Allegro kupuje Mall Group i WE/DO za 881 milinów euro

allegro

Allegro przejmuje 100% udziałów w Mall Group i WE/DO działających w Czechach i Słowacji. Zakup będzie kosztował 881 mln euro.

Jak podaje portal wirtualnemedia.pl, wartości platformy e-commerce Mall Group i firmy logistycznej WE/DO wyceniono na 925 milionów euro skorygowanej o 44 milionów euro. Kwota może wynieść nawet o 50 milionów euro więcej, na podstawie realizacji określonych celów zawartych w umowie.

W roku finansowym kończącym się w marcu 2021 Mall Group osiągnęła sprzedaż wynoszącą 4,3 miliarda złotych. Zasięg grupy obejmuje Europę Środkowo-Wschodnią. Allegro dzięki tej transakcji rozszerzy swoją działalność o kolejne kraje.

Przez dwie dekady Allegro stało się dla konsumentów w Polsce ulubionym miejscem robienia zakupów online. Wspólnie z Grupą Mall będziemy mogli nie tylko podnieść jakość codziennego życia 18 mln klientów, których już obsługujemy, ale także dotrzeć z naszą ofertą do innych części Europy. Kupujący będą mogli liczyć na lepszy wybór, atrakcyjne ceny i większą wygodę, a wspólna baza około 135 tys. sprzedawców pozwoli wystawić ofertę na platformie i sprzedawać w całym regionie.

François Nuyts, prezes Allegro

Firma logistyczna WE/DO specjalizuje się w dostarczaniu przesyłek. Współpracuje obecnie z 300 kurierami, obsługują 1000 punktów odbioru WE/DO i oferuje 100 skrytek pocztowych na terenach Słowacji i Czech.

 

 

Adam Daniluk

Ważna zmiana w Zarządzie GLS Poland

Tomek Zwiercan_dyrektor zarządzający GLS Poland

Od 1 lutego nowym członkiem Zarządu GLS Poland został Tomek Zwiercan. To doświadczony menadżer europejskiej branży logistycznej. Pokieruje firmą również jako dyrektor zarządzający.

Bezpośrednio przed dołączeniem do GLS Poland Tomek Zwiercan przez 20 lat pracował w duńskiej firmie A.P. Moller-Maersk, będącej jednym z największych na świecie integratorów logistycznych. Przez ostatnie 4 lata pełnił w niej funkcję dyrektora zarządzającego na Polskę, Czechy, Słowację i Węgry.

Działając w branży TSL, zyskał ogromne doświadczenie w sprzedaży międzynarodowej i krajowej, operacjach, finansach, projektach rozwojowych i zarządzaniu. Teraz został nowym członkiem Zarządu GLS Poland, a wcześniej objął stanowisko dyrektora zarządzającego firmy.

Jestem dumny, że mam okazję dołączyć do organizacji, dla której najwyższa jakość usług, orientacja na klienta, uważne wsłuchiwanie się w realne potrzeby rynku i dążenie do pozycji lidera stanowią wartości nadrzędne. Podzielam tę optykę i cieszę się na współpracę z profesjonalistami wysokiej klasy w branży KEP. Równocześnie jestem podekscytowany nowym wyzwaniem zawodowym i liczę na to, że wykorzystam swoje doświadczenie, wspierając dalszy rozwój GLS Poland.

Tomek Zwiercan, nowy dyrektor zarządzający GLS Poland

Zgodnie ze strategią rozwoju, firma konsekwentnie wzmacnia swój potencjał w kluczowych obszarach. Sukcesywnie wzbogaca zakres usług, idąc w kierunku rozwiązań coraz bardziej elastycznych i spersonalizowanych na tzw. ostatniej mili. W ostatnim czasie wprowadziła szereg rozwiązań dopasowanych do charakterystyki segmentu B2C.

Firma kurierska intensywnie poszerza również sieć punktów nadania i odbioru Szybka Paczka/ParcelShop, których w całym kraju działa już ponad 1500. Systematycznie rozbudowuje także swoją infrastrukturę bazową, dostosowując jej przepustowość do stale rosnącego wolumenu przesyłek zarówno krajowych, jak i międzynarodowych.

Wprowadza również kolejne rozwiązania cyfrowe, umożliwiające optymalizację procesów logistycznych. Najnowszym przykładem jest narzędzie do planowania tras kurierskich oparte na precyzyjnych współrzędnych geograficznych.

Jestem przekonany, że kluczem do dalszego wzmacniania rynkowej pozycji GLS jest elastyczność w działaniu oraz wprowadzanie kolejnych innowacyjnych rozwiązań i usług. Zależy nam również na budowaniu partnerskich i długofalowych relacji z klientami. Z tymi celami współgra również inwestowanie w rozwój pracowników naszej firmy i dbanie o komfort ich pracy. Cieszę się, że w GLS mam okazję współkształtować i realizować kompleksową oraz bardzo nowoczesną strategię rozwoju. Z uwagi na rozkwit e-commerce branża KEP ma przed sobą niezwykle ciekawe perspektywy, a równocześnie szereg interesujących wyzwań.

Tomek Zwiercan, nowy dyrektor zarządzający GLS Poland

Grupa GLS to jeden z liderów jakości w europejskiej logistyce przesyłek. Cała sieć operatora, za pośrednictwem spółek-córek oraz partnerów transportowych, obejmuje 40 krajów, w tym USA i Kanadę.


Źródło: GLS Poland 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

DHL światowym liderem 3PL według raportu Magic Quadrant 2020 firmy Gartner

Deutsche Post DHL Group

„Otwartość na dialog i bliska relacja z naszymi klientami, pozwalają nam szybko reagować na zmieniające się warunki rynkowe, szczególnie w obliczu epidemii wywołanej koronawirusem” — powiedział Oscar de Bok, dyrektor generalny DHL Supply Chain. DHL Supply Chain jest Partnerem 10. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Firma DHL, wchodząca w skład grupy Deutsche Post DHL, jednej z wiodących na świecie organizacji logistycznych, została uznana za światowego lidera dostawców 3PL w prestiżowym raporcie Magic Quadrant. Opublikowany w czerwcu 2020 roku raport opracowała jedna z czołowych firm na świecie zajmujących się działalnością badawczo-doradczą, Gartner, Inc. W badaniu uwzględnione zostały obydwa piony DHL – DHL Supply Chain i DHL Global Forwarding.

Jesteśmy przekonani o słuszności umieszczania klientów w centrum naszej działalności. Najskuteczniejsze rozwiązania udaje się nam opracować, gdy wykraczamy poza swoje obowiązki jako dostawcy usług logistycznych i, przybierając postawę partnera, oddajemy się poznaniu wyzwań, przed jakimi stają nasi klienci. Kluczowe znaczenie ma tutaj otwartość na dialog i bliska relacja jaką mamy z klientami, szczególnie w dobie koronawirusa, w której trzeba spełniać dodatkowe wymagania. Niezwykle istotna jest niezawodność i elastyczność. Tylko tak możemy szybko reagować na zmieniające się warunki rynkowe, niwelować wahania wielkości zleceń, a w razie konieczności szybko od podstaw organizować nowe łańcuchy dostaw.

Oscar de Bok, dyrektor generalny DHL Supply Chain i członek zarządu grupy Deutsche Post DHL

Rozwiązania spedycyjne oferowane przez DHL Global Forwarding na całym świecie są równie istotne, co zarządzanie łańcuchami dostaw, magazynowanie, transport i doradztwo strategiczne dostarczane przez DHL Supply Chain. Dlatego jest mi szczególnie miło, że firma DHL została wyróżniona w tym raporcie.

Tim Scharwath, dyrektor generalny DHL Global Forwarding i członek zarządu grupy Deutsche Post DHL

DHL jest jedną z 16 międzynarodowych spółek wyróżnionych w tym raporcie przez firmę Gartner, która oceniała je pod kątem kompletności wizji i skuteczności jej realizacji. W 2020 r. DHL została oceniona najwyżej spośród wszystkich, jeśli chodzi o ten drugi aspekt.

Działalność w zakresie handlu elektronicznego ma ogromne znaczenie zarówno dla nas, jak i naszych partnerów biznesowych. Jako pion zajmujący się markami rokrocznie otrzymujemy od naszych klientów wzorowe opinie. Dodatkowo, firma Gartner, Inc. uznała DHL za światowego lidera 3PL w raporcie Magic Quadrant.

Oscar de Bok, dyrektor generalny DHL Supply Chain i członek zarządu grupy Deutsche Post DHL

Raport firmy Gartner „Magic Quadrant for Third-Party Logistics, Worldwide”, David Gonzalez et al., 10 czerwca 2020 r.

Przedstawienie w publikacjach badawczych dostawców, produktów lub usług nie stanowi ich rekomendacji przez firmę Gartner, a fakt wystawienia dostawcy najwyższej oceny lub zajęcia przez niego czołowej pozycji na podstawie innego kryterium nie jest równoznaczny z poleceniem danego dostawcy użytkownikom technologii. Publikacje badawcze firmy Gartner stanowią opinię jej ciała badawczo-doradczego, zatem nie należy ich traktować jako faktów. Gartner zrzeka się wszelkich gwarancji, wyraźnych lub dorozumianych, w odniesieniu do swoich badań, w tym wszelkich gwarancji wartości handlowej lub przydatności do określonego celu.


Źródło: informacja prasowa DHL Supply Chain 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Amazon wchodzi na rynek usług kurierskich. Polskie firmy mogą na tym skorzystać

Ostatnio co chwilę słychać o nowościach ze świata logistyki, których głównym bohaterem jest Amazon. Jako największy gracz rynku e-commerce, mając już ugruntowaną pozycję na rynku handlowym, chce zawalczyć o niższe koszty swojej działalności poprzez rozwój własnych kanałów logistycznych. To może oznaczać tylko jedno – dalszy i jeszcze szybszy rozwój amerykańskiego giganta e-commerce.

Amazon, jako największa platforma zakupowa na świecie, korzystał przez lata z dobrych układów z firmami kurierskimi – to one bowiem zapewniały mu odpowiedni krwiobieg. Obecnie Amazon stara się rozwijać własne usługi kurierskie. W oficjalnych komunikatach spółka deklaruje, że nie stanie się konkurencją dla podmiotów, które pomagały się jej rozwijać przez ostatnie lata – bez usług logistycznych ciężko wyobrazić sobie bowiem rynek handlu internetowego. Niemniej, amerykański gigant e-handlu stawia na samodzielność. Skala jego działalności pozwala na eksperymentowanie z rozwojem własnych usług kurierskich.

Amazon cały czas stara się wprowadzić natywną usługę dostawy tego samego dnia i wydaje się być coraz bliżej sukcesu – własne samochody dostawcze, własne lotnisko, własne samoloty itd. Równolegle, gigant pracuje m.in. nad przykład nad wykorzystaniem dronów w dostawach do klienta. Na rynek usług kurierskich Amazon wchodzi w Stanach Zjednoczonych i w Europie Zachodniej. W Austrii uruchomił już własną usługę dostawy paczek. Wywołało to falę negatywnych komentarzy. Dlaczego? Z rynku wycofał się bowiem DHL i to właśnie w związku z nowo powstałą konkurencją. Podobnej sytuacji boją się operatorzy w każdym państwie, w którym operuje Amazon. Mówi się o „efekcie Amazona”. Poczty w poszczególnych krajach też zapowiadają spadki przychodów. – To pokazuje siłę Amazona. Jakkolwiek nie zmieniałoby to rynku usług dostaw, na pewno pokazuje, że Amazon nie zamierza spocząć na laurach w rozwoju – mówi Sascha Stockem, założyciel i prezes firmy Nethansa, która wprowadza polskie firmy na Amazona i przekonuje, że warto skorzystać z tego ogromnego rynku zbytu – 310 mln użytkowników na całym świecie.

Siłę Amazona pokazuje skala, z jaką firma atakuje nowy rynek. Spółka zakupiła ostatnio 20 tysięcy samochodów dostawczych. Mają one posłużyć do rozwoju własnych usług kurierskich. Za dostawy odpowiedzialne będą zewnętrzne podmioty, ale znaczenie ma też to – jakie. Otóż mają to być małe firmy zakładane przez pracowników Amazona. Taka strategia ma zminimalizować zależność od innych korporacji. Spółka Jeffa Bezosa do tej pory korzystała z usług m.in. amerykańskiej poczty czy też firm FedEx i UPS. Jak deklaruje Amazon, wszystkie te firmy razem nie mają już takich mocy przerobowych, by sprostać skali zamówień na platformie jego platformie. – Amazon, oprócz tego oficjalnego powodu, chce osiągnąć coś jeszcze: zwiększyć kontrolę i zmniejszyć koszty działalności, a także dostarczać przesyłki zgodnie z własnymi założeniami. Tak Bezos planuje utrzeć nosa korporacjom kurierskim uniezależniając się od narzucanych przez nie warunków. Lepiej przecież samemu rozdawać karty – wyjaśnia Sascha Stockem. 

Przesyłka w bagażniku

Amazon ma również ambicje, aby uruchomić swoją własną „sieć paczkomatów”. Mają to być samochody klientów. Firma chce uruchomić w Stanach Zjednoczonych usługę dostaw do bagażnika auta klienta końcowego, aby nie musiał on czekać cały dzień na kuriera. Ma to się odbywać za pomocą usługi Amazon Key, która od ponad roku umożliwia pozostawienie przesyłki pod nieobecność klienta w jego domu. – Kurier dostaje jednorazowy dostęp do zamka i może zostawić paczkę w przedpokoju. Ta usługa ma jednak spory minus. Obecność osoby obcej w domu wywołuje wśród klientów niepokój. Amazon wpadł więc na pomysł otwierania aut, a właściwie samych bagażników. Auta mają być otwierane za pomocą jednorazowego kodu. Na razie dotyczy to jednak wyłącznie modeli ze stajni Volvo i General Motors. To z tymi firmami Amazon podpisał umowę – wyjaśnia założyciel firmy Nethansa.

Amazon pomyślał także o tym, jak sprawić, by paczki były transportowane jeszcze szybciej także na dalsze odległości. Firma w Stanach Zjednoczonych buduje własne lotnisko. Ma to usprawnić usługę dostawy towaru w 24 godziny. – Własna infrastruktura lotnicza, tak jak w przypadku floty samochodów dostawczych, to także niższe koszty. Pierwsze loty mają wystartować z lotniska w Kentucky w 2021 roku – tłumaczy Sascha Stockem z Nethansy.

Usprawnienia logistyczne dla polskich firm

Choć platforma Amazona dostępna jest nad Wisłą jedynie jako przetłumaczona na język polski niemiecka wersja serwisu, polscy sprzedający ma obecnie trochę łatwiej w kwestii sprzedaży. Łatwiej pod względem dostawy do Amazona. – Magazyny firmy znajdują się teraz w Polsce i można towar dostarczyć do tych magazynów, choć wtedy trzeba uiścić opłatę za magazynowanie. Nie w każdym przypadku taka forma magazynowania jest opłacalna – wyjaśnia prezes Nethansy, która pomaga polskim firmom nie tylko wejść na rynek Amazona, ale także obsługuje kompleksowo sprzedającego, również w kwestiach związanych z logistyką sprzedaży z własnych magazynów. – Polskie firmy mają wiele atutów: strategiczne położenie na mapie, tanie koszty magazynowania i przesyłek do Niemiec. Wszystko to działa na plus – dodaje Stockem. 

Nethansa pomaga rodzimym przedsiębiorstwom sprzedającym na Amazonie skrócić czas dostarczenia przesyłki, co jest niezwykle istotne dla ich konkurencyjności. Amazon często uniemożliwia polskim sprzedawcom ustawienia rzeczywistego czasu przesyłki, przez co klient może być informowany nawet o 11 dniach oczekiwania. Nethansa pomaga swoim partnerom ominąć tę niedogodność, np. poprzez wykorzystanie własnego, stworzonego w tym celu łańcucha dostaw. 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

InPost najlepszą firmą kurierską 2019

Według tegorocznych badań Polskiego Instytutu Badań Jakości (PIBJA) [1], kurier InPost uzyskał wynik satysfakcji klientów na poziomie 85% i tym samym został najlepiej oceniony spośród 8 ogólnopolskich firm kurierskich obsługujących rynek przesyłek indywidualnych. Respondenci są szczególnie zadowoleni z krótkiego czasu oczekiwania na przesyłkę, uprzejmości pracowników, braku uszkodzeń oraz niskich kosztów. Klienci InPostu najchętniej spośród wszystkich pozostałych deklarowali chęć ponownego skorzystania z usług tej firmy. Ponadto respondenci chętnie rekomendowali InPost swoim znajomym. Rafał Brzoska jest laureatem 1. i 2. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie

Badanie PIBJA odbyło się na reprezentatywnej grupie osób, które w ciągu ostatnich 3 miesięcy korzystały z usług przynamniej jednej firmy kurierskiej. Ocenie podlegały m.in.: czas oczekiwania, komunikacja z kurierem, brak uszkodzeń opakowania oraz zawartości przesyłki, koszty czy innowacyjność rozwiązań. Respondenci ustosunkowywali się do badanych aspektów działania firm za pomocą 10-cio stopniowej skali Likerta. Każdemu pytaniu przypisana była waga, a ich suma składała się na 100%. Wynik uzyskany przez każdą z badanych marek to średnia ważona wyników. InPost uzyskał wynik 85% i wyprzedził w rankingu firmy: DHL, DPD, FedEx, Geis, GLS, Pocztex oraz UPS. Firma zdeklasowała konkurencję także w stosunku jakości do ceny usługi, osiągając wynik 100%.

Czujemy ogromną odpowiedzialność za powierzane nam przesyłki, dlatego wynik badania są dla nas wielkim sukcesem. Spośród badanych firm, to właśnie przywiązanie do marki InPost jest najsilniejsze. Jako cały zespół wykonujemy ogromną pracę, aby dostarczać satysfakcjonujące usługi naszym klientom – łączymy możliwość śledzenia przesyłki z opcją ustalenia godziny odbioru przesyłki oraz atrakcyjnymi cenami usług. Wciąż obserwujemy trend wzrostowy na rynku e-commerce – wiemy jak istotną częścią procesu zakupów internetowych jest otrzymanie zamówionych towarów szybko i bez uszkodzeń, a w razie problemów szybkie ich rozwiązanie dzięki pomocy profesjonalnej i łatwo dostępnej obsługi klienta”powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi przesyłek, dodatkowe powiadomienia, możliwość odbioru czy zapłaty za pobraniem.

InPost dostarczył w 2018 roku ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5% więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem Paczkomatów® wzrosły o 56,3%, a przez Kuriera InPost o 45,5%.

We wrześniu 2018 roku InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i InPost zainwestują w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich. 

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2019 roku:

  • Aż 52% kupujących w Internecie deklaruje Paczkomaty® jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów o 4 punkty procentowe w porównaniu do wyników raportu za 2018 rok.
  • Usługi kurierskie InPost zyskały na popularności – zanotowały przyrost wskazań o 5 punktów procentowych wobec 2018 roku i utrzymały trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedziły m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx.

Ponadto, aż 61% badanych deklaruje, że usługa InPost najbardziej zachęcają ich do zakupów przez Internet – jest to wzrost o 6 punktów procentowych więcej z roku na rok.

W 2018 roku InPost zrealizował:

  • ponad 86 mln dostaw, czyli więcej o 52,5% rok do roku
    • 56,3% wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów® InPost r/r
    • 45,5% wzrost wolumenu paczek kurierskich InPost r/r

 

  • w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów® przekroczyły 92%

 

InPost notuje jeden z najwyższych wskaźników zadowolenia klientów NPS (styczeń 2019, ankieta wysyłana do klientów po wykonaniu usługi):

  • InPost Kurier: 70,81 /N=4512/
  • Paczkomaty® InPost: 81,5 /N=13278/

Więcej informacji na: www.inpost.pl

[1] http://www.badaniajakosci.pl/tests/najlepsze-firmy-kurierskie-2019/

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF