Zmiany w zarządzie KTR

Nowy skład Zarządu Klubu Twórców Reklamy został powołany na 3 lata i będzie pracował pod przewodnictwem Maćka Twardowskiego - Executive Creative Directora Ogilvy. Do zarządu KTR mogły zgłaszać się osoby, które były w jury dotychczasowych edycji Konkursu KTR. Spośród zgłoszonych kandydatów i kandydatek zostało wybranych 7 osób, które dołączą do 4 członków poprzedniego składu Zarządu.

Skład obecnego zarządu:

  • Małgorzata Drozdowska, Creative Partner, FCB&theMilkman
  • Ola Jasionowska, Projektantka Graficzna, Zarząd Zieleni m.st. Warszawy
  • Tytus Klepacz, Content & Creative Consultant, PZL
  • Barbara Niedziela, Strategy Director, 2012 Agency
  • Michał Sęk, Executive Creative Director & Partner, 180heartbeats + Jung V Matt
  • Marcin Sosiński, Co-Managing Director & Executive Creative Director, McCANN Poland
  • Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer Poland, VMLY&R
  • Justyna Sztengreber, Public Relations Director & Partner / Dyrektor Marketingu, Huta19 im. Joachima Fersengelda / Lisek.App
  • Marcin Talarek, Associate Creative Director, GONG
  • Maciek Twardowski, Executive Creative Director, Ogilvy
  • Jacek Walesiak, Partner & Creative Director, Mamastudio

Nie ma dobrej kreacji bez dobrej strategii, nie ma dobrego PR-u bez dobrego pomysłu na ten PR, nie ma wybitnych ilustracji bez kreatywności. Znakomity design także wymaga pomysłowości. Wszystko się ze sobą przenika, a tworzenie kreacji w dzisiejszym świecie wymaga rozumienia specyfiki wielu dyscyplin oraz tego, jak mogą one ze sobą tworzyć synergię. Dlatego nowy zarząd KTR składa się tym razem nie tylko z dyrektorów kreatywnych i osób z działu kreacji, ale także z osób związanych ze strategią, designem, PR-em oraz ilustracją. To multidyscyplinarne grono doskonałych specjalistów, a przede wszystkim fantastycznych ludzi z prawdziwą pasją. Nowy zarząd będzie także starał się współpracować projektowo z osobami spoza zarządu, które zgłaszały swoją kandydaturę oraz pomysły na ciekawe inicjatywy branżowe.” – powiedział Maciek Twardowski. 

Na pierwszym spotkaniu został wybrany przewodniczący zarządu KTR – Maciek Twardowski, który będzie pełnił tę funkcję przez najbliższe 3 lata. 

To wielki zaszczyt, bardzo dziękuję nowemu zarządowi KTR za powołanie mnie na przewodniczącego. Dziękuję także wszystkim, którzy przez ostatnie lata włożyli mnóstwo energii i pasji w rozwój KTR-u, a teraz właśnie kończą swoją kadencję w zarządzie. KTR to ogromny, prawie 20-letni dorobek całego naszego środowiska, który trzeba uszanować. Jednocześnie to też przyszłość, misja i spore zadanie, które ciągle przed nami stoi. Zadanie wielowymiarowe polegające przede wszystkim na rozwoju, ciągłym docenianiu twórców oraz naszych partnerów po stronie klienta, rozwoju współczesnej roli Klubu oraz nieustającego wspierania rozwoju kreatywności. Jesteśmy już po pierwszym spotkaniu zarządu i jestem przekonany, że w tym gronie mamy ogromną moc, żeby taką misję realizować.” – dodaje Twardowski

O Konkursie KTR

Najlepsze reklamy biorą się z odwagi i talentu, a docenianie ich dodaje jeszcze więcej odwagi utalentowanym twórcom. Tym od 2004 roku zajmuje się KTR – największy i najbardziej rzetelny konkurs kreatywności w Polsce. KTR został stworzony przez twórców reklamy, którzy uczestniczą w ciągle zmieniającej się branży i wszystkie te zmiany uwzględniają, rozwijając konkurs. Celem KTRu jest wyłanianie najlepszych prac, ale także tych najlepszych z najlepszych, które będą przyznawane w czterech głównych kategoriach: Communication, Design, Technology oraz Craft. Więcej informacji o KTR na www.ktr.org.pl 

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zostało założone w 1997 roku. Organizacja zrzesza firmy, które tworzą efektywną komunikację marketingową, jest to obecnie 126 podmiotów: agencje full service, agencje mediowe, agencje brand design & consulting, agencje eventowe, agencje interaktywne, domy produkcyjne i agencje AdTech. Jednym z głównych zadań SAR jest promocja oraz animacja środowiska reklamowego w Polsce oraz tworzenie warunków do wymiany doświadczeń i wiedzy pomiędzy podmiotami działającymi na rynku. Ponadto działalność SAR obejmuje opracowywanie, systematyzowanie i popularyzowanie standardów przetargowych oraz dobrych praktyk biznesowych, organizowanie szkoleń, seminariów i edukowanie kadr, a także  prowadzenie badań branżowych. Oprócz tego SAR wraz Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych (Związek Mediów i Reklamy) prowadzi lobbing wokół prawa reklamy. Stowarzyszenie jest organizatorem wyznaczających standardy reklamowe konkursów i związanych z nimi konferencji: Effie Awards, Innovation Award i KTR. Od 1999 r. SAR jest członkiem European Association of Communications Agencies (EACA).  W Polsce SAR jest przedstawicielem międzynarodowego konkursu Cannes Lions. www.sar.org.pl 

Sebastian Nowak

Młodzi kreatywni wyłonieni! Przedstawiamy finalistów Young Creatives Cannes 2020!

Young Creatives Cannes 2020

15 maja wieczorem, w audycji na stronie newonce.radio zostali wyłonieni finaliści tegorocznej edycji konkursu Young Creatives Cannes 2020. Zwyciężców przedstawił Kuba Sagan członek zarządu Klubu Twórców Reklamy w rozmowie z Bartkiem Czarkowskim. Mimo wirtualnej formy finału, emocji nie zabrakło. Gospodarze na żywo łączyli się z finalistami.

To było bardzo ciekawe doświadczenie – przyznać podczas radiowej gali nagrody za prace powstałe w minionej rzeczywistości. Czy można o nich w takim razie powiedzieć, że straciły na aktualności? A czy kreatywność w ogóle może tracić na aktualności? Zupełnie nie. Przeglądając bowiem zwycięskie prace Young Creatives jestem głęboko przekonany, że ta „nowa normalność” będzie mimo wszystko cechować się czymś, co wiemy od bardzo dawna: to kreatywność pcha ludzkość naprzód. Na dowód tego: kilkoro młodych kreatywnych zaprowadziła no właśnie do Cannes! Gratuluję wszystkim zwycięzcom i dziękuję za możliwość spojrzenia na nasz nowy świat przez wasze okulary.

Kuba Sagan z zarządu Klubu Twórców Reklamy, współzałożyciel i dyrektor kreatywny Feeders Agency

Przedstawiamy młodych kreatywnych – finalistów konkursu Young Creatives Cannes 2020. Nagrody według 7 kategorii, zdobyli:

1. Aleksandra Kolarczyk i Jakub Świętochowsk,i MSL, w kategorii PR;
2. Mateusz Garbarczyk i Klaudia Jamróz, Value Media/Labcon, w kategorii MEDIA;
3. Pablo Dominguez Agregan i Bartosz Bulak, DDB Warszawa w kategorii PRINT;
4. Sylwia Janiszewska i Joanna Komorowska, VMLY&R, w kategorii DESIGN;
5. Filip Śliwa i Ada Kamienobrocka, VMLY&R, w kategorii FILM;
6. Tomasz Świstuń i Albert Stęclik, DDB/Dziadek do Orzechów, w kategorii DIGITAL;
7. Gabriela Janusz i Karolina Król, Kompania Piwowarska, w kategorii CLIENTS.

Prace finalistów będzie można zobaczyć na stronie konkursowej: https://ktr.org.pl/young-creatives/. A na fanpage’u KTR sukcesywnie będą pojawiać się posty przedstawiające zwycięskie duety.

Każda z kategorii miała dedykowane jury oraz partnera. Przewodniczącym kategorii Design był Daniel Marciniak z Ogilvy, a partnerem tej kategorii był Warszawski klub sportowy Dziki Warszawa. Kategorią Digital zaopiekowała się Wojtek Krosnowski z agencji GONG, a parterem był mbank. Obradom w kategorii PR przewodniczyła Katarzyna Kamińska Hill+Knowlton Strategies, a partnerem była organizacja KPH. Prace młodych marketerów w kategorii Clients, oceniało jury pod przewodnictwem Joanny Biernackiej z ISOBAR, partnerem kategorii – Storytel. Przewodniczącym łączonego jury Print/Film był Janek Majle z Change Servisplan, a partnerami odpowiednio byli Firsco oraz Polpharma z marką Metafen. Prace młodych mediowców oceniało jury pod przewodnictwem Kamila Wiszowatego z Value Media, a partnerem kategorii media była Fundacja im. Roberta Shumana.

Audycja z wręczenia nagród jest możliwa do obejrzenia i wysłuchania na fanpage’u Klubu Twórców Reklamy https://www.facebook.com/KlubTworcowReklamyKTR/.

Young Creatives Cannes to konkurs kierowany do młodych pracowników branży komunikacji marketingowej. Podobnie jak w poprzednich latach młodzi kreatywni mierzyli się z prawdziwymi briefami oraz oceną pracy branżowych ekspertów w siedmiu kategoriach — Print, Design, Film, Digital, PR, Media oraz Clients. Oprócz platformy wymiany doświadczeń́ oraz prezentacji młodych talentów, konkurs stanowi także polskie eliminacje do międzynarodowych finałów (Young Lions Competition) oraz daje możliwość wygrania wyjazdu na największy festiwal kreatywności — Cannes Lions.

Organizatorzy: Young Creatives: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Klub Twórców Reklamy, Cannes Lions

Pomysł oraz komunikacja wydarzenia: Dziadek do orzechów

Współpraca: Newonce, Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych

Partnerzy: DCODE MEDIA – Authorised Partner of Shutterstock in Poland, Drukomat.pl, Upright Music, Lunapark Motion Arts Collective, Storytel, Dziki Warszawa, Polpharma, mbank, Frisco, KPH, Fundacja im. Roberta Schumana.


Źródło: informacja prasowa SAR 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nagrody w Konkursie KTR 2019 wręczone!

25 złotych, 60 srebrnych oraz 85 brązowych nagród zostało wręczonych w największym w Polsce konkursie kreatywnym KTR 2019. Agencją Roku zostało VMLY&R, a tytuł Reklamodawcy Roku otrzymało Ben & Jerry’s.

7 czerwca, podczas Gali Konkursu KTR w Teatrze Polskim w Warszawie, wręczono nagrody twórcom za ich kreatywność i najlepsze pomysły. Jury spośród wszystkich prac nagrodzonych złotem wybrało najlepszą pracę w każdej kategorii: Craft, Design, Communication oraz najlepszą kampanię społeczną.  

Nagrody otrzymali:

  1. Best of Craft – Projekt fotograficzny „Goddesses” Zuzy Krajewskiej dla BWA Warszawa
  2. Best of Design  otrzymał The Voice From The Towers stworzony przez Sek Corp dla School of Form
  3. Best of Communication otrzymała Projekcja Trailera Gry „God Of War” na boisku NBA dla BBH New York i Sony Interactive Entertainment
  4. Best of Charity otrzymała „Niezniszczalna Tęcza” agencji 180HEARTBEATS + JUNG V. MATT dla Unilever / Ben&Jerry’s, Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza, Fundacja Wolontariat Równości

Tegoroczny konkurs KTR to przede wszystkim pochwała talentu i kreacji rodem z Polski. Jeśli kiedykolwiek zastanawialiśmy się nad tym, czy KTR może sięgać poza granice naszego kraju, to właśnie osiągnęliśmy ten etap. Konkurs pokazał, że talent naszych twórców nie zna granic. Polskie nazwiska coraz częściej pojawiają się wśród twórców komunikacji marketingowej, która nie jest prowadzona na naszym rynku. Z przyczyn oczywistych nie jest to jeszcze zjawisko powszechne dla agencji reklamowych, ale w zakresie produkcji i postprodukcji już pracujemy globalnie. A agencje i polskie pomysły nie pozostają w tyle. Najwyżej ocenione przez KTR pomysły kreatywne już zostały dostrzeżone na międzynarodowych festiwalach, takich jak One Show, D&AD czy Cannes Lions. Trzymajmy kciuki za kolejne sukcesy. Ogromne gratulacje należą się tegorocznej Agencji Roku, czyli VMLY&R, która po raz pierwszy zdobywa ten tytuł. W pełni zasłużony. Kudos! – Maciej Waligóra, przewodniczący zarządu KTR.

Wszystkie zgłoszone projekty (1260)  oceniało 80-osobowe jury pod przewodnictwem Bjorna Stahla – executive creative director/chief creative officer z INGO Stockholm

W tym roku po raz drugi Zarząd KTR przyznał także nagrodę HALL OF FAME za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegoroczne Hall of Fame otrzymali:  Darek Zatorski oraz Jarek Ziębiński.

Listę wszystkich nagród i nominacji w konkursie KTR można znaleźć na: STRONIE Z NAGRODAMI

Agencją Roku zostało VMLY&R. Reklamodawcą roku ogłoszono Ben&Jerry’s, a Papaya Films otrzymało tytuł Domu Produkcyjnego Roku, natomiast Platige Image  – Studia Posprodukcyjnego Roku. Od tego roku KTR nagradza przyznaje również nagrodę Studia Projektowego Roku, która otrzymało Muzk Management.

Ranking agencji w konkursie KTR 2019:

AGENCJA ROKU
Miejsce Firma Punkty
1 VMLY&R 64,75
2 DDB GROUP 63,75
3 180HEARTBEATS + JUNG V. MATT 55
4 MUZK MANAGEMENT 51,5
5 GREY GROUP POLAND 44

 

Dom Produkcyjny Roku

DOM PRODUKCYJNY ROKU
Miejsce FIRMA PUNKTY
1 PAPAYA FILMS 65,75
2 OPUS FILM 33
3 OTO FILM 30,5
4 DOBRO 29,25
5 FILM FICTION 23,5

 

Studio Postprodukcyjne Roku

STUDIO POSTPRODUKCYJNE ROKU
Miejsce FIRMA PUNKTY
1 PLATIGE IMAGE 86,25
2 TELEVISOR 23
3 BROSFX 15
4 LUNAPARK MOTION ARTS COLLECTIVE 10
5 JUICE SOUND 5

 

Studio Projektowe Roku

STUDIO PROJEKTOWE ROKU
Miejsce FIRMA PUNKTY
1 MUZK MANAGEMENT 37
2 MCCANN WORLDGROUP POLSKA 33,5
3 180HEARTBEATS + JUNG V. MATT 31,25
4 UVMW 27,5
5 SEK CORP 26,77

 

Podczas gali KTR wręczono również nagrodę w konkursie specjalnym Best of Facebook @ KTR 2019 kampaniom: Złoto dla  „#Volvolove” (Grey Group Poland dla Volvo Car Poland) Srebro dla „Coś do nich mam” (DDB Group dla Fundacja Rak’n’Roll / Avon) oraz Brąz kampanii „Instagramowa umowa” (Ogilvy dla nju mobile)

KTR to największy i najbardziej rzetelny polski festiwal kreacji reklamowej. Konkurs skierowany jest do osób i podmiotów z branży mediów i reklamy, których działania wpisują się w poszczególne kategorie i tworzą krajobraz komunikacji i marketingu w Polsce.

Więcej informacji o KTR na www.ktr.org.pl

Organizator: Klub Twórców Reklamy KTR, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Cannes Lions

Partnerzy: DCODE MEDIA Powered by Shutterstock, Drukomat.pl, Facebook, Lunapark, Upright Music, Wacom

Partner technologiczny: LG

Patroni medialni: Wirtulnemedia.pl, Label Magazine

Audytor: Firma prawnicza Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy

Design kampanii: BNA

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF