...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Znamy wyniki 12. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie

17 listopada 2022 roku, odbyła się Gala i wręczenie wyróżnień Laureatom 12 edycji Rankingu 50 Najbardziej kreatywnych w biznesie. Każdego roku od 12 lat wyróżniamy ludzi za kreatywność zastosowaną w praktyce. W tym roku Kapituła – w której skład wchodzą managerowie i praktycy biznesu zdecydowali o następującej kolejności:

 

 

  1. Grzegorz BronaCreotech Instruments S.A. – Tworzenie nowoczesnych technologii, które są kluczowe dla przemysłu kosmicznego, nauki oraz innych, ważnych sektorów gospodarki.
  2. Maciej Wysocki BioCam Sp. z o.o. BioCam to kapsułka endoskopowa, umożliwiająca przeprowadzenie zdalnie, przyjaznego dla pacjenta badania całego układu pokarmowego i automatyczną detekcję zmian patologicznych, dzięki opracowanym algorytmom sztucznej inteligencji.
  3. Prof. Adriana Zaleska-Medynska, Adam Kądziela, dr Paweł Mazierski, Radek Miszczak, Bartosz Sroka Nanosci Sp. z o.o. – Nanosci tworzy fotokatalityczne nanomateriały do generacji wodoru oraz oczyszczania i dezynfekcji powietrza, które nie wymagają wymiany filtra w okresie eksploatacji. 
  4. Justyna Pelc – Innspace – Innspace to grupa młodych naukowców zajmujących się projektami związanymi z kosmosem, w których to portfolio znajdują się wielokrotnie nagradzane projekty baz na Księżycu i Marsie, a także pojazdów kosmicznych.
  5. Jacek Gnich – Nestmedic S.A. – Pregnabit Pro to innowacyjny system do przeprowadzenia badania teleKTG w zaciszu własnego domu.
  6. Mateusz Kowalczyk – Foodsi Sp. z o. o. – W Foodsi kochamy jedzenie tak bardzo, że nie pozwalamy mu się marnować!
  7. Łukasz Przepióra, Robert Król, Bartłomiej Przybylak – Holo4Med S.A. – HoloMIAI – Innowacyjny system nawigacji obrazowej, który wykorzystuje technologię mieszanej rzeczywistości z użyciem gogli Hololens.
  8. Przemek Głośny – Useme Sp. z o. o. – Useme, to proste sprzedawanie i kupowanie usług freelancerów online.
  9. Marcin Śpiewok – Silbo Sp. z o.o. – Opakowania dobre dla planety
  10. Mariusz Truszkowski – Szkoła w Chmurze Sp. z o.o. – To przyjazna rewolucja w polskim systemie oświaty.
  11. Piotr Badowski – Nanovo Sp. z o.o. – Nanovo cyfryzuje polski i globalny detal zacierając różnice między ecommerce i detalem tradycyjnym.
  12. Dominik Swadźba, Konrad Kargol – House-Med Sp. z o. o. – uPacjenta – Jesteśmy po to, żeby zapewnić ludziom dostęp do profilaktycznej opieki zdrowotnej na jaką zasługują tak, aby mogli żyć lepiej i dłużej.
  13. Marcin Pióro Cinkciarz.plCinkciarz.pl to finansowy ekosystem wielowalutowy dla klientów indywidualnych i biznesowych.
  14. Michał Mądry, Piotr Grabowski, Michał Piosik – Foodtech ac. Sp. z o.o.
  15. Paulina Wardęga – Heroify – To platforma z tworzonymi na miarę testami kompetencji marketingowych i sprzedażowych, która pozwala szybko i skutecznie sprawdzić umiejętności kandydatów, jeszcze przed zaproszeniem ich na rozmowę kwalifikacyjną.
  16. Anna Żórawska, Aleksandra Szorc, Dariusz Zajkowski, Marta Matowicka – Fundacja Kultury bez Barier – Tu Możesz jest pierwszą w Polsce bazą wiedzy dla osób słabosłyszących, w której osoby korzystające z aparatów słuchowych oraz implantów ślimakowych, odnajdą miejsca oraz wydarzenia dostępne z pętlą indukcyjną.
  17. Daniel Kędzierski – FastTony – Twoje reklamy robią się same.
  18. Remi Kościelny – MX Labs – Shen.AI to oprogramowanie do bezdotykowego lub zdalnego pomiaru fizjologicznych i psychicznych parametrów życiowych, w celu oceny stanu zdrowia w ramach samokontroli domowej lub rutynowych badań lekarskich.
  19. Zofia Zochniak , Tomasz Bocian – Ubrania Do Oddania – Ubrania Do Oddania – redefiniujemy pojęcie drugiego obiegu na rynku tekstylnym UDOwadniając, że cyrkularność jest atrakcyjna i opłacalna.
  20. Róża Szafranek – HR Hints Sp. z o.o. – HR w subskrypcji dla startupów i rozwijających się firm.
  21. Wojciech Tubek, Wojciech Turowicz – Surveily – Surveily to oprogramowanie, które pozwala automatycznie monitorować i rozumieć, co dzieje się na kamerach CCTV, obserwując ludzi, pojazdy i procesy – 24/7, automatycznie i w czasie rzeczywistym.
  22. Bartosz Borucki, Norbert Kapiński – Smarter Diagnostics Sp. z o.o. – Wspomagamy zarządzanie ryzykiem występowania urazów ścięgien i rekonwalescencją pourazową w ortopedii i medycynie sportowej, dostarczając najnowocześniejsze rozwiązania AI do analizy obrazów medycznych i szeroko dostępnej diagnostyki w Rezonansie Magnetycznym.
  23. Tomasz Rudolf,Maciej Malenda – Doctor.One – Doctor.One to osobisty lekarz, który cię zna i jest dostępny bezpośrednio w bezpiecznym komunikatorze, pełniącym funkcję gabinetu lekarskiego.
  24. Antonina Bochińska – Early Stage – Early Stage, to działająca od 1993 roku ogólnopolska sieć szkół języka angielskiego dla dzieci i młodzieży wyróżniająca się rentowną ofertą franczyzową, innowacyjną metodą nauczania opartą na 12 supermocach i autorskimi podręcznikami.
  25. Aleksandra Kempfi/ Jakub Moś/ Jakub Parafińczuk, Wiktoria Grzywacz, Krystian Stefaniuk – Europejska Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości – High School Business Challenge to konkurs, który uczy licealistów przedsiębiorczości i stawia na naukę biznesowych kompetencji poprzez praktykę.
  26. Łukasz Kierus – Nextplease Sp. z o.o. – Nextplease.app odpowiada za drugie życie książek!
  27. Agnieszka Maciejowska – Plan Be Eco Sp. z o.o. – Plan Be Eco to kompleksowe narzędzie wspierające firmy w procesie osiągnięcia neutralności klimatycznej poprzez liczenie, raportowanie i redukcję śladu węglowego.
  28. Łukasz Malicki – Docmatic Sp. z o.o. – Dzięki opracowaniu autorskich modeli sztucznej inteligencji do analizowania języka prawniczego, Docmatic pomaga w przetwarzaniu skomplikowanych, nieustrukturyzowanych i obszernych dokumentów, takich jak: raporty, umowy, dokumenty finansowe i publikacje naukowe automatycznie wynajdując poszukiwane treści i informacje.
  29. Walery Marcinowicz – Ninjay Sp. z o.o. – Pomagamy stworzyć normalnie życie towarzyskie i społeczne osobom z zespołem Aspergera
  30. Mateusz Mucha – Omni Calculator Sp. z o.o. – Omni Calculator to ponad 2900 intuicyjnych narzędzi, które służą ludziom by w łatwy i przyjemny sposób rozwiązywać ich codzienne problemy: te duże, ale i te zupełnie małe.
  31. Adrian Mirowski – Snarto Sp. z o.o. – Snarto – przyszłość logistyki – Innowacyjny eVan z systemem wymiany baterii.
  32. Łukasz Kamiński, Mateusz Gawin, Klaudia Nalewajska – Waste24 Sp. z o.o. – Ratio Waste to projekt automatyzujacy wywóz odpadów, który pozwala dodatkowo jeszcze bardziej zadbać o środowisko naturalne.
  33. Natalia Ciosek – Runvido Sp. z o.o. – UltronAR to platforma do tworzenia mobilnych gier miejskich działająca w oparciu o technologię augmented reality, machine learning i artificial intelligence pozwalająca na zamieszczenie nieszablonowych reklam produktów i usług w grze.
  34. Wojciech Wiesner – Xpress Delivery – Łączymy kierowców „Ridesharingowych” z twoją platformą ecommerce, aby dostarczać twoje produkty do klienta w 2h lub mniej.
  35. Weronika Czaplewska, Marcin Waryszak, Mateusz Masiak – Quantifier Sp. z o.o. – Buduj wartość swojej firmy dzięki zielonej strategii – Envirly to platforma, do zarządzania śladem węglowym organizacji.
  36. Dorota Rymaszewska, Leszek Wolany, Jakub Granat, Marcin Mrotek – hiPets Sp. z o.o. – Projekt pomaga zwierzęcym rodzicom opiekować się ich futrzastymi przyjaciółmi. Umożliwia rezerwację wszystkich niezbędnych usług.
  37. Maciej Stanusch – eVirtualis Sp. z o.o. – Książki obcojęzyczne z podręcznym słownikiem na marginesie.
  38. Daniel Kierdal – Linker Cloud Sp. z o.o. – Linker Cloud Fulfillment Network to nowoczesny marketplace przeznaczony dla małych i średnich e-commerce, dzięki któremu za pomocą kilku kliknięć możesz rozpocząć sprzedaż cross-border w mniej niż dwa tygodnie – nawet na kilku rynkach jednocześnie.
  39. Rafał Kowalczyk – iPRACUJZDALNIE.pl Sp. z o.o. – Portal i agencja pracy iPRACUZJDALNIE.pl, wyrównuje szansę osób niepełnosprawnych na rynku pracy oraz motywowuje i otwiera społeczeństwo na aktywizację zawodową i społeczną osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności.
  40. Paweł Antkowiak – BespokeChat to Twój dodatkowy dział sprzedaży dedykowany obsłudze czata firmowego – zawsze dostępny, równie skuteczny, wyjątkowo innowacyjny.
  41. Adrian Morawiak, Maciej Butkowski – Many Mornings, Adrian Morawiak, Maciej Butkowski sp.k.- Many Mornings to więcej niż skarpetki – celebrujemy to, co najważniejsze, czyli bycie sobą!
  42. Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Dominika Florczak, Iwona Dąbrowska, Piotr Kwiatkowski – Kubota S.A. – Kubota to nie klapki, to styl życia.
  43. Beata Badzyńska, Paweł Badzyński, Marcin Rakowski,Mariusz Szeląg AR-labs.ioTworzymy innowacyjne rozwiązania AR, które umożliwiają przymierzanie produktów online, co skutkuje obniżeniem kosztów zwrotu, zwiększeniem możliwości sprzedaży i marketingu.
  44. Anna Baranowska, Hubert Baranowski, Diana Krawczuk, Izabela Cichecka, Kamil Polkowski – munchGO! – to pierwsza na świecie usługa, która uczy zdrowych wyborów żywieniowych zarówno rodzica, jak i dziecko, w domu, w działaniu… i przez zabawę!
  45. Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiakcux.ioNarzędzie do automatyzacji User Experience i analityki, które wie, co zabija Twoją sprzedaż.
  46. Joanna Krawczyk, Daniel Bednarski – Miejsce Projektowe – Solemaran Coco to prywatna wyspa do odpoczynku na wodzie w dobrym towarzystwie.
  47. Michał Górski, Katarzyna Skoczek – Ekoco Sp. z o.o. – PlantLover to klientocentryczna marka, która powstała z miłości do roślin i w służbie ich pasjonatom.
  48. Agnieszka Labus – Fundacja Laboratorium Architektury 60+ – Fundacja LAB 60+ zmienia nasze miasta, miasteczka i wsie na lepsze, żebyśmy chcieli się w nich zestarzeć, wprowadza je na ścieżkę przyjazności i innowacji w różnych obszarach.
  49. Piotr Surmacki – Surmacki&Co. – Inteligentna Poczta Głosowa zastępuje tradycyjną pocztę głosową w firmowym telefonie komórkowym.
  50. Andrzej Kołodziej, Marzena Kołodziej – FEBLIK.

 

GRATULUJEMY!!!!

 

Dziękujemy Partnerom Rankingu i Gali Finałowej!

Wydarzenie objęte Honorowym Patronatem Marszałka Województwa Mazowieckiego

Partnerem wydarzenia jest Samorząd Województwa Mazowieckiego

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – jak funkcjonuje ich biznes i jakie mają plany na przyszłość?

Przedstawicielki cux.io odbierają wyróżnienie

Paulina i Kamil stworzyli wyjątkowe narzędzie do analizy doświadczeń użytkownika na stronach internetowych. Na jakie wyzwania odpowiada ich rozwiązanie? Jak budują swój zespół i jakie mają plany na przyszłość? Zapraszamy do przeczytania drugiej części rozmowy z Laureatami 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jaki problem rozwiązuje Wasz produkt? Na jakie wyzwania odpowiada?

Nasz produkt z jednej strony jest odpowiedzią na rynkową potrzebę analizy behawioralnej użytkowników, z drugiej na brak czasu i kompetencji analitycznych na rynku. Dane z CUX idealnie uzupełniają dane ilościowe z narzędzi analitycznych typu Google Analytics. Pomagają szybciej i efektywniej znajdować rozwiązania problemów, jakie występują na ścieżkach klientów produktów cyfrowych. Kiedy zaczynaliśmy, analityka jakościowa było zupełną innowacją, ale z roku na rok widzimy jak potrzeby i świadomość na rynku rosną. Staramy się dokładać do tego naszą cegiełkę.

Jakie trudności napotkaliście po drodze? Czy dziś możemy powiedzieć, że ta sytuacja się zmieniła?

Trudno byłoby je wszystkie zliczyć! Przede wszystkim niedojrzałość rynku i innowacyjność naszego produktu są ogromnym wyzwaniem i wymagają od nas najwięcej pracy. Samo narzędzie budzi też dużą niepewność wśród potencjalnych inwestorów. My natomiast bardzo blisko i dokładnie przyglądamy się tej sytuacji i mamy poczucie, ze dobrze nam wychodzi przewidywanie kierunku, w którym rynek cyfrowy zmierza. Świadomość i zapotrzebowanie na nasz produkt absolutnie rosną i nie pozostaje nam nic innego jak mieć stale zakasane do pracy rękawy i działać.

Czy marzenia daje się realizować w pojedynkę? Jak budujecie swój zespół, który wspiera Was w pomyśle? Jak znajdujecie ludzi, z którymi chcecie pracować? Czy Wasza firma ma już w swoich strukturach dział HR, czy radzicie sobie inaczej, jak?

Nawet jeśli się da samodzielnie realizować marzenia, to musi to być zdecydowanie mniej satysfakcjonujące niż dzielenie tych doświadczeń z partnerem i w drugiej kolejności z zespołem. My tworzymy firmę w tandemie i dla nas to jest układ idealny, pozwalający nam działać najwydajniej i wzajemnie się motywować. Możliwość konfrontowania swoich wątpliwości to duży komfort. Dzielenie sukcesów z zespołem to dodatkowa satysfakcja. Przy tym zawsze staramy się mieć mentora czy dobrego anioła, który pomaga nam rozwijać się jako przedsiębiorcom.

Co do znajdowania ludzi, to naszym przepisem na sukces jest mieszanka intuicji i danych. Jesteśmy osobami, które żyją dość świadomie i mają tzw. nosa do ludzi. Oczywiście zdarza nam się pudłować w wyborach, ale na szczęście coraz rzadziej i mocno wdrażamy w życie maksymę — zatrudniaj powoli, zwalniaj szybko. Dział HR nie jest potrzebny przy naszym wciąż małym zespole, ale podejrzewam, że w przyszłym roku się u nas wykluje.

Jakie macie plany rozwoju swojego biznesu w przyszłości?

Mamy bardzo ambitne plany, które idą zgodnie w parze z kierunkiem, w którym zmierza rynek: automatyzacja, wykorzystanie ML, analityka predyktywna. Nie chcę zdradzać zbyt dużo, ale chcemy zostać narzędziem pierwszego wyboru do analizy zachowań użytkowników w produktach cyfrowych.

Przeczytaj także:

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – kim są i co robią?

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – co ich inspiruje?


Paulina Walkowiak

Paulina Walkowiak, co-founderka & CEO w cux.io

Jedyna specjalistka szkoląca z analizy wzorców zachowań w CEE, która pomaga firmom przekładać wiedzę o użytkownikach na konkretne decyzje biznesowe. Autorka warsztatów z analityki produktowej „Data-driven design” oraz autorskiego masterclass „Analiza jakościowa dla zaawansowanych”, mówczyni TEDx, wykładowczyni akademicka. Dwukrotnie wyróżniona w raporcie Strong Women in IT (2019 i 2021). #mompreneur

 

Kamil Walkowiak

Kamil Walkowiak, co-founder & CTO w cux.io, programista, analityk produktu.

Przeszedł całą ścieżkę kariery w IT, aby zacząć tworzyć produkty na swoich zasadach. Jest zaprzeczeniem stereotypu programisty – lubi ludzi, komunikację, nawet wystąpienia na konferencjach, dba nie tylko o kod, ale również o stronę biznesową i użyteczną projektu. Oprócz rozwoju własnego produktu od 2014 prowadzi butikowy software house wpierający powstawanie produktów w całej Europie.

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – kim są i co robią?

CUX.io

Stworzyli narzędzie, które pozwala skonfigurować customer journey użytkownika strony w mniej niż 10 minut bez znajomości kodowania. Dzięki autorskiemu rozwiązaniu Experience Meetrics narzędzie wykrywa i rozpoznaje punkty frustracji klientów, skracając tym samym proces badania zadowolenia użytkowników produktu cyfrowego. Jak wyglądały początku ich firmy? Zapraszamy do przeczytania pierwszej części rozmowy z Pauliną Walkowiak i Kamilem Walkowiakiem, założycielami cux.io i laureatami 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jakie były okoliczności powstania Waszego projektu?

CUX powstał w momencie, kiedy mieszkaliśmy w Berlinie i postanowiliśmy skorzystać z naszego prawa do wspólnego urlopu rodzicielskiego. Kiedy nasz noworodek okazał się egzemplarzem współpracującym, zakasaliśmy rękawy i stwierdziliśmy, że taki moment na start nie zdarzy się drugi raz. Sam produkt jest idealną kombinacją naszych doświadczeń zawodowych — Kamila jako programisty i Pauliny jako badacza marketingowego/customer experience.

Jak wyglądały początki Waszej działalności? Co było dla Was najważniejsze podczas pierwszych kroków, jakie stawiała Wasza firma?

Na początku naszych działań byliśmy bardzo skupieni na produkcie. Z perspektywy czasu mogę nawet powiedzieć — za bardzo. Czuliśmy, że jak zrobimy fantastyczny produkt, to ktoś to dostrzeże i choć tak się stało, wiemy, że zaczynając po raz kolejny, już byśmy tak nie myśleli.

Co było momentem przełomowym w Waszym biznesie i co się z tym wiązało?

Pierwszym przełomowym momentem była inwestycja i formalne założenie spółki. To był moment, kiedy wiedzieliśmy, że mamy bufor na znalezienie Product/Ma7rket Fit i musimy zrobić wszystko, żeby z okresu R&D wyjść z jak najbardziej satysfakcjonującym efektem. Wiele lekcji odrobiliśmy po drodze. Z czasem okazało się, że najważniejszy sprawdzian przed nami — utrzymanie się na rynku. Po 12 miesiącach działalności bez zewnętrznych środków mogę powiedzieć — udało się!

Przeczytaj także:

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – jak funkcjonuje ich biznes i jakie mają plany na przyszłość?

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – co ich inspiruje?

 


Paulina Walkowiak

Paulina Walkowiak, co-founderka & CEO w cux.io

Jedyna specjalistka szkoląca z analizy wzorców zachowań w CEE, która pomaga firmom przekładać wiedzę o użytkownikach na konkretne decyzje biznesowe. Autorka warsztatów z analityki produktowej „Data-driven design” oraz autorskiego masterclass „Analiza jakościowa dla zaawansowanych”, mówczyni TEDx, wykładowczyni akademicka. Dwukrotnie wyróżniona w raporcie Strong Women in IT (2019 i 2021). #mompreneur

 

Kamil Walkowiak

Kamil Walkowiak, co-founder & CTO w cux.io, programista, analityk produktu.

Przeszedł całą ścieżkę kariery w IT, aby zacząć tworzyć produkty na swoich zasadach. Jest zaprzeczeniem stereotypu programisty – lubi ludzi, komunikację, nawet wystąpienia na konferencjach, dba nie tylko o kod, ale również o stronę biznesową i użyteczną projektu. Oprócz rozwoju własnego produktu od 2014 prowadzi butikowy software house wpierający powstawanie produktów w całej Europie

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ludzie 50-tki: Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski, Kubota – kim są i co robią?

Kubota Reaktywatorzy

Nie ma w naszym kraju osoby, która nie znałaby klapek Kubota. W pewnym momencie jednak marka zniknęła z rynku, by z przytupem powrócić do sprzedaży i do naszych serc. Przedstawiamy laureatów 12. edycji rankingu 50 Kreatywnych, ludzi odpowiedzialnych za przywrócenie na rynek marki kultowych klapków Kubota.

Jakie były okoliczności powstania Waszego projektu?

W 2018 razem z Piotrem Kwiatkowskim, Asią Kwiatkowską oraz Wacławem Mikłaszewskim byliśmy grupą młodych przedsiębiorców, którzy chcieli stworzyć dochodowy i satysfakcjonujący biznes. Piotr miał pomysł na klapki z wymiennymi paskami, który ostatecznie ewoluował w stronę reaktywacji Kuboty. Od początku przyświecał nam jeden cel – oddać cesarzowi, co cesarskie i przywrócić kultową markę lat 90. do łask. Pamiętamy, jak w pierwszej notce do mediów pisaliśmy: „W nowym stylu, acz tradycyjnej oprawie – paluchem szurając dyskretnie, wraca, by energią lat dziewięćdziesiątych dokonać klapkowej rewolucji”.

Po części już udało się to zrobić! Ludzie ponownie pokochali klapki Kubota. W 2020 r. potroiliśmy przychody w stosunku do 2019 r., w 2021 r. również osiągnęliśmy kilkudziesięcioprocentowe wzrosty przychodów. Mamy 2500 SKU, otworzyliśmy 2 sklepy stacjonarne w Warszawie i Poznaniu oraz 1 wyspę handlową. Zatrudniamy ponad 35 osób, jesteśmy po udanej zbiórce crowdfundingowej, a w 1Q 2022 r. zadebiutujemy na NewConnnect.

Co ważne – w 2019 r. do zespołu dołączyli Wiesław i Dorota Michalscy, założyciele marki Kubota. W momencie, gdy potrzebowaliśmy środków na rozwój, to właśnie oni zostali naszymi pierwszymi inwestorami. Historia zatoczyła piękne koło 🙂

Jak wyglądały początki Waszej działalności? Co było dla Was najważniejsze podczas pierwszych kroków, jakie stawiała firma?

Warto podkreślić, że reaktywacja Kuboty nie oznaczała tylko przywrócenia do życia marki i produktów, ale również wiązała się ze zorganizowaniem naprawdę wielu procesów z dziedziny logistyki, promocji i sprzedaży. Od początku wiedzieliśmy, że głównym kanałem dystrybucji będzie e-commerce. Tym samym zagospodarowania wymagały takie obszary jak m.in. marketing i komunikacja, kampanie online, analityka, user experience, social media, influencerzy czy technologia. Każdy z tych obszarów był dla nas sporym wyzwaniem, głównie ze względu na fakt, że na początku wszystko robiły 3 osoby.

Co było najważniejsze podczas stawiania pierwszych kroków? Słuchanie fanów marki i dużo pokory. Z dnia na dzień musieliśmy nauczyć się zarządzać marką, która krąży wokół sezonowej mody i aspiruje do komentowania rzeczywistości. To wszystko wymagało i nadal wymaga dużej elastyczności i czujności. Kubota to broń o olbrzymiej sile rażenia, ale trzeba z niej umiejętnie i celnie korzystać.

Co było momentem przełomowym w Waszym biznesie i co się z tym wiązało?

Trudno nam wymienić jeden taki moment, ale na pewno:

  1. Połączenie sił z Wiesławem i Dorotą Michalskimi, pierwszymi właścicielami marki.
  2. Wprowadzenie do oferty klapków Rzep.
  3. Nawiązanie współpracy z Jeronimo Martins Polska.
  4. Przekształcenie się w spółkę akcyjną oraz zakończona sukcesem przed czasem publiczna oferta akcji.

Przeczytaj także:

Ludzie 50-tki: Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski, Kubota – jak funkcjonuje ich biznes i jakie mają plany na przyszłość?

Ludzie 50-tki: Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski, Kubota – co ich inspiruje?


Alina Sztoch

Alina Sztoch – Rocznik 1988, wychowana w chilloutowej wsi pośród niczego w środkowej Polsce. Magister prawa. Od 16 r. życia prenumerowała Forbesa, więc gdy podczas stażu w kancelarii uświadomiła sobie, że kariera prawniczki nie jest dla niej, kilka dni później założyła swoją pierwszą firmę. Uwielbia sporty zespołowe, szczególnie piłkę nożną. Niespełnione ambicje sportowe rekompensuje nieustannymi, poważnymi kontuzjami. Uwielbia podróże z żoną, spędzanie czasu z bliskimi osobami i robienie drinków. Marzy o wielkiej campingowej przyczepie, karnecie na Realu Madryt i klapkach Kubota w Muzeum Narodowym.

 

 

Joanna Kwiatkowska

Joanna Kwiatkowska – Rocznik 1991. Łodzianka z pochodzenia i zamieszkania. 10-letnie doświadczenie w branży IT, w tym e-Commerce, kompleksowego zarządzania i księgowości sklepów E-commerce, analityki i zarządzania dużymi zasobami danych. Współautorka ponad 10 projektów R&D o wartości 50 mln zł dofinansowanych przez NCBiR i RPO. Kilkunastoletnie trenowanie piłki nożnej, innych sportów zespołowych i futsalu oraz żywne zainteresowanie futbolem doprowadziło do kibicowania od młodych lat ŁKS-owi Łódź i Borussii Dortmund. Obecnie ergometr wioślarski, kolarstwo i siłownia.

 

 

Piotr Kwiatkowski

Piotr Kwiatkowski – rocznik 1989, łodzianin z krwi i kości, absolwent Szkoły Głównej Handlowej na Wydziale Finansów i Rachunkowości. Po ukończeniu studiów wrócił do Łodzi, aby tutaj prowadzić biznes. Założyciel klubokawiarni zmianatematu., klubu muzycznego GLOW oraz Balanga. Organizator koncertów, pokazów mody, pokazów filmowych, targów, warsztatów. Promotor pokolenia młodych artystów związanych z muzyką. Producent. Od 2017 roku pomaga w rodzinnym biznesie inwestując w budowę nieruchomości w Łodzi. Całe życie związany z muzyką elektroniczną. W wolnych chwilach uprawia snowboarding i windsurfing, a jego marzeniem jest odwiedzenie wszystkich kontynentów na świecie i nie tylko.

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

50 Kreatywnych AD 2020 #historie | Maciej Piotrowski i Krzysztof Kacprzykowski – Nadwyraz.com

Maciej Piotrwski Krzysztof Kacprzykowski nadwyraz.com

Jak powstała marka, dzięki której napis na kubku czy nadruk na bluzie przestają być tylko ozdobą, a stają się wartością edukacyjną, czytelniczym “must have” oraz deklaracją miłości do języka, literatury i kultury polskiej? Maciej Piotrowski i Krzysztof Kacprzykowski, twórcy marki Nadwyraz.com, zostali wyróżnieni w 10. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jak powstała marka Nadwyraz.com?

Nadwyraz.com to marka zrodzona z miłości do polszczyzny, literatury i kultury polskiej. Jesteśmy przyjaciółmi i znamy się od dziecka. Wychowywaliśmy się w Bieżuniu, małym miasteczku na Mazowszu. Na studia (niezwiązane z polonistyką) przeprowadziliśmy się do Warszawy, a potem obaj rozpoczęliśmy pracę w międzynarodowych firmach. Nic nie wskazywało na to, że zmienimy swoje życia zawodowe o 180 stopni i zaczniemy tworzyć produkty propagujące polszczyznę i literaturę polską.

Wszystko zaczęło się od momentu, w którym Krzysiek stworzył stronę na Facebooku o nazwie Poprawna polszczyzna. Z niewielkiej inicjatywy po kilku latach powstał projekt społecznie odpowiedzialny, który dziś liczy ponad 350 tysięcy entuzjastów języka ojczystego, a założony w 2017 roku serwis Polszczyzna.pl odwiedzany jest przez przeszło milion czytelników miesięcznie.

Cele i misja projektu

Celem Macieja i Krzysztofa było stworzenie marki odzieżowej, z którą mogą utożsamić się wszystkie osoby ceniące piękno języka ojczystego i rodzimej kultury. Nadwyraz.com ma przekonywać Polaków, że propagowanie dziedzictwa narodowego w kreatywny sposób jest cool. Bardziej cool od trzymania w szafie koszulek z napisem NEW YORK BROOKLYN 9454, podczas gdy Nowy Jork znamy wyłącznie z przygód młodego Kevina. Kolejne założenia to tworzenie wszystkiego od A do Ż w Polsce z najwyższej jakości materiałów, wspieranie rodzimych manufaktur oraz uzdolnionych osób, które współpracują z marką.

bluza Kołdrian nadwyraz.com         plakat lalka nadwyraz.com

Droga do sukcesu

Uruchomienie sklepu zajęło około sześciu miesięcy. Był to czas przeznaczony na badanie rynku, wybór poddostawców (np. dostawcy dzianin, drukarnie, platforma sklepowa, pośrednicy płatności itd.), planowanie strategii działania marki, a także stworzenie pierwszej, dosyć skromnej kolekcji.

Początki były trudne. Za biuro służył stolik w kawiarni, gdzie spotykaliśmy się z laptopami, a za magazyn – pokój w mieszkaniu. Pierwsze zamówienia Maciek rozwoził na rowerze, szukając wolnych miejsc w paczkomatach. Robił to po pracy w korporacji, z której zrezygnował po kilku miesiącach, kiedy wysyłek przybywało coraz więcej i więcej. W końcu w rodzinnym Bieżuniu powstała profesjonalna sadyba. To stamtąd wysyłane są paczki nie tylko do każdego zakątka Polski, ale również do każdego miejsca na świecie.

Jednym z najbardziej przełomowych momentów w rozwoju Nadwyraz.com było podjęcie współpracy z Empikiem. Od 2019 roku produkty marki są dostępne stacjonarnie w wybranych salonach sieci Empik w całej Polsce, a także w sklepach ZOOM na polskich lotniskach.

Z jakimi trudnościami się zmierzyli? Jak sami mówią – nasycenie rynku nie pomaga. Mnogość sklepów internetowych wiąże się z tym, że koszty reklamy i dotarcia do klienta stają się coraz wyższe.

Są jednak niezagospodarowane nisze, w których można znaleźć swoje miejsce, co udowadniamy. Innym istotnym wyzwaniem są rosnące koszty obsługi logistycznej.

Pomocna dłoń

Z pewnością jedną z przyczyn naszego sukcesu było to, że nie startowaliśmy od zera. Mieliśmy bazę w postaci strony na Facebooku: Poprawna polszczyzna, którą śledzi ponad 350 tysięcy pasjonatów języka polskiego. Dzięki temu wiedzieliśmy, że istnieje popyt na rzeczy, które chcemy produkować. Taka baza pozwoliła nam także na konsultacje społeczne naszych pomysłów. Każdy wzór przed wypuszczeniem do produkcji jest konsultowany z naszą społecznością.

Jak pandemia wpłynęła na Nadwyraz.com?

Bardzo szybko podjęliśmy decyzję o poszerzeniu naszej oferty o dobrej jakości czarne maseczki bawełnianie z niebanalnymi nadrukami. Nasze maseczki z napisem DRAMAT, WELTSCHMERZ, JAK ŻYĆ? czy XD robią furorę zarówno w sieci, jak i na ulicach. Dzięki oryginalnym maseczkom marka Nadwyraz.com stała się jeszcze bardziej rozpoznawalna.

torba the wieszczers nadwyraz.com        kubek w kawki nadwyraz.com

Inspirują nas…

Nasze wzory bazują na inteligentnej zabawie słowem, żartach i łamańcach językowych. Wykorzystujemy bogactwo literatury i języka polskiego, które jest jak studnia bez dna – każdego dnia można wyciągnąć z niej coś nowego. Inspiracje czerpiemy z kilku źródeł:
– ze słowników, w których staramy się odnaleźć ciekawe i trudne wyrazy, które chcemy uchronić przed zapomnieniem i którym chcemy dać drugą młodość,
– z sytuacji wprost z życia codziennego, np. wzór MÓW DO MNIE BRZYDKO.
– wiele pomysłów otrzymujemy również od naszych fanów, którzy chętnie angażują się w projekt.

Co dalej?

Maciej i Krzysztof mają w planach stałe poszerzanie naszego asortymentu, stworzenie kilku nowych kolekcji bazujących na autorach XX wieku oraz rozbudowanie kolekcji dziecięcej.

Na pytanie, jakiej rady udzieliliby startującym biznesom, na podstawie własnego doświadczenia Maciej i Krzysztof odpowiadają:

W naszym przypadku kluczowa była jasno określona strategia działania. Dokładnie założone miesięczne cele i budżet przeznaczony na działania marketingowe pozwoliły nam notować comiesięczny wzrost. Jednym z największych błędów startujących biznesów jest brak strategii działania i niedostateczne zbadanie rynku przed uruchomieniem swojego biznesu. Zanim założy się własny e-commerce, należy przede wszystkim wiedzieć, do kogo i w jaki sposób chce się dotrzeć. Uruchomienie strony i kampanii w Google AdWords, zwłaszcza z niskim budżetem, nie wystarczy. Należy być kreatywnym i aktywnie docierać do klientów, często w niestandardowy sposób, wykorzystując wszystkie możliwe kanały.

Strategia biznesowa nie powinna być nastawiona na przetrwanie, ale na wzrost i rozwój biznesu. W tak dynamicznie zmieniającym się świecie kluczowa jest elastyczność na wszystkich polach działania – od logistyki, przez obsługę klienta, aż po działania marketingowe. Firmy, które nie dostosują się do zmian, będą miały problem ze spełnieniem oczekiwań klienta, który szybko przyzwyczaja się do nowinek.

 

Materiał powstał w ramach cyklu CKT Poleca, przy współpracy z Centrum Kreatywności Targowa. 

Centrum Kreatywności Targowa jest inkubatorem przedsiębiorczości sektora kreatywnego prowadzonym przez Krajową Izbę Gospodarczą. Oferowany program Centrum wspiera rozwój zawodów przyszłości oraz pomoc w przygotowaniu i prowadzeniu biznesu przez młode firmy, którym oferuje również biura do wynajęcia. CK Targowa jest też miejscem inspirujących spotkań, programów szkoleniowych, edukacyjnych i kulturalnych w oryginalnie zaprojektowanej przestrzeni konferencyjno-wystawienniczej.

Centrum Kreatywności Targowa

Bluerank i Booksy rozpoczynają współpracę na rynku brytyjskim

booksy bluerank

Booksy, właściciel aplikacji, umożliwiającej rezerwację usług online intensyfikuje działania reklamowe na brytyjskim rynku. W zwiększeniu widoczności organicznej serwisu Booksy będzie wspierać Bluerank. To już drugi wspólny projekt startupu i agencji. Stefan Batory, założyciel i CEO Booksy jest laureatem 6. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

W ramach obecnej współpracy Bluerank będzie odpowiedzialny za strategiczne wsparcie SEO dla brandu Booksy w Wielkiej Brytanii. W zakres wchodzi stworzenie strategii budowania widoczności organicznej serwisu, analizy rynkowe w obszarze SEO, bieżący consulting oraz działania content marketingowe.

Booksy UK LTD, działa na rynku brytyjskim i irlandzkim od pięciu lat, w tym czasie wprowadziliśmy wiele innowacyjnych usług. Aby dalej zwiększyć naszą widoczność w wyszukiwarce Google dla naszych rozwiązań dla salonów, oraz giełdy usług beauty. O wyborze Bluerank zdecydowało doświadczenie firmy w ramach międzynarodowych projektów.

Tomasz Odrobiński, Country Manager Booksy UK LTD.

Dzięki Booksy branża beauty przeszła cyfrową rewolucję. Cieszy nas, że kolejny raz będziemy mogli współpracować, tym razem w obszarze SEO International. Wierzymy, że nasze strategiczne podejście i doświadczenie Booksy z innych międzynarodowych rynków przyniesie oczekiwane efekty. A prywatnie też korzystamy z Booksy, obserwujemy rozwój aplikacji i mocno jej kibicujemy.

Patrycja Tomczak, SEO Director Bluerank

Booksy oferuje aplikację pozwalającą klientom umawiać się na wizyty m.in w salonach fryzjerskich i kosmetycznych, a ich właścicielom – platformę do zarządzania kalendarzem wizyt, dostawami i rozliczeniami. Marka stale rozszerza zakres dostępnych usług, niedawno rozpoczęła także współpracę z instytucjami finansowymi.

Największą część wpływów Booksy czerpie ze Stanów Zjednoczonych, gdzie z jej platformy korzysta ok. 200 tys. salonów (ogółem firma współpracuje z ponad 300 tys. punktów). Spółka jest obecna także na rynkach Polski, Hiszpanii, Brazylii i Wielkiej Brytanii.

Bluerank od 15 lat świadczy usługi marketingu internetowego. Wykorzystując szerokie portfolio, strategiczne podejście Customer Journey i własne innowacyjne narzędzia, wspiera firmy w realizacji ich celów biznesowych. Agencja współpracuje z największymi markami pomagając im także w ekspansji zagranicznej. Realizuje działania digital marketingu na europejskich i światowych rynkach.


Źródło: informacja prasowa Bluerank 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Znamy już wyniki 10. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie!

W poniedziałek 28 września odbyła się Gala Finałowa jubileuszowej 10. edycji rankingu 50. Kreatywnych. Poznaliśmy tegorocznych laureatów i podsumowaliśmy 10 lat istnienia rankingu. Którzy przedsiębiorcy uzyskali w tym roku tytuł Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie?

Gala Finałowa odbyła się w przestrzeniach Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie. Wydarzenie poprowadzili Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny Brief.pl oraz Agata Kiszluk-Krzemień, dyrektor zarządzająca BRIEF wraz z przedstawicielami Kapituły rankingu: Adamem Burakiem (PKN ORLEN), Agatą Wydmańską (DHL Supply Chain), Andrzejem Matuszyńskim (Eurozet), Maciejem Ledzionem (endorfina events) oraz Pawłem Patkowskim (Orange Polska). 

 

Wyjątkowa edycja na wyjątkowy czas

 

O ostatecznym zestawieniu laureatów 10. edycji zadecydowała Kapituła, której skład można poznać na stronie kreatywni.brief.pl. Jej członkowie w pierwszym etapie głosowania oceniali zgłoszenia online, a następnie podczas obrad, które odbyły się w formule hybrydowej, głosowali nad kolejnością wyróżnionych osób i ich projektów. Członkowie Kapituły oceniali projekty nie tylko pod względem kreatywności samego pomysłu czy innowacyjności produktu, ale także sposób realizacji, oryginalność promocji, odnalezienie niszy rynkowej, a także umiejętność skalowania i dostosowania się do niespodziewanych zmian w otoczeniu biznesowym.  

 

Moją największą uwagę przyciągały te projekty, które łączyły pomysł biznesowy z pewnego rodzaju wrażliwością na czynienie świata lepszym – czy to w obszarze zdrowia, ekologii czy inicjatyw społecznych. W nagromadzeniu tak bardzo zróżnicowanych projektów z trudnością przebijały się zgłoszenia dużych firm i instytucji, które z natury rzeczy są mniej rewolucyjne w swoim charakterze, a bardziej dotykają niewielkich usprawnień, które mogą jednak nieść za sobą dużą wartość dla klientów. Z tym większą satysfakcją można docenić, że gronie 50. znalazły się tez podmioty z sektora finansowego.

Marcin Balicki, Prezes Zarządu Millennium Leasing

 

Kapituła zgodnie stwierdza, że tegoroczna edycja rankingu była wyjątkowa, ponieważ należało uwzględnić podczas oceniania projektów kontekst pandemii i lockdownu, których skutki odczuła każda branża. Mimo zaistniałych okoliczności, w tym roku padł rekord liczby zgłoszeń. Przed Kapitułą stanęło wyzwanie szczegółowego zapoznania się z aż 174 projektami! Wśród nagrodzonych znaleźli się przedstawiciele różnych sektorów: IT, medycyny i diagnostyki, marketingu, HR, mediów, finansów, edukacji, rolnictwa, ekologii, inicjatywy społeczne, projekty z branży modowej, gamingowej, podróżniczej, gastronomicznej, a nawet… funeralnej!

 

Tegoroczna, 10. edycja rankingu przebiegała w nietypowych warunkach zagrożenia pandemią. Musieliśmy opóźnić i przedłużyć czas przyjmowania zgłoszeń, a i tak obawialiśmy się, że będzie ich mniej niż ubiegłym roku. Okazało się jednak, że niestabilne i niosące zagrożenia czasy sprzyjają też kreatywności. Odnotowaliśmy więcej projektów, a część z nich była zainspirowana chęcią pomocy ludziom i firmom w tych trudnych dla nas wszystkich czasach.

Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny Brief.pl

 

To nie koniec! 

 

Wyjątkowa w tym roku jest również sama Gala Finałowa. Pandemia zmusiła nas do ograniczenia liczby uczestników, dlatego zdecydowaliśmy, że odbędzie się ona w formule hybrydowej, dzięki temu każdy mógł śledzić na bieżąco wręczenie wyróżnień podczas transmisji online. Nagranie wydarzenia można obejrzeć na Facebooku lub kanale YouTube BRIEF. 

 

Ten rok jest szczególny, ponieważ jest to dziesięciolecie rankingu. Dlatego też postanowiliśmy zorganizować coś specjalnego z tej okazji. Tak więc Gala Finałowa oficjalnie rozpoczęła Tydzień Kreatywności, w ramach którego odbędą się liczne wydarzenia online skierowane do młodych, kreatywnych biznesów, startupów, laureatów poprzednich edycji rankingu, inwestorów, funduszy akceleracyjnych, a także wszystkich tych, którzy myślą o założeniu własnego biznesu. Ze szczegółowym harmonogramem wydarzeń można się zapoznać TUTAJ

Laureaci 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie

 

Pierwsze miejsce zajął Jacek Ryszka, który stworzył aplikację SURRO. Służy ona do wynajmowania ludzi do płatnego live streamingu, dzięki czemu możemy np. obejrzeć samochód, który chcemy kupić na drugim końcu kraju, bez konieczności ruszania się z kanapy – osoba, którą wynajmiemy, obejrzy samochód, a my wraz z nią na transmisji live w aplikacji. 

 

Na pozycji drugiej – Krzysztof Paszek z Bioseco. Bioseco tworzy innowacyjny system monitorowania przestrzeni powietrznej i wykrywania obiektów latających, który wykorzystywany jest do poprawy bezpieczeństwa pasażerów poprzez minimalizowania liczby kolizji samolotów z ptakami, a także do ochrony zagrożonych gatunków ptaków na fermach wiatrowych. 

 

Na miejscu trzecim – RevDeBug.com, czyli Tomasz Kruszewski i Adam Kruszewski. Oferują platformę dla programistów, która pozwala znacząco zredukować czas potrzebny na znalezienie i naprawę błędów w oprogramowaniu przez wyeliminowanie z całego procesu zgadywania ich przyczyny. 

 

Pełna lista Laureatów 10. edycji: 

 

1. Jacek Ryszka – SURROapp.com

Jacek Ryszka
fot. Beata Kościuczyk

2. Krzysztof Paszek – Bioseco

Krzysztof Paszek
fot. Beata Kościuczyk

3. Tomasz Kruszewski, Adam Kruszewski – RevDeBug.COM

Tomasz Kruszewski, Adam Kruszewski
fot. Beata Kościuczyk

4. Maciej Sawicki, Szymon Kubiak, Damian Konopka, Wiktoria Wójcik – inSTREAMLY

Maciej Sawicki, Szymon Kubiak, Damian Konopka, Wiktoria Wójcik
fot. Beata Kościuczyk

5. Marcin Brysiak – Helping Hand powered by DigitalMedical.ai

Marcin Brysiak

6. Artiom Komardin, Przemysław Gałązka, Tomasz Dudek – Sense Monitoring

Artiom Komardin
fot. Beata Kościuczyk

7. Łukasz Jeziorski – Plum Research

Łukasz Jeziorski
fot. Beata Kościuczyk

 8. Robert Stachurski – GlucoActive

Robert Stachurski
fot. Beata Kościuczyk

9. Dawid Drzewiecki, Anna Drzewiecka – Vertigo

Dawid Drzewiecki, Anna Drzewiecka
fot. Beata Kościuczyk

10. Jakub Swadźba – Diagnostyka

Jakub Swadźba

11. Aleksandra Pędraszewska, Darran Milne, Andrzej Kaczorowski – VividQ

Aleksandra Pędraszewska, Darran Milne, Andrzej Kaczorowski
fot. Beata Kościuczyk

12. Kaja Rybicka, Marek Gut – Your KAYA

Kaja Rybicka, Marek Gut
fot. Beata Kościuczyk

13. Iga Czubak – Planteris

Iga Czubak
fot. Beata Kościuczyk

14. Hubert Guzera, Tomasz Władziński – Placeme

Hubert Guzera, Tomasz Władziński
fot. Beata Kościuczyk

15. Ida Laszuk, Kamil Laszuk, Jakub Kozik – Musicon

Ida Laszuk, Kamil Laszuk, Jakub Kozik
fot. Beata Kościuczyk

16. Wioletta Wiertel, Sebastian Szypuła – BOHEMA Clothing

Wioletta Wiertel, Sebastian Szypuła
fot. Beata Kościuczyk

17. Robert Rałowicz, Jakub Rozpendowski – 3D Lab

Robert Rałowicz, Jakub Rozpendowski
fot. Beata Kościuczyk

18. Maciej Piotrowski, Krzysztof Kacprzykowski – Nadwyraz.com

Maciej Piotrowski, Krzysztof Kacprzykowski
fot. Beata Kościuczyk

19. Damian Strzelczyk, Tomek Jabłoński – Tutlo

Damian Strzelczyk, Tomasz Jabłoński
fot. Beata Kościuczyk

20. Robert Szczepankowski – T-Master

Robert Szczepankowski
fot. Beata Kościuczyk

21. Sławomir Matul – Skillmmersion & VR Factory

Sławomir Matul
fot. Agata Kiszluk-Krzemień

22. Wojciech Rokosz – Plenti

Wojciech Rokosz
fot. Beata Kościuczyk

23. Adrian Piwko – Pora na Pola

Adrian Piwko

24. Michał Michalski, Piotr Kędzierski, Marcin Łuniewski – newonce.media

Michał Michalski, Piotr Kędzierski, Marcin Łuniewski
fot. Beata Kościuczyk

25. Zuzanna Rzymanek, Magdalena Rzymanek-Paczkowska – Wege Siostry

Zuzanna Rzymanek, Magdalena Rzymanek-Paczkowska
fot. Beata Kościuczyk

26. Karol Kość, Anna Nowacka-Kość – Stuka Puka

Karol Kość, Anna Nowacka-Kość
fot. Beata Kościuczyk

27. Agata Frankiewicz – Deko Eko B.V.

Agata Frankiewicz
fot. Beata Kościuczyk

28. Przemysław Pyziel – Planet Heroes

Przemysław Pyziel
fot. Beata Kościuczyk

29. Sylwia Modic, Andrej Modic – Farmer Direct

Sylwia Modic, Andrej Modic
fot. Beata Kościuczyk

30. Grzegorz Ciwoniuk, Łukasz Skłodowski – Elastic Cloud Solutions

Grzegorz Ciwoniuk, Łukasz Skłodowski
fot. Beata Kościuczyk

31. Jakub Kozioł – PROIDEA

Jakub Kozioł

32. Adrian Golonka, Angelika Golonka, Adam Golonka – Take!Cup Ogólnopolski System Kaucyjny

Adrian Golonka, Angelika Golonka, Adam Golonka
fot. Beata Kościuczyk

33. Jowita Michalska, Elżbieta Wojciechowska, Ewa Konopko – Fundacja Digital University

Jowita Michalska, Elżbieta Wojciechowska, Ewa Konopko

34. Grzegorz Ciosek – Runvido

Grzegorz Ciosek
fot. Beata Kościuczyk

35. Marcin Koziorowski – EcoBean

Marcin Koziorowski
fot. Beata Kościuczyk

36. Radoslaw Bułat, Jan Kamiński, Piotr Sędzik, Piotr Sobusiak – Applover

Radosław Bułat, Jan Kamiński, Piotr Sędzik, Piotr Sobusiak
fot. Beata Kościuczyk

37. Igor Pielas, Dorota Matuła – Activy

Igor Pielas, Dorota Matuła

38. Paweł Łubiarz – MyLuggage

Paweł Łubiarz
fot. Beata Kościuczyk

39. Blanka Popowska – Spółdzielnia Socjalna Pożyteczni

Blanka Popowska
fot. Beata Kościuczyk

40. Joanna Zubik-Borucka – KatalogMarzeń.pl

Joanna Zubik-Borucka
fot. Beata Kościuczyk

41. Zdzisław Iwanejko – WaSH Innovation

Zdzisław Iwanejko
fot. Beata Kościuczyk

42. Tomasz Kościelny – Mediguard

Tomasz Kościelny
fot. Beata Kościuczyk

43. Krystian Dylewski – Blovly (2take.it)

Krystian Dylewski
fot. Beata Kościuczyk

44. Bartosz Borucki, Norbert Kapiński – Smarter Diagnostics

Bartosz Borucki, Norbert Kapiński
fot. Beata Kościuczyk

45. Paulina Skrzypińska – Bank BNP Paribas Polska S.A.

Paulina Skrzypińska
fot. Beata Kościuczyk

46. Sławomir Łuczywek – Centrum Finansowe Głuchych

Sławomir Łuczywek
fot. Beata Kościuczyk

47. Jakub Biel – x-kom

Jakub Biel

48. Kamil Baj, Agnieszka Skórska-Baj – Pszczelarium

Kamil Baj, Agnieszka Skórska-Baj
fot. Beata Kościuczyk

49. Krzysztof Biernat – KABE Krzysztof Biernat

Krzysztof Biernat

50.  Martyna Ochojska, Joanna Jurga – NURN

Martyna Ochojska, Joanna Jurga
fot. Beata Kościuczyk

 

Patron Honorowy: Ministerstwo Rozwoju

 

Partnerzy Rankingu: PKN ORLEN, Millennium Leasing, LOTTE Wedel, Google for Startups, Krajowa Izba Gospodarcza, Centrum Kreatywności Targowa, Bolt, Santander, Legia Warszawa, DHL Supply Chain, Oknoplast, Białostocki Park Naukowo-Technologiczny, Francusko-Polska Izba Gospodarcza, Hiszpańsko-Polska Izba Handlowa, Agencja Rozwoju Przemysłu, endorfina events, Startup Poland, Sieć Otwartych Innowacji, Safe Idea, Instytut Druckiego-Lubeckiego, ExplainVisually.co, Kalicińscy.com, Timecode Film Production, Neomatic

 

Patroni Medialni: Chillizet, Clear Channel

 

Partnerzy Gali: VES, Alpine Katowice, Jacobs Creek
 

Organizator: BRIEF 

partnerzy 50 kreatywnych

 

 

Anita Florek

Finał jubileuszowej 10. edycji 50 Kreatywnych potrwa aż tydzień!

Tydzień Kreatywności 50 kreatywnych

Gala Finałowa 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie odbędzie się 28 września. Jubileuszowemu wydarzeniu będzie towarzyszył Tydzień Kreatywności, podczas którego odbędzie się szereg wydarzeń skierowanych do młodych, kreatywnych biznesów i startupów.

3 września odbyło się spotkanie Kapituły 10. edycji rankingu. Członkowie Kapituły obradowali nad wynikami głosowania wstępnego i ustalili ostateczną listę tegorocznych finalistów. Członkowie Kapituły zaznaczają, że tegoroczne zgłoszenia i głosowanie były szczególne, ponieważ należało uwzględnić kontekst pandemii i lockdownu, których skutki poczuły wszystkie branże.

Konkurs 50. Kreatywnych to zawsze duży ładunek dobrej energii, zawartej w wielu ciekawych, innowacyjnych i czasem zupełnie nieoczywistych projektach. Wyzwaniem dla każdego członka Kapituły jest zawsze zapoznanie się z wszystkimi zgłoszeniami, a w tym roku było ich ponad sto siedemdziesiąt. Moją największą uwagę przyciągały te projekty, które łączyły pomysł biznesowy z pewnego rodzaju wrażliwością na czynienie świata lepszym – czy to w obszarze zdrowia, ekologii czy inicjatyw społecznych. W nagromadzeniu tak bardzo zróżnicowanych projektów z trudnością przebijały się zgłoszenia dużych firm i instytucji, które z natury rzeczy są mniej rewolucyjne w swoim charakterze, a bardziej dotykają niewielkich usprawnień, które mogą jednak nieść za sobą dużą wartość dla klientów. Z tym większą satysfakcją można docenić, że gronie 50. znalazły się tez podmioty z sektora finansowego.

Marcin Balicki, Prezes Millennium Leasing

Tegoroczna, 10. edycja rankingu przebiegała w nietypowych warunkach zagrożenia pandemią. Musieliśmy opóźnić i przedłużyć czas przyjmowania zgłoszeń, a i tak obawialiśmy się, że będzie ich mniej niż ubiegłym roku. Okazało się jednak, że niestabilne i niosące zagrożenia czasy sprzyjają też kreatywności. Odnotowaliśmy więcej projektów, a część z nich była zainspirowana chęcią pomocy ludziom i firmom w tych trudnych dla nas wszystkich czasach.

Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny Brief.pl

Tegoroczna Gala Finałowa rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie także będzie wyjątkowa, z dwóch powodów.

Jest to finał jubileuszowej edycji, tak więc postanowiliśmy uczcić ten fakt, tworząc Tydzień Kreatywności, który Gala oficjalnie rozpocznie. Od 29 września do 2 października odbędą się wydarzenia online w postaci webinarów i wywiadów skierowane do młodych, kreatywnych biznesów, startupów, laureatów poprzednich edycji rankingu, inwestorów, funduszy akceleracyjnych, a także wszystkich tych, którzy myślą o założeniu własnego biznesu.

Pandemia, podobnie jak wielu innych organizatorów wydarzeń, zmusiła nas do znacznego zmniejszenia liczby uczestników wydarzenia. Zdecydowaliśmy więc, że tegoroczna Gala Finałowa odbędzie się w formie hybrydowej, dzięki temu będzie mógł ją obejrzeć każdy z Was!

Gala Finałowa obędzie się w poniedziałek 28 września w Centrum Kreatywności Targowa i będzie transmitowana online na kanale BRIEF na YouTube i na Facebooku. Transmisja rozpocznie się o godzinie 19:00.

W ramach Tygodnia Kreatywności odbędą się następujące wydarzenia:

 

Dlaczego powinieneś zająć się sztuczną inteligencją i dlaczego dzisiaj, a nie jutro?

Wtorek 29 września godz. 15:00

Prowadzący: Arek Skuza

Sztuczna inteligencja już jest, nie trzeba na nią czekać, nie potrzeba futurologów, aby przewidzieć skutki jej pojawienia się. Co Twoja firma powinna więc zrobić? Jak wykorzystać fakt, że inteligentne algorytmy automatyzują pracę? Co możesz zrobić, aby przygotować swoich pracowników do wykorzystania możliwości płynących ze sztucznej inteligencji.

Więcej informacji i rejestracja na wydarzenie: https://www.facebook.com/events/3387222558001245/

 

Jak zrobić video explainer, który otwiera drzwi do inwestorów?

Środa 30 września godz. 15:00

Prowadzący: Timecode Film Production

Startupy, czy firmy, które zajmują się tworzeniem innowacyjnych, zaawansowanych technologicznie rozwiązań, często nie komunikują w prosty sposób, na czym polega ich produkt. A przecież czytelny przekaz, to podstawa w dotarciu do inwestorów, czy potencjalnych klientów. Tu z pomocą przychodzą animowane video explainery, czyli proste animacje, które potrafią w 60-90 sek. wyjaśnić, zainteresować, przekierować do miejsca, gdzie poznamy więcej szczegółów. O tym jak zabrać się do stworzenia takiego explainera, o czym pamiętać, jak uniknąć typowych błędów.

Więcej informacji i rejestracja na wydarzenie: https://www.facebook.com/events/643855039831858/

 

Polski ekosystem startupów. 10 lat inwestycji w startupy w Polsce – lessons learned

1 października godz. 15:00

Prowadzący: Dariusz Żuk

Podczas spotkania omówimy zagadnienia:

  • Tworzenie nowych kategorii komercyjnych produktów i usług
  • Absorpcja kreatywnych rozwiązań przez polskich konsumentów
  • Zainteresowanie korporacji usługami i produktami startupów
  • Jak wyjść na rynki globalne?
  • Budowa lidera w e-commerce
  • Sharing economy

Więcej informacji i rejestracja na wydarzenie: https://www.facebook.com/events/995255517617392/

 

Ekosystem startupowy w Izraelu. Czego możemy się nauczyć od jednego z najlepiej funkcjonujących systemów?

2 października godz. 11:00

Prowadzący: Tomasz Snażyk, Zofia Najoszewska

Więcej informacji i rejestracja na wydarzenie: https://www.facebook.com/events/340917523777141/

 

Jak skutecznie skalować globalnie? Rozmowa laureata 10. Edycji Rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie

2 października godz. 15:00

Prowadzący: Grzegorz Kiszluk

Na zakończenie przygotowaliśmy dla Was coś specjalnego. Zapraszamy na rozmowę z laureatem 1. miejsca tegorocznej edycji rankingu! W spotkaniu weźmie udział, także Stefan Batory, założyciel aplikacji Booksy.

Więcej informacji i rejestracja na wydarzenie: https://www.facebook.com/events/318079255956006/

 

Zapraszamy serdecznie do obejrzenia Gali Finałowej i udziału w wydarzeniach Tygodnia Kreatywności!

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

50 Kreatywnych #historie | Paweł Gawkowski – Holo4Labs

Holo4Labs MR w laboratorium wprowadzanie danych

Pomimo szybko rozwijającej się technologii i postępującej cyfryzacji, wiele czynności w laboratoriach jest nadal wykonywanych ręcznie, co może prowadzić do tak zwanych błędów ludzkich. W grupie TenderHut pojawił się pomysł na rozwiązanie, które mogłoby nie tylko zmniejszyć ryzyko wystąpienia takich błędów, ale też znacząco usprawnić pracę laboratoriów i uczynić ją bezpieczniejszą. Rozwiązanie to pozwala na wydawanie poleceń głosowych lub gestem i eliminuje ryzyko powstawania błędów podczas zapisu wyników badań, dzięki integracji z systemami klasy LIMS. Paweł Gawkowski, kierownik projektu i COO Solutions4Labs został wyróżniony w 9. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jak powstało Holo4Labs?

Holo4Labs narodziło się prawie cztery lata temu w wyniku połączenia trzech na pozór ze sobą niepowiązanych faktów. Pierwszym czynnikiem była obserwacja technologii wykorzystywanych w laboratoriach.

Nasz zespół w Solution4Labs specjalizuje się we wdrażaniu oprogramowania LIMS w zaawansowanych laboratoriach badawczych. Patrząc na sposób funkcjonowania laborantów, byliśmy zdumieni tym, jak wiele pracy wykonywanej jest manualnie, z wykorzystaniem Excela, papieru i ołówka. Od razu zapaliła nam się czerwona lampka – to może prowadzić do tak zwanych błędów ludzkich.

Drugim elementem był potencjał drzemiący w organizacji. W technologicznej Grupie TenderHut, do której należy Solution4Labs, na co dzień utrzymuje się więcej programistów, niż jest potrzebnych do obsługi bieżących zleceń. W razie potrzeby mogą oni szybko zacząć pracę nad nowym projektem dla klienta, a firma nie musi czekać miesiącami na zwolnienie zasobów. Tak zwana „ławeczka” pozwala na realizację dodatkowych wewnętrznych projektów.

Trzecim czynnikiem było zaprezentowanie przez Microsoft HoloLens’ów pierwszej generacji. Wtedy była to jeszcze niedoskonała technologia i wszyscy dookoła mówili, że jej wdrożenie do biznesu zajmie przynajmniej 10 lat. Mimo dużej dawki sceptycyzmu otoczenia Robert Strzelecki, ówczesny COO TenderHut, postanowił jednak rozwiązać kłopoty branży laboratoryjnej przy wykorzystaniu rozszerzonej rzeczywistości.

Znając problem, mając odpowiednie zasoby oraz, co prawda raczkującą, ale obiecującą technologię postawiliśmy wyzwanie przed naszymi programistami – chcieliśmy wdrożyć technologię Mixed Reality do laboratoriów, aby wyeliminować możliwość błędu i udoskonalić procesy badawcze. Tak rozpoczęła się nasza przygoda z Holo4Labs.

Holo4Labs MR w laboratorium wolne ręce do pracy
fot. Holo4Labs

Cele i misja projektu

Autorski interfejs Holo4Labs ma przede wszystkim pomagać laborantom w codziennej pracy.

Poprzez pełną kontrolę nad procesem dzięki naszemu oprogramowaniu laborant ma pewność, że procedura badawcza została zachowana, próbki są prawidłowo opisane, a wyniki rzetelne. Chcemy wyeliminować ryzyko popełnienia tak zwanego ludzkiego błędu oraz uczynić pracę laborantów bezpieczniejszą i jeszcze bardziej efektywną.

Wykorzystując technologię Holo4Labs, laborant może także być w stałym kontakcie z przełożonym lub bardziej doświadczonym kolegą, który zdalnie przeprowadzi go przez cały proces. Możliwość zdalnej kooperacji stwarza ogromne możliwości – szczególnie dziś w czasie pandemii, kiedy praca zdalna stała się elementem codzienności. Dzięki rozwiązaniu Holo4Labs każde laboratorium może zminimalizować ryzyko pracy z próbką i część zadań realizować zdalnie.

Droga do sukcesu

Zespół Pawła zaczynał projekt od zera. Warto podkreślić, że kiedy wpadli na pomysł takiego wykorzystania dostępnej technologii, sam hardware nie spełniał jeszcze oczekiwań stawianych w branży laboratoryjnej. HoloLens pierwszej generacji były nowością i daleko im było do doskonałości. Analitycy przewidywali, że minie co najmniej 10 lat zanim możliwości sprzętowe dorównają oczekiwaniom rynkowym.

Dziś z perspektywy czasu okazało się, że oni się mylili, a my mieliśmy rację, jednak wtedy nie było to takie oczywiste. Początki odbywały się na emulatorze, bo sam sprzęt nie był jeszcze dostępny w Europie. To była dla nas kolejna trudność, jednak przekonaliśmy naszego partnera – Microsoft, że warto przekazać nam wersję developerską, bo zrobimy z niej dobry użytek. Projekt szybko ewoluował, a wraz z nim potencjał późniejszej komercjalizacji.

Projekt miał kilka przełomowych momentów. Kluczowym momentem w jego rozwoju było wyjście z fazy prototypowania i pokazanie pierwszego działającego i użytecznego produktu. Przełomem było również pojawienie się HoloLens drugiej generacji.

Sama technologia wskazała nam kolejne obszary rozwoju naszego oprogramowania. Dzięki najnowszej generacji HoloLens rozbudowaliśmy nasz produkt np. o sterowanie gestami. Dzięki zwiększeniu możliwości hardware poszerzyliśmy funkcjonalność naszego rozwiązania, wykorzystując pełen potencjał mieszanej rzeczywistości (Mixed Reality).

Przełomowym był również moment, w którym zaczęli myśleć o tym, aby ze statusu „projekt dodatkowy” rozwinąć Holo4Labs w niezależny start-up, który w niedalekiej przyszłości będzie można skomercjalizować. Grupa TenderHut, która dzięki wspomnianej wcześniej ławeczce programistów stała się swoistą fabryką start-up’ów, postanowiła wspierać Holo4Labs w funkcjonowaniu jako niezależny podmiot z wytyczoną ścieżką komercjalizacji i skalowania. To była kluczowa decyzja dla przyszłości tego rozwiązania.

Z perspektywy czasu każdy projekt ma określone wyzwania w danej fazie jego tworzenia. Tu bardzo pomogła nam metodyka, jaką wynieśliśmy z macierzystej korporacji. Doświadczenie managerów grupy TenderHut to, to co wyróżnia nas na scenie start-up’owej. Można powiedzieć, że dzięki temu byliśmy odporni na większość tak zwanych chorób wieku dziecięcego występujących w start-up’ach. W naszym corp-up’ie działamy zwinnie, szybko dostosowując się do zmian, zachowując przy tym dobre praktyki pozwalające korporacjom osiągać wytyczone cele.

Oczywiście zespół projektu mierzył się także z wyzwaniami. Jednym z nich była niedoskonałość technologii. HoloLensy pierwszej generacji miały swoje ograniczenia. Jednak wiedząc, że partner projektu szykuje kolejną ich odsłonę – zespół Holo4Labs mógł się do tego przygotować. W momencie prezentacji HoloLens drugiej generacji mieli przygotowany szereg rozwiązań wykorzystujących nowe możliwości sprzętowe.

W ten sposób pracując na emulatorach, zwiększyliśmy potencjał naszego rozwiązania zanim dotarł do nas hardware nowej generacji. Dla mnie osobiście trudny był również moment przekazania sterów Holo4Labs nowemu prezesowi Przemysławowi Budnickiemu. Ja jestem odpowiedzialny za spółkę Solution4Labs i teraz wspieram zespół Holo4Labs tylko jako członek rady doradczej. Uważam, że znaleźliśmy idealnego kandydata na to stanowisko. Przemek to doświadczony manager sprzedaży, który od 20 lat w realizowanych technologicznych projektach łączy doświadczenie, planowanie, strukturę właściwą dużym korporacjom ze zwinnymi metodykami, elastycznością i brakiem pokory dla „status quo” charakterystycznym dla start-up’ów. Na tym etapie rozwoju Holo4Labs potrzebowało eksperta od sprzedaży i rynku VR, AR i MR.

Holo4Labs MR w laboratorium praca na hologramach
fot. Holo4Labs

Pomocna dłoń

Ważnym etapem w rozwoju Holo4Labs była odsłona drugiej generacji HoloLens od Microsoft. Nowy hardware zdecydowanie zwiększył możliwości i użyteczność samego urządzenia. Wraz z ich prezentacją zespół Holo4Labs mógł poważnie myśleć o wdrożeniu komercyjnym swojej technologii. Drugim ważnym czynnikiem był rozwój pandemii w Europie na początku tego roku. Wszyscy dookoła zaczęli poszukiwać rozwiązań zdalnych. Na pierwszy plan w świadomości ludzi wysunęły się także laboratoria farmaceutyczne jako kluczowy element w walce z pandemią. Rozwiązanie Holo4Labs pozwala laboratoriom (nie tylko farmaceutycznym) na efektywną i bezpieczną pracę, ponieważ umożliwia nadzorowanie pracy laboranta lub instrumentów laboratoryjnych zdalnie.

Wszystko to doprowadziło do tego, że nasz projekt przyspieszył i będąc de facto jeszcze w centrum pandemii, zdecydowaliśmy się na jego dofinansowanie przez crowdfunding udziałowy. Wszystko po to, aby móc przedstawić nasze rozwiązanie globalnym klientom.

Inspiruje mnie…

Niezwykle ważną postacią w moim życiu był Waldemar Birk, o którym mówiono najstarszy start-up’owiec w Polsce. Robert Strzelecki z Waldemarem 5 lat temu założyli grupę TenderHut – miał on wtedy 68 lat i to on wprowadził tematykę laboratoryjną do grupy. Odpowiadał za pozyskanie najważniejszych projektów z branży LabTech. Niestety Waldemara nie ma już wśród nas – zmarł tragicznie dwa lata temu. Waldek był moim przyjacielem – myślę, że dziś byłby dumny z tego, jak dobrze radzi sobie Holo4Labs.

Co dalej?

Holo4Labs zrobiło właśnie kolejny krok w przyszłość – uruchomili finansowanie społeczne projektu. Zbiórka na platformie Smartfunds zaledwie w przeciągu jednego dnia osiągnęła niemal cały pierwszy próg finasowania. Symboliczna granica 1 mln zł została przekroczona po trzech dniach, a cel maksimum po dziesięciu. W zasadzie pewnie byłoby szybciej, gdyby nie długi czerwcowy weekend po drodze.

W projekt zaangażowało się 169 inwestorów. Media szeroko rozpisywały się o wprowadzaniu Mixed Reality do laboratoriów i o naszej błyskawicznej zbiórce crowdfundingowej. Ta popularność przekuła się również w konkretne leady. Już w trakcie kampanii otrzymaliśmy zapytania od potencjalnych klientów zainteresowanych wdrożeniem w laboratorium naszej technologii i co ciekawe były to leady globalne, pomimo prowadzenia kampanii i jej komunikacji wyłącznie w języku polskim.

Środki pozyskane od inwestorów planują przeznaczyć na rozwój produktu, zbudowanie globalnych kanałów dystrybucji oraz wkład własny w potencjalnych grantach czy dotacjach, o które zamierzają się ubiegać.

Zakładamy, że przez najbliższe lata Holo4Labs będzie rosło trzykrotnie rok do roku.

pawel-gawkowski
Paweł Gawkowski, źródło: Holo4Labs

Na pytanie jakiej rady na podstawie własnego doświadczenia mógłby udzielić startującym biznesom Paweł odpowiada: Miej odwagę! Miej odwagę realizować swoją wizję i swoje marzenia. Każdy, kto chce prowadzić biznes, musi mieć odwagę i nie może bać się porażek – są one wpisane w nasze życie, ale z każdej porażki należy wyciągać wnioski, bo to one nas budują. Nie ma złotych recept, ale jeżeli Ty będziesz zapalał do swojego celu innych, będzie Ci łatwiej go osiągnąć, bo uzyskasz wsparcie od otaczających Cię ludzi!

 

 

Partnerzy 10. edycji rankingu 50 kreatywnych

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF