...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Ludzie 50tki: Zbigniew Klonowski, TRIAS SA – co go inspiruje?

Zbigniew Klonowski trias

Z jakimi wyzwaniami będzie musiała się zmierzyć firma Zbigniewa Klonowkiego w 2022 roku? Jak buduje zespół, który wspiera go w rozwijaniu firmy? Czym według niego warto inspirować się do sukcesu w biznesie? Zapraszamy do przeczytania trzeciej części rozmowy ze współtwórcą i prezesem zarządu grupy kapitałowej TRIAS SA.

Z jakimi wyzwaniami będzie musiała się zmierzyć Twoja firma w 2022 roku?

Podobnie jak w przypadku wielu innych przedsiębiorców, pandemia i obostrzenia z nią związane mają duży wpływ na nasze projekty – szczególnie w zakresie organizacji eventów. Na szczęście w minionym roku podjęliśmy szereg działań, które pozwalają na minimalizację negatywnego wpływu COVID-19 na spółki grupy kapitałowej TRIAS.

Istotnym wyzwaniem, które częściowo wynika z pandemii, a częściowo ze specyfiki branży, są problemy z dotrzymywaniem terminów realizacji poszczególnych zadań przez podwykonawców oraz ograniczone zasoby sprzętowe i surowcowe, co w konsekwencji wpływa na cenę urządzeń i czas oczekiwania na dostawy. Dodatkowo ze względu na nieustannie wzrastający popyt na usługi transportowe oraz ceny paliw, wzrastają również koszty dostaw. Nie chcemy, aby czynniki zewnętrzne wpłynęły na jakość i terminowość realizowanych przez nas projektów, dlatego podjęliśmy decyzję o zwiększeniu zatrudnienia najwyższej klasy specjalistów i stworzeniu nowych jednostek organizacyjnych – działu architektoniczno-projektowego, działu IT oraz działu produkcji eksponatów, aby w pewnych obszarach uzupełnić luki w łańcuchu dostaw.

Ostatnim i równie istotnym wyzwaniem jest poszukiwanie nowych rynków. Tak jak skończyły się inwestycję w duże obiekty sportowe, teraz kończą się projekty publiczne realizowane w ramach unijnej perspektywy budżetowej 2014-2020. Warto pamiętać też, że jest pewna określona liczba centrów nauki i muzeów, które można i warto wybudować w 38 milionowym kraju. Mamy kilka pomysłów na dalszy rozwój biznesu i bardzo cieszymy się na myśl o wprowadzeniu ich w życie, ale na razie nie możemy zdradzać szczegółów.

Czym inspirować się do sukcesu w biznesie?

Inspiracja nie powinna być zewnętrzna, a raczej wynikać z nas samych, z naszej codzienności, z chęci pomocy, determinacji w rozwiązywaniu problemów. Mając to na uwadze, doceniam działania młodych, kreatywnych i pełnych entuzjazmu przedsiębiorców, takich jak Laureaci 50 Kreatywnych. Wielu z nich odnosi duże sukcesy i potwierdza, ile problemów czeka na rozwiązanie i jak wiele innowacji mamy jeszcze do wdrożenia.

Czy marzenia daje się realizować w pojedynkę? Jak budujesz swój zespół, który wspiera Cię w swoim pomyśle? Jak znajdujesz ludzi, z którymi chcesz pracować? Czy Twoja firma może podzielić się ciekawymi case’ami hr/eb?

Tak jak cieszą mnie dokonania Laureatów 50 Kreatywnych, doceniam ich tytaniczną prace i uczę się od nich innego spojrzenia na świat i problemy, przed którymi stajemy, tak również wsłuchuję się w opinie i propozycje wyjątkowych specjalistów tworzących spółki grupy kapitałowej TRIAS. Dzięki pomysłowi, wykorzystaniu rozwoju technologicznego i odrobinie szczęścia, stworzyliśmy bardzo dobrze prosperującą grupę firm. Mówię w liczbie mnogiej, bo jest to sukces zespołowy. Tworzyli go wszyscy, zarówno Ci, którzy byli z nami w ciągu tych 25 lat, jak i obecni pracownicy, niezależnie od stażu pracy. Dobór osób jest kluczowy, ale nie ma jednego, sprawdzonego sposobu na stworzenie idealnego zespołu. Ważne jest, aby znać swoich współpracowników, mieć wizję rozwoju oraz dobrze rozumieć potrzeby firmy. Potem zostaje już tylko znaleźć i przekonać do dołączenia do zespołu jak najlepszą osobę, którą możemy pozyskać w danym momencie. Pamiętajmy jednak, że ktoś wykazujący się skutecznością w innej strukturze czy środowisku biznesowym, nie koniecznie musi okazać się skuteczny pracując z nami. Firmy i branże mają swoją specyfikę, kulturę, etykę biznesową i trzeba dobierać osoby, które pasują do naszej organizacji, a przede wszystkim pasują do istniejącego zespołu.

Kolejnym wyzwaniem jest rozwój firm. Osoby, które sprawdzały się na początku działalności, często nie były w stanie dostosować się do rozrastającej się struktury i zaadoptować do bardziej zorganizowanego i opartego na procedurach i zależnościach sposobu działania. Tak było i u nas, część osób po prostu musiała odejść i w niektórych spółkach nastąpiła całkowita wymiana zespołu. W innych trzon kluczowych osób od początku pozostaje niezmieniony, ponieważ albo byli oni gotowi na rozwój, albo rozwijali się wraz z organizacją. Bardzo cenię sobie długofalową współpracę, cieszę się z każdego awansu wewnątrz firmy, a wzajemne zaufanie jest dla mnie kluczowe. Stabilność zespołu zaprocentowała chociażby w czasie pandemii. Zdalna praca była efektywna, bo pracuję z osobami godnymi zaufania, z którymi dobrze się znam i rozumiem. Współczesna technologia w zakresie komunikacji daje ogromne możliwości, ale do budowania więzi i relacji w zespole najlepsze są bezpośrednie interakcje. Dlatego mam nadzieję, że niebawem wrócimy do normalności.

Przeczytaj także:

Ludzie 50tki: Zbigniew Klonowski, TRIAS SA – kim jest i co robi?

Ludzie 50tki: Zbigniew Klonowski, TRIAS SA – jak wygląda jego praca w Kapitule 50 Kreatywnych?


Zbigniew Klonowski

Zbigniew Klonowski 

Współtwórca i prezes zarządu grupy kapitałowej TRIAS SA, która funkcjonuje na polskim rynku od 25 lat, a od kilku lat z sukcesem prowadzi ekspansje na rynkach europejskich i amerykańskim. W skład grupy wchodzą między innymi TRIAS AVI, VES, TRIAS International, DIGISERVICE i CWK Operator.

Od 2014 roku przewodniczący Rady Nadzorczej Virtual Power Plant Sp. z o.o., a od 2017 r. – współtwórca i przewodniczący Komitetu Organizacyjnego Kongresu 60 Milionów, Globalnego Zjazdu Polonii 60mln.pl, którego misją jest integracja polskich środowisk biznesowych zogniskowanych w kraju oraz poza jego granicami.

Zbigniew Klonowski jest także wiceprezesem Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Rozwoju Infrastruktury Sportu i Rekreacji oraz członkiem Rady Fundacji Przyjaciół Planetarium i Muzeum Mikołaja Kopernika.

Absolwent Wydziału Handlu Zagranicznego Uniwersytetu Gdańskiego oraz studiów podyplomowych MBA na GFKM i University of Strathclyde w Glasgow. Laureat Nagrody Prezydenta Miasta Torunia w, kategorii przedsiębiorczość w 2003 roku. Natomiast w konkursie o Laur Businessmana 2004 organizowanym przez redakcję miesięcznika Businessman Magazine oraz PwC, nominowany do grona pięciu najlepszych przedsiębiorców w kraju.

W wolnym czasie zapalony podróżnik oraz pasjonat golfa.

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – kim są i co robią?

CUX.io

Stworzyli narzędzie, które pozwala skonfigurować customer journey użytkownika strony w mniej niż 10 minut bez znajomości kodowania. Dzięki autorskiemu rozwiązaniu Experience Meetrics narzędzie wykrywa i rozpoznaje punkty frustracji klientów, skracając tym samym proces badania zadowolenia użytkowników produktu cyfrowego. Jak wyglądały początku ich firmy? Zapraszamy do przeczytania pierwszej części rozmowy z Pauliną Walkowiak i Kamilem Walkowiakiem, założycielami cux.io i laureatami 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jakie były okoliczności powstania Waszego projektu?

CUX powstał w momencie, kiedy mieszkaliśmy w Berlinie i postanowiliśmy skorzystać z naszego prawa do wspólnego urlopu rodzicielskiego. Kiedy nasz noworodek okazał się egzemplarzem współpracującym, zakasaliśmy rękawy i stwierdziliśmy, że taki moment na start nie zdarzy się drugi raz. Sam produkt jest idealną kombinacją naszych doświadczeń zawodowych — Kamila jako programisty i Pauliny jako badacza marketingowego/customer experience.

Jak wyglądały początki Waszej działalności? Co było dla Was najważniejsze podczas pierwszych kroków, jakie stawiała Wasza firma?

Na początku naszych działań byliśmy bardzo skupieni na produkcie. Z perspektywy czasu mogę nawet powiedzieć — za bardzo. Czuliśmy, że jak zrobimy fantastyczny produkt, to ktoś to dostrzeże i choć tak się stało, wiemy, że zaczynając po raz kolejny, już byśmy tak nie myśleli.

Co było momentem przełomowym w Waszym biznesie i co się z tym wiązało?

Pierwszym przełomowym momentem była inwestycja i formalne założenie spółki. To był moment, kiedy wiedzieliśmy, że mamy bufor na znalezienie Product/Ma7rket Fit i musimy zrobić wszystko, żeby z okresu R&D wyjść z jak najbardziej satysfakcjonującym efektem. Wiele lekcji odrobiliśmy po drodze. Z czasem okazało się, że najważniejszy sprawdzian przed nami — utrzymanie się na rynku. Po 12 miesiącach działalności bez zewnętrznych środków mogę powiedzieć — udało się!

Przeczytaj także:

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – jak funkcjonuje ich biznes i jakie mają plany na przyszłość?

Ludzie 50-tki: Paulina Walkowiak, Kamil Walkowiak, cux.io – co ich inspiruje?

 


Paulina Walkowiak

Paulina Walkowiak, co-founderka & CEO w cux.io

Jedyna specjalistka szkoląca z analizy wzorców zachowań w CEE, która pomaga firmom przekładać wiedzę o użytkownikach na konkretne decyzje biznesowe. Autorka warsztatów z analityki produktowej „Data-driven design” oraz autorskiego masterclass „Analiza jakościowa dla zaawansowanych”, mówczyni TEDx, wykładowczyni akademicka. Dwukrotnie wyróżniona w raporcie Strong Women in IT (2019 i 2021). #mompreneur

 

Kamil Walkowiak

Kamil Walkowiak, co-founder & CTO w cux.io, programista, analityk produktu.

Przeszedł całą ścieżkę kariery w IT, aby zacząć tworzyć produkty na swoich zasadach. Jest zaprzeczeniem stereotypu programisty – lubi ludzi, komunikację, nawet wystąpienia na konferencjach, dba nie tylko o kod, ale również o stronę biznesową i użyteczną projektu. Oprócz rozwoju własnego produktu od 2014 prowadzi butikowy software house wpierający powstawanie produktów w całej Europie

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ludzie 50-tki: Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski, Kubota – jak funkcjonuje ich biznes i jakie mają plany na przyszłość?

Kubota odbiera statuetke

Jakie trudności pojawiły się na drodze Aliny, Joanny i Piotra w procesie reaktywacji marki Kubota? Jak budują swój zespół i jakie mają plany na przyszłość? Zapraszamy do przeczytania drugiej części rozmowy z Laureatami 12. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Na jakie wyzwania odpowiada Wasz produkt?

Kubota daje radość, uśmiech i jest symbolem dystansu do siebie. Kubota jest firmą, która zajmuje się sprzedażą obuwia oraz odzieży, w tym klapków personalizowanych dla klientów B2B. W 2020 r. znacznie rozszerzyliśmy asortyment. Wprowadziliśmy do oferty kilka nowych modeli obuwia, w tym sandały i japonki, a także akcesoria jak np. nerki, czy nasz obecnie największy bestseller – bucket haty. Z kolei premiera naszej pierwszej streetwearowej kolekcji odzieży, złożonej m.in. z kreszowych dresów, t-shirtów i bluz miała miejsce latem 2021 r.

Jakie trudności napotkaliście po drodze? Czy dziś możemy powiedzieć, że ta sytuacja się zmieniła?

Fani Kuboty na początku cały czas „patrzyli nam na ręce” i podważali zarówno to, co robimy, jak i szczerość naszych intencji. Komentarze: „to jakieś podróby, a nie Kuboty” były na porządku dziennym. To oczywiście nieprawda. „Nowa” Kubota jest w prostej linii kontynuatorem „starej” Kuboty. Symbolicznym łącznikiem są osoby Doroty i Wiesława Michalskich. Teraz już jest łatwiej, ludzie nam ufają. Widzą, że robimy dobrą robotę i cieszą się z tego, w jakim kierunku idzie marka. Lubią to jak żonglujemy symbolami, które samorzutnie narosły wokół marki przez ponad 25 lat istnienia, to nieustanne, gombrowiczowskie zderzanie „niskiego” z „wysokim” czy swojskości z nowoczesnością.

Czy marzenia daje się realizować w pojedynkę? Jak budujecie swój zespół, który wspiera Was w pomyśle? Czy Wasza firma już ma w swoich strukturach dział HR, czy radzicie sobie inaczej, jak?

Biznes jest sportem drużynowym. Firma to przede wszystkim ludzie. Ktoś, kto uważa inaczej, nigdy nie przeskoczy pewnej skali. Dlatego właśnie staramy się tworzyć idealne miejsce do rozwoju. Miejsce, w którym ludzie się uśmiechają, czują się dobrze i, w którym mają poczucie realnej sprawczości. Naprawdę przykładamy olbrzymią wagę do kultury organizacyjnej w naszej firmie, i to się zwraca w trójnasób.

Czy mamy dział HR? Jeszcze nie. Większością procesów rekrutacyjnych zajmuje się Alina Sztoch, a wdrożeń dokonują liderzy lub menadżerowie.

Jakie macie plany rozwoju Waszego biznesu w przyszłości?

Naszym celem jest osiągnięcie pozycji lidera w sprzedaży klapków na rynku polskim, który w naszej ocenie jest ciągle nienasycony. Zamierzamy także podjąć aktywne działania w celu dynamicznej rozbudowy segmentu odzieżowego, przy założeniu, że nadal trzonem biznesu będzie sprzedaż klapków. Chcemy to zrobić przez bardzo prężny rozwój pionu e-commerce, personalizacji klapków oraz zacieśnianie współpracy z Jeronimo Martins Polska.

O potencjale rozwoju najlepiej świadczą promocje w sklepach Biedronki, gdzie nasze produkty rozchodzą się w ciągu kilku dni, a Jeronimo Martins Polska ze swojej perspektywy ocenia je, jako najlepsze promocje sprzedażowo-marketingowe w roku. Podkreślę, że JMP to naprawdę wymagający papierek lakmusowy. Ich sieć dystrybucji jest potężna, liczy ponad 3000 sklepów, klient jest bardzo różnorodny, a mimo tego każda promocja jest olbrzymim sukcesem dla obu stron. Co ważne, zasięgi wzmianek w Internecie na temat każdej akcji z Biedronką są kilkumilionowe i przyczyniają się do znacznego wzrostu przychodów w sklepie online.

Co do usługi customizacji klapkow, to w perspektywie dwóch lat chcemy uruchomić w naszym sklepie internetowym usługę personalizacji klapków dla klientów indywidualnych. Jest to najświeższy trend na styku e-commerce i mody, a nie ma takiej drugiej usługi w Europie – konkurencja oferuje częściowo personalizację klapków, ale w zdecydowanie bardziej okrojonym zakresie.

Przeczytaj także:

Ludzie 50-tki: Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski, Kubota – kim są i co robią?

Ludzie 50-tki: Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski, Kubota – co ich inspiruje?


Alina Sztoch

Alina Sztoch – Rocznik 1988, wychowana w chilloutowej wsi pośród niczego w środkowej Polsce. Magister prawa. Od 16 r. życia prenumerowała Forbesa, więc gdy podczas stażu w kancelarii uświadomiła sobie, że kariera prawniczki nie jest dla niej, kilka dni później założyła swoją pierwszą firmę. Uwielbia sporty zespołowe, szczególnie piłkę nożną. Niespełnione ambicje sportowe rekompensuje nieustannymi, poważnymi kontuzjami. Uwielbia podróże z żoną, spędzanie czasu z bliskimi osobami i robienie drinków. Marzy o wielkiej campingowej przyczepie, karnecie na Realu Madryt i klapkach Kubota w Muzeum Narodowym.

Joanna Kwiatkowska

Joanna Kwiatkowska – Rocznik 1991. Łodzianka z pochodzenia i zamieszkania. 10-letnie doświadczenie w branży IT, w tym e-Commerce, kompleksowego zarządzania i księgowości sklepów E-commerce, analityki i zarządzania dużymi zasobami danych. Współautorka ponad 10 projektów R&D o wartości 50 mln zł dofinansowanych przez NCBiR i RPO. Kilkunastoletnie trenowanie piłki nożnej, innych sportów zespołowych i futsalu oraz żywne zainteresowanie futbolem doprowadziło do kibicowania od młodych lat ŁKS-owi Łódź i Borussii Dortmund. Obecnie ergometr wioślarski, kolarstwo i siłownia.

Piotr Kwiatkowski

Piotr Kwiatkowski – rocznik 1989, łodzianin z krwi i kości, absolwent Szkoły Głównej Handlowej na Wydziale Finansów i Rachunkowości. Po ukończeniu studiów wrócił do Łodzi, aby tutaj prowadzić biznes. Założyciel klubokawiarni zmianatematu., klubu muzycznego GLOW oraz Balanga. Organizator koncertów, pokazów mody, pokazów filmowych, targów, warsztatów. Promotor pokolenia młodych artystów związanych z muzyką. Producent. Od 2017 roku pomaga w rodzinnym biznesie inwestując w budowę nieruchomości w Łodzi. Całe życie związany z muzyką elektroniczną. W wolnych chwilach uprawia snowboarding i windsurfing, a jego marzeniem jest odwiedzenie wszystkich kontynentów na świecie i nie tylko.

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ludzie 50-tki: Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski, Kubota – kim są i co robią?

Kubota Reaktywatorzy

Nie ma w naszym kraju osoby, która nie znałaby klapek Kubota. W pewnym momencie jednak marka zniknęła z rynku, by z przytupem powrócić do sprzedaży i do naszych serc. Przedstawiamy laureatów 12. edycji rankingu 50 Kreatywnych, ludzi odpowiedzialnych za przywrócenie na rynek marki kultowych klapków Kubota.

Jakie były okoliczności powstania Waszego projektu?

W 2018 razem z Piotrem Kwiatkowskim, Asią Kwiatkowską oraz Wacławem Mikłaszewskim byliśmy grupą młodych przedsiębiorców, którzy chcieli stworzyć dochodowy i satysfakcjonujący biznes. Piotr miał pomysł na klapki z wymiennymi paskami, który ostatecznie ewoluował w stronę reaktywacji Kuboty. Od początku przyświecał nam jeden cel – oddać cesarzowi, co cesarskie i przywrócić kultową markę lat 90. do łask. Pamiętamy, jak w pierwszej notce do mediów pisaliśmy: „W nowym stylu, acz tradycyjnej oprawie – paluchem szurając dyskretnie, wraca, by energią lat dziewięćdziesiątych dokonać klapkowej rewolucji”.

Po części już udało się to zrobić! Ludzie ponownie pokochali klapki Kubota. W 2020 r. potroiliśmy przychody w stosunku do 2019 r., w 2021 r. również osiągnęliśmy kilkudziesięcioprocentowe wzrosty przychodów. Mamy 2500 SKU, otworzyliśmy 2 sklepy stacjonarne w Warszawie i Poznaniu oraz 1 wyspę handlową. Zatrudniamy ponad 35 osób, jesteśmy po udanej zbiórce crowdfundingowej, a w 1Q 2022 r. zadebiutujemy na NewConnnect.

Co ważne – w 2019 r. do zespołu dołączyli Wiesław i Dorota Michalscy, założyciele marki Kubota. W momencie, gdy potrzebowaliśmy środków na rozwój, to właśnie oni zostali naszymi pierwszymi inwestorami. Historia zatoczyła piękne koło 🙂

Jak wyglądały początki Waszej działalności? Co było dla Was najważniejsze podczas pierwszych kroków, jakie stawiała firma?

Warto podkreślić, że reaktywacja Kuboty nie oznaczała tylko przywrócenia do życia marki i produktów, ale również wiązała się ze zorganizowaniem naprawdę wielu procesów z dziedziny logistyki, promocji i sprzedaży. Od początku wiedzieliśmy, że głównym kanałem dystrybucji będzie e-commerce. Tym samym zagospodarowania wymagały takie obszary jak m.in. marketing i komunikacja, kampanie online, analityka, user experience, social media, influencerzy czy technologia. Każdy z tych obszarów był dla nas sporym wyzwaniem, głównie ze względu na fakt, że na początku wszystko robiły 3 osoby.

Co było najważniejsze podczas stawiania pierwszych kroków? Słuchanie fanów marki i dużo pokory. Z dnia na dzień musieliśmy nauczyć się zarządzać marką, która krąży wokół sezonowej mody i aspiruje do komentowania rzeczywistości. To wszystko wymagało i nadal wymaga dużej elastyczności i czujności. Kubota to broń o olbrzymiej sile rażenia, ale trzeba z niej umiejętnie i celnie korzystać.

Co było momentem przełomowym w Waszym biznesie i co się z tym wiązało?

Trudno nam wymienić jeden taki moment, ale na pewno:

  1. Połączenie sił z Wiesławem i Dorotą Michalskimi, pierwszymi właścicielami marki.
  2. Wprowadzenie do oferty klapków Rzep.
  3. Nawiązanie współpracy z Jeronimo Martins Polska.
  4. Przekształcenie się w spółkę akcyjną oraz zakończona sukcesem przed czasem publiczna oferta akcji.

Przeczytaj także:

Ludzie 50-tki: Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski, Kubota – jak funkcjonuje ich biznes i jakie mają plany na przyszłość?

Ludzie 50-tki: Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski, Kubota – co ich inspiruje?


Alina Sztoch

Alina Sztoch – Rocznik 1988, wychowana w chilloutowej wsi pośród niczego w środkowej Polsce. Magister prawa. Od 16 r. życia prenumerowała Forbesa, więc gdy podczas stażu w kancelarii uświadomiła sobie, że kariera prawniczki nie jest dla niej, kilka dni później założyła swoją pierwszą firmę. Uwielbia sporty zespołowe, szczególnie piłkę nożną. Niespełnione ambicje sportowe rekompensuje nieustannymi, poważnymi kontuzjami. Uwielbia podróże z żoną, spędzanie czasu z bliskimi osobami i robienie drinków. Marzy o wielkiej campingowej przyczepie, karnecie na Realu Madryt i klapkach Kubota w Muzeum Narodowym.

 

 

Joanna Kwiatkowska

Joanna Kwiatkowska – Rocznik 1991. Łodzianka z pochodzenia i zamieszkania. 10-letnie doświadczenie w branży IT, w tym e-Commerce, kompleksowego zarządzania i księgowości sklepów E-commerce, analityki i zarządzania dużymi zasobami danych. Współautorka ponad 10 projektów R&D o wartości 50 mln zł dofinansowanych przez NCBiR i RPO. Kilkunastoletnie trenowanie piłki nożnej, innych sportów zespołowych i futsalu oraz żywne zainteresowanie futbolem doprowadziło do kibicowania od młodych lat ŁKS-owi Łódź i Borussii Dortmund. Obecnie ergometr wioślarski, kolarstwo i siłownia.

 

 

Piotr Kwiatkowski

Piotr Kwiatkowski – rocznik 1989, łodzianin z krwi i kości, absolwent Szkoły Głównej Handlowej na Wydziale Finansów i Rachunkowości. Po ukończeniu studiów wrócił do Łodzi, aby tutaj prowadzić biznes. Założyciel klubokawiarni zmianatematu., klubu muzycznego GLOW oraz Balanga. Organizator koncertów, pokazów mody, pokazów filmowych, targów, warsztatów. Promotor pokolenia młodych artystów związanych z muzyką. Producent. Od 2017 roku pomaga w rodzinnym biznesie inwestując w budowę nieruchomości w Łodzi. Całe życie związany z muzyką elektroniczną. W wolnych chwilach uprawia snowboarding i windsurfing, a jego marzeniem jest odwiedzenie wszystkich kontynentów na świecie i nie tylko.

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Przedłużamy zgłoszenia do 11. edycji rankingu 50 Kreatywnych!

przedluzenie zgloszen 50 kreatywnych

Przedłużamy zgłoszenia do 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Masz czas na wypełnienie zgłoszenia jeszcze do 13 sierpnia!

Jeśli prowadzisz firmę, która znacząco wyróżnia się spośród konkurencji, masz niecodzienne podejście do prowadzenia, rozwoju i promocji swojego biznesu oraz produktów i usług, które oferujesz bądź w jakiś sposób są one innowacyjne, zgłoś się już dzisiaj! Zachęcamy również, do zgłaszania innych osób, które według Ciebie powinny znaleźć się na tegorocznej liście wyróżnionych.

Doceniamy wyjątkowych ludzi, którzy stawiają na innowacje i nieszablonowe rozwiązania w swoim biznesie, nieustannie poszukują nowych możliwości do rozwoju, inspirują innych do działania i konsekwentnie budują swoją markę.

Przedłużamy zgłoszenia do 13 sierpnia! Wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy. Nie czekaj, zgłoś się już dzisiaj!

CHCĘ SIĘ ZNALEŹĆ WŚRÓD 50 NAJBARDZIEJ KREATYWNYCH LUDZI W BIZNESIE!

W tym roku nasi Partnerzy wręczą wybranym laureatów unikatowe nagrody:

  • Uczestnictwo w programie mentoringowym InCredibles powered by Sebastian Kulczyk dla wybranych laureatów,
  • Mentoring Google for Startups z udziałem przedstawicieli Google dla wybranych laureatów,
  • Roczne członkostwo we Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej dla wybranego laureata,
  • Bilety na wrześniową konferencję online Masters&Robots organizowaną przez Digital University dla dwóch wybranych laureatów,
  • Doradztwo strategiczne w zakresie rozwoju sprzedaży w digitalu ufundowane przez Digitree Group dla wybranego laureata,
  • Brand Health Check zrealizowane przez adCookie dla wybranego laureata,
    10 godzin doradztwa prawnego BCP Law – dla dwóch wybranych laureatów,
  • Mentoring i zniżki na konferencje i warsztaty przygotowane przez Sieć Przedsiębiorczych Kobiet dla wszystkich kobiet w Rankingu,
  • Kampania banerowa na portalu Vigilant Magazine dla wybranego laureata,
  • Kompleksowa konsultacja marketingowa z Eactive dla wybranego laureata,
  • Karnety VIP z miejscami na Trybunie biznesowej i koszulki z autografami drużyny Legii Warszawa dla dwóch wybranych laureatów,
  • Animowany Video Explainer od Timecode Film Production dla wybranego laureata.

plansza nagrody

Wyobraźnia jest ważniejsza niż wiedza, a bez kreatywności nie ma innowacji. Pytanie jak zwiększyć kreatywność to pytanie o świętego Graala biznesu. Jednym ze sposobów jest tworzenie „architektury innowacji”. I tak rozumiem tworzenie społeczności wokół 50 Kreatywnych. Dlatego zdecydowałam się na przystąpienie do Kapituły.

Kreatywność nie jest czymś, czym cieszą się tylko naukowcy, inwestorzy, artyści, pisarze i muzycy; w rzeczywistości wszyscy używamy naszych kreatywnych mózgów każdego dnia w domu i w pracy. Kreatywność postrzegam w szerszym kontekście – nie tylko jako wpadanie na nowe pomysły, ale także jako zdolność do ich oceny i praktycznego wykorzystania tych dobrych („To Think Like Leonardo da Vinci” Michaela Gelba).

Ewa Łabno-Falęcka, Mercedes-Benz Polska

W Kapitule zasiadają doświadczeni managerowie i ludzie biznesu, a także laureaci pierwszych miejsc z poprzednich edycji rankingu. W tym roku swoją wiedzą specjalistyczną i doświadczeniem biznesowym wspierają nas: Marek Kłoczko (Krajowa Izba Gospodarcza), Ewa Janus-Khouri (Centrum kreatywności Targowa), Jarosław Sroka (Incredibles powered by Sebastian Kulczyk), Bartosz Sokoliński (ARP), Maciej Herman (Lotte Wedel), Paweł Patkowski (Orange Polska), Artur Sikora (Santander), Monika Constant (Fracusko-Polska Izba Gospodarcza), Maciej Ledzion (endorfina events, WebTalk, Next Level), Dariusz Żuk, Javier Sosnowski (Polsko-Hiszpańska Izba Gospodarcza), Wojciech Krzemień (Vigilant Magazine/ESPOT), Stefan Batory (Booksy), Sebastian Hejnowski, Rafał Plutecki, Michał Sadowski (Brand24), Magdalena Marcinkowska (Workin), Andrzej Matuszyński, Zbigniew Klonowski (Trias), Mateusz Sobieraj (adCookie), Piotr Bartecki (BCP Law), Michał Kramarz (Google for Startups), Dariusz Mioduski (Legia Warszawa), Jarosław Ziębiński (Publicis Groupe), Tomasz Dławichowski (Timecode Film Production), Artur Adamowicz (Legia Warszawa), Jowita Michalska (Digital University), Judyta Mojżesz-Zimończyk (Digitree Group), Jakub Kaliciński (Kalicińscy.com), Mikołaj Placek (Oknoplast), Tomasz Snażyk (Startup Poland), Stefan Batory (Booksy), Anna Zielińska (Stor9), Łukasz Jaronik (Columbus Energy), Agata Wydmańska (DHL Supply Chain), Michał Kliszczak (EACTIVE), Ewa Łabno-Falęcka (Mercedes-Benz Polska), Andrzej Karasowski (TVN Media).

Jestem głęboko przekonany, ze kreatywność jest w dzisiejszym świecie jedynym źródłem konkurencyjnej przewagi na rynku. Dlatego ludzie, którzy mają tę unikalna zdolność kreowania nowej wartości, są dla biznesu i dla całej naszej gospodarki po prostu bezcenni. Jest dla mnie wielką przyjemnością i zaszczytem móc bliżej poznawać ich najnowsze projekty i wyróżniać tych najzdolniejszych za ich szczególne osiągnięcia. Właśnie dlatego bez wahania przyjąłem zaproszenie do Kapituły rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jarosław Ziębiński, Advisor of Publicis Groupe

Ranking 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie przerodził się w ciągu 10 lat trwania z subiektywnego wyboru redakcji do całorocznego programu, wspierającego sektor kreatywnego i innowacyjnego biznesu w Polsce. Ranking od lat wyróżnia przedsiębiorców – założycieli oraz szefów firm i organizacji, a także liderów i pomysłodawców projektów. Skierowany jest do przedstawicieli wszystkich sektorów: MŚP, startupów, dużych firm i korporacji, a także jednoosobowych działalności.

Całoroczny program 50 Kreatywnych bazuje na cyklicznych spotkaniach eksperckich i networkingowych oraz publikacjach w mediach własnych brief.pl prezentujących Laureatów i ich firmy. Wydarzenia #eksperci i #SubiektywniKreatywni podejmują tematy aktualnych trendów oraz obszary, które w szerokim ujęciu mogą inspirować do sukcesu w biznesie.

Dołączenie do Kapituły rankingu 50 Kreatywnych to przede wszystkim chęć wpierania osób kreatywnych. Wierzę, że to właśnie innowacyjne rozwiązania mogą uchronić nas od skutków ocieplania klimatu, uczynić nasze życie bezpieczniejszym, a nasze działania bardziej efektywnymi. Kreatywność jest motorem rozwoju we wszystkich dziedzinach i trzeba doceniać trud i ryzyko podejmowane przez pionierów i promować ich oraz ich pomysły.

Zbigniew Klonowski, CEO Trias

Wśród laureatów poprzednich edycji na pierwszych miejscach znaleźli się: Marcin Iwiński i Michał Kiciński (CD PROJEKT RED), Jarosław Sawko i Piotr Sikora (Platige Image), Patryk Strzelewicz i Michał Bąk (Dice+), Jakub Krzych i Łukasz Kostek (Estimote), Michał Sadowski (Brand24), Stefan Batory (Booksy), Barbara Sołtysińska (indaHash), Michał Borkowski (Brainly) oraz Marcin Joka, Michał Grześ i Krzysztof Dziemiańczuk (Photon Entertainment), Jacek Ryszka (Surroapp.com).

Więcej o rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie: https://brief.pl/kreatywni/

plansza partnerów 50 Kreatywnych

Anita Florek

Wystartowała 11. edycja rankingu 50. Kreatywnych w nowej odsłonie!

Start zgłoszen 50 kreatywnych

2 lutego odbyła się oficjalna Inauguracja 11. już edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Zgłaszać się można na stronie brief.pl/kreatywni/ do 30 czerwca.

Dziś wystartowały zgłoszenia do kolejnej edycji rankingu 50. Kreatywnych. Wydarzenie inauguracyjne, którego gospodarzem był ESPOT odbyło się online.

W trakcie inauguracji odbyły się dwie debaty, podczas których rozmawialiśmy o tym, jak pandemia wpływa na biznes w Polsce oraz jak tworzyć innowacje na naszym rodzimym rynku. Moderatorem debat był Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny Brief.pl, a w rozmowach wzięli udział:

  • Jarosław Sroka (Kulczyk Investments)
  • Maciej Ledzion (endorfina events, WebTalk, Next Level))
  • Paweł Patkowski (Orange Polska)
  • Jowita Michalska (Digital University)
  • Monika Constant (Polsko-Francuska Izba Gospodarcza)
  • Bartosz Sokoliński (Agencja Rozwoju Przemysłu)
  • Michał Kramarz (Google for Strtups)

Również Laureaci poprzednich edycji rankingu wystąpili na scenie i zaprezentowali case’y biznesów, opowiadając o swoich doświadczeniach w budowaniu kreatywnych przedsiębiorstw i ich rozwoju. O kreatywności w biznesie od strony praktycznej opowiedzieli:

  • Jakub Rozpendowski – COO, Członek Zarządu 3DLab Sp. z o.o.
  • Iwona Grochowska – CEO/ Co-Founder Nais
  • Artur Racicki – współtwórca SEEDiA
  • Martyna Zastawna – CEO/Founder WoshWosh
  • Przemysław Kuśmierek – CEO MIGAM
  • Agata Frankiewicz – CEO/Founder Deko Eko

 

Zgłoś się do 11. edycji rankingu już dzisiaj!

ZGŁASZAM SIĘ

 

Obejrzyj transmisję wydarzenia online!

OGLĄDAM NA YOUTUBE

OGLĄDAM NA FACEBOOKU

 

Ranking od lat wyróżnia przedsiębiorców – założycieli oraz szefów firm i organizacji, a także liderów i pomysłodawców projektów. Laureaci wyróżniają się na tle innych przedsiębiorców oryginalnym podejściem do biznesu oraz jego rozwoju i promocji. Ranking skierowany jest do przedstawicieli wszystkich sektorów: MŚP, startupów, dużych firm i korporacji, a także jednoosobowych działalności. Wyboru 50 Laureatów dokonuje Kapituła, w której zasiadają doświadczeni managerowie i ludzie biznesu, a także laureaci pierwszych miejsc z poprzednich edycji rankingu.

W tym roku swoją wiedzą specjalistyczną i doświadczeniem biznesowym wspierają nas m.in. Marek Kłoczko (Krajowa Izba Gospodarcza), Ewa Janus-Khouri (Centrum kreatywności Targowa), Jarosław Sroka (Incredibles powered by Sebastian Kulczyk), Bartosz Sokoliński (ARP), Maciej Herman (LOTTE Wedel), Paweł Patkowski (Orange Polska), Artur Sikora (Santander Bank Polska), Monika Constant (Fracusko-Polska Izba Gospodarcza), Maciej Ledzion (endorfina events, WebTalk, Next Level), Dariusz Żuk, Javier Sosnowski (Polsko-Hiszpańska Izba Gospodarcza), Wojciech Krzemień (Vigilant Magazine/ESPOT), Stefan Batory (Booksy), Sebastian Hejnowski, Rafał Plutecki, Michał Sadowski (Brand24), Magdalena Marcinkowska (Workin), Andrzej Matuszyński, Zbigniew Klonowski (Trias), Mateusz Sobieraj (adCookie), Piotr Bartecki (BCP Law), Michał Kramarz (Google for Startups), Dariusz Mioduski (Legia Warszawa).

Partnerzy inauguracja 1920 x1080

 

Anita Florek

50 Kreatywnych AD 2020 #historie | Robert Stachurski – GlucoActive

Robert Stachurski GlucoActive

Czy można zmierzyć poziom cukru we krwi bez nakłuwania palca, by zdobyć kropelkę krwi? GlucoActive ma sprawić, że tak właśnie będzie. Robert Stachurski został wyróżniony w 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie za projekt glukometru, który umożliwia nieinwazyjny pomiar stężenia glukozy we krwi.

Jak powstała marka GlucoActive?

Pomysł powstał jeszcze na studiach. Robert studiował Inżynierię Biomedyczną na Politechnice Wrocławskiej i razem ze swoim obecnym wspólnikiem Maciejem Wysockim zainteresowali się tematem bezinwazyjnych glukometrów.

Na podstawie o dostępnych publikacji, wiedzy naszej oraz naszych pracowników udało nam się stworzyć projekt, który mamy nadzieję, już niebawem będzie pomagał cukrzykom w ich codziennym życiu.

Cele i misja projektu

Celem firmy jest poprawa komfortu życia pacjentów chorych na cukrzycę oraz zmniejszenie kosztów leczenia. Zespołowi Roberta ponadto, zależy na zwiększeniu wykrywalności cukrzycy i stanów przedcukrzycowych, a co za tym idzie uchronieniu części ludzi przed zachorowaniem na tą przewlekłą chorobę.

Tworzymy rozwiązania z zakresu nowoczesnej medycyny, nieinwazyjnego pomiaru stężenia glukozy we krwi, ale także w przyszłości chcielibyśmy skupić na bezinwazyjnej diagnostyce innych wskaźników, takich jak cholesterol, hemoglobina, nawodnienie i wiele innych.

glucoactive bezinwazyjny glukometr
Źródło: GlucoActive

Droga do sukcesu

Pierwsze kroki, jakie postawili w procesie budowy rozwiązania to prace na dużych urządzeniach laboratoryjnych używanych w placówkach naukowych. Zespół Roberta pracował wtedy nad udowodnieniem, że ich metodologia i koncepcja działania autorskiej technologii jest właściwa. Po znalezieniu dowodów na tę tezę przystąpili do budowy miniaturowych układów do bezinwazyjnego pomiaru glukozy we krwi.

Zdecydowanie, przełomem były pierwsze wyniki. Kiedy na własne oczy zobaczyliśmy, że to faktycznie działa i lata pracy nad technologią przynoszą pierwsze efekty. Zrozumieliśmy, że nasza ciężka praca ma sens i nie możemy tego teraz porzucić.

Myślę, że pozyskanie pierwszej inwestycji było najtrudniejszym krokiem. Przekonanie inwestorów do naszego pomysłu nie było proste. Zawsze słyszeliśmy to samo: „Przecież Google i Apple też próbowali, ale im się nie udało. Dlaczego niby Wam ma się udać?”.

Jednak dzięki wytrwałości i latom inwestowania z własnej kieszeni udało im się znaleźć pomoc w postaci funduszu inwestycyjnego, dzięki czemu mogli wynająć biuro, laboratorium, zatrudnić pracowników i kupić potrzebny sprzęt.

zespol glucoactive
Źródło: GlucoActive

Pomocna dłoń

Mamy to szczęście, że współpracujemy ze wspaniałymi naukowcami i lekarzami, których wiedza i wsparcie pomogło nam rozwiązać niezliczoną ilość problemów. Taką osobą jest na pewno prof. dr hab. inż. Marek Langner, wyjątkowy specjalista w dziedzinie biochemii organizmu człowieka.

Jak pandemia wpłynęła na GlucoAvctive?

Pandemia mocno pokrzyżowała ich plany. Wywołała opóźnienia w ukończeniu badań klinicznych na GlucoStation, co zadziałało lawinowo i spowodowało przesunięcie kolejnych działań. Wiele wyjazdów, spotkań z potencjalnymi partnerami biznesowymi musiało zostać odwołane. Oczywiście wiele spotkań oraz eventów branżowych odbyło się online, jednak spotkania „na żywo” zawsze dają więcej możliwości.

Praca w trybie homeoffice dała nam jednak możliwość zresetowania swoich głów. Dzięki temu pojawiły się nowe pomysły i rozwiązania.

Inspirują mnie…

Inspiracją dla mnie jest nie tylko robienie dochodowego biznesu, ale również robienie czegoś nowego, ważnego, co pomoże ludziom i przyczyni się do rozwoju nas jako społeczeństwa. Dlatego też zajmuje się innowacyjnymi technologiami medycznymi. Uważam, że w tej dziedzinie jest jeszcze bardzo dużo do zrobienia.

Co dalej?

Robert planów ma wiele m.in. stworzenie mikrosensorów do pomiaru glukozy, które mogłyby być umieszczane we wszelakich urządzeniach, bezbolesne glukometry dla zwierząt i wiele innych, jednak tym największym jest wprowadzenie pierwszego bezinwazyjnego glukometru na rynek.

Wiemy, jak wiele ludzi na niego czeka. Jak wielkie jest zapotrzebowanie na ten produkt, dlatego to jest nasz cel numer jeden.

Na pytanie jakiej rady udzieliłby startującym biznesom, na podstawie własnego doświadczenia odpowiada:

Może nie jest to odkrywcza rada, ale u mnie się sprawdziła: nie odpuszczać. W naszym przypadku pozyskanie pierwszej inwestycji zajęło 3 lata! Wiele razy chciałem już odpuścić i zrezygnować z projektu. Cieszę się, że tego nie zrobiłem ☺

partnerzy rankingu 50 kreatywnych

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

50 Kreatywnych AD 2020 #historie | Maciej Piotrowski i Krzysztof Kacprzykowski – Nadwyraz.com

Maciej Piotrwski Krzysztof Kacprzykowski nadwyraz.com

Jak powstała marka, dzięki której napis na kubku czy nadruk na bluzie przestają być tylko ozdobą, a stają się wartością edukacyjną, czytelniczym “must have” oraz deklaracją miłości do języka, literatury i kultury polskiej? Maciej Piotrowski i Krzysztof Kacprzykowski, twórcy marki Nadwyraz.com, zostali wyróżnieni w 10. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jak powstała marka Nadwyraz.com?

Nadwyraz.com to marka zrodzona z miłości do polszczyzny, literatury i kultury polskiej. Jesteśmy przyjaciółmi i znamy się od dziecka. Wychowywaliśmy się w Bieżuniu, małym miasteczku na Mazowszu. Na studia (niezwiązane z polonistyką) przeprowadziliśmy się do Warszawy, a potem obaj rozpoczęliśmy pracę w międzynarodowych firmach. Nic nie wskazywało na to, że zmienimy swoje życia zawodowe o 180 stopni i zaczniemy tworzyć produkty propagujące polszczyznę i literaturę polską.

Wszystko zaczęło się od momentu, w którym Krzysiek stworzył stronę na Facebooku o nazwie Poprawna polszczyzna. Z niewielkiej inicjatywy po kilku latach powstał projekt społecznie odpowiedzialny, który dziś liczy ponad 350 tysięcy entuzjastów języka ojczystego, a założony w 2017 roku serwis Polszczyzna.pl odwiedzany jest przez przeszło milion czytelników miesięcznie.

Cele i misja projektu

Celem Macieja i Krzysztofa było stworzenie marki odzieżowej, z którą mogą utożsamić się wszystkie osoby ceniące piękno języka ojczystego i rodzimej kultury. Nadwyraz.com ma przekonywać Polaków, że propagowanie dziedzictwa narodowego w kreatywny sposób jest cool. Bardziej cool od trzymania w szafie koszulek z napisem NEW YORK BROOKLYN 9454, podczas gdy Nowy Jork znamy wyłącznie z przygód młodego Kevina. Kolejne założenia to tworzenie wszystkiego od A do Ż w Polsce z najwyższej jakości materiałów, wspieranie rodzimych manufaktur oraz uzdolnionych osób, które współpracują z marką.

bluza Kołdrian nadwyraz.com         plakat lalka nadwyraz.com

Droga do sukcesu

Uruchomienie sklepu zajęło około sześciu miesięcy. Był to czas przeznaczony na badanie rynku, wybór poddostawców (np. dostawcy dzianin, drukarnie, platforma sklepowa, pośrednicy płatności itd.), planowanie strategii działania marki, a także stworzenie pierwszej, dosyć skromnej kolekcji.

Początki były trudne. Za biuro służył stolik w kawiarni, gdzie spotykaliśmy się z laptopami, a za magazyn – pokój w mieszkaniu. Pierwsze zamówienia Maciek rozwoził na rowerze, szukając wolnych miejsc w paczkomatach. Robił to po pracy w korporacji, z której zrezygnował po kilku miesiącach, kiedy wysyłek przybywało coraz więcej i więcej. W końcu w rodzinnym Bieżuniu powstała profesjonalna sadyba. To stamtąd wysyłane są paczki nie tylko do każdego zakątka Polski, ale również do każdego miejsca na świecie.

Jednym z najbardziej przełomowych momentów w rozwoju Nadwyraz.com było podjęcie współpracy z Empikiem. Od 2019 roku produkty marki są dostępne stacjonarnie w wybranych salonach sieci Empik w całej Polsce, a także w sklepach ZOOM na polskich lotniskach.

Z jakimi trudnościami się zmierzyli? Jak sami mówią – nasycenie rynku nie pomaga. Mnogość sklepów internetowych wiąże się z tym, że koszty reklamy i dotarcia do klienta stają się coraz wyższe.

Są jednak niezagospodarowane nisze, w których można znaleźć swoje miejsce, co udowadniamy. Innym istotnym wyzwaniem są rosnące koszty obsługi logistycznej.

Pomocna dłoń

Z pewnością jedną z przyczyn naszego sukcesu było to, że nie startowaliśmy od zera. Mieliśmy bazę w postaci strony na Facebooku: Poprawna polszczyzna, którą śledzi ponad 350 tysięcy pasjonatów języka polskiego. Dzięki temu wiedzieliśmy, że istnieje popyt na rzeczy, które chcemy produkować. Taka baza pozwoliła nam także na konsultacje społeczne naszych pomysłów. Każdy wzór przed wypuszczeniem do produkcji jest konsultowany z naszą społecznością.

Jak pandemia wpłynęła na Nadwyraz.com?

Bardzo szybko podjęliśmy decyzję o poszerzeniu naszej oferty o dobrej jakości czarne maseczki bawełnianie z niebanalnymi nadrukami. Nasze maseczki z napisem DRAMAT, WELTSCHMERZ, JAK ŻYĆ? czy XD robią furorę zarówno w sieci, jak i na ulicach. Dzięki oryginalnym maseczkom marka Nadwyraz.com stała się jeszcze bardziej rozpoznawalna.

torba the wieszczers nadwyraz.com        kubek w kawki nadwyraz.com

Inspirują nas…

Nasze wzory bazują na inteligentnej zabawie słowem, żartach i łamańcach językowych. Wykorzystujemy bogactwo literatury i języka polskiego, które jest jak studnia bez dna – każdego dnia można wyciągnąć z niej coś nowego. Inspiracje czerpiemy z kilku źródeł:
– ze słowników, w których staramy się odnaleźć ciekawe i trudne wyrazy, które chcemy uchronić przed zapomnieniem i którym chcemy dać drugą młodość,
– z sytuacji wprost z życia codziennego, np. wzór MÓW DO MNIE BRZYDKO.
– wiele pomysłów otrzymujemy również od naszych fanów, którzy chętnie angażują się w projekt.

Co dalej?

Maciej i Krzysztof mają w planach stałe poszerzanie naszego asortymentu, stworzenie kilku nowych kolekcji bazujących na autorach XX wieku oraz rozbudowanie kolekcji dziecięcej.

Na pytanie, jakiej rady udzieliliby startującym biznesom, na podstawie własnego doświadczenia Maciej i Krzysztof odpowiadają:

W naszym przypadku kluczowa była jasno określona strategia działania. Dokładnie założone miesięczne cele i budżet przeznaczony na działania marketingowe pozwoliły nam notować comiesięczny wzrost. Jednym z największych błędów startujących biznesów jest brak strategii działania i niedostateczne zbadanie rynku przed uruchomieniem swojego biznesu. Zanim założy się własny e-commerce, należy przede wszystkim wiedzieć, do kogo i w jaki sposób chce się dotrzeć. Uruchomienie strony i kampanii w Google AdWords, zwłaszcza z niskim budżetem, nie wystarczy. Należy być kreatywnym i aktywnie docierać do klientów, często w niestandardowy sposób, wykorzystując wszystkie możliwe kanały.

Strategia biznesowa nie powinna być nastawiona na przetrwanie, ale na wzrost i rozwój biznesu. W tak dynamicznie zmieniającym się świecie kluczowa jest elastyczność na wszystkich polach działania – od logistyki, przez obsługę klienta, aż po działania marketingowe. Firmy, które nie dostosują się do zmian, będą miały problem ze spełnieniem oczekiwań klienta, który szybko przyzwyczaja się do nowinek.

 

Materiał powstał w ramach cyklu CKT Poleca, przy współpracy z Centrum Kreatywności Targowa. 

Centrum Kreatywności Targowa jest inkubatorem przedsiębiorczości sektora kreatywnego prowadzonym przez Krajową Izbę Gospodarczą. Oferowany program Centrum wspiera rozwój zawodów przyszłości oraz pomoc w przygotowaniu i prowadzeniu biznesu przez młode firmy, którym oferuje również biura do wynajęcia. CK Targowa jest też miejscem inspirujących spotkań, programów szkoleniowych, edukacyjnych i kulturalnych w oryginalnie zaprojektowanej przestrzeni konferencyjno-wystawienniczej.

Centrum Kreatywności Targowa

Znamy już wyniki 10. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie!

W poniedziałek 28 września odbyła się Gala Finałowa jubileuszowej 10. edycji rankingu 50. Kreatywnych. Poznaliśmy tegorocznych laureatów i podsumowaliśmy 10 lat istnienia rankingu. Którzy przedsiębiorcy uzyskali w tym roku tytuł Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie?

Gala Finałowa odbyła się w przestrzeniach Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie. Wydarzenie poprowadzili Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny Brief.pl oraz Agata Kiszluk-Krzemień, dyrektor zarządzająca BRIEF wraz z przedstawicielami Kapituły rankingu: Adamem Burakiem (PKN ORLEN), Agatą Wydmańską (DHL Supply Chain), Andrzejem Matuszyńskim (Eurozet), Maciejem Ledzionem (endorfina events) oraz Pawłem Patkowskim (Orange Polska). 

 

Wyjątkowa edycja na wyjątkowy czas

 

O ostatecznym zestawieniu laureatów 10. edycji zadecydowała Kapituła, której skład można poznać na stronie kreatywni.brief.pl. Jej członkowie w pierwszym etapie głosowania oceniali zgłoszenia online, a następnie podczas obrad, które odbyły się w formule hybrydowej, głosowali nad kolejnością wyróżnionych osób i ich projektów. Członkowie Kapituły oceniali projekty nie tylko pod względem kreatywności samego pomysłu czy innowacyjności produktu, ale także sposób realizacji, oryginalność promocji, odnalezienie niszy rynkowej, a także umiejętność skalowania i dostosowania się do niespodziewanych zmian w otoczeniu biznesowym.  

 

Moją największą uwagę przyciągały te projekty, które łączyły pomysł biznesowy z pewnego rodzaju wrażliwością na czynienie świata lepszym – czy to w obszarze zdrowia, ekologii czy inicjatyw społecznych. W nagromadzeniu tak bardzo zróżnicowanych projektów z trudnością przebijały się zgłoszenia dużych firm i instytucji, które z natury rzeczy są mniej rewolucyjne w swoim charakterze, a bardziej dotykają niewielkich usprawnień, które mogą jednak nieść za sobą dużą wartość dla klientów. Z tym większą satysfakcją można docenić, że gronie 50. znalazły się tez podmioty z sektora finansowego.

Marcin Balicki, Prezes Zarządu Millennium Leasing

 

Kapituła zgodnie stwierdza, że tegoroczna edycja rankingu była wyjątkowa, ponieważ należało uwzględnić podczas oceniania projektów kontekst pandemii i lockdownu, których skutki odczuła każda branża. Mimo zaistniałych okoliczności, w tym roku padł rekord liczby zgłoszeń. Przed Kapitułą stanęło wyzwanie szczegółowego zapoznania się z aż 174 projektami! Wśród nagrodzonych znaleźli się przedstawiciele różnych sektorów: IT, medycyny i diagnostyki, marketingu, HR, mediów, finansów, edukacji, rolnictwa, ekologii, inicjatywy społeczne, projekty z branży modowej, gamingowej, podróżniczej, gastronomicznej, a nawet… funeralnej!

 

Tegoroczna, 10. edycja rankingu przebiegała w nietypowych warunkach zagrożenia pandemią. Musieliśmy opóźnić i przedłużyć czas przyjmowania zgłoszeń, a i tak obawialiśmy się, że będzie ich mniej niż ubiegłym roku. Okazało się jednak, że niestabilne i niosące zagrożenia czasy sprzyjają też kreatywności. Odnotowaliśmy więcej projektów, a część z nich była zainspirowana chęcią pomocy ludziom i firmom w tych trudnych dla nas wszystkich czasach.

Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny Brief.pl

 

To nie koniec! 

 

Wyjątkowa w tym roku jest również sama Gala Finałowa. Pandemia zmusiła nas do ograniczenia liczby uczestników, dlatego zdecydowaliśmy, że odbędzie się ona w formule hybrydowej, dzięki temu każdy mógł śledzić na bieżąco wręczenie wyróżnień podczas transmisji online. Nagranie wydarzenia można obejrzeć na Facebooku lub kanale YouTube BRIEF. 

 

Ten rok jest szczególny, ponieważ jest to dziesięciolecie rankingu. Dlatego też postanowiliśmy zorganizować coś specjalnego z tej okazji. Tak więc Gala Finałowa oficjalnie rozpoczęła Tydzień Kreatywności, w ramach którego odbędą się liczne wydarzenia online skierowane do młodych, kreatywnych biznesów, startupów, laureatów poprzednich edycji rankingu, inwestorów, funduszy akceleracyjnych, a także wszystkich tych, którzy myślą o założeniu własnego biznesu. Ze szczegółowym harmonogramem wydarzeń można się zapoznać TUTAJ

Laureaci 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie

 

Pierwsze miejsce zajął Jacek Ryszka, który stworzył aplikację SURRO. Służy ona do wynajmowania ludzi do płatnego live streamingu, dzięki czemu możemy np. obejrzeć samochód, który chcemy kupić na drugim końcu kraju, bez konieczności ruszania się z kanapy – osoba, którą wynajmiemy, obejrzy samochód, a my wraz z nią na transmisji live w aplikacji. 

 

Na pozycji drugiej – Krzysztof Paszek z Bioseco. Bioseco tworzy innowacyjny system monitorowania przestrzeni powietrznej i wykrywania obiektów latających, który wykorzystywany jest do poprawy bezpieczeństwa pasażerów poprzez minimalizowania liczby kolizji samolotów z ptakami, a także do ochrony zagrożonych gatunków ptaków na fermach wiatrowych. 

 

Na miejscu trzecim – RevDeBug.com, czyli Tomasz Kruszewski i Adam Kruszewski. Oferują platformę dla programistów, która pozwala znacząco zredukować czas potrzebny na znalezienie i naprawę błędów w oprogramowaniu przez wyeliminowanie z całego procesu zgadywania ich przyczyny. 

 

Pełna lista Laureatów 10. edycji: 

 

1. Jacek Ryszka – SURROapp.com

Jacek Ryszka
fot. Beata Kościuczyk

2. Krzysztof Paszek – Bioseco

Krzysztof Paszek
fot. Beata Kościuczyk

3. Tomasz Kruszewski, Adam Kruszewski – RevDeBug.COM

Tomasz Kruszewski, Adam Kruszewski
fot. Beata Kościuczyk

4. Maciej Sawicki, Szymon Kubiak, Damian Konopka, Wiktoria Wójcik – inSTREAMLY

Maciej Sawicki, Szymon Kubiak, Damian Konopka, Wiktoria Wójcik
fot. Beata Kościuczyk

5. Marcin Brysiak – Helping Hand powered by DigitalMedical.ai

Marcin Brysiak

6. Artiom Komardin, Przemysław Gałązka, Tomasz Dudek – Sense Monitoring

Artiom Komardin
fot. Beata Kościuczyk

7. Łukasz Jeziorski – Plum Research

Łukasz Jeziorski
fot. Beata Kościuczyk

 8. Robert Stachurski – GlucoActive

Robert Stachurski
fot. Beata Kościuczyk

9. Dawid Drzewiecki, Anna Drzewiecka – Vertigo

Dawid Drzewiecki, Anna Drzewiecka
fot. Beata Kościuczyk

10. Jakub Swadźba – Diagnostyka

Jakub Swadźba

11. Aleksandra Pędraszewska, Darran Milne, Andrzej Kaczorowski – VividQ

Aleksandra Pędraszewska, Darran Milne, Andrzej Kaczorowski
fot. Beata Kościuczyk

12. Kaja Rybicka, Marek Gut – Your KAYA

Kaja Rybicka, Marek Gut
fot. Beata Kościuczyk

13. Iga Czubak – Planteris

Iga Czubak
fot. Beata Kościuczyk

14. Hubert Guzera, Tomasz Władziński – Placeme

Hubert Guzera, Tomasz Władziński
fot. Beata Kościuczyk

15. Ida Laszuk, Kamil Laszuk, Jakub Kozik – Musicon

Ida Laszuk, Kamil Laszuk, Jakub Kozik
fot. Beata Kościuczyk

16. Wioletta Wiertel, Sebastian Szypuła – BOHEMA Clothing

Wioletta Wiertel, Sebastian Szypuła
fot. Beata Kościuczyk

17. Robert Rałowicz, Jakub Rozpendowski – 3D Lab

Robert Rałowicz, Jakub Rozpendowski
fot. Beata Kościuczyk

18. Maciej Piotrowski, Krzysztof Kacprzykowski – Nadwyraz.com

Maciej Piotrowski, Krzysztof Kacprzykowski
fot. Beata Kościuczyk

19. Damian Strzelczyk, Tomek Jabłoński – Tutlo

Damian Strzelczyk, Tomasz Jabłoński
fot. Beata Kościuczyk

20. Robert Szczepankowski – T-Master

Robert Szczepankowski
fot. Beata Kościuczyk

21. Sławomir Matul – Skillmmersion & VR Factory

Sławomir Matul
fot. Agata Kiszluk-Krzemień

22. Wojciech Rokosz – Plenti

Wojciech Rokosz
fot. Beata Kościuczyk

23. Adrian Piwko – Pora na Pola

Adrian Piwko

24. Michał Michalski, Piotr Kędzierski, Marcin Łuniewski – newonce.media

Michał Michalski, Piotr Kędzierski, Marcin Łuniewski
fot. Beata Kościuczyk

25. Zuzanna Rzymanek, Magdalena Rzymanek-Paczkowska – Wege Siostry

Zuzanna Rzymanek, Magdalena Rzymanek-Paczkowska
fot. Beata Kościuczyk

26. Karol Kość, Anna Nowacka-Kość – Stuka Puka

Karol Kość, Anna Nowacka-Kość
fot. Beata Kościuczyk

27. Agata Frankiewicz – Deko Eko B.V.

Agata Frankiewicz
fot. Beata Kościuczyk

28. Przemysław Pyziel – Planet Heroes

Przemysław Pyziel
fot. Beata Kościuczyk

29. Sylwia Modic, Andrej Modic – Farmer Direct

Sylwia Modic, Andrej Modic
fot. Beata Kościuczyk

30. Grzegorz Ciwoniuk, Łukasz Skłodowski – Elastic Cloud Solutions

Grzegorz Ciwoniuk, Łukasz Skłodowski
fot. Beata Kościuczyk

31. Jakub Kozioł – PROIDEA

Jakub Kozioł

32. Adrian Golonka, Angelika Golonka, Adam Golonka – Take!Cup Ogólnopolski System Kaucyjny

Adrian Golonka, Angelika Golonka, Adam Golonka
fot. Beata Kościuczyk

33. Jowita Michalska, Elżbieta Wojciechowska, Ewa Konopko – Fundacja Digital University

Jowita Michalska, Elżbieta Wojciechowska, Ewa Konopko

34. Grzegorz Ciosek – Runvido

Grzegorz Ciosek
fot. Beata Kościuczyk

35. Marcin Koziorowski – EcoBean

Marcin Koziorowski
fot. Beata Kościuczyk

36. Radoslaw Bułat, Jan Kamiński, Piotr Sędzik, Piotr Sobusiak – Applover

Radosław Bułat, Jan Kamiński, Piotr Sędzik, Piotr Sobusiak
fot. Beata Kościuczyk

37. Igor Pielas, Dorota Matuła – Activy

Igor Pielas, Dorota Matuła

38. Paweł Łubiarz – MyLuggage

Paweł Łubiarz
fot. Beata Kościuczyk

39. Blanka Popowska – Spółdzielnia Socjalna Pożyteczni

Blanka Popowska
fot. Beata Kościuczyk

40. Joanna Zubik-Borucka – KatalogMarzeń.pl

Joanna Zubik-Borucka
fot. Beata Kościuczyk

41. Zdzisław Iwanejko – WaSH Innovation

Zdzisław Iwanejko
fot. Beata Kościuczyk

42. Tomasz Kościelny – Mediguard

Tomasz Kościelny
fot. Beata Kościuczyk

43. Krystian Dylewski – Blovly (2take.it)

Krystian Dylewski
fot. Beata Kościuczyk

44. Bartosz Borucki, Norbert Kapiński – Smarter Diagnostics

Bartosz Borucki, Norbert Kapiński
fot. Beata Kościuczyk

45. Paulina Skrzypińska – Bank BNP Paribas Polska S.A.

Paulina Skrzypińska
fot. Beata Kościuczyk

46. Sławomir Łuczywek – Centrum Finansowe Głuchych

Sławomir Łuczywek
fot. Beata Kościuczyk

47. Jakub Biel – x-kom

Jakub Biel

48. Kamil Baj, Agnieszka Skórska-Baj – Pszczelarium

Kamil Baj, Agnieszka Skórska-Baj
fot. Beata Kościuczyk

49. Krzysztof Biernat – KABE Krzysztof Biernat

Krzysztof Biernat

50.  Martyna Ochojska, Joanna Jurga – NURN

Martyna Ochojska, Joanna Jurga
fot. Beata Kościuczyk

 

Patron Honorowy: Ministerstwo Rozwoju

 

Partnerzy Rankingu: PKN ORLEN, Millennium Leasing, LOTTE Wedel, Google for Startups, Krajowa Izba Gospodarcza, Centrum Kreatywności Targowa, Bolt, Santander, Legia Warszawa, DHL Supply Chain, Oknoplast, Białostocki Park Naukowo-Technologiczny, Francusko-Polska Izba Gospodarcza, Hiszpańsko-Polska Izba Handlowa, Agencja Rozwoju Przemysłu, endorfina events, Startup Poland, Sieć Otwartych Innowacji, Safe Idea, Instytut Druckiego-Lubeckiego, ExplainVisually.co, Kalicińscy.com, Timecode Film Production, Neomatic

 

Patroni Medialni: Chillizet, Clear Channel

 

Partnerzy Gali: VES, Alpine Katowice, Jacobs Creek
 

Organizator: BRIEF 

partnerzy 50 kreatywnych

 

 

Anita Florek

Finał jubileuszowej 10. edycji 50 Kreatywnych potrwa aż tydzień!

Tydzień Kreatywności 50 kreatywnych

Gala Finałowa 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie odbędzie się 28 września. Jubileuszowemu wydarzeniu będzie towarzyszył Tydzień Kreatywności, podczas którego odbędzie się szereg wydarzeń skierowanych do młodych, kreatywnych biznesów i startupów.

3 września odbyło się spotkanie Kapituły 10. edycji rankingu. Członkowie Kapituły obradowali nad wynikami głosowania wstępnego i ustalili ostateczną listę tegorocznych finalistów. Członkowie Kapituły zaznaczają, że tegoroczne zgłoszenia i głosowanie były szczególne, ponieważ należało uwzględnić kontekst pandemii i lockdownu, których skutki poczuły wszystkie branże.

Konkurs 50. Kreatywnych to zawsze duży ładunek dobrej energii, zawartej w wielu ciekawych, innowacyjnych i czasem zupełnie nieoczywistych projektach. Wyzwaniem dla każdego członka Kapituły jest zawsze zapoznanie się z wszystkimi zgłoszeniami, a w tym roku było ich ponad sto siedemdziesiąt. Moją największą uwagę przyciągały te projekty, które łączyły pomysł biznesowy z pewnego rodzaju wrażliwością na czynienie świata lepszym – czy to w obszarze zdrowia, ekologii czy inicjatyw społecznych. W nagromadzeniu tak bardzo zróżnicowanych projektów z trudnością przebijały się zgłoszenia dużych firm i instytucji, które z natury rzeczy są mniej rewolucyjne w swoim charakterze, a bardziej dotykają niewielkich usprawnień, które mogą jednak nieść za sobą dużą wartość dla klientów. Z tym większą satysfakcją można docenić, że gronie 50. znalazły się tez podmioty z sektora finansowego.

Marcin Balicki, Prezes Millennium Leasing

Tegoroczna, 10. edycja rankingu przebiegała w nietypowych warunkach zagrożenia pandemią. Musieliśmy opóźnić i przedłużyć czas przyjmowania zgłoszeń, a i tak obawialiśmy się, że będzie ich mniej niż ubiegłym roku. Okazało się jednak, że niestabilne i niosące zagrożenia czasy sprzyjają też kreatywności. Odnotowaliśmy więcej projektów, a część z nich była zainspirowana chęcią pomocy ludziom i firmom w tych trudnych dla nas wszystkich czasach.

Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny Brief.pl

Tegoroczna Gala Finałowa rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie także będzie wyjątkowa, z dwóch powodów.

Jest to finał jubileuszowej edycji, tak więc postanowiliśmy uczcić ten fakt, tworząc Tydzień Kreatywności, który Gala oficjalnie rozpocznie. Od 29 września do 2 października odbędą się wydarzenia online w postaci webinarów i wywiadów skierowane do młodych, kreatywnych biznesów, startupów, laureatów poprzednich edycji rankingu, inwestorów, funduszy akceleracyjnych, a także wszystkich tych, którzy myślą o założeniu własnego biznesu.

Pandemia, podobnie jak wielu innych organizatorów wydarzeń, zmusiła nas do znacznego zmniejszenia liczby uczestników wydarzenia. Zdecydowaliśmy więc, że tegoroczna Gala Finałowa odbędzie się w formie hybrydowej, dzięki temu będzie mógł ją obejrzeć każdy z Was!

Gala Finałowa obędzie się w poniedziałek 28 września w Centrum Kreatywności Targowa i będzie transmitowana online na kanale BRIEF na YouTube i na Facebooku. Transmisja rozpocznie się o godzinie 19:00.

W ramach Tygodnia Kreatywności odbędą się następujące wydarzenia:

 

Dlaczego powinieneś zająć się sztuczną inteligencją i dlaczego dzisiaj, a nie jutro?

Wtorek 29 września godz. 15:00

Prowadzący: Arek Skuza

Sztuczna inteligencja już jest, nie trzeba na nią czekać, nie potrzeba futurologów, aby przewidzieć skutki jej pojawienia się. Co Twoja firma powinna więc zrobić? Jak wykorzystać fakt, że inteligentne algorytmy automatyzują pracę? Co możesz zrobić, aby przygotować swoich pracowników do wykorzystania możliwości płynących ze sztucznej inteligencji.

Więcej informacji i rejestracja na wydarzenie: https://www.facebook.com/events/3387222558001245/

 

Jak zrobić video explainer, który otwiera drzwi do inwestorów?

Środa 30 września godz. 15:00

Prowadzący: Timecode Film Production

Startupy, czy firmy, które zajmują się tworzeniem innowacyjnych, zaawansowanych technologicznie rozwiązań, często nie komunikują w prosty sposób, na czym polega ich produkt. A przecież czytelny przekaz, to podstawa w dotarciu do inwestorów, czy potencjalnych klientów. Tu z pomocą przychodzą animowane video explainery, czyli proste animacje, które potrafią w 60-90 sek. wyjaśnić, zainteresować, przekierować do miejsca, gdzie poznamy więcej szczegółów. O tym jak zabrać się do stworzenia takiego explainera, o czym pamiętać, jak uniknąć typowych błędów.

Więcej informacji i rejestracja na wydarzenie: https://www.facebook.com/events/643855039831858/

 

Polski ekosystem startupów. 10 lat inwestycji w startupy w Polsce – lessons learned

1 października godz. 15:00

Prowadzący: Dariusz Żuk

Podczas spotkania omówimy zagadnienia:

  • Tworzenie nowych kategorii komercyjnych produktów i usług
  • Absorpcja kreatywnych rozwiązań przez polskich konsumentów
  • Zainteresowanie korporacji usługami i produktami startupów
  • Jak wyjść na rynki globalne?
  • Budowa lidera w e-commerce
  • Sharing economy

Więcej informacji i rejestracja na wydarzenie: https://www.facebook.com/events/995255517617392/

 

Ekosystem startupowy w Izraelu. Czego możemy się nauczyć od jednego z najlepiej funkcjonujących systemów?

2 października godz. 11:00

Prowadzący: Tomasz Snażyk, Zofia Najoszewska

Więcej informacji i rejestracja na wydarzenie: https://www.facebook.com/events/340917523777141/

 

Jak skutecznie skalować globalnie? Rozmowa laureata 10. Edycji Rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie

2 października godz. 15:00

Prowadzący: Grzegorz Kiszluk

Na zakończenie przygotowaliśmy dla Was coś specjalnego. Zapraszamy na rozmowę z laureatem 1. miejsca tegorocznej edycji rankingu! W spotkaniu weźmie udział, także Stefan Batory, założyciel aplikacji Booksy.

Więcej informacji i rejestracja na wydarzenie: https://www.facebook.com/events/318079255956006/

 

Zapraszamy serdecznie do obejrzenia Gali Finałowej i udziału w wydarzeniach Tygodnia Kreatywności!

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF