...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

LoveBrands Relations z nagrodą „Kariatyda Czytelnictwa”

Nagroda została przyznana w tym roku po raz pierwszy przez Fundację Powszechnego Czytania osobom oraz organizacjom, które wybitnie się przyczyniły do promocji czytelnictwa w Polsce. LoveBrands Relations wspiera pro-bono Fundację w realizacji jej sztandarowego ogólnopolskiego programu „Książka na receptę. Recepta na sukces”, skierowanego do lekarzy, pielęgniarek i położnych. Jego celem jest namawianie rodziców, aby na równi z dbałością o rozwój fizyczny nowonarodzonego dziecka dbali o jego rozwój emocjonalny i intelektualny. Zdaniem prof. Barrego Zuckermana z University of Boston najlepszą formą takiej dbałości jest właśnie głośne czytanie książek dzieciom, co stymuluje mózg do rozwoju oraz wzmacnia więzi społeczne oraz pewność siebie dziecka.

W LoveBrands Relations jesteśmy zakochani w projekcie „Książka na receptę”, przede wszystkim dlatego, że jako czytelnicy, i w większości rodzice, silnie się z nim identyfikujemy, a dostęp do badań i  spotkania z prof. Zuckermanem działają na nas inspirująco i dają energię, którą staramy się przekazać innym. Dodatkowo cieszy mnie idea nagrody: Kariatyda to silna kobieta, która na swoich ramionach podtrzymuje złożoną konstrukcję i chroni ją przed zawaleniem się. Jednocześnie kobieta, która współpracuje z innymi, wie, że to daje efekty. Muszę przyznać, że identyfikuję się z tą rolą. – Dorota Bieniek-Kaska, Prezeska LoveBrands Relations

W ramach projektu LoveBrands Relations wspiera non-profit Fundację Powszechnego Czytania w działaniach komunikacyjnych, opracowywaniu komunikatów, kontaktach z mediami oraz w doradztwie strategicznym. Kierowany przez Bartosza Lewickiego zespół nagłaśniał m.in. wizytę prof. Barrego Zuckermana w Polsce oraz pomógł w organizacji spotkania dla fundatorów, darczyńców i sympatyków Fundacji.

Gdyby na świecie było więcej takich ludzi jak zespół LoveBrands Relations pod egidą Doroty Bieniek-Kaski, to – co tu dużo mówić – świat byłby lepszy. Praca z ludźmi, którzy są gotowi poświęcić masę swojego czasu i zainwestować swój wysoko wyceniany profesjonalizm za darmo, by wesprzeć ideę, która przysporzy pożytku społeczeństwu to doświadczenie realnie uskrzydlające. Dobroczynność to nie miłe zajęcie bogaczy, jak chętnie myślimy. Dobroczynność to potęga zmieniająca świat. Kariatydy, to obraz tej potęgi, to także wspaniały wzór. LoveBrands Relations jest niezaprzeczalnie potężną Kariatydą. – Maria Deskur, Prezes Fundacji Powszechnego Czytania

Działanie Fundacji Powszechnego Czytania ma na celu promocję czytania wśród całych rodzin i skupienie się na korzyściach rozwojowych wśród dzieci. Zadanie jest karkołomne. Według badań Biblioteki Narodowej* od 2000 r. do 2017 r. liczba osób, które przeczytały w Polsce w ciągu roku co najmniej jedną książkę spadła z 54% do 38%. Tylko niecałe 10% Polaków przeczytało 7 i więcej tomów. Blisko 15% naszych rodaków nie ma w domu ani jednej książki, a kolejne 16% ma ich mniej niż 10. Jedynie 2% Polaków może się pochwalić księgozbiorem liczącym ponad 500 tomów.

* https://www.bn.org.pl/download/document/1535441771.pdf

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

LoveBrands Relations wraz z Fundacją będzie upowszechniać czytanie

LoveBrands Relations, agencja strategicznej komunikacji zintegrowanej, będzie do końca roku wspierać pro bono Fundację Powszechnego Czytania. Wspólne działania w szczególności skupią się wokół nagradzanego projektu „Książka na receptę”. Do zadań agencji będzie należało doradztwo komunikacyjne oraz przygotowanie planu i realizacja działań media relations wokół jesiennej wizyty legendarnego Prof. Barrego Zuckermana z USA.

Fundacja Powszechnego Czytania zajmuje się propagowaniem idei codziennego głośnego czytania dzieciom, a tym samym włączenie rekomendacji codziennej lektury do praktyk profilaktyki rozwojowej wśród całego personelu medycznego otaczającego oczekujących i młodych rodziców.

Jak wynika z licznych badań i opracowań regularne głośne czytania dziecku jest najprostszą oraz najskuteczniejszą z czynności, która może skutecznie wspomóc rozwój psychospołeczny dziecka. Z tego powodu Fundacja Powszechnego Czytania zdecydowała się na rozpoczęcie programu „Książka na receptę. Recepta na sukces”, której celem jest dosłownie zachęcenie do przepisywania przez środowisko lekarskie czytania książek dzieciom analogicznie do leków na receptę.  

Celem projektu jest dotarcie do pediatrów, neonatologów, położnych, pielęgniarek w całej Polsce – podkreśla Maria Deskur, prezeska Fundacji. – Zależy nam, by rekomendowali, a nawet przepisywali rodzicom swoich pacjentów codzienne głośne czytanie od momentu ich urodzenia, jako część profilaktyki zrównoważonego rozwoju. Taka czynność może nie tylko usprawniać u dzieci funkcjonowanie procesów poznawczych, ale również korzystnie wpływa na emocje i zachowanie, stymulując zrównoważony rozwój i ich gotowość szkolną. Za swój najważniejszy cel uważamy dotarcie z ideą czytania do środowisk i rodzin, w których rodzice i dzieci na co dzień nie czytają w ogóle. Głęboko wierzymy, że jeżeli nam się to choć w części uda, to w ciągu najbliższych lat całe społeczeństwo odczuje pozytywne skutki takiego działania. 

W tym celu Fundacja chciałaby na sam początek, nie tylko dostarczyć każdej przychodni w Polsce plakaty do poczekalni, specjalnie przygotowane bloczki „recepty” rekomendujące czytanie do rozdawania rodzicom czy naklejki do rozdawania dzieciom, ale również odpowiednio przeszkolić personel. Docelowo zależy jej na wprowadzeniu rekomendacji codziennego czytania na stałe do profilaktyki rozwojowej polskiej pediatrii i neonatologii, jak ma to miejsce m.in. w USA. 

Bardzo zaimponował nam odważny, z pozoru szalony pomysł Fundacji, by w Polsce wzorem krajów anglosaskich przekonywać lekarzy, położnych i pielęgniarki do przepisywania głośnej lektury książek jako profilaktyki rozwojowej u dzieci – podkreśla Dorota Bieniek-Kaska, prezeska zarządu LoveBrands Relations. – Jako agencja od prawie 5 lat przeprowadziliśmy i prowadzimy wiele programów edukacyjno-społecznych, w różnych obszarach terapeutycznych z branży farmaceutycznej. Wierzymy, że nasze doświadczanie oraz umiejętności wspomogą Fundację w znalezieniu sojuszników i fundatorów dla tego szczytnego celu. Wszystkich chętnych do zaoferowania pomocy w realizacji celu Fundacji Powszechnego Czytania zachęcamy do kontaktu. 

Agencja LoveBrands Relations oprócz prężnej działalności komercyjnej chętnie wspomaga różne organizacje pożytku publicznego na zasadzie pro bono. Do tej pory pod jej opieką oprócz Fundacji Powszechnego Czytania znajduje się Stowarzyszenie Zwierzęta Ludziom. 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF