...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Ludzie 50-tki: Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski, Kubota – co ich inspiruje?

Kubota Wspólnicy

Co najbardziej inspiruje reaktywatorów marki Kubota? Co według nich miało największy wpływ na sukces tej inicjatywy? Jakie mają rady dla startujących biznesów? Zapraszamy do przeczytania trzeciej części rozmowy z Aliną, Joanną i Piotrem - Laureatami 12. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Co przyczyniło się do sukcesu Waszej firmy?

Sukces reaktywacji marki Kubota to wypadkowa olbrzymiego wysiłku zespołu, zdecydowanie wykraczającego poza godziny pracy od 8 do 16. Oprócz pracowitości i wiary w to, co robiliśmy, bardzo ważnym elementem była duża pokora. Wobec oczekiwań fanów, wobec ciężaru znaczeniowego związanego z marką, wobec własnych umiejętności. Reaktywacja tak znanej marki w wielu kwestiach była balansowaniem między skrajnie różnymi grupami odbiorców. Mając tak szerokiego klienta, łatwo się pogubić i stracić tożsamość.

Jest taka teoria w planistycznym podejściu do architektury miast, którą bardzo lubimy, że buduje się chodniki w miejsce wydeptanych przez ludzi ścieżek. Tak trochę postrzegamy naszą rolę jako reaktywatorów marki. Społeczność Kuboty te ścieżki wydeptuje, a nasz zespół stara się nimi podążać, chwilami je redefiniując.

Który moment w życiu uważacie za najbardziej kreatywny i dlaczego?

Tworzenie strategii oraz kolekcji na przyszły rok to zawsze bardzo ważne i twórcze momenty. Wiążą się z wieloma burzami mózgów oraz bodźcowaniem się trendami, branżą, sugestiami fanów. To one wyznaczają kierunki rozwoju firmy przez kolejne miesiące.

Kto lub co było i jest inspiracją w Waszych działaniach biznesowych? Dlaczego?

Fani Kuboty. Tatuaże Kuboty, śluby w Kubotach, rodzenie dzieci w Kubotach (sic!) itp. Fani marki każdego dnia pokazują, że Kubota to nie klapki, to styl życia. To jest niesamowite. Wielokrotnie dzięki fanom marki mieliśmy ciarki na ciele. Ze wzruszenia lub szczęścia.

Jakich rad udzielilibyście startującym biznesom na podstawie własnego doświadczenia?

O sukcesie każdego biznesu przesądzają przede wszystkim takie czynniki jak: dłubanie w tabelkach w excelu; świadomość słabych i mocnych stron Twoich wspólników i pracowników, długie rekrutacje, które pozwalają zachować idealną równowagę między pierwiastkiem kreatywności a analitycznym myśleniem w zespole i mądre liderowanie. W tym pokora, umiejętność słuchania i przyznawania się do błędów, czy niezwlekanie z decyzjami.

Przeczytaj także:

Ludzie 50-tki: Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski, Kubota – kim są i co robią?

Ludzie 50-tki: Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski, Kubota – jak funkcjonuje ich biznes i jakie mają plany na przyszłość?


Alina Sztoch

Alina Sztoch – Rocznik 1988, wychowana w chilloutowej wsi pośród niczego w środkowej Polsce. Magister prawa. Od 16 r. życia prenumerowała Forbesa, więc gdy podczas stażu w kancelarii uświadomiła sobie, że kariera prawniczki nie jest dla niej, kilka dni później założyła swoją pierwszą firmę. Uwielbia sporty zespołowe, szczególnie piłkę nożną. Niespełnione ambicje sportowe rekompensuje nieustannymi, poważnymi kontuzjami. Uwielbia podróże z żoną, spędzanie czasu z bliskimi osobami i robienie drinków. Marzy o wielkiej campingowej przyczepie, karnecie na Realu Madryt i klapkach Kubota w Muzeum Narodowym.

Joanna Kwiatkowska

Joanna Kwiatkowska – Rocznik 1991. Łodzianka z pochodzenia i zamieszkania. 10-letnie doświadczenie w branży IT, w tym e-Commerce, kompleksowego zarządzania i księgowości sklepów E-commerce, analityki i zarządzania dużymi zasobami danych. Współautorka ponad 10 projektów R&D o wartości 50 mln zł dofinansowanych przez NCBiR i RPO. Kilkunastoletnie trenowanie piłki nożnej, innych sportów zespołowych i futsalu oraz żywne zainteresowanie futbolem doprowadziło do kibicowania od młodych lat ŁKS-owi Łódź i Borussii Dortmund. Obecnie ergometr wioślarski, kolarstwo i siłownia.

Piotr Kwiatkowski

Piotr Kwiatkowski – rocznik 1989, łodzianin z krwi i kości, absolwent Szkoły Głównej Handlowej na Wydziale Finansów i Rachunkowości. Po ukończeniu studiów wrócił do Łodzi, aby tutaj prowadzić biznes. Założyciel klubokawiarni zmianatematu., klubu muzycznego GLOW oraz Balanga. Organizator koncertów, pokazów mody, pokazów filmowych, targów, warsztatów. Promotor pokolenia młodych artystów związanych z muzyką. Producent. Od 2017 roku pomaga w rodzinnym biznesie inwestując w budowę nieruchomości w Łodzi. Całe życie związany z muzyką elektroniczną. W wolnych chwilach uprawia snowboarding i windsurfing, a jego marzeniem jest odwiedzenie wszystkich kontynentów na świecie i nie tylko.

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ludzie 50-tki: Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski, Kubota – jak funkcjonuje ich biznes i jakie mają plany na przyszłość?

Kubota odbiera statuetke

Jakie trudności pojawiły się na drodze Aliny, Joanny i Piotra w procesie reaktywacji marki Kubota? Jak budują swój zespół i jakie mają plany na przyszłość? Zapraszamy do przeczytania drugiej części rozmowy z Laureatami 12. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Na jakie wyzwania odpowiada Wasz produkt?

Kubota daje radość, uśmiech i jest symbolem dystansu do siebie. Kubota jest firmą, która zajmuje się sprzedażą obuwia oraz odzieży, w tym klapków personalizowanych dla klientów B2B. W 2020 r. znacznie rozszerzyliśmy asortyment. Wprowadziliśmy do oferty kilka nowych modeli obuwia, w tym sandały i japonki, a także akcesoria jak np. nerki, czy nasz obecnie największy bestseller – bucket haty. Z kolei premiera naszej pierwszej streetwearowej kolekcji odzieży, złożonej m.in. z kreszowych dresów, t-shirtów i bluz miała miejsce latem 2021 r.

Jakie trudności napotkaliście po drodze? Czy dziś możemy powiedzieć, że ta sytuacja się zmieniła?

Fani Kuboty na początku cały czas „patrzyli nam na ręce” i podważali zarówno to, co robimy, jak i szczerość naszych intencji. Komentarze: „to jakieś podróby, a nie Kuboty” były na porządku dziennym. To oczywiście nieprawda. „Nowa” Kubota jest w prostej linii kontynuatorem „starej” Kuboty. Symbolicznym łącznikiem są osoby Doroty i Wiesława Michalskich. Teraz już jest łatwiej, ludzie nam ufają. Widzą, że robimy dobrą robotę i cieszą się z tego, w jakim kierunku idzie marka. Lubią to jak żonglujemy symbolami, które samorzutnie narosły wokół marki przez ponad 25 lat istnienia, to nieustanne, gombrowiczowskie zderzanie „niskiego” z „wysokim” czy swojskości z nowoczesnością.

Czy marzenia daje się realizować w pojedynkę? Jak budujecie swój zespół, który wspiera Was w pomyśle? Czy Wasza firma już ma w swoich strukturach dział HR, czy radzicie sobie inaczej, jak?

Biznes jest sportem drużynowym. Firma to przede wszystkim ludzie. Ktoś, kto uważa inaczej, nigdy nie przeskoczy pewnej skali. Dlatego właśnie staramy się tworzyć idealne miejsce do rozwoju. Miejsce, w którym ludzie się uśmiechają, czują się dobrze i, w którym mają poczucie realnej sprawczości. Naprawdę przykładamy olbrzymią wagę do kultury organizacyjnej w naszej firmie, i to się zwraca w trójnasób.

Czy mamy dział HR? Jeszcze nie. Większością procesów rekrutacyjnych zajmuje się Alina Sztoch, a wdrożeń dokonują liderzy lub menadżerowie.

Jakie macie plany rozwoju Waszego biznesu w przyszłości?

Naszym celem jest osiągnięcie pozycji lidera w sprzedaży klapków na rynku polskim, który w naszej ocenie jest ciągle nienasycony. Zamierzamy także podjąć aktywne działania w celu dynamicznej rozbudowy segmentu odzieżowego, przy założeniu, że nadal trzonem biznesu będzie sprzedaż klapków. Chcemy to zrobić przez bardzo prężny rozwój pionu e-commerce, personalizacji klapków oraz zacieśnianie współpracy z Jeronimo Martins Polska.

O potencjale rozwoju najlepiej świadczą promocje w sklepach Biedronki, gdzie nasze produkty rozchodzą się w ciągu kilku dni, a Jeronimo Martins Polska ze swojej perspektywy ocenia je, jako najlepsze promocje sprzedażowo-marketingowe w roku. Podkreślę, że JMP to naprawdę wymagający papierek lakmusowy. Ich sieć dystrybucji jest potężna, liczy ponad 3000 sklepów, klient jest bardzo różnorodny, a mimo tego każda promocja jest olbrzymim sukcesem dla obu stron. Co ważne, zasięgi wzmianek w Internecie na temat każdej akcji z Biedronką są kilkumilionowe i przyczyniają się do znacznego wzrostu przychodów w sklepie online.

Co do usługi customizacji klapkow, to w perspektywie dwóch lat chcemy uruchomić w naszym sklepie internetowym usługę personalizacji klapków dla klientów indywidualnych. Jest to najświeższy trend na styku e-commerce i mody, a nie ma takiej drugiej usługi w Europie – konkurencja oferuje częściowo personalizację klapków, ale w zdecydowanie bardziej okrojonym zakresie.

Przeczytaj także:

Ludzie 50-tki: Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski, Kubota – kim są i co robią?

Ludzie 50-tki: Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski, Kubota – co ich inspiruje?


Alina Sztoch

Alina Sztoch – Rocznik 1988, wychowana w chilloutowej wsi pośród niczego w środkowej Polsce. Magister prawa. Od 16 r. życia prenumerowała Forbesa, więc gdy podczas stażu w kancelarii uświadomiła sobie, że kariera prawniczki nie jest dla niej, kilka dni później założyła swoją pierwszą firmę. Uwielbia sporty zespołowe, szczególnie piłkę nożną. Niespełnione ambicje sportowe rekompensuje nieustannymi, poważnymi kontuzjami. Uwielbia podróże z żoną, spędzanie czasu z bliskimi osobami i robienie drinków. Marzy o wielkiej campingowej przyczepie, karnecie na Realu Madryt i klapkach Kubota w Muzeum Narodowym.

Joanna Kwiatkowska

Joanna Kwiatkowska – Rocznik 1991. Łodzianka z pochodzenia i zamieszkania. 10-letnie doświadczenie w branży IT, w tym e-Commerce, kompleksowego zarządzania i księgowości sklepów E-commerce, analityki i zarządzania dużymi zasobami danych. Współautorka ponad 10 projektów R&D o wartości 50 mln zł dofinansowanych przez NCBiR i RPO. Kilkunastoletnie trenowanie piłki nożnej, innych sportów zespołowych i futsalu oraz żywne zainteresowanie futbolem doprowadziło do kibicowania od młodych lat ŁKS-owi Łódź i Borussii Dortmund. Obecnie ergometr wioślarski, kolarstwo i siłownia.

Piotr Kwiatkowski

Piotr Kwiatkowski – rocznik 1989, łodzianin z krwi i kości, absolwent Szkoły Głównej Handlowej na Wydziale Finansów i Rachunkowości. Po ukończeniu studiów wrócił do Łodzi, aby tutaj prowadzić biznes. Założyciel klubokawiarni zmianatematu., klubu muzycznego GLOW oraz Balanga. Organizator koncertów, pokazów mody, pokazów filmowych, targów, warsztatów. Promotor pokolenia młodych artystów związanych z muzyką. Producent. Od 2017 roku pomaga w rodzinnym biznesie inwestując w budowę nieruchomości w Łodzi. Całe życie związany z muzyką elektroniczną. W wolnych chwilach uprawia snowboarding i windsurfing, a jego marzeniem jest odwiedzenie wszystkich kontynentów na świecie i nie tylko.

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ludzie 50-tki: Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski, Kubota – kim są i co robią?

Kubota Reaktywatorzy

Nie ma w naszym kraju osoby, która nie znałaby klapek Kubota. W pewnym momencie jednak marka zniknęła z rynku, by z przytupem powrócić do sprzedaży i do naszych serc. Przedstawiamy laureatów 12. edycji rankingu 50 Kreatywnych, ludzi odpowiedzialnych za przywrócenie na rynek marki kultowych klapków Kubota.

Jakie były okoliczności powstania Waszego projektu?

W 2018 razem z Piotrem Kwiatkowskim, Asią Kwiatkowską oraz Wacławem Mikłaszewskim byliśmy grupą młodych przedsiębiorców, którzy chcieli stworzyć dochodowy i satysfakcjonujący biznes. Piotr miał pomysł na klapki z wymiennymi paskami, który ostatecznie ewoluował w stronę reaktywacji Kuboty. Od początku przyświecał nam jeden cel – oddać cesarzowi, co cesarskie i przywrócić kultową markę lat 90. do łask. Pamiętamy, jak w pierwszej notce do mediów pisaliśmy: „W nowym stylu, acz tradycyjnej oprawie – paluchem szurając dyskretnie, wraca, by energią lat dziewięćdziesiątych dokonać klapkowej rewolucji”.

Po części już udało się to zrobić! Ludzie ponownie pokochali klapki Kubota. W 2020 r. potroiliśmy przychody w stosunku do 2019 r., w 2021 r. również osiągnęliśmy kilkudziesięcioprocentowe wzrosty przychodów. Mamy 2500 SKU, otworzyliśmy 2 sklepy stacjonarne w Warszawie i Poznaniu oraz 1 wyspę handlową. Zatrudniamy ponad 35 osób, jesteśmy po udanej zbiórce crowdfundingowej, a w 1Q 2022 r. zadebiutujemy na NewConnnect.

Co ważne – w 2019 r. do zespołu dołączyli Wiesław i Dorota Michalscy, założyciele marki Kubota. W momencie, gdy potrzebowaliśmy środków na rozwój, to właśnie oni zostali naszymi pierwszymi inwestorami. Historia zatoczyła piękne koło 🙂

Jak wyglądały początki Waszej działalności? Co było dla Was najważniejsze podczas pierwszych kroków, jakie stawiała firma?

Warto podkreślić, że reaktywacja Kuboty nie oznaczała tylko przywrócenia do życia marki i produktów, ale również wiązała się ze zorganizowaniem naprawdę wielu procesów z dziedziny logistyki, promocji i sprzedaży. Od początku wiedzieliśmy, że głównym kanałem dystrybucji będzie e-commerce. Tym samym zagospodarowania wymagały takie obszary jak m.in. marketing i komunikacja, kampanie online, analityka, user experience, social media, influencerzy czy technologia. Każdy z tych obszarów był dla nas sporym wyzwaniem, głównie ze względu na fakt, że na początku wszystko robiły 3 osoby.

Co było najważniejsze podczas stawiania pierwszych kroków? Słuchanie fanów marki i dużo pokory. Z dnia na dzień musieliśmy nauczyć się zarządzać marką, która krąży wokół sezonowej mody i aspiruje do komentowania rzeczywistości. To wszystko wymagało i nadal wymaga dużej elastyczności i czujności. Kubota to broń o olbrzymiej sile rażenia, ale trzeba z niej umiejętnie i celnie korzystać.

Co było momentem przełomowym w Waszym biznesie i co się z tym wiązało?

Trudno nam wymienić jeden taki moment, ale na pewno:

  1. Połączenie sił z Wiesławem i Dorotą Michalskimi, pierwszymi właścicielami marki.
  2. Wprowadzenie do oferty klapków Rzep.
  3. Nawiązanie współpracy z Jeronimo Martins Polska.
  4. Przekształcenie się w spółkę akcyjną oraz zakończona sukcesem przed czasem publiczna oferta akcji.

Przeczytaj także:

Ludzie 50-tki: Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski, Kubota – jak funkcjonuje ich biznes i jakie mają plany na przyszłość?

Ludzie 50-tki: Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski, Kubota – co ich inspiruje?


Alina Sztoch

Alina Sztoch – Rocznik 1988, wychowana w chilloutowej wsi pośród niczego w środkowej Polsce. Magister prawa. Od 16 r. życia prenumerowała Forbesa, więc gdy podczas stażu w kancelarii uświadomiła sobie, że kariera prawniczki nie jest dla niej, kilka dni później założyła swoją pierwszą firmę. Uwielbia sporty zespołowe, szczególnie piłkę nożną. Niespełnione ambicje sportowe rekompensuje nieustannymi, poważnymi kontuzjami. Uwielbia podróże z żoną, spędzanie czasu z bliskimi osobami i robienie drinków. Marzy o wielkiej campingowej przyczepie, karnecie na Realu Madryt i klapkach Kubota w Muzeum Narodowym.

 

 

Joanna Kwiatkowska

Joanna Kwiatkowska – Rocznik 1991. Łodzianka z pochodzenia i zamieszkania. 10-letnie doświadczenie w branży IT, w tym e-Commerce, kompleksowego zarządzania i księgowości sklepów E-commerce, analityki i zarządzania dużymi zasobami danych. Współautorka ponad 10 projektów R&D o wartości 50 mln zł dofinansowanych przez NCBiR i RPO. Kilkunastoletnie trenowanie piłki nożnej, innych sportów zespołowych i futsalu oraz żywne zainteresowanie futbolem doprowadziło do kibicowania od młodych lat ŁKS-owi Łódź i Borussii Dortmund. Obecnie ergometr wioślarski, kolarstwo i siłownia.

 

 

Piotr Kwiatkowski

Piotr Kwiatkowski – rocznik 1989, łodzianin z krwi i kości, absolwent Szkoły Głównej Handlowej na Wydziale Finansów i Rachunkowości. Po ukończeniu studiów wrócił do Łodzi, aby tutaj prowadzić biznes. Założyciel klubokawiarni zmianatematu., klubu muzycznego GLOW oraz Balanga. Organizator koncertów, pokazów mody, pokazów filmowych, targów, warsztatów. Promotor pokolenia młodych artystów związanych z muzyką. Producent. Od 2017 roku pomaga w rodzinnym biznesie inwestując w budowę nieruchomości w Łodzi. Całe życie związany z muzyką elektroniczną. W wolnych chwilach uprawia snowboarding i windsurfing, a jego marzeniem jest odwiedzenie wszystkich kontynentów na świecie i nie tylko.

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

WoshWosh zbiera obuwie dla potrzebujących

WoshWosh

Już 6 kwietnia rusza zbiórka butów “Przekaż Wiosnę” dla osób potrzebujących, organizowana przez firmę WoshWosh - pierwszą w Europie firmę łączącą usługi renowacji, czyszczenia, customu i naprawy obuwia. Akcja potrwa od 6 kwietnia do 20 kwietnia. Zebrane i odświeżone obuwie trafi do najbardziej potrzebujących - domów samotnych mam, domów dziecka, osób bezdomnych za pośrednictwem fundacji. Do tegorocznej edycji, jako główny partner akcji, dołączyła firma odzieżowa LPP, która będzie zbierać buty wśród swoich pracowników. Martyna Zastawna – założycielka WoshWosh jest laureatką 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Wiosna to czas porządków, to czas kiedy zabierając się za sprzątanie naszych szaf, często pozbywamy się butów z minionych sezonów, najczęściej w najprostszy i najmniej odpowiedzialny sposób – wyrzucając je do śmieci. Tymczasem wśród nas jest mnóstwo osób, dla których nasze niepotrzebne buty będą największą potrzebą i radością.

Akcja ma na celu pomoc osobom potrzebującym, ale także poszerzenie świadomości na temat działań zero waste i popularyzowania kwestii związanych z odpowiedzialną modą. Dzięki akcji znoszone przez lata buty, które często lądują w śmietniku, mogą dostać drugie życie i realnie przydać się komuś, kto ich bardzo potrzebuje.

Rocznie produkowane jest na świecie ok. 22 miliardów par butów, 300 milionów wyrzuca się już po roku użytkowania. A przecież zamiast trafiać do kosza mogłyby dostać drugie życie i przydać się innym.

Martyna Zastawna, pomysłodawczyni akcji zbiórki obuwia oraz
założycielka WoshWosh

To nie pierwsza zbiórka, którą organizuje Martyna. Jej firma dzięki trzem edycjom “Przynieś obuwie dla bezdomnego” zebrała już ponad 15 tysięcy par butów i tym samym pomogła przetrwać zimę prawie połowie osób bezdomnych w Polsce.

Dzięki partnerom akcji “Przekaż wiosnę”, WoshWosh liczy na jeszcze lepszy wynik. Do akcji włączyły się: LPP, Kuehne+Nagel i Stena Recycling – te firmy będą zbierać obuwie wśród swoich pracowników, pokryją również koszt wyczyszczenia zebranego przez siebie obuwia. Partnerem akcji będzie także Converse, który zasponsoruje odświeżenie zebranych podczas akcji butów marki Converse. Do akcji przyłączył się także Balagan, w którym będzie zbierane obuwie na akcję oraz firma Kubota, która przekaże ponad 200 par klapków, a także buty zebrane wśród pracowników.

Patronami medialnymi są: Her Impact, Fashion Revolution Polska, SzeptSzum oraz Jetline.

Akcja startuje 6 kwietnia i potrwa do 20 kwietnia.
Obuwie można dostarczyć:

  • Bezpośrednio do pracowni WoshWosh: ul. Międzyborska 57/65 04-027 Warszawa lub wysyłać z dopiskiem “przekaż wiosnę” pod ten sam adres
  • W dwóch Pick up Pointach WoshWosh: Lublin ul. Królowej Bony 8 (Strefa Prania), Swarzędz ul. Rynek 25 (Pralnia Kierzkowski)
  • W butiku BALAGAN na ul. Mysiej 3 w Warszawie

Firma zbiera obuwie zarówno męskie, damskie jak i dziecięce.

Więcej szczegółów:
https://www.facebook.com/woshwoshPL


Źródło: WoshWosh

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF