...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

TakDlaPodpasek.pl ma zachęcić do podpisania się pod apelem do rządzących o bezpłatny dostęp do podpasek w każdej polskiej szkole.

Havas Warsaw zrealizował kampanię dla Okresowej Koalicji i Kulczyk Foundation. Celem akcji jest wsparcie wszystkich dziewczynek w Polsce w godnym przeżywaniu okresu oraz uchronienie ich przed opuszczaniem zajęć lekcyjnych z powodu miesiączki. Wbrew powszechnym stereotypom, ubóstwo i wykluczenie menstruacyjne występują także w naszym kraju i w dużym stopniu dotyczą dziewczynek. Potwierdzają to badania[1] Kulczyk Foundation z 2020 oraz 2022 roku.

Startuje duża, ogólnopolska kampania, która zwraca uwagę na problem ubóstwa menstruacyjnego wśród dziewczynek. TakDlaPodpasek.pl ma zachęcić do podpisania się pod apelem do rządzących o bezpłatny dostęp do podpasek w każdej polskiej szkole.

Havas Warsaw zrealizował kampanię dla Okresowej Koalicji i Kulczyk Foundation. Celem akcji jest wsparcie wszystkich dziewczynek w Polsce w godnym przeżywaniu okresu oraz uchronienie ich przed opuszczaniem zajęć lekcyjnych z powodu miesiączki. Wbrew powszechnym stereotypom, ubóstwo i wykluczenie menstruacyjne występują także w naszym kraju i w dużym stopniu dotyczą dziewczynek. Potwierdzają to badania[1] Kulczyk Foundation z 2020 oraz 2022 roku.

Wynika z nich, że aż 54% nastolatek w Polsce przynajmniej raz nie poszło do szkoły z powodu okresu. 21% dziewczynek musiało zwolnić się z lekcji z powodu braku środków higieny menstruacyjnej. 67% Polek przyznaje, że zdarzyło im się nie mieć w szkole dostępu do podpasek. Jednocześnie 64% Polek i Polaków uważa, że podpaski w szkołach powinny być darmowe.

W Polsce żyją obecnie ponad 2 mln dziewczynek w wieku 9-19 lat. Większość z nich miesiączkuje lub w niedalekim czasie zacznie miesiączkować. Zapewnienie im dostępu do środków higieny menstruacyjnej oraz edukacji na temat zdrowia menstruacyjnego to pierwszy krok do wzmocnienia pewności siebie i budowania wspierającego środowiska wśród rówieśników. Akcja ma również na celu zniwelowanie tabu i stygmatyzacji, które towarzyszą miesiączce.

„Podczas tworzenia kampanii zaskoczyło nas wiele. Nie tylko statystyki, które w przerażający sposób pokazują wymiar problemu, jakim jest ubóstwo menstruacyjne, ale również brak możliwości nagłośnienia tematu w przestrzeni publicznej. Sytuacja zmusiła nas do przygotowania spotów w różnych wariantach, ponieważ pokazanie na bieliźnie krwi menstruacyjnej okazało się zbyt odważnym obrazem. Mamy nadzieję, że tą akcją uda nam się wywołać pozytywną zmianę w tych dwóch obszarach” – mówi Anna Żurek, Account Director Havas Warsaw.

Havas Warsaw, wspólnie z Okresową Koalicją i Kulczyk Foundation chcą zapewnić bezpłatny dostęp do środków menstruacyjnych i edukacji na temat zdrowia menstruacyjnego we wszystkich polskich szkołach. Celem jest zmiana systemowa i wprowadzenie w życie ustawy, która zmieni prawo w tym zakresie. Chcemy pójść śladami Anglii, Francji, Szkocji czy Nowej Zelandii, gdzie takie przepisy i programy już istnieją.

„Z powodu ubóstwa i wykluczenia menstruacyjnego czy stygmatyzacji na tle miesiączki, dziewczynki są poddawane ogromnej społecznej presji. To my, dorośli, mamy obowiązek o nie zadbać. Wprowadźmy w życie przepisy, dzięki którym we wszystkich polskich szkołach pojawią się darmowe środki menstruacyjne i edukacja na temat zdrowia menstruacyjnego. Powiedzmy TAK podpaskom w każdej polskiej szkole” – mówi Dominika Kulczyk, Prezeska Kulczyk Foundation.

Kampania, która startuje 17 kwietnia obejmuje spoty do TV – 30” i 2 x 15”, video do Internetu oraz kampanię w SoMe. Za zakup mediów odpowiada Havas Media. Do działań pro bono przyłączyli się również Influencerzy, do których pomogli dotrzeć Lettly i Havas Play.

Powiedz TAK dla podpasek we wszystkich polskich szkołach i podpisz apel: www.takdlapodpasek.pl

Cały spot dostępny na: https://www.youtube.com/watch?v=MZm1BocB8D8

Spot bez krwi menstruacyjnej:

 

[1]Raport dotyczący menstruacji z badania jakościowo-ilościowego, Difference dla Kulczyk Foundation, 2020. Sondaż na temat dostępu do środków menstruacyjnych w szkołach, Kantar na zlecenie Kulczyk Foundation, 2022

 

Kontakt dla mediów:
Alicja Truchel
Havas Group Poland
512 905 001
alicja.truchel@havas.com

O Havas Warsaw
Zintegrowana agencja komunikacyjno-marketingowa. Naszą misją jest tworzenie rozwiązań kreatywnych i strategii mediowych opartych na filozofii Meaningful Brands – wnoszących realną wartość w życie konsumenta i podnoszących jego jakość. Czerpiemy z zasobów Grupy Vivendi, dzięki czemu naszym klientom możemy zaoferować najbardziej efektywne rozwiązania na styku mediów, kreacji, rozrywki i muzyki.
Zespół najlepszych specjalistów, doświadczenie oraz gruntowna wiedza na temat skutecznego łączenia kanałów komunikacji sprawiają, że Havas Warsaw jest w stanie zaoferować kompleksową ofertę 360° każdemu Klientowi.

O Okresowej Koalicji
Zrzeszenie ponad 20 organizacji i ekspertek zajmujących się normalizacją tematu miesiączki. 8 marca 2023 roku przypadła druga rocznica Manifestu Koalicji na rzecz przeciwdziałania problemowi ubóstwa i wykluczenia menstruacyjnego. Okresowa Koalicja walczy z tym problemem, dostarczając środki menstruacyjne do szkół, domów dziecka czy ośrodków dla uchodźczyń i uchodźców.

O Kulczyk Foundation
Fundacja od 10 lat walczy z nierównościami, które dotykają kobiety i dziewczynki na całym świecie. Jak dotąd Kulczyk Foundation zrealizowała ponad 200 projektów pomocowych w niemal 70 krajach. Celem działań Fundacji jest rzeczywistość pozbawiona ograniczeń ze względu na płeć. W 2020 roku Kulczyk Foundation przeprowadziła pierwsze w Polsce badania dotyczące menstruacji, a w 2021 roku zainicjowała utworzenie Okresowej Koalicji.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Podpaski w szkole dla każdej dziewczyny

Fot. ZS nr 2 w Pabianicach

Dzięki nowemu programowi Kulczyk Foundation i marki Rossmann do 96 szkół z 16 województw trafiło dokładnie 92 160 paczek z podpaskami.

 

Dziewczynka, która z powodu miesiączki nie pojawi się w szkole, już zawsze będzie przekonana, że jest gorsza od chłopców. Zawsze będzie jej mniej – w rodzinie, w pracy, w dorosłym życiu. Nasza akcja to złamanie tego schematu i jasny komunikat dla dziewczyn – nie jesteście gorsze. Jesteście tak samo wartościowe i wolne. Jeśli zdacie sobie z tego sprawę, nikt wam tej wolności już nie odbierze.

Dominika Kulczyk, Prezeska Kulczyk Foundation.

W programie biorą udział szkoły podstawowe i ponadpodstawowe. W dystrybucję podpasek zaangażowało się prawie 300 wolontariuszek, które promują także wiedzę na temat okresu. Oprócz całorocznego zapasu podpasek, uczennice otrzymały od nas także dostęp do materiałów dotyczących zdrowia i higieny menstruacyjnej. Na ich podstawie nauczyciele i nauczycielki mogą prowadzić zajęcia z zakresu dojrzewania czy menstruacji np. w czasie godziny wychowawczej.

Ostatni Raport Kulczyk Foundation pokazuje, że nawet co piątej Polce zdarzyło się nie mieć pieniędzy na zakup odpowiednich podpasek. Z badania wynika też, że 1/3 nastolatek nie jest przygotowana na przyjście swojej pierwszej miesiączki. Aby zapobiec takim sytuacjom, przygotowaliśmy dla niemal 100 szkół w Polsce pakiety z podpaskami, które przez cały rok szkolny będą dostępne w szkolnych toaletach. Zależy nam, by temat okresu nie był tematem tabu. Moment pierwszej miesiączki jest ważnym przeżyciem i nie powinien kojarzyć się z czymś wstydliwym.

Joanna Wojtasik, kierowniczka sekcji ds. zrównoważonego rozwoju w Rossmannie.

Miesiączka jest tematem niewidocznym w każdej kulturze i pod każdą szerokością geograficzną, także w Polsce. Jak wynika z raportu Kulczyk Foundation, aż 42% kobiet deklaruje, że w ich w ich rodzinnym domu o okresie się nie mówi się lub nie mówiło wcale. Dla 23% badanych jest to z kolei temat krępujący. Kulczyk Foundation i Rossmann wspierają projekty dedykowane kobietom, które mają wzmocnić ich pozycję. Szczególny nacisk kładziemy na walkę z ubóstwem i wykluczeniem menstruacyjnym. Problem ten wpływa negatywnie na niemal każdy aspekt życia kobiet.


Źródło: Kluczyk Fundation

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dziś Międzynarodowy Dzień Dziewcząt!

Gwatemala fot. Kulczyk Foundation

Dziś Międzynarodowy Dzień Dziewcząt. Dzień, w którym Kulczyk Foundation przypomina, że wszyscy jesteśmy równi, bez względu na płeć.

„Digital Generation, Our Generation” to tegoroczne hasło dnia ustanowionego przez ONZ. Przypomina ono o lukach w dostępie do nowoczesnych technologii pomiędzy chłopcami i dziewczętami. Także jeśli chodzi o zdobywanie nowych kompetencji.

Kulczyk Foundation walczy z nierównościami płciowymi na całym świecie, również w dostępie do technologii. Jednym z takim miejsc jest Gwatemala, państwo w Ameryce Środkowej. Tam razem z organizacją El Patojismo, w miejscu zwanym La Casa, stworzyli Safe Place – bezpieczną przestrzeń dla miejscowych dziewczynek i kobiet.

Przy okazji Międzynarodowego Dnia Dziewcząt otrzymali od nich nagrania, w których dziewczynki i opiekunki grupy opowiadają jak bardzo komputery, tablety i sama La Casa zmieniły ich codzienne życie:

Do włączenia się w obchody Międzynarodowego Dnia Dziewcząt Kulczyk Foundation namawia wszystkie placówki edukacyjne i wychowawcze w Polsce. To może być całodniowe wydarzenie, jedna lekcja lub nawet chwila dyskusji na ten temat.

W tym celu nauczycielki i nauczyciele, ale także rodzice czy opiekunowie mogą skorzystać z przygotowanych przez nas propozycji. Znaleźć można je w tekście poświęconym Międzynarodowemu Dniu Dziewcząt i załącznikach do niego:

Sprawdź propozycje 

Wszystkich, którzy biorą udział w Międzynarodowym Dniu Dziewcząt, Kulczyk Foundation zachęca do umieszczania zdjęć z organizowanych wydarzeń w profilach społecznościowych.

Nie zapomnijcie o hasztagach: #MiędzynarodowyDzieńDziewcząt i #DayOfTheGirlChild oraz oznaczeniu @KulczykFoundation.

Tylko razem możemy zmienić świat.


Źródło: Kulczyk Foundation 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Grzegorz Łaguna rzecznikiem prasowym Kulczyk Foundation

Grzegorz Łaguna

Grzegorz Łaguna, do niedawna dziennikarz Telewizji Polsat, objął funkcję Rzecznika Prasowego Kulczyk Foundation.

Łaguna to wieloletni dziennikarz, publicysta i prezenter telewizyjny. Na antenie Telewizji Polsat relacjonował na żywo najważniejsze wydarzenia polityczne i społeczne w Polsce, m.in. wybory prezydenckie w 2020 roku. Polityką zajmował się także w studiu. Był jednym z głównych autorów „Wydarzeń” emitowanych o godzinie 12:50.

Reprezentowanie Kulczyk Foundation postrzegam jako przedłużenie dziennikarskiej misji. Fundacja ma na swoim koncie projekty realizowane w 65 krajach. Taka skala działania to ogromna odpowiedzialność, ale nie mam wątpliwości, że jestem we właściwym miejscu.

Grzegorz Łaguna

Wcześniej Łaguna był dziennikarzem m.in. Superstacji i Wirtualnej Polski. Na antenie Superstacji prowadził swój autorski program – „Debatę Grzegorza Łaguny” oraz liczne pasma informacyjne i publicystyczne. Był też gospodarzem wieczorów wyborczych.

W przeszłości pracował również w „Życiu Warszawy”, TVP Olsztyn i TVN Warszawa. Był autorem wielu wywiadów prasowych i telewizyjnych. Komentował też bieżącą politykę dla kilku innych redakcji.

Grzegorz Łaguna objął stanowisko 1 września 2021 roku. Rzecznik Prasowy Kulczyk Foundation jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył studia magisterskie z dziennikarstwa i komunikacji społecznej, ze specjalizacją telewizyjną.


Źródło: Kulczyk Foundation

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Przemysław Pohrybieniuk nowym Dyrektorem Zarządzającym Kulczyk Foundation

Przemysław Pohrybieniuk - fot. Business Edge

1 grudnia 2020 r. Przemysław Pohrybieniuk objął stanowisko Dyrektora Zarządzającego Kulczyk Foundation.

Przemysław Pohrybieniuk (49 lat) jest doświadczonym liderem z ponad 25-letnim stażem w firmach krajowych i międzynarodowych oraz organizacjach pozarządowych. Odpowiadał za różne aspekty zarządzania, marketingu, rozwoju biznesu, zarządzania reputacją i komunikacji społecznej, m.in. w międzynarodowych firmach – liderach w swoich branżach: Danone (członek zarządu), PwC, BBDO (PR), Dentons czy organizacji społecznych, takich jak Fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową” (prezes zarządu) i ACCA (dyrektor zarządzający na Polskę i Kraje Bałtyckie).

Misją Kulczyk Foundation jest walka o wolność kobiet w sferze świadomości, ciała i bytu. Marzę o tym, abyśmy skutecznie rozwiązywali realne problemy stojące przed kobietami, ale i wspierali je w ich własnej wolności oraz dawali im siłę i narzędzia do realizacji ich własnego potencjału. Naszym głównym projektem jest poradzenie sobie z problemem ubóstwa menstruacyjnego na całym świecie. Z badań przeprowadzonych na nasze zlecenie wynika, że ponad 500 milionów kobiet na świecie nie ma dostępu do środków higieny menstruacyjnej – MY musimy to zmienić! Jestem zdeterminowana, aby w najbliższych latach wprowadzić rozwiązania, które zmienią tę sytuację. Dlatego wzmacniam zespół fundacji – zaprosiłam do współpracy Przemka Pohrybieniuka, którego doświadczenie w świecie biznesu połączone z sukcesami w działaniach społecznych powinno dać nam nową wizję i energię do działania. Wierzę, że Przemek podoła tym wyzwaniom, bo jest niezwykle doświadczonym managerem, liderem z prawdziwego zdarzenia, a także – co bardzo istotne – świetnym i dobrym człowiekiem. Cieszę się, że będzie zarządzał bieżącą pracą Kulczyk Foundation. Wierzę, że dzięki niemu fundacja zrealizuje istotne programy filantropijne na świecie. Witamy na pokładzie!

Dominika Kulczyk, prezeska Kulczyk Foundation

Przemysław Pohrybieniuk był współtwórcą i liderem jednego z najważniejszych programów społecznych w Polsce „Podziel się posiłkiem” – programu marketingu zaangażowanego społecznie oraz „Mlecznego Startu” – produktu z obszaru biznesowych innowacji społecznych.

Obecnie jest także Członkiem Rady Programowej Kongresu Ekonomii Wartości (Open Eyes Economy Summit) w Krakowie, Członkiem Rady Uczelni Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu oraz Rady Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”.

Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego (ukończył studia magisterskie na kierunku Stosunki Międzynarodowe) oraz Szkoły Zarządzania University of Bath (Wielka Brytania – MSC). Żonaty, ojciec trzech córek.


Źródło: informacja prasowa Kulczyk Foundation

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF