...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Czym jest złowieszczo brzmiąca Great Resignation? Jak pracodawcy powinni reagować na ten trend?

Start drugiej edycji Dream Employer

Great resignation – wyzwanie dla organizacji i ich zespołów HR czy szansa na poprawę relacji pracodawca-pracownik?

Gwałtownie spadające zaangażowanie i przywiązanie pracownika do pracodawcy oraz szybko rosnące oczekiwania dotyczące finansów, warunków i środowiska pracy. Ogromna skala rotacji pracowników w wielu branżach, zwłaszcza tzw. essential workers, do których należą zawody w sektorze zdrowia, gastronomii czy w handlu i logistyce.

Według EY Great Resignation jest jednym z trzech mega trendów (3xG – GIG Economy, Great Resignation, Globalizacja Trendów), które zdominują rynek pracy w 2022 roku.

Groźnie brzmiąca „wielka rezygnacja” to zjawisko, którego początek można było zauważyć w Stanach Zjednoczonych już w pierwszej połowie 2021 roku. Od kwietnia do października z pracy zrezygnowało ponad 27 mln Amerykanów. Rynek europejski nie pozostaje jednak obojętny na duże zmiany w zatrudnieniu, które wywołała pandemia. Badanie firmy doradczej Kincentic z III kwartału 2021 wskazuje, że aż 57% pracowników rozważa zmianę pracy. To 13% więcej niż na początku roku.

Wielka rezygnacja to trend pochodzący ze Stanów Zjednoczonych, prognozowany również na naszym rynku. Czy w Polsce będziemy mówić jednak o fali wielkich rezygnacji, czy też o fali wielkich rotacji, to kwestia badań. O tym będziemy na pewno w tym roku w Dream Employerze rozmawiać i ten temat poszerzać. Jedno jest pewne – z perspektywy statupów, takim wyzwaniem, które zostało określone również w raporcie Startup Poland jest utrzymanie pracownika i wspieranie go tak, by jak najdłużej chciał pozostać w organizacji. Nie służy temu ani wielkie rozczarowanie, ani wielka rezygnacja, również GIG Economy, czyli zmiana podejścia do pracy, pewna elastyczność, która pojawiła się wśród pracowników. Młode osoby określają firmy nie jako miejsca pracy, a jako wartości, które niesie za sobą i z którymi identyfikuje się organizacja, w której chcą pracować. To są te elementy, o których warto rozmawiać, które warto podkreślać i nad którymi uczestnicy Dream Employera, ale tez ci, którzy prowadząc firmy szukają jakichś wskazówek, drogowskazów powinni się kierować.

Ewa Janus-Khouri, CEO, Centrum Kreatywności Targowa, Członkini RP i Jury DE

Jest wiele motywatorów podjęcia zmiany bądź zrezygnowania z obecnej pracy nawet bez żadnej innej pewnej oferty w zanadrzu. Wśród głównych przyczyn wymieniane są przede wszystkim pogorszenie się warunków pracy, zmiana priorytetów i rosnąca otwartość pracowników na zmiany, poszukiwanie bardziej rozwojowego środowiska czy brak empatii i sposób traktowania przez pracodawcę. Z drugiej strony są przyczyny związane z brakiem satysfakcji i wypaleniem zawodowym. Coraz częściej pracownicy dochodzą do granicy tolerancji zmian wywołanych pracą zdalną i izolacją, wpływających także na zdrowie. Są stale wyczerpani, nie czują sensu wykonywanej pracy i zaczynają się zastanawiać nad faktyczną jej wartością. Rośnie także liczba osób, które rezygnują w dość krótkim czasie po podjęciu nowej pracy z powodu dużego rozdźwięku między oczekiwaniami i zapewnieniami a tym jak wygląda rzeczywistość w danej organizacji.

Wiemy, jakie zwykle są przyczyny masowych rotacji pracowników w naszych firmach. Spędza to sen z powiek HR-owcom i menedżerom. Gdy szukamy recepty jak temu zapobiegać, warto zadać sobie pytanie: jacy pracownicy są mniej podatni na odejścia, jacy są bardziej lojalni, mocniej zaangażowani i związani z firmą na dobre i na złe? Pracownicy 50+! Może warto inwestować w tych doświadczonych? A może nawet warto poszukać takich na rynku pracy? Nie wierzmy stereotypom i spróbujmy. Tym bardziej że demografia jest nieubłagana. Portal Flexi.pl – praca i aktywność 50+ pokazuje dobre przykłady, zachęca pracodawców do sięgania po takie rozwiązania i pomaga im docierać do aktywnych osób 50+.

Dariusz Ludwiczak, Flexi.pl, Członek RP DE

Jak radzić sobie z falą rezygnacji?

Nie wystarczy tutaj zapewnienie o podniesieniu pensji i pakiet kilku dodatkowych benefitów. Pracownicy oczekują, że zostaną dostrzeżeni jako ludzie, którzy w ostatnim czasie zmagali się z wieloma trudnościami, nadal odczuwają skutki wszystkich transformacji ostatnich kilkunastu miesięcy i chcą wykonywać pracę, która ich satysfakcjonuje, dla pracodawcy, który docenia ich wkład w działanie firmy. Nie chcą być widziani jako osoby na konkretnych stanowiskach mające do wykonania konkretne zadania, za które należy im się konkretna stawka.

Great Resignation jest to zdecydowanie trend, który wielu firmom może zagrozić. Jednak wsłuchanie się w potrzeby pracowników i próba odpowiedzi na nie, może sprawić, że uda się przekuć to zjawisko w szansę na poprawę relacji pracownik-pracodawca i zatrudnienie osób, które w danej firmie chcą pracować i mocno się w tę pracę zaangażują. Musimy jednak uzbroić się w cierpliwość i być pokornymi wobec wielu, bardzo dużych zmian, które na rynku pracy już się zadziały i zadzieją się w najbliższym czasie.

Jak sobie z nimi radzić i jak się do nich dostosować? O tym właśnie będziemy rozmawiać w trakcie kolejnej całorocznej edycji programu Dream Employer.

Nie ukrywam, że z zaciekawieniem obserwuję zmiany zachodzące na rynku pracy, które z roku na rok czynią go coraz bardziej rynkiem pracownika. Zjawisko to, dodatkowo podsycane przez pandemię, nakazuje wręcz menedżerom dołożenie wszelkich starań, aby nie tyle zwiększać zatrudnienie, ile wręcz utrzymać bieżący stan osobowy swoich zespołów.

Obserwując ruch na RocketJobs zauważam nawet pięciokrotny wzrost zainteresowania ofertami dopuszczającymi pracę zdalną i trudno się temu dziwić, bo zewsząd jesteśmy wręcz bombardowani komunikatami o zaletach pracy z dowolnego miejsca na świecie.

Firmy, które nie mogą sobie pozwolić na taką niezależność lokalizacyjną, muszą bardzo czujnie śledzić nastroje pracowników. To zatrważające jak wiele organizacji nie przeprowadza regularnych badań satysfakcji z pracy, które w połączeniu z badaniem wskaźnika eNPS (Employee Net Promoter Score) jasno zasygnalizują, czy i które obszary należy poprawić.

Pamiętajmy, że w przypadku specjalistów wysokość pensji może, ale nie musi być kluczowa. Uważam, że arcyważne jest stworzenie przejrzystej ścieżki karier, jasno określającej możliwości rozwoju, warunki awansu, czy podwyżki. Dzięki temu pracownicy są w stanie dużo efektywniej wykonywać swoje obowiązki, a jeśli taki system premiuje dodatkowo własną inicjatywę, to jego korzyści mogą być wręcz nieocenione, o czym nieustannie przekonujemy się w naszej organizacji.

Łukasz Żuk, JustJoinIT, Członek RP DE

Program Dream Employer wspiera wiedzą pracodawców

19 stycznia oficjalnie rozpoczęła się kolejna edycja Dream Employer, konkursu i programu dla pracodawców najlepiej rozumiejących zmiany zachodzące na rynku pracy. Tego dnia w przestrzeniach Centrum Kreatywności Targowa odbyło się spotkanie Rady Programowej z organizatorami, podczas którego ustalony został ostateczny kształt tegorocznej edycji.

Na całoroczny program składają się wydarzenia w postaci webinarów czy paneli dyskusyjnych oraz liczne publikacje w mediach własnych BRIEF dotyczące relacji pracownik-pracodawca i rynku pracy. Głównym elementem całorocznego programu jest konkurs adresowany do pracodawców.

Konkurs i cały program Dream Employer jest tworzony jako najbardziej aktualna odpowiedź na potrzeby rynku. Jego celem jest zdefiniowanie na nowo „wymarzonego pracodawcy”. Z tego względu kultura organizacyjna oraz jakość przywództwa uwzględniająca obie perspektywy – pracodawcy i pracownika pozostają w centrum zainteresowania organizatorów. Kluczowa jest także spójność wartości i świadomość wspólnych celów. W ramach konkursu badaniem zostają objęci zarówno liderzy firm, jak i ich pracownicy.

Są trzy najważniejsze rzeczy, na których powinni się skupić pracodawcy, by radzić sobie na trudnym rynku pracy w 2022. Po pierwsze słuchać pracowników i kandydatów, czyli prowadzić stały dialog. Wsłuchiwać się w ich potrzeby, oczekiwania, dopytywać o ich możliwości, by gromadzić tę wiedzę i móc ją sensownie wykorzystać. Drugi element to troska o kondycję psychiczną i mentalną pracowników. Mam nadzieję, że o ten właśnie obszar wielu pracodawców będzie chciało zadbać. Liczę na to, że pracownik, który będzie zaopiekowany w tej sferze psychicznej, mentalnej, będzie dobrym pracownikiem. Trzeci aspekt to kwestia przejrzystości. Ważne jest, by pracodawca potrafił mówić o swojej firmie w sposób jasny i transparentny. Powinien móc jasno komunikować co kryje się za podjęciem współpracy z daną firmą i jakie są warunki zatrudnienia, po to pracownicy chcieli przychodzić do firmy i zostawać w niej na dłużej. Tego należy życzyć pracodawcom nie tylko w tym roku, ale też w kolejnych.

Anna Macnar, CEO HRM Institute, Członkini RP i Jury DE

Dream Employer jest niezależny konkursem, w którym pracodawcy oceniani są ze względu na szereg aspektów działania firmy. Kształt inicjatywy i system zgłoszeń oraz ocen został opracowany przez Radę Programową, w której skład wchodzą liderzy firm oraz eksperci i praktycy w zakresie HR, komunikacji wewnętrznej czy budowania wizerunku pracodawcy. Wśród nich m.in.: Ewa Janus-Khouri, Anna Macnar, Monika Domańska, Karolina Karwowska, Maciej Hassa, Łukasz Żuk, Jakub Sito, Patrycja Załuska oraz Dariusz Ludwiczak.

Badania i analiza stanu faktycznego w organizacji obejmuje będzie trzy kluczowe kategorie:

  1. Kultura i wartości firmy (misja, wizja, cele strategiczne organizacji).
  2. Przywództwo i rozwój pracowników (angażowanie i motywowanie pracowników oraz ich docenianie i nagradzanie, jakość komunikacji i informacji zwrotnej, programy rozwoju i ścieżki kariery, możliwości rozwoju kompetencji i doświadczeń).
  3. Dobrostan pracowniczy (well-being i work-life balance, stan fizyczny, psychiczny, społeczny i duchowy zatrudnionych, jakość benefitów pozapracowniczych, etyka i wartości w praktyce, praca zespołowa, wolontariat itd.).

W roku Great Resignation, pracownicy będą szukali autentyczności, ale głównym powodem przyjęcia pracy i w niej pozostania, będzie określenie i trzymanie się jasnych i klarownych zakresów obowiązków. Dalsza praca zdalna/hybrydowa dla większości naszych managerów i liderów nie jest nadal komfortowa. Już od dzisiaj postanowiłam wdrożyć kilka prostych zasad zgodnych ze wskazówkami mentorów programu.

Agata Kiszluk-Krzemień, Dyrektor Zarządzająca Brief.pl

Więcej o programie i konkursie znajdziecie na stronie: www.dreamemployer.pl.

Partnerzy programu: Krajowa Izba Gospodarcza, Centrum Kreatywności Targowa, BNP Paribas Bank Polska, Made in PR

Partnerzy wspierający: Flexi.pl, RocketJobs, Digital University

Anita Florek

Najlepsze organizacje to te, które stawiają człowieka w centrum uwagi. Przyznano tytuły Dream Employer 2021

laureaci DE

W poniedziałek 7 czerwca w Warszawie odbyło się wręczenie wyróżnień dla najlepszych pracodawców w konkursie Dream Employer. Gala Finałowa konkursu miała miejsce w pierwszy dzień konferencji Dream Employer Summit 2021, poświęconej zmianom na rynku pracy branży HR i employer brandingu, które wywołała pandemia. Zarówno konkurs, jak i konferencja są częścią zainaugurowanej w sierpniu 2020 roku pierwszej edycji programu Dream Employer, którego organizatorem jest BRIEF.

Celem konkursu DE jest wsparcie organizacji w dotarciu, rekrutacji i utrzymaniu najlepszych pracowników, tak by niezależnie od wielkości mogły stać się angażującym, wymarzonym miejscem pracy. Do udziału w konkursie zostały zaproszone małe, średniej wielkości i duże firmy, każda z nich otrzymuje wartościową analizę opracowaną przez Jury konkursu.

Program ma na celu nie tylko pokazywanie najlepszych praktyk dojrzałych organizacji. Tym programem chcemy zachęcić mniejsze organizacje do sięgnięcia po rozwiązania i narzędzia, które sprawią, że ich firmy staną się odporne na zawirowania, a pracownicy będą się angażowali i wiązali z firmą na dłużej. Decyzje niezależnego od organizatora Jury doskonale odzwierciedlają, że w Polsce mamy się czym chwalić i dzielić z tymi, którzy zaczynają poważnie myśleć o budowie świadomej kultury swojej firmy. Dyskusje i decyzje Jury pokazują jeszcze jedno zjawisko o kapitalnym znaczeniu – firmy i pracownicy potrzebują charyzmatycznych przywódców, stawiających w centrum uwagi człowieka. Niezależnie czy zatrudniają 20 osób, czy tysiące.

Joanna Makolus, organizatorka programu Dream Employer

Tytuł Dream Employer 2021

Laureat tytułu Dream Employer GRAND PRIX: Tradedoubler Sp. z o.o.

  • Bouygues Immobilier Polska Sp. z o.o.
  • Enxoo sp. z o.o.
  • Nexera Holding Sp. z o.o.
  • Capgemini Polska Sp.z o.o.
  • KatalogMarzeń.pl Joanna Zubik-Borucka, Tomasz Zubik s.c.

Zgłoszenia były oceniane w czterech obszarach składających się na sukces każdego przedsiębiorstwa, które na podstawie potrzeb i oczekiwań pracowników opracowali eksperci z Rady Programowej DE:

  • KULTURA I WARTOŚCI (misja, wizja, wartości, strategia, cele),
  • PRZYWÓDZTWO (budowanie zaangażowania, motywowanie, docenianie, komunikacja, inspirowanie, udzielanie i pozyskiwanie informacji zwrotnej od pracowników, zmiany pracownicze),
  • ROZWÓJ ZAWODOWY (ścieżki kariery, szkolenia, możliwości awansu i rozwoju, wyzwania, oceny pracownicze, rozwój kompetencji),
  • DOBROSTAN/WELL-BEING (psychiczny, fizyczny, społeczny, duchowy, benefity, szacunek, dialog, wyznaczanie celów, otwartość na inicjatywę, wolontariat pracowniczy, samodzielność decyzji i odpowiedzialność, praca zespołowa, etyka działań).

W obliczu zmian, które wywołała pandemia na rynku pracy i w relacjach pracownik – pracodawca, Jury szczególnie doceniło w pierwszej edycji organizacje, które sprawnie dostosowały się do konieczności wprowadzenia szybkich zmian w modelu pracy i stylu zarządzania oraz stawiają człowieka w centrum uwagi. Kluczowe w ocenach Jury było również zrozumienie przez szefów i liderów nowego stylu przywództwa i wdrażanie go w firmach w celu wzmacniania kultury organizacyjnej.

Każda firma to inna historia, inna kultura i zasady. To prawdziwa przyjemność obserwować, jak zarówno małe jak i większe rozwijające się firmy mimo ciężkiej pandemicznej sytuacji w centrum swojego zainteresowania stawiają człowieka. To na ten ludzki aspekt zwracałam największą uwagę oceniając programy, których opisem dzielą się pracodawcy w Konkursie Dream Employer. Przyznam, że niektóre opisy wzbudzały wypieki zachwytu na moich policzkach.

Karolina Ignyś, Head of People & Culture, Your KAYA, jurorka tegorocznej edycji

Nad zgłoszeniami pochylili się doświadczeni praktycy i eksperci z zakresu HR, employer brandingu, relacji wewnątrz organizacji i przywództwa: Jolanta Bańczerowska (Żabka Polska),Inga Pyd (LOTTE Wedel), Izabela Bartnicka (Digital University), Katarzyna Andrzejewska (Digitree Group), Ewa Janus-Khouri (Centrum Kreatywności Targowa), Anna Macnar (HRM Institute), Maciej Gałecki (Bluerank), Karolina Ignyś (YourKAYA), Agnieszka Mrówka (PKN ORLEN), Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska (Akademia Leona Koźmińskiego), Paulina Mazur, Jolanta Piątkowska (Growth Advisors), Adrian Martinez (HR Embassy), Maja Gojtowska, Karolina Karwowska.

Program Dream Employer jest inicjatywą, za którą stoi idea edukowania i uświadamiania pracodawców oraz działów HR i marketingu o zmianach zachodzących na szeroko rozumianym rynku pracy takich jak wielopokoleniowość, rozproszenie zespołów, zmiany w modelach zarządzania zasobami ludzkimi czy nowe oczekiwania pracowników. Program powstał z inspiracji i potrzeb samych przedsiębiorców stojących wobec wyzwań związanych z przyspieszającym zjawiskiem wielopokoleniowości w organizacjach. W ramach programu dzielimy się wiedzą naszych ekspertów, doświadczeniem pracodawców, którzy z powodzeniem realizują transformację swoich firm oraz doświadczeniem liderów, których postawa inspiruje. Całoroczna aktywność obejmuje publikację raportów, komentarzy i artykułów eksperckich, organizację i wsparcie bezpłatnych webinariów, realizację podcastów, organizację spotkań networkingowych oraz wsparcie inicjatyw, konferencji i publikacji skierowanych do interesariuszy relacji pracownik – pracodawca.

Więcej o programie Dream Employer:  dreamemployer.pl

Konferencja Dream Employer Summit 2021: konferencja.dreamemployer.pl

Partnerzy programu Dream Employer: E. Wedel, Żabka, PKN ORLEN, Centrum Kreatywności Targowa, Krajowa Izba Gospodarcza, GfK, Made in PR, Digitree Group, Inicjatywa Firm Rodzinnych, Izba Gospodarki Elektronicznej

Partnerzy merytoryczni konferencji: Sodexo Benefits and Reward Systems, Indeed, PZU Cash, Digital University, Jobflow, Be About, Growth Advisors, DOTWAY, Career Angels, Remote School, Karolina Karwowska, Monika Reszko, Adrian Martinez, Re:Start Kariery, HRM Institute,

Partnerzy wspierający konferencji: Goldenline, Diversity Hub, Mental Health Center, Mental Health Helpline, MT Biznes, BIBLIO, ICAN, MBE: Group

Patroni mediowi: ChilliZet, HR Business Partner, MITSloan Management Review, ICAN Management Review, Poradnik Przedsiębiorcy, Silanauki.pl, Głos Mordoru, Ladybusiness.pl

Partnerzy DES

Anita Florek

Diversity & Inclusion – NOWE WYZWANIA, NOWE KOMPETENCJE, NOWE SZANSE

diversity inclusion DES

 

 Dziś nie mamy już wątpliwości, że bardziej zróżnicowana i włączająca kultura wpływa w sposób trudny do przecenienia na wyniki biznesowe firmy. Jednak mimo dostępnych statystyk i wielu wspaniałych studiów przypadków dotyczących rekrutacji i zatrzymywania różnorodnych talentów, wielu liderów wciąż ma trudności z wprowadzeniem długoterminowych, prawdziwie trwałych zmian.

Gianluca Bonacci z firmy Sodexo

ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ GIANLUCA BONACCI: Make Diversity & Inclusion Part of Your DNA (7 czerwca, g. 11:00)

 

 

 

Wg  prognoz GUS odsetek młodych ludzi zmniejszy się do 24% do 2025 r. i do 20% do 2050 r., co oznacza, że nasileniu ulegnie proces starzenia się populacji, któremu towarzyszyć będzie starzenie się zasobów pracy.

Różnorodność pokoleniowa w organizacjach staje się faktem. Wspomniane dane demograficzne pokazują, że pokolenie X czy BB z konieczności zostanie na rynku pracy dużo dłużej, niż ktokolwiek się spodziewał. Dziś najstarsze aktywne zawodowo pokolenie już nie chce być nazywane Silver Generation – mówią o sobie Power albo Flexi Generation i mają wiele do zaoferowania. Podobnie jak Zetki i Millenialsi.

 

Niezależnie od sytuacji na rynku pracy (czy rynek pracownika czy nie) celem pracodawców jest budowanie przewagi konkurencyjnej opartej na ludziach. Technologie, produkty czy usługi łatwo jest kopiować, ale ludzi już nie. Dlatego przyglądamy się pracodawcom i szukamy kultur, w których króluje różnorodność kompetencji i doświadczeń. Promujemy rozwiązania i działania wspierające współpracę osób z różnych pokoleń. Wiedzą i zebranymi doświadczeniami będziemy się dzielić po to, aby wspierać pracodawców w budowaniu angażujących środowisk. Angażujących wszystkich pracowników, niezależnie od pokoleń.

Paulina Mazur, Konsultant HR i Strateg EB, Mówca i Ekspert ds. pokoleń

ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ PAULINY MAZUR : Czynniki sukcesu zmiany kultury organizacyjnej. Rola lidera. (7 czerwca, g. 09:15)

 

 

Aktualnie działania z obszaru diversity&inclusion w organizacjach skupiają się głównie na płci, rasie i orientacji seksualnej. Wiek jako element świadomej polityki zarządzania jest dopiero wdrażany w organizacjach często jako zalecenie od spółki „matki”. Tylko 8% firm ma politykę D&I ustanowioną w kontekście wieku.

Doświadczony, wykwalifikowany kandydat zamiast w ocean ofert trafia w „trójkąt bermudzki”. Nie można znaleźć dowodów na jego istnienie ale ci, którzy wpływają w jego rejon bezpowrotnie przepadają. Według statystyk (dane GUS) w okolicach 55 r.ż. obserwujemy spadek wskaźnika zatrudnienia i wzrost bezrobocia (to ostatnie dotyka silniej kobiety). Posiadane kompetencje, doświadczenie czy efektywność nie są już brane pod uwagę, choć oprócz upływu lat nie tracą na wartości czy nie znikają w cudowny sposób. A przecież:

• osiągnięcie przez Polskę poziomu zatrudnienia osób 55+ równego poziomowi wskaźnika Nowej Zelandii (wzrost z 49% do 78%) spowodowałoby w dłuższym okresie zwiększenie PKB o 66 mld dolarów!
• w grupie 40 i 50+ leżą największe rezerwy zatrudnienia specjalistów, ekspertów, doświadczonych talentów

Pomijanie doświadczonych pracowników jest marnotrawstwem, na które jako społeczeństwo nie możemy więcej sobie pozwalać. Jaki potencjał rozwojowy wnoszą? Zapraszam do wspólnego przyjrzenia się i dyskusji podczas Konferencji Dream Employer.

Patrycja Załuska, autorka książki „reStart Kariery. Zbuduj swoją przewagę na rynku pracy”, założycielka firmy: RE:START KARIERY

ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ PATRYCJI ZAŁUSKIEJ : Age Diversity&Inclusion: zespoły różnorodne wiekowo i włączanie dojrzałych pracowników w rynek pracy (8 czerwca, g. 14:05)

 

Uczestnicy wydarzenia będa mogli wygrać pięknie wydaną, w twardej oprawie, książkę Partnera Wspierającego naszą konferencję Diversity Hub pt.: „Theessentialsof diversity & inclusion management  by Diversity Hub”.

Weź udział w konferencji Dream Employer Summit 2021: konferencja.dreamemployer.pl

Partnerzy DES

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Porozmawiajmy o wartościach. Poznaj pierwszych prelegentów Dream Employer Summit 2021

warości w organizacji Dream Employer Summit

Dlaczego kultura jest ważniejsza teraz niż kiedykolwiek przedtem?

Ostatni rok udowodnił, ze kultura firmy ma i będzie miała coraz ważniejszą rolę i wpływ na efektywność firmy w świecie złożonym, zmiennym i nieprzewidywalnym. To właśnie kultura pozwala organizacjom z sukcesem reagować na zmiany w otoczeniu. Żadne systemy, wskaźniki, procesy nie zastąpią przedsiębiorczości pracowników, ich inicjatywy, zaangażowania, poczucia odpowiedzialności, wsparcia wzajemnego i współpracy. Powstaje pytania jakie są uniwersalne cechy kultury organizacyjnej, które prowadza do sukcesu? Jak sprawić aby właśnie te cechy kultury rozwinąć w swojej firmie?

Doświadczenia wielu firm na świecie ale także wielu firm w Polsce wskazują, że są pewne kluczowe czynniki sukcesu ewolucji kultury w stronę kultury wzmacniającej zwinność i zdolność do adaptacji firmy na rynku. Rola liderów jest jednym z nich. Jaka powinna być rola kluczowych liderów, co robić aby przekonać decydentów, że teraz jak nigdy dotąd, to właśnie ludzie są w centrum organizacji, a kultura oparta o wartości jest jedynym skutecznym sposobem koordynacji zachowań pracowników w coraz bardziej zmiennym świecie. Zanim zaczniemy zarządzać kulturą swojej firmy warto uczyć się od tych firm, które już rozpoczęły tę drogę i poznać 10 czynników sukcesu budowania konstruktywnej kultury odpowiadającej na wyzwania przyszłości, ale także kultury, która przynosi pracownikom satysfakcję i samorealizację.

Dr Maria Mycielska

ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ: Czynniki sukcesu zmiany kultury organizacyjnej. Rola lidera. (7 czerwca, g. 09:15)

 

Czy zastanawiałeś się kiedyś jaki byłby świat, gdyby władzę ludzi zamienić na służbę?

Naszym zdaniem lepszy świat dla ludzi i organizacji leży w rękach Servant Liderów. To oni będą mieli sprawczą moc, aby pociągać innych swoim przykładem, rozbudzać współodpowiedzialność w zespołach, rozwijać zaufanie i jednocześnie doprowadzać do równowagi w całym systemie organizacji i poza nią.

Dziś widzimy jak w wielu miejscach na całym świecie, pojawiają się nowi ludzie decydujący oddać swoją tradycyjną władzę na rzecz służenia ludziom i wyższym celom. Servant Liderzy to ludzie, których wpływ powoduje, że po latach opowiadamy o nich dobre historie. To oni często oddalają się od tradycyjnej hierarchii, opuszczają swoje trony władzy i stają się Servant Liderami. To oni są prawdziwymi liderami.

Magdalena Kamińska, BIG CALL

ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ: Nowe przywództwo: Servant Leadership (7 czerwca, g. 10:25)

 

Wartości to więcej niż hasła

Komunikacja z kandydatami online powinna być nie tylko przemyślana i zaplanowana z uwzględnieniem Digital Candidate Journey. Powinna być również odpowiednio głęboka, komunikując wartości „w użyciu” i w odniesieniu do naszych kandydatów. Podczas mojego wystąpienia pokażę Ci na przykładach, jak możemy skutecznie i ciekawie komunikować nasze wartości, które często funkcjonują w naszej organizacji jako hasła. Pomogę przenieść te hasła na konkretne działania i rezultaty. Spojrzymy na temat zarówno pod kątem warstwy kreatywnej komunikacji, jak i możliwych do wykorzystania formatów treści online

 Adrian Martinez

ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ: Wartości to więcej niż hasła. Jak komunikować wartości, żeby skutecznie budować nasz employer branding? (7 czerwca, g. 15:50)

 

Sprawdź pełny program wydarzenia DREAM EMPLOYER SUMMIT 2021. In leaders we trust. 

Dwa dni merytorycznych prezentacji, spotkań i inspiracji:

  • 18 prezentacji najlepszych ekspertów
  • 3 dyskusje panelowe praktyków HR i szefów firm
  • Roundtable

ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ DZIŚ!

Partnerzy DES

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Przedłużamy zgłoszenia do konkursu Dream Employer!

DE przedluzenie terminu zgloszen

Pandemia po raz drugi zmusiła nas do pozostania za szklanymi ekranami przez większość doby. Wróciliśmy do zdalnej nauki, zdalnej pracy i eventów tylko w formule online. Tym razem na szczęście trochę już więcej rozumiemy i umiemy działać bardziej sprawnie i efektywnie w takich warunkach.

Bardzo ważnym aspektem w kontekście tego, jak będzie wyglądała dalej nasza praca, jest to, jak pracodawcy poradzili sobie z powrotem do pracy zdalnej pracowników i zarządzaniem nią, z dostosowaniem biur do bardzo restrykcyjnych wymogów sanitarnych, utrzymywaniem dobrostanu psychicznego pracowników, a także prowadzeniem rekrutacji w trybie zdalnym.

Wychodząc naprzeciw potrzebom pracodawców, by w pierwszej kolejności zadbać o swoich pracowników i dać im możliwość sprawnego i efektywnego działania w poczuciu zaopiekowania, zdecydowaliśmy o przesunięciu terminu zgłoszeń do konkursu Dream Employer. Jest to konkurs, który w dużej mierze angażuje pracodawców i wymaga zdania relacji z szerokiego zakresu działań i stanu firmy, dlatego też uważamy, że zmiana terminu zgłoszeń pozwoli pracodawcom skupić większą uwagę na pracownikach, a jednocześnie opisać w zgłoszeniach case’y zastosowanych rozwiązań pandemijnych, które zostały już wprowadzone bądź dopiero są planowane.

W konkursie oceniane są cztery obszary:

  • KULTURA I WARTOŚCI (misja, wizja, wartości, strategia, cele)
  • PRZYWÓDZTWO (budowanie zaangażowania, motywowanie, docenianie, komunikacja, inspirowanie, udzielanie i pozyskiwanie informacji zwrotnej od pracowników, zmiany pracownicze)
  • ROZWÓJ ZAWODOWY (ścieżki kariery, szkolenia, możliwości awansu i rozwoju, wyzwania, oceny pracownicze, rozwój kompetencji)
  • DOBROSTAN/WELL-BEING (psychiczny, fizyczny, społeczny, duchowy, benefity, szacunek, dialog, wyznaczanie celów, otwartość na inicjatywę, wolontariat pracowniczy, samodzielność decyzji i odpowiedzialność, praca zespołowa, etyka działań )

W jury konkursu zasiadają praktycy ze świata biznesu, prezesi, eksperci employer brandingu, employer experience, candidate experience, wykładowcy uczelni oraz przedstawiciele działów HR. Wśród nich m.in.: Ewa Janus-Khouri (Dyrektor Zarządzająca, Centrum Kreatywności Targowa), Anna Macnar (CEO, HRM Institute), Maciej Gałecki (CEO, Bluerank), Karolina Ignyś (Head of HR, Miinto Poland), Agnieszka Mrówka (EB Manager, PKN ORLEN), Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska (wykładowca, Akademia Leona Koźmińskiego), Paulina Mazur (konsultantka HR i EB), Jolanta Piątkowska (wykładowca Collegium da Vinci, Growth Advisor), Adrian Martinez (HR Embassy), Maja Gojtowska (konsultantka HR, EB i ekspertka Candidate Experience) oraz Karolina Karwowska (ekspertka od budowania zespołów i zaangażowanych organizacji).

Na zgłoszenia do konkursu Dream Employer 2021: https://dreamemployer.pl/konkurs/ czekamy do 31 marca 2021 r.

Dream Employer to konkurs dla pracodawców najlepiej rozumiejących zachodzące zmiany na szeroko rozumianym rynku pracy: wielopokoleniowość, rozproszenie zespołów, zmiany w modelach zarządzania zasobami ludzkimi, nowe oczekiwania pracowników.

Dream Employer to także całoroczny program dla wszystkich interesariuszy relacji pracownik-pracodawca. W ramach programu dzielimy się wiedzą. Publikujemy raporty, komentarze i artykuły ekspertów, organizujemy i wspieramy bezpłatne webinaria, nagrywamy podcasty, a także organizujemy spotkania networkingowe.
Dream Employer powstał z inspiracji i potrzeb zgłaszanych przez samych przedsiębiorców. Zarówno firm rodzinnych, rosnących start-upów i dużych firm stojących wobec wyzwań związanych z przyspieszającym zjawiskiem wielopokoleniowości w organizacjach. W ramach programu będziemy m.in. dzielić się wiedzą naszych ekspertów, doświadczeniem pracodawców, którzy z powodzeniem realizują transformację swoich organizacji, doświadczeniem liderów, których postawa inspiruje.

👉 Przeczytaj najnowsze aktualności ze świata employer brandingu, ciekawe raporty dotyczące rynku pracy oraz artykuły naszych ekspertów.

👉 Posłuchaj podcastów z przedstawicielami działów HR i EB znanych marek oraz członkami Rady Programowej i Jury konkursu Dream Employer.

👉 Oglądnij szkolenia i panele eksperckie zrealizowane w ramach programu Dream Employer.

 

partnerzy DE program

 

Anita Florek

Za nami inauguracja Dream Employer

debata DE inauguracja

Idea stojąca za tą inicjatywą to z jednej strony konkurs wyłaniający najlepszych pracodawców, bez względu na wielkość czy sektor, w którym działa firma, z drugiej – stworzenie platformy wymiany wiedzy i doświadczeń z zakresu relacji wewnątrz organizacji, przywództwa czy employer brandingu, grupującej i angażującej ekspertów, praktyków i badaczy tych obszarów.

Zarządzanie firmą to przede wszystkim zarządzanie ludźmi. Począwszy od komunikacji celów, strategii i indywidualnych zadań, po motywowanie, wspieranie w rozwoju i tworzenie przyjaznego środowiska pracy. W dzisiejszych czasach – skrótowo określanych VUCA, czyli pełnych zmian, niepewności, kompleksowości – młode pokolenie formułuje wobec pracodawców zupełnie nowe oczekiwania. Cieszę się, że projekt Dream Employer nie tylko będzie promował ten wątek, ale jednocześnie merytorycznie go pogłębi, pokazując perspektywę zarówno pracodawcy, jak i pracownika, dając nam wszystkim wskazówki, co do dalszych działań.

Agnieszka Sora, Dyrektor Zarządzająca GfK Polonia, członkini Rady Programowej programu Dream Employer

Projekt zakłada, że pierwsza edycja potrwa od sierpnia tego roku do marca 2021 roku. Zwieńczeniem będzie ogłoszenie laureatów konkursu; cały ten czas jednak będzie obfitować w szereg wydarzeń merytorycznych otwartych dla chętnych – dzięki transmisjom online i udostępnianiu materiałów wideo na stronach DreamEmployer.pl oraz Brief.pl.

Wydarzeniem inaugurującym była debata otwarta uroczyście przez Grzegorza Kiszluka (redaktora naczelnego Brief.pl), którą zorganizowano w przestrzeniach District Hall w Cambridge Innovation Center Warsaw, przy ul. Chmielnej w Warszawie. Hybrydowy model tego eventu pozwolił uczestnikom dyskusji spotkać się ze sobą w jednym miejscu, wraz z ograniczoną liczbą widzów. Każdy zaś mógł obejrzeć wydarzenie na żywo, dzięki transmisji online.

Na rynku pracy mamy reprezentantów czterech pokoleń. Różnią się oczekiwaniami i przyzwyczajeniami, ale łączą ich motywacje i cele. W projekcie Dream Employer będziemy definiować rozwiązania łączące pokolenia. Ponad 80% pracodawców dostrzega korzyści płynące ze współpracy międzypokoleniowej, ale nie wszyscy wiedzą jak przyciągnąć i zaangażować Zetki, Millenialsów, Iksy czy Bejbi Boomersów. Będziemy promować dobre praktyki i rozpowszechniać sprawdzone metody, tak aby pracodawcy mogli korzystać z potencjału wszystkich pokoleń.

Paulina Mazur, konsultantka EB, ekspertka ds. różnorodności, członkini Rady Programowej programu Dream Employer

Dyskusję o nowych relacjach na linii pracodawca – pracownik przeprowadzono w dwóch godzinnych sesjach. W pierwszej wzięły udział: Karolina Karwowska, Paulina Mazur i Jolanta Piątkowska, a dyskusja dotyczyła takich obszarów jak różnice pokoleniowe wśród pracowników oraz tego jak bardzo relacje wewnątrz organizacji zmieniły się pod wpływem pandemii koronawirusa i lockdownu. W drugiej debacie – o jakości relacji, istocie dialogu między liderem a pracownikiem, przepływie informacji czy sprzyjającej rozwojowi kulturze organizacyjnej – rozmawiali: Monika Domańska, Adrian Martinez, Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska i Maciej Hassa.

OBEJRZYJ NAGRANIE Z DEBATY INAUGURACYJNEJ DREAM EMPLOYER 

Pandemia pokazała, że praca zdalna jest możliwa nawet w przypadku tych stanowisk czy firm, które do tej pory nie brały pod uwagę takiej opcji. Jednocześnie pokazała też, że wyłącznie praca zdalna przez bardzo długi czas może być męcząca i frustrująca dla dużej ilości osób, które potrzebują więcej bodźców społecznych. Dlatego najbardziej efektywnym modelem pracy będzie praca hybrydowa. To pozwoli nam wykorzystać atuty obu tych modeli.

Beata Rzepka, Ekspert ds. rozwoju w Santander Bank Polska

Ostatnio pomagałam w procesie podejmowania decyzji – jak przygotować firmę do zmiany, ale też jak najszybciej zaimplementować ludzi do nowych realiów. W kontekście dzisiejszego tematu, czyli idealnego pracodawcy myślę, że szalenie istotne z punktu widzenia pracownika są komunikacja, obiektywizm oraz praca nad kulturą organizacyjną.

Marta Chalimoniuk-Nowak, Ekspert ds strategii Business Center Club

Pierwszy tydzień działań związanych ze startem programu Dream Employer uzupełniły bezpłatne webinary dostępne na żywo, online. Codziennie, od wtorku do piątku, w godzinnych dyskusjach wymieniali się opiniami i doświadczeniami praktycy i eksperci z zakresu HR, employer brandingu, relacji wewnątrz organizacji i przywództwa. W pierwszym z webinarów dyskutowano o dobrych miejscach pracy bez względu na wielkość i możliwości firmy. O znaczeniu dobrostanu we współczesnych firmach dyskutowały Karolina Karwowska, Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska, Karolina Ignyś i Jolanta Piątkowska. Dobre praktyki employer brandingowe omawiali Tomasz Graszewicz i Adrian Martinez. Z kolei o budowaniu dobrych relacji w organizacji rozmawiali Monika Domańska i Adam Mamok.

Grupa ORLEN wyróżnia się m.in. ogromnymi możliwościami, jakie oferuje. Pracując u nas można zdobywać unikatowe doświadczenie, a także uczestniczyć w realizacji innowacyjnych projektów zarówno w kraju, jak i środowisku międzynarodowym.

Cechuje nas wszechstronność i innowacyjność, jednocześnie stawiamy przy tym duży nacisk na rozwój naszych pracowników. To właśnie swoimi dobrymi praktykami i standardami chcielibyśmy dzielić się podczas tego programu.
 

Edyta Wątor, Dyrektor Biura Zarządzania Kompetencjami i Rozwojem Pracowników PKN ORLEN

Program wspierają partnerzy: GFK, PKN ORLEN, Wedel, Krajowa Izba Gospodarcza, Centrum Kreatywności Targowa, Made in PR.

Partnerami debaty inauguracyjnej byli: District Hall w Cambridge Innovations Center Warsaw, Venture Cafe Warsaw oraz wydawnictwo OnePress.

Program został objęty patronatem przez Gazetę MSP i Chillizet.

Nagrania z webinarów będą publikowane na stronach Brief.pl i DreamEmployer.pl, można je także znaleźć na kanałach społecznościowych BRIEF.

partnerzy DE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dzielimy się wiedzą i doświadczeniem. Bezpłatne webinaria dla pracodawców w programie Dream Employer

webinaria dream employer

Inauguracja I edycji programu Dream Employer odbędzie się w District Hall w Cambridge Innovation Center Warsaw, będzie także transmitowana online. W debacie wezmą z udział eksperci – członkowie i członkinie Rady Programowej. Na kolejne cztery dni, 11-14 sierpnia, zaplanowaliśmy webinaria, które nawiązują tematycznie do kategorii oceny stanu faktycznego w organizacji w konkursie Dream Employer.

Trzy kluczowe kategorie obejmują:

  1. Kultura i wartości firmy (misja, wizja, cele strategiczne organizacji).
  2. Przywództwo i rozwój pracowników (angażowanie i motywowanie pracowników oraz ich docenianie i nagradzanie, jakość komunikacji i informacji zwrotnej, programy rozwoju i ścieżki kariery, możliwości rozwoju kompetencji i doświadczeń).
  3. Dobrostan pracowniczy (well-being i work-life balance, stan fizyczny, psychiczny, społeczny i duchowy zatrudnionych, jakość benefitów pozapracowniczych, etyka i wartości w praktyce, praca zespołowa, wolontariat itd.).

 

dream employer webinaria

 

📣 Podczas naszych webinarów, które będą kontynuacją inauguracji programu Dream Employer będziemy mieli do rozdania kilka ciekawych książek ❗❗❗

👉 „Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi” Zyty Machnickiej

👉 „Efekt piaskownicy. Jak szefować żeby roboty nie zabrały ci roboty” Magdaleny Kieferling

👉 „Zakamarki marki. Rzeczy, o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki” Pawła Tkaczyka

Zachęcamy do aktywnego udziału w tych webinarach, ponieważ książki zostaną rozdane wśród najaktywniejszych uczestników i zadecydują o tym prowadzący! 🙌

W konkursie mogą wziąć udział tylko osoby zarejestrowane na dany webinar!

 

11 sierpnia 2020, 11:00

Małe jest piękne, czyli o tym jak tworzyć świetnie miejsca pracy nie mając wielkich budżetów

Prowadzący:

👉 Patryk Adamczyk – partner zarządzający Be About
👉 Maciej Hassa – partner strategiczny Be About, dyrektor zarządzający Jobflow

Na pewno widzieliście zacne kampanie employer brandingowe międzynarodowych i dużych polskich firm. Wykorzystują różne kanały dotarcia. Często towarzyszą im produkcje video, kosztujące kilkaset tysięcy złotych. Widać, że pracował nad nimi sztab ludzi. Pojawia się wtedy pytanie: z czym ja mogę wyjść na rynek, nie mogąc nawet marzyć o takim rozmachu? Podczas webinaru staramy się przyjść z pomocą i odpowiedzieć jak mali i średni przedsiębiorcy, start-up’y mogą się wyróżnić. Bez budżetów, ale z pomysłem.

O czym?
Mali i średni pracodawcy też mogą być dobrymi pracodawcami! Czyli employer branding z małymi budżetami

Dlaczego?
Chcemy podsunąć narzędzia i pomysły na employer branding pracodawcom z sektora małych i średnich firm.

Dla kogo?
Przede wszystkim pracodawcy z sektora Małych i średnich firm, ale również i większe organizacje, szczególnie te nieposiadające marki produktowej.

Co zyskasz?
Wiedzę i pomysły pozwalające zabrać się za wdrożenie employer brandingu do Twojej firmy, ale i inspiracje jak zrobić to dobrze i

PRZEBIEG SPOTKANIA:

1. Jak przygotować pomysł na działania employer brandingowe Twojej firmy?
2. Gdzie szukać pomysłu na Twój employer branding?
3. Jakie kanały wykorzystać do promowania Twojej marki pracodawcy?
4. Kogo zaangażować i jak i mierzyć efekty działań?

ZAPISUJĘ SIĘ

 

12 sierpnia 2020, 11:00

Dobrostan (well-being) i jego rola we współczesnych organizacjach

Prowadzące:

👉 Karolina Karwowska – wieloletnia liderka i szefowa, ekspertka budowania angażujących miejsc pracy.
👉 Jolanta Piątkowska – wieloletnia menedżerka, coach biznesowy, wykładowczyni na CDV.
👉 Agnieszka Zawadzka -Jabłonowska, wykładowczyni Akademii Leona Koźmińskiego, autorka nowego modelu dobrostanu pracownika.
👉 Karolina Ignyś – Head of People & Culture Miinto Poland at Miinto Group

Podczas spotkania postaramy się dać odpowiedź na najważniejsze pytania dotyczące szeroko rozumianego dobrostanu czy well-beingu. Pokażemy Ci ujęcia dobrostanu bazujące na najnowszej wiedzy naukowej, dobrych praktykach organizacji oraz na doświadczeniach ekspertów. Udowodnimy, że budowanie kultury well-being w organizacjach jest sposobem na przyciąganie talentów, angażowanie pracowników oraz ich efektywność. Dobrostan jest odpowiedzią na zmiany, jakie zachodzą w naszym świecie, na oczekiwania wszystkich pokoleń. Wreszcie dobrostan może stać się jednym z najlepszych przepisów na budowanie dobrego miejsca pracy i spełnianie oczekiwań młodych pokoleń.

PRZEBIEG SPOTKANIA:

1. Czym jest dobrostan w ujęciu indywidualnym i organizacyjnym? Dlaczego jest tak istotny dziś?
2. Naukowe ujęcia dobrostanu – pozytywny kapitał psychologiczny i jego związek z efektywnością i dobrostanem.
3. Czy dobrostan pracowników wystarczy do stworzenia dobrego miejsca pracy? W jaki sposób wykorzystać dobrostan do zbudowania angażującej organizacji?
4. Tworzenie kultury dobrostanu w organizacji jako element strategii organizacji.
5. Przykłady budowania dobrostanu w organizacjach.

ZAPISUJĘ SIĘ

13 sierpnia 2020, 11:00

Jak budować dobre relacje wewnątrz organizacji za pomocą komunikacji i doświadczeń?

Prowadzący:

👉 Monika Domańska, partner zarządzający w Made in PR, członkini rady programowej Dream Employer
👉 Adam Mamok – prezes Grupy Essilor na Polskę, Litwę, Łotwę i Estonię

Na sprawność, a więc i efektywność biznesową firmy, wpływa jakość relacji – na wielu poziomach i różnorodnych obszarach. Między menedżerem a podległymi pracownikami, między członkami zarządu, między pracownikami wspólnego działu czy zespołu, ale też np. z dostawcami, współpracownikami, klientami. Najistotniejsza jest odpowiedź: jakiego rodzaju powinny to być relacje oraz jak je zbudować i utrzymać? Narzędzia im służące czy forma komunikacji – okazują się rzeczą ważną, lecz wtórną w stosunku do jakości relacji. Brak właściwych i autentycznych relacji to powszechny, choć zwykle nieuświadomiony problem w organizacjach. Wpływa bezpośrednio na wartości i kulturę organizacyjną, poziom zaangażowania ludzi, jakość oferty i jej efektywność, a nawet – reputację marki.

PRZEBIEG SPOTKANIA:

1. Czym są dobre relacje w firmie i kogo dotyczą?
2. Jak zdiagnozować stan faktyczny i wyciągnąć właściwe wnioski?
3. Na czym powinny się opierać relacje wewnątrz organizacji?
4. W jaki sposób rozpocząć budowanie właściwych relacji?
5. Efekty zbudowania szczerych i odpowiednich relacji w biznesie.

ZAPISUJĘ SIĘ

14 sierpnia 2020, 11:00

100 pytań do kampanii employer brandingowych

➡️ Masz pytania dotyczące tworzenia kampanii employer brandingowych?
➡️ Chciałbyś wiedzieć jakie strategie stoją za najciekawszymi realizacjami?
➡️ A może nie wiesz od czego zacząć?

Wszystko, co chcesz wiedzieć, a boisz się zapytać.

Już 14 sierpnia na wszystkie Twoje pytania odpowiedzą nasi eksperci, Tomasz Graszewicz i Adrian Martinez. Zero teorii, sama praktyka poparta ciekawymi realizacjami.

Pytania można wpisywać w komentarzu lub przesłać je bezpośrednio do organizatorów. Do zobaczenia (i usłyszenia)!

ZAPISUJĘ SIĘ!

 

partnerzy DE

Anita Florek

Rusza I edycja Dream Employer

inauguracja dream employer

Już 10 sierpnia oficjalnie rozpocznie się I edycja Dream Employer, konkursu adresowanego do pracodawców. Tego dnia w przestrzeniach District Hall w Cambridge Innovation Center Warsaw odbędzie się transmitowana na żywo online debata z udziałem ekspertów – członków Rady Programowej. Kolejne webinaria zaplanowano na kolejne cztery dni, 11-14 sierpnia (szczegółowa agenda – poniżej).

Inicjatorem przedsięwzięcia pod nazwą Dream Employer jest BRIEF, wydawca Brief.pl, portalu o tematyce biznesowej i marketingowej. Osią projektu jest konkurs adresowany do wszystkich pracodawców, ale towarzyszyć mu będą liczne wydarzenia – aż do wyłonienia laureatów wiosną 2021 roku.

Konkurs i cały program Dream Employer ma być najbardziej aktualną odpowiedzią na potrzeby rynku, na nowo definiując pojęcie „wymarzonego pracodawcy”. W tym sensie, w centrum zainteresowania organizatorów Dream Employer pozostaje kultura organizacyjna oraz jakość przywództwa uwzględniająca obie perspektywy – pracodawcy i pracownika, a także bierze pod uwagę spójność wartości i świadomość wspólnych celów. W ramach konkursu badaniem obejmowani będą i liderzy firm, i zatrudnieni przez nie ludzie.

Dream Employer jest pomyślany jako niezależny konkurs, w którym organizacje ocenianie są w szeregu kontekstów. Koncept został wypracowany przez radę programową; w jej skład wchodzą liderzy firm oraz eksperci i praktycy w zakresie HR, komunikacji wewnętrznej czy budowania wizerunku pracodawcy: Grzegorz Kiszluk (przewodniczący), Agnieszka Sora, Monika Domańska, Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska, Adrian Martinez, Joanna Piątkowska, Paulina Mazur, Maja Gojtowska, Karolina Karwowska, Maciej Hassa i Tomasz Graszewicz.

Badania i analiza stanu faktycznego w organizacji obejmować będzie trzy kluczowe kategorie:

  1. Kultura i wartości firmy (misja, wizja, cele strategiczne organizacji).
  2. Przywództwo i rozwój pracowników (angażowanie i motywowanie pracowników oraz ich docenianie i nagradzanie, jakość komunikacji i informacji zwrotnej, programy rozwoju i ścieżki kariery, możliwości rozwoju kompetencji i doświadczeń).
  3. Dobrostan pracowniczy (well-being i work-life balance, stan fizyczny, psychiczny, społeczny i duchowy zatrudnionych, jakość benefitów pozapracowniczych, etyka i wartości w praktyce, praca zespołowa, wolontariat itd.).

Szereg czynników zewnętrznych wpływa dziś na standardy pracy i oczekiwania pracowników, a także na efektywność procesów w organizacji. Kluczowe jest to, czy osiąga się wspólne cele w organizacji, czy istnieje faktyczny dialog, dobre relacje, jakość kultury organizacyjnej itd. Sposób osiągania tych celów, na przykład przez wybór konkretnych narzędzi, wydaje się wtórny, powinien uwzględniać charakter, specyfikę firmy i ludzi w niej zatrudnionych. Konkurs Dream Employer jest tak pomyślany, aby uwzględniał wszystkie najważniejsze potrzeby organizacji bez względu na sektor rynku czy wielkość. Doskonale sprawdzi się zatem nie tylko w odniesieniu do korporacji, lecz również małych i średnich firm.

Monika Domańska, członkini rady programowej Dream Employer, managing partner w agencji Made in PR

Obecne czasy weryfikują dobrych pracodawców bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Oprócz mocnej, autentycznej kultury organizacji liczy się atmosfera, bezpieczeństwo, wartości oraz to w jaki sposób przyciągamy, angażujemy i utrzymujemy pracowników w naszych firmach. Różnorodność wieku, płci, kompetencji i doświadczenia stawia przed wieloma organizacjami spore wyzwania, ale daje również ogromne szanse na budowanie miejsc pracy, do których będziemy przyciągać talenty. Dream Employer jako nowa i wyjątkowa inicjatywa, będzie promować tych pracodawców, którzy z różnorodności uczynili swoją przewagę konkurencyjną i mogą podzielić się dobrymi praktykami jak budować angażujące miejsce pracy i stawiać pracowników w centrum uwagi.

Karolina Karwowska, wieloletnia liderka, ekspert budowania angażujących organizacji, członkini Rady Programowej

Całoroczny program wspierają merytorycznie partnerów, przewidziana też została współpraca z uczelniami i studentami.

Program wspierają partnerzy: GFK, PKN ORLEN, Wedel, Krajowa Izba Gospodarcza, Centrum Kreatywności Targowa, Made in PR.

Partnerami Inauguracji są: District Hall w Cambridge Innovations Center Warsaw, Venture Cafe Warsaw oraz wydawnictwo OnePress.

Program został objęty patronatem przez Gazetę MSP i Chillizet.

Więcej: www.dreamemployer.pl


Agenda debaty inauguracyjnej i serii webinariów:

DEBATA: Nowa rzeczywistość w relacjach pracodawca-pracownik. Czego oczekują pracownicy i co mogą zrobić pracodawcy, by tworzyć angażujące organizacje?

Będziemy rozmawiali o tym:

➡️  jak pandemia przyspieszyła zmiany w organizacji miejsc pracy?

➡️  jak szybko zmieniły się oczekiwania pracowników różnych pokoleń, zwłaszcza w zakresie poczucia bezpieczeństwa i well-being’u?

➡️  jak w nowych warunkach tworzyć angażujące środowisko pracy

➡️  przed jakimi wyzwaniami stoją pracodawcy wobec pracy zdalnej/rozproszonej zespołów wielopokoleniowych?

Debatę poprowadzi: Paweł Zawadzki, autor serii podcastów #dreamemployer, z agencji Większe Logo.

W debacie udział wezmą eksperci:

👉 Paulina Mazur
👉 Adrian Martinez
👉 Karolina Karwowska
👉 Monika Domańska
👉 Jolanta Piątkowska
👉 Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska
👉 Maciej Hassa

Gości powita redaktor naczelny Brief.pl Grzegorz Kiszluk.

Spotkanie odbędzie się w formie hybrydowej. Ze względu na ograniczenia epidemiologiczne w wydarzeniu można uczestniczyć osobiście (ograniczona liczba miejsc) lub zdalnie. Serdecznie zapraszamy do rejestracji na debatę i webinaria inaugurujące program Dream Employer.


Plan webinarów:

  • Małe jest piękne, czyli o tym jak tworzyć świetnie miejsca pracy nie mając wielkich budżetów. ZAPISUJĘ SIĘ
  • Dobrostan (well-being) i jego rola we współczesnych organizacjach. ZAPISUJĘ SIĘ
  • Jak budować dobre relacje wewnątrz organizacji za pomocą komunikacji i doświadczeń? ZAPISUJĘ SIĘ
  • 100 pytań do kampanii employer brandingowych.  ZAPISUJĘ SIĘ

partnerzy DE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF