50 Laureatów dokonuje Kapituła, w której zasiadają doświadczeni managerowie i ludzie biznesu, a także laureaci pierwszych miejsc z poprzednich edycji rankingu.

W tym roku swoją wiedzą specjalistyczną i doświadczeniem biznesowym wspierają nas m.in. Marek Kłoczko (Krajowa Izba Gospodarcza), Ewa Janus-Khouri (Centrum kreatywności Targowa), Jarosław Sroka (Incredibles powered by Sebastian Kulczyk), Bartosz Sokoliński (ARP), Maciej Herman (Lotte Wedel), Paweł Patkowski (Orange Polska), Artur Sikora (Santander), Monika Constant (Fracusko-Polska Izba Gospodarcza), Maciej Ledzion (endorfina events, WebTalk, Next Level), Dariusz Żuk, Javier Sosnowski (Polsko-Hiszpańska Izba Gospodarcza), Wojciech Krzemień (Vigilant Magazine/ESPOT), Stefan Btory (Booksy), Sebastian Hejnowski, Rafał Plutecki, Michał Sadowski (Brand24), Magdalena Marcinkowska (Workin), Andrzej Matuszyński, Zbigniew Klonowski (Trias), Mateusz Sobieraj (adCookie), Piotr Bartecki (BCP Law), Michał Kramarz (Google for Startups), Dariusz Mioduski (Legia Warszawa), Jarosław Ziębiński (Publicis Groupe), Tomasz Dławichowski (Timecode Film Production), Artur Adamowicz (Legia Warszawa), Jowita Michalska (Digital University), Judyta Mojżesz-Zimończyk (Digitree Group), Jakub Kaliciński (Kalicińscy.com), Mikołaj Placek (Oknoplast), Tomasz Snażyk (Startup Poland), Stefan Batory (Booksy), Anna Zielińska (Stor9), Łukasz Jaronik (Columbus Energy), Agata Wydmańska (DHL Supply Chain), Michał Kliszczak (EACTIVE), Ewa Łabno-Falęcka (Mercedes-Benz Polska), Andrzej Karasowski (TVN Media), Bartosz Kwieciński (Generali Polska), Justyna Szafraniec (Generali Polska), Kamil Szymański (Kongres 60 Milionów).

Organizatorem rankingu jest BRIEF.

Partnerzy: Lotte Wedel, Santander Bank Polska, Oknoplast, Incredibles powered by Sebastian Kulczyk, Sieć Otwartych Innowacji, Google for Startups, Columbus Energy, DHL Supply Chain, Mercedes Benz Polska, TVN MEDIA, Stor9, Fundacja Startup Poland, Legia Warszawa, Krajowa Izba Gospodarcza, Centrum Kreatywności Targowa, Francusko-Polska Izba Gospodarcza, Digital University, endorfina events, Generali Polska, Digitree Group, adCookie, BCP Law, Timecode Film Production, Kalicińscy.com, Fundacja Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK!

Patron wspierający: Inicjatywa Firm Rodzinnych

Patroni mediowi: Chillizet, Vigilant Magazine

plansza 50

Anita Florek

Przedłużamy zgłoszenia do 11. edycji rankingu 50 Kreatywnych!

przedluzenie zgloszen 50 kreatywnych

Przedłużamy zgłoszenia do 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Masz czas na wypełnienie zgłoszenia jeszcze do 13 sierpnia!

Jeśli prowadzisz firmę, która znacząco wyróżnia się spośród konkurencji, masz niecodzienne podejście do prowadzenia, rozwoju i promocji swojego biznesu oraz produktów i usług, które oferujesz bądź w jakiś sposób są one innowacyjne, zgłoś się już dzisiaj! Zachęcamy również, do zgłaszania innych osób, które według Ciebie powinny znaleźć się na tegorocznej liście wyróżnionych.

Doceniamy wyjątkowych ludzi, którzy stawiają na innowacje i nieszablonowe rozwiązania w swoim biznesie, nieustannie poszukują nowych możliwości do rozwoju, inspirują innych do działania i konsekwentnie budują swoją markę.

Przedłużamy zgłoszenia do 13 sierpnia! Wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy. Nie czekaj, zgłoś się już dzisiaj!

CHCĘ SIĘ ZNALEŹĆ WŚRÓD 50 NAJBARDZIEJ KREATYWNYCH LUDZI W BIZNESIE!

W tym roku nasi Partnerzy wręczą wybranym laureatów unikatowe nagrody:

  • Uczestnictwo w programie mentoringowym InCredibles powered by Sebastian Kulczyk dla wybranych laureatów,
  • Mentoring Google for Startups z udziałem przedstawicieli Google dla wybranych laureatów,
  • Roczne członkostwo we Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej dla wybranego laureata,
  • Bilety na wrześniową konferencję online Masters&Robots organizowaną przez Digital University dla dwóch wybranych laureatów,
  • Doradztwo strategiczne w zakresie rozwoju sprzedaży w digitalu ufundowane przez Digitree Group dla wybranego laureata,
  • Brand Health Check zrealizowane przez adCookie dla wybranego laureata,
    10 godzin doradztwa prawnego BCP Law – dla dwóch wybranych laureatów,
  • Mentoring i zniżki na konferencje i warsztaty przygotowane przez Sieć Przedsiębiorczych Kobiet dla wszystkich kobiet w Rankingu,
  • Kampania banerowa na portalu Vigilant Magazine dla wybranego laureata,
  • Kompleksowa konsultacja marketingowa z Eactive dla wybranego laureata,
  • Karnety VIP z miejscami na Trybunie biznesowej i koszulki z autografami drużyny Legii Warszawa dla dwóch wybranych laureatów,
  • Animowany Video Explainer od Timecode Film Production dla wybranego laureata.

plansza nagrody

Wyobraźnia jest ważniejsza niż wiedza, a bez kreatywności nie ma innowacji. Pytanie jak zwiększyć kreatywność to pytanie o świętego Graala biznesu. Jednym ze sposobów jest tworzenie „architektury innowacji”. I tak rozumiem tworzenie społeczności wokół 50 Kreatywnych. Dlatego zdecydowałam się na przystąpienie do Kapituły.

Kreatywność nie jest czymś, czym cieszą się tylko naukowcy, inwestorzy, artyści, pisarze i muzycy; w rzeczywistości wszyscy używamy naszych kreatywnych mózgów każdego dnia w domu i w pracy. Kreatywność postrzegam w szerszym kontekście – nie tylko jako wpadanie na nowe pomysły, ale także jako zdolność do ich oceny i praktycznego wykorzystania tych dobrych („To Think Like Leonardo da Vinci” Michaela Gelba).

Ewa Łabno-Falęcka, Mercedes-Benz Polska

W Kapitule zasiadają doświadczeni managerowie i ludzie biznesu, a także laureaci pierwszych miejsc z poprzednich edycji rankingu. W tym roku swoją wiedzą specjalistyczną i doświadczeniem biznesowym wspierają nas: Marek Kłoczko (Krajowa Izba Gospodarcza), Ewa Janus-Khouri (Centrum kreatywności Targowa), Jarosław Sroka (Incredibles powered by Sebastian Kulczyk), Bartosz Sokoliński (ARP), Maciej Herman (Lotte Wedel), Paweł Patkowski (Orange Polska), Artur Sikora (Santander), Monika Constant (Fracusko-Polska Izba Gospodarcza), Maciej Ledzion (endorfina events, WebTalk, Next Level), Dariusz Żuk, Javier Sosnowski (Polsko-Hiszpańska Izba Gospodarcza), Wojciech Krzemień (Vigilant Magazine/ESPOT), Stefan Batory (Booksy), Sebastian Hejnowski, Rafał Plutecki, Michał Sadowski (Brand24), Magdalena Marcinkowska (Workin), Andrzej Matuszyński, Zbigniew Klonowski (Trias), Mateusz Sobieraj (adCookie), Piotr Bartecki (BCP Law), Michał Kramarz (Google for Startups), Dariusz Mioduski (Legia Warszawa), Jarosław Ziębiński (Publicis Groupe), Tomasz Dławichowski (Timecode Film Production), Artur Adamowicz (Legia Warszawa), Jowita Michalska (Digital University), Judyta Mojżesz-Zimończyk (Digitree Group), Jakub Kaliciński (Kalicińscy.com), Mikołaj Placek (Oknoplast), Tomasz Snażyk (Startup Poland), Stefan Batory (Booksy), Anna Zielińska (Stor9), Łukasz Jaronik (Columbus Energy), Agata Wydmańska (DHL Supply Chain), Michał Kliszczak (EACTIVE), Ewa Łabno-Falęcka (Mercedes-Benz Polska), Andrzej Karasowski (TVN Media).

Jestem głęboko przekonany, ze kreatywność jest w dzisiejszym świecie jedynym źródłem konkurencyjnej przewagi na rynku. Dlatego ludzie, którzy mają tę unikalna zdolność kreowania nowej wartości, są dla biznesu i dla całej naszej gospodarki po prostu bezcenni. Jest dla mnie wielką przyjemnością i zaszczytem móc bliżej poznawać ich najnowsze projekty i wyróżniać tych najzdolniejszych za ich szczególne osiągnięcia. Właśnie dlatego bez wahania przyjąłem zaproszenie do Kapituły rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jarosław Ziębiński, Advisor of Publicis Groupe

Ranking 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie przerodził się w ciągu 10 lat trwania z subiektywnego wyboru redakcji do całorocznego programu, wspierającego sektor kreatywnego i innowacyjnego biznesu w Polsce. Ranking od lat wyróżnia przedsiębiorców – założycieli oraz szefów firm i organizacji, a także liderów i pomysłodawców projektów. Skierowany jest do przedstawicieli wszystkich sektorów: MŚP, startupów, dużych firm i korporacji, a także jednoosobowych działalności.

Całoroczny program 50 Kreatywnych bazuje na cyklicznych spotkaniach eksperckich i networkingowych oraz publikacjach w mediach własnych brief.pl prezentujących Laureatów i ich firmy. Wydarzenia #eksperci i #SubiektywniKreatywni podejmują tematy aktualnych trendów oraz obszary, które w szerokim ujęciu mogą inspirować do sukcesu w biznesie.

Dołączenie do Kapituły rankingu 50 Kreatywnych to przede wszystkim chęć wpierania osób kreatywnych. Wierzę, że to właśnie innowacyjne rozwiązania mogą uchronić nas od skutków ocieplania klimatu, uczynić nasze życie bezpieczniejszym, a nasze działania bardziej efektywnymi. Kreatywność jest motorem rozwoju we wszystkich dziedzinach i trzeba doceniać trud i ryzyko podejmowane przez pionierów i promować ich oraz ich pomysły.

Zbigniew Klonowski, CEO Trias

Wśród laureatów poprzednich edycji na pierwszych miejscach znaleźli się: Marcin Iwiński i Michał Kiciński (CD PROJEKT RED), Jarosław Sawko i Piotr Sikora (Platige Image), Patryk Strzelewicz i Michał Bąk (Dice+), Jakub Krzych i Łukasz Kostek (Estimote), Michał Sadowski (Brand24), Stefan Batory (Booksy), Barbara Sołtysińska (indaHash), Michał Borkowski (Brainly) oraz Marcin Joka, Michał Grześ i Krzysztof Dziemiańczuk (Photon Entertainment), Jacek Ryszka (Surroapp.com).

Więcej o rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie: https://brief.pl/kreatywni/

plansza partnerów 50 Kreatywnych

Anita Florek

Wystartowała 11. edycja rankingu 50. Kreatywnych w nowej odsłonie!

Start zgłoszen 50 kreatywnych

2 lutego odbyła się oficjalna Inauguracja 11. już edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Zgłaszać się można na stronie brief.pl/kreatywni/ do 30 czerwca.

Dziś wystartowały zgłoszenia do kolejnej edycji rankingu 50. Kreatywnych. Wydarzenie inauguracyjne, którego gospodarzem był ESPOT odbyło się online.

W trakcie inauguracji odbyły się dwie debaty, podczas których rozmawialiśmy o tym, jak pandemia wpływa na biznes w Polsce oraz jak tworzyć innowacje na naszym rodzimym rynku. Moderatorem debat był Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny Brief.pl, a w rozmowach wzięli udział:

  • Jarosław Sroka (Kulczyk Investments)
  • Maciej Ledzion (endorfina events, WebTalk, Next Level))
  • Paweł Patkowski (Orange Polska)
  • Jowita Michalska (Digital University)
  • Monika Constant (Polsko-Francuska Izba Gospodarcza)
  • Bartosz Sokoliński (Agencja Rozwoju Przemysłu)
  • Michał Kramarz (Google for Strtups)

Również Laureaci poprzednich edycji rankingu wystąpili na scenie i zaprezentowali case’y biznesów, opowiadając o swoich doświadczeniach w budowaniu kreatywnych przedsiębiorstw i ich rozwoju. O kreatywności w biznesie od strony praktycznej opowiedzieli:

  • Jakub Rozpendowski – COO, Członek Zarządu 3DLab Sp. z o.o.
  • Iwona Grochowska – CEO/ Co-Founder Nais
  • Artur Racicki – współtwórca SEEDiA
  • Martyna Zastawna – CEO/Founder WoshWosh
  • Przemysław Kuśmierek – CEO MIGAM
  • Agata Frankiewicz – CEO/Founder Deko Eko

 

Zgłoś się do 11. edycji rankingu już dzisiaj!

ZGŁASZAM SIĘ

 

Obejrzyj transmisję wydarzenia online!

OGLĄDAM NA YOUTUBE

OGLĄDAM NA FACEBOOKU

 

Ranking od lat wyróżnia przedsiębiorców – założycieli oraz szefów firm i organizacji, a także liderów i pomysłodawców projektów. Laureaci wyróżniają się na tle innych przedsiębiorców oryginalnym podejściem do biznesu oraz jego rozwoju i promocji. Ranking skierowany jest do przedstawicieli wszystkich sektorów: MŚP, startupów, dużych firm i korporacji, a także jednoosobowych działalności. Wyboru 50 Laureatów dokonuje Kapituła, w której zasiadają doświadczeni managerowie i ludzie biznesu, a także laureaci pierwszych miejsc z poprzednich edycji rankingu.

W tym roku swoją wiedzą specjalistyczną i doświadczeniem biznesowym wspierają nas m.in. Marek Kłoczko (Krajowa Izba Gospodarcza), Ewa Janus-Khouri (Centrum kreatywności Targowa), Jarosław Sroka (Incredibles powered by Sebastian Kulczyk), Bartosz Sokoliński (ARP), Maciej Herman (LOTTE Wedel), Paweł Patkowski (Orange Polska), Artur Sikora (Santander Bank Polska), Monika Constant (Fracusko-Polska Izba Gospodarcza), Maciej Ledzion (endorfina events, WebTalk, Next Level), Dariusz Żuk, Javier Sosnowski (Polsko-Hiszpańska Izba Gospodarcza), Wojciech Krzemień (Vigilant Magazine/ESPOT), Stefan Batory (Booksy), Sebastian Hejnowski, Rafał Plutecki, Michał Sadowski (Brand24), Magdalena Marcinkowska (Workin), Andrzej Matuszyński, Zbigniew Klonowski (Trias), Mateusz Sobieraj (adCookie), Piotr Bartecki (BCP Law), Michał Kramarz (Google for Startups), Dariusz Mioduski (Legia Warszawa).

Partnerzy inauguracja 1920 x1080

 

Anita Florek

50 Kreatywnych #historie AD2020 | Jacek Ryszka – SURROapp.com

Jacek Ryszka

Chciałbyś kupić samochód na drugim końcu Polski, ale rozłożyło cię przeziębienie i nie możesz pojechać go obejrzeć? A może planujesz przeprowadzkę do innego odległego kraju i musisz obejrzeć mieszkanie do wynajęcia w terminie, który Ci nie odpowiada na podróż? A może po prostu chcesz zobaczyć, jak żyje się na innym kontynencie, nie ruszając się z kanapy? To wszystko stało się możliwe, dzięki platformie SURROapp.com, która umożliwia wynajęcie ludzi do płatnego live streamingu. Jacek Ryszka, pomysłodawca platformy został wyróżniony na pierwszym miejscu w 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jak powstało SURROapp?

Prowadząc firmę, niejednokrotnie musimy być w kilku miejscach jednocześnie, a czas jest chyba najdroższym „aktywem” w portfelu. Ciągle głowimy się jak wydłużyć dobę lub jak zrobić kilka rzeczy naraz, stąd pomysł Jacka Ryszki, aby z wygodnego fotela móc zdalnie „być” w tych wszystkich miejscach i wykonać wszystkie zadania dzięki pomocy innych ludzi, czyli SURRO-sów których znajdziemy na platformie.

surroapp
źródło: SURROapp.com

Cele i misja projektu

SURROapp.com ma przede wszystkim pomóc łączyć ludzi, którzy mają coś do załatwienia w odległym miejscu, z ludźmi chcącymi zarobić dodatkowe pieniądze, pomagając innym. To wszystko zdalnie, za pomocą połączenia wideo i automatycznego rozliczenia.

Droga do sukcesu

Jacek rozpoczął pracę nad projektem od skompletowania kreatywnego zespołu i przedstawienia swojej  wizji. Później rozpoczęło się projektowanie i ciągłe doskonalenie produktu, aż do momentu, w którym wiedzieli, że to jest to, co chcą pokazać światu.

Jesteśmy chyba jeszcze przed naszym przełomowym momentem, ponieważ póki co większość prac idzie zgodnie z planem i sukcesywnie realizujemy wyznaczone sobie cele.

Przy tak wizjonerskiej platformie, która łączy wiele różnych funkcji, zespół SURRO nieraz zaskakiwały przeszkody programistyczne, na szczęście ma świetny team, który uporał się z każdą z nich.

Jacek podkreśla, że projekt nigdy nie był uzależniony od czynników zewnętrznych.

kreatywni w biznesie
źródło: SURROapp.com

Jak SURRO pokonało pandemię…

Pandemia skutecznie zatrzymała ludzi w domach, co odbiło się na jednej z funkcji aplikacji, czyli  wirtualnych wycieczkach za pomocą  płatnego streamingu. Jacek, jego zespół i SURRO-si czekają spokojnie na odmrożenie turystyki, a w międzyczasie rozwijają kolejne funkcje umożliwiające zarabianie z domu.

Inspiruje mnie…

Chyba każda historia człowieka sukcesu, którą usłyszałem lub przeczytałem, pchała mnie do przodu. Swiat jest pełen motywacji, trzeba ją tylko dostrzec i umiejętnie wykorzystać w swoim biznesie.

Co dalej?

Platforma  jest  w początkowej fazie rozwoju. Wiele jeszcze przed zespołem SURRO wiec w planach mają ciągły wzrost i doskonalenie funkcji. To jest naszym priorytetem.

10. edycja rankingu
źródło: SURROapp.com

Na pytanie jakiej rady na podstawie własnego doświadczenia mógłby udzielić startującym biznesom, Jacek odpowiada: Wyznacz sobie realny cel i nigdy się nie poddawaj. Nakieruj umysł na sukces, ale nie zapominaj, że przeszkody i porażki są jego nieodłączną częścią, a sposób, w jaki je pokonasz będzie determinował Ciebie jako lidera.

partnerzy rankingu 50 kreatywnych

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

50 Kreatywnych #historie | Paweł Gawkowski – Holo4Labs

Holo4Labs MR w laboratorium wprowadzanie danych

Pomimo szybko rozwijającej się technologii i postępującej cyfryzacji, wiele czynności w laboratoriach jest nadal wykonywanych ręcznie, co może prowadzić do tak zwanych błędów ludzkich. W grupie TenderHut pojawił się pomysł na rozwiązanie, które mogłoby nie tylko zmniejszyć ryzyko wystąpienia takich błędów, ale też znacząco usprawnić pracę laboratoriów i uczynić ją bezpieczniejszą. Rozwiązanie to pozwala na wydawanie poleceń głosowych lub gestem i eliminuje ryzyko powstawania błędów podczas zapisu wyników badań, dzięki integracji z systemami klasy LIMS. Paweł Gawkowski, kierownik projektu i COO Solutions4Labs został wyróżniony w 9. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jak powstało Holo4Labs?

Holo4Labs narodziło się prawie cztery lata temu w wyniku połączenia trzech na pozór ze sobą niepowiązanych faktów. Pierwszym czynnikiem była obserwacja technologii wykorzystywanych w laboratoriach.

Nasz zespół w Solution4Labs specjalizuje się we wdrażaniu oprogramowania LIMS w zaawansowanych laboratoriach badawczych. Patrząc na sposób funkcjonowania laborantów, byliśmy zdumieni tym, jak wiele pracy wykonywanej jest manualnie, z wykorzystaniem Excela, papieru i ołówka. Od razu zapaliła nam się czerwona lampka – to może prowadzić do tak zwanych błędów ludzkich.

Drugim elementem był potencjał drzemiący w organizacji. W technologicznej Grupie TenderHut, do której należy Solution4Labs, na co dzień utrzymuje się więcej programistów, niż jest potrzebnych do obsługi bieżących zleceń. W razie potrzeby mogą oni szybko zacząć pracę nad nowym projektem dla klienta, a firma nie musi czekać miesiącami na zwolnienie zasobów. Tak zwana „ławeczka” pozwala na realizację dodatkowych wewnętrznych projektów.

Trzecim czynnikiem było zaprezentowanie przez Microsoft HoloLens’ów pierwszej generacji. Wtedy była to jeszcze niedoskonała technologia i wszyscy dookoła mówili, że jej wdrożenie do biznesu zajmie przynajmniej 10 lat. Mimo dużej dawki sceptycyzmu otoczenia Robert Strzelecki, ówczesny COO TenderHut, postanowił jednak rozwiązać kłopoty branży laboratoryjnej przy wykorzystaniu rozszerzonej rzeczywistości.

Znając problem, mając odpowiednie zasoby oraz, co prawda raczkującą, ale obiecującą technologię postawiliśmy wyzwanie przed naszymi programistami – chcieliśmy wdrożyć technologię Mixed Reality do laboratoriów, aby wyeliminować możliwość błędu i udoskonalić procesy badawcze. Tak rozpoczęła się nasza przygoda z Holo4Labs.

Holo4Labs MR w laboratorium wolne ręce do pracy
fot. Holo4Labs

Cele i misja projektu

Autorski interfejs Holo4Labs ma przede wszystkim pomagać laborantom w codziennej pracy.

Poprzez pełną kontrolę nad procesem dzięki naszemu oprogramowaniu laborant ma pewność, że procedura badawcza została zachowana, próbki są prawidłowo opisane, a wyniki rzetelne. Chcemy wyeliminować ryzyko popełnienia tak zwanego ludzkiego błędu oraz uczynić pracę laborantów bezpieczniejszą i jeszcze bardziej efektywną.

Wykorzystując technologię Holo4Labs, laborant może także być w stałym kontakcie z przełożonym lub bardziej doświadczonym kolegą, który zdalnie przeprowadzi go przez cały proces. Możliwość zdalnej kooperacji stwarza ogromne możliwości – szczególnie dziś w czasie pandemii, kiedy praca zdalna stała się elementem codzienności. Dzięki rozwiązaniu Holo4Labs każde laboratorium może zminimalizować ryzyko pracy z próbką i część zadań realizować zdalnie.

Droga do sukcesu

Zespół Pawła zaczynał projekt od zera. Warto podkreślić, że kiedy wpadli na pomysł takiego wykorzystania dostępnej technologii, sam hardware nie spełniał jeszcze oczekiwań stawianych w branży laboratoryjnej. HoloLens pierwszej generacji były nowością i daleko im było do doskonałości. Analitycy przewidywali, że minie co najmniej 10 lat zanim możliwości sprzętowe dorównają oczekiwaniom rynkowym.

Dziś z perspektywy czasu okazało się, że oni się mylili, a my mieliśmy rację, jednak wtedy nie było to takie oczywiste. Początki odbywały się na emulatorze, bo sam sprzęt nie był jeszcze dostępny w Europie. To była dla nas kolejna trudność, jednak przekonaliśmy naszego partnera – Microsoft, że warto przekazać nam wersję developerską, bo zrobimy z niej dobry użytek. Projekt szybko ewoluował, a wraz z nim potencjał późniejszej komercjalizacji.

Projekt miał kilka przełomowych momentów. Kluczowym momentem w jego rozwoju było wyjście z fazy prototypowania i pokazanie pierwszego działającego i użytecznego produktu. Przełomem było również pojawienie się HoloLens drugiej generacji.

Sama technologia wskazała nam kolejne obszary rozwoju naszego oprogramowania. Dzięki najnowszej generacji HoloLens rozbudowaliśmy nasz produkt np. o sterowanie gestami. Dzięki zwiększeniu możliwości hardware poszerzyliśmy funkcjonalność naszego rozwiązania, wykorzystując pełen potencjał mieszanej rzeczywistości (Mixed Reality).

Przełomowym był również moment, w którym zaczęli myśleć o tym, aby ze statusu „projekt dodatkowy” rozwinąć Holo4Labs w niezależny start-up, który w niedalekiej przyszłości będzie można skomercjalizować. Grupa TenderHut, która dzięki wspomnianej wcześniej ławeczce programistów stała się swoistą fabryką start-up’ów, postanowiła wspierać Holo4Labs w funkcjonowaniu jako niezależny podmiot z wytyczoną ścieżką komercjalizacji i skalowania. To była kluczowa decyzja dla przyszłości tego rozwiązania.

Z perspektywy czasu każdy projekt ma określone wyzwania w danej fazie jego tworzenia. Tu bardzo pomogła nam metodyka, jaką wynieśliśmy z macierzystej korporacji. Doświadczenie managerów grupy TenderHut to, to co wyróżnia nas na scenie start-up’owej. Można powiedzieć, że dzięki temu byliśmy odporni na większość tak zwanych chorób wieku dziecięcego występujących w start-up’ach. W naszym corp-up’ie działamy zwinnie, szybko dostosowując się do zmian, zachowując przy tym dobre praktyki pozwalające korporacjom osiągać wytyczone cele.

Oczywiście zespół projektu mierzył się także z wyzwaniami. Jednym z nich była niedoskonałość technologii. HoloLensy pierwszej generacji miały swoje ograniczenia. Jednak wiedząc, że partner projektu szykuje kolejną ich odsłonę – zespół Holo4Labs mógł się do tego przygotować. W momencie prezentacji HoloLens drugiej generacji mieli przygotowany szereg rozwiązań wykorzystujących nowe możliwości sprzętowe.

W ten sposób pracując na emulatorach, zwiększyliśmy potencjał naszego rozwiązania zanim dotarł do nas hardware nowej generacji. Dla mnie osobiście trudny był również moment przekazania sterów Holo4Labs nowemu prezesowi Przemysławowi Budnickiemu. Ja jestem odpowiedzialny za spółkę Solution4Labs i teraz wspieram zespół Holo4Labs tylko jako członek rady doradczej. Uważam, że znaleźliśmy idealnego kandydata na to stanowisko. Przemek to doświadczony manager sprzedaży, który od 20 lat w realizowanych technologicznych projektach łączy doświadczenie, planowanie, strukturę właściwą dużym korporacjom ze zwinnymi metodykami, elastycznością i brakiem pokory dla „status quo” charakterystycznym dla start-up’ów. Na tym etapie rozwoju Holo4Labs potrzebowało eksperta od sprzedaży i rynku VR, AR i MR.

Holo4Labs MR w laboratorium praca na hologramach
fot. Holo4Labs

Pomocna dłoń

Ważnym etapem w rozwoju Holo4Labs była odsłona drugiej generacji HoloLens od Microsoft. Nowy hardware zdecydowanie zwiększył możliwości i użyteczność samego urządzenia. Wraz z ich prezentacją zespół Holo4Labs mógł poważnie myśleć o wdrożeniu komercyjnym swojej technologii. Drugim ważnym czynnikiem był rozwój pandemii w Europie na początku tego roku. Wszyscy dookoła zaczęli poszukiwać rozwiązań zdalnych. Na pierwszy plan w świadomości ludzi wysunęły się także laboratoria farmaceutyczne jako kluczowy element w walce z pandemią. Rozwiązanie Holo4Labs pozwala laboratoriom (nie tylko farmaceutycznym) na efektywną i bezpieczną pracę, ponieważ umożliwia nadzorowanie pracy laboranta lub instrumentów laboratoryjnych zdalnie.

Wszystko to doprowadziło do tego, że nasz projekt przyspieszył i będąc de facto jeszcze w centrum pandemii, zdecydowaliśmy się na jego dofinansowanie przez crowdfunding udziałowy. Wszystko po to, aby móc przedstawić nasze rozwiązanie globalnym klientom.

Inspiruje mnie…

Niezwykle ważną postacią w moim życiu był Waldemar Birk, o którym mówiono najstarszy start-up’owiec w Polsce. Robert Strzelecki z Waldemarem 5 lat temu założyli grupę TenderHut – miał on wtedy 68 lat i to on wprowadził tematykę laboratoryjną do grupy. Odpowiadał za pozyskanie najważniejszych projektów z branży LabTech. Niestety Waldemara nie ma już wśród nas – zmarł tragicznie dwa lata temu. Waldek był moim przyjacielem – myślę, że dziś byłby dumny z tego, jak dobrze radzi sobie Holo4Labs.

Co dalej?

Holo4Labs zrobiło właśnie kolejny krok w przyszłość – uruchomili finansowanie społeczne projektu. Zbiórka na platformie Smartfunds zaledwie w przeciągu jednego dnia osiągnęła niemal cały pierwszy próg finasowania. Symboliczna granica 1 mln zł została przekroczona po trzech dniach, a cel maksimum po dziesięciu. W zasadzie pewnie byłoby szybciej, gdyby nie długi czerwcowy weekend po drodze.

W projekt zaangażowało się 169 inwestorów. Media szeroko rozpisywały się o wprowadzaniu Mixed Reality do laboratoriów i o naszej błyskawicznej zbiórce crowdfundingowej. Ta popularność przekuła się również w konkretne leady. Już w trakcie kampanii otrzymaliśmy zapytania od potencjalnych klientów zainteresowanych wdrożeniem w laboratorium naszej technologii i co ciekawe były to leady globalne, pomimo prowadzenia kampanii i jej komunikacji wyłącznie w języku polskim.

Środki pozyskane od inwestorów planują przeznaczyć na rozwój produktu, zbudowanie globalnych kanałów dystrybucji oraz wkład własny w potencjalnych grantach czy dotacjach, o które zamierzają się ubiegać.

Zakładamy, że przez najbliższe lata Holo4Labs będzie rosło trzykrotnie rok do roku.

pawel-gawkowski
Paweł Gawkowski, źródło: Holo4Labs

Na pytanie jakiej rady na podstawie własnego doświadczenia mógłby udzielić startującym biznesom Paweł odpowiada: Miej odwagę! Miej odwagę realizować swoją wizję i swoje marzenia. Każdy, kto chce prowadzić biznes, musi mieć odwagę i nie może bać się porażek – są one wpisane w nasze życie, ale z każdej porażki należy wyciągać wnioski, bo to one nas budują. Nie ma złotych recept, ale jeżeli Ty będziesz zapalał do swojego celu innych, będzie Ci łatwiej go osiągnąć, bo uzyskasz wsparcie od otaczających Cię ludzi!

 

 

Partnerzy 10. edycji rankingu 50 kreatywnych

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF